Ja robiłem tak, że najpierw luzowałem całkowicie linkę ręcznego, i hamulcem nożnym deptałem tak długo, aż samoregulatory (ta zębatka na zdjęciu) ustawiły się samoczynnie i hamulec nożny zaczynał działać prawidłowo. Dopiero potem napinałem linkę tak, żeby był ręczny hamulec. Pozdrawiam
Witam, musisz tak przestawic zębatki, aby wspornik od ręcznego rozsuwajacy szczęki nie miał luzu i rozsunął troche szczęki. Jak zrobisz to przy zdjetym bebnie to ostroznie z regulacją, bo nie załozysz bębna. Najlepiej zrobic to przez dziurke od sruby po wcześniejszym wyczajeniu o co chodzi. Pozostałe sprężynki wymieniłem, gdyz moje juz były słabe a...
Podwieś linkę hamulca ręcznego odpowiednio mocnymi trytytkami.
Haczyk tkwi w tym, że najwyraźniej nie doczytałeś dokładnie opisu w książce, bo na pewno jest tam napisane jak należy ustawić regulatory po wymianie szczęk... jest tam zresztą też opisana regulacja linki hamulca ręcznego.
Pojedź na stację diagnostyczna ustalą co stuka to raczej nie hamulec.
Jeśli chodzi o chamulec pomocniczy to jak najbardziej można robić samamu, jednak jak ktoś nie ma odpowiedniej wiedzy to ograniczył bym się do samodzielnej naprawy jedynie ręcznego.
Punto 2003r 1,2. Problem polega na tym że na rolkach pokazuje słaby hamulec z tyłu. Szczęki są dobre cylinderki też a ręczny łapie idealnie co może być przyczyną niesprawności.
Sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś czy cylinderek nie jest zapieczony i swobodnie się przesuwa Przed założeniem bębna hamulcowego musisz odpuścić samoregulator by szczęki się maksymalnie zeszły. Nie podłączaj do tego koła linki ręcznego tylko najpierw załóż bęben i naciśnij na hamulec by się szczęki ustawiły a potem podłącz linkę i wyreguluj ręczny.
Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe.. Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim? Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były...
Sprawdź, czy linka od ręcznego nie zezarła pierścienia od ABSu na piaście z tyłu.
Witam.Najpierw porządnie ustaw ręczny,a skok pedału powinien być dobry.:D
jeżeli chodzi o ręczny to wartało by wykonać regulację linki
Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
Kiedyś próbowałem takie cuda robić jak tłumik dzwonił, rozciąłem go wysypałem syf i zaspawałem. Rozwiązanie krótkoterminowe, po pewnym czasie znowu w środku dzwoniło.Gra nie warta świeczki. Lepiej kupić nowy i mieć spokój na dłuższy czas. Jeszcze jedno jeżeli chodzi o kontrolkę ręcznego, to raz się spotkałem z przypadkiem że kabelek od ręcznego znajdujący...
Nawet nie w takich całkiem malutkich i słabiutkich - np. Grande Punto - masa własna: 1145kg, moc: 90KM i bębny z tyłu. Są też tarczo-bębny (hamulec roboczy - tarczowy, postojowy - bębnowy, np. Corolla E12).
Źle rozumiesz - jeden "koniec" żarówki w zegarach ma być podpięty do "+" po zapłonie (tak samo jak kontrolka ciśnienia oleju czy hamulca ręcznego), a drugi ma być podpięty do krańcówki w drzwiach. Czujników w zamkach nie masz bo nie masz wersji ELX.
Rozebrałem tylnie bębny i zrozumiałem dlaczego nie działa mi abs. Punto II ma impulsator wykonany w postaci gumowego, magnetycznego pierścienia. Jego uszkodzenie mechaniczne jest bardzo łatwe. Mam zacięty samoregulator luzu szczęk, nieorginalne szczęki hamulcowe ocierające o piastę dźwignią od hamulca ręcznego i sprężyną linki oraz przetaczane bębny....
Może szczęki trzeba podstawić. Zobacz ten pedał na zaciągniętym ręcznym. A te wszystkie klamoty to wymieniałeś, bo tak chciałeś zrobić sobie remont hamulców, czy coś się działo przedtem. ...została jeszcze pompa...
Witam, mam mały problem, ostatnio montowałem w samochodzie alarm i po podłączeniu alarmu, cały czas świeci mi się kontrolka od hamulca ręcznego. Alarm jest dobrze podłączony wszystko działa. Już kończą mi się pomysły co to może być, napisze co sprawdzałem: 1. Poziom płynu hamulcowego w normie, 2. Po odłączeniu przewodu do zbiorniczka z płynem hamulcowym...
