powinno samo zgasnąć, ale odłączenie czujników może nic nie dać , bo to są styki NC. Szukaj zgnitej wiązki.
Możesz odłączyć akumulator możesz go też nie odłączyć.
Warto zacząć od wymiany płynu hamulcowego.
Drugi łącznik gumowy ma nr 669 528 01 82 lub alternatywnie 668 528 21 82. http://obrazki.elektroda.pl/2723457500_1...
Woda skondensowana w zbiornikach układu hamulcowego.
3620 - awaria czujnika wody kondensacyjnej (radzę zwrócić również uwagę na kable w pobliżu czujnika) 3720 - awaria wskaźnika zużycia okładzin hamulcowych
Bardzo proszę ;) Nr zaworu masz w dolnej części tabliczki. Więcej informacji o produktach WABCO znajdziesz tu: www.wabco-auto.com W zakładce inform w polu numer produktu wpisujesz właściwy numer i gotowe :)
To akurat znane w Mercedesach. Albo olej z uszczelniacza wału, albo płyn hamulcowy z wysprzęglika dają takie efekty. Stawiam na płyn. Nie dolewasz czasem?
Witam. BS 4345 Prawdopodobnie za duża szczelina czujnika ABS,uszkodzony pierścień impulsowy (krzywy,wyszczerbiony itp.).
Dokładnie, tylko uważaj przy wymianie na osadzenie osłony.
Sprawdź zużycie klocków hamulcowych.
W dziale obok masz całe dwie książki naprawcze do Vito I w pdf-ie. Wystarczy tylko poszukać! Pozdrawiam!
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Mało płynu w zbiorniczku od układu chłodzenia. Dodano po 1 Jaki silnik w tym aucie? Dodano po 55 Czwarta od lewej to zużyte klocki hamulcowe.
Kolego czy możesz sprawdzić zużycie klocków hamulcowych wchodząc menu przyciskami z kierownicy, ciekawe jakie tam są wskazania.
Wkręcając tłok. Chodzi ci o wkręcanie za pomocą imbusa w tłoku? Próbowałem wkręcać w prawo ale tłok stoi w miejscu. Dodano po 32 Faktycznie wystarczyło wkręcać imbusem i jednocześnie wciskać go w tłoczek i wszystko elegancko się cofa. Dziękuję timo66 za odpowiedź.
Powód to skorodowane przewody hamulcowe.
Deaktywujesz, wymieniasz, aktywujesz wariant po wymianie tarcz hamulcowych.
W pewnym sensie sam sobie odpowiadasz jeśli chodzi o pierwszą kontrolkę; za niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym naczepy, następna to kontrolka hamulca postojowego (ręcznego).Ostatnia informuje o awarii jednego z czujników zużycia klocków hamulcowych i przy okazji zapalił się ABS.
Jak i czy to w ogóle możliwe, wymienić płyn hamulcowy w Mercedesie A-klasa z ABS-em w warunkach domowych?
Czujnik zużycia klocków to zwykła zwora jak hamulce się zużyją przeciera się zwora i robi przerwa. Daje to sygnał do zapalenia lampki na desce, więc niema znaczenia polaryzacja z jaką podepniesz te dwa kabelki.
Kończą sie okładziny hamulcowe, ktora oś sam musisz sprawdzić
Witam. ins 2 0104 Przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika (ciśnienie rezerwowe w obwodzie hamulcowym 1)
Sprawdź przy siłowniku hamulcowym z lewej strony na 3 lub 4 osi.
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać? http://obrazki.elektroda.pl/9247169600_1...
Prawdopodobnie w tym przypadku, to pompa hamulcowa jest niesprawna.
Okazało się ogólnie że mam zacisk nie oryginalny bo zamiast mieć zacisk na normalną śrubkę 6 kątną to u mnie było na 12 kątną i jest trochę inny z wyglądu a sprawa była bardzo prosta bo trzeba było ją kawałek ruszyć czyli zacząć napinać napinacz tą śrubką i dalej już samo się napinało a kiedy była wykręcona na maxa to regulator automatyczny nie chciał...
