Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
przeczyść wszystkie styki przy przewodach przy cewce i sprawdź świece
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Sprawdź czy na przewodzie czarno czerwonym na module w czasie kopania jest napięcie.
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Sprawdź cewkę zapłonową, w ojca hondzie też odpalał od kopa ale od pewnego poziomu obrotów i temperatury łapał totalnego muła. Zobacz czy blaszki na cewce nie są tłuste. Tak to wygląda https://www.google.pl/search?q=cewka+zap...
Honda nsr 125 r Jc22, moduł i cewka, te napięcie to tam gdzie trzeba ją podpiąć
Cewki się sparawdza testerem cewek, awarię cewki ( i modulu) wykluczysz zapinając żarówkę 21W zamiast cewki. Dodatkowo diodą świecącą stwierdzisz fakt, czy są impulsy wyzwalające moduł. Masz już komplet informacji które wystarczą ci, aby zlokalizowac usterkę.
Obróć wałem by tłok był w najwyższym punkcie - będzie to prawdopodobnie miejsce w którym jest najwyższy wznios krzywki, jak widać na zdjęciu pewnie w miejscu klina na wale. Przerywacz (platynki) powinien się rozchylić. Jeśli się nie otwiera to poluzuj śrubę imbusową widoczną na zdjęciu i przesuń kowadełko tak by zrobić szczelinę na stykach 0,3-0,4 mm....
0,6 i 2,2k .. Możesz rzucić okiem czy u nich jest taka, która by mi podpasowała? https://allegro.pl/oferta/dze-cewka-zapl...
Musisz najpierw odczytać nr błędu. Auto z '96, więc pewnie trzeba zewrzeć styki we wtyczce od ECU. Gdzie jest wtyczka, jak zrobić zworkę, jak sczytać błędy i opis nr błędów najszybciej znajdziesz na forum Civika. Może być wiele przyczyn takiego zachowania - cewka WN, kable WN, czujniki.
Witam-gdzie można kupić cewkę zaplonową do silnika hondy GCV 13 (kosiarka) -Dziękuję
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Witam, stałem sie nabywcą silnika do Hondy CM250 z rozrusznikiem. Jednak nie mam do niego instalacji. Dostalem moduł cewkę itd. Chciałbym zrobić instalacje na krótko żeby go odpalić. Moduł 4 + 3 piny cewka 1 przewód zasilający + masa z cewki. Jak to podłączyć ze sobą żeby odpalić? Z góry dzięki za info. Pozdr https://obrazki.elektroda.pl/9542678200_...
*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem Honda XL500. Czy jest ktoś na forum, kto by pomógł mi ustalić, jak powinna wyglądać elektryka: cewka, moduł, regulator i akumulator, jak to wszystko można odpowiednio podłączyć i czy można czymś zastąpić starą instalację? Proszę o pomoc, bo jestem zielony z tego tematu, z góry dziękuję. AI: Z którego roku jest...
Moduł, cewka
I jeszcze jedno, raczej nie czekałbym z tym zmniejszeniem przerwy, aż znowu cewka padnie, jak w poprzednim moim poście napisałem.
Czy naprawiono? początkowo po obejściu kompa takie było dostępne rozwiązanie takie zaproponowano i takie zaakceptowałem. Po pewnym czasie 2 tyg. zaczęło się to samo bez brzęczenia nie jedzie honda. Poszła cewka, moduł wymieniono kopułkę, kable, świece parę dni jazdy i ponownie stop. W końcu wymiana na drodze w lesie modułu elektronicznego i przyglądam...
u mnie ostatnio po samoistnym spadnięciu przewodu wn ze świecy padła cewka zapłonowa (ale sprawa dotyczy hondy)
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Sprecyzuj dokładniej co się stało, czy rozrusznik kręci, czy kontrolki świecą? W hondach lubią cewki wysokiego napięcia sie psuć dlatego sprawdź iskrę. Jeśli nie ma to raczej na pewno cewka.
Tutaj masz wszystko wyjaśnione, na temat czujnika oleju i innych zabezpieczeń. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Jest to przekaźnik pompy paliwa,wyjmujesz, przelutowujesz, w 99% pomaga. Ewentualnie cewka
Cewka zapłonowa ma 0,8om. 80 ma ta cewka w statorze
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy można jakimś prostym sposobem, bez odstawienia samochodu do mechanika, sprawdzić czy cewka jest dobra, czy siadła? Ponieważ auto mi nie pali i albo poszła cewka, albo cała kopułka. Chciałbym sprawdzić, bo cewkę samemu dałbym radę wymienić i nie musiałbym tracić kasy specjalnie na mechanika. Czekam na jakąkolwiek...
