Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
To są te najgorsze naprawy. Od pewnego czasu nie robię tego typu napraw znajomym i rodzinie. A co jak się okaże że nie ma czego honować? Może warto kamerą najpierw zajrzeć.
Nawet najwyższej klasy, jeśli nie będzie odpowiednio zamocowana i prowadzona, to najwyżej ci zrobi ładne wzorki. Bez precyzyjnego mocowania, stabilnego utrzymania osi i prowadzenia narzędzia, nigdy nie uzyskasz wymaganej dokładności wymiaru. Jeszcze nie widziałem honownicy w której występuje jakiekolwiek "precyzyjne prowadzenie" hona. We wszystkich...
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Cylinder na tulei żeliwnej, czy nikasilu?
Jakakolwiek zabawa w wymianę pierścieni bez honowania cylindrów to wyrzucanie pieniędzy w błoto, to nie ma prawa zadziałać, nowy pierścień nie "ułoży" się w starym cylindrze.
Witam, mam pytanie odnośnie crosa Diabolini 125. Kopcił i stracił kompresję więc go rozebrałem i tłok ma duże rysy wyczuwalne pod palcem, a na cylindrze są niewyczuwalne pod palcem ale widoczne i pytanie czy honowanie cylindra wystarczy?
Pierścienie olejowe są wypracowane i lekko przytarte dlatego pluje olejem .Najlepsze efekty przyniesie honowanie cylindrów , nowe tłoki i pierścienie nadwymiarowe jak są dostępne . Jaka jest średnica tłoka ? Wał jest tylko na panewkach czy także na łożyskach?
Pokaż zębatkę rozrządu zdjecie. Po co robiłeś wymianę pierścieni? honowanie cylindra zrobione?
Ja bym nie zaryzykował zamontowania nowych pierścieni bez honowania bądź tulejowania tego bloku. Miałbym obawy, że cała robota pójdzie na marne i za kilka tygodni znów będzie trzeba rozbierać silnik z powodu pożerania oleju lub kopcenia. Tutaj masz trochę info na temat uszkodzenia tłoków i tulei:
Przy zmianie pierścienia trzeba lekko prze honować cylinder. Najlepiej nie papierem ściernym, a choćby ręczną honownicą z kamieniami, z Allegro za 50 pln zapiętą do wkrętarki (ładnie robi rysy honownicze na 1 biegu wolne obroty 400 RPM). Dwa przed odpaleniem dobrze jest podlać olejem 2T przez otwór świecy na tłok. Tak około 1 cm3 wystarczy. Najlepiej...
Honowałeś cylindry pod nowe pierścienie i tłoki? Choćby honowniczka za 50 pln allegro na wkrętarkę?
Rozbiórka dołu by tłoki wyciągnąć (wymiana pierścieni i honowanie cylindrów itp.
Ok, kończąc przygodę z naprawą hondy, to okazało się, że uszczelka pod głowicą puściła i spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Poprzedni właściciel chyba dawał ostro w palnik, bo pierścienie były odbarwione, a cylinder porysowany, więc wleciał nowy tłok z oryginału i honowanie cylindra. Przy okazji płyny eksploatacyjne po wymieniane i chodzi...
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Gdybym nie zrobił kilku takich eksperymentów to bym nie pisał. Zawsze brał po tym mniej oleju. Nawet jak tłok miał 0,5 mm luzu w cylindrze. Robione było po taniości bo to zawsze był eksperyment. Pobór oleju jak pisałem wcześniej spadał ale podstawą było ładne honowanie cylindra wkrętarką i brak naprawdę głębokich rys na cylindrze . Na te rok czy dwa...
Sprawa jest dość prosta, robi się przyrząd do mocowania cylindra, wytacza na tokarce. Warunek tokarka nie może ciągnąć stożka, dopiero później honuje tylko trochę lepszą jak od chińczyka. Stary cylinder też będzie lepszy.
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Witam. Mam traktorek z silnikiem B&S 17.5hp. Silnik sporo brał oleju zrobiłem mały remont nowa uszczelka głowicy, docieranie zaworów uszczelniacze planowanie głowicy nowe pierścienie, honowanie cylindra. Wielkiej poprawy nie ma chodzi jak zegarek ale po 3 godz. koszenia pół miarki oleju weźmie niby mniej ale czy to się uspokoji czy pomału myśleć na...
Remont bez ponownego honowania cylindrów to proszenie się o kłopoty. Tym bardziej, że olej pije.
Jak się wymienia pierścienie trzeba honować cylinder tylko nie wiem czy tam nie ma aluminiowego utwardzanego powierzchniowo i chyba się nie honuje.
