Niska kompresja, za późny zapłon ( uszkodzona pompka wtryskowa) uszkodzony regulator z nastawnikiem dawki.
Witam Silnik odpala jak złoto, pracuje równo, nie dymi, nie stuka, generator wytwarza stabilne napięcie w całym zakresie obrotów bez względu na obciążenie. Jest tylko jeden problem: robi to przez 15min po uruchomieniu zimnego urządzenia potem zapłon zostaje odcięty przez zabezpieczenie termiczne w uzwojeniu generatora, który robi się tak gorący że ręką...
Zerknij tu prosty schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Ta `` śrubka `` z niebieskim przewodem to czujnik oleju. Tu jak go uruchamiać http://porady.grizli.pl/uruchomienie-sil...
Aha jest to agregat inverterowy Honda EU30, więc prądnice ma zintegrowaną z kołem zamachowym.
dlatego tutaj napisałem by mieć rzetelną opinię a nie osoby reklamujące. Nigdy wcześniej nie słyszałem o tej firmie a pracowałem zazwyczaj na agregatach hondy ale te nowe nie są już bezawaryjne i takie "piekne". Zastanawiam się nad tym samym modelem ale tylko elektr. zapłonem by każdy mógł spokojnie uruchomić.
W większości przypadków, jest to rozwiązane tak : Gaszenie- zwiera do masy. Zapłon- rozłącza przewody. Czyli porozłączaj to i zobacz czy iskra się pojawi.
Dzięki za podpowiedź żeczywiście jeden magnaz jest odwrotnie, zmieniłem i jest iskra, ale nie chcę odpalić, coś się odzywa ale nie odpali, czy miejsce wklejenia chodzi o 1, 2mm w prawo bądź wlewów ma wpływ. Chodzi o miejsce zapłonu i czy oprucz magnesów można inaczej wyregulować zapłon.
Silnik może mieć czujnik poziomu oleju, jeżeli jest zbyt niski poziom wtedy niema iskry. Jaki jest model silnika w tym agregacie? Ten agregat to jakaś podróba. Honda nie produkuje sprzętu o takim oznaczeniu.
Agregaty są zalane olejem półsyntetycznym. Sprawdź czujnik poziomu oleju, wyłącznik zapłonu, oraz kabelek idący z cewki do wyłącznika zapłonu. Wibracje powodują że często przeciera się na nim izolacja i zwiera do masy, efektem jest brak iskry.
Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra , Przeczysz sam sobie, bo czujnik oleju odcina zapłon. Dzięki o wielki Guru Mam 6 takich agregatów, 2 mają po 15 lat i tysiące mh na liczniku wiem co piszę . Serwisuje je od lat . Gdy już nic nie pomagało bo nie chciały palić to zawsze pomagało...
Tak, ten juz widzialem i to zupelnie co innego, w eu 30 jest sporo wiecej elektroniki i jakichs blizej mi nieokreslonych modułów, po za ytm zapłon jest inny, a mi głównie o niego chodzi.
Dziś benzyna 98 jest lepsza od 95 bo zawiera mniej biokomponentów (w 95 - do 10%, w 98 - do 5%). Do takich sprzętów jak kosiarki, piły, agregaty, używanych od czasu do czasu wręcz zalecana, bo tworzy się mniej osadów powodujących problemy z gaźnikami. Nie przejmuj się, silnik się nie spali. Jeśli jesteś z natury 'zegarmistrzem' to możesz odrobinę przyśpieszyć...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Być może, nie znam się. Podłączałem czajnik, ekspres do kawy wolniej, ale działają. Wiadomo, obciążenie. Piec chodzi, przedmuchuję, ale w momencie, kiedy ma dojść do odpalenia zapłonu, wyrzuca błąd. Dodano po 3 Dziękuję za szybką odpowiedź. Wydaje mi się, że agregat nie wymaga uziemienia do typu zasilania bezpośredniego...
1)Źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu - później zapłon. 2)Niewystarczająca moc iskry. 3)Wykorzystanie nietypowych świec zapłonowych. 4)Niskiej jakości paliwo. 5)Brak powietrza do pełnego spalania paliwa - wzbogacona mieszanka - sprawdzić czystość filtra powietrza. 6)Zbyt duży poziom paliwa w gaźniku - sprawdź pływak. 7)Niewłaściwy luz pomiędzy zaworami...