Jesli to jest Actros w szeregu 950 Obwód zasilania czujników zużycia okładzin hamulcowych przy osi tylnej ma zwarcie lub zwarcie z masą
Witam, w autach które posiadałem zawsze były czujniki przy lewarku, a nie jest za niski poziom płynu hamulcowego?.
poszukuję schamtu układu hamulcowego (pneumatycznego) mercedesa 1422
Błąd FR 3130 był już na forum. Choćby tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Albo tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... WYSZUKIWARKA NIE GRYZIE. Natomiast jeżeli chodzi o klocki, to w małym Atego nic komputerem nie sprawdzisz i nie skasujesz. Ten obwód nie podlega diagnozie komputerowej i pozostaje multimetr i szukanie...
pafcio86 Znajduję się czujnik z tyłu za zaciskiem hamulcowym musisz go wpiąć z dwóch stron ale to robi się z wymianą okładzin hamulcowych musisz kupić okładziny hamulcowe oraz czujniki i możesz zlecić mechanikowi lub naprawić sam. Świeci się dlatego że są już zużyte okładziny jak i też mogą być zużyte same czujniki mógł sam się rozszczelnić lub mieć...
wymien płyn hamulcowy
Jaki olej polecacie do hydraulicznej przekładni HPS. W końcu nie napisałeś, czy do wnętrza przekładni, czy do układu sterującego/przełączającego. Jeżeli chodzi o sterowanie zmianą biegów, to auto nie ma kodu IY2 - czyli do układu nie stosujemy płynu z grupy 345.0 Układ napełniamy płynem hamulcowym.
SBC to układ hamulcowy...
Jeżeli masz dostęp do SD w wersji Developer to ogarniesz. mogę podesłać wskazówki.
Spreżynę naciągnołem tak, że jest o 27 mm dłuższa niż bez naciągnięcia Poluzowałem i napiołem jeszcze raz regulatory rozwarcia szczęk hamulcowych
Na czym się "blokujesz"?
Korek jest czarny, czyli co? Płyn hamulcowy?
Witam, mam problem z moim Mercedesem-Benz Atego MP2 2005 r., a dokładnie z zaworami hamulcowymi. Otóż szybko schodzi powietrze z układu przez tylny zawór hamulca, jak i przez główny zawór hamulca w kabinie. Na początku powietrze "uciekało" tylko przez ten tylny, więc był wymieniony cały środek zaworu. Teraz syczy z tego z przodu, został wymieniony również...
Unimogclub albo jakoś tak
Witam. Wymieniłem w mercedesie actros 3340 2003r wszystkie szczęki hamulcowe ale komputer dalej pokazuje ich zużycie. Czy ktoś wie jak to skasować. Pozdrawiam.
Dziękuję za pomoc. Wyszło na stacji że jak w komunikacie pękł przewód hamulcowy tylny z lewej strony. Pozdrawiam :) Dodano po 8 Wymiana przewodów hamulcowych.
Sprawdź czy się okładzina nie oderwała od szczęki hamulcowej.
używany jest prawdopodobnie płyn hamulcowy DOT 4
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
podaj dokładnie model auta. 0204 błąd czujnika ciśnienia powietrza w 2 obwodzie hamulcowym.
Wyciągnij przekaźnik (sterownik) pompy paliwa, i w podstawkę wsadź zworę pomiędzy 30 i 87 - pompa będzie pracować "na krótko". Wtedy uruchom silnik. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik pompy lub czujnik obrotów. Przy włączonym rozruszniku pompa zasilana jest bezpośrednio, bez pomocy czujnika obrotów. Jak puścisz kluczyk, ten dodatkowy obwód ulega...
Jakiej firmy klocki polecacie,trwalosc,cena.
czy są punkty smarowania siłownika pneumatycznego oraz cylinderka który rozpycha szczęki hamulcowe przy mercedesie 814
wskażnik zuzycia klocków hamulcowych sie domyslam
Zamienione miejscami przewody hamulcowe z tyłu przy moście powodowały problem .
Dobry trop i nie tylko w tym aucie.
Chodzi mi o podciśnienie na serwie nie o płyn hamulcowy i klocki
Membrany siłowników hamulcowych tylnej osi...
Podmień pompę hamulcową i daj znać. Sekcja może nie dawać rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia ale płyn dopływać będzie.
Nie zapłon wyłączony
Sprawcą problemów okazał się pęknięty bezpiecznik który czasem się złączał, czasem rozłączał.
Widocznie krzywe bębny.
Ta następna kreska to nie 90, a 100.
Na to by wychodziło że podciśnienie gdzieś zasysa bo jest taki odgłos ale po 1 czemu nie ubywa płynu i nie ma śladu jego wycieku i 2 czemu tylko to jedno koło ma problem? Gdyby była nawet mała nieszczelność to by się gdzieś pociło przy pompowaniu pedałem gdy zaworek jest zamknięty. Zrobiłem autem ponad 300km od czasu problemu z hamulcem i nawet mm nie...
