https://obrazki.elektroda.pl/8584426600_... Najpierw podłącz zasilanie pod 30 i 31, a dopiero póżniej, "S" do 30. Nie wiem, czy wystarczy tylko na chwilę dotknąć, czy trzeba trzymać przez cały odmierzany czas. Sprawdzisz - stanie się jasne. Na "P" powinien pojawić się plus napięcia zasilania. Jeśli tak będzie, dobrze byłoby sprawdzić...
Dziękuję Ci bardzo. Do podziękowania za pomoc jest do kliknięcia specjalny przycisk Pomógł. Tłumacz nie chce tego przetłumaczyć. Trzeba przepisać litera po literze. Tekst zabezpieczony przed kopiowałem. Napisałem przecież: Niestety nie da się przetłumaczyć na zasadzie kopiuj/wklej tylko przez przepisywanie tekstu. Ogonki na literach można pomijać....
wykonam próby na zasilaczu 12V z regulacją Zacznij od pomiaru rezystancji cewki.
Silnik pracuje w układzie Δ, na 3x220VAC z falownika zasilanego jednofazowo, jak rozumiem, cewka elektrohamulca za to na 400VAC ? Zanim pomogę, popraw ten bełkot :cry:
Witam, dostałem "w prezencie" rozgrzebaną wyciągarkę na 230 V. Niby temat wydawał się prosty, lecz mnie przerósł :) Potrzebowałbym, aby ktoś, kto może, kiedyś rozbierał takową lub zna się na tym, poinstruował mnie, co do czego podłączyć, żeby miało to ręce i nogi. Jest to silnik jednofazowy z hamulcem na elektromagnesie. https://obrazki.elektroda.pl/1903313800_...
Takie wyciągarki to tylko z falownikiem- masz takie pole do zabawy, że aż przyjemnie się tym zajmować. Falownik- praktycznie każdy się nada, byle miał funkcję sterowania hamulcem elektromagnetycznym poprzez swój przekaźnik i stycznik zewnętrzny oraz wbudowany chopper hamowania i rezystor do tego (przydatny przy wodowaniu jachtu) V.
[quote="klamocik"]Sprzęgła lub hamulce działają na podobnej zasadzie więc na pewno jest regulacja mechaniczna szczeliny gdyż siła przyciągania maleje wraz z odległością biegunów i od tego trzeba zacząć. To może być cenna wskazówka. Dziękuję.
Hamulec mocowany jest na 3 śrubach na silniku napędowym. Zdemontuj go i wózek powinien dać się przemieścić. https://obrazki.elektroda.pl/4664637700_... https://obrazki.elektroda.pl/5829236700_...
nasaska ????
Jaki hamulec ? Elektromagnetyczny ?
Witam. Dziękuję za poradę. Gdyby hamulec miał początek i koniec to nie wrzucał bym tematu na forum. Dziesiątki takich cewek robiłem. Tu mamy 3 końcówki-drut można policzyć ale gdzie wykonać odczep? TO JEST PYTANIE. [o foto postaram się]
Hamulec blokuje gdy nie ma napięcia. Chodzi o to by w przypadku awarii czy też wyłączenia wózek był zahamowany bez prądu. Dźwignia rozblokowuje układ żeby awaryjnie wózek dało się przestawić ręcznie.
(at)tomcioadamcio Prosta sprawa, zamontować silnik z hamulcem elektromagnetycznym albo dodać hamulec dynamiczny DC. Ewentualnie skorzystać z falownika.
Połącz drugi zestaw przycisków równolegle do pierwszego. ,,Stop" także równolegle ? (at)Jacdiag A co będzie, jak ktoś naciśnie oba przyciski jazdy na raz ? Gdzie mikrowyłączniki krańcowego rozwinięcia i zwinięcia liny czy łańcucha? Gdzie na schemacie jest hamulec elektromagnetyczny, bo większość napędów wciągarek taki posiada. (at)krystofic Ten stycznik...
