A przewody elastyczne też wymienione ? Może "spęczniały" i nie ma przepływu?
a pompę odpowietrzyłeś?
To jest przyczyna, nie cofające się hamulce z tyłu.
Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
Miałem to samo tylko dochodziło do "walenia" w tylne hamulce. Nie dość ze tarło to waliło. Dałem sobie spokój - pół roku walki. Cuda robiłem. Przestałem na to zwracać uwagę tym bardziej ze hamulce dobrze hamowały i było ok. TTTM.
W moim kochanym czerwonym punciaku wymieniam całe hamulce na nowe już pozakładane wyremontowane zaciski, nowe klocki, nowe szczęki oraz cylinderki. A problem pojawił się przy odpowietrzaniu układu. Hamulce miałem już wcześniej takie jakby ich nie było a teraz okazało się, że przewód do lewego tylnego koła jest gdzieś zatkany i płyn nie dochodzi do cylinderka...
Witam!Sprawdż tylne cylinderki,bo w tym modelu zapiekają się ,a korektory siły hamowania nie mają tutaj nic .Sam miałem w vw golf 2 uszkodzony korektor i po zmostkowaniu z pomocą łączników hamulce są dobre.Sprawdż czy bębny się nie grzeją.
Ni słuchaj bajek o jakimś wjeżdżaniu w kałużę. Hamulce muszą hamować dobrze w każdych warunkach pogodowych i koniec. Jest prawdą natomiast, że materiał użyty do produkcji tarcz i klocków jest coraz gorszy, bo wszystko opanowała chińszczyzna. Jednak też nie do końca można zwalić na to. Jeśli skupiasz się na hamulcach przednich, a tylne zostawiasz nienaruszone...
Witam.Dla innych ludzi ktorzy beda mieli takie kłopoty.Sprawa okazała sie banalna.Wystarczy zdjąc tylne koła i sprawdzic dokładnie piasty.Konkretnie dokładnie obejrzec gumowy pierscien na piascie.On to własnie jest najczesciej powtarzam najczesciej sprawca takich kłopotów.U mnie w wyniku ustawiania tylnych hamulców tzn samoregulatora kawałek hamulca...
Auto nie będzie służyć do codziennej jazdy - od tego mam BMW 318 E30 (powolutku robię je do codziennego użytku). Nic nie robię na szybko, a projekt tego cieniasa jest czysto for fun. Myślę, że Punto GT to najmocniejszy motorek który jestem w stanie (po przeróbkach) zmieścić w cc. Plan jest prosty: 0 wygody, w środku 2 kubełki, jakaś kierownica od spraco/omp/momo...
Sprawdź system samoregulacji szczęk, prawdopodobnie tam jest przyczyna złej pracy hamulców.
Gość mi pokazywał maszynę którą mieli do tego specjalną no i powiedział że robią to tylko na zimno, bo stalówki są jak guma i ciężko się prostuje. Z tym się zgodzę lecz jak on wyprostuje tłoczkiem jedno miejsce to powstają dwa nowe. Po kilku takich prostowaniach felga ta jest na tyle zniszczona, że drobny dołek może ją nawet połamać a były już przypadki...
Co z tego jak nie wymieniłeś styku w kostce.P
masz może korektor siły hamowania moze on jest zapiczony i dlatego nie masz hamulca tylnego pozdrawiam GRZES
Czy pedał hamulca na zgaszonym silniku i włączonym pracuje tak samo ? Czy hamujesz hamulcem i silnikiem czy tylko hamulcem (auto na luzie bez włączonego biegu lub wciśnięte sprzęgło ) ?
Posprawdzaj masę przy tylnych lampach.
A tylne? Odpowietrzyć musisz całość od najdalszego koła zaczynając.
Mam punciaka 1 z 97 r. Chodzi mi oto ze przednie hamulce sie grzeją. Ale jeszcze jest taka kwestia ze juz mialem wymieniane przednie węże miedziane i elastyczne nic nie dalo nadal cieple są i nawet samochod bardziej hamuje na tyl niż na przód. Moze ktoś doradzi mi.? Moze zaciski mi nie odbijają skoro mam cieple przednie felgi.? A i pedał mam delikatnie...
