Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
witam.ile wynosi jego zasilanie?myśle że 12v ale nie jestem pewny.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
zielony to masa tak samo mam w swoim quadzie.
Uszkodzony regulator napięcia.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Gwiazda jak w większości schematów oznacza potrzebę doboru elementu do warunków pracy, czyli takie dopasowanie. Jak widać opornik jest częścią dzielnika napięcia z którego dioda Zenera korzysta. Na tym oporniku ma się odłożyć napięcie ponad wartość mierzoną.
Jeżeli wtyczki pasują to będzie ok
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Ta spalona część to regulator napięcia ( AVR) . Na alledrogo są po ok 100zł.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
a prąd do modułu nie idzie bezpośrednio z iskrownika??
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Napisz jakie elementy z instalacji masz a których nie. Przede wszystkim czy jest oryginalne okablowanie wraz z wtyczkami i złączami, moduł C.D.I., stacyjka oraz wyłącznik silnika (Switch Engine Stop). Wtedy na tej podstawie, w wolnej chwili. Narysuję schemat i opiszę co i jak podłączyć w wersji minimalnej. Czyli bez regulatora napięcia i akumulatora.
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Najczesciej uszkodzony regulator napięcia
Szukam regulatora napięcia do agregatu prądotwórczego HONDA EC 9500 może ktoś wie gdzie można kupić lub czym zastąpić ?
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Jestem posiadaczem agregatu Honda EC9500, szukam regulatora napięcia(moduł),czytałem że można kupić na aukcji-niestety nie mgę znaleźć,proszę o pomoc! Sprawdziłem uzwojenie po podaniu obcego wzbudzenia i jest ok.
Jaki rok produkcji tego pojazdu? Jeżeli wcześniej niż z 1985 roku to prawdopodobnie - i wynika to z opisu że jest to regulator DC (na jednym z pinów jest "+ za stacyjką") i założenie nowego regulatora będzie wiązać się z przeróbką instalacji. Poszukaj moich postów odnośnie przeróbki regulatora w Hondzie MBX 80. http://www.motelek.net/schema/spannung/r...
Nie na gniazdku, a na kostce.
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Wymien regulator napięcia i jezdzij dalej
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Dostałem oryginał hondy.
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Wymień regulator napięcia
angielo :arrow: Powinieneś odłączyć przewody od wirnika (najlepiej odłącz cały regulator) i w to miejsce podłączyć obce napięcie wzbudzenia ok. 21-24V = , wcześniej uruchamiając agregat! Na szczotkotrzymaczu podany jest + i - więc nie pomyl. Powinno pojawić się napięcie znamionowe- wtedy upewnisz się, czy to wina regulatora czy prądnicy/wirnika. Zmierz...
Sprawdź regulator napięcia :)
Najczęściej w takiej sytuacji pada regulator napięcia AVR. Poczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
honda cx 500
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
witam to urzędzenie jest bardzo niezawodne,,, a podstawowa sprawa najcześciej spotykana to-jak już ktoś wspominał-spreżynka na pręcie łączącym gaźnik z regulatorem odśrodkowym,ona lubi czasem po prostu się urwać i wtedy silnik wariuje ,a z nim napięcie. na pierwszy rzut oka tego nie widać,ale sprawdź to !!! Ingerencja w ,,bebechy,, to już troszkę zachodu...
Witam mam takie pytanie czy możliwe jest wykonanie takiej instalacji żeby podłaczyc oświetlenie do crossa z akumulatora który byłby ładowany prądem wytwarzanym juz w tym crossie. Pomiary prądu podam jak najszybciej jak bedzie to możliwe.Czy może juz ktoś wykonywał taką instalacje? Dodam że w crossie jest zapłon bezdotykowy tzn nie posiada żadnego przerywacza...
Byłem u elektryka i rzeczywiście, uszkodzone zostały diody wraz z regulatorem napięcia.
Dzień dobry, Podczas ostatniej przejażdżki Honda straciła możliwość ładowania akumulatora. Sprawca odnaleziony- regulator wyzioną ducha. Koszt nowego regulatora jest dość wysoki(~400zł), więc postanowiłem spróbować ożywić stary. Po kilkunastu minutach dokopałem się do płytki drukowanej nie wiele większej od paznokcia: http://i.imgur.com/bxjaVkU.jpg...
Nie ma regulatora napięcia, jedyne co to mostek prostowniczy. Mnie się wydaje że nazwa trochę źle wskazuje i to nie dość że jest mostek prostowniczy to i pełni funkcje ogranicznika napięcia ( czyli regulator).
Z tego co polecają to mostek 100A i regulator sterowany plusem.
Problem rozwiazany
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Mam już dosyć palących się regulatorów i wydawania kasy w błoto. Kolego, trzeba znaleźć przyczynę palenia regulatorów.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Wie ktoś jaka instalacja elektryczna będzie pasować do hondy cbr 125 jc34? bo nigdzie nie mogę znaleźć nowej instalacji do tej wersji już nie robią, najbardziej będzie mi zależeć na przewodach co idą od rozrusznika do przekaźnika i od regulatora napięcia
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
A regulator napięcia do ilu zbija? jakie jest napięcie. Bo tam regulator to typowe sztuczne obciążenie.
Dzięki będę szukał ...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł. Ten regulator to oryginał Hondy, czy "chińczyk"?
