Możesz odłączyć akumulator możesz go też nie odłączyć.
Warto zacząć od wymiany płynu hamulcowego.
3620 - awaria czujnika wody kondensacyjnej (radzę zwrócić również uwagę na kable w pobliżu czujnika) 3720 - awaria wskaźnika zużycia okładzin hamulcowych
Drugi łącznik gumowy ma nr 669 528 01 82 lub alternatywnie 668 528 21 82. http://obrazki.elektroda.pl/2723457500_1...
Woda skondensowana w zbiornikach układu hamulcowego.
Mało płynu w zbiorniczku od układu chłodzenia. Dodano po 1 Jaki silnik w tym aucie? Dodano po 55 Czwarta od lewej to zużyte klocki hamulcowe.
Bardzo proszę ;) Nr zaworu masz w dolnej części tabliczki. Więcej informacji o produktach WABCO znajdziesz tu: www.wabco-auto.com W zakładce inform w polu numer produktu wpisujesz właściwy numer i gotowe :)
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Wkręcając tłok. Chodzi ci o wkręcanie za pomocą imbusa w tłoku? Próbowałem wkręcać w prawo ale tłok stoi w miejscu. Dodano po 32 Faktycznie wystarczyło wkręcać imbusem i jednocześnie wciskać go w tłoczek i wszystko elegancko się cofa. Dziękuję timo66 za odpowiedź.
Sprawdź zużycie klocków hamulcowych.
Powód to skorodowane przewody hamulcowe.
Deaktywujesz, wymieniasz, aktywujesz wariant po wymianie tarcz hamulcowych.
powinno samo zgasnąć, ale odłączenie czujników może nic nie dać , bo to są styki NC. Szukaj zgnitej wiązki.
Jaki olej polecacie do hydraulicznej przekładni HPS. W końcu nie napisałeś, czy do wnętrza przekładni, czy do układu sterującego/przełączającego. Jeżeli chodzi o sterowanie zmianą biegów, to auto nie ma kodu IY2 - czyli do układu nie stosujemy płynu z grupy 345.0 Układ napełniamy płynem hamulcowym.
Witam!Mam problem ze swoim Actrosem 1844 rok 2004. Jak uruchamiam silnik to nieraz gasnie kontrolka ABS ciągnika,a nieraz nie gaśnie.Jak nie zgaśnie,to przejadę 50m i zgaśnie...wszystko jest ok,ale po przejechaniu kilometra,może wiecej nieraz wyskakuje błąd BS i komunikat zmiany zachowania podczas jazdy/hamowania,gdy ten komunikat się wyświetli nie...
Witam, w autach które posiadałem zawsze były czujniki przy lewarku, a nie jest za niski poziom płynu hamulcowego?.
Czujnik zużycia klocków to zwykła zwora jak hamulce się zużyją przeciera się zwora i robi przerwa. Daje to sygnał do zapalenia lampki na desce, więc niema znaczenia polaryzacja z jaką podepniesz te dwa kabelki.
To akurat znane w Mercedesach. Albo olej z uszczelniacza wału, albo płyn hamulcowy z wysprzęglika dają takie efekty. Stawiam na płyn. Nie dolewasz czasem?
Spreżynę naciągnołem tak, że jest o 27 mm dłuższa niż bez naciągnięcia Poluzowałem i napiołem jeszcze raz regulatory rozwarcia szczęk hamulcowych
Oczywiście, że nie chodzi mi o wypompowanie powietrza, tylko o czynnosc podczas której przepompowuje się płyn
Dzięki za odpowiedź, z tego co powiedział mechanik faktycznie wykrzywiony był pierścień, prawdopodobnie uszkodzony przy wymianie tarczy hamulcowej.
SBC to układ hamulcowy...
Dziękuję za pomoc. Wyszło na stacji że jak w komunikacie pękł przewód hamulcowy tylny z lewej strony. Pozdrawiam :) Dodano po 8 Wymiana przewodów hamulcowych.
wymien płyn hamulcowy
Na czym się "blokujesz"?
jest to mercedes typ 1422S 2632 rok produkcji 1986
Korek jest czarny, czyli co? Płyn hamulcowy?
Prawdopodobnie w tym przypadku, to pompa hamulcowa jest niesprawna.
Unimogclub albo jakoś tak
Sprawdź czy się okładzina nie oderwała od szczęki hamulcowej.
W pewnym sensie sam sobie odpowiadasz jeśli chodzi o pierwszą kontrolkę; za niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym naczepy, następna to kontrolka hamulca postojowego (ręcznego).Ostatnia informuje o awarii jednego z czujników zużycia klocków hamulcowych i przy okazji zapalił się ABS.
podaj dokładnie model auta. 0204 błąd czujnika ciśnienia powietrza w 2 obwodzie hamulcowym.
