aparat zapłonowy?
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
według mnie może to być cewka (taka mała) w aparacie zapłonowym. Weż omomierz i ją sprawdz sądzę że ją gdzieś możesz dokupić. Sprawdz jeszcze raz dokładnie wszystkie połączenia.
potrzebna część aparatu zapłonowego honda civic 1.3 bo sie ubiła jak ktos ma cos takiego to prosze o jakis kontakt
Oglądasz aparat zapłonowy, naprawiasz/oddajesz do naprawy i cieszysz się sprawnym autem.
może banalne pytanie ale pomocne, jak sprawdzić aparat zapłonowy?
Silnik Hondy? Taki jak na przykład. Honda acord, prelude,? Podmień czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym.Czujnik położenia wału.Chyba że coś z immobilaserem . To co mi wpadło do głowy.
Zamykam.
witam. mam problem z aparatem zapłonowym w hondzie civic 92r. wymieniałem go juz cztery razy i nie wiem jaka jest tego przyczyna?? prosze o pomoc!
Problem odwrócony aparat zapłonowy
Na płaszczyźnie styku kopułki i korpusu aparatu, nie mam akurat takiej hondy na hali bo bym zrobił zdjęcie
Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
No co może być problemem? Aparat zapłonowy!
to znaczy aparatu zapłonowego?
Szukaj ale aparatu zapłonowego.
zmieniłem czujnik od 1.4 i to samo.. Sonde potem sprawdze. Jak odpięcie sondy nic nie pomoże to wymienić aparat zapłonowy ?
u mnie ostatnio po samoistnym spadnięciu przewodu wn ze świecy padła cewka zapłonowa (ale sprawa dotyczy hondy)
Ja proponuję też sprawdzić cewke w aparacie zapłonowym.
Civic 1.4 z 1998r. brakuje impulsu masy na wtryskiwaczach, instalacja sprawdzona nie ma wyjścia impulsów ze sterownika. Czy może być uszkodzony aparat zapłonowy?
Jak, skoro nie ma tam złączki obd? To zaprowadź auto do elektryka. Po pierwsze - rocznik auta. Po drugie - kto stwierdził że aparat zapłonowy jest sprawny?
Witam proszę o pomoc już sprawdziłem wszystko i dalej nie chce odpalić. Po odpaleniu chodził nie równo gdy dodałem więcej gazu zgasł okazało się że był przegryziony kabel od świecy i od tej pory nie odpala. Wymieniłem aparat zapłonowy sprawdziłem czujnik położenia wału. Po samodiagnostyce pokazało że jest padnięty czujnik 1 cylindra. Wymiana aparaty...
Jest iskra na nowym aparacie?
Przecież napisałem że wymieniłem simmering wałka aparatu zapłonowego i w aparacie jest sucho.
do sprawdzenia czujnik halla w aparacie zapłonowym
O ile temat jeszcze aktualny to najpewniej czujniki w aparacie zapłonowym (jest kilka)...
Odkręcałeś kopułkę, wysuszyłęś wewnątrz ?Jeżeli tak to szukaj aparatu zapłonowego.
Witaj, aparat zapłonowy, Pozdrawiam.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
honda
Sprawdź czy masz iskrę kiedy nie chce zapalić. Takie objawy daje również czujnik optotroniczny w aparacie zapłonowym.
Sprawdziłeś aparat zapłonowy i świece?
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Honda pojechała do serwisu. podpięcie pod komputer, Czyszczenie aparatu zapłonowego koszt (serwis autoryzowany w Krakowie) 250zł. Dzięki za wskazówki
W tych aparatach psuły się tylko dwie rzeczy -cewka zapłonowa -moduł Ale to idzie łatwo sprawdzić.
U mnie problem już rozwiązany, przyczyną okazała się cewka w aparacie zapłonowym (iskra waliła na boki). Jeszcze raz podkreślę, że objawy identyczne w każdym punkcie kolegi Endrju111. Tak więc jeśli ktoś ma takie objawy, niech zaczyna od cewki w aparacie zapłonowym.
