*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Sprecyzuj dokładniej co się stało, czy rozrusznik kręci, czy kontrolki świecą? W hondach lubią cewki wysokiego napięcia sie psuć dlatego sprawdź iskrę. Jeśli nie ma to raczej na pewno cewka.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Pewnie większość a propo pierwszego problemu napisze gaźnik, ale wg mnie to coś z zapłonem bo silnik się ksztusi, więc albo cewka zasilająca cdi jest uszkodzona lekko , bądź np taka pierdoła jak za duża przerwa na świecy, na niskich obrotach mamy mniejsze napięcie na cewce zasilającej i nie wystarczająca energię do zapalenia bogatej mieszanki po dodaniu...
Nie wiem jakie ma mieć parametry nowa cewka, więc nie podpowiem jak sprawdzić obecne. Skoro Ci za drogo, to na początek wymień same kable wysokiego napięcia lub kup za 10zł Chińską cewkę do testów.
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
Witam, od jakiegoś czasu borykam się ze słabą iskrą w hondzie kolegi. Posprawdzałem wszystko pokolei... cewka niskiego napięcia ok, imulsator ok, cewka wysokiego napięca ok. Moduł? Tutaj moje pytanie, ponieważ dostać moduł do tego motorka ciężko wpadłem na pomysł żeby zstosować moduł od jakiegoś chińskiego skuterka. Zda to egzamin? Impulsator znajduje...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Oczywiście. Od ciepłego silnika szczelina będzie się powiększała i powstanie gdzieś przerwa w obwodzie. Poza tym mogą powstawać przeskoki wysokiego napięcia w okolicach cewki. DO WYMIANY
Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej. Dalsze postępowanie jest oczywiste. Autko śmiga. Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Witam Posiadam silnik zaburtowy Honda B75, jest to dwucylindrowy czterosuw, starszy model z zapłonem na przerywaczu . Problem polega na braku iskry. Z pomiarów wynika że uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Posiadam schemat niestety jest poglądowy. W dokumentacji doczytałem że cewka niskiego napięcia daje AC 6V 15W , w moim przypadku jest także...
Mam takowy któy nie pali spręzanie jest ok 4 bar. Czy mierzył ktoś cisnienie w tym ustrojstwie, sądze że zawory puszczaja , bo po oleju jest przyrost do 5bar.
OK, dobry pomysł z tym zmniejszeniem przerwy na świecy, bo cewka kopie wysokim napięciem w przewód od sterowania. Dzięki gimak .
A nie spaliła Ci się przypadkiem cewka wysokiego napięcia? Jeśli dobrze pamiętam, to jest ona w aparacie zapłonowym. Sprawdź najpierw to.
Witam mam problem. Mam motocykl Honda CRM 125. Jest w nim moduł zaworu wydechowego z Hondy NSR który steruje silniczkiem serwo. Moduł ten do wysterowania silniczka z pozycji 0 na 1 potrzebuje sygnału 12 V z modułu CDI. Lecz moduł CDI oryginalnie montowany w moim motocyklu nie ma wyjścia takiego sygnału. W oryginalnym module zaworu wydechowego z Hondy...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Jeśli cewki na biegu jałowym dają 8V RMS (mierniki pokazujące prawdziwą wartość RMS to raczej takie droższe, ale tanie mierniki mierzą przebieg sinusoidalny tak, by wychodziła wartość RMS tego przebiegu - różnica jest tylko przy innych kształtach przebiegu), to wyprostowanie na pojedynczej diodzie da około 10,5V; podwajacz napięcia teoretycznie może...
Najprościej to chyba odszukać sobie schemat elektryczny i dopiero potem zajmować sie usterką. z tego, co pamiętam, to seria mb miała taką samą instalację jak mt. A tej drugiej schemat jest tu: http://republika.pl/arecki1113/mt50.gif Należało by sprawdzić stan cewki zasilającej i zbadać ją pod kątem zwarć międzyzwojowych.
Jeśli chodzi o świece to założone są świece Opla SLR8LDCU, w oplu serwis twierdzi że są to świece z rezystorem, to radio to Alan 78 plus multi. Dzisiaj w serwisie Hondy d októrego pojechałem gość powiedział mi że firma Opel najtańsze podzespoły (kable wysokiego napięcia, cewki itp.) aby uzyskać dobrą cenę i mam za swoje że mam takie auto. Zamontowaliśmy...