Źle ustawiony zapłon był przyczyną tej usterki. Ustawiłem zapłon, luzy na zaworach. Silnik odpala na dotyk. Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Witam Czy na pewno na uzwojeniu wzbudzenia powinien być drut miedziany? Jeżeli nie to sam wiesz najlepiej, że zmienione zostają parametry uzwojenia; przede wszystkim popłynie większy prąd wzbudzenia, wytworzy większy strumień, a w konsekwencji moment obciążenia - kiedyś takie uzwojenia wykonywało się, ale teraz to chyba rzadkość. Myślę, że problem może...
Witam Prowadzę Zakład Naprawy Sprzętu Pożarniczego, wykonuję samowzbudne elektroniczne układy zapłonowe. Również do silnika S-101, pracującego w agregatach prądotwórczych, agregatach pianowych, zakrętarkach kolejowych, itp. urządzeniach. Montujemy rozruch w/g życzenia, pasek lub rozrusznik linkowy taki jak w silnikach małej mocy ( HONDA, BRIX itp.)...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Słyszałem o tych regulatorach, patrzyłem nawet jak one wyglądają i powiem że w miejscu gdzie większość agregatów ma zamontowany ten regulator czyli na końcu prądnicy pod metalową pokrywą u mnie jest taka jakby cewka na dwa piny/wsuwki, wielkością i wyglądem przypomina cewkę zapłonu od Simsona czy MZT-y. Jednak agregat jest jednofazowy, na jednym kablu...
jasne: SCHEMAT ELEKTRYCZNY Symbole bloków AC CB bezpiecznik prądu zmiennego AC NF filtr anty-zakłóceniowy prądu zmiennego ACOR gniazdo wyjściowe prądu zmiennego CPB blok sterowania CPG uziemienie panelu sterowania CyC cyklokonwerter CyCB blok cyklokonwertera DCCP bezpiecznik prądu stałego DC D dioda prądu stałego DC NF filtr anty-zakłóceniowy prądu...
Witam ponownie, po długim poszukiwaniu i dociekaniu przez przypadek doszedłem co to jest. Wpadl w moje ręce własnie agregat z silnikiem honda gx200 z podobnymi objawami jak powyzej opisane. Cos mnie naszlo zeby sprawdzic mu kompresje i co wyszło? 3atm!!! Az dziwie sie jak on wogole zapalil?!. Powinien miec 8,5. Więc zadne tam regulatory czy gazniki,...
Na początek to ma być wyczuwalny. Obróć teraz kołem zamachowym i zobacz czy obydwie dźwignie pracują, kolejno uchylając zawory. A potem zobacz czy masz stan oleju w tym wynalazku - czujnik poziomu blokuje zapłon, przy niewystarczającym. Odważna teza. Nie widziałem agregatu z "dolniakiem" - zawsze albo dwusuw, albo klon Hondy GX. A trochę ich przepuściłem...
Witam, interesuje mnie sprawdzenie prądnicy w agregacie prądotwórczym Honda EM 30 która jest zintegrowana z silnikiem, wizualnie wygląda dobrze ale nie wiem czy daje prawidłowe napięcie załączam schemat wraz z opisem oraz zdjęcie przewodów. W tym momencie jak wszystko jest złożone na gniazdku jest 170V przy ręcznym zwiększeniu obrotów silnika 230V ale...
Ja mam nieco inny problem, z agregatem pradotworczym ale zasada dzialania zaplonu podobna. W cewce zaplonowej jest elektronika ktora steruje kątem wyprzedzania zaplonu i to byc moze ona jest walnięta. U mnie za to zaplon jest za puzny i strzela mi w gaznik i tlumnik. Wiem ze te cewki czesto padają, ale w moim przypadku koszt jest ogromny (honda). Jak...
Przewód gaszenia był odpięty. Czy możliwe żeby odległość cewki od koła 0.2 - 0.3 mm była za duża? A jeśli to magnesy to czy jest możliwość to sprawdzić bez podstawiania z innego agregatu.