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
spokojnie mozna zastosowac na zewnatrz cewke i bedzie pracowalo.
Jesli podstawisz inną centrale z imo i jeśli cała reszta jest ok to powinien zapalić. Ale ja bym zostawił ecu w spokoju a zaczął bym od całego aparatu zapłonowego
Zegar temperatury działa, więc czujnik temperatury chyba także. Jutro kupię nowe świece i wymienię, sprawdzę naciąg linki gazu i jeszcze raz wyczyszczę kolektor. Więcej pomysłów nie na razie nie mam. Chyba że aparat zapłonowy?
okazał się walnięty aparat zapłonowy wraz z czujnikiem
Może słaba iskra z aparatu zapłonowego. Daje radę gdy już wszystko jest nagrzane.
Jaki silnik, jaki układ zapłonowy?
Tam są chyba dwa czujniki, wskaźnik na głowicy pod aparatem zapłonowym a włącznik wentylatora chłodnicy jest pomiędzy termostatem a chłodnicą i dla tego nie rusza wiatrak.
witam kolegów dzisiaj podmieniłem aparat zapłonowy niestety objawy jak wcześniej
Sorry ,ale nie masz racji.W tej hondzie możesz sobie kręcić aparatem zapłonowym jak chcesz,i sterownika PGM-FI nie uszkodzisz. Nie ma szans na to W zasadzie nie słyszałem o zdarzeniu,aby kręcąc aparatem zapłonowym wysypał się sterownik
skoro na zimnym silniku jeździ całkiem dobrze bez szarpania, to wskazuje bardziej na cewkę dobrze myślę? Czy muszę rozbierać aparat zapłonowy by ją wyciągnąć?
przede wszystkim to trzeba przejrzeć CAŁĄ WIĄZKĘ w której szedł ten kabel, bo on topiąc swoją izolację zapewne potopił też izolacje przewodów sąsiednich, więc jak nie chcesz mieć pożaru auta, to trzeba tą wiązkę rozplątać i przejrzeć dokładnie pozostałe kable czy gdzieś nie jest przepalona izolacja do gołego kabla i te przypalone kable wymienić również...
Na początek wykonaj podstawowe rzeczy. - Czyszczenie kopułki i palca aparatu zapłonowego. - Czyszczenie przepustnicy. - Wymiana świec i najlepiej też kabli z fajkami (podmiana na inne do testów). Bardziej mu przeszkadza niska temperatura, czy wilgotność powietrza?
Do kupienia na ebay z Australii pod numerem IGC-101M, oraz tutaj https://www.autodoc.co.uk/bremi/9196743 Można szukać całego aparatu zapłonowego ewentualnie tak jak modne w Honda przerobić - nawiercić kopułkę i wpiąć tam kablem klasyczną, zewnętrzną cewkę.
Sprawdż moduł w aparacie zapłonowym oczywiście iskry nie ma ?
Popatrzeć najpierw w schemat! Iskra będzie zawsze, niezależnie od immo. Uszkodzony jest prawdopodobnie aparat zapłonowy a dokładniej czujnik w nim zamontowany.
aparat zapłonowy {moduł albo cewka na 100%} miałem to samo tylko że wymieniłem cały aparat
Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
Nie wszystkie HR-V D16W1 mają czujnik położenia wału. Ja mam 99r. I nie ma. Są trzy czujniki wewnątrz aparatu zapłonowego i nic poza tym.
Widzę, że teraz na mnie kolej w walce z aparatem zapłonowym - podobne wątki 08 Kwi 2011 12:33 honda civic 1.4 5D MA8 zgasła podczas jazdy, kręci, brak iskry Proszę o info jaka powinna być rezystancja uzwojenia pierwotnego i wtórnego w cewce zapłonowej CM1T231 z aparatu zapłonowego D4T94-04. Chciałbym wykluczyć czy to tylko moduł RSB-57 czy też i cewka...
Miałem to samo ,wymieniałem moduł i nic, wymieniłem na uzywany aparat zapłonowy i działa. Wiec nie ma co kombinowac lepiej wymienic cały aparat
Sprawdź czy nie zanika zasilanie na wtyczce aparatu zapłonowego? Jezeli tak, sprawdź kostkę pod stacyjka.