Dziwne każdy silnik spalinowy ma odpowietrzenie skrzyni korbowodowej , wiec bagnetu nie powinno wybijać . A cylinder honowałeś czy założyłeś taki jaki był , być może ma jajo jak kolega pisał i masz problem z odpaleniem bo większa część kompresji wali w dół.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Dałeś same nowe pierścienie. Honowałeś cylindry pod nie. Jakie wymiary miała tuleja/tłok (była w specyfikacji). Rowki pierścieni w tłokach nie rozbite/wyjechane? PS Pod nowe pierścienie muszą być świeże rysy holownicze na tuleji. Pierścień się nie ułoży na gładkiej tuleji i będzie gorzej jak starych pierścieniach.
Lepsze są jednoczęściowe ze sprężynką (olejowy- ostatni) np taki jak w BGU/BSF. Generują trochę większe opory i są cięższe ale za to wytrzymują więcej. PS Przy zmianie obowiązkowo przetarcie/honowanie cylindrów (choćby "honownica" na wkrętarkę/wiertarkę). Bez tego nowe pierścienie się nie dotrą odpowiednio.
Witam mam problem gdyż podczas jazdy motocyklem kawasaki kxf250 2008r doświadczyłem przerywania a jakieś 0,5km dalej całkowicie zgasł i już nie odpalił.Rozebrałem górę tłok ładny cylek bez rys dziwnie wyglądało jedno miejsce na głowicy jakby uszczelka puściła. Zrobiłem honowanie cylindra i głowicy motor poskładany iskra jest paliwo też a motor raz na...
honowanie cylindrów. tłoki zostały oryginalne Czegoś tu nie rozumiem...
tak olej jest nowy Dodano po 2 to teraz pytanie : pierścienie mam nowe... honować cylinder ? co z tłokiem?
Witam panowie rozwiązaliście może problem?? Mam podobny po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki nowa pompa i nowa końcówka wtrysku nowy olej czyszcona pompa oleju i nowe filtry. Wtrysk ustawiony na 140 pompa zaczyna podnosić paliwo na pierwszej kresce na kole. A po odaleniu dymi mocno na biało - szaro mocno gryzący dym wyrzuca...
po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki W jakim celu honuje się zużyty cylinder i jakich efektów należy się spodziewać? Gryzący dym może świadczyć o marnym sprężaniu a stąd też niepełne spalanie. Teraz to jaszcze zastosuj pomiar ciśnienia sprężania. Rozumiem że nowa końcówka wtrysku jest dedykowana do tego silnika?
witam.chciałbym się zapytać jak działa odprężnik w tym silniku ponieważ wymienialem pierścienie tłokowe oraz honowałem cylinder. problem polega na tym że po złożeniu silnika przestał działać odprężnik i z bólem odpalam zagęszczarke, rozkręciłem na nowo i dokopałem się do wałka z odprężnikiem lecz nie znam zasady działania.
Pierścienie, honowanie cylindrów + remont głowicy , zaspawywało świece nagarem z oleju i nie miała iskry .
Musisz mieć też nad wymiarowe tłoki. U nas szlif takiego cylindra wraz z honowaniem to około 120-140 zł za dwie dziury. Szlif wału 80 zł. Moim zdaniem się średnio opłaca.
Honowanie cylindrów robiłeś ? Sprawdzenie gniazd i prowadnic zaworów ?
żebym jeszcze miał sprężarkę a honowania cylindra raczej nie potrzebne bo cylek był gładziutki
Jednak fachowiec nie chciał podjąć się wykonania honowania cylindra ponieważ "jest to aluminum a tego się nie da ...", słyszałem jeszcze że można zlikwidować te rysy papierem ściernym nasączonym naftą choć myśle że to będzie zbyt ekstremanlny krok ?
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Kompresja na wszystkich cylindrach jest książkowa, cylindry honowane, pierścienie tłoku nowe, głowica i zawory zrobione,
Witam Mam problem z tz4k14 po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki nowa pompa i nowa końcówka wtrysku nowy olej czyszcona pompa oleju i nowe filtry. Wtrysk ustawiony na 140 pompa zaczyna podnosić paliwo na pierwszej kresce na kole. A po odaleniu dymi mocno na biało - szaro mocno gryzący dym wyrzuca paliwo wydechem nie spała wszystkiego....
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Cylindry honowałeś pod nowe pierścienie?
trzeba honować cylindry żeby pierścienie się dotarły, 1k km normalnej jazdy i potem olej wymienić, ale jak masz mocno zniekształcone cylindry to i tak efekt będzie marny
Raczej nie ma szans, ale gdybym dał do honowania cylindry? Gość ze szlifierni, w której na co dzień zajmują się blokami, głowicami, poradził aby nawet ręcznie zrobić honowanie papierem ściernym pod nowe pierścienie, bo bez honowania mogą się spalić, czy coś. A gdyby tak przetrzeć papierem pod stare pierścienie? Da to coś?
