Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
A może oryginalny regulator był impulsowy?
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? Może regulator uszkodzony.
Miałem taki sam problem po wymianie regulatora ustąpił.
prawdopodobnie padł regulator napięcia
Jaki masz regulator?
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Wymienię to i mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Jak nie, to będę szukał dalej. Pozostaje regulator i cewki ładowania, tylko nie wiem za bardzo, jak to sprawdzić.
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Jak powinno wyglądać podłączenie stacyjki Honda1211. Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji pierwszej cewka układu zapłonowego po stronie niskiego napięcia powinna być zasilana ? Jak powinien być podłączony regulator ładowania akumulatora ?
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem. on písal : nowy alternator akumulator i regulator
Wymień regulator napięcia
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
po rozebraniu alternatora trzeba bylo sprawdzic diody wzbudzenia i glowne prostownicze ,przy uszkodzonym regulatorze mogla sie spalic ktoras z diod
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Czyli dalej nie wiem czy to mostek prostowniczy, czy regulator. Ok. Wyjmę go raz jeszcze i sprawdzę ten prostownik przez żarówkę tak jak mówi przedmówca. Jeśli będzie dobrze to kupię regulator.
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
Zapewne dlatego że regulatory padają najczęściej. Do tego w komplecie akumulator. W którym miejscu mierzysz prąd ładowania ?
Powinieneś przeczytać Honda Common Service Manual, dział dotyczący ładowania skoro - jak to napisałeś w e-mailu - jesteś zadowolony z tego archaicznego regulatora. Strona 330: http://www.vf750fd.com/vf750f/Honda_Comm... Regulator "troszczy się" jedynie o napięcie ładowania akumulatora (DC), a pośrednio wpływa na napięcie oświetlenia...
Zrobiłem już regulator. Świetnie działa. Mostek nie działa. Strasznie się grzeje ale ładowania nie ma. Narysuj schemat i podłączenie całości. Prawdopodobnie coś jest źle podpięte. Vrmp RANGE 100 too 1600 V. Czy to oznacza że mostek nie będzie działał przy 14V To oznacza, że pdf, na który się powołujesz dotyczy serii modeli o maks. napięciach wstecznych...
Zapłon podpięty iskra jest itp. Zostały 4 kable. Uniwersalny jest ponieważ te motocykle mają taką samą instalacje. Wcześniej nie było ładowania miałem tylko wyjście z prądem AC , za nim regulator AC i kondensator , i to cała instalacja
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Honda F-RV 2006 2.2 I-CTDI kontrolka ładowania swieci dopóki nie właczy się świateł mijania lub innego odbiornika. Napięcie ładowania również się z tym pokrywa czyli ładowanie tylko pod obciążeniem. Wymieniony mostek prostowniczy z regulatorem - bez zmian.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Akumulator i regulator do wymiany. Zmierz wcześniej ładowanie innym miernikiem.
Sprawdź regulator napięcia :)
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
Nie ma regulatora napięcia, jedyne co to mostek prostowniczy. Mnie się wydaje że nazwa trochę źle wskazuje i to nie dość że jest mostek prostowniczy to i pełni funkcje ogranicznika napięcia ( czyli regulator).
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Nie zawsze był stosowany regulator. A jeśli już był, to w przypadku takiego dynama z magnesem stałym, był to prostownik - regulator. Najczęściej tyrystorowy.
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam
Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem Honda XL500. Czy jest ktoś na forum, kto by pomógł mi ustalić, jak powinna wyglądać elektryka: cewka, moduł, regulator i akumulator, jak to wszystko można odpowiednio podłączyć i czy można czymś zastąpić starą instalację? Proszę o pomoc, bo jestem zielony z tego tematu, z góry dziękuję. AI: Z którego roku jest...
Witam i pozwolę sobie podłączyć. Czy jest ktoś zajmujący się w ok. Warszawy naprawą agregatów, konkretnie Hondy ECMT 7000 (zapewne podróbka). A może ktoś jest zainteresowany odkupieniem tegoż, silnik sprawny jednak nie ładuje. Pozdrawiam
Mierzyłem prądy na wszystkich fazach podczas pracy i 2 sa takie same a 3ci minimalnie mniejszy - pomiary wykonywałem cęgami. Oscyloskopu niestety nie posiadam. No nic zakupie kolejny regulator i zobaczę co będzie.
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
regulator owszem ale czemu pali te żarówki a nie inne?
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
A piszesz że ładowanie w porządku... Należało by wymienić regulator napięcie. Najpierw trzeba sprawdzić napięcie ładowania bo to pierwszy podejrzany. Miernik kupisz nawet w tesco za 15zł
Dzień dobry, Podczas ostatniej przejażdżki Honda straciła możliwość ładowania akumulatora. Sprawca odnaleziony- regulator wyzioną ducha. Koszt nowego regulatora jest dość wysoki(~400zł), więc postanowiłem spróbować ożywić stary. Po kilkunastu minutach dokopałem się do płytki drukowanej nie wiele większej od paznokcia: http://i.imgur.com/bxjaVkU.jpg...