" Wyciąłem " gaz i efekt bez zmian , ale i tak fachowiec od BRC nie wiedział chyba ze kolejność cylindrów w Hondzie jest od prawej do lewej .... :D Dzwoniłem do kolegi i wspominał ,że rok temu jakiś angolski mechanik spawał mu fotel .... ciekawe czy coś tym nie uwalił ;/ Pozostaje mi tylko podmienić ecu |(co graniczy z cudem żebym go tu znalazł ) i...
Wyczyść kopułkę od aparatu zapłonowego, palec zapłonowy, sprawdź świece i przewody.
Witam . Mam pytanie . Mam aparat zapłonowy z hondy . Jest to zwykły modułowy zapłon oparty na zjawisku Halla (chyba tak to sie zwie ) . Ma on wbudowana cewke w aparat zapłonowy razem z modułem sterującym . Ida do niego 2 kable z auta . I teraz pytanie jeden z nich to + z instalacji a 2 ?? czy jest mozliwe sterowanie wyprzedzeniem zapłonu przez jeden...
czyli usterka może być w aparacie zapłonowym ?? gdzie mogę tego jeszcze szukać ?
Problem rozwiązany. Wina tkwiła w aparacie zapłonowym. Po wymianie cewki samochód jest sprawny. Pozdrawiam
na szybkiego podłączasz tak-czarny do masy, czarno żółty pod zasilanie włącznika świateł wstecznego niebiesko biały najprościej podciągnąć pod sterownik silnika. Checka nie świeci bez czujnika? Gdzie masz tą wiązke uciętą? Jak dobrze pamiętam to idzie do wiązki silnikowej na tył silnika, razem z przewodami z czujników temperatury i przewodów z aparatu...
to jest aparat zapłonowy kolego na 99% miałem identyczny problem wcześniej
Witam Zmieniany był aparat zapłonowy.Kable wysokiego napięcia tak samo jak przed wymianą 1-3-4-2 zaczynając od lewego górnego.Iskra jest paliwo dochodzi, kompresja powyżej 10 bar.Jednak cały czas go zalewa. Niekiedy strzeli.co to może być??Pozdrawiam
W żadnej hondzie nie było halla w aparacie, ale bojki piszecie.
Witam. Jeśli mogę cos podpowiedzieć;w przypadku gazu co rok jest do wymiany kopułka aparatu zapłonowego i palec-koszt 60zł.....
Witam! Postanowiłem napisać co było przyczyną tego zamieszania.... tak dla przyszłych użytkowników. to co napisał "homer24" było istotnie przyczyną nieprawidłowego działania elektryki.... czyli: " kolego prawdopodobnie przetarta wiazka idaca do konektora 115 w okolicach kolektora ssacego i robi ci zwarcie.byla akcja w serwisie hondy" alternator sprawny,...
Witam. Mam taki problem z hondą , brak iskry , palec i kopułka czysta , cewka na pierowtnym ok 1 Ω na wtórnym 9kΩ ( katalog EPS podaje 18kΩ) napięcie wejsciowe się pojawia ( impulsy 12V) natomiast na wyjściu tylko ok 50V . I teraz mam pytanie czy poszła cewka czy moduł zapłonowy sterujący cewką który jest w aparacie ?
Czy ktoś wie jaki jest wymiar łożyska oraz uszczelniaczy w aparacie zapłonowym. Przydałby się też ktoś z okolic lublina kto by się podjął naprawy tego aparatu.
Mam podobny problem też prelude IV i 2.0 , odpala normalnie mam bena + gaz przez ostatni czas mam tak że jak jadę (nie zawsze, wiosna idzie może ma uczulenie na pyłki:d) tak jak kolega mówi obroty albo zaczynają falować i tak jak by chciała się wyrwać do przodu po chwili gaśnie w trakcie jazdy ! zapala się żółta kontrolka od silnika! gaszę stacyjkę...
