Do ustawienia zapłonu mostkujesz dwa złącza we wtyczce pod schowkiem, i lampą stroboskopową ustawiasz na 12 stopni, na kole pasowym jest znak. Zawory: ssący 0,18-0,22, wydechowy 0,23-0,27.
Bazulok ma rację. Regulacja zaworów jest bardzo ważna. Trzeba regulować częściej niż przewiduje producent. Luzy zaworowe na gazie zmniejszają się i grozi wypaleniem zaworów. Hondy nie lubią gazu i przy zbyt ubogiej mieszance ustawionej przez gazowników zapala się żółta kontrolka. Po teście błędów DTC jest błąd sondy lambda, dlatego że pracuje na gazie....
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
Tak może być, ale weź im to udowodnij... Auto było u nich ponad dwa tygodnie (naprawa lakiernicza z ubezpieczenia), w tym czasie zadzwoniłem, żeby zrobili regulację zaworów. Może tak być, że odpalili, wstawili auto do warsztatu i wzięli się za regulację, a wiem że silnik musi być całkowicie zimny do tej operacji. Podjadę do ASO w sobotę i dam znać jak...
Poszukuje kogoś co podłączy sie do instalacji diego komputerem i ustawi dawke wtryskiwanego gazu. Najlepien kogos z okolic krakowa. Problem jest taki ze auto na gazie ma bardzo dużo tlenu w spalinach i wgl nie jedzie... Problem pojawił sie jak auto wyjechało od blacharza. Długo stało i miało też przez pare dni odpiety akumulator.
Witam! Problem przedstawia się w ten sposób że przez przypadek samochód (Honda Civic) została zostawiony na zapłonie i akumulator doszczętnie padł... Po naładowaniu poprzestawiał się nawiew powietrza i wygląda to w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/3926118100_1... Jak jest w pozycji na szybę to leci powietrze na kabine... -na kabinę...
Witam, mam problem z ustawieniem składu mieszanki gazu na wolnych obrotach. Pacjent to Honda Civic 1,4 1997r, instalacja 2gen: sterownik Autronic AL-700, parownik Landi LE98. Parownik z tego co się orientuję ma tylko jedną śrubę, więc nie można na nim ustawić mieszanki na luzie. Na benzynie zarówno przy 800 jak i 3000 obr/min skład mieszanki jest odpowiedni,...
Witam. Problem jak w temacie. Honda Civic VII z 2004 rok, silnik D14 Z6, 90 koni. Potrzebuje procedurę ustawienia przepustnicy i krokowca. Pamiętam, że trzeba było odpiąć IACV i dalej zapomniałem. Jeśli ktoś wie, to proszę o podpowiedź.
Witam pare msc zamontowałem instalację LPG sterownik Stag 4 eco reduktor Tomasetto Alaska wtryskiwacze Hana 2000 czarne. Zamontowane w civic 1.4 90 koni 2001 Po kilku regulacjach gwarancyjnych postanowiłem sam to ustawić ponieważ spalanie było nie zadowalające 12L miasto Kraków. I nie mam strasznie ciężkiej nogi :). Niestety nie zapisałem nastaw "pana...
Witam, w jaki sposób sprawdzacie szczelność zaworów w głowicy ? zalewając benzyna ekstrakcyjną tak jakby od dołu komorę spalanie czy może przez otwory dolotowe od kolektora ssącego i wydechowego? drugie pytanie to czy robić to na spiętych zaworach czy mogą być luźno wrzucone, gdyż nie ma sensu wszystkiego składać żeby później okazało się że nie dokładnie...
Witam przeglądałem już wszystkie inne tematy i niestety nie znalazłem odp na moje pytanie. Mam honde civic v gen 1,5 100km z instalacja gazową 2 generacji. Problem polega na tym, że po ponownym odpaleniu i po przełączeniu na lpg gaśnie. Gdy jest zimny to muszę poczekać aż się nagrzeje aby przełączyć na LPG i wtedy jest wszystko ok ale gdybym zgasił...
witam mam problem z regulacją tepmeratury. Jakiś czas temu przekręciłem pokrętło i musiała linka przeskoczyć. Jak do tego sie zabrac? Po rozkręceniu panela przedniego nie mam dostępu do tej linki bo do odkręcenia regulatora potrzebuję klucz ,, gwiazdkowy,, jest jakiś inny sposób naprawy?. Jest gorąco a mi dmucha gorące powietrze i włączona klimatyzacja...