Do padam, Czy mierzyłeś opór cewek prądnicy i napięcia jakie wytwarzają podczas pracy. Trochę mnie to zaciekawiło i chętnie skonfrontuję wyniki. Uzwojenie jest połączone bardzo ciekawie. W moim przypadku jakby 2x3fazy. W dodatku mierząc omomierzem wydaje mi się że są one połączone w trójkąt! Nie zrobiłem notatek i dokładnie nie pamiętam, ale uzwojenia...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam! Jeżeli chcesz stwierdzić co masz uszkodzone to odłącz regulator AVR i podaj obce napięcie 24 DCV na wirnik - wzbudzenie. Pomierz napięcia na biegu jałowym. Jeżeli napięcie pomiarowe będzie inne - źle przewinięty stojan, napięcia prawidłowe - uszkodzony AVR. Te dwie sprawy to podstawa. Najważniejsze: odczep pomiarowy z uzwojenia nie jest brany...
Przejrzałem link, rozwiązanie z przekaźnikiem jest tańsze i proste. Nie podano rezystancji cewki pompki (możesz zmierzyć omomierzem R cewki wtedy Imax.=U/R czyli średni I=Imax/2), ale myślę, że SSR musi być na conajmniej 5A, czyli ASR-05DD. Przerywany jest prąd cewki, więc na stykach SSR-a będzie indukowało się wysokie napięcie, równolegle do styków...
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Dodam coś istotnego. Przewody JANMOR JP104 niebieskie do hondy podobno do gazu. Zatrzaskują się tak mocno na świecy że przy odłączaniu wyrwał się metalowy zatrzask z dwóch przewodów. Zdejmowałem bardzo delikatnie i ostrożnie, nic to nie dało. Po roku tej jesieni dostały przebicia auto zaczęło szarpać i padła cewka zapłonowa. Nigdy więcej tego nie kupię....
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
Cewki masz na górze silnika, pod plastikami, zamiast kabli wysokiego napięcia masz cewki, przynajmniej u nas w Jazz tak jest. Do cewki przychodzi przewód z komputera, 2gi koniec "cewki"-ta rurka, jest nałożona na końcówkę świecy. Napisałem "cewki" bo cewka to tak naprawdę zalana fizyczna cewka w plastiku do którego przychodzi twój przewód z komputera,...
... cewki są sterowane masą, są to zwykłe cewki z dwoma konektorami na wejście (plus po stacyjce i impuls sterujący masy). Wszystkie wyjścia sterownika mają identyczny kształt (na odłączonych cewkach) i są w odpowiednich odstępach czasowych względem siebie, ale na tym jednym nie ma "szpilki" wysokiego napięcia Ok. 100V która to powinna się indukować...
2gie pytanie : W hondzie Civc V hatchback mam słabe światła pomimo ostatniej wymiany na nowe z Philipsa za 70zł. Gdyby nie tak wysoka jakość żarówek zapewne nie widziałbym nic na drodze. Co to może być ? (wyczytałem gdzieś że prawdopodobnie cewka?) Zmierz napięcie na zaciskach żarówek i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Witam! Łączenie cewek w których indukuje się napięcie zmienne nie jest sprawą prostą: idealnie, gdy w każdej z nich indukowało się takie samo napięcie i W TEJ SAMEj FAZIE, wówczas można je łączyć równolegle, bez obawy, że cewki będą się "odejmować", lub będą "pracować na zwarcie". Fazy będą przesunięte, jeśli maksimum zmiany strumienia magnetycznego...
Teoretycznie zakup nowego chińskiego cewkomodułu wydaje się najprostszy, jednak podłączenie go do istniejącej cewki ładującej w magneto będzie chyba niemożliwe są tylko dwa przewody, bez połączenia z masą kosiarki a impuls wyzwalający następuje po przejściu magnesu przez cewkę w momencie zmiany kierunku przepływu prądu. Nie ma tu miejsca na jakąkolwiek...