Witam. Silnik jak w temacie. Objawy to brak możliwości wkręcenia na najwyższe obroty- wtedy silnik przerywa i telepie nim a po odpuszczeniu gazu potrafi strzelić w wydech. Silnik pracuje w agregacie, pod dużym obciążeniem występują wahania obrotów. Pali normalnie, chodzi na wolnych obrotach dobrze, na średnich potrafią wypadać zapłony. Co sprawdziłem-...
Jezeli to silnik hondy tak jak w STE 2500 to problem tkwi w czujniku oleju, albo jest za malo oleju albo trzeba mocniej trzasnac urzadzeniem. Czujnik odlacza zaplon i nie ma iskry, bardzo czesty przypadek w tych silnikach. Mam jednak inny problem. Podlaczylem urzadzenie 2300W i w pewnym momencie cos sie stalo i spadlo napiecie do 155V. Myslalem ze max...
Włączasz ssanie, zapłon( tak jak to wydedukowałeś, te kosy często miały odwrotnie przełączniki, a agregaty HONDA odwrotnie oznaczone kraniki paliwa, taka ciekawostka) i to czego prawdopodobnie nie robisz, czyli ustawiasz manetki na tz. pół gaz, mianowicie, wciskasz gaz i blokujesz go tym przyciskiem z boku (tak jak się blokuje wiertarkę na maksymalnych...
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
do kolegi -gimak- ,,,,czy ten chiński generator kupiony za 80 zł to jest może 3-fazowy Jest 1-fazowy o mocy 630 W. kolega -Gimak- też na pewno coś podpowie bo już w swoim aluminiaku wymieniał diodę. Ta dioda trochę mnie za nos wodziła. Z ich ( są dwie) powodu, bo je podejrzewałem, kilka razy agregat rozbierałem, za każdym razem jak je sprawdzałem były...
Witam. Znajomy posiada agregacik Hondy o mocy bodajże niecałe 3kW. Chciał go "odpalić" po ok. roku czasu. Jednak silnik w ogóle nie chciał zapalić. Akurat byłem w pobliżu. Świeca ma iskrę. Kolor iskry dziwny, nie jest niebieski ani biały, ale jakby fioletowy. Lecz świeca wydaje się być sucha. Zdjąłem gaźnik. Podobny jest tu: http://moto.allegro.pl/******...
Odpowietrznik na korku wlewu paliwa masz otwarty? Silnik mógł zgasnąć z różnych powodów. Na początek sprawdź stan świecy zapłonowej, czy nie jest pokryta czarną sadzą? W gaźniku mogła zebrać się woda lub brud z paliwa, można sprawdzić robiąc spust z komory pływakowej (gaźnik powinien mieć zaworek spustowy z wężykiem).
A co z pracą silnika w momencie podłączenia obciążenia? Jak się zachowuje? To tylko kwestia odpowiedniego uziemienia agregatu, ale nie będzie to miało wpływu na stabilność. W momencie obciążenia silnik powinien podkręcić obroty aby wyrównać niedobór f, V, I Na ucho słyszę jego inną pracę w momencie podłączenia obciązenia. I analogicznie to samo po...
Witam, Potrzebuję wskazówek dotyczących przeróbki generatora zasilanego gazem ziemnym na pracę z LPG (G31, 37 mbar) poprzez osobną instalację (reduktor, filtr, zawór/elektrozawór, dysza/injektor). ... Krótka odpowiedź Tak – silnik o pojemności 580 cm³ i mocy 13-15 kW można bezpiecznie „zagazować” z NG na LPG (G31, 37 mbar), ale: 1. Trzeba przebudować...
Jakis czas temu kupilem sobie taki maly benzynowy agregacik pradotworczy z silnikiem hondy gx110, moc 3,5KM, bardziej do zabawy. W zasadzie to moge na nim sobie poeksperymentowac z ciekawosci. Pare stron wczesniej zapodawalem filmik jak jeden majsterkowicz zalewal rzepak do silniczka mdelarskiego od samolotu, przypomne: http://www.youtube.com/watch?v=3g0ri5kiR...
Link z opisem http://porady.grizli.pl/uruchomienie-sil... Instrukcja obsługi
zapłon agregat agregat zapłon zapłon honda
zasilacz elwro alarm obwodowy trzaski optyku
delongi schematy pilot bramy zasięg
Pralka Candy CST360L-S pobiera mało wody: przyczyny i rozwiązania Budowa drzwi piekarnika Electrolux EOB 98000X