Witam, pojawił się problem w Hondzie Civic 1,4i 16v(monowtrysk), ostatnio wymieniłem przełącznik ben.-gaz ze starego typu na nowy Stag2-W(instalacja Viola z 1997r. reduktor BRC- rok temu po wymianie)Jednocześnie wymieniałem akumulator i kilka godz.samochód był bez napięcia.Po wszystkim pojawił się problem jeśli auto przez jakiś czas chodzi na wolnych...
Witam wszystkich! Honda Civic w VI (96-00) generacji, podobnie jak w generacji poprzedniej (92-95) posiada stały okres załączania wycieraczek na 1. biegu wynoszący ok. 5s. Jest to nieco niedogodne zwłaszcza wiosną i jesienią, gdy z wycieraczek często korzystamy. Dla jednych okres ten jest często za długi, dla innych za krótki. Prostym rozwiązaniem jest...
Witam Mam problem z regulacją instalacji gazowej II generacji Landi centralka LCS A1 V05 E. Na biegu jałowym (bez włączonych świateł) daje się wyregulować w miarę poprawnie w pełnym zakresie obrotów, sonda lambda ładnie pracuje w całym zakresie. Problem pojawia się po włączeniu świateł lub innego dużego obciążenia prądowego. Po włączeniu świateł program...
Witam, Mam problemy z wyregulowaniem wolnych obrotów w civic 94 D13B2. Zacznę od tego że auto kupiłem rok temu, wszystko smigało ok, oczywiście pogrzebałem z ciekawości przy ustawieniach gazu i musiałem jechać do gazownika. ten założył mi na wlot powietrza zwężkę twierdząc że łapie za dużo powietrza, wyregulował spalanie i niby było ok. Nie mniej jednak...
Czy w Hondach jest montowany w zbiorniku paliwa standartowy(pływakowy) czujnik poziomu paliwa? Jeśli tak to, które przewody zewrzeć by wykluczyć jego (czujnika) usterkę - wskaźnik na pulpicie nie wychyla się. Pozdr.
Witam mam zamontowaną sekwencje Stag 4, wtryskiwacze magicjet osobno, reduktor scorpion mini. Po autoregulacji i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów włącza się check engine, błąd- zła dawka paliwa. za 2 dni jadę na regulacje, zna ktoś sprawdzoną konfigurację dla tego silnika? średnica dysz, czas wtrysku, ciśnienie, tak abym mógł od tego zacząć dokładną...
Witam moja pni ,wlała do układu hamulcowego olej silnikowy,,wziąłem się za płukanie i jakoś po całym dniu syf zszedł ,przyszła kolej na odpowietrzanie układu.robiłem to nie raz i nigdy nie było większych problemów.zbiorniczek zalany ,depcze ,depcze po hamulcu i nic nie leci,co powinienem zrobić?
Witam Wiąże się z następującymi problemami w Hondzie Civic 1.3 mam urwany czujnik podciśnieniowy w kolektorze dolotowym. Co to za czujnik i do czego on służy?? Drugi problem to praca silnika na gazie. Ogólnie samochód jest mułowaty Raz jest dobrze raz nie, po rozgrzaniu są momenty w których nie chce wejść na obroty na wolnych pracuje równo a po dodaniu...
Witam! Honda jak w temacie, klima ręczna regulacja ciepło-zimno działa regulacja mocy dmuchawy działa. Nie działa natomiast regulacja kierunku powietrza "zacięła" się w pozycji na nogi :/ więc od rana bez ogrzewania na szybę jest masakra. Z tąd moje pytanie czy tam jest linka czy silniczek elektryczny. Czy trzeba ściągać deskę czy wystarczy panel środkowy...
Taka podstawowa rzecz jak regulacja zaworów zrobiona? I jak często?
Regulacja zaworów parę stów? Co to za mechanik?
regulacja zaworów była. silnik to 1.4 16v 90km kod:D14A2. Dodano po 1 Sprawdź też czujnik temperatury jaki ten czujnik temp?? powietrza czy cieczy?? Dodano po 3 Dodam jeszcze że w bazie danych komputera nie zapisały sie błędy wiec chyba ze strony elektronicznej jest okey.
A mnie to się wydaje że to nie jest taka zwyczajna sonda lambda tylko to się nazywa LAF czyli czujnik okreslajacy wartość spółczynnika składu mieszanki. Tak to przynajmniej z tekstu wynika który zamieszczam poniżej: Do napędu Civica 5D przewidziano gamę czterech nowoczesnych, ale już wypróbowanych szesnastozaworowych silników. Trzy z nich przekonstruowano...
