Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Jak ta informacja Ci pomogła to super. Pozdrawiam.
Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
JAk długo nie stoi to nie ma czym.
Podjedź do elektryka, niech sprawdzi ładowanie i szczotki w alternatorze. Żeby nie było holowania, albo wzywania lawety w nocy. Pozdrawiam.
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Najlepiej zmierzyć jakie faktyczne jest napięcie na poszczególnych zakresach. W moim zasilaczu o takich samych zakresach, na zakresie 9V jest 15.1V, a na zakresie 12V jest 19V. Więc gdyby były podobne to na zakresie można spokojnie ładować, bez obawy przeładowania, ale ładowanie będzie długie. Można to przyspieszyć ładując pod kontrolą (pomiar stały...
Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
Do Hondy ładuj Staga i wtryski Hana,Barracuda. Reduktor można AC 150.
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
To zrób taki myk. Jak podłączysz prostownik do agregatu i spadnie Ci napięcie, to podłącz kondensator kilka - kilkanaście µF równolegle do wyjścia agregatu. Być może masz agregat z prądnicą asynchroniczną, która bardzo lubi obciążenie typowo rezystancyjne (grzałki, żarówki), nie lubi natomiast obciążeń indukcyjnych, co wwynika z zasady pracy takiej...
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Jaka może być przyczyna palenia się ładowania w traktorku honda 2216
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Sprawdź jaki masz prąd ładowania .
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Włącz światła i wtedy sprawdź napięcie ładowania. Hondy z podobnego roku podnoszą napięcie ładowania do 14V gdy włączy się światła czy inny duży odbiornik energii. Napięcie ładowania także u ciebie może być sterowane komputerem silnika.
Mam podobny problem z ładowaniem w honda cb500 , co u Ciebie było przyczyną ?
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
I powinien w tedy problem z ładowaniem zniknąć?
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Jeżeli po odpięciu od prostownika,pokaże mniej niż 12v to albo prostownik nie ładuje,albo akumulator nie bierze. Jak odpalisz już,to sprawdź ładowanie.
Mam taki problem: gdy podłącze alternator w hondzie civic bez osłony od strony gniazda kontrolka ładowania gaśnie, a gdy z osłoną nie gaśnie???
Sprawdź napięcie ładowania!
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Inteligentne ładowanie podobnie jak w Honda,Toyota nowszej generacji, dziennie podpinasz pod +15 i wyłączasz przekaźnikiem ,moduły nie działają.
Witam! Łączenie cewek w których indukuje się napięcie zmienne nie jest sprawą prostą: idealnie, gdy w każdej z nich indukowało się takie samo napięcie i W TEJ SAMEj FAZIE, wówczas można je łączyć równolegle, bez obawy, że cewki będą się "odejmować", lub będą "pracować na zwarcie". Fazy będą przesunięte, jeśli maksimum zmiany strumienia magnetycznego...
Dokładnie kontrolka ładowania w Hondzie ma 1,4w a spróbuję już w Nowym Roku,może się namyśli i zapali.
To nie ładowanie. Zmierz kompresję.
roomo mógłbyś wyjaśnić bardziej precyzyjnie jak podłączyć tą żarówkę i co to da? O co chodzi z tym na pedała? NIe łapię.
Coś mało tego ładowania.
prawdopodobnie padł regulator napięcia
Widać ten efekt też na gorzej świecących żarówkach? Masz czym zmierzyć prąd ładowania?
No to sprawdź to ładowanie, albo woltomierz w gniazdo zapalniczki i w drogę. Wszystko wskazuje na brak ładowania...
hehe Zacznij od początku czyli zdejmij przewód od kontrolki z alternatora . włącz stacyjkę i zobacz czy pali jeśli nie pali to znaczy ze instalacja jest ok . jeśli po podłączeniu pali to wpatruj się czy na wysokich obrotach przygasa delikatnie czy świeci swiatłem stałym . Jeśli świeci cały czas to znaczy ze za diodami wzbudzenia jest potencjał niższy...
Ładowanie jest, lecz może być tak że cewka będzie niesprawna w pełni i pobiera zbyt dużo prądu?
To nie będzie ladowanie tylko wyrównanie potencjałów w ogniwach lub ten gorszy czy uszkodzony akumulator może wykończyć tego zdrowego. Do ładowania są ladowarki/prostowniki do akumulatorów.
Wygląda na regulator. Poszukaj tańszego. Ta cena jest z kosmosu, ale jak nie chcesz się bawić w konstruktora... Można jeszcze spróbować pomierzyć prądy fazowe podczas pracy regulatora. Minimum na dwóch fazach na raz - dwa mierniki. Jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar oscyloskopem. Można wykorzystać do tego kartę dźwiękową komputera z odpowiednimi dzielnikami.