Ma ktoś na sprzedaż lub wie gdzie można kupić.
WITAM Hamulec elektromagnetyczny na osi silnika powinien mieć regulację. W miarę zużywania się okładzin ciernych trzeba czasami podregulować hamulec.Same "klikanie" hamulca po jego zasileniu nie świadczy jeszcze , on pracuje poprawnie(czasami nie odpuszcza do końca lub się ślizga).W konserwowanych w mojej firmie urządzeniach ustawiamy szczelinę hamulca...
Poszukuję hamulec elektromagnetyczny do siłownika bramy szybkobieżnej Elektromaten SI 20.90-30.00. nr kat. 30003431 Może ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie moża go dokupić?
... zastosowałbym przekaźnik zabezpieczający (z podtrzymaniem) z cewka wpiętą równolegle do cewki hamulca, a styki NO tego przekaźnika wpiąłbym w obwód cewki stycznika załączającego silnik. ... Problem w tym, że jak nie będzie zasilania na silnik to nie będzie zasilania na hamulec i na cewkę tegoż przekaźnika (który miałby podtrzymywać zasilania stycznika)......
E 710 - Hamulec elektromagnetyczny: obwód otwarty Temat starawy, ale dopiero teraz na niego trafiłem. Może się komuś przyda.
Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
Masz wersję ze zintegrowanym hamulcem elektromagnetycznym? Objaw jest taki, jakby hamulec się przycinał, nie zwalniał.
Myślę, że w moim przypadku mógłbym z powodzeniem zastosować np:http://industrial.omron.pl/pl/product... że sie mylę to proszę o sugestie. Jeśli jest to możliwe prosił bym o proste schematy dwóch ostatnich sposobów sterowania. Z góry dziękuję za pomoc.
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
Nie napisałeś a ja nie spytałem czy pilarka ma sprzęgło przeciążeniowe, może to sprzęgło wysiada? Jeżeli jednak tak jak napisałeś łańcuch blokuje przy cięciu deski i zatrzymuje silnik (czy tak rozumieć "przyblokowywuje"?) a wcześniej piła cięła dobrze, to widać że silnik stracił moc. Tak zachowują się silniki ze zwarciem międzyzwojowym. To że chodzi...
Czy istnieje możliwość wyregulować hamulec elektromagnetyczny w skuterze elektrycznym ZT-15E? jak stanę z góry czy pod górę, to powoli zjeżdża.
Poszukuje jakichkolwiek danych na temat hamulca elektromagnetycznego (indukcyjnego). Szczególnie chodzi mi o obliczenia i dobór cewki w zależności od obciążenia. Pozdrawiam. Mariusz
jaka u ciebie sterowana elektronicznie czy tylko przekaznikami
Witam wszystkich forumowiczów, Poszukuję hamulca elektromagnetycznego do wyciągarki linowej. Stanowisko wygląda jak na poniższym rysunku. http://obrazki.elektroda.net/98_12241804... Hamulec w stanie normalnej pracy jest zwolniony, natomiast po zaniku napięcia, gdy wyciągarka przestanie pracować, hamulec powinien zacisnąć się na linie, żeby nie spadł...
Witam mam pytanie? Mam silnik trójfazowy z hamulcem na elektromagnes. W puszce podłączeniowej silnika jest odejście na element który steruje tym elektomagnesem i to coś robi mi zwarcie. Odłączyłem to urządzonko i silnik działa ale bez hamulca. Opis tego elementu jest następujący : 220V ~ ; 196 V =. wychodzą z niego cztery przewody: dwa do podłączenia...
Witam! Pomyśl o obciążeniu pompą wodną, wówczas dość łatwo wyliczyć moc: jest to przepływ (można dać licznik) razy wysokość tłoczenia. Dla obciążenia 1kW przeba by przepływ był ok. 100 litrów na sekundę, przy wysokości tłoczenia 1m. Oczywiście, przy wysokości tłoczenia 10m przepływ powinien być 10 litrów na sekundę. Hamulcem elektromagnetycznym może...