Dokładnie, tylko uważaj przy wymianie na osadzenie osłony.
Kończą sie okładziny hamulcowe, ktora oś sam musisz sprawdzić
Jakiej firmy klocki polecacie,trwalosc,cena.
Sprawdź przy siłowniku hamulcowym z lewej strony na 3 lub 4 osi.
Kolego czy możesz sprawdzić zużycie klocków hamulcowych wchodząc menu przyciskami z kierownicy, ciekawe jakie tam są wskazania.
Jesli to jest Actros w szeregu 950 Obwód zasilania czujników zużycia okładzin hamulcowych przy osi tylnej ma zwarcie lub zwarcie z masą
Myślę, że jest grono osób na tym forum, która się podejmie naprawy-jeśli problem faktycznie leży po stronie elektroniki. Osobiście nie jestem zwolennikiem ingerencji w podzespoły układu hamulcowego.
pafcio86 Znajduję się czujnik z tyłu za zaciskiem hamulcowym musisz go wpiąć z dwóch stron ale to robi się z wymianą okładzin hamulcowych musisz kupić okładziny hamulcowe oraz czujniki i możesz zlecić mechanikowi lub naprawić sam. Świeci się dlatego że są już zużyte okładziny jak i też mogą być zużyte same czujniki mógł sam się rozszczelnić lub mieć...
czy są punkty smarowania siłownika pneumatycznego oraz cylinderka który rozpycha szczęki hamulcowe przy mercedesie 814
W dziale obok masz całe dwie książki naprawcze do Vito I w pdf-ie. Wystarczy tylko poszukać! Pozdrawiam!
Dobry trop i nie tylko w tym aucie.
Dodatkowe info? Brak podstawowego, numeru VIN. Wg WDB 950... 1/ Sygnał klemy W nieprawidłowy 2/ przełącznik /czujnik/ biegu N 3/ Wyjście GSV1 - zwarcie z plusem 4/ Czujnik poziomu płynu lub czujnik filtra powietrza 5/ Brak lub błąd CAN z zestawu wskaźników INS ABS 1-3/ Os tylna z lewej strony; Czujnik ABS, wieniec, szczelina 4-5/ Oś przednia i tylna...
wskażnik zuzycia klocków hamulcowych sie domyslam
Chodzi mi o podciśnienie na serwie nie o płyn hamulcowy i klocki
używany jest prawdopodobnie płyn hamulcowy DOT 4
Witam staram się odpowietrzyc układ hamulcowy w mercedesie 190e problem jest w tym że płyn nie dochodzi do tylnej osi pompuje kilka razy pedałem hamulca blokuje go kijkiem następnie odkrecam odpowietrznik tylnego zacisku i płyn się nie pojawia ani nie ubywa go ze zbiornika sprawdzałem przewód od pompy ABS do tylnegozacisku sprrzonym powietrzem jest...
Oświetlenie pojazdu jeżeli cos nie świeciło do wymiany. I powinni ci sprawdzić zawieszenie czy cos nie jest wybite i nie stuka ewentualnie wymienić. Filtr paliwa jeżeli się da wymienić. Wycieraczki. Uzupełnienie wszystkich płynów. Przegląd D to najlepszy i najdroższy jaki można zrobić wtedy sprawdza sie wszystko. Sprawdzenie klocków hamulcowych itp...
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać? http://obrazki.elektroda.pl/9247169600_1...
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
Witam. Wymieniłem w mercedesie actros 3340 2003r wszystkie szczęki hamulcowe ale komputer dalej pokazuje ich zużycie. Czy ktoś wie jak to skasować. Pozdrawiam.
Zamienione miejscami przewody hamulcowe z tyłu przy moście powodowały problem .
A poziom płynu hamulcowego ok?
Nie wiem czy nie łapie 'fałszywego powietrza". Sprawdz wszystkie połaczenia przy kolektorze ssącym. Może przetarty jest któryś węzyków. Miałem podobny problem w Vectrze. Przyczyną był pęknięty przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego. Pozdrawiam
Witam, mam problem z moim Mercedesem-Benz Atego MP2 2005 r., a dokładnie z zaworami hamulcowymi. Otóż szybko schodzi powietrze z układu przez tylny zawór hamulca, jak i przez główny zawór hamulca w kabinie. Na początku powietrze "uciekało" tylko przez ten tylny, więc był wymieniony cały środek zaworu. Teraz syczy z tego z przodu, został wymieniony również...