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
A poziom płynu hamulcowego ok?
Kup sobie "OBSŁUGA I NAPRAWA MERCEDES BENZ 124 200, 200 E, 230 E, 200 D, 250 D, 300 D Wydawnictwo Auto 1997" Jest choćby na allegro. Masz tam wszystko, co Cię interesuje i jeszcze trochę :) Co do braku wymagań konkretnego silnika to jesteś w błędzie- są spore różnice. V.
Oświetlenie pojazdu jeżeli cos nie świeciło do wymiany. I powinni ci sprawdzić zawieszenie czy cos nie jest wybite i nie stuka ewentualnie wymienić. Filtr paliwa jeżeli się da wymienić. Wycieraczki. Uzupełnienie wszystkich płynów. Przegląd D to najlepszy i najdroższy jaki można zrobić wtedy sprawdza sie wszystko. Sprawdzenie klocków hamulcowych itp...
Myślę, że jest grono osób na tym forum, która się podejmie naprawy-jeśli problem faktycznie leży po stronie elektroniki. Osobiście nie jestem zwolennikiem ingerencji w podzespoły układu hamulcowego.
Albo kończą się klocki hamulcowe na osi albo czujnik zużycia klocków się skończył.
StarDiagnosis powie więcej. Przy okazji, sztywne przewody hamulcowe tylne całe?
Nie wiem czy nie łapie 'fałszywego powietrza". Sprawdz wszystkie połaczenia przy kolektorze ssącym. Może przetarty jest któryś węzyków. Miałem podobny problem w Vectrze. Przyczyną był pęknięty przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego. Pozdrawiam
Ranty na tarczach hamulcowych klocki nie dolegają dobrze do tarczy.
Jeśli syczy to nie masz zamkniętego układu hamulcowego więc jest nieszczelny albo już po wciśnięciu pedała hamulcowego pompa przepuszcza ciśnienie
Dzięki. Coś czuję że i tak trzeba go będzie regenerować, bo hamulec znów przestał pracować.
A TO PRZYPADKIEM NIE ZNACZY ŻE MASZ ZJECHANY KLOCEK HAMULCOWY??????, JA BYM SPRAWDZIŁ OD KLOCKÓW
Witam. WS 0 2205 Wartość zmierzona (sygnał drogi) tachografu jest nieprawidłowa BS 1 4341 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z lewej strony ma zwarcie z masą FR 1 5851 Przekaźnik 'D+' w module podstawowym ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim 1 5141 być może BS dokładnie nie wiem BS Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej...
Diagnostyka byla zrobiona, ale nie wykazala ona zadnych bledow zwiazanych z ukladem hamulcowym czy kontrola trakcji
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Można jeździć na razie bez. Czasem te blaszki dodawane są do lepszych klocków hamulcowych. Szukaj w hurtowniach - Fota, IC itp.
Dodatkowe info? Brak podstawowego, numeru VIN. Wg WDB 950... 1/ Sygnał klemy W nieprawidłowy 2/ przełącznik /czujnik/ biegu N 3/ Wyjście GSV1 - zwarcie z plusem 4/ Czujnik poziomu płynu lub czujnik filtra powietrza 5/ Brak lub błąd CAN z zestawu wskaźników INS ABS 1-3/ Os tylna z lewej strony; Czujnik ABS, wieniec, szczelina 4-5/ Oś przednia i tylna...
Na początek sprawdź tarcze hamulcowe i czy są luzy w zawieszeniu.
Pulsuje w rytm obracających się kół? Auto >10lat? Obstawiam początki końca zacisków hamulcowych - sworznie, tłoczki, gumki, itd. Trzeba będzie zregenerować.
BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony.
ja mialem podobny problem.. Pojechalem do mechanikow i problemem jest podobno czujnik na dole przy serwie pod pompa hamulcowa. On generuje takie bledy.
Usterka czysto mechaniczna uszkodzone przewody, cylinderki lub tłoczki.
a w jaki sposób dał się odpowietrzyć układ hamulcowy skoro pedał wpada do podłogi?
