u mnie ostatnio po samoistnym spadnięciu przewodu wn ze świecy padła cewka zapłonowa (ale sprawa dotyczy hondy)
W tych aparatach psuły się tylko dwie rzeczy -cewka zapłonowa -moduł Ale to idzie łatwo sprawdzić.
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
aparat zapłonowy {moduł albo cewka na 100%} miałem to samo tylko że wymieniłem cały aparat
cewka sprawdzona?
Witam. Mam taki problem z hondą , brak iskry , palec i kopułka czysta , cewka na pierowtnym ok 1 Ω na wtórnym 9kΩ ( katalog EPS podaje 18kΩ) napięcie wejsciowe się pojawia ( impulsy 12V) natomiast na wyjściu tylko ok 50V . I teraz mam pytanie czy poszła cewka czy moduł zapłonowy sterujący cewką który jest w aparacie ?
Co ma ciśnienie do szarpań, napiszesz? Zazwyczaj padała cewka zapłonowa (jest w aparacie), dostawała ulotów.
Do kupienia na ebay z Australii pod numerem IGC-101M, oraz tutaj https://www.autodoc.co.uk/bremi/9196743 Można szukać całego aparatu zapłonowego ewentualnie tak jak modne w Honda przerobić - nawiercić kopułkę i wpiąć tam kablem klasyczną, zewnętrzną cewkę.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Widzę, że teraz na mnie kolej w walce z aparatem zapłonowym - podobne wątki 08 Kwi 2011 12:33 honda civic 1.4 5D MA8 zgasła podczas jazdy, kręci, brak iskry Proszę o info jaka powinna być rezystancja uzwojenia pierwotnego i wtórnego w cewce zapłonowej CM1T231 z aparatu zapłonowego D4T94-04. Chciałbym wykluczyć czy to tylko moduł RSB-57 czy też i cewka...
Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.
sprawdź jeszcze w aparacie zapłonowym czy nie pękła cewka na szwie . Bo i taki przypadek kiedyś miałem .
U mnie problem już rozwiązany, przyczyną okazała się cewka w aparacie zapłonowym (iskra waliła na boki). Jeszcze raz podkreślę, że objawy identyczne w każdym punkcie kolegi Endrju111. Tak więc jeśli ktoś ma takie objawy, niech zaczyna od cewki w aparacie zapłonowym.
według mnie może to być cewka (taka mała) w aparacie zapłonowym. Weż omomierz i ją sprawdz sądzę że ją gdzieś możesz dokupić. Sprawdz jeszcze raz dokładnie wszystkie połączenia.
Jeszcze raz dokładnie skontroluj układ zapłonowy. W tych hondach dochodziło to takiej awarii, że cewka ( umieszczona w aparacie) waliła na skróty iskrą do obudowy aparatu, zresztą widac wtedy fajne okopcenie.
Padały moduły zapłonowe. Najprościej szukać całego aparatu używanego i podmienić.
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
jechałem sobie w trasie i nagle auto straciło moc i zgasło, po zjechaniu na pobocze i próbie odpalenia zamłynkowała i nic. sprawdziłem świece kable połączenia na kostkach i bezpieczniki, wydaje mi się również że nie ma iskry co to może być?? aparat zapłonowy?? cewka czy może jakiś przekaźnik. proszę o szybką pomoc. pozdrawiam
Honda accord 2.0 16v 94r witam mam problem,a mianowicie samochod chodził bez awaryjnie przyjechał prosto z trasy,wszystko ok,dla porownania z innym samochodem w Hondzie zdjołem fajke.zeby sprawdzić jaka jest iskra,kolega zakrecił i zapaliła na 3 świe,,po zgaszeniu okazało sie ze nie ma iskry,może być to spowodowane tym ściągnienciem faiki.prosze o...
Witam. Mam problem z Hondom Logo 1.3 na wtrysku. W czsasie jazdy potrafi zgasnąć po kilka razy.Nie koduje błędów, wymienione przekaźniki, przepustnica , moduł w aparacie, cewka zapłonowa i nic. Może ktoś miał taki przypadek? Może ktoś poratuje mnie schematem elektrycznym załonu. Odwiedziłem już kilku mechaników i każdy rozkłada ręce... Proszę o pomoc.
W mojej Hondzie jest w aparacie zapłonowym, pod cewką. Cewka jest w tym aparacie! http://obrazki.elektroda.pl/2133404700_1... A wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/2581527900_1... Przeglądnij to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40... Tu jest to co ja zrobiłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
A nie spaliła Ci się przypadkiem cewka wysokiego napięcia? Jeśli dobrze pamiętam, to jest ona w aparacie zapłonowym. Sprawdź najpierw to.
