Niczego nie zblokuje. To tylko informacja obsługowa.
Zajrzyj do sprzęgła oraz przy okazji do hamulca
Ale czy ten czujnik byłby powiązany z tym pedałem hamulca ???
Jakiej porady oczekujesz?? Zdejmij przednie koło - to, z którego słychać pukanie - poproś kolegę, żonę, brata, teścia albo szwagra, żeby nadusił hamulec nożny i puścił a ty w tym czasie obserwuj mechanizm hamulcowy koła, z którego dochodzi pukanie. Na pewno zauważysz co puka. Potem wymień uszkodzoną część i z głowy.
3123 Zawór ABS I osi lewa strona - zwarcie z plusem na styku 3 lub przerwa na X2 6/3 4244 Czujnik ABS osi tylnej z prawej strony - zwarcie 5341 Czujnik zużycia klocków osi tylnej z prawej - zwarcie z masą 7296 Czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia osi przedniej - nieprawidłowe wartości /sprawdź wtyczki na pedale hamulca/
Czujnik masz na 1 tylnej osi. Sprawdź moze kable się przełamały. Sterownik FR kostka X3 15 pinowa pin 5 przewód liliowy i pin 9 przewód liliowo biały. Łatwiej jest sprawdzać na połączeniu kabina-rahmen X6.1 pin 1 i 2
Sprawdż przełącznik STOP przy pedale hamulca.
Ten przycisk wymusza podnoszenie i opuszczenie osi, żeby opuścić oś przytrzymaj jakieś 5 sekund i zależnie od ciągnika można to też zrobić pilotem (daf) lub trzy razy wcisnąć hamulec (mercedes mp4, nie wiem jak jest w nowszych).
W czujniku stopu przy pedale hamulca.
Tak, ale nie o lewarek chodziło. Chodziło o to, czy auto poprawnie reaguje na wciśnięcie hamulca. Z tego co pamiętam, to nie zmienisz położenia lewarka, do czasu aż nie odpalisz, a nie odpalisz jak nie wciśniesz hamulca...
Pomyślałem, że może szczęki mają się dotrzeć, przejechałem kawałek z zaciągniętym lekko ręcznym, wjechałem na kanał, odczekałem aż tarcze ostygną i ponowna regulacja... linka zluzowana, regulatorami skręciłem tak, że ledwo dało dało się ręką tarczę obrócić, po założeniu koła wyraźnie ciężko się kręci, momentalnie się zatrzymuje, więc szczęki ocierają...
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
Przy siłowniku nie ma żadnego czujnika. Wspomniany czujnik jest na ramie, w okolicy zaworów tylnej osi. Wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i wsadzić do niej kawałek drutu. Włożony - kontrolka świeci, wyjęty - kontrolka gaśnie.
Sprawdź tylne siłowniki mogła pęknąć membrana pomiędzy ręcznym a głównym hamulcem
Jeśli ktoś ma ML'a w Manualu to ,aby działał Low Range podczas naciśnięcia Przycisku LOW RANGE należy mieć wćiśnięty Hamulec
Zrób na osobnym wyłączniku....a poza tym powinien przód reagować chyba na hamulec....
Mylne wrażenie. Powietrze nie leci z przedniego zaworu koło grila. Węże spustowe łączą się przed tym zaworem. Winny jest zawór (dzwignia) ręcznego. Raczej do wymiany.
Witam chciałbym prosić o dokładny schemat wymiany linek hamulca ręcznego. Również prosiłbym o schemat wymiany rączki hamulca ręcznego, i redukowaniem napiętości linek.
Czy kontrolka zaciągniętego hamulca pojawia się po jego zaciągnięciu? Jeżeli nie - to masz odpowiedź.
Prawdopodobnie masz problem z zaciskami hamulca.
Sprawdź czterodrożny i zawór sterujący /tzw. szybkiego odhamowania/. Zmierz ciśnienie w układzie pomocniczym i szczelność siłowników w obwodzie postojowego. Nie sugeruj się wskazaniem zegarów. Na wyświetlaczu nie masz podglądu ciśnienia powietrza w układzie pomocniczym.
https://obrazki.elektroda.pl/9452808900_... Jest to sprzęgiełko jednokierunkowe (inaczej hamulec).
Może ta strona będzie pomocna: http://mb201-124.eu/topic/2417-w124-regu...
Kolego jeżeli chodzi o czujnik płynu to najpierw połącz te dwa przewody od niego i zobacz czy kontrolka zgaśnie ( oczywiście jeżeli jest NC). Jeżeli jest NO to wypnij jeden przewodów i sprawdź stan tej kontrolki. Podobnie z hamulcem.
Są 4 przyłącza: 11, 12, 21, 22 Taki zawór: https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny-h...