Podłączałeś multimetr/woltomierz do akumulatora na odpalonym motocyklu, czy po prostu aku się rozładowuje i stąd wiesz, że nie ma ładowania? Ile masz przewodów w złączu do regulatora po stronie instalacji motocykla? Układ ładowania to nie jest jakaś magia, sprawdź kontrolką czy w kostce do regulatora jest +6V z akumulatora (po włączeniu zapłonu) - pewnie...
Może to wina wentylatora? Może. Na początek sprawdź napięcie ładowania.
A co to za ładowanie 12,6 V Żadne. A jak radio właczysz to też ładowanie sie uaktywnia?
A mierzyłeś ile ci ładuje ? Bo ten błąd to wygłada jak za duże napięcie ładowania..
Jesli nie ten dział to prosze o przeniesienie Jezdze sobie Honda VFR 800 a ponieważ w moim moto pobór prądu jest niewiele mniejszy jak w aucie (wtryski , tył 2x5/21 . przod 2 x 60/55 + wentylator jak stoje na czerwonych swiatłach w mieście ) a akumulator jest bardzo malutki bo tylko 10 AH to takie stanie na swiatłach z właczonym wentylatorem moment...
Witajcie. Tematem jest robot koszący Honda Miimo 500, który nie widzi stacji ładowania. Faktycznie, podjeżdża pod nią, ale nie trafia w gniazdo. Czy możecie poradzić gdzie tkwi problem? Jest to kwestia kabla w ziemi (złe jego położenie czy ścieżka) czy też jakiegoś programowania? Będę wdzięczny za porady Dzięki
Posiadam skuter Honda Vision 110 z roku 2019. Uruchomienie silnika jest możliwe tylko za pomocą rozrusznika elektrycznego. Ten model nie ma dźwigni rozrusznika nożnego. Nie ma łatwego dostępu do akumulatora, ponieważ trzeba ściągać przednią osłonę mocowaną na kołkach. I teraz pytanie. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem gniazda zapalniczki lub gniazda...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
W miarę ładowania akumulatora, napięcie na nim rośnie, a prąd ładowania maleje. Powinieneś kontrolować napięcie na nim, aby nie przekraczało 14,5V Prosty, cyfrowy woltomierz z zakresem do 20V rozwiąże kontrolę nad ładowaniem aku.
Trzeba by coś pomierzyć. Z zadanych pytań można wywnioskować że nie masz o tym zielonego pojęcia więc kup używany alternator za stówkę i wymień lub zaprowadź auto do mechanika bo inaczej temat będzie się ciągną tydzień. Możliwe że się szczotki kończą. Kontrolka ładowania jest po kontrolce ciśnienia oleju drugą najważniejszą kontrolką więc nie oczekuj...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
O ładowaniu nie ja pisałem wiec nie masz zasilania sprawdź dokładnie bezpieczniki lub skrzynkę od bezpieczników.
Honda F-RV 2006 2.2 I-CTDI kontrolka ładowania swieci dopóki nie właczy się świateł mijania lub innego odbiornika. Napięcie ładowania również się z tym pokrywa czyli ładowanie tylko pod obciążeniem. Wymieniony mostek prostowniczy z regulatorem - bez zmian.
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
Zapłon ma osobną cewkę,niemiałem tylko świateł.
Więc brak ładowania.
Szanowni, zbliża się sezon moto i planuję wyjazd w Europę goldasem. Chciałbym zrobić sobie kontrolkę ładowania, żeby w trasie w porę móc zareagować. Generalnie jest dedykowany zestaw do mojego motocykla, jednak nie wysyłają tego do Europy. Wydaje mi się, że powodem jest koszt wysyłki, który były wyższy niż wartość urządzenia. W tym wątku ktoś sobie...
Z tego co wyczytałem Honda posiada wszystkie dane jakby auto było kupione w Polskim salonie a tak nie było tu chyba chodzi i stan licznika czy rzeczywiście jest faktyczny może by coś pomyślał z tym ładowaniem ??
Bezpieczniki sprawne?
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
Mam ten sam problem . Nigdzie nie mogę znaleźć schematu podłączenia .
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Podłączam się też, bo mam *identyczny* problem. CR-V 2005 diesel, przebieg 130 kkm. Na zimno jest wszystko ok (ładowanie 14.3-14.6V mierzone multimetrem), po mocnym rozgrzaniu silnika (trasa 50-100 km) nie ma ładowania...
dziękuję za odpowiedź ale w takim przypadku nie działałby już alternator natomiast po chwili ruszyłem i pojechałem dalej, zaznaczam, że samochód pali bez problemu i nie świeci się kontrolka od ładowania
Jejku, pięknie mruczy ta Honda ^_^
Zmierz tez ładowanie u kolegi. Podejrzewam ,ze też będzie około 15V. mierzyłem napięcie ładowania w 3 motocyklach i w każdym było 15V. Może dlatego akumulatory w motocyklach nie są tak trwałe jak np. w samochodach.