Chodzi o równomierne obciążenie mechaniczne wszystkich torów/wyzwalaczy w funkcji temperatury. Układ dość powszechnie stosowany w elektryce suwnic przy zasilaniu transformatorów, hamulców elektromagnetycznych. V.
Witam Opis Twojego układu brzmi bardzo poważnie. Hamulec zasilany jest napięciem stałym więc potrzebny jest do tego jakiś prostownik. Jedna dioda pełni funkcję prostownika jedno-połówkowego a druga jest diodą gaszącą komutację W rozpoznaniu tego elementu niestety nie pomogę. Widywane przeze mnie układy prostownicze hamulca (oprócz 3 diod) miały 2 warystory...
Nie widać regulatora PWM czyli sterowanie jest skokowe. W wielu różnych dziwnych konstrukcjach używałem silników z ciężarówek i nie zauważyłem negatywnych efektów. Zakupiłem silnik gdyż myślałem, skoro mają hamulec elektromagnetyczny wiatr nie obróci konstrukcją. Zły pomysł, zamiast tracić energię na trzymanie/zwolnienie hamulca lepiej dopracować konstrukcję.
Przy braku napięcia hamulec - elektromagnetyczny zaciska tarczę, włączysz silnik hamulec elektromagnetyczny zwalnia. Przykładowy lub podobne znajdziesz post #3 lub gogle.
Silnik pobiera 16,8A silnik ma hamulec elektromagnetyczny oraz jest przed zbiornikiem odprężnik który spuszcza powietrze z węża na postoju. A może ten olej z airpresa jest za gęsty? Dodam że kupiłem nowy zalałem a itak już taki czarny przepracowany. Pytałem już na forum w tym wątku i powiedziano mi że 3kW powinien dać sobie z nim rade z przełożeniem...
Sprawdź cewkę hamulca elektromagnetycznego. https://obrazki.elektroda.pl/5548950600_... https://obrazki.elektroda.pl/4143024800_...
Witam - to może być silnik z hamulcem elektromagnetycznym ( luzownikiem ) .
(at)15kVmaciej Widzę, że Kolega niestety nie zna tej maszyny. Jest w niej 6 (sześć) silnikow. Silnik główny, właśnie ten zmieniony o mocy 5kW i sterowany przez falownik, poprzednio silnik AC/DC o prędkości obrotowej zmienianej zmianą położenia szczotkotrzymacza, przestawianego tzw. silnikiem pilotującym. Następnie widoczny po prawej stronie na górze...
Koledzy mam pytanie odnośnie takich sterowników. Mianowicie jeden przypadek - wyświetla się alarm AL 02 - złe zasterowanie hamulcem elektromagnetycznym. Błąd znika po ok 15 sek. i jest dobrze. Czy może ktoś podpowiedzieć co to może być i co jest odpowiedzialne za ten błąd? Czy to można samemu naprawić? Drugi problem - zero błędów wózek jeździ wszystko...
Witam miałem podobny przypadek w skuterze Meyra po zimie i okazało się że skleił sie hamulec elektromagnetyczny.
Wyniesienie na maszt elektroniki lekko komplikuje sprawę hamulca elektromagnetycznego, który obecnie mam (elektronika/przekaźniki z potencjometrem) pod dachem, ale kiedy zastosuję dodatkowy kabelek (skrętka), to sterowanie będzie tam, gdzie jest, a przekaźnik będzie wyniesiony na maszt. W międzyczasie dodałem sterowanie hamulcem z poziomu mikrokontrolera...
Silnik najwyraźniej ma zamontowany hamulec elektromagnetyczny- czy ten w ogóle działa/odhamowuje? Ten kabelek to tak se wisi od zawsze? V.