Witam. Mam problem. Posiadam maszynę w której zamontowany było silnik spalinowy robin Subaru Że względu na uszkodzenie postanowiłem wymienić na zamiennik Hondy G/X 390 Barracuda i zaczęły się schody w poprzednim jest zamontowany regulator napięcia dodam, że odpala się z rozrusznika i wychodzą dwa kable od cewki ładowania i połączone są z regulatorem...
prawidłowe ładowanie 13.6 - 14.2
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
T co mam jezdzić bez świateł. Dodano po 4 Wystarczy wpiąć regulator albo jakiś opornik czy coś :idea:
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
To już raczej wyższa inteligencja, regulator posiada wyjście C-jest to sygnał z komputera o aktualnym obciążeniu i zmniejszaniu ładowania więc będzie się to objawiało takim efektem.P
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
czyli mogą być świece lub coś nie tak z gaźnikami. objawy są takie że stoję na światłach, wolne obroty, ładowanie spada do granicy ~12v /chyba się kończy regulator napięcia/ i zaczyna przerywać na jeden gar. aż jeden zgaśnie całkowicie. nie raz dodanie gazu obudzi go a nie raz nie.
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Witam, posiadam motocykl Honda cb650c z 1980 roku. Nie ładuje, regulator napięcia sprawdzony według instrukcji miernikiem i wygląda na to, że jest niesprawny. Regulator jaki mam zamontowany to shindengen sh236-12. Dodatkowo posiada on jakieś oznaczenie 0.5. Czy jest mi w stanie ktoś odpowiedzieć czego dotyczy ta wartość? Regulatory, które znalazłem...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: ..... Jako, że muszę wykonać regulator napięcia do mojego skuterka mam pytanie odnośnie tego schematu a raczej wartości diód zenera? Jakie one mają być? Sądzę, że ta wpięta w układ ładowania akumulatora...
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Najprawdopodobniej warystor K14 - stosowany chyba we wszystkich licznikach elektronicznych. Jego uszkodzenie nie nastąpiło bez przyczyny - został podłączony na chwilę odwrotnie akumulator, albo uszkodził się regulator napięcia i poszło wysokie napięcie ładowania. Jeśli licznik nie działa, to nie zakończy to się na wlutowaniu warystora.
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Pewni, że obrotomierz się będzie buntował, akumulator musisz mieć, nie napisałeś jaki to silnik, ja wstawiam regulatory z silników zaburtowych Hondy. Przypuszczam, że cewka nie tylko ma ładować akumulator ale i zapewnić zasilanie świateł nawigacyjnych. Oczywiście możesz zastosować regulator od quada lub skuterka, ja nigdy nie próbowałem, części z "działu...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Zbudowałem ten układ. W miejsce tego rezystora wstawiłem potencjometr i regulowałem nim na w pełni naładowanym akumulatorze tak aby napięcie ładowania wynosiło 14,4 V. Na razie wszystko jest w porządku ale będę monitorował czy mi się nie gotuje bo wartość tego rezystora wyszła bardzo mała 300Ω! Co mnie bardzo dziwi :/
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Witam ! Znajomy próbuje zrobić mi nowy regulator napięcia do hondy cbr f4i testował go juz 2 razy na motorku...ładowanie jest jednak w pewnym momencie z niego zaczyna się dymić....czegoś brakuje coś nie tak ?? Wrzucam schematy jakie zrobił....prosze o pomoc bo sezon tuż tuż....
noto super. To co teraz?? Co się mogło zepsuć i jaki rerulator mam kupić?? Dodano po 2 Problemy się zaczęły po wywrotce w "stój". Potem odpalał co raz gorzej i gorzej, nie było ładowania akumulatora, aż w końcu zgasł i potem nie bylo iskry na swiecach, wię nawet przy naładowanym akumulatorze , kręci ale nie odpala.
został przewinięty przez speca, powinno być 12v To jest zastanawiające. Ale to: Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora To niech ten spec od przewijania się zastanowi co zrobił!!! natomiast instalacja oryginalna, chińska powoduje że cały prąd przechodzi przez akumulator Czyli mam rozumieć że posiadają...
Tak na gorącym chociaż nieraz pulsują po około 2-3 minutach a więc zanim jeszcze silnik osiągnie prawidłową temperaturę a nieraz dopiero po 30 minutach. A z tą kontrolką to ja nie wiem jak to rozpracowała Honda bo jak w zesżłym roku nie było ładowania to kontrolka się nie świeciła. Świeci tylko przed uruchomieniem silnika.