Schemat D14A2 w powiększeniu elementy aparatu zapłonowego http://obrazki.elektroda.net/95_12549786... kostka podwójna kabel czarny z żółtym paskiem + po kluczyku masa na obudowie. T1 cewka wn A52 moduł zapłonowy B75 czujnik prędkości B132 czujnik położenia wałka rozrządu B54 czujnik położenia wału korbowego do testów podłącz kostki zmasuj porządnie...
Jak w temacie, potrzebny schemat komputera lub sterownika silnika pierwszej generacji Hondy CRV rocznik 99 silnik B20Z1. Zaczeły się problemy z zapalaniem auta, za pierwszym razie na trasie po przejechaniu 1500km w ciągu kilkunastu godzin jak zatrzymałem się na stacji paliw to poźniej nie chciała odpalić. Odgłos silnika przy kręceniu był taki jakby...
Usterkę udało się namierzyć, problem była padnięta cewka zapłonowa znajdująca się w całym aparacie Znalazłem przypadkiem na jakimś forum podobny problem z zapłonem, przedtem sprawdzaliśmy kompresję i musieliśmy zapomnieć wypiąć przewód od aparatu a podobno to jest błąd w tym modelu Cewka Bosch około 120zł Warto przy podobnym kłopocie sprawdzić masę...
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
Najczęściej jednak padała cewka. Koszt zamiennika ok 100zł. Po odkręceniu palca i ściągnięciu plastikowej osłony ukażą się dwie śrubki, które trzymają dwa przewody. Na jednym ma być napięcie akumulatora na drugi przychodzą ujemne impulsy do sprawdzenia np kontrolką z diody led. Obudowa aparatu musi mieć masę.
Jednoznacznie wskazuje to na czujnik halla prąd idzie na cewkę lecz nie dostaje impulsu z czujnika. do sprawdzenia czujnik halla w aparacie zapłonowym Honda nie stosowała czujnika halla, proszę nie wypisywać niedorzeczności.
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
na twoim miejscu sprawdził bym najpierw wysokie napiecie - kable, świece, kopułke, palec, słabym punktem tych silników są również aparaty zapłonowe - często siada moduł lub cewka obrotami reguluje regulator wolnych obrotów, a jeśli przepustnica jest za bardzo uchylona silnik ma wtedy za wysokie obroty
Ktoś w ogóle sprawdził czy "aparat zapłonowy" jak i cewka ma zasilnie oraz czy jest ciągłość przewodów pomiędzy aparatem a ECU. Czy sprawdzany był sygnał jaki dostaje ECU z aparatu? Czy jest kluczowanie wtrysku? Wydaje mi się że taka informacja jak pojemność silnika ma tutaj znaczenie.
Jeśli mogę coś doradzić, to nową cewkę TC-08A kupiłem na allegro za 80 PLN. Słyszałem od dwóch mechaników (nie wiem, czy to prawda), że używana za długo nie pociągnie. Pozdrawiam
Pozwólcie że podłącze się pod ten temat bo już skończyły mi sie pomysły :( a mam podobny problem to znaczy mój CIVIC zgasł i stwierdziłem brak iskry. sprawdziłem już: - Aparat zapłonowy (cewka, czujniki, moduł zapłonowy) jest OK bo robiłem zamianę w CIVICu kolegi i działał. - Sprawdzałem bezpieczniki i wyglądają OK. - Znalazłem ten wyłącznik zderzeniowy...
Jaki silnik, jaki układ zapłonowy?
Cześć wszystkim! Zalogowałem się na waszym forum bo mam problem z Hondą Concerto (1993r 112KM D16Z2)...brak iskry! sprawdziłem rozrząd, paliwo jest, pompa działa, jej przekaźnik także. Prawdopodobnie nawaliła cewka lub moduł, nie jestem specem od elektryki dlatego proszę o waszą pomoc. Co udało mi się ustalić to oporność pierwotna zmierzona multimetrem...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
z tego roku hondki lubią rdzewieć na tylnych błotnikach, więc to normalne jak ta to ma bo zdjęcie lipne i nic nie widać, aparat zapłonowy , cewka - to rzeczy wrażliwe w civikach więc jak ciężko go odpalić to uważaj, sprawdż czy właściciel dbał- kiedy rozrząd wymienił, w jakim stanie filtry , zawieszenie najlepiej poproś o jazde na dziurach. możesz odwiedzić...