Polecam Sejczento 900 mało żre tyle co nic części, nadzwyczaj tanie, regulacja zaworów odpada ,rozrząd na łańcuchu no i karoseria ocynkowana wyrwany od poprzedniego właściciela w rozsądnej cenie.
Witam. Ja miałem taki sam objaw, okazało się że regulacja zaworów pomogła. To się dzieje tak dlatego, że jak silnik jest zimny to metal jest w normalnym rozmiarze, a jak się podgrzeje to się rozszerza nieznacznie, ale zawory się nie domykają i przez to nie zapala. Jak ostygnie, to znowu metal wraca do normalnych rozmiarów i zawory się domykają -> zapala....
Wracając do P11. ... W przypadku do 10 tys była propozycja primery. W nagłówku pisało " primera II 2.0 ( 1996 - 2002 ( coś takiego )). Na wikipedi była zakładka I, II itd. generacja. Wszedłem w II gen ale tam było primera P11. Także pisze tak jak przeczytałem w sieci. ... Ponoć ta primera o której pisze (p11 ) ma lepszy silnik i jest lepiej wykonana...
No cóż,nie każdy się z opinią o dodatkowym smarowaniu gniazd musi zgadzać... żyjemy w demokracji i każdy ma prawo do wyrażania swych opinii nawet tak dosadnych jak powyżej :D Co się zaś tyczy skuteczności lubryfikacji opinię swą opieram na doświadczeniu a mianowicie: -Toyota Carina: jazda na LPG bez lubryfikacji po 110 tys. km gniazda zaworowe do regeneracji...
No i jeszcze do kompletu regulacja luzów zaworów.
Po pierwsze ustaw zawory. Hanki niestety lubią klekotać na wolnych obrotach, zwłaszcza te starsze. Może byż przyczyną działania jak "diesel" to ze pasek rozrządu przestawił sie o jeden ząbek, ale za tym idzie spadek osiągów samochodu i faktycznie głośno zwłaszcza przy przyśpieszaniu by chodził. Jak kończą się panewki to będziesz słyszał stukanie (nie...
Czy była przeprowadzona regulacja luzu zaworów?
Zacznij od regulacji zaworów. To jest w Hondzie na gazie podstawa
Jak sytuacja?Pomogła regulacja zaworów?
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Podejrzenia okazały się słuszne , wymiana cewki ożywiła auto. Najlepsze w tym wszystkim jest to że cewka padła po montażu sterownika do centralnego zamka i regulacji zaworów :)
Sprawdzić regulację gazu podczas jazdy, ciśnienie gazu.Jeżeli nie były regulowane zawor to trzeba to zrobić.
Witam, mam ten sam problem z szarpaniem w D15Z3. Wymiana cewki ws w moim przypadku nie pomogła. Odczuwalna poprawa była po wymianie świec i regulacji zaworów. Też poszukuje pomocy bo na trasie to potrafi denerwować.
Witam. Problem polega na tym, że przy około 1800-2000 obrotów(nie zawsze) czuć szarpniecie, chwilowy brak mocy. Zauważyłem, ze najczęściej dzieje się to po zmianie biegu. Od razu dodam, ze nie ma to nic wspólnego z zasprzeglaniem. Żadnych błędów w komputerze. Po serwisie: filtry oleje rozrząd świece, regulacja zaworów, wymiana termostatu i kilka innych...
W 1997r . jak faktycznie nie regulowane hydro.... to mój opis nie dotyczy silników z regulowanymi zaworami tradycyjnie!!! Z hydroregulacją jak najbardziej I innych też nie, nawet tych z automatyczną regulacją zaworów, za takie mądrości następnym razem będzie ostrzeżenie.
spalanie stukowe to pewnie w wydechu hehe.A tak powaznie benzyna ma około 95 oktanów zapłon masz ustawiony pod takie paliwo.Gaz ma 115 oktanów i spalania stukowego nie uzyskasz gdy masz zapłon ustawiony do PB95.Lepiej zerknij do zaworów bo tam chyba masz ręczną regulacje.
Szukaj warsztatu który to dobrze zdiagnozować potrafi. Mogło być tak, że przy regulacji zaworów, popełniono błąd, luzy ustawiono za małe i jest podparty zawór, przez co nie ma kompresji.