Witam klos4 Jak sprawdzałeś to "napięcie ładowania" ? Coś za duże rozbieżności (12-14V). Po kilku, kilkunastu minutach pracy silnika powinno być ok 14,4 z niewielkimi wahaniami (0,2V), mierzone na akumulatorze. Podejrzewam uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
Jeśli nie masz kontrolki to podłącz to do wzbudzenia regulatora napięcia ,nie rozumiem w czym masz problem? A jeśli nie masz regulatora to podłącz to przez 3 diodowy wskaźnik ładowania dostępny w sklepach motoryzacyjnych za 10zł. W tedy będzie działało nawet gdy twoje ładowanie będzie pochodziło z baterii słonecznych. Przynajmniej napisz jaki to motor...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
chodzi o to że mam motor i chcem zrobic ładowanie do akku bo zapłon <prądnica> nie ciągnie tego ale zeby był kierunki a akku sie nie rozładowywał musi byc ładowanie a motor to honda mtx
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
kkknc Złapałem cię! Ha,Ha. Tam nie ma żadnej cewki wzbudzenia. To alternator ze wzbudzeniem od magnesów trwałych! Instalacja w swojej koncepcji bardzo przypomina najbardziej rozwinięte układy NRDowskiego Simsona. Tzn. światła zasilane są prądem przemiennym z tyrystorowym regulatorem równoległym. Akumulator jest ładowany z osobnej cewki tzw. "bezmasowej"...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Pod kołem, są cewki ładowania, ilość ich zależy od prądu jaki dają. Gaźnik, jest z elektrozaworem czy bez. Jeżeli jest elektrozawór, to jest on zasilany z układu ładowania. Nie wiem czy, w tym traktorku, układ sygnalizacji reaguje na jakieś zwarcia lub spadki napięcia w układzie ładowania, po prostu, nie mam schematu tej instalacji. Trzeba by sprawdzić...
Witaj, jedno jest pewne, alternator trzeba wykręcić i sprawdzić go. Wygląda na to, że regulator ma już dość ale może być też tak, że sam alternator będziesz miał do regeneracji, bądź wymiany. Zacząć trzeba oczywiście od opcji tańszej. Sprawdź czy na odpiętej wtyczce od regulatora będzie dalej ładowanie. To, że kostka 4-pin to już wiemy ale ile tak naprawdę...
witam to urzędzenie jest bardzo niezawodne,,, a podstawowa sprawa najcześciej spotykana to-jak już ktoś wspominał-spreżynka na pręcie łączącym gaźnik z regulatorem odśrodkowym,ona lubi czasem po prostu się urwać i wtedy silnik wariuje ,a z nim napięcie. na pierwszy rzut oka tego nie widać,ale sprawdź to !!! Ingerencja w ,,bebechy,, to już troszkę zachodu...
Co mogło ulec uszkodzeniu - regulator czy alternator czy może coś jeszcze zupełnie innego i jak to sprawdzić aby mieć 100% pewność ? Ewidentnie nie masz łądowania. Gdzie jest umiejscowiony regulator i alternator i czy ewentualna naprawa lub wymiana jest możliwa dla laika Nie. Umów się u elektryka niech sprawdzi co trzeba.
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
Panowie, wygląda na to, że problem rozwiązany. Wyczyściłem świece, żeby były czyste i zamontowałem te dwie nowe oryginalne sprężyny do regulatora obrotów, ale też, bo coś mnie tknęło, włożyłem nowy filtr powietrza w miejsce jak się wydaje czystego, ale używanego. Silnik pracuje jak kiedyś, pracowałem ze 2h bez problemów. Więc albo, wstyd się przyznać...
Witam. W moim motocyklu Honda CB 500 padł akumulator i od dawna zapowiadałem sobie, że następny kupię litowo-jonowy. Niedawno kupił mój kolega do Horneta (Honda Hornet - bliźniaczy układ ładowania) i jest zadowolony. Ale jest taki problem: przy większości tego typu akumulatorów jest adnotacja, żeby napięcie ładowania nie przekraczało 14,9 V lub 15 V,...
sh125i. Nie zamierzam przewijać bo jak kupiłem moto to też byl spalony stojan i zabrałem się za przewijanie; powiem tyle że szkoda czasu, 18 biegunów dość gruby drut chyba 0,6 czy 0,7 , ciężko go naciągnąć aby "na prostokątno "nawinąć. Mam jeszcze jedną sprawną używkę bo trzy lata temu wymieniłem kompletny silnik a w tym starym kilka miesięcy wcześniej...
Na co dzień jeżdżę roczną Hondą natomiast dziadek wozi konkretne gabaryty dopasowane do wnętrza i potrzeb w terenie. Prostownik (10A prawdziwe, własny) posiada regulowany próg wyłączania, ustawiany dla szarika na 15,9V i nie zawiódł nigdy. Auta stoją na podjeździe do domu. Zawodzą bardziej nerwy :) na tego nabytego latem wapniaka CaCa.
Ale to jest DC-CDI. Alternator jest podłączony tylko do moskta z regulatorem, a ten bezpośrednio do akumulatora, stacyjka jest między akumulatorem a sterownikiem zapłonu. Sterownik zapłonu nie ma innej drogi by dostać 12V do ładowania cewki (bo kluczowana jest +, nie masą jak to zazwyczaj ma miejsce przy zapłonie bateryjnym) jak tylko przez wyłącznik...
ładowania honda honda ładowania regulator honda
instrukcja radio smart magma silnik piece ekogroszek ustawienia
Kompatybilność płyty DHLB1030ZD/X1 z dyskami NVMe Brak dźwięku w głośnikach wysokotonowych Tannoy 607 po przerwie