Rezystancja między fajkami 38.8M om 39 megaomów? Masz gdzieś przerwę w fajce WN zapewne. między przewodami po zdjęciu fajek 7.65k om Raczej OK.
Stator jest pod zapłon DC-CDI. Jaki to kod modelu?
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nie mogę otworzyć obrazka z wartościami rezystancji. Tam zapewne jest moduł zapłonowy podobny jak przy chińskich skuterach 4T GY6, podłącz taki na próbę i sprawdź czy będzie iskra. Na podłączonej cewce WN nie powinno występować napięcie dające się zmierzyć. Sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i ew. podstaw inną.
Czy tranzystor Q1 Gembara/TME któryś z tych, teraz już nie pamiętam który. wiesz dzisiaj jaka ona jest Niestety nie. W motocyklu siedzi chiński stator (przeróbka na zewnętrzy impulsator) z chińską cewką o bliżej nieznanych parametrach. Rozumiem że jedynym wyjściem byłoby obciążenie statora np żarówką 12V 2x55W (np H4) i pomiar napięcia oraz płynącego...
Mój błąd w nazewnictwie lub niedostateczna wiedza. Patrzyłem przebicie na 'pikaczu'. Robiłem to tak, że minus miałem przytkany do ramy a plusem dotykałem po kolei 4 końcówki wychodzące z alternatora. Nic nie piszczało wszędzie 1. Miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i zrobiłem to samo. Też nic nie wykryło wszędzie 1. Zauwazylem taką rzecz kiedy mam...
Witam! Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, ale do rzeczy- Mój motocykl ciężko odpalał miał słabą iskrę, więc postanowiłem prześwietlić całą instalacje. Po szybkiej diagnozie okazało się że alternator (stator) na moduł (CDI) daję niestety tylko 5V PP dlatego zacząłem szukać kogoś kto mi to ogarnie. Jeden fachowiec okoliczny podjął...
Po pierwsze źle zabierasz się za naprawę. Po drugie każde napięcie fazowe powinno być takie samo i nie powinno być zwarcia do masy na startorze.
Pomiar robiłeś z podpiętym czy odłączonym regulatorem napięcia? Bo jeśli z odłączonym to uszkodzone uzwojenia, a jeśli z podpiętym, to odłącz i zmierz jeszcze raz. Odpiąłem stator od instalacji i wtedy robiłem pomiar, dziś zrobiłem jeszcze jeden pomiar. Mianowicie miedzy uzwojeniem a masą pojazdu. Pomiędzy żółtym a masą dochodziło do 36v pomiędzy białym...
wychodzi na to ze jest cos nie tak albo z instalacja w motocyklu albo z kolem magnesowym.Zamontowalem drugi stator niby uzywany ale sprzedawca pisal ze sprawny 100% lecz nic to nie dalo jedynie tyle ze na moim starym statorze przy 1tys. rpm na fazach bylo napiecie 10,5V a na tym drugim przy tych samych obrotach jest 14V .Moim zdaniem regulator napewno...
Witam , mam mały problem z ładowaniem akumulatora mianowicie po odpaleniu silnika i przyłozeniu woltomierza do klem okazuje sie ze napięcie ładowania wynosi 8-8,5 V , myślicie panowie że regulator do wymiany czy stator albo jedno i drugie ?? nie spotkałem sie jeszcze nigdy z tak niskim napięciem więc proszę o jakąkolwiek rade.
Bo w tym module zapłonowym na 100% masz diodę blokującą ujemną połówkę napięcia zasilającego. Musisz dodać układ powielający napięcie (dioda+kondensator 1.5 µF) przed zasilaniem modułu, tak jak w module oryginalnym NSR75 CI627: https://obrazki.elektroda.pl/8833205100_... Oczywiście o ile posiadasz oryginalny stator (gwiazda z zewnętrznym...
napisane jest, zeby sprawdzić STATOR (?) ale na diagramie nigdzie tego nie ma...
Witam, W moim motocyklu oryginalnie nie ma ładowania, więc wymieniłem stator na esg443(esg440) firmy electrosport. Problem taki, że instrukcja producenta jest mizerna.. w ogóle nie zgadza się z oryginalną instalacją. Mianowicie mamy jeden kabelek więcej kolory w ogóle całkiem inne niż w instrukcji itp. W instrukcji podane jest, że oryginalny regulator...
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
Witam Zakupiłem chiński motorek i wstawiłem do niego serce hondy cg 125. Niemal wszystko udało się spasować, mam tylko problem ze światłami. Była obawa że stator wytwarza 6v, został przewinięty przez speca, powinno być 12v. Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora, natomiast instalacja oryginalna,...
Nie jestem pewien jaki masz model Hondy, bo było sporo wersji i trochę zmian. Niektóre Hondy stosowały specjalny akumulator i złącze plastikowe z dwoma konektorami do niego. W jednym egzemplarzu miałem instalację zalaną elektrolitem z akumulatora, a obok niego był właśnie moduł CDI. Dziwne rzeczy się robiły przez to zalanie. Niektóre Hondy miały specyficzne...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Tak jak kolega wyżej napisał, tylko przezwojenie stojana drutem miedzianym o ciut większym przekroju, spowoduje, że agregat będzie działał normalnie. Robiłem taką sztukę w firmie z Lublina (Stator), działa super.
