Witam.Ja rowniez dowymiany mam egr ,tak przypuszcam -kontrolka silnik swieci,auto kopci na czarno jak lokomotywa i do tego delikatnie przerywa...mimo ze sie wlecze,jako tako.Do polski ma 1200 km.Nie wiem czy sie tak tluc ,czy zamowic lawete.Samochod to jumper 2,2 hdi 120 rok 2008.
Dzięki za informację. Kolega ma plusika. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy błąd dotyczący adaptacji zaworu EGR może być spowodowany eksploatacją samochodu na krótkich odcinkach - 10 km do pracy i z powrotem do domu raz może dwa razy w miesiącu jakieś 100 km. Będę bardzo wdzięczny za wskazówki bo widzę że mamy znawcę.
Jak chcesz usunąć EGR i go zaslepic to posesji wsad z ECU to Ci usunę EGR za free.
MAF, wtryski, turbina, i inne cuda. Power jest?
Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
To samo zauważyłem w berlingo HDI RHY po zrobieniu EGR ciągnie ładnie ale i pali. Ale to normalne, nie pałuj tak to i spalanie spadnie, te lodówki palą tak jak przekraczasz 90km/h.
EGR to nic innego jak ekologia ale gdy jest DPF w aucie to podobno lepiej jak jest.
Zobacz na czystosc egr.
Jeżeli nowy EGR nie jest produkcji Valeo lub orginalny psa, fiata czy forda to nie zadziała.
mam podobny problem ale u mnie silnik nie szarpie tylko zapala się kontrolka serwisowa i moc silnika spada o połowę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili kontrolka gaśnie i jest wszystko w porządku na jakiś bliżej nie określony czas może to być 60km jazdy a równie i tylko 10km a nawet i 400 km zrobione w Niemczech, problem zaczął...
Jak raz chodzi dobrze, raz źle - może być EGR, ale ja bym zerknął też do katalizatora.
Egr ,egr a przepustnice posiada ten wóz? Jak tak to zobacz w ich okolice.
Jest 5v bo pewnie jest rezystor pull up,proste. Zasilanie masz te 5v i masę dobrą?
M6x1.00 - 85 mm.
peugeot 307sw HDI 110KM
Gdzie umieszczony jest zawór EGR w Peugeot 3008 I 2,0 Blue HDi 150 KM?
Wpierw zrobił bym adaptację EGR.
Witam wszystkich serdecznie. Czy posiada może ktoś wiedzę jaka temperatura panuje w chłodnicy egr? Silnik 1.6 hdi 115km. Pytam ponieważ chciałbym uszczelnić uszczelki metalowe na łączeniu chłodnicy egr z których zeszla już ta czarna powłoka a nie mogę znaleźć nowej uszczelki do tego modelu egr.... Nie wiem do jakiej temperatury uszczelnienia użyć.
Okazało się że zablokował się sworzeń zaworu przepustnicy turbiny.. dzięki za podpowiedzi
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Zaślep egr na próbę.
A wydech drożny? EGR nie zacięty?
podkladka pod egr
odepnij egr i zobacz czy przeszło
!. Przeczyszczanie to podstawa, zrobisz to sam bez żadnego problemu. 2. Na allegro naprawiają, luz pozostaje szrot. W ASO tylko cały przełącznik.
To Twoje auto i będziesz naprawiał je jak będziesz uważał. Tutaj jedynie mogą Ci koledzy i koleżanki sugerować jak to powinno wyglądać. Nie pozbędziesz się błędów przepływki mając zaślepiony egr.
Żaden, EGR ma siłownik elektryczny.
Lub "skleić" układ elektroniczny na dwóch tranzystorkach i kilku śmieciach analogowych , który nazywa się SYMULATOR EGR.
Jedna jest od klapy a druga od EGR w sumie to razem współpracują. Tak było chyba w hdi 16v.
A sprawdziles czy wszystkie garki pracuja po odpaleniu. Mozesz to sprawdzic zwyklym OBD. Jak jeden nie pracuje to zawsze SZARPIE.
Świece nie powodują w HDi trybu awaryjnego. Egr jest tu podejrzanym jak najbardziej, ewentualnie podciśnienie gubi. Poza tym nie bardzo rozumiem aluzję do "francowatych", motoryzacja jest obecnie na równo słabym poziomie, co w przypadku kiedyś bezawaryjnych niemieckich marek razi najbardziej. "Ekologia" panie.... "Ekologia". :cry:
Czyli na razie go nie zaślepiać?
A wtryskiwacze to koledzy sprawdzali kiedyś? Za częste zapychanie filtrów odpowiada w 99% święta trójca diesla, wtryski, turbo, EGR.