Przy pompie to mnie akurat nie dziwi taki widok bo w niektórych samochodach jak się dobrze depnie na hamulec to aż cała ściana grodziowa się ugina.
Sprawdź stan wężyków podciśnieniowych w tylnej części kolektora, czy nie ma jakiś niezaślepionych króćców. Zobacz czy praca silnika zmienia się po podpompowaniu hamulca.
Podnieś tył auta, wciśnij kilka razy hamulec i zobacz czy jak go puścisz to koło kręci się bez oporów. Może zbyt często i zbyt ostro używasz hamulca że Ci się grzeją bębny skoro nic ich nie blokuje. Luzów na łożysku nie ma?
Pompa jest dwu-sekcyjna i o ile kojarzę to pracuje "na krzyż", więc ewentualna awaria jednej sekcji nie mogła by spowodować słabego hamowania przodu, a blokowania tylnych kół. Z tyłu są hamulce bębnowe które mają tendencję do blokowania się. Zapobiegać temu ma korektor siły hamowania, który ogranicza siłę hamowania na tylnej osi gdy jest odciążona,...
Witam. W moim Fiacie całkiem padły tylne hamulce. Dzisiaj wziąłem się za ich demontaż, szczęki i bębny do wymiany, ale zauważyłem, że cylinderki hamulcowe są zapieczone, po obu stronach tłoczki poruszają się z oporem i tylko z jednej strony cylinderka. Rozebrałem je w celu wyczyszczenia tych tłoczków i wymiany tych gumek bo juz nieco sparciane były....
Się aktywuje sam silnik pompy przynajmniej w Punto 2 .Dziwne ale prawdziwe.Prawe tylne koło oszukiwało i pompa była załączana mimo braku wciśniętego hamulca. Widocznie taki algorytm pracy abu system w przypadku naciśniecia hebla juz działał bezzwłoczne.
Przeciz napisałem Wymieniłem Przewody Przod x2 i tylni prawy a auto jakos hamuje no ale dopiero jak pedał jest prawie przy podłodze [ok2cm]
wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i...
Prawie na pewno było uderzone z tyłu. Mam 11-letnie SC, rdza pojawiła się dopiero przy spryskiwaczu tylnej szyby i na dolnej krawędzi klapy bagażnika, a zaglądam pod spód kilka razy do roku - a to linka, a to hamulce, a to profilaktyka. Ile za nie dałeś i jaki to silnik?
Witam nie mam pomysłu, pali bezpiecznik 37 światła stop przyrządy, po naciśnięciu hamulca, jak odpiąłem tylne lampy, bez zmian tez pali, jak odpiąłem włącznik i podałem prąd na obwód to dalej pali bezpiecznik. Czyli wyłącznik wykluczam, lampy tez wykluczam, więc co? Pomocy!!!!
Witam mam problem z chyba z hamulcem gdyż w czasie jazdy stuka mi coś w tylnym zawieszeniu. Myślałem że to łożysko ale wymieniłem i nic się nie zmieniło. podejrzewam że to hamulec ręczny gdyż jak raz zaciągnąłem podczas jazdy to stukało dużo głośniej. czy ktoś mi może poradzić co ja mam z tym zrobic??
Kolego sprawdź jeszcze regulatory w tylnych kołach, które są odpowiedzialne za "trzymanie" stałego odstępu szczęk od bębna hamulcowego ( tj. w odległości ok. 0,3 mm ) - zużyte wymień. Po wymianie regulatorów oraz prawidłowym odpowietrzeniu każdego koła (zaczynając od tylnego prawego), mając sprawną pompę hamulcową i tzw. serwo oraz szczęki hamulcowe...
z bębna hamulcowego też było by widać wyciek. jeśli wszystkie przewody na pewno suche (przejrzeć szczególnie te na tył idące, z tyłu w okolicach baku paliwa i tylnej belki - tam najczęściej przegniwają) to pewnie pompa hamulcowa cieknie i płyn cieknie do serwa - ja mam tak w jednej z Astr F bo ktoś zrobił przekładkę z anglika po partacku, serwo jest...