Czerwony kluczyk jest do dopisania kluczyków. Kontrolka mówi o nie wyłączonym imo. Fakt źle skojarzyłem moduł i cewkę.
Szukając rozwiązania problemu znalazłem wątek "Zapłon CDI do kosiarki schemat" jest tam podany schemat wzmacniacza: https://obrazki.elektroda.pl/2680476900_... I teraz pytanie zadziała układ z tego schematu, bo w wątku o tym zapłonie nie było jednoznacznej odpowiedzi.
na 70% cewka rozrusznika ("automat")
Wygląda że to przekaźnik.
Cewki zapłonowe są na zewnątrz koła, są "zalane plastikiem" Po ściągnięciu koła jest pojedyncza cewka ładowania, owinięta bandażem, która daje napięcie 10V (mierzone pomiędzy przewodami cewki na mierniku ustawionym na prąd zmienny) Na innym silniku GX690 taki sam pomiar daje 20V. Czy można po tym stwierdzić że cewka jest uszkodzona?
tyle to i ja wiem Dodano po 5 Jak sprawdzic czy jest walnieta cewka??
Trochę dziwne, bo miałem zapłon z impulsatorem wewnątrz jak na zdjęciu wyżej + oryginalny moduł zapłonowy (zdj. poniżej) na dwie wtyczki, właściwe to trzy bo jest jeszcze ta na kablu na dole modułu. Teraz mam moduł na jedną wtyczkę i cewka ta sama. Czy pozostaje mi tylko kupić oryginalny moduł na dwie wtyczki? Cholernie drogie i używane na dodatek....
wygląda to na cewkę - jeśli nie podstawisz drugiej to na 100% się nie dowiesz w jaki sposób mierzyłeś napięcie po stronie wtórnej? może kabel cewka-kopułka jest uszkodzony?
Cewka w moim silniku Honda model G200 po wielu latach ciężkiej służby spuchła i przestała działać. Brak iskry spowodował decyzję o zakupie nowej. Niestety brak na rynku oryginału wiec posiłkowałem się zakupem zamiennika. Jak zachwalał sprzedawca cewka pasuje do starszych modeli Hondy G150 G200 i G300. Niestety cewka ta różni się od oryginału. Po pierwsze...
Znalazłem problem i padła cewka zapłonowa :)
Podmień cewkę zapłonową.
Mnie chodziło o obrócenie cewki " do góry nogami" Ten regulator jest połączony z modułem? Możesz zrobić zdjęcie starej cewki.
Jeśli nadal słabiutka iskra to cewka do wymiany (najlepiej sobie kup orginał używkę z Hondy GXV (120/140/160 - cewka taka sama) ) jak na śrubie dobra iskra no to wiadomo - świeca do wymiany. Tylko nie kupuj NGK bo to badziew. Najlepsze są Championy - na nich nawet zajechane silniki duuużo lepiej odpalają https://obrazki.elektroda.pl/8132033100_...
W tym ecu jest doprowadzona dodatkowa masa na któryś pin , jest to masa tranzystorów sterujących cewki , nie jest ona połączona wewnątrz ECU z masą zasilania. Jak masz schematy to sprawdź wszystkie przewody masowe które wchodzą do ECU. jeżeli masy są ok , to problem leży po stronie tranzystora sterującego cewkę.
Motronic, zgadzam sie w 99,9 ale i głupio dodać tak jest. brałem na stół pykała iskra była włożyłem brak iskry , druga cewka zadziałało , gdzie problem, nieraz tak było w jednym chodzi w drugim nie i właśnie gdzie problem
Temat zamykam, rozwiązanie znalazło się w warsztacie elektryka. Uszkodzona cewka zapłonu.
Cewka przekaźnika sterowana masą z ecm, plus na cewce pojawia się po zapłonie. Jeśli układ napełniony/pod ciśnieniem to trzeba sprawdzić czy ecm widzi ciśnienie w układzie. Jak zrobisz zworkę na przekaźniku to sprzęgło klika?
jak w modulach hondy: zielony- masa niebiesko/zolty - impulsator czarno/zolty - cewka wn to na 100proc na 90: czarno/bialy - plus ze start stop switch zolto/czerwony- jesli to ac cdi to moze byc cewka zasilajaca cdi
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
No to ładne zamieszanie ;-) Nie pamiętam jak wygląda twoje autko i korzystam z opisów wg komputera i jeśli emeryt ma racje to wielkie sorki :-) jeśli rzeczywiście cewka jest w aparacie i moduł jest sterowany cewką magnetyczną to na pewno można wypiąć piny od czujnika i zainicjować zapłon zwykłą próbówką. tz. na jeden pin modułu krokodylek próbówki a...