Czy rozwiązałeś problem strzelania w kolektor
Sprawdzone i szczelnosc jest ok
Wiesz co, zdecydowałem się na zestaw startowy bo nie byłem przekonany już do wgrywania/grzebania itp w tym sterowniku. Miałem możliwość sprawdzenia, więc tak zrobiłem. Mało tego pilot od tego auta był nie taki, poprzedni właściciel dorabiał płytkę ale jakiegoś chińczyka i nie było funkcji doświetlania (2 przyciski zamiast 3), generalnie takie niuanse...
Sprawdź EGR.
Odłącz rurę od EGR, często się zawiesza w pozycji otwartej.
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Trzeba by wyczyścić EGR i jeżdzić bardziej sportowo.
Możesz jeździć, odłącz też EGR, czujnik temperatury i wepchnij szmatę z tyłu w rurę wydechową
Po zapaleniu lampki silnika następuje mała utrata mocy. A jak można zdjagnozować ten zawór EGR ?
Witam gdzie w Peugeocie 307 2.0 HDI 90KM znajduje się zawór EGR i jak go wymontować? Dzięki i pozdrawiam.
Filtr nie był czyszczony, natomiast w mojej wersji nie jest DPF
wiadomo że tak czy inaczej pojade do warsztatu bo przecież sam FAPa nie usunę. Chciałbym mieć pewność i skonsultować się z Wami co by to mogło być no i mieć wiedzę żeby mi "Janusz" z warsztatu nie wcisnął że pół silnika muszę wymienić :) Dziękuję za odpowiedzi. Proszę jeśli jeszcze ma ktoś coś do dodania piszcie. Dodano po 1 czy dobrym pomysłem byłoby...
Widac egr sam sie przyuczyl ;-)
Weź sobie parametr z MAP,MAF,EGR,pwm dla "n75"i procent przepustnic.Przecież będziesz wszystko widział.
Samochod jeszcze jest na warsztacie
Spróbuj mu zciągnąć przewód ssący z kolektora na chwilę i czy przestanie dymić.Tak miałem przy Renault na większych nie dymił po spuszczeniu nogi z gazu za chwilę zaczął palić cygara ściągnąłem przewód nie dymi.Okazało się źle ustawiona turbina.W twoim przypadku jest niewiadoma co do stanu kupionego silnika.
Opisz jak wykonałeś "adaptację". Jaki sterownik?
nie jestem specjalista od tego ukladu , ale poszukalem na ten temat. na stronie ktora ci podaje jest troche opisany uklad i jakie objawy przy zlym dzialaniu a takze jak sprawdzic czy twoj problem jest zwiazany z tym ukladem.
Okablowanie od czujnika do ecu . oraz egr.
Egr, Czujnik położenia wałka rozrządu, przepływka. Podłączałeś pod kompa żeby sprawdzić błędy?
Witam czy nikt nie miał takiej sytuacji proszę o jakieś sugestie o co sie zaczepić w tym silniku ?
może nowy EGR należy wczytać?
Jutro jadę na konkretny sprzęt, zobaczymy co wykryje Pozdrawiam
Nieszczelny dolot, niedomykający się EGR, zasyfiony kolektor dolotowy, przyczyn jak widzisz wiele.
Peugeot 307 2.0 hdi 79 Kw błąd P0487 przepustnica recyrkulacji spalin - przerwa w obwodzie oraz P0402 system recyrkulacji spalin - za duży przepływ . Błędy kasują się po niewielkim odcinku drogi powracają . Silnik ma dwa elektrozawory sterowania egrem , problem jest z pierwszym . Wywołanie w podzespołach wykonawczych nie powoduje jego reakcji , podłączona...
Witam, mam pytanie czy ktoś się orientuje gdzie w Partnerze (1) 2.0 hdi 2002, znajduje się zawór egr, oraz jak go czyścić ew. zaślepić?
Witam. W moim citroenie od czasu do czasu podczas jazdy szarpie tzn jadę szarpnięcia około 3 razy i jedzie normalnie dalej. Pojawia mi się to nie często np czasami co 2 tygodnie a czasami co 2 dzień. Czy to może być zanieczyszczonych EGR ?
Na Twoim miejscu podjechał bym do kogoś kto ma lexię bądź inny ale porządny komputer i ,,przyuczył" egr ponownie.
Wymiana zaworu na nowy rozwiązało problem.
Jak dla mnie do sprawdzenia EGR - może być przytkany nagarem ze spalin i po aktywowaniu przez komputer układu EGR, komputer widzi, że za dużo powietrza idzie przez przepływomierz do tego co wyliczył uwzględniając masę powietrza z EGR
Egr egrem a zapchane kanały syfem ? Przecież trzeba to udrożnić bo przeplywu i tak nie bedzie. Pin we wtyczce do wymiany
Witam Mam problem z bypassEGR - cały czas mam info w aplikacji FAP, albo w Diagbox ze jest w 100% otwarty i np testu EGR w diagbox nie przechodzi bo wyskakuje komunikach ze zablokowany czy jakoś tak. Cały EGR i cały dolot niedawno rozbierałem, myłem i wszystko chodzi płynnie bez zaciec. Podciśnienie również rozebrałem na części pierwsze i to co trzeba...