Napisz lepiej co to za model motocykla Hondy. W niektórych modelach palenie się regulatora/statora to było dość częste zjawisko.. W pewnych przypadkach nie warto kupować używki z tego względu, iż obarczona jest ryzykiem ponownego uszkodzenia w krótkim okresie. Szczególnie tam gdzie jest cewka zasilająca CDI. Tak samo statory przezwajane — zwykle...
Jak możesz to wstaw fotkę statora lub schemat instalacji
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Witam Szanowne Grono :-) Tak mnie naszło na rozmyślanie i zastanawiam się czy po zmianie baterii ze standardowego akumulatora z lat 80 na nowy taki litowy (aliant YLP09X) 100x lżejszy powinienem także zmienić regulator? Stary aku miał 14Ah a ten nowy 8Ah. Wymieniać regulator czy zostawić stary jeżeli nie wymieniam statora? pozdrawiam Marek
impulsator jest identyczny jak od ktm 250 pasuje <wygladem> od kawasaki 400 cc jeszcze od hondy cr 250 tylko jak dobrac impulsator czym sie sugerowac?? czesci do mojej husky sa identyczne jak do hondy cr 250 Dodano po 1 stator kosztuje 1000zł do huskyy a znalazłem komplet do hondy cr 250 za 350 uzywke ale stator magneto moduł cewke napiecia ,pytanie...
Wygląda nawet, że silnik dziewica i nie rozbierany jeszcze, tego bym się nie spodziewał po tym modelu motocykla. Pozostaje upewnić się czy wałek nie jest uszkodzony (przeciwwaga pod statorem) i czy na pewno jest prawidłowo ustawiony względem wału. Można to zrobić bez zdejmowania cylindra, ale potrzebna jest wiedza na jakiej zasadzie wałek wyrównoważający...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Znasz oznaczenie kodowe silnika, lub też oznaczenie kodowe pojazdu (np. AF01)? Zapłon na dwóch cewkach, czy na statorze gwiazdowym? W drugim przypadku jest stosowany standardowo zapłon Mitsuba GF-4, stosowany także innych kopiach silnika Hondy (Sym, Kymco, Peugeot). Skuter nie jest czasem w wersji 25 km/h?
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
fotki statora https://imageshack.com/i/mjwen2j https://imageshack.com/i/1q4r1mj schematu teraz jakos nawet w necie nie moge znalezc ;/ wg mnie tylko dc cdi mnie ratuje ale u mnie 3 kabelki to za dużo ;)
Od 1992 roku to ten model jest produkowany. Przez lata nie wprowadzano jakiś poważnych zmian, wygląd pozostał ten sam, poza zastosowaniem chińskiego silnika od roku 2008. System Ducati CBC stosowano od 2002 roku i jak wspominałem było kilka wersji różniących się m.in. kolorami wtyczek. Były też wersje bez tego zielonego modułu. Układ zapłonowy to ten...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Witam. Ten stator 12 cewkowy to stator 3 fazowy stosowany w instalacjach gdzie wszystko jest zasilane napięciem stałym DC, cały generowany prąd ładuje akumulator a zapłon musi być realizowany na module DC-CDI. Do statora musi być dobrane magneto z odpowiednią ilością biegunów bo inaczej moc użyteczna prądnicy spadnie zamiast się zwiększyć z powodu braku...
Po co moduł z charta? Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie będzie sterowania zaworem a pewnie jakaś mapa zapłonu tam siedzi , co skończy się tym że poniżej 8000 będzie szedł jak komarek następie będzie duża dziura przed rezonansem i duży skok mocy. Daj zdjęcia statora sprawdź czy masa cewki ładującej CDI się nie utleniła.Spróbuj podgrzać...
Po kilkumiesiecznym nieuzywaniu Quad nie startuje. Brak iskry. Fstyd sie przyznac, ze jako mechanik samochodowy, radze sobie z bardziej skomplikowana elektryka/elektryka samochodowa - a tu poleglem! Sprawdzilem ceke, napiecia na CPU, stator, i sygnal z pickup´a (200 ohm i wyrazne puls przy obrotach). Nie znalazlem na internecie zadnego podobnego schematu,...
Dane wyczytane w serwisówce: oporność na białych przewodach powinna zawierać się między 0,22 - 0,34 Ohma przy 20 stopniach C, między białymi a masą sprawdzasz w Mega ohmah i powinna być nieskończoność. Napięcie na akumulatorze powinno wynosić 12,7-12,8V przy 20 stopniach C. Napięcie ładowania 14 V przy 5000 obr/min. Regulator bez radiatora będzie grzał...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Masa silnika (przy rozruszniku) jest dobrze podłączona? Nie pamiętam już czy stator miał osobny przewód masowy do instalacji. Gaszenie silnika w Peugeotach działa dwufunkcyjnie. Po pierwsze rozłącza przewód zasilający CDI od statora do modułu CDI. Po drugie łączy jedną ze stron z masą, aby utrudnić złodziejowi uruchomienie silnika poprzez zmostkowanie...