Witam. Od tygodnia zauważam taki problem w moim autku. Przyjeżdżam z pracy, zostawiam autko na noc. Rano wsiadam i przed uruchomieniem silnika wciskam sprzęgło no i hamulec... i tu zonk... Hamulec jest tak nabity, że można go tylko o parę mm wcisnąć, dopiero po uruchomieniu silnika hamulec staje się miękki i działa tak jak należy. Odkąd powstał ten...
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
No i tak, cylinderki wymieniłem, założyłem nowe szczęki, bębny, sprężynki, samoregulatory też wymienilem na nowe bo stare były zablokowane na amen i nie spełniały swojej roli (przez to nie było wcale ręcznego). Wszystko poskładane, wziąłem się za odpowietrzanie hamulców, a tu zonk - pękł mi przewód przy prawym tylnym kole. Niestety wyrzygało sporo płynu,...
fiat punto nie jest skomplikowany ,sprawdź na początek czy nie masz jakichś luzów, stuków w kołach można sprawdzić na postoju ;podczas energicznego ruchu kierownica w tzw luzie kierownicy czy coś nie stuka (np łożyska , końcówki drążków) , po podniesieniu i obrocie koła - można sprawdzić czy nie obcierają łożyska (powinno lekko się obracać) , łożyska...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Sądzę że wartość takiego auta jak sprawny w 100% silnik to ok. 1800 PLN. Jeśli remont ma wyjść ok. 1000 PLN to nie opłaca się. Jeśli przekładka silnika i wyjdzie w granicach 800 PLN też jest na granicy nieopłacalności lub pod nią podchodzi. Punto służy do jazdy po mieście jako dupowóz - jeżdzę do klientów, na wyglądzie mi nie zależy, na bezpieczeństwie...
A więc tak: zrobiłem trzy sesje pomiarowe (logi również w postaci CSV) począwszy od zimnego silnika (11-13.jpeg) do ciepłego (21-23.jpeg). Warunki: na biegu jałowym, zaciągnięty ręczny, w trakcie był naciskany w pewnych momentach zarówno hamulec główny, nożny jak i gaz podbijanie obrotów do 2.5k obr/min) http://obrazki.elektroda.pl/7404208700_1...
Witam. Nie wiem czy piszę w odpowiednim temacie. W razie czego proszę o przeniesienie tematu na odpowiedni dział. Mam zamiar kupić Fiata Punto 2 z 2000 roku. Mam więc do Was pytania. Najbardziej chodzi o silnik. Jest to zwykły diesel o pojemności 1,8. wyposarzenie:ABS, el. szyby, klimatronic, centralny zamek, alarm, 4x airbag,wspomaganie kierownicy...
Też mam fiata. Punto 2 1,9JTD. Gdy zaświeci się sama kontrolka ABS oznacza to że są jakieś anomalie w układzie abs'u. Np błąd czujnika abs'u. U mnie gdy czujnik źle zliczał impulsy z piasty najpierw głupiał abs, zaświecała się kontolka ABS'u a przy dłuższej jeździe z tymi usterkami zaświecała się również kontrolka "ręcznego" i w tym momencie cały system...
Jeśli chodzi ci o chłodnicę i dolanie do niej płynu to jak mało ci brakuje dolej wody, i tak w wiekszości przypadków płyny sa rozcieńczane w stosunku 1:1. Płyn w chłodnicy wymienia się w zsadzie co dwa lata najlepiej przed zimą. NIe wiem kiedy wymieniałes ostatni raz ale może już nadeszła pora. Mieszania z borygiem nie polecam, moze byc minimalnie inny...
Dzień dobry wszystkim. Posiadam Punto II FL (Classic) 3d z 2009 roku. Od jakiegoś roku bardzo irytowały mnie w nim hamulce, w końcu w styczniu tego roku zdecydowałem się na kompleksową naprawę. Z tyłu przetoczone zostały bębny, wymienione szczęki i wyczyszczone mechanizmy. Tył był w super stanie, ale skoro już został rozebrany, to odświeżyłem te hamulce...
Hydraulika zamiast zwykłego zawieszenia pewnie Cię odstraszać będzie, ale zadbane i dbane, będzie wymagało mniej wymiany niż w przypadku 'zwykłych' samochodów. Właśnie do Xantii kupiłem 1,5 m-ca temu rurkę wysokiego cisnienia w ASO Citroena, zapłaciłem 130zł i wytrzymała niecały miesiąc. Zrobiła sie dziurka jakby szpilką była nakłuta, płyn wyciekł,...
Witam Mam problem z podświetleniem licznika część kontrolek (city, światło przeciwmgłowe i kontrolka temp) świecą się cały czas, ale słabiej tak się "rażą" poprawiłem luty na gnieździe, przeczyściłem ścieżki, ale bez skutku gdzie mogę szukać przyczyny??? Samochód Fiat Punto 2 rok 2000 1,2 benzyna 8V Próbuje naprowadzić gdzie może być problem. To że...