Mam podobny problem też prelude IV i 2.0 , odpala normalnie mam bena + gaz przez ostatni czas mam tak że jak jadę (nie zawsze, wiosna idzie może ma uczulenie na pyłki:d) tak jak kolega mówi obroty albo zaczynają falować i tak jak by chciała się wyrwać do przodu po chwili gaśnie w trakcie jazdy ! zapala się żółta kontrolka od silnika! gaszę stacyjkę...
Witam Moim problemem jest brak iskry w Honda Civic 92r 1.5. Cewka na sprawna, na przemiennikach magnetycznych wałku rozrządu które znajdują sie w aparacie jest 300 Ω czyli sprawne. Jak sprawdzić moduł?? Co jeszcze może być przyczyną??
Problem rozwiązany. Wina tkwiła w aparacie zapłonowym. Po wymianie cewki samochód jest sprawny. Pozdrawiam
Powiem tak przed usunięciem tego niby immo po przekręceniu zapłonu świecił się check (brak możliwości zczytania błędów) pompa paliwa nie działała, oraz nie kręcił rozrusznik. Po usunięciu tej czarnej puszki "coś się naprawiło" check gaśnie , pompa paliwa podaje paliwo , i rozrusznik kreci silnikiem. Ale brak iskry. Chce jeszcze sprawdzić moduł i cewkę...
Przykręciłem i podpiołem wszystko tak jak było,nie ominołem nic,dziwne jest to ze i pompka paliwa sie nie uruchamia. Sprawdzilem czy idzie napiecie na cewke i jest ok,cewka ma przejście to raczej spalona nie jest a mimo to iskry brak. Czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym ale nie wiem jak go sprawdzic,poza tym przeciez to nie mozliwe ze...
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
Honfa nie ma w aparacie regulatora odśrodkowego,a sprężynkę którą zgubił to ta co łączy cewkę z zestykiem w kopólce.Honda ma cewkę w aparacie przecież.
Kolega oglądną sobie filmik ? To by wiedział co to (zdjęcie masz w swoim poście źle dodane), przerywacz jest w aparacie zapłonowym. 810989 Jak chcesz to ogarnąć to musisz wiedzieć co jest co i zrobić tam porządek bo jak dobrze widzę to tam pod cewką masz jakiś stary kondensator podłączony do tego rezystora. Sprawdź dokładnie gdzie idzie każdy przewód...
TSWL ? Masz na myśli tutejszy szkołę tzw mechanik? Dzięki za chęć pomocy . Będę szukał i szukał przyczyny tego hałasu bo szkoda mi tego samochodzika fajnie się min jeździ.Dodam jeszcze jedno info o tym moim problemie uszkodziła mi sie kiedyć cewka zapłonowa którą jest w aparacie zapłonowym potem miałem regulację zapłonu i teraz taka ciekawostka opóżniłem...
W pierwszym poście pisałem ze wszystko działa z jednym wyjątkiem, nie ma iskry. Pisałem również ze kiedyś tez tak miałem poza niektórymi "detalami" i był to aparat zapłonowy, teraz tez to obstawiam.. tylko dlatego ze nie znam się na tym i nic innego mi nie przychodzi do głowy. Spokoju mi nie daje ten dym z środka deski (za radiem) no ale wszystko działa...
Witam wszystkich znawców samochodowych . Mój problem wygląda tak . Rano trzeba długo kręcić żeby zapaliło ( ale zawsze pali ) , jak już się zagrzeje to pali od razu nie trzeba kręcić. Ale też jak się zagrzeje to strasznie zrywa nie może wejść na obroty ( tak jakby chodził na 2,3 tłoki ) - tak od 1-4 tys obrotów jest problem z jazdą ALE powyżej 4tys...
Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak...
Wazniejsza niz karoseria jest wersja silnika, czyli B18C4. Swiece były dobrane dawno temu, gdy silnik został rozbudowany o turbine, tak wiec nie sa to swiece rekomendowane przez producenta, gdyz producent nie przewidywal wersji z turbina takiego silnika. Producent zastosował świece dopasowane z przewodami cewką zapłonową i rozdzielaczem. Dodano po...