Witam posiadam honde civic benzyna LPG z 1996 roku 1.4 90km 16v 5d. Wiem ze ten temat był już poruszany wielokrotnie ale próbowałem już wszystkiego czyszczenie i wymiana silniczka krokowego , regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, wymiana świec, reset komputera. lecz problem jak był tak jest w mojej hondzie obroty falują na benzynie na poziomie...
akurat ten konkretny od obr/min jest jeden. a powodem usterki jest to, że jeździłem bez jednego kabla WN i iskra latała po aparacie dodatkowo uziemienie silnika było odpięte (po regulacji zaworów) chciałbym, żeby to nie był ECU uszkodzony ale na mierniku cewka o której mowa zachowuje się normalnie
Panowie mam taki problem że silnik staje się bardzo marudny przy 5-6 tysiącach a wg danych wtedy ma największą moc. 0-100 zajmuje mu ponad 15sek co na 90-konny silnik jest zbyt długo, v-max 163 czyli też mniej niż podaje producent. Do tej pory wymieniłem: olej, filtr oleju, powietrza, paliwa, świece, regulacja zaworów, wycięcie katalizatora, reset komputera...
Hondy są świetne. Ja akurat mam corolle Verso i chwalę sobie bo prosta konstrukcja tzw dlugowieczna. Benzynowe silniki toyoty z serii vvti (czyli właśnie te występują w pojemnościach 1.4, 1.6, 1.8, 2.0) spokojnie nadają się pod gaz. Regulacja zaworów jest płytkowa i to jedyna trudność przy ich regulacji no ale da się z tym żyć :) E12 to model kolejny...
Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak...
Czołem, Zdecydowanie jestem zwolennikiem japończyków - Honda, Toyota. Civic coupe V raczej będzie zajechana przez poprzednich właścicieli, trudno trafić zadbany egzemplarz. Niemniej ogólnie rzecz biorąc Hondy z tamtych lat są nie do zdarcia, przy w miarę normalnej eksploatacji - miałem Civica 1.5 z przebiegiem 360kkm, w tym połowa na LPG (10lat) :)...
Witam wszystkich! Mam pewien problem z moim civicem 1.4 (d14a8) generacja VI. Otóż po rozgrzaniu silnika, mysle ze od momentu wyłączenia sie ssania obroty spadają na biegu jałowym. Na przykład dojeżdżając do skrzyżowania wbijam na luz, samochód tocząc sie ma prawidłowe obroty, dopiero kiedy calkowicie sie zatrzyma obroty spadają z 1000 do 500 a czasami...
Witam. Układ chłodzenia nie był zapowietrzony. Sterowanie ilością powietrza odbywa się tutaj poprzez zawór obejściowy i rezystancja tego zaworu (silniczka) jest inna niż podają tablice dot. tego typu silnika. Trochę posiedziałem przy tym i nie mogę ustawić niższych obrotów poprzez regulację dyszą powietrzną wolnych obrotów. Prawdopodobnie tu jest przyczyna...
Witam Forumowiczów. Mam problem ze swoją Hanią. Mianowicie gaśnie mi na ssaniu po np. nocy bądź dłuższym przestoju. Problem polega na tym że odpalam hanie z rana, obroty po odpaleniu są na bardzo niskim poziomie ok 1100rpm. Bardzo bardzo powoli bo około minuty podnoszą się do poziomu 1500rpm czyli takiego na którym u mnie ssanie pracowało do tej pory....
Witam. Mam tu Honde jak w temacie, ze swiecacym sie checkiem. Wywala błąd p1499 odnosnie regulacji zaworu egr. Nie brakuje mu mocy i nie kopci. Klient narzeka tylko na "emila". Jest to zawór sterowany podcisnieniem z wtyczka z 3 pinami. Podcisnienie jest dobre, a na wtyczce jest 12V i 5V. Czyli jest to prawdopodobnie czujnik połozenia. Pytanie moje...
Mam Focusa MK1 z 98' (pierwsza partia) od nowego. Zrobione tylne nadkola. Progów, podłogi ani błotników przednich nie trzeba było ruszać, zrobiona pełna konserwacja podwozia, w miarę regularne przeglądy ( wykonywane przeze mnie :), po pierwszym przeglądzie u dealera Forda i zapłaceniu 1000 zł za nic powierdziałem im że książkę pojazdu i ich przeglądy...
no wiec tak silniczek był czyszczony tzn ten zawór i było dalej tak samo dziś wymieniłem silniczek i zrobiłem reset komputera no i nie wiem jak zachowuje sie podczas jazdy i jak na gazie a co do zaworów to za parę tysięcy kilometrów chyba 7000 będę rozrząd wymieniać to i wyreguluje zawory a co do płynu to ostatnio dolałem litr aż bo słabo grzało coś...