Wina może leżeć po stronie hamulca elektromagnetycznego. Po pewnym okresie użytkowania zdarza się, że nie "odpuszcza" całkowicie.
Marek J hamulec elektromagnetyczny ? A cóż to wyciągarka do suwnicy że hamulca potrzebuje ?
Witam Rozważ tranzystory IGBT. Są znacznie wytrzymalsze prądowo w impulsie od Mos-fet. Równoległe łączenie Mos-fet rządzi się pewnymi prawami, tak aby były one z tej samej "paczki" produkcyjnej. Silnik jest sporej mocy, więc od Ciebie zależy, czy chcesz droższe rozwiązanie stosowane powszechnie w napędach maszyn, czy łączenie rzędu tańszych Mos-fet...
Silnik z hamulcem elektromagnetycznym, ale przy dużej ilości cykli w krótkim czasie hamulec się szybko skończy... V.
Moc nominalna prądnicy to jest taka moc, jaką prądnica może oddawać w przewidzianych dla niej warunkach (np. czas pracy, temperatura otoczenia itp.). Zwykle moc nominalna jest powiązana ze sprawnością: jeśli sprawność jest 85%, to prądnica o mocy 850W będzie "w sobie" traciła moc zamieniając ją na ciepło w ilości 150W, ale to też oznacza, że jej oporność...
Witam, Chciałbym zamontować w swoim rowerku treningowym hamulec elektromagnetyczny, ale przekopałem internet i nie mogę znaleźć żadnego konkretnego elektromagnesu z opisanymi parametrami. Czy komuś może gdzieś się rzucił taki w oczy?
Witam. A może hamulec elektromagnetyczny i sterowanie które masz, ale to by wiązało się za zmianą silnika.
Silnik wysuwa się dokładnie odwrotnie tzn. z pierwszego płaszcza rury, a silnik to (dokładniej stojan) który siedzi w drugiej rurze którego nie udało się wyciągnąć tak żeby go nie uszkodzić oraz hamulca elektromagnetycznego. Na marginesie jaki to programator i gdzie go podłączyć ?
Silnik krokowy ma jedną wadę moim zdaniem; potrzebuje prądu i do obracania się i do utrzymania zadanej pozycji - a to powoduje (z racji na zasadę działania) nagrzewanie się samego silnika i stałego zasilania. Można się tego łatwo pozbyć, robiąc zaciskowy hamulec elektromagnetyczny. W momencie, gdy silnik nie pracuje, to sprężyna zaciska hamulec. Kiedy...
Czy ktoś mógłby mi doradzić co jest tego powodem ? Hamulec elektromagnetyczny.
Który numer na tym rysunku to hamulec elektromagnetyczny? Mój silnik kończy się użebrowanym elementem (44). Nie ma elementów 50 - 53, ale to jest chyba enkoder. Jak sprawdzić hamulec i sprzęgło?
Popytaj się, może gdzieś ktoś na jakimś złomie ma silnik samohamowny. Jest znacznie tańszy i prostszy niż silnik z zabudowanym hamulcem elektromagnetycznym.
Kolejne pytanko juz tylko o hamowaniu prądem stałym zadałem na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Ten temat traktuję jako zakończony
Sądzę, że to nie wał. Dalej sądzę, że to hamulec. Jest tam taki hamulec elektromagnetyczny którego celem jest szybkie zatrzymanie noża po wyłączeniu kosiarki.
Jedna rada - spróbować z SSR, który nie musi mieć detekcji zera (załącza w dowolnym miejscu sinusoidy) bo to może być przyczyną. Można jeszcze spróbować podłączyć do obecnego SSR równolegle z hamulcem jakiekolwiek obciążenie np. żarówkę, cewkę stycznika - wymusi to zejście na LOAD do zera i wtedy ruszy z kopyta?. SSR np. http://www.piekarz.pl/?item=30943...