Wczoraj auto wróciło. Klient mówi że jest dużo lepiej ale jeszcze w korkach gaśnie. Rozgrzałem dobrze samochód, pojechałem do sklepu, pobyłem w sklepie parę minut, wsiadam, normalnie odpalam i ......ujechałem może z 200 metrów i samochód zgasł. Na tylnych siedzeniach leżą cewki, w schowku w drzwiach klucze. Wymieniłem jedną cewkę i auto odpaliło. Trwało...
też tak słyszałem, że w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla. Mam rozumieć, że jak padł tak nie odpaliłeś? Co masz z tego schematu co podesłałem? I gdzie masz napięcia? sprawdź tak jak to ktoś opisał: - włącznik bezwładnościowy ok? - rozrusznik kręci ? - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi ? - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu...
Witam, posiadam od niedawna Honde civic 1,5 90 konną 16V. Rocznik 93. Przerobiona na gaz LPG (zwykły, nie sekwencyjny) Problemy są dwa podejrzewam, że mogą się łączyć. 1. Auto na zimnym silniku jedzie bez problemowo - tak jak ma być, lecz gdy silnik złapie już temperaturę, zaczyna szarpać całym samochodem przy dokładaniu gazy na każdym biegu. Po prostu...
Witam mam problem ostatnio zrobiłem autem 150km. Wróciłem pojechałem później jeszcze do sklepu po piwo i wróciłem. Następnego dnia przy próbie odpalenia miał małe problemu po przejechaniu 10m. zgasł i znów nie chciał zapalić jednak załapał przejechałem 500m i w czasie zaczął jechać tzw "żabką" szarpał na prostej przy dodawaniu gazu. następnie przy wychamowaniu...
Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :(...
Witam, posiadam Honde Civic 1,5i (90KM) z rocznika 1993 Oraz instalację gazową BrC zwykłą - nie sekwencję. Mój problem polega na tym iż: Odpalam samochód na zimnym silniku - na benzynie. Następnie autko pochodzi 2-3 minuty i zamierzam przełączyć na gaz. No i tu się zaczyna, po charakterystycznym pstryknięciu które zawsze oznaczało przełączenie na gaz...
Mam problem z moją Hondą,a co gorsze nie mam zabardzo do kogo się zwrócić o rade :-/ Nie chce jechać od razu do mechanika, bo wiadome jak to mechanik zobaczy kobietke, która nie bardzo zna się na tych wszystkich przewodach, cewkach, świecach itd i nie wiadomo na jakiego się trafi :-/ Już pisze w czym problem. Mam Honde Civic z 94 w gazie od 3 miesięcy....
Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :(...
Modułów się nie regeneruje, ja montuję taki układ zastepczy który opracowałem. Hallotrony sprawdzasz standardowo, no chyba że Nissan, to tam jest optyka. Honda wiele nie potrzebuje, wystarczy omomierz i tester cewek, moduł mozna tez sprawdzić na stole.
Sprawdziłem moduł w aparacie zapłonowym wpinając diode i kręcąc rozrusznikiem dioda miga na to wychodzi ze moduł jest dobry.Cewka sprawdzona miernikiem uzwojenie wtórne i pierwotne zasilanie dochodzi ręce opadają.
W module zapłonowym nic nie ma. Rozwiązania były dwa -w aparacie trzy cewki, łatwo namacać miewnikiem -dwie cewki i jeden czujnik zaraz kolo koł pasowego silnika. Jaki masz błąd, 41?
Witam Mam pytanie wiem ze juz byl ten temat poruszany wczesniej ale nie moge sie polapac z kablami. Schemat do podlaczenia obrotoierza dodatkowego mam ale trzeba podlaczyc sygnal z ceweki zaplonowej do obrotomierza przez diody i opornik . Ale mam rebusa ktore to te dwa kable z cewki(chyba w aparacie zaplonowym zamontowana i kostka wyprowadzana z aparatu...
Witam Mam taki problem że w kumpla hondzie(civic rocznik 91 silnik d15b2) że cewka zapłonowa z aparatu jest wyprowadzona na zewnątrz i połączona jest odzielnym kablem zapłonowym z aparatem..W sumie jest ich 5 a nie 4. Jak rozebrałem aparat wszystko rozsypało mi się w rękach i okazało się ze kopułka jest pęknięta oraz uszkodzony jest palec. Dodam że...
aparat zapłonowy honda honda aparat zapłonowy honda civic cewka aparat zapłonowy
kolektor toyota corolla odzyskać zdjąć android 65535 internal moduł memory error
Głowica uniwersalna w magnetofonie – czy nadaje się do kasowania taśmy? Technics, Sony, Philips, różnice konstrukcyjne Głowica uniwersalna vs kasująca w magnetofonie – różnice, skuteczność, ryzyko uszkodzenia