Pierwsze to diagnostyka komputerowa, potem testy drogowe. Lecz na początku warto udać się na stację diagnostyczną i na urządzeniu do testu hamulców sprawdzić czy fizycznie nie blokują klocki.
Obsługa przeterminowana, to pomimo możliwości kasowania z "panelu" to jest tzw. serwis płatny i tylko komputerem diagnostycznym (DAS)
(at)tzok Niektóre automaty „luzują” samoczynnie gdy stoją z naciśniętym hamulcem. Miałem tak na pewno w moim Mercu A140 z 2003, zwłaszcza tuż po odpaleniu zimnego silnika. Czuć było jak „zapinał” bieg po puszczeniu hamulca.
Jeżeli wymieniłeś tylko jedną tarczę wraz z klockami to różnica siły hamowania może wynikać z różnic materiałowych w tarczach i klockach.
nie sprawdzam co to za błędy ale obstawiam uszkodzony czujnik stopu koło pedału hamulca
Masa. .
Syczy tak jakby pod serwwm a srodku auta wydaje sie jak by syczalo z pedala hamulca
Takie objawy może powodować awaria czujnika stop przy pedale hamulca.
Może być włącznik stopu. W serwisie jakieś 40pln i można go samemu wymienić, jest zaraz pod pedałem hamulca, ale faktycznie diagnostyka mogła by pomóc.
nadal jest nacisk klockow na tarcze Więc rozebrać to jeszcze raz i sprawdzić poprawność montażu zacisku. Często zaciera się metalowa tuleja trzymająca zacisk do "kopyta" hamulca.
Regulacja jest w miejscu gdzie spotykają się linki prawego i lewego koła. Na obrazku linka przednia. https://obrazki.elektroda.pl/3040305100_...
To normalne. Zmiany na heblu są zalecane dla bezpieczeństwa pojazdu i skrzyni oraz komfortu ale nie jest wymagane trzymanie go na hamulcu.
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
Obawiam się że FRANKROM ma racje miałem wiele takich przypadków i był to włącznik hamulca
Witam.BS ...2103 występuje bardzo rzadko. We własnym zakresie możesz tylko sprawdzić przekażniki, jeśli są O.K.to proponuję udać się do warsztatu posiadającego S.D. Może być uszkodzony lub żle nauczony moduł hamulców.
Rzeczywiście zdarzają się uszkodzenia tego elementu (mikroswitche wewnątrz) Najprościej byłoby podłączyć Actrosa do Star Diagnozy i podejrzeć, czy jest odczyt z poszczególnych pozycji dźwigni hamulca.
Ze względów bezpieczeństwa nie powinieneś w układ hamulcowy nic wpinać a już tym bardziej w zawór pedału hamulca.
wpisz w szukaj 310d tam znajdziesz schemat
Sprawdź zasilanie i elektrozawór sterowania hamulca silnikowego. Przerwa lub zwarcie z plusem.
Przecież ta ze strzałką to hamulec silnikowy - prawa dźwignia pod kierownicą. Przesuń dźwignie do przodu i kontrolka zgaśnie.
Mercedes Actros mp2 po nacistnieniu pedału hamulca ucieka mi powietrze zaworem i blokuje hamulce
FMR 040 - Brake signal error Sprawdzeniu podlega nie tylko wyłącznik świateł hamulca, ale także hamulec silnikowy.
Witam Mam problem z Mercedesem A 168, 170 cdi Komputer także wskazuje błąd c1201. Nie jest to stały błąd. Po skasowaniu pojawia się dopiero po przejechaniu się i kilkukrotnym hamowaniu . Problem jest w tym, że pedał hamulca jest twardy. Zostało wymienione serwo, podciśnie jest. Rozumiem, że ten błąd wskazuje na przełącznik od wspomagania hamowania w...
Zawór zabezpieczający jeśli manetka ręcznego niema powietrza. Dodano po 2 Nie doczytałem Sprawdź następny zawór za manetkom powinien być zawór przekaźnikowy przepuszcza na sterowaniu i cofa do manetki.
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Witam niestety nie jestem w stanie obsłuchać twego motoru ale w tych silnikach klekot może się wydobywać z pompy pod ciśnieniowej wspomagania hamulca
Brak napięcia b czyli nie działa modulator tylnej osi do sprawdzenia wiązka elektryczna ewentualnie podmiana modulatora
Zawór jednokierunkowy wspomagania (serwa) hamulców
sprawdz czy nie popekane pierscienie na przegubach, ale z tym przygazoaniem to nie rozumiem o co chodzi i dlaczego tak moze byc. Możesz jeszcze miec cos nie tak z włącznikiem przy pedale hamulca
Wymień cały kompletny siłownik. Uszkodzony jest siłownik hamulca postojowego!
