*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Sprecyzuj dokładniej co się stało, czy rozrusznik kręci, czy kontrolki świecą? W hondach lubią cewki wysokiego napięcia sie psuć dlatego sprawdź iskrę. Jeśli nie ma to raczej na pewno cewka.
Nie wiem jakie ma mieć parametry nowa cewka, więc nie podpowiem jak sprawdzić obecne. Skoro Ci za drogo, to na początek wymień same kable wysokiego napięcia lub kup za 10zł Chińską cewkę do testów.
Rezystancja na cewce niskiego napięcia ok 130ohm, przy kopnięciu max. 8volt. Impulsator, rezystancja 90ohm. Cewka wysokiego napięcia jest ok, podmieniałem ją już, efekt taki sam jak na starej.
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Witam Posiadam silnik zaburtowy Honda B75, jest to dwucylindrowy czterosuw, starszy model z zapłonem na przerywaczu . Problem polega na braku iskry. Z pomiarów wynika że uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Posiadam schemat niestety jest poglądowy. W dokumentacji doczytałem że cewka niskiego napięcia daje AC 6V 15W , w moim przypadku jest także...
A nie spaliła Ci się przypadkiem cewka wysokiego napięcia? Jeśli dobrze pamiętam, to jest ona w aparacie zapłonowym. Sprawdź najpierw to.
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
OK, dobry pomysł z tym zmniejszeniem przerwy na świecy, bo cewka kopie wysokim napięciem w przewód od sterowania. Dzięki gimak .
Witam mam problem. Mam motocykl Honda CRM 125. Jest w nim moduł zaworu wydechowego z Hondy NSR który steruje silniczkiem serwo. Moduł ten do wysterowania silniczka z pozycji 0 na 1 potrzebuje sygnału 12 V z modułu CDI. Lecz moduł CDI oryginalnie montowany w moim motocyklu nie ma wyjścia takiego sygnału. W oryginalnym module zaworu wydechowego z Hondy...
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Cewki masz na górze silnika, pod plastikami, zamiast kabli wysokiego napięcia masz cewki, przynajmniej u nas w Jazz tak jest. Do cewki przychodzi przewód z komputera, 2gi koniec "cewki"-ta rurka, jest nałożona na końcówkę świecy. Napisałem "cewki" bo cewka to tak naprawdę zalana fizyczna cewka w plastiku do którego przychodzi twój przewód z komputera,...
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
Dodam coś istotnego. Przewody JANMOR JP104 niebieskie do hondy podobno do gazu. Zatrzaskują się tak mocno na świecy że przy odłączaniu wyrwał się metalowy zatrzask z dwóch przewodów. Zdejmowałem bardzo delikatnie i ostrożnie, nic to nie dało. Po roku tej jesieni dostały przebicia auto zaczęło szarpać i padła cewka zapłonowa. Nigdy więcej tego nie kupię....
A w którym miejscu u Ciebie "DriveMSG " pojawiła się nieszczelność dolotu ? pamiętasz morze które to połączenie? kupię jutro ten preparat i spróbuję jeszcze raz . Ja wcześniej jeździłem wyłącznie Dieslami więc nawet nie przyszła mi na myśl zmiana świec, pierwszy raz zmieniłem po 4 latach jazdy (około 40 000 km) i to nie z powodu nierównej pracy czy...
Zapłon w wszelkich 50cc a moim 125cc różni się w tym przede wszystkim, że w 50cc jest cewka wysokiego napięcie na statorze, która zasila już moduł itd a w 125cc są jedynie 3 kable, które idą do regulatora a z niego są 2 kable które są od zasilania świateł, ładowania. Jest to mi obojętnie, czy moduł pobiera prąd z akumulatora czy z ładowania bo podłączę...
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
1. Świece, kable i cewka sprawdzone/wymienione? 2. Olej i filtry nie mają z tym nic wspólnego 3. Rozbierz drzwi i zobacz co się w środku dzieje z siłownikiem 4. Antena jest wysterowywana z radioodtwarzacza - sprawdź czy pojawia się 12V na kablu idącym do anteny. Ew. sprawdź czy antena żyje - dostań się do silnika od niej i podaj napięcie na krótko....