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
prawdopodobnie padł regulator napięcia
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Pomierz napięcie przed regulatorem między fazami poszczególnymi. Oraz próbę izolacji stojana.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Wszystko wskazuje, że chodzi o włączanie/wyłączanie zapłonu. W lewym dolnym rogu masz opis działania. Rozumiem, że chodzi o pomarańczowy kwadrat.» Przedstawiony przez ciebie schemat nie zawiera regulatora napięcia. Jest jedynie dioda prostownicza. Obszar przez ciebie zaznaczony jest tzw stacyjką.
Napięcie jest minimalnie za wysokie - powinno wynosić od 13,6V do 14,4V. Opisana sytuacja zagraża trwałości akumulatora. Należy pilnie sprawdzić regulator napięcia. Pozdrawiam.
Witam klos4 Jak sprawdzałeś to "napięcie ładowania" ? Coś za duże rozbieżności (12-14V). Po kilku, kilkunastu minutach pracy silnika powinno być ok 14,4 z niewielkimi wahaniami (0,2V), mierzone na akumulatorze. Podejrzewam uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
Witam ! Jest to typowy regulator 3-fazowy . Do wtyczki doprowadzone jest: - 2 przewody - zasilanie regulatora ; - 3 przewody - odczepy pomiarowe z każdej fazy; - 1 przewód - środek gwiazdy - neutralny punkt odniesienia napięć pomiarowych. Spotykane było rozwiązanie gdzie odczepy pomiarowe były łączone przez diody w jedno wyprowadzenie do regulatora....
Witam ! Znajomy próbuje zrobić mi nowy regulator napięcia do hondy cbr f4i testował go juz 2 razy na motorku...ładowanie jest jednak w pewnym momencie z niego zaczyna się dymić....czegoś brakuje coś nie tak ?? Wrzucam schematy jakie zrobił....prosze o pomoc bo sezon tuż tuż....
A który byłby lepszy : taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-4-p... czy taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-4-p...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia . Czy można coś skonstruować samemu aby mieć napięcie na wyjściu? Nowy regulator kosztuje coś ok.800 zł lub więcej a kasy brak. Typ Honda ECMT7000.
Sprawdź jeszcze czy masz plusa na regulatorze napięcia czerwony przewód i masę zielony.
Witam Agregat pracuje. Uszkodzony był regulator napięcia. Pozdrawiam. Dziękuje za pomoc.
może regulator napięcia walnięty?
> Jesteś pewien że dobrze naprawiłeś ten regulator? Może być źle nawinięta tego nie można wykluczyć też ale ja bym właśnie bardziej stawiał na regulator.:idea::|
Okazało się że to regulator napięcia , dzięki za zainteresowanie i pomoc .
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
witam,wejdż na www.123bikes.co.uk/acatalog/index.html ,wybierzregulators,a następnie honda ,może tam coś znajdziesz.pozdrawiam
Diody zdefiniowałem jako diody shottky po spadku napięcia (120mV) więc to już mam z głowy, Nie byłbym tego taki pewien. Czy do pomiarów odłączałeś jedną "nogę" każdej diody? Chyba nie, bo do trzech diod (tzw. ujemnych) są przylutowane tyrystory. Zostają diody "dodatnie" i tam można mierzyć. Z resztą pomiar diod mocy miernikiem należy traktować jako...
Witam posiadam starą oryginalną Hondę Ect 6500 p , parę lat temu uszkodził się podczas pracy z spawarką regulator napięcia. Jest on cały zalany w deklu puszki łączeniowej na agregacie, cena oryginalnego regulatora była bardzo wysoka około 1200 zł więc agregat nie został naprawiony.Przez te lata zagubiłem gdzieś ten dekiel z regulatorem. Teraz pytanie...
Agregat prądotwórczy HONDA EC3600F daje na wyjściu bez obciążenia około 130 V. Częstotliwość prawidłowa to 50 Hz. Po otwarciu pokrywy okazało się, że NIE MA regulatora napięcia. Na wirniku jest uzwojenie i są wmontowane od strony tylnej dwie diody. Kondensator ma 19 uF, więc jest w tolerancji 22 uF. Uzwojenia mają przejścia tak: - to co podłączone do...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Uruchom agregat bez regulatora i podaj napięcie wzbudzenia z zasilacza regulowanego, wtedy będziesz mógł sprawdzić napięcia wychodzące z agregatu i sprawdzisz czy nie za wysokie oraz czy w ogóle ci się wzbudzi. chief
Zdjęcia z katalogu części to nie to samo co instrukcja serwisowa. Swego czasu miałem oryginalną instrukcję serwisową do Hondy NS1 w języku niemieckim która kosztowała koło 300 zł. Proszę sprawdzić czy da się ją ściągnąć z internetu... Schemat instalacji dopiero ja sam udostępniłem.
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
Jest nalepka HONDA ECM 2800 natomiast wygląda jak zwykły chińczyk. Podana moc 3,2KW , jest to mały agregat.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? Może regulator uszkodzony.
AVR powinien mieć wkręt na śrubokręt, spróbuj nieco nim poregulować. Gdy mimo tego agregat nie wytworzy napięcia, to zdemontuj go i podaj z innego źródła napięcie stałe np. 18 V na piny w miejsce AVR-u. Podczas podłączania uważaj na polaryzację, oznaczenia + i - powinny być widoczne. Gdy agregat będzie indukował napięcie, to będzie oznaczać, iż AVR...
regulator napięcia honda alternator honda regulator napięcia regulator napięcia przewody honda
przewod ethernet windows schowek podlewać ogród
Zelmer Oceanik – demontaż silnika, instrukcja krok po kroku, modele 919, 829, 619 Renault Laguna I 2004 benzyna – lokalizacja bezpiecznika kluczyka, UCH, immobilizer