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Tej cewki nie sprawdzisz omomierzem, wewnątrz jest elektronika. Aby sprawdzić cewkę zamieniasz ją miejscami z inną cewką. Dalej chyba nie muszę pisać co i jak.
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Jeszcze raz dokładnie skontroluj układ zapłonowy. W tych hondach dochodziło to takiej awarii, że cewka ( umieszczona w aparacie) waliła na skróty iskrą do obudowy aparatu, zresztą widac wtedy fajne okopcenie.
Znierz cewkę wtórne i pierwotne.
Zmierz rezystancje między na wyjściu stojana. Wyeliminujesz przerwę w cewkach.
Świeca albo cewka to na początek sam gaśnie czy po zgaszeniu nie odpala
Ale cewkę to łatwo sprawdzić.
Najczęściej padały moduł i cewka umieszczone w aparacie
A czy wie ktos moze na jakim pinie jest linia diagnostyczna, bo to by mnie najbardziej interesowalo, z tym modulem to ciezko bo on jest wbudowany razem z cewka w aparacie
Witam! Także mam taką Honde tylko z 80r. U mnie była spalona cewka i nie miałem iskry. Spaliłem ją właśnie prawdopodobnie po podłączeniu aku 12V.... Kupiłem nową w sklepie(zdziwiłem się, że jest dostępna 6V dwubiegunowa), ale musiałem na nią troche czekać, więc podłączyłem cewke od malucha taką: http://obrazki.elektroda.pl/9465848100_1...
Witam. Podczas koszenia kosiarka mi po prostu zgasła. Wydaje mi się ,że to cewka zapłonowa bo nie ma iskry na świecy. Wie ktoś może jak ją wymienić?
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Tylko że cewka jedno z wyjść ma przyłączone do wspólnej masy więc nie da się tego rozłączyć
jeśli uważasz ,że elektronika jest dobra to sprawdź czy podłaczenie pod sygnał obrotów pod cewkę zaplonową nie jest uszkodzone. bo jak nie czyta komp obrotow to nie przełączy na gaz.
Czy cewka ładowania ma połączenie z masą?
Szarpania na stałym obciążeniu to z reguły przebicie na zapłonie.Została ci kopułka i palec.Ew. cewka w aparacie
Daj plus bezpośrednio z aku na modół i cewkę i wtedy spróbuj.
Witam ponownie Odnośnie mojego eu 30is nowy wirnik, nowa cewka, nowa świeca i nadal brak iskry. Czujnik oleju odłączony i dalej nic. POMOCY
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Nie wiem jakie ma mieć parametry nowa cewka, więc nie podpowiem jak sprawdzić obecne. Skoro Ci za drogo, to na początek wymień same kable wysokiego napięcia lub kup za 10zł Chińską cewkę do testów.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
moze po prostu cewka siadla to normalka w hondach
Znaczy się zapłon bateryjny. Potrzebny więc regulator, akumulator, moduł zapłonowy i cewka.
Witam Moim problemem jest brak iskry w Honda Civic 92r 1.5. Cewka na sprawna, na przemiennikach magnetycznych wałku rozrządu które znajdują sie w aparacie jest 300 Ω czyli sprawne. Jak sprawdzić moduł?? Co jeszcze może być przyczyną??
Kiedyś naprawiałem takie coś padnięta była cewka założyłem jakąś tam z hondy chyba i działa idealnie.
Witam, mam problem z silnikiem Honda G150 w odśnieżarce starego typu, cewka wewnątrz. Brak iskry. Miałem drugą nową cewkę, podmieniłem, świeca również nowa i dalej brak iskry. Przewód z cewki i kondensatora idzie na przerywacz mechaniczny, dodatkowo przewód przewód na włącznik, dokręcony do silnika. Miejsca styków wyczyszczone. Gdzie jeszcze można szukać...
te małe maja produkować prąd i po prostowniku zasilać te duże? ER to te małe a FW to te duże, czyli te trzy małe zasilają jedną duża. D to mostek prostowniczy, powinieneś mieć 8szt diody a ja tam nie widzę by było po 4diody 3x1 cewka
http://obrazki.elektroda.net/64_12871619... .Tu masz schemat
Możesz zamontować cewkę od malucha, dwa wyjścia wn, wersja z przerywaczem
honda to wszystko ma w aparacie zalonowym cewkę i hallotron zamiast czujnika wału tak miałem w silniku 2.2 16v w accordzie a wtyczki szukaj pod nogami pasazera
A orientujesz sie może jak to zrobić?,bo na miejsce tej cewki pasuje rozmiarem jedynie cewka od hondy g150 taka jak na obrazku... https://obrazki.elektroda.pl/7629355100_... Chodzi tutaj o rozmiar koła magnetycznego i duży rozstaw otworów mocujących cewkę...