Znalazłem coś takiego, http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthr... czy to poprawny sposób sprawdzenia ? nie zrobię jakiegoś zwarcia ? Nie chce uszkodzić elektryki..... dobrze to niech mi ktoś chociaż wyśle te kody błędów jak mam patrzeć na migające lampki? Nie mogę tego znaleźć niestety..... Dodano po 5 Witam! Po...
Padały moduły zapłonowe. Najprościej szukać całego aparatu używanego i podmienić.
Hmmm.... To ciekawe co piszesz. Dowiedziałem się też, że takie objawy mogą towarzyszyć powolnej śmierci aparatu zapłonowego - czy można jakoś go zdiagnozować?
Najczęściej jednak padała cewka. Koszt zamiennika ok 100zł. Po odkręceniu palca i ściągnięciu plastikowej osłony ukażą się dwie śrubki, które trzymają dwa przewody. Na jednym ma być napięcie akumulatora na drugi przychodzą ujemne impulsy do sprawdzenia np kontrolką z diody led. Obudowa aparatu musi mieć masę.
błąd nr 4 i w aparacie zapłonowym są jakieś czujniki jeden z magnesem - to ten ma być uszkodzony
Witam! Mam problem z Honda poniewaz wczoraj odpaliłem chodziła sobie na wolnych obrotach i nagle silnik zgasł i cisza... Sprawidziłem czy jest iskra i na żadnej świecy iskry nie ma, wymieniłem aparat zapłonowy bo mialem i tez nic zero iskry prąd do aparatu dochodzi. Kable świce są ok, co pomożecie? Moduł? Jak to go sprawdzić?
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
mam problem ze swoim samochodzikiem, honda civic 1.4 16v 96r, problem to auto kręci, nie zapala, brak iskry, sterowanie na wtryski nie działa, pompa nie podaje paliwa, aparat zapłonowy jest dobry, immo gaśnie, bezpieczniki, przekaźniki ok. proszę o radę jeżeli ktoś się już z tym spotkał, z góry dziękuję
A nie spaliła Ci się przypadkiem cewka wysokiego napięcia? Jeśli dobrze pamiętam, to jest ona w aparacie zapłonowym. Sprawdź najpierw to.
Honda accord 2.0 16v 94r witam mam problem,a mianowicie samochod chodził bez awaryjnie przyjechał prosto z trasy,wszystko ok,dla porownania z innym samochodem w Hondzie zdjołem fajke.zeby sprawdzić jaka jest iskra,kolega zakrecił i zapaliła na 3 świe,,po zgaszeniu okazało sie ze nie ma iskry,może być to spowodowane tym ściągnienciem faiki.prosze o...
1. Czy to normalne, że po zamianie ECU samochód nie odpala pomimo że oryginalny kluczyk jest obok? Normalne. 2. Co jeszcze może być przyczyną braku impulsu zapłonowego z ECU? może alarm? Brak zasilania do aparatu zapłonowego. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Sprawdź czy przypadkiem nie masz skorodowanych lub urwanych przewodów "masy", które idą do aparatu zapłonowego. Powinny być przy bloku silnika po stronie rozdzielacza. O ile się nie mylę, to do aparatu zapłonowego dochodzą dwie masy i na jednej może być przerwa. Ja w swoim wozie (tyle że D14A8) już chciałem cały aparat zapłonowy wymieniać bo zachowywał...
Na tych starych widać że coś spala, a ubywa Ci oleju. Tak, ale głównie ma to związek z aparatem zapłonowym (wyciek, nie mam kiedy tego zrobić). Stan oleju potrafi się utrzymywać przy max, po czym po dłuższym czasie spaść w okolice min (skokowo). Więc dopóki tego nie wyeliminuję to opieram się na wyglądzie świec. Czyli wygląd starych świec jest prawidłowy...