Prosze
Dziś dopiero zajrzałem na Elektrodę. Doprawdy nikt nie potrafi podpowiedzieć? Czujnik wygląda identycznie jak dwa czujniki wkręcone po bokach zaworu czterodrożnego. Może znajdować się na rozdzielaczu powietrza umieszczonym na tylnym moście lub przy zaworze "szybkiego odhamowania", zawory te z reguły montowane są wewnątrz ramy po lewej stronie, blisko...
Znalazłem ta książeczkę , a tam nie ma żadnej wzmianki o hamulcu ręcznym...
Witam, mercedes Actros MP2 , rok produkcji 2008, nr VIN WDB 9340621L339962, zapalił się BS E01 a 21103 na czerwono co to oznacz, jak wszedłem w meni był jeszcze opis - zasilanie prądem, zwiększona siła hamowania, zwiększony skok pedała hamulca
W tym przypadku błąd jest na wyświetlaczu z literką „a” - co oznacza błąd aktualny.
nie działa w nim tempomat i hamulec górski kontrolka od górskiego się zapala Pewnie trzeba nauczyć sprzęgło. jak włączam tempomat na postoju to obroty minimalnie wzrosną do ok. 1000 Raczej do ok. 750. Tak to działa. W czasie jazdy ta dźwigienka to tempomat, a na postoju "temposet" - ustawianie podwyższonych obrotów biegu jałowego. Jest to nawiasem...
Sprawdź pompę vacum, szczelność przewodów i samo serwo. Najprawdopodobniej serwo poszło...
Właśnie sprawdziłem sobie na krótko tą kostkę i jest ona od ręcznego ale nie widzę w ręcznym czujnika tam gdzie powinien być więc muszę poszukać teraz czujnika od hamulca postojowego.
Warto zacząć od wymiany płynu hamulcowego.
poszukaj tu na forum sa do sciagniecia instrukcje obslugi
Wystarczy poruszać wyłącznikiem hamulca i wtedy odpuszcza. Co rozumiesz przez "wyłącznikiem hamulca"? Górskiego? Nożnego? Jest jeszcze ręczny... Ile pozycji ma dźwignia hamulca górskiego?
Szukałem w okolicach mostów i zaworów hamulca ale nic tam nie ma. Jeszcze mam pytanie czy na desce rozdzielczej powinna świecić kontrolka od hamulca ręcznego?
Podejrzewam że to pompa lub wspomaganie hamulców.
Wymiana czujnika pedału hamulca pomogła .
Styk od świateł stopu to blaszka dociskana sprężyną - ten jest ok. Drugi styk to blaszka bez sprężyny, dociskana siłą swojego naprężenia - ona się łamie. Element jest rozbieralny - rozbierz i kuknij
W półautomacie nic nie trzeba naciskać, ruch lewarka wymusza uruchomienie mechanizmu zmiany biegu. Masz popsute auto.
Okazało się, że zabite były olejowym nagarem otworki w zwężce venturiego pod czujnikiem różnicy ciśnień egr. Banalna naprawa daje efekty. Znajduje się on w przedniej górnej części silnika. Należy wypiąć najpierw wtyczkę od czujnika by dostać się do 2 śrubek na klucz 10mm. Gdy zdejmie się czujnik z rurki od razu będzie widać czy 2 otworki średnicy ok...
Witam, kupiłem nowy przewód ABS wymienię dziś i zobaczymy co będzie. A ktoś pomoże z tą kontrolką hamulca postojowego?
Witam Poszukuję schematu układu hamulca ręcznego. Dziękuję i pozdrawiam.
Uszkodzony hamulec postojowy w naczepie lub problem z połączeniem powietrznym czerwonej klamki naczepa pojazd. Zrób zdjęcia zaworów .
A co może być przyczyną drgań po wciśnięciu hamulca (na postoju także)? Czy regulator podnoszenia lamp ma jakiś wpływ na hamulce?
Dzień Dobry. Mam problem z ACTROSEM 1831 z 2002r wyskakuje mi zmiana siły hamowania podczas jazdy KOD BS i zblokowało hamulec ręczny
Witam serdecznie. Mam problem z hamulcem postojowym w Mercedesie C117. Raz się zapala i gaśnie w czasie jazdy, a raz pali się cały czas. Jaka może być tego przyczyna?
