Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
JAk długo nie stoi to nie ma czym.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Podjedź do elektryka, niech sprawdzi ładowanie i szczotki w alternatorze. Żeby nie było holowania, albo wzywania lawety w nocy. Pozdrawiam.
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Posiadam skuter Honda Vision 110 z roku 2019. Uruchomienie silnika jest możliwe tylko za pomocą rozrusznika elektrycznego. Ten model nie ma dźwigni rozrusznika nożnego. Nie ma łatwego dostępu do akumulatora, ponieważ trzeba ściągać przednią osłonę mocowaną na kołkach. I teraz pytanie. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem gniazda zapalniczki lub gniazda...
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
Niestety 😔przekaźnik wymieniony kontrolka dalej świeci ładowania brak
Mam taki problem: gdy podłącze alternator w hondzie civic bez osłony od strony gniazda kontrolka ładowania gaśnie, a gdy z osłoną nie gaśnie???
Jaka może być przyczyna palenia się ładowania w traktorku honda 2216
hehe Zacznij od początku czyli zdejmij przewód od kontrolki z alternatora . włącz stacyjkę i zobacz czy pali jeśli nie pali to znaczy ze instalacja jest ok . jeśli po podłączeniu pali to wpatruj się czy na wysokich obrotach przygasa delikatnie czy świeci swiatłem stałym . Jeśli świeci cały czas to znaczy ze za diodami wzbudzenia jest potencjał niższy...
Do naładowania akumulatora wymagane jest 13,5 V, w pełni naładowane 14,4 V. czy bateria jest nowa? kwas / żel?
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Witajcie. Tematem jest robot koszący Honda Miimo 500, który nie widzi stacji ładowania. Faktycznie, podjeżdża pod nią, ale nie trafia w gniazdo. Czy możecie poradzić gdzie tkwi problem? Jest to kwestia kabla w ziemi (złe jego położenie czy ścieżka) czy też jakiegoś programowania? Będę wdzięczny za porady Dzięki
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Taki zasilacz średnio się nadaje do ładowania tego akumulatora. Napięcie w nim jest niestabilizowane i prawdopodobnie za mostkiem będzie za wysokie. Ten zasilacz ma po prostu odczepy na transformatorze podawane na mostek i jakiś kondensator. Jego maksymalne napięcie po wyprostowaniu może być za wysokie. Taki akumulator powinien być ładowany stałym napięciem...
Zrobiłem już regulator. Świetnie działa. Mostek nie działa. Strasznie się grzeje ale ładowania nie ma. Narysuj schemat i podłączenie całości. Prawdopodobnie coś jest źle podpięte. Vrmp RANGE 100 too 1600 V. Czy to oznacza że mostek nie będzie działał przy 14V To oznacza, że pdf, na który się powołujesz dotyczy serii modeli o maks. napięciach wstecznych...
Czyli mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed odpaleniem silnik po odpaleniu silnika i po włączeniu obciążenia np. świateł na odpalonym silniku i jakie są wyniki ?? Przed rozruchem 12,82 po odpaleniu ładuje 13,82, po około minucie zapala sie ładowanie i spada do 12,7. Po właczeniu świateł oscyluje 13,8-14,2.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Są też te silniki z elektrycznym rozruchem, posiadaj układ ładowania akumulatora. Możesz poszukać takiej cewki i ją zmontować, silnik jest przystosowany do jej założenia. Zapłon w tym silniku, to całkowicie oddzielny układ i nie można go wykorzystać do tych celów. Na rysunku jest schemat takiej instalacji. W silnikach GX 240 jest cewka i dająca 10 A....
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Bezpieczniki sprawne?
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
mam honde varadero xl1000v. ma silnik 2-cylindrowy w układzie "v" . moje pytanie . czy brak ładowania /słabe/ może być przyczyną palenia na jeden gar?
Witam! Łączenie cewek w których indukuje się napięcie zmienne nie jest sprawą prostą: idealnie, gdy w każdej z nich indukowało się takie samo napięcie i W TEJ SAMEj FAZIE, wówczas można je łączyć równolegle, bez obawy, że cewki będą się "odejmować", lub będą "pracować na zwarcie". Fazy będą przesunięte, jeśli maksimum zmiany strumienia magnetycznego...
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Po to samo co elektrycze wspomaganie-- oszczędności nie wiadomo czego.
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
Dokładnie kontrolka ładowania w Hondzie ma 1,4w a spróbuję już w Nowym Roku,może się namyśli i zapali.
Ciekawa sprawa, z tego co zauważyłem, to brakuje Ci kontrolki od ładowania przed odpaleniem. A ile ładuje na wolnych obrotach?
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
prawdopodobnie padł regulator napięcia
roomo mógłbyś wyjaśnić bardziej precyzyjnie jak podłączyć tą żarówkę i co to da? O co chodzi z tym na pedała? NIe łapię.
Wygląda na regulator. Poszukaj tańszego. Ta cena jest z kosmosu, ale jak nie chcesz się bawić w konstruktora... Można jeszcze spróbować pomierzyć prądy fazowe podczas pracy regulatora. Minimum na dwóch fazach na raz - dwa mierniki. Jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar oscyloskopem. Można wykorzystać do tego kartę dźwiękową komputera z odpowiednimi dzielnikami.
Sprawa chyba wyjaśniona, pytałem znajomego mechanika, powiedział że problemem może być uszkodzony regulator napięcia, może on uszkodzić się w ten sposób że tylko w pewnych momentach napięcie przekracza 14,4V. Usterka trudna do zdiagnozowania ponieważ nie wiadomo dokładnie w jakich okolicznościach występuje (ja podejrzewam że to ma związek z wilgocią,...
Zapłon ma osobną cewkę,niemiałem tylko świateł.
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
ładowania honda regulator ładowania honda kontrolka ładowania honda civic
pikanie radia citroen błyskawica czerwona skacze wskazówka
Rok produkcji telewizora Blaupunkt BN32H1032EEB Jak otworzyć bagażnik Mercedes E200 W212 2014 po zamknięciu kluczyków?