Podatek drogowy jest uzależniony od pojemności silnika w samochodach rejestrowanych do 2001 roku, potem w zależności od ilości wydzielanego co2 a od tego toku w zaleznosci od rodzaju napędu oraz ceny. Olej napędowy jest droższy nie ze względu na koszt wytworzenia ale ze względu na podatek, bo ma wyższą wartość opałową. Jako ciekawostkę mogę podać ze...
Witam, zacznę iż przypadłość opisywana niżej zaczęła się jakiś rok temu. Wtedy trafił do jakiegoś specjalisty który obstawił błąd komputera. Zrobił 'cos' zapłacono 600zl i do zimy można powiedzieć ze było dobrze, nie licząc tego iż przez okres wiosny, lata, jesieni, może z 2razy był niżej opisywany problem. A od pewnego czasu, punto znów zaczyna świecić...
Ręczny zwłaszcza zimą lubi przymarznąć to raz, dwa jeśli auto stoi na dworze (po mojemu na polu ;) ) to szczęki "przyrdzewieją" do bębnów. Zostawiając samochód na płaskim placu, na I biegu lub na wstecznym zaręczam, że się go nie będzie dało przepchnąć (chyba, że mamy silnik od kosiarki o pojemności <1000ccm lub dwusuw z "wolnym kołem"). Jeśli dajesz...
Ostatnio zauważyłem, że jak moje Punto (mk. 1, 75ELX) dłużej postoi (2-3 dni) to jak wcisnę pedał sprzęgła, wrzucę luz, uruchomię silnik, wrzucę bieg i chcę ruszyć to choćbym nie wiem jak delikatnie zwalniał sprzęgło zawsze coś chrupnie i auto robi "zajączka" w przód. Jak pierwszy raz zwolnię sprzęgło na luzie to też słychać chrupnięcie, szarpnie silnikiem....
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego Wbrew pozorom ma - serwo jest zasilane podciśnieniem z kolektora dolotowego. silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza. Bzdura, bo silnik krokowy regulacji biegu jałowego nie uchyla w tym silniku...
W trasie (Bielsko-Sosnowiec - DK-86) to auto paliło mi ok 6,5l/100km przy spokojnej jeździe (nie przekraczając 2500 rpm i starając się jechać maksymalnie płynnie). Miałem problem po założeniu sondy "uniwersalnej" Boscha z Allegro. Oryginał też był BOSCH ale ta uniwersalna miała dodatkową osłonę. Próbowałem też "Allegrowej" podróby NGK - to w ogóle była...
Dziwne jest to że samochód niemal co roku przechodzi pozytywnie badanie techniczne i raczej problemy są np z niesprawnym hamulcem ręcznym, zbyt głośnym tłumikiem jeśli nie jest na czas naprawiony wydech lub wyciekiem ze skrzyni biegów, natomiast ani ukłąd kierowniczy ani tym bardziej hamulce, nigdy nie było z tym problemu podczas badań. Byłem kiedyś...
Ostatnio pojechałem odpalić Punto które "trochę " stało pod plandeką w ogródku. Zapomnijcie o tym. Hamulce stoja,ręczny i nożny opony flak wrosły w ziemie/trawę na 5cm,sparciałe węże chłodnicy. Mowy nie było dopiero na chama na lince na lawete.
Witam ponownie po dłuuugiej przerwie (wypadki losowe). W końcu się zmobilizowałem i zostało wymienione i sprawdzone co nieco: 1. filtr paliwa 2. świece zapłonowe 3. kable WN 4. wyregulowane zawory 5. sprawdzony rozrząd i naciągnięty pasek (oprócz tego olej i inne filtry, standardowo jak co roku). Objawy nie ustały, są teraz dużo mniej odczuwalne i w...
Witam, mam problem w moim punto. Chodzi o to, że podczas jazdy tylne hamulce się blokują, tzn. czasem da się jechać przez kilkaset metrów normalnie a po chwili zblokuje je. Odpowietrzałem je, popuściłem ręczny i nic nie pomogło. Proszę o podpowiedź. Dodam, że gdy miałem samochód podniesiony na lewarku to podczas zakręcenia kołami blokowanie nie występowało.
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
hamulec ręczny hamulec ręczny ręczny hamulec ręczny punto ręczny
funkcja rampa zmieniłem ustawienia monitora tonsil zg25c wzmacniacz
lexman włącznik tablet overmax reset
Zamiennik akumulatora LGABHE2185 R002A026A5 HEL – Samsung 25R, Murata VTC5, Molicel P26A, LG HG2 Peugeot V-Clic 50 4T – generowanie iskry, układ CDI, schemat zapłonu GY6