Jak nie ma ładowania, to alternator na stół i sprawdzaj co zepsute i wymień. ABS może świecić dlatego że napięcie zasilania jest zbyt niskie.
Lepiej zobacz czy nie pękły magnesy na magnecie.
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
W moim motocyklu Honda CB 500 padł akumulator i od dawna zapowiadałem sobie, że następny kupię litowo-jonowy A jaki w tym sens, poza pare razy większą ceną zakupu? przy większości tego typu akumulatorów jest adnotacja, żeby napięcie ładowania nie przekraczało 14,9 V lub 15 V, natomiast w książce napraw do tego motocykla (Haynes Service & Repair Manual)...
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Zapłon podpięty iskra jest itp. Zostały 4 kable. Uniwersalny jest ponieważ te motocykle mają taką samą instalacje. Wcześniej nie było ładowania miałem tylko wyjście z prądem AC , za nim regulator AC i kondensator , i to cała instalacja
Tam jest zastosowany tzw system pomiaru poboru prądu przez auto-ELD jeśli komputer silnika zadecyduje,że potrzeba więcej prądu to zwiększa wydajność alternatora.Odłączając sygnał sterujący powodujesz,że alternator zaczyna pracować z pełną mocą
Sprawdź akumulator, ładowanie i bezpieczniki. Od tego bym zaczął skoro wszystkie kontrolki nie świecą.
Migają podczas jazdy. Razmocniej raz słabiej świecą Sprawdź ładowanie.
witam mam problem poniewaz w hondzie mb 50 z silnikiem 80 jest coś nie tak z ładowaniem na niskich obrotach jest wszystko oki ale po dodaniu gazu napięcie się zwiększa na Tyle ze pali żarówki. akumulatory sie gotują itd. Ktoś może doradzić jak sprowadzić ładowanie do normalnego poziomu?
UPDATE: Usterka wróciła, zmierzyłem napięcie: - na włączonym silniku i niskich obrotach 950rpm (kontrolka ładowania świeci), na akumulatorze jest wtedy 11,5V i spada, - na wyższych obrotach (kontrolka gaśnie) i napięcie rośnie do 14,3V Usterka czasem ustępuje (tylko na rozgrzanym silniku) Usterka czasem nasila się (potrzeba wyższych obrotów aby kontrolka...
Jaki to element? Rezystor 1-10k. Malutka żaróweczka dla pomiarów ładowania. Może być nawet ogon kozy byle zmniejszał gigantyczną (10Mom)rezystancję wewnętrzną miernika. Pisałem o tym wielokrotnie... ale urban legends trzymają się mocno. W kwestii przegrzewania się silnika. Sprawdź czy nie podbiera lewego powietrza (simmeringi, połączenia , wszystko...
Sprawdź regulator napięcia :)
Sprawa chyba wyjaśniona, pytałem znajomego mechanika, powiedział że problemem może być uszkodzony regulator napięcia, może on uszkodzić się w ten sposób że tylko w pewnych momentach napięcie przekracza 14,4V. Usterka trudna do zdiagnozowania ponieważ nie wiadomo dokładnie w jakich okolicznościach występuje (ja podejrzewam że to ma związek z wilgocią,...
jakie jest ładowanie :?: :?: :?:
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
Sprawdź ładowanie.
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Zgadza się. Wspomniałem o systemie Twin Spark żeby uświadomić niektórym, że efektywność zapłonu mieszanki jednak ma wpływ dla silnika. System był bardziej popularny gdy silniki nie były budowane przez księgowych jak obecnie ma to miejsce (oszczędzanie na wszystkim). Tylko Alfa Romeo ? To zobaczcie silniki L13 i L15 Hondy. Ładowane do Civica,Fita i...
Pomiary robiłem na DC. Do autora tematu - jest problem z aku czy to test nowo zakupionymi cęgami ? Generalnie aku ma 3 lata i ostatnio nie odpalił, przy -18. To jest aku OEM Honda. Ale auto jeździ na krótkich dystansach (2-6km), ma 6-10 startów dziennie a do tego Honda ma inteligente ładowanie, czyli w sumie brak pełnego ładowania jeśli nie ma włączonych...
Samochód miejski ciekawe jak się z niego wyjmuje akumulator praktyczne było by ładowanie w domu nie wyobrażam sobie aby ktoś to mieszka w bloku rozwijał przedłużacz. Dlatego wymyślono stacje do ładowania.
ładowania honda kontrolka ładowania honda regulator ładowania honda
wycieraczek renault scenic podajnik ręczny passat przeróbka
wyświetlacz samsung rl40egsw lodówka wyświetlacz samsung rl40egsw
Błąd E8 w zmywarce Bomann - przyczyny i rozwiązania Błąd "b" w piecu Buderus Logomax GB112 - przyczyny i rozwiązania