Winny okazał się aparat zapłonowy, simering puścił olej do środka gdyż się zużył, olej zaś rozpylany przez łopatki w środku siadł na styki wewnętrzne (nie kopułki tylko w aparacie) wystarczyło je wyczyścić.
czy może ktoś wie gdzie jest w takiej hondzie gniazdo serwisowe do komputera?? pytam ponieważ wymieniłem ten przekaźnik i aparat zapłonowy który też okazał się uszkodzony i teraz po na grzaniu się silnika ponownie zapala mi się kontrolka check engine i nie wiem co może to być?? pomocy
Mógłbyś też chyba obejrzeć aparat zapłonowy. A przekaźnik pewnie jest przy przy słupku drzwi kierowcy ( takie niezbyt duże pudełko ).
Mam problem , otóż w mojej hondzie pojawia się kontrolka "Check engine i samochód nie odpala , mam hondę civic z rocznika 95 6generacji Hatchback 5d .. dodam że nie ma iskry ale aparat zapłonowy był wymieniany 4dni temu .. moim zdaniem to coś z elektroniką , gdzie szukać ? Pomocy !! :D Pozdrawiam i dziękuje za pomoc .
No to już nie wiem. Błędów nie miga a nie odpala ta chińska Kosiarka. Jutro pomierzę opory na cewkach. Jak to nic nie da to wstawimy tył, lakier i dalej już będą myśleć inni. Jak sprawdzić zasilenie ECU? Czy ja dobrze zrozumiałem? To autko to w kawałkach jest? :) Podmień ECU (oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu aparatu zapłonowego) i będzie palić....
Moja honda (civic 92r. gaźnik) miała podobne objawy jak w/w, po jakimś miesiącu gasła już nawet w czasie jazdy i były problemy z odpaleniem. Jak się okazało padł czujnik hala w aparacie zapłonowym. Wymiana takiego elementu to chwila lecz są problemy ze znalezieniem go w sklepach.
J.w po wyciągnięciu fajki że świecy auto nie zwalnia na obrotach , sądzę iż może być zepsuty aparat zapłonowy . Szukam aprobaty wśród innych użytkowników co sądzicie? Jest to mała jednostka o mocy ok 70 KM.
Jeszcze raz dokładnie skontroluj układ zapłonowy. W tych hondach dochodziło to takiej awarii, że cewka ( umieszczona w aparacie) waliła na skróty iskrą do obudowy aparatu, zresztą widac wtedy fajne okopcenie.
Japońcy często montowali dwa czujniki, tak samo w Matizie Nie powiem na 100 % ale jeden chyba był od GMP a drugi do liczenia prędkości obrotowej, tyle, że np. Hondy miały raczej czujniki indukcyjne.
A tak upierając się tego MPFI takie pytanie, są jakieś schematy, bądź co bądź w co nie wierzę filmy instruktażowe typu zrób to sam, gdzie jest dokładniej rzecz mówiąc pokazane jak przerobić instalację elektryczną bo przełożyć elementy typu aparat zapłonowy, kolektor itd. to mały pikuś w porównaniu z przerabianiem wiązki.
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
Honda Civic 1988 silnik 1,4 D14A1. W samochodzie oryginalnie zamontowany aparat zapłonowy Hitachi D4W86-06 -jedno złącze podciśnienia. Czy możliwa jest jego zamiana na D4W86-05 -dwa złącza podciśnienia? W grę wchodzi oczywiście podmiana siłownika podciśnieniowego. Może ktoś się orientuje czy są różnice w charakterystykach regulatorów odśrodkowych pomiędzy...
Witam. Mam problem z Hondom Logo 1.3 na wtrysku. W czsasie jazdy potrafi zgasnąć po kilka razy.Nie koduje błędów, wymienione przekaźniki, przepustnica , moduł w aparacie, cewka zapłonowa i nic. Może ktoś miał taki przypadek? Może ktoś poratuje mnie schematem elektrycznym załonu. Odwiedziłem już kilku mechaników i każdy rozkłada ręce... Proszę o pomoc.
aparat zapłonowy honda aparat zapłonowy honda cewka aparat zapłonowy honda accord
miernik uszkodzony pomiar rezystancji bloody sterowniki bosch agregat prądotwórczy
dolny wysiew zabezpieczenie falownika
Yamaha RX-V373 Intermittent Power and Display Issues Diagnostyka obrotomierza w motocyklach Kawasaki