Witam posiadam Mercedesa E290TD z 1996. Mój problem polega na tym że hamulec ręczny prawnie nie trzyma wcale ale gdzieś powinna być regulacja hamulca ręcznego czy jest ktoś wstanie mi pomóc?
no i sobie pogadaliście. a teraz fakty: 1 najcześciej pada siłownik pneumatyczny w pompie wtryskowej odpowiedzialny za gaszenie, 2 problemem tez bywa brak szczelnosci na wezach podciscnieniowych lub elementach współpracujacych 3 moze ulegac uszkdzeniu pompa vakum - 1 i 2 do sprawdzenia za pomoca pompki vakum i vakuometru 3 miałbys twardy pedał hamulca
OT W 201 to stara stodziewięćdziesiątka. W 210 to E klasa, secundo voto "okular" Pzdr. :)
problem został rozwiązany wystarczyło zrobić małe nauczanie sprzęgła po czyszczeniu siłownika i hamulec górski działa jak należy. dziękuje pozdrawiam
Czujnik wody skondensowanej to czujnik w zbiorniku powietrza dla hamulców. To zupełnie inna bajka.
Bez pomiarów ciśnień manometrami i momentów reakcji zaworów można sobie kabałę kartami postawić. Twardość pedału to może być odczucie subiektywne. Spuść powietrze z układu i sprawdź bez powietrza, jak będzie tak samo to może być wina pedału czyli zaworu głównego. Jeśli rzeczywiście twardy jak w hydraulicznych hamulcach.
Szczelność sprawdzona i temperatura powietrza. A jak najlepiej sprawdzić ten hamulec górski? Dodano po 33 Szczelność sprawdzona i temperatura powietrza. A jak najlepiej sprawdzić ten hamulec górski?
Witam samochód działa dobrze poza jedną usterką po naciśnięciu pedału hamulca zapala się kontrolka ETS.Wyłączenie samochodu powoduje znowu kasację kontrolki do czasu naciśnięcia pedału hamulca. Pozdrawiam
Silnik to 220CDI. Jak sprawdzić to serwo? Czytałem, że jeśli po odpaleniu auta pedał hamulca lekko się zapada to znaczy, że serwo szczelne..
Mercedes W124. Po naciśnięciu na hamulec, wskaźniki ciśnienia oleju i obrotomierza opadają.
Jaki masz modulator , dwuobwodowy czy zwykły mały na przewodzie do siłownika hamulca.
Pod dźwignią zwalniania hamulca ręcznego są wkręty. Odkręcasz, a górna część jest na zatrzasku.
Pod sterownikiem też są elektrozawory. Ścieżki, połówek i hamulca wałka pośredniego. Sprawdzaliście je?
Zakładasz temat w którym już masz odpowiedź ale pod auto nie chce Ci się zajrzeć. :) Obejrzyj klocki hamulców.
Witam. Mam problem z hamulcami (Actros 2001 1843). Zaświeca mi się komunikat "zmiana zachowania podczas jazdy: hamowanie" gdy świeci na żółto jest ok, ale czasem zaświeca się na czerwono i pedał robi się twardy. Ale zgaszę auto odczekam chwile i po odpaleniu jest ok czasem kilkaset kilometrów czasem kilka. Mam błąd 0137 może wiecie o co chodzi. Pozdrawiam
Witam wszystkich zamierzam wymienić tarczki hamulca walka pośredniego w Mercedesie Actros mp4 2011 rok 4145 czy ktoś już kiedyś robił taką operację i mógłby mi podpowiedzieć co i jak czy po prostu lepiej oddać to do fachowca i niech on się tym zajmie? Proszę uzupełnić informacje: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Jeśli alarm jest na kościach ze zmiennym kodem to zreserowaniu uległa kość w centali (dziwne bo powinna miec dodatkowe podtrzymywanie lub pmięć eeprom). Trzeba zsynchronizować kod nadaany przez pilota z centralką. W centrali (jeśli to to) jest przycisk (może byc zworka) do resetu, resetujesz, wysyłasz kod z pilota i układ działa po zsynchronizowaniu...
Mam problem z ABS w Mercedesie 124 89r, W trakcie jazdy gdy naciskam pedał hamulca (koła się kręcą, nie są zablokowane, nie ma poślizgów) abs odbija mi pedał hamulca, ....w czym jest problem ????
Odświeżam pyanie, czy jest jakaś osoba, która wie z czym powiązane jest działanie hamulca górskiego w tym autobusie- czy ma to związek z obrotami silnika, czy może np z prędkością pojazdu? Pytam o prędkość ponieważ np. w starym mercedesie vario górski hamulec działa powyżej 60km/h.
odpowietrzałaś hamulce może to być przyczyna
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Jak wejść do menu diagnostyki: http://www.youtube.com/watch?v=PXs-0en0I...
mercedes hamulec hamulec górski mercedes pedał mercedes hamulec
magnetofon mechanizm przekrój przedłużacza instrukcja serwisowa zmywarki
Windows 10/11: Usługa profilów użytkowników – błąd logowania, nie można załadować profilu Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 – hulajnoga nie rusza, brak reakcji silnika, diagnostyka