Błąd FR 3130 był już na forum. Choćby tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Albo tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... WYSZUKIWARKA NIE GRYZIE. Natomiast jeżeli chodzi o klocki, to w małym Atego nic komputerem nie sprawdzisz i nie skasujesz. Ten obwód nie podlega diagnozie komputerowej i pozostaje multimetr i szukanie...
Kup sobie "OBSŁUGA I NAPRAWA MERCEDES BENZ 124 200, 200 E, 230 E, 200 D, 250 D, 300 D Wydawnictwo Auto 1997" Jest choćby na allegro. Masz tam wszystko, co Cię interesuje i jeszcze trochę :) Co do braku wymagań konkretnego silnika to jesteś w błędzie- są spore różnice. V.
StarDiagnosis powie więcej. Przy okazji, sztywne przewody hamulcowe tylne całe?
Okazało się ogólnie że mam zacisk nie oryginalny bo zamiast mieć zacisk na normalną śrubkę 6 kątną to u mnie było na 12 kątną i jest trochę inny z wyglądu a sprawa była bardzo prosta bo trzeba było ją kawałek ruszyć czyli zacząć napinać napinacz tą śrubką i dalej już samo się napinało a kiedy była wykręcona na maxa to regulator automatyczny nie chciał...
Membrany siłowników hamulcowych tylnej osi...
Jeżeli masz dostęp do SD w wersji Developer to ogarniesz. mogę podesłać wskazówki.
Wyciągnij przekaźnik (sterownik) pompy paliwa, i w podstawkę wsadź zworę pomiędzy 30 i 87 - pompa będzie pracować "na krótko". Wtedy uruchom silnik. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik pompy lub czujnik obrotów. Przy włączonym rozruszniku pompa zasilana jest bezpośrednio, bez pomocy czujnika obrotów. Jak puścisz kluczyk, ten dodatkowy obwód ulega...
Podmień pompę hamulcową i daj znać. Sekcja może nie dawać rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia ale płyn dopływać będzie.
Jeśli syczy to nie masz zamkniętego układu hamulcowego więc jest nieszczelny albo już po wciśnięciu pedała hamulcowego pompa przepuszcza ciśnienie
Albo kończą się klocki hamulcowe na osi albo czujnik zużycia klocków się skończył.
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Diagnostyka byla zrobiona, ale nie wykazala ona zadnych bledow zwiazanych z ukladem hamulcowym czy kontrola trakcji
Ranty na tarczach hamulcowych klocki nie dolegają dobrze do tarczy.
A TO PRZYPADKIEM NIE ZNACZY ŻE MASZ ZJECHANY KLOCEK HAMULCOWY??????, JA BYM SPRAWDZIŁ OD KLOCKÓW
Na początek sprawdź tarcze hamulcowe i czy są luzy w zawieszeniu.
Widocznie krzywe bębny.
Witam serdecznie, mam dosyć wkurzający problem z moim Mercedesem Vito 108D, silnik 2.3d bez turbo, rocznik 98 bez abs. Otóż wymieniłem z przodu elastyczne przewody hamulcowe oraz jeden metalowy na miedziany z przodu i jeden z tyłu, konkretnie z lewej strony. Zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem po kolei każde koło oraz sprzęgło (przepompowałem do momentu...
ja mialem podobny problem.. Pojechalem do mechanikow i problemem jest podobno czujnik na dole przy serwie pod pompa hamulcowa. On generuje takie bledy.
Sprawcą problemów okazał się pęknięty bezpiecznik który czasem się złączał, czasem rozłączał.
BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony.
Ta następna kreska to nie 90, a 100.
Pulsuje w rytm obracających się kół? Auto >10lat? Obstawiam początki końca zacisków hamulcowych - sworznie, tłoczki, gumki, itd. Trzeba będzie zregenerować.
Witam. WS 0 2205 Wartość zmierzona (sygnał drogi) tachografu jest nieprawidłowa BS 1 4341 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z lewej strony ma zwarcie z masą FR 1 5851 Przekaźnik 'D+' w module podstawowym ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim 1 5141 być może BS dokładnie nie wiem BS Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej...
Można jeździć na razie bez. Czasem te blaszki dodawane są do lepszych klocków hamulcowych. Szukaj w hurtowniach - Fota, IC itp.
a w jaki sposób dał się odpowietrzyć układ hamulcowy skoro pedał wpada do podłogi?
W zasadzie to nie ma znaczenia kto opracował dokumentację tylko kto wykona podzespół, sa wyspecjalizowane firmy jak Valeo, Lukas i inne, to one produkują podzespoły a producent pokuje to do swojego nadwozia, na Ukrainie robią odlewy tarcz i bębnów hamulcowych dla mercedesa....