Nie zrobisz czegoś takiego jak w Hondzie. Po pierwsze musi to być układ trójfazowy, a żeby uzyskać duży moment obrotowy będą raczej konieczne magnesy neodymowe. Po drugie Honda ma układ autodekompresatora aby ułatwić start. W dodatku jest tam pewne rozwiązanie które początkowo obraca wałem w przeciwnym kierunku, aby zmagazynować energię potrzebną do...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
U mnie takie objawy pojawiły sie podczas jazdy po 10 km myślałem że to gaźnik ale nie mógł się rozregulować z teraz na teraz. Wcześniej objawy tylko problem odpalenia z rozrusznika na rozgrzanym silniku. Do tego stopnia ze przelało gaźnik. Winowajcą była cewka zapłonowa. Wymieniona na nową wszelkie problemy ustąpiły. Mam wymieniony stator na 3fazy...
Witam. Kilka miesięcy u temu motocykl stracił iskrę i niechetnie ale muszę to jakoś naprawic, sprawdziłem kable, klamkę sprzęgła, podłączałem moduł i cewkę od chińczyka ale nie działa. Wymontowalem stator. Widać pęknięcia żywicy ale wzrokowo poza tym ok. Wychodzi z niego 7 kabli 2 to impulsator- wychodzi ze działa, jeden kabel szedł do chyba czujnika...
Nie wiem jak jest zbudowany stator iskrownika-nie mogę namierzyć żadnego schematu z 6 kablami na wyjściu ,bo bym sobie dał radę . W ostateczności go otworzę i zobaczę jak te cewki są połaczone. Jeżeli 3-ci na światła -to co z pozostałymi dwoma wg twojej teorii? 1 i 2 żółty idą na regulator i jeden daje DC na ładowanie *po regulatorze ,a drugi AC na...
Witam mam pytanie chcę zamontować światła w mojej Hondzie crf 250r z 2007r i tak znalazłem stojan na allegro pisze że pasuje od 2004rdo 2009 roku i czy wiązka z hondy crf 250x podejdzie czy z r trzeba szukać zostaje jeszcze jaki regulator . pomoże ktoś co i jak ELECTROSPORT UZWOJENIE ALTERNATORA STATOR ZE ŚWIATŁAMI HONDA CRF 250R (04-09), CRF 450R (05-08)...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
Zapłon w wszelkich 50cc a moim 125cc różni się w tym przede wszystkim, że w 50cc jest cewka wysokiego napięcie na statorze, która zasila już moduł itd a w 125cc są jedynie 3 kable, które idą do regulatora a z niego są 2 kable które są od zasilania świateł, ładowania. Jest to mi obojętnie, czy moduł pobiera prąd z akumulatora czy z ładowania bo podłączę...
Witam Mam problem z uruchomieniem w.w. skutera, skuter jest po stłuczce i nie kręci rozrusznik, tylko tyka przekaźnik i nic poza tym- nie przygasają kontrolki itp. Aku nowy. Po odpaleniu przy pomocy wiertarki ;) chodzi i jest ładowanie akumulatora, co może być uszkodzone? Jednostka silnika mogła się zablokować po uderzeniu? A może stator- jak to sprawdzić?...
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
DRUT/miedź/MUSI BYĆ ...JEDNOZWOJNY=GRUBY przekrój=DUŻY/max/prąd=MAX.odporność na PRZECIĄŻENIA...Właściwie to można go doprowadzić niemal do stopienia,o ile wytrzyma izolacja... A PROMY KOSMICZNE...spoko wytrzyma 2000 st.C!...! Widzę - jest ktoś zdolny do samodzielnego myślenia - wynalazki i odkrycia to tylko kwestia czasu. Mam taką myśl by Stojan w...
Witam panowie wie ktos moze jak sprawdzic napiecie w honda xr400 rok 98 bez akumulatora.chce zrobic z przodu swiatlo bo niema wogole ktos uciol kable i po sprawie a ty sie teraz mecz czlowieku:-( i dla tego chce zaczac pomiar od statora przez modol i dalej.i moje pytanie jest do was pod ktore kable mam sie podpiac miernikiem i jakie powinno byc prawidlowe...
Witam W związku z stwierdzeniem uszkodzenia cewki ładującej cdi zabrałem się za jej przezwajanie. Stator wygląda dokładnie tak jak na zdjęciach (zdjęcia z internetu) Koniec pierwszej cewki połączony był poprzez "warkosz" z masą. "Warkocz" wchodził do rdzenia cewki i id tego zaczynało się nawijanie. W kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. I...
stator honda stator kawasaki zrobić stator
czujnik temperatury bosch pralka zbiornik zmywarka smart pilot samsung
dioda przekaźnik spk5015 schemat
Ricoh, Gestetner, Nashuatec SC 320 – błąd silnika poligonu, buczy, klucz na wyświetlaczu Blaupunkt New Jersey MP68 Blocked After Wrong Code – Unlocking and EEPROM Reset