Dzięki, faktycznie ma hamulec elektromagnetyczny, czyli T1 i T2 to hamulec, ale teraz nie wiadomo jakiego napiecia on potrzebuje. Da sie podłączyć te czujniki temperatury bez użycia sterownika?
Tokarki z którymi miałem do czynienia miały włączany silnik, który pracował cały czas. Natomiast włączenie napędu wrzeciennika odbywało się dźwignią. Można było włączyć obroty prawe i lewe więc zapewne jakieś sprzęgło jest. Do tego dochodzi napęd wałka posuwu i śruby pociągowej do gwintów. Choć tutaj mechanizm włączania posuwu nazywał się "zamkiem"...
To działa na zasadzie hamulca elektromagnetycznego czy może element w okolicy piasty jest obrotowy? Niestety dystrybutor w poskąpił tej chyba podstawowej informacji.
Zostało wszystko zrobione zgodnie z instrukcją sterownika. Autokalibracja zrobiona, enkoder dobrze przełożony do taśmy. Rozmawiałem z serwisantami sterownika Problem jest zbyt wolne zamierania ruchu silnika. Rozważam cztery opcje : A) elektromagnetyczny hamulec ścierny B) nowy silnik z hamulcem elektromagnetycznym C) hamowanie prądem stałym D) samohamowna...
ABS: połączenie pinów A i K w złączu diagnostycznym 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie...
Witam Może ktoś z forumowiczów spotkał się z hamulcami elektromagnetycznymi w przyczepach a dokładniej ich budową i mógłby zamieścić jakieś materiały, ponieważ wujek Googl nie znalazł zbyt wiele.
Witam Proponuje hamulec elektromagnetyczny tarczowy Będziesz musiał dobrać go do wagi bębna Jeśli możesz wstaw fotografie urządzenia Pozdrawiam Jacek
Najprostszy sposób wyhamowania silnika to po prostu zwarcie jego wyprowadzeń. Powstaje wtedy cos w rodzaju hamulca elektromagnetycznego który myśle ze powinien wystarczyć w tym przypadku.
Układ wykonawczy to silnik pompa hydrauliczna czy blok zaworów + wyłączniki krańcowe. Stycznik jest elementem sterującym. No to zależy, czy na płaszczyźnie elektryki (sterowania), czy już mechaniki. Myślałem, że siedzisz myślami w sterowaniu. Ale nie ważne. Z tego co pamiętam, to mamy dwa silniki: jeden napędzający przekładnię śrubową docisku, sprzężony...
Jeśli dałoby się w położeniu "zero" przełącznika puścić do silnika niewielki prąd z zewnętrznego zasilacza, to mogłoby być prostsze rozwiązanie od hamulca elektromagnetycznego.
Morph13 To już jawne przyznanie się do ujawniania praw autorskich ABB. :-) Jeśli ktoś opublikował książkę to raczej praw autorskich nie naruszy bo komercyjnej produkcji raczej kolega nie będzie prowadził, no ale różnie to bywa. Takie rzeczy to proszę na priw pisać. Co do przekładni masz rację jednak nie do końca. Przekładnia zależy od założonej szybkości...
Wygląda na to, że pierwsze trzy zaciski- silnik, drugi zestaw- wentylator wymuszonego chłodzenia, trzeci- hamulec elektromagnetyczny. Nie masz wyraźniejszego zdjęcia? V.
Myślę, że jeśli oprócz małych przesunięć są potrzebne i większe, to oprócz silnika potrzebny będzie hamulec elektromagnetyczny (przesuwamy silnikiem o pół milimetra, blokujemy hamulcem i dokładnie ustawiamy piezoelektrykiem) - sam piezoelektryk ma mały zakres ruchu, a silnik bez hamulca może nie trzymać dość stabilnie.
Można to wykonać z silnikiem DC stosując czujnik, licznik obrotów i hamulec elektromagnetyczny ale i to nie gwarantuje zatrzymania silnika dokładnie w tym samym punkcie, możliwe lekkie przesunięcie.