Do tego panel z pedałami. Przełożenie serwa hamulców i całej instalacji hamulcowej na "lewą". Przednie lampy, bo te świecą odwrotnie. I dojdzie jeszcze mnóstwo innych... Na przykład fotel kierowcy. Ogólnie: opłaca się jeśli cena jest naprawde niska i masz "dawcę.
tzn.cały układ hamulcowy zaczynając od końca?? czyli punktu najdalej położonego od pompy???
Od świec zaczęliśmy. Wymienione są świece, olej, wszystkie filtry, uzupełnione wszystkie płyny (hamulcowy, chłodnica). Objawy niestety bez zmian.
Witam. Samochód jak w opisie. Mam małe pytanie. Orientuje się ktoś może jak reguluje się hamulec nożny w mercedesie w124? Jest on z roku 1986, 2.5d. Linki hamulcowe są nowe jak i szczęki. Po zaciągnięciu hamulca, auto się stacza. Dzieki i pozdrawiam.
Jeżeli w środku NA PEWNO JEST JEDYNKA - to może oznaczać zbyt niskie ciśnienie w pierwszym obwodzie hamulcowym. Jednak nawet nie wiadomo co to za Mercedes, nawet rocznika nie ma - odpowiedz to byś chciał dokładną i od zaraz, a szczegółów podać się nie chce... :-/
EPB 5343 - czujnik zużycia okładzin hamulcowych, oś tylna z prawej strony - brak sygnału. FMR 3533 - czujnik poziomu płynu chłodzącego uszkodzony (tego również tyczy się obrazek!) Wtedy piszczy. EPS 8093 - nieprawidłowy typ skrzyni biegów. Na to pomaga tzw. nauczanie skrzyni. BYŁO (w moich postach na przykład...)
A kto ma zgadywać jaki padł Ci przewód na pysk.Airmatic to nie amortyzator od Fiata 126.W W211 bez diagnozy komputerowej nic się nie zrobi. Nawet klocków hamulcowych nie wymienisz bez komputera. także trzeba udać się do jakiegoś serwisu MB.
Jeżeli nie jesteś pewien zacisku hamulcowego to zamień zacisk z przedniej osi, jeżeli usterka pójdzie za zaciskiem to diagnoza będzie nie do podważenia.
Dzięki .W mercedesie można zrobić ręcznie .Masz opis na forum.
Żeby pogodzić dyskutantów, a może dolać oliwy do ognia- jak jest rozwiązane ładowanie dodatkowego, małego akumulatora podtrzymania systemów bezpieczeństwa w takim Mercedesie W211 przedliftowym, z pompą hamulcową SBC? :D W załaczniku schemat z legendą, po naszemu, bawcie się dobrze :P Dla uproszczenia- G1= akumulator główny/rozruchowy, G1/7= akumulator...
A jakie klocki kolega założył może to być wina klocków. Czasem te tańsze są tak twarde że momentalnie pałą tarcze. Druga sprawa to płyn kiedy wymieniany? może być stary i też robić komedie. No i podstawowe pytanie czy na pompie jest napis SBC ? I jeszcze jedno czasem magikom udaje się przy wymianie klocków poskręcać przewody hamulcowe tak że się blokują.
Witam, w Mercedesie 1828 był błąd 1211 czyli klocki hamulcowe osi 3, klocki na jednym kole były cieńsze zaś na drugim grubsze i pozamieniałem klocki tak, aby grubość wraz z tarczą była taka sama, no i teraz wywala mi błędy Ws 1805 i 1905 czujniki co z tym zrobić? Proszę o pomoc.
Pompa hamulcowa daje ciśnienie, ewentualnie wężyki gumowe nie puchną.
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
Na tej samej zasadzie, przy pracującym silniku powinno się zrzucić na "N", zamiast trzymać na "D" z nogą na hamulcu w czasie dłuższego postoju w korku czy czekania przed przejazdem kolejowym. Taki motyw - Mercedes opracowując słynną pompę hamulcową SBC (a może raczej cały jej system, Sensotronic Brake Control), pakowaną w W211 przed liftem (i do np....
Ze względów bezpieczeństwa nie powinieneś w układ hamulcowy nic wpinać a już tym bardziej w zawór pedału hamulca.
hamulcowy mercedes mercedes kontrolka hamulcowy pompa hamulcowy mercedes
regulacja silniczków odświeżania pamięci wymiana silnika nawiewu
Xerox WorkCentre 6605 – sterowniki do Print and Scan Experience, regulacja koloru zdjęć Harman/Kardon HS 200 – słabe podświetlenie pokrętła głośności LED, jak zwiększyć jasność