Ale czy przez egra silnik gasłby ?
Problem był w EGR i czujniku ciśnienia paliwa.
Kod usterki P0408 wskazuje, że moduł PCM wykrył problem z układem EGR.
Kupa dymu to sugestia albo sporo paliwa albo brak powietrza co na razie potwierdzało by trop EGR.
Nie kolego możesz czyścić.
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
w tych autach ( z silnikiem 20 hdi) uszczelka to rzadkość - zawiesił sie EGR, lub elektrozawór sterujacy egr-em jest dziurawy
Witam. Potrzebuje informacji czy Peugeot 307 SW 1.6 HDi o nr VF33H9HYB83897564 posiada FAP/DPF czy tylko EGR?
A skręciłeś dobrze egra? Zdarza się przy braku uszczelki słabe skręcenie i tamtędy może dźwięk wydobywać się.
Ten błąd znikł po tym, jak wyczyściłem EGR i dolot.
Trzeba by zrobić logi dynamiczne, żeby zobaczyć jak działa ten EGR, i przyjżeć się okablowaniu do ECU.
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
Jak masz fap to po wyłączeniu silnika wentylator chodzi bo filtr się wypala
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
Obstawiam zatkany egr.
Dwa obiegi.
witam, posiadam peugeota 307 1.6 hdi , auto nie ma mocy, ktoś pomoże gdzie szukac przyczyny? wymieniony zawór egr, filtr cząsteczek i dalej nic
Rozbierzesz i złożysz bez problemu .
Witam wszystkich specjalistów. Mam poważny problem z autem Citroen Berlingo 2004 HDI. Właściwie nie ja tylko mechanicy i elektrycy. Objawy: auto porusza się jakby w trybie awaryjnym, tzn.na każdym biegu nieco ponad 2000 obr i to wszystko, co można z niego "wydusić". Maksymalna prędkość na 5 biegu 90-110 w zależności od wiatru. :) Nie dzieje się tak...
EGR. . .
Witam, Szukam mapy do BOSCH EDC15C2 z wyłączonym FAP'em i EGR, do cytryny c5 2.2 hdi 133KM 2001r. Skrzynia manual. Pomoże ktoś? może być z delikatnym tuningiem.
Błąd jaki był - to trafiony EGR - wymieniony, zaprogramowany i wszystko działa.
No to tak sam sobie odpowiem na mój problem w samochodzie zawor egr robił zwarcie dla tego na listwę nie było puszczane paliwo przez zawor ciśnienia paliwa wystarczyło odłączyć zawor egr.
Zrobię jak mówisz pod pompuje ile się da, ale zawór egr myślę że też wymienię.
to ok to odczytaj i wrzuc.
Nie zaślepiaj EGRu to nic nie da. Kolor dymu?
Uszczelka pod głowicą lub chłodnica spalin EGR
Sparwdź EGR.
Te błędy nie powodują takich objawów jak u ciebie - nie wpływają na obroty . Zacinający się egr, masz wtedy bład za niskiego ciśnienia doładowania i auto gaśnie, obroty też falują.
Witam w moim 1.6 HDi był ten sam problem. Obecnie doszedł do niego błąd EGR dotyczący adaptacji. Ja podejrzewam, że problem tkwi w zanieczyszczonym zaworze EGR. Wie ktoś może jak go wyczyścić - dostępu praktycznie brak w 308 sw.
Podmieniałem przepływomierz z auta kolegi i wykresy były identyczne, więc to raczej nie to. W takim razie czas zajrzeć do zaworu EGR.
Zatkany wydech.
Tak EGR jest podłączony.
Witam, mam taki problem w silniku 1.6 HDi 90 KM Peugeot 207, mianowicie po wymianie ZAWORU EGR marki ABAKUS na NOWY świeci się kontrolka check engine i CARSKANER wyrzuca błędy P0405 i P1728. Proszę was o porady co z tym zrobić, w którą stronę pójść żeby to naprawić. Z góry dziękuję za wskazówki.
. Na pewno masz problem z EGR spróbuj go wyeliminować
krzywy bęben pralka ssać gaźnik skuter wklejanie tekstu
medion odkurzacz alcatel hh71vm
Kompatybilność zamiennika tonera z Xerox WorkCentre 6605 Opel Vivaro kręci, ale nie odpala - kontrolka świeci