Ale ja tu nie widzę żeby silnik był odłączany od falownika. Stycznik jest ale na zasilaniu falownika. Silnik spory i duże koło zamachowe może generować na zaciskach silnika napięcie w czasie gdy falownik już stracił zasilanie i jego część "myśląca" się wyłączyła. Ja bym myślał nad jakimś hamulcu (elektromagnetyczny, mechaniczny itp.).
Przedmówca ma rację. Przykład: właśnie taki napęd mój klient uparł się wymienić na nowy Came BX Strong a ten oddał za darmo. Wymiana WSZYSTKICH łożysk i uszczelniaczy kosztowała 120 zł, zespół nowych krańcówek z Came BX - 60 zł (pasuje PnP), centralka Elmes STP to 150 zł. Czyli generalny remont jakieś 350 zł - i tysiączek w kieszeni. No - ten mój aparat...
Też tak myślę właśnie nad tym rozwiązaniem odcinanie silnika od sterownika PWM i dołączania rezystora zwierającego. Nad zdalnym sterowaniem pomyślę lecz póki nie wyjeżdża poza podwórko takie sterowanie myślę że nie jest konieczne. Fakt awaryjne hamowanie tym hamulcem elektromagnetycznym zostanie na przycisku lub poprzez zdalne sterowanie jak będzie...
Tak te diody współpracują z hamulcem elektromagnetycznym wciągarki. Proszę potwierdzić czy diody które wskazałem powyżej będą odpowiednie? Nie mam schematu płytki jedynie co mogę stwierdzić to parametry zewnętrze diod i na tej podstawie potrzebuję zakupić nowe diody i je zastąpić.
Wygląda na starego Bauknechta albo AEG z hamulcem elektromagnetycznym, po którym tylko wielka puszka przewietrznika została :D . No cóż, można go zbadać 1 kilowatowym falownikiem na 220 VAC włączając funkcję autostrojenia. Po odczytaniu parametrów z falownika np. natężenia prądu, będzie można coś się dowiedzieć w miarę dokładnie.
W ustawieniach falownika rampy startu i hamowania są odpowiednio skrócone? Hamulec elektromagnetyczny też ma spory czas zadziałania... No i nie napisał Kolega nic na temat szybkości ruchu w.w windy...
Czy hamowanie mechaniczne to tylko zastosowanie hamulca elektromagnetycznego/proszkowego? Czy stosuje się rozwiązanie polegające np.: na hamowaniu silnika indukcyjnego za pomocą innego silnika sterowanego z VFD w trybie wektorowym (to umożliwiałoby precyzyjną kontrolę momentu)? Mógłby ktoś wypowiedzieć się na ten temat czy to ma sens? Podejrzewam, że...
Temat rozwiązany częściowo. Softstart sprawdza się przy jeździe wózkiem, mniej przy podnoszeniu i opuszczaniu. Start silnika podnoszenia działa jak należy, przy zatrzymaniu problemem jest hamulec elektromagnetyczny działający zerojedynkowo. Z tego powodu rampę stopu softstartu ustawiłem na zero.
Zapewne potrzebowałbyś hamulca elektromagnetycznego. Możesz spróbować podłączyć jakiś silnik dc i sterować go poprzez pwm, ale moim zdaniem skóra niewarta wyprawki na potrzeby amatorskie i napinacz mechaniczny załatwi problem.
Za mało danych... Jak ten silnik luzuje linkę? Przez lewe obroty czy ma jakieś sprzęgiełko które zwalnia nawiniętą linkę? Jak działają elementy wykonawcze funkcji kupplung i bremse? Silnik po nawinięciu linki trzymany jest hamulcem elektromagnetycznym?