Witam, Ostatnio odkręcałem tylne lampy bo chciałem zregenerować mastyki w bagażniku i po skończonej pracy wyskoczył komunikat "kontrola świateł pozycyjnych" wraz z żółtym trójkątem. Komunikat wyskakuje tylko gdy nacisnę pedał hamulca podczas jazdy. W jednej z lamp zauważyłem, że mam jeden przepalony styk, więc probowałem przetrzeć papierem ściernym,...
Jedno co kiedyś zauważyłem (przy dociąganiu samoregulatora w tylnych hamulcach) to że: przy otworzonych drzwiach kierowcy(chyba tylko te otworzone mogą być) 7-8krotne naciśnięcie pedału hamulca ( co pół sekundy naciśnięcie) migną 2 razy światła awaryjne, i gdy czynność się powtórzy jeszcze raz światła migną 1 raz (już nie pamiętam czy powinien być włączony...
Brak masy w tylnych lampach. Bzdura. Awaryjne przy tym nie szaleją. Poza tym brak masy w tylnych lampach to przeważnie dziwna praca kierunkowskazów przy wciśniętym pedale hamulca albo zapalonych światłach jazdy wstecz bądź jazdy we mgle, jeżeli są w tej samej listwie. Niemniej jednak usterki upatrywał bym w awarii NBC, jak to ktoś wcześniej zauważył,...
Do Punta I/II potrzebujesz najtańszy kabelek OBD-II/EOBD na FTDI FT232 (VAG-COM USB), do mk.1 dodatkowo przejściówkę na FIAT 3-pin. Do Punto I program masz w moim podpisie, do mk. 2 masz Multi ECU Scan. Mk.2 z EOBD (od 2003 roku) ma dwie sondy lambda i wycięcie katalizatora w zasadzie nie wchodzi w grę. Katalizator jest w kolektorze wydechowym, widać...
Witam, mam mały problem z puntem bo jesli jeszcze raz zlapia mnie to zabiora mi dowod otóż sprawa wyglada tak nie wiem co tam jest ale mowili mi ze to chyba jakis przekaznik bo gdy wlaczam swiatla drogowe i naciskam hamulec to gaśnie jedna żarówka prawa, bez świateł jest ok. Identycznie mam z kierunkowskazami gdy włącze lewy i nacisne stop to miga z...
Dzień dobry :) Mam do was, bo wy się znacie i może mi doradzacie kilka pytań odnośnie kropkow ;) Mianowicie , autko kupiłem dwa lata temu w marcu , jest to silniczek 1.4 77km rok 2008. Z tego co udało mi się już po zakupie zauważyć to w aucie nie było nic robione czyli rozrząd itd , oczywiście po fakcie udało mi się ogarnąć , ze był puknięty to i tam...
No wiec jestem dzisiaj po wymianie serwa i pompki na używkę, oraz regeneracji tłoczka tylnych hamulców, 6 godzin pracy i nie do końca wiem czy było warto. Generalnie mogę pogratulować inżynierom z Fiata zaprojektowania komory silnika i dostępu do podzespołów - żeby komfortowo wyciągnąć serwo trzeba rozebrać połowę silnika, a przy LPG to już wgl kosmos....
A z przodu nie czuć progów? Gdyby na przeglądzie wyszły problemy z hamulcami to miałbyś powód do zmartwień. Jak masz parę złotych to wymień komplet tarcz i klocków ( polecam ATE) w grande punto żony montowałem, bardzo dobre. Przy okazji komplet naprawczy zacisków, prowadnic, smar do tłoczków i będzie kościołowo. Tylne tarcze i zaciski pracują w dużo...
Miałem dwa fiaty - starą Mareę i nowe Punto z salonu. Bardzo awaryjne auta, nie polecam. Marei nie wypominam, bo stare, sterane auto, moje pierwsze. Ale nowe Punto z salonu - chuchanie, dmuchane, ASO i: - awaria wspomagania przy 35 tys. km, - awaria pompy sprzęgła, do wymiany pompa i sprzęgło - 105 tys. km, - do tego drobiazgi typu zacinające się klamki...