Zapłon w wszelkich 50cc a moim 125cc różni się w tym przede wszystkim, że w 50cc jest cewka wysokiego napięcie na statorze, która zasila już moduł itd a w 125cc są jedynie 3 kable, które idą do regulatora a z niego są 2 kable które są od zasilania świateł, ładowania. Jest to mi obojętnie, czy moduł pobiera prąd z akumulatora czy z ładowania bo podłączę...
1. Świece, kable i cewka sprawdzone/wymienione? 2. Olej i filtry nie mają z tym nic wspólnego 3. Rozbierz drzwi i zobacz co się w środku dzieje z siłownikiem 4. Antena jest wysterowywana z radioodtwarzacza - sprawdź czy pojawia się 12V na kablu idącym do anteny. Ew. sprawdź czy antena żyje - dostań się do silnika od niej i podaj napięcie na krótko....
Wbite jest 2012 rok "nowy silnik" i żadnych innych informacji o tym, więc ciężko powiedzieć. Posprawdzałem wszystkie przewody te z cewki, fajki i te które z cewki idą do silnika, żadne nie są naderwane czy uszkodzone, dzisiaj dałem do ładowania akumulator na 3 godzinki, na naładowanym akumulatorze pali od strzała, aczkolwiek obrotomierz nadal się dziwnie...
uwaga Silnik to LIFAN 110cc . Rozbierałem to wiem,że cewka niskiego (jedna)i wysokiego dokręcana jest do dekla ( najprostrza prądnica - takie spore dynamo ), do wału dokręcono kolo magnesowe i jak mistrz napisał jest to proste jak konsrtukcja cepa . Kolejne tłumaczenie - jest to replika Hondy Monkey , otrzymana w spadku , otrzymana z odcietą wtyczką...
Pierwsze usuń link allegro. Bo moderator będzie Cię ścigał :D Jeśli sprawdziłeś (wymieniłeś) cewkę to pozostał jeszcze do sprawdzenia: kabel wysokiego napięcia (może gdzieś przebijać do masy), podmień fajkę świecy (w fajce jest rezystor węglowy może jest uszkodzony), świece pewnie już podmieniałeś przerwa 0,5 mm. Jeśli to wszystko sprawdziłeś to pozostaje...
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
zacząłem się przyglądać sygnałom sterującym pracą cewki (sondy do wysokich napięć nie mam więc tylko po stronie sterowania) oraz wtryskiwaczy. zauważyłem, na wtryskiwaczach spore zakłócenia (spadek napięcia, w sytuacji gdy wtryskiwacz nie chodzi, więc powinien mieć >12V, o kilka V) akurat przy wyłączaniu jednej z cewek. pomierzyłem więc sygnał sterujący...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
A w którym miejscu u Ciebie "DriveMSG " pojawiła się nieszczelność dolotu ? pamiętasz morze które to połączenie? kupię jutro ten preparat i spróbuję jeszcze raz . Ja wcześniej jeździłem wyłącznie Dieslami więc nawet nie przyszła mi na myśl zmiana świec, pierwszy raz zmieniłem po 4 latach jazdy (około 40 000 km) i to nie z powodu nierównej pracy czy...
Problemu z ładowaniem i światłami w moim wynalazku nadal nie rozwiązałem, mierzę, próbuję i nic. Zmierzyłem napięcie z prądnicy, na niskich obrotach zaczyna się od mniej więcej 18v, rośnie do 60-70v. Puściłem to przez mostek Gretza - wychodzi przy niskich obrotach jakieś 14v, po dodaniu gazu dochodzi do ponad 20. Kiedy minus z mostka podłączę do masy...
Załączanie zaworów dodatkowych sterowane jest przez komputer silnika. ECU podaje napięcie na cewkę elektrozaworu VTECa otwierając dopływ oleju do tłoczków wsprzegających dźwignie zaworowe dodatkowych zaworów. Wtedy zaczynają działać wszystkie zawory. Aby ECU włączył VTEC muszą być spełnione różne warunki, słyszałem, że jednym z warunków jest odpowiednio...
cewka wysoki napiąć wysoki napiąć cewka cewka wysoki napiąć przebicie
miękkie hamulce sprzedam głośnikowe pirometr naprawa
Samsung lodówka - problem z przepustnicą sterowaną modułem Kolor elektrody świecy w Oleo-Mac 937: Biała i brązowa?