Witam - tak wygląda opis gniazd oraz pinów regulatora ; https://obrazki.elektroda.pl/8795733400_... Dodano po 6 Czerwone gniazdo dwu pinowe - hamulec elektromagnetyczny , gniazdo niebieskie cztero pinowe przewody ładowania akumulatora , piny 5 oraz 7 włącznik ( stacyjka - na 7 jest bezpiecznik ) . Dodano po 3 Proszę podać symbol tego...
Witam. Silnik się grzeje, ale z powodu że fizycznie jest trochę za duży to czasowo został zdemontowany wentylator z silnika, praca 5 minut, 20 minut przerwy, czyli możliwe że w ciągu tych 5 minut tak się nagrzewa ? Pytam o te napięcie bo mierzyłem je na listwie zaciskowej i pokazało mi 100V silnik zatrzymany, ale miernik to zwykły Megier, jeszcze był...
Witam, mam identyczny problem, wymiana kondesatora rozruchowego/pracy nic nie wnosi. Czy udało się jakoś rozwiązać problem ? Witaj niestety problem nie został rozwiązany. Podmiana całej elektronik z nowego napędu nic nie daje, praca napędu się nie zmieniła. Zdecydowałem się całkowicie wymontować silnik z rury. Po wyjęciu silnika (da się to zrobić)...
Witam - opór pedałowania w tym rowerze jest realizowany za pomocą hamulca magnetycznego albo elektromagnetycznego . Jak rower staną- co w tym momęcie pokazywał panel sterujący ( chodzi mi o wartość zadaną oporu pedałowania ). Czy baterie ( akumulatorki ) - które zasilają elektronikę ( elektrykę ) są sprawne?
Witam.Kondensator powinien znajdować się między zespołem wyłączników krańcowych a silnikiem.W niektórych napędach roletowych znajduje się hamulec elektromagnetyczny może on uległ uszkodzeniu?Z tego co się orientuję to tworzy on całość z silnikiem bynajmniej tak było w napędzie aluroll.
Zielono biały czy zielono żółty jeżeli jest podłączony do obudowy to jest to przewód uziemienia. Jeżeli przewód niebieski wisi w powietrzu to do niczego on nam się nie przyda. Jeżeli kolega ma możliwość podesłać lepszej fotki tej puszki łączeniowej. Możliwe że silnik posiada hamulec elektromagnetyczny.
Zastanawiam się, czy obok krawędzi wiertnika z magnesami nie nawinąć uzwojenia. Czyli zrobić coś, co przy okazji stanie sie hamulcem elektromagnetycznym. Ludzie, kiedy przestaniecie wierzyć w szarlatanerię, ponad 100% sprawność i 300% cukru w cukrze?
kosiarki elektr. mają hamulec elektromagnetyczny sprawdź czy działa o ile ta kosiarka go posiada. Jeśli posiada przy włączeniu kosiarki słychać takie charakterystyczne "pyknięcie" , może go coś blokuje. Sprawdź również czy uzwojenie nie ma przebicia na obudowe silnika, oraz szczotki może już są wytarte przy okazji zwróć uwagę na stan wirnika i łożysk.
http://www.act-giken.co.jp/comp/sl60a.ht... - proszę o wytłumaczenie mi jakie spełnia zadanie.Wiem tylko,że zasilając go napięciem 24V (na takie jest napięcie)wirnik tego ustrojstwa bardzo ciężko obrócić.Dzięki za wszelką pomoc.
Do standardowego DC można by dołożyć oddzielny hamulec elektromagnetyczny - nie komplikuje to zanadto elektroniki (tylko jeden dodatkowy sygnał sterujący / silnik), ale trzeba to zmieścić w konstrukcji mechanicznej. Aczkolwiek nie znam się na silnikach z kontrolowalnym stojanem (bardzo proszę o jakąś fachową nazwę bo sam nie znam), może ich sterowanie...