Witam. Nie dawno kupiłem samochód z tytułu postu więc nie za wiele wiem o jego przeszłości. Podsumowując mój problem podczas jazdy strasznie grzeją się koła. Problem postanowiłem rozwiązać poprzez wymianę łożysk i dokręcenie ich za pomocą klucza dynamometrycznego, lecz problem się nie rozwiązał. Gdy jadę samochodem i hamuje silnikiem problem nie występuję,...
No więc dodam i swoją opinię. 1. Fiat Punto I: bardzo estetyczny i pojemny pojazd. Mało wytrzymałe jest przednie zawieszenie, konkretnie sworzeń zwrotnicy, który jest zintegrowany z wahaczem. Jest sporo zamienników i nie jest to dziś duży problem. Niestety, jest to pojazd dość usterkowy, lecz są to raczej drobne awarie, denerwujące użytkownika, nie...
Owszem koszta w 206 na start będą, ale też trwałość podzespół trochę lepsza niż we Fiacie. Komfort jazdy też. Ale jak cena i tylko do wożenia 4 litere to jak pisałem nic Fiata nie przebije. Zgadzam się, tylko facet na 10lat użytkowania prawie nic nie zrobił przy aucie. Poduszki amortyzatora sama rdza - do wymiany, przód coś stuka - weryfikacja. Cały...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
Miałem 1.3 mJTD 90KM - super autko, gdy go sprzedawałem miało 270 tys. km przebiegu. Ciche, dynamiczne i ekonomiczne. Rewelacyjne hamulce (mimo bębnów z tyłu). 1.4 8V do miasta jest ok, ale w trasie jest dość głośny, o 1.2 w ogóle zapomnij. W wersji 5D zdarzają się problemy z klamkami tylnych drzwi (można naprawić, albo się przyzwyczaić - w gorące dni...
1.Dlaczego nie świeci się kontrolka od świateł. Zapewne spaliła się żarówka, to są całoszklane żarówki T5 1,2W 12V. 2.Wymieniłam bezpiecznik od tylnej wycieraczki i dalej mi ona nie działa co z tym mogę jeszcze zrobić. Standardowa usterka w tym modelu - brak styku na złączu przy klapie lub zatarta oś wycieraczki. 3.Tłumik głośno chodzi,co lepiej pospawać...
Witam, chcę podzielić się swoim doświadczeniem przy wymianie cylindra hamulcowego w Fiacie Punto Evo (Fiat Grande Punto i układy z tym cylindrem). Fabryczny cylinder jest aluminiowy i szybko koroduje - przy wymianie płynu hamulcowego, nie mogłem odkręcić śruby odpowietrzającej. Dlatego zdecydowałem się przejść na żeliwne - w załączniku szczegóły.
Witam wszystkich Sprawiłem sobie ledowe światła na tył do grande punto i mam problem. W zestawie w miejscu światła pozycyjnego/postojowego nie było żarówek, wiec postanowiłem włożyć z oryginalnych kloszy żarówki R5W. Żarówki natychmiast się przepaliły, w związku z tym nie mam świateł postojowych/pozycyjnych. Błędu komputer nie pokazuje Na aukcji było...
Jako, że to mój pierwszy styk z tym forum chciałbym na wstępie powitać wszystkich użytkowników. Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś osoba, która pomoże w problemie, jaki wystąpił w moim punciaku. A więc do rzeczy. W tamtym tygodniu po odpaleniu samochodu wyskoczył mi błąd asr i esp. Po chwili jazdy i naciśnięciu pedału hamulca podczas zatrzymania się...
Toku, dziękuję za dobre słowo. Mógłbyś się podzielić swoim doświadczeniem i wskazać, co można było zrobić lepiej, lub prościej. Przydałoby się to mnie i innym, którzy sami zdecydują się na naprawę. Ja pracowałem intuicyjnie, a to nie zawsze najprostsza droga do celu. Rady fachowca są nieocenione. Owik, żeby nie być gołosłownym, proszę, wymień te rażące...
punto hamulce tylne tylne hamulce hamulce tylne
lodówki bosch opinie telefon dużym wyświetlaczem instalacja odgromowy
budowa odkurzacza zestaw kompterowy
Symbol układu zapłonnikowego w stroboskopie IFK120 Zmiana jednostki temperatury w Beretta Quadra X