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Od świec zaczęliśmy. Wymienione są świece, olej, wszystkie filtry, uzupełnione wszystkie płyny (hamulcowy, chłodnica). Objawy niestety bez zmian.
Dzięki. Coś czuję że i tak trzeba go będzie regenerować, bo hamulec znów przestał pracować.
A jakie klocki kolega założył może to być wina klocków. Czasem te tańsze są tak twarde że momentalnie pałą tarcze. Druga sprawa to płyn kiedy wymieniany? może być stary i też robić komedie. No i podstawowe pytanie czy na pompie jest napis SBC ? I jeszcze jedno czasem magikom udaje się przy wymianie klocków poskręcać przewody hamulcowe tak że się blokują.
(at)tzok sorry, żaden z Twoich argumentów do mnie nie trafia. Jeżeli producent zakłada "nienaprawialność" jakiegoś podzespołu i zgodnie z tym założeniem go produkuje to OK, pod warunkiem, że to nie jest filtr oleju czy klocek hamulcowy. I jeżeli hydrokinetyka trzeba rozprawiczać za pomocą tokarki, to z punktu widzenia projektanta/producenta jest to...
Jeżeli w środku NA PEWNO JEST JEDYNKA - to może oznaczać zbyt niskie ciśnienie w pierwszym obwodzie hamulcowym. Jednak nawet nie wiadomo co to za Mercedes, nawet rocznika nie ma - odpowiedz to byś chciał dokładną i od zaraz, a szczegółów podać się nie chce... :-/
Do tego panel z pedałami. Przełożenie serwa hamulców i całej instalacji hamulcowej na "lewą". Przednie lampy, bo te świecą odwrotnie. I dojdzie jeszcze mnóstwo innych... Na przykład fotel kierowcy. Ogólnie: opłaca się jeśli cena jest naprawde niska i masz "dawcę.
tzn.cały układ hamulcowy zaczynając od końca?? czyli punktu najdalej położonego od pompy???
Pompa hamulcowa daje ciśnienie, ewentualnie wężyki gumowe nie puchną.
Jeżeli nie jesteś pewien zacisku hamulcowego to zamień zacisk z przedniej osi, jeżeli usterka pójdzie za zaciskiem to diagnoza będzie nie do podważenia.
A kto ma zgadywać jaki padł Ci przewód na pysk.Airmatic to nie amortyzator od Fiata 126.W W211 bez diagnozy komputerowej nic się nie zrobi. Nawet klocków hamulcowych nie wymienisz bez komputera. także trzeba udać się do jakiegoś serwisu MB.
EPB 5343 - czujnik zużycia okładzin hamulcowych, oś tylna z prawej strony - brak sygnału. FMR 3533 - czujnik poziomu płynu chłodzącego uszkodzony (tego również tyczy się obrazek!) Wtedy piszczy. EPS 8093 - nieprawidłowy typ skrzyni biegów. Na to pomaga tzw. nauczanie skrzyni. BYŁO (w moich postach na przykład...)
Usterka czysto mechaniczna uszkodzone przewody, cylinderki lub tłoczki.
Witam. Samochód jak w opisie. Mam małe pytanie. Orientuje się ktoś może jak reguluje się hamulec nożny w mercedesie w124? Jest on z roku 1986, 2.5d. Linki hamulcowe są nowe jak i szczęki. Po zaciągnięciu hamulca, auto się stacza. Dzieki i pozdrawiam.
Ze względów bezpieczeństwa nie powinieneś w układ hamulcowy nic wpinać a już tym bardziej w zawór pedału hamulca.
5441 - Czujnik zużycia klocków hamulcowych na tylnej osi po lewej stronie ma zwarcia do masy BS 7741 ???
A tymczasem witajcie samochody z elektrycznym serwo hamulca zasadniczego. A moze byś tak przestał bajki wypisywać i zajął się czymś pożytecznym? Elektryczne serwo hamulca dla potrzeb systemów ABS wynaleziono dobre 50 lat temu, choćby popularny system TEVES II, spotykany jeszcze na początku lat '90. W pełni elektrohydrauliczny system hamulcowy? Proszę...
Dzięki .W mercedesie można zrobić ręcznie .Masz opis na forum.
mercedes hamulcowy mercedes kontrolka hamulcowy pompa hamulcowy mercedes
makro przycisk access radio winda volvo silnika
radio samochodowe płyta ceramiczna amica
Nóż termiczny do styropianu NiCr, Kanthal – cięcie EPS/XPS, Ryobi R18HT-0, CNC hot-wire Pioneer SPH-DA160 FAB – opis kostki ISO, pinout, kolory przewodów, funkcje złączy