Witam. Materiał pochodzi ze szkolenia dot. układów klimatyzacji. Narazie tyle. Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia....
To kup auto z gwarancją. Nie ma aut ktore z czasem nie będzie wymagało naprawy - nawet najgorszy pojazd według opinii może być perfekcyjny i działający latami, a uznany za najlepszy będzie co chwila w warsztacie. Wedlug twojej opinia np opel astra h 1.6 jest pancerny - wedlug mnie to dobre auto - małe, głośne, 1.6 ma problem z głowicą na gazie plus...
Tak jak przypuszczałem, po zamontowaniu wtryskiwaczy MJ mam problemy z regulacją i doborem dysz. Na początek założyłem dysze fabryczne tj. 2 mm. Autokalibracja zakończyła się pomyślnie, ale mapy benzyny i gazu ułożyły się w literę V. Mapa gazu wyrysowała się niżej niż benzynowa. Wtedy, chyba niepotrzebnie, rozwierciłem dysze o 0,1mm. Mapy po rozwierceniu...
No własnie ze chyba wszystkie hondy (nie wiem jak z najnowszymi modelami) mają zwykła regulacje na śrubę .Hydrauliki nie stosowano z tego powodu ze nie najlepiej sprawuje sie przy wysokich obrotach do których kręcą się hondowskie motorki. Luz na zaworach ssących 0.18 - 0.22 mm ,na wydechowych 0.22 - 0,27.
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Masz dosyć wygórowane wymagania, ale tragedii nie ma. Nie wypowiem się co do Hondy jakiejkolwiek, bo jechałem raz starym Civikiem i raz nowszym Accordem jako pasażer. Nic specjalnego ani w jednym ani w drugim. Astra 2 będzie w tym budżecie w miarę dobrym stanie, z tym że jest to auto przeciętne. Na 407 w tej kwocie bym nie liczył - to musiałaby być...
Witam mialem podobna sytuację w 1.5 96r. Auto gasło gdy było na wolnych obrotach, czasem też nieregularnie chodziło, częstą przyczyną takiego zachowania są niewyregulowane zawory. U mnie pomogło. w instalacji z lpg w tych civic'ach podobno powinno sie robić ta regulację co 10000km. pozdrawam
Nie wiem co masz uszkodzone....podałeś numer "problemu" to ci podałem zamienniki....może się nazywać np. zawór regulacji ciśnienia turbiny.....
Nie ma silniczka krokowego. Jest zawór powietrzny biegu jałowego pod przepustnica. Jeżeli masz problem z wolnymi obrotami to trzeba zacząć od sprawdzenia luzów zaworowych ewentualna regulacja. Potem czyścić zawór powietrzny. Powtórzę jeszcze raz w tym silnikiu nie ma silnika krokowego nie znajdziesz go.
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
więc tak , ten przełącznik to jest osobny moduł, który odpowiada za przełączenie przy ustawionych obrotach na gaz. http://obrazki.elektroda.net/70_12423712... Wtedy on podaje 12 V na zawory na gazowe i na reduktor, odcina obwód oryginalnego wtrysku benzyny i podaje zasilanie na wspomniany moduł AL600 ktry odpowiada tylko za częściową regulację...
Przy przepustnicy jest zawór regulacji powietrza z dwoma rurkami przez które płynie płyn chłodzący podgrzewając przepustnice i otwierając ten zawór. Gdy te przewody są niedrożne nie otwiera się zawór w przepustnicy i tak właśnie się dzieje. Sprawdz czy przepustnica jest ciepła przy tych przewodach i czy płynie nimi płyn chłodzący. Pozdrawiam
Wszędzie szukałem, ale niestety nie znalazłem rozwiązania. Problem: Honda Civic VII 1.4, słabo grzeje niezależnie od położenia pokrętła "grzanie/zimne". Wszystkie linki sterujące są na miejscu, zawór przy grodzi reaguje na linkę. Poziom płynu chłodzącego w normie. Lepiej grzeje na zamkniętym obiegu powietrza, ale niestety wszystko paruje nawet na klimie....
regulacja zaworów civic honda regulacja zaworów regulacja honda civic
odgromienie masztu wentylator dmuchawy nagrzewnicy odbiornik zdalnego sterowania
wykrywacz metali sharp zmienia kolory
Jak odblokować zablokowane drzwi pralki Samsung WF8804DP Meyra Cityliner 412 - Opis błędów i diagnostyka