Tzn ze te czasy beda nieregularne? Czy to bedzie ze te nieregularne czasy przemieszczenia/zatrzymania beda okresowe? Jezeli tak to mozna zbudowac jakas tasme optyczna (podobna do tych w drukarkach) coby sama okreslala kiedy ma sie zatrzymac. Do natychmiastowego zatrzymania mozna zastosowac hamulec elektromagnetyczny na sprzegle ( bo taka tasme trzeba...
Temat wózków wraca jak bumerang :) Pojazd wrócił do mnie po 9 latach pracy. Tym razem z nowymi akumulatorami i uszkodzonym silnikiem który musiał zostać przewinięty. Wymieniono też komutator oraz szczotki. Jedna ze szczotek napuchła i zawiesiła się robiąc przerwę ale niszcząc łukiem komutator. Po założeniu silnika i przekręceniu stacyjki jest tylko...
Witam serdecznie. Kolega ma maszynę jak w temacie niestety uszkodził mu się moduł regulatora silnika. Moduł jest niestety nierozbieralny (zalany masą PCV). Nie ma możliwości naprawy modułu. Czy ktoś wie gdzie taki moduł można kupić lub ewentualnie ktoś może dorabiał sam ten regulator i może podzielić się informacją jak go zrobić. Problem tkwi w tym,...
Kiedy ja opiekowałem się suwnicami 2T (lata 80-te i 90-te), to do wciągarki stosowano silniki dwubiegowe klatkowe z hamulcem elektromagnetycznym. W ogóle nie widzę sensu stosowania innego rozwiązania, ani z falownikiem, ani z silnikiem pierścieniowym. Nie zapominajmy, że komplikowanie zagadnienia nie czyni go bezpieczniejszym.
JESIOTR1 masz sporo racji tyle, że przy Twoim podejściu na wzbudzenie pójdzie niepotrzebnie o wiele więcej mocy, niż oszacowane przez Ciebie 20W, a tryb pracy będzie przypominał raczej hamulec elektromagnetyczny niż prądnicę. W efekcie większość wyprodukowanej mocy pójdzie na grzanie dziury ozonowej. Regulator ma temu przeciwdziałać
Marek J. , dzięki za wykład. ale mam jeszcze jedno pytanie o hamulec elektromagnetyczny. Niedawno tak z czystej ciekawości, rozciąłem silnik aby zobaczyć na jakiej zasadzie działają wyłączniki krańcowe, nie zauważyłem zadnych przewodów zasilajacych cewkę hamulca. Jak będę wymieniał silniki, na silniki kablowe przeciążeniowe SIMU, to rozetnę jeszcze...
Neonówka to nie przyrząd pomiarowy. W dodatku jeśli obwód sterowania hamulcem jest separowany transformatorem, to neonówka świeci w każdym punkcie, chociaż nic nie działa. Hamulec elektromagnetyczny musi wykonać ruch - luzować - wtedy nie będzie grzania. Wystąpi widoczna szczelina (0,5-1mm). Z reguły hamulce i sprzęgła są na prąd STAŁY i wcześniej powinien...
Stosunkowo często (kilka procent użytkowanych) do uszkodzenia klatki dochodzi podczas pracy silników wciągarek z hamulcem elektromagnetycznym. Ale wątpię, aby to było w tym przypadku.
A jaką bezwładność ma silnik wraz z napędzanymi elementami ? Czy ma to być czujnik bezpieczeństwa ? Jeżeli tak, to może wykorzystać wolne, bierne styki stycznika do załączania hamulca elektromagnetycznego (tarcza z elektromagnesem). Można sobie wyobrazić szybki wykrojnik, który po zauważeniu dłoni za pomocą czujnika fotoelektrycznego wykona jeszcze...
elektromagnetyczny hamulec moduł hamulec elektromagnetyczny hamulec elektromagnetyczny blokować
wymiana symetryzator fibaro czujniki całkowanie przyspieszenia
wistron matryca rozdzielnia elektryczna
Radio Trubadur - brak dźwięku na UKF PR Master nie wykrywa portu COM - rozwiązania i diagnostyka