Czy można podmienic wszystkie tłoki na używane ?? Można, żeby operacja miała sens trzeba tylko dać blok do honowania cylindrów i założyć nowe pierścienie
Zleć wymianę pierścieni, przy dobrze zrobionej głowicy przestanie brać olej. Zrobienie góry bez ruszenia dołu tak się właśnie kończy w tym silniku. Czy wystarczy wymienić same pierścienie czy trzeba honować cylindry to trzeba zweryfikować po zdjęciu głowicy.
Robiłem 3x płukanki z nafty i zmieniałem olej co 5-6 tys spalanie oleju spadło do 400ml na 1000 i dałem sobie już spokój. Może w przyszłości pokuszę się o wymianę pierścieni i honowanie cylindrów.
Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę, że stan cylindra nie należy do najmłodszych. Jest to oryginał tylko z bardzo starych zapasów magazynowych. Niestety reklamacja za bardzo nie wchodzi w grę ponieważ taki drugi nowy blok znaleść to raczej graniczy z cudem. Zastanawiam się ewentualnie nad honowaniem cylindra, lecz najważniejsze jest dla mnie czy silnik...
Wg mnie wał do pomiaru i ewentualnego szlifu/osiowania. Do tego nowe panewki wymiar nominalny lub po szlifie, honowanie cylindrów i nowe pierścienie. Zrobić dobrze głowicę i masz nowy silnik.
Po niespełna miesięcznej przerwie wracam do remontu. Głowica jest naprawiona, zostaje teraz kwestia pierścieni. Panowie, czy wymieniając pierścienie szlifowanie lub honowanie cylindrów jest niezbędne? Ślady honowania są widoczne, na cylindrach nie ma żadnych pionowych rys, próg jest minimalny, praktycznie niewyczuwalny, rowki w tłokach są ok. Przebieg...
Po 3tyś godzin prowadnice wydechowe są poza zakresem. Po 6 ssące. A że głowica to monolit to trzeba frezować. Potem już są wymienne. Do tego po 6tyś silnik do rozbiórki cylindry u góry są już zużyte. Trzeba szlif robić, lub honować cylindry, wał najczęściej zostawiasz.
Jak go złapało na dole tłoka, to luz montażowy jest za mały, ew. tłok nie trzyma wymiarów. Inna możliwość to źle wykonane honowanie, cylinder nie jest cylindryczny ;) Papierem ściernym nie należy obrabiać tłoka, gdyż mogą w nim utkwić ziarna materiału ściernego, co z kolei przyśpieszy zużycie gładzi cylindra.
Byłem też kiedyś i w lecie. Też nie mieli czasu. Czyli w razie awarii samochodu, też mam czekać, aż mechanik łaskawie wyznaczy termin naprawy. Myślisz, że oni czekają, aż łaskawie wpadnie panKrupa i będą robić - mają inne roboty. Nie podoba się to sam naprawiaj- masz prawo. Tylko potem nie narzekaj, że głowicę planowałeś pilnikiem, czy honowałeś cylindry...
robi się też szlif cylindra w sprężarce? W kosztownych sprężarkach tak, robi się szlif, honowanie cylindra. W tej też zrobisz, ale obwaiam sie o dostępność nadwymiarowego tłoka. Ale sądze że wystarczy wymiana pierścieni, i można czasami podebrać z piły spalinowej, kosiarki...
Myślę, że cały ten wątek zrobił się tak absurdalny, że w ogóle szkoda cokolwiek, więcej pisać. Co ma do rzeczy poszukiwanie sposobu na lepsza iskrę na świecy, z honowaniem cylindrów, toczeniem rowków na dodatkowe pierścienie, wyłącznikami rozrusznika? Ktoś czytający to z zewnątrz mógłby odnieść wrażenie, że przynajmniej część udzielających się w tym...
W nurnikowym cała powierzchnia cylindra ma kontakt z olejem, a uszczelnienia pracują na chromowanym tłoczysku, co stanowi zupełnie inne warunki pracy, niż pierścień po suchym, honowanym cylindrze ze stali węglowej. Nie rozumiem tego, przecież uszczelnienia zawsze są zamontowane na tłoku (w jednostronnym jest jedno, w dwustronnym dwa) i ślizgają się...
witam !!z silnikiem prądu stałego o tej mocy będziesz miał problem. chodzi oto że jak ma on pracować 10 h na dobę to musi być to silnik z dużym nadmiarem mocy , nie możesz obciązać silnika 100% jego możliwości. może coś z meleksa(wózek transportowy) a tak wogóle to może zwykły 3faz 2700odr/min i przekładnia ? jeszcze jedno czy będziesz honował cylindry...
yyy, niewielki wybuch? Porysowany cylinder? To raczej się już będzