Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym daj go przez żarówkę do masy i zobacz wpływ na napięcie wyjściowe jeśli nastąpi spadek napięcia popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v
Mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? Może regulator uszkodzony.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Bez jaj honda c ma wbudowany regulator i z niego stabilizuje napięcie i zadna masa cxzy jej brak nie koliduje najwyżej nie będzie wogole ładowania.
Mostek sprawdzony. Regulator jutro zamawiam.
Rzeczywiście! Tylko wtedy pomyślałem, że nie będę kombinował z oryginalną elektryką, bo coś nie tak jest przecież z regulatorem. Fakt drugi był taki, że na osobnej instalacji poza motorem, ewidentnie regulator szalał. Jak spróbowałem z drugim - kupionym, to zrobiłem źle. Powinienem też poza motorem zrobić próbę. Od razu by wyszło, że coś nie tak z instalacją....
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Zapłon podpięty iskra jest itp. Zostały 4 kable. Uniwersalny jest ponieważ te motocykle mają taką samą instalacje. Wcześniej nie było ładowania miałem tylko wyjście z prądem AC , za nim regulator AC i kondensator , i to cała instalacja
A piszesz że ładowanie w porządku... Należało by wymienić regulator napięcie. Najpierw trzeba sprawdzić napięcie ładowania bo to pierwszy podejrzany. Miernik kupisz nawet w tesco za 15zł
Witam, Panowie czytam tak wasze wypowiedzi i jestem pełen podziwu. W związku z tym, chciałbym prosić o pomoc. Mam motocykl HONDA z 1979r z "dziwną" elektryką. Standardowo 12V. Z prądnicy wychodzą 4 przewody - czyli na mój laicki umysł 3 fazy i uziemienie. Byłoby ekstra gdyby wszystkie przewody szły do regulatora, ale nie. Tylko dwie fazy dochodzą do...
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Mam zestaw akumulatorów 2szt 12V 100Ah każdy( w przyszłości będą 4) . Zasila mi to urządzenia, które stoją gdzieś w szczerym polu.Nie ma tam dostępu do sieci energetycznej więc zainstalowałem tam układ zabezpieczający przed zbyt głębokim rozładowaniem ( układ odcina odbiorniki, gdy napięcie na akumulatorach spadnie poniżej zadanego).Mam podgląd on-line...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Gdzie znajduje się układ odpowiedzialny za regulację obrotów silnika nawiewu powietrza w samochodzie Honda Civic 1.4iS 98r (prawdopodobnie się uszkodził bo działa tylko na max)
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki, ma kilka uzwojeń (do zapłonu i reszty elektroniki silnika) i to jedno...
Na ostatnim wypadzie po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zgaszeniu silnika spotkała mnie przykra niespodzianka... okazało się ze aku był kompletnie rozładowany i nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem. Na szczęście udało mi się odpalić z po pychu i szybko dojechałem do domu. Niewiele myśląc, aku pod prostownik, po naładowaniu motor odpali normalnie...
Mam problem z ładowaniem w hondzie vt 600 1988rok. Na wolnych obrotach ładowanie jedst na poziomie 14,0 - 14,5V ale im obroty wyższe tym ładowanie słabsze, schodzi do do napięcia jakie jest w akumulatorze. wymieniłem, regulator nic się nie zmieniło, no to wymieniłem prądnice, ku mojemu zdziwieniu także nic to nie dało. Wymienione części są fabrycznie...
Honda Jazz 1,4B, 2005r.usterka trudna w zlokalizowaniu ponieważ od czasu do czasu zaczynają migać kontrolki, zegary skaczą a samochód zwalnia. Po zmniejszeniu obrotów wszystko wraca do normy. Wstawiłem wskaźnik napięcia do gniazdka zapalniczki i okazało się, że podczas tych problemów napięcie przekracza 16V. Mógłbym podejrzewać regulator napięcia w...
Agregat honda 5,5 kW . nie daje prądu. na zdjęciu regulator wzbudzenia prądnicy, prawdopodobnie to on jest przyczyną ... ale to jest zalane. http://obrazki.elektroda.pl/7017154200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6703826000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9019039500_1...
Taka dygresja tylko. IŻe, Jawy czy Pannonie miały prądnice DC i mogły sobie jeździć dzień i noc na światłach i nic się nie działo. Były WFMki z magnetem zasilającym osobno światła drogowe i malutką cewkę z diodą do ładowania akumulatora. Malo sensowne, bo silnik musiał pracować, by świeciło. Zrobienie regulatora napięcia pracującego w zakresie od kilku...
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Dzień dobry, posiadam kosiarkę traktorek hondę 2417 HME na silniku gcv530. Zapaliłem silnik i nie ma ładowania mierzyłem na nowym naładowanym akumulatorze pokazuje 12.3. sprawdzałem złącza wszystko nie naruszone pod akumulatorem znajduje się regulator z którego wychodzi 5 przewodow. Dwa idą w kierunku silnika reszta rozchodzi się do wiązki czy może...