Spinacz , wiesz jak tam realizowane jest sterowanie modułu zapłonu? Do tematu ; co z tą żarówką , nie masz zasilania na cewkę WN? czy nią sprawdzasz kluczowanie cewki?
Pewni, że obrotomierz się będzie buntował, akumulator musisz mieć, nie napisałeś jaki to silnik, ja wstawiam regulatory z silników zaburtowych Hondy. Przypuszczam, że cewka nie tylko ma ładować akumulator ale i zapewnić zasilanie świateł nawigacyjnych. Oczywiście możesz zastosować regulator od quada lub skuterka, ja nigdy nie próbowałem, części z "działu...
cewka sprawdzona?
witam a co poiesz jak accord palil normalnie i po chwili zaczoł falowac obrotami nastepnie jak by sie zalewal i na koncu zgasl i brak iskry paliwo podaje przewody sprawdzone bezpieczniki ok zasilanie na apart zaplonowy ok juz 3 tydzien sprawdzam wszystkie czujniki itd i nic posiadam silnik f20z1 2,0 pomocy czy moze jakas cewka
Tak rozrząd sprawdzony i ok. Silnik nawet nie kichnie po prostu można kręcić i kręcić i nic. Dziś dzwoniłem jeszcze do Hondy i mechanik powiedział że może być cewka walnięta, niby daje iskrę ale pod wpływem wtrysku paliwa i ciśnienia może ginąć bo będzie za słaba. Cewkę zamówiłem i zobaczymy co się będzie działo.
Tak odpala , cewka wymienione, , po odpaleniu i odpięciu akumulatora motor gasinie ,mruga kontrolka na wyświetlaczu na czerwono,
Obrotomierz jest podłączony pod cewkę żółty przewód na schemacie.
Fiat 126 p dwubiegunowa cewka aparat mechaniczny
O przeróbkach w drugą stronę możesz odszukać sporo informacji, to powinno też dać odpowiedź na wiele pytań. Zobacz ten i inne z tego kanału filmy o Honda. https://www.youtube.com/watch?v=ACLyZLu3...
A jaka rezyzystacje powinna mieć cewka zapłonowa bo mi pokazuje 1,5
niestety cewka sie nie zmieści pod magnetobo jest tam taki niby alternator ;) plan jest zakupic moduł dc z 4ma pinami i regulator koszt nie wielki wiec moge spróbowac,
Witam mam problem z kosiarką Mac Allister z silnikiem Honda mianowicie kosiarka kosila normalnie i potem już nie chce za nic odpalić swieca jest nowa filtr powietrza nowy olej tez nie ma iskry kosiarka ? Co to może być cewka jakiś kabelek czy co ? Pozdrawiam.
Wymienił to co na rysunku jest opisywane jako zapłonnik, a potem jeszcze cewkę umieszczoną w aparacie.
Cewka, dławik a co jest z tym elementem "nie tak"?
Witam. Mam generator Honda ec2200 k1 Un230V In 8,7A. Spaliła się cewka. Po pomiarach, średnica drutu mikrometrem, wynosi 0,75 mm ( na spalonym drucie bez izolacji ). Teraz moje pytanie. Jeśli ktoś z Was ma dostęp do dokumentacji, to proszę o potwierdzenie średnicy drutu. Mile widziane były by połączenie cewek w generatorze. Pozdrawiam.
Witam mam honde mtx 80 i mam problem z cewka a, mianowicie co może być przyczyną ciągłego psucia sie cewki. Po założeniu nowej i przejechaniu kilku kilometrów motor nie odpala i jest to winna tej cewki.
obrotomierz jest kupiony elektroniczny od japończyka też od jakiejś hondy cb chyba Dodano po 1 pod cewkę nie można tego podłączyć?
Benzyniak stal doslownie kilka godzin na dworze . silnik 1.5
Cześć, ile wynosi nominalna wartość kilovoltów jakie podaje cewka w honda rebel 125 95r? W WSK jest to mniej więcej 15 KV ile będzie w takiej hondzie? Ktoś się orientuje?
Niebieski kabel podpięty pod cewkę rozrusznika
Nie ma instalacji gazowej. Przewody sprawdzone są ok. Ostanio troszke szukalem w necie i znalazlem podobny problem przy cieplym silniku. Podobno winna tego problemu jest cewka zapłonowa. Czy to mozliwe? Jak najprosciej sprawdzic sprawnośc tej cewki?
cewka honda sprawdzić cewka honda cewka honda agregat
buderus logamax płyta główny tablet wyłącza samsung wymiana elektrozaczepu
vitodens sterownik skrzynia biegów toyota auris
Brak wokalu w wieży Panasonic podczas odtwarzania CD Problem z przepalaniem DPF w Renault Maxity