Pierwsze usuń link allegro. Bo moderator będzie Cię ścigał :D Jeśli sprawdziłeś (wymieniłeś) cewkę to pozostał jeszcze do sprawdzenia: kabel wysokiego napięcia (może gdzieś przebijać do masy), podmień fajkę świecy (w fajce jest rezystor węglowy może jest uszkodzony), świece pewnie już podmieniałeś przerwa 0,5 mm. Jeśli to wszystko sprawdziłeś to pozostaje...
uwaga Silnik to LIFAN 110cc . Rozbierałem to wiem,że cewka niskiego (jedna)i wysokiego dokręcana jest do dekla ( najprostrza prądnica - takie spore dynamo ), do wału dokręcono kolo magnesowe i jak mistrz napisał jest to proste jak konsrtukcja cepa . Kolejne tłumaczenie - jest to replika Hondy Monkey , otrzymana w spadku , otrzymana z odcietą wtyczką...
Teoretycznie zakup nowego chińskiego cewkomodułu wydaje się najprostszy, jednak podłączenie go do istniejącej cewki ładującej w magneto będzie chyba niemożliwe są tylko dwa przewody, bez połączenia z masą kosiarki a impuls wyzwalający następuje po przejściu magnesu przez cewkę w momencie zmiany kierunku przepływu prądu. Nie ma tu miejsca na jakąkolwiek...
Motor rozebrany do naga, i na nasze nieszczęście nie ma zewnętrznego modułu zapłonowego. Każdy jeden wtrysk i każda jedna cewka zapłonowa sterowana jak pisałem prosto z jednostki centralnej, wszystko zgadza się ze schematem. Kolejność byłą taka - motor ze wszystkim orginalnym, padł regulator napięcia (nie ładował), został wymieniony na nowy (w serwisie...
zacząłem się przyglądać sygnałom sterującym pracą cewki (sondy do wysokich napięć nie mam więc tylko po stronie sterowania) oraz wtryskiwaczy. zauważyłem, na wtryskiwaczach spore zakłócenia (spadek napięcia, w sytuacji gdy wtryskiwacz nie chodzi, więc powinien mieć >12V, o kilka V) akurat przy wyłączaniu jednej z cewek. pomierzyłem więc sygnał sterujący...
Załączanie zaworów dodatkowych sterowane jest przez komputer silnika. ECU podaje napięcie na cewkę elektrozaworu VTECa otwierając dopływ oleju do tłoczków wsprzegających dźwignie zaworowe dodatkowych zaworów. Wtedy zaczynają działać wszystkie zawory. Aby ECU włączył VTEC muszą być spełnione różne warunki, słyszałem, że jednym z warunków jest odpowiednio...
Oczywiście. Od ciepłego silnika szczelina będzie się powiększała i powstanie gdzieś przerwa w obwodzie. Poza tym mogą powstawać przeskoki wysokiego napięcia w okolicach cewki. DO WYMIANY
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej. Dalsze postępowanie jest oczywiste. Autko śmiga. Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
Jeśli chodzi o świece to założone są świece Opla SLR8LDCU, w oplu serwis twierdzi że są to świece z rezystorem, to radio to Alan 78 plus multi. Dzisiaj w serwisie Hondy d októrego pojechałem gość powiedział mi że firma Opel najtańsze podzespoły (kable wysokiego napięcia, cewki itp.) aby uzyskać dobrą cenę i mam za swoje że mam takie auto. Zamontowaliśmy...
Najprościej to chyba odszukać sobie schemat elektryczny i dopiero potem zajmować sie usterką. z tego, co pamiętam, to seria mb miała taką samą instalację jak mt. A tej drugiej schemat jest tu: http://republika.pl/arecki1113/mt50.gif Należało by sprawdzić stan cewki zasilającej i zbadać ją pod kątem zwarć międzyzwojowych.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam! Jeżeli chcesz stwierdzić co masz uszkodzone to odłącz regulator AVR i podaj obce napięcie 24 DCV na wirnik - wzbudzenie. Pomierz napięcia na biegu jałowym. Jeżeli napięcie pomiarowe będzie inne - źle przewinięty stojan, napięcia prawidłowe - uszkodzony AVR. Te dwie sprawy to podstawa. Najważniejsze: odczep pomiarowy z uzwojenia nie jest brany...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Przejrzałem link, rozwiązanie z przekaźnikiem jest tańsze i proste. Nie podano rezystancji cewki pompki (możesz zmierzyć omomierzem R cewki wtedy Imax.=U/R czyli średni I=Imax/2), ale myślę, że SSR musi być na conajmniej 5A, czyli ASR-05DD. Przerywany jest prąd cewki, więc na stykach SSR-a będzie indukowało się wysokie napięcie, równolegle do styków...
cewka wysokiego napięcia kineskop cewka zasilacz wysokiego napięcia źródła wysokiego napięcia
obudowa zatrzaski skoda spadek obrót skrzynia garbusa
Telewizor plazmowy nie włącza się - możliwe przyczyny Nissan P12 - Brak Kontrolki Immobilisera i Problem z Odpaleniem Silnika