Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza...
Witam Więc przewód D+ nie ma ciągłości między alternatorem a centralką... lub:. Jeśli auto posiada "hebel" oryginalny może występować zwarcie tego przewodu do masy w samym "heblu" lub w okolicy skrzynki akumulatorów gdzie jest ten przewód. Przerwa najczęściej występuje w wiazce kabli z kabiny do ramy...
Witam Kod występuje w scanii r 480 kod błędu EMS 5703 nr części 1874484. Czytałem opis błędu. Chciałem się zapytać czy problem tkwi w samym alternatorze czy należy się skupić na czymś innym. Np. hebel, przekaźnik itp? z góry dziękuję
Witam Przejdę odrazu do problemu. Scania 124L 420KM 6x2 ostatnia oś podnoszona. VIN-4405674 Problem tkwi w pedale hamulca. Tz tak Mi się wydaje. ABS wywala błędy 8/3(o tym wiem, swoją drogą wie ktoś gdzie można kupić czujnik zużycia klocków i za ile?) 3/3 i tu jest problem wyczytałem, że...
Baterie sprawne? Hebel? Klemy? Połączenia z ramą? z rozrusznikiem? Zaciski na rozruszniku? Wiązka pod kabiną, stacyjka? Elka na odległość sama tego nie sprawdzi! Regulamin pkt. 3.1.17 się kłania.
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
To ma być ADR? Jeśli nie to trzeba pociągnąć tylko 2 przewody dodatkowo. 2 zabezpieczone bezpiecznikami jeden Tacho drugi Radio. Dobrze by było aby "hebel" miał dodatkowy wyłacznik zwarty po wyłączeniu prądu, do blokady alternatora.
Oczywiście, ale to można zrobić jednorazowo dla zlokalizowania problemu i odrobina samokontroli, aby nie wyłączać na ten czas "hebla"
Przepraszam ale nie za bardzo rozumiem gdzie to odłączyć przy alternatorze heblu adr czy gdzie ? Proszę o wyrozumiałość Dodano po 5 chodzi o to co zaznaczyłem ?
Schematy poszły na PW. Chyba kolego nie do końca rozumiesz jak to działa. W układzie ADR wyłącznik prądu to nie taki zwykły hebel. Jest w nim jakaś elektronika i przekaźnik. Drugi przekaźnik znajduje się na pozycji RP13 i jego zadanie to wyłączyć "ładowanie" alternatora zanim odetniesz napięcie wyłącznikiem...
Mialem doczynienia kiedys z podobnym problemem i byl winny konkretnie stojan rozrusznika mial zwarcie i pobieral bardzo duzo pradu ze nie wytrzymywaly wszystkie przekazniki i elektrowlacznik a nawet hebel zespawalo...