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem. on písal : nowy alternator akumulator i regulator
Witam. Mam problem. Posiadam maszynę w której zamontowany było silnik spalinowy robin Subaru Że względu na uszkodzenie postanowiłem wymienić na zamiennik Hondy G/X 390 Barracuda i zaczęły się schody w poprzednim jest zamontowany regulator napięcia dodam, że odpala się z rozrusznika i wychodzą dwa kable od cewki ładowania i połączone są z regulatorem...
prawdopodobnie padł regulator napięcia
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
2T czy 4T "wsio ryba" jak mówią starożytni górale. Problem tkwi w tzw. piout'cie czyli odpowiednim podpięciu kabli. Osobnym problemem jest dopuszczalna moc tracona w regulatorze. Te dla 4T z reguły (ale nie zawsze!) są "mocniejsze". Poszukaj rozpiski podłączenia "twojego" regulatora. Dostałeś linki. Może być tak, że już uwaliłeś nieświadomie nowy regulator...
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Powinieneś przeczytać Honda Common Service Manual, dział dotyczący ładowania skoro - jak to napisałeś w e-mailu - jesteś zadowolony z tego archaicznego regulatora. Strona 330: http://www.vf750fd.com/vf750f/Honda_Comm... Regulator "troszczy się" jedynie o napięcie ładowania akumulatora (DC), a pośrednio wpływa na napięcie oświetlenia...
Witam szanowne grono. Posiadam silnik Honda GX 160 i zamontowałem w nim rozrusznik elektryczny oraz cewkę ładowania akumulatora czyli tzw "electric starter kit" http://obrazki.elektroda.pl/8424743100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2847572000_1... W moim silniku wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4275824300_1...
Koledzy, mam problem z moim generatorem Honda. Agregat jest trójfazowy, spaleniu uległo uzwojenie stojana. Oddałem je do przewinięcia, dziś do mnie wróciło. Po zamontowaniu odpaliłem agregat i zmierzyłem napiecia wyjsciowe. Przy takim ustawieniu potencjometru regulatora napięcia jak było przed spaleniem w gniazdach 230V napiecie wyniosło 312V. Obniżyłem...
Generalnie fabryczny akumulator wytrzymuje 4-5lat zamiast 12-15 jak dawniej. Przez ten mokry sen inżyniera A to niestety też prawda. Chociaż są wyjątki... Prawie 8 lat temu kupiłem do mojego drugiego auta honda jazz aku firmy yuasa i bardzo dzielny muszę przyznać. Do tej pory działa bez problemowo puki co nic nie zapowiada że się kończy Dodano po 1...
Sprawdź regulator napięcia :)
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
witam wszystkich i proszę o pomoc... samochód honda civic model D13B2 93rok poj. 1.3 16v otóż problem jest następujący - pojawiła się kontrolka ładowania (problem tkwił w alternatorze - uszkodzony został regulator napięcia po czym napięcie na włączonym silniki dochodziło do ~20V - zakupiłem regulator napięcia (rygler) wymieniłem i super wszystko jest...
Sprawdź jeszcze czy masz plusa na regulatorze napięcia czerwony przewód i masę zielony. Plus i minus jest. Założyłem regulator z allegro (używany) ładowanie jest dobre od 13,8 do 14,5 ale tylko na światłach pozycyjnych jak już włączę chociażby stop lub mijania napięcie spada do 10v. Winny jest akumulator? Próbowałem na akumulatorze od samochodu ale...
sh125i. Nie zamierzam przewijać bo jak kupiłem moto to też byl spalony stojan i zabrałem się za przewijanie; powiem tyle że szkoda czasu, 18 biegunów dość gruby drut chyba 0,6 czy 0,7 , ciężko go naciągnąć aby "na prostokątno "nawinąć. Mam jeszcze jedną sprawną używkę bo trzy lata temu wymieniłem kompletny silnik a w tym starym kilka miesięcy wcześniej...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Witam , mam mały problem z ładowaniem akumulatora mianowicie po odpaleniu silnika i przyłozeniu woltomierza do klem okazuje sie ze napięcie ładowania wynosi 8-8,5 V , myślicie panowie że regulator do wymiany czy stator albo jedno i drugie ?? nie spotkałem sie jeszcze nigdy z tak niskim napięciem więc proszę o jakąkolwiek rade.
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Dzień dobry, Podczas ostatniej przejażdżki Honda straciła możliwość ładowania akumulatora. Sprawca odnaleziony- regulator wyzioną ducha. Koszt nowego regulatora jest dość wysoki(~400zł), więc postanowiłem spróbować ożywić stary. Po kilkunastu minutach dokopałem się do płytki drukowanej nie wiele większej od paznokcia: http://i.imgur.com/bxjaVkU.jpg...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Mierzyłem prądy na wszystkich fazach podczas pracy i 2 sa takie same a 3ci minimalnie mniejszy - pomiary wykonywałem cęgami. Oscyloskopu niestety nie posiadam. No nic zakupie kolejny regulator i zobaczę co będzie.
regulator owszem ale czemu pali te żarówki a nie inne?
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
T co mam jezdzić bez świateł. Dodano po 4 Wystarczy wpiąć regulator albo jakiś opornik czy coś :idea:
honda ładowania ładowania honda honda regulator
pikanie radia citroen termometr bezprzewodowy pieca bezpiecznik termiczny grzejnik
macbook windows pompa ciepła rotenso
Zużycie gazu kotła Buderus GB 112 - szczegóły Sonda szczytowa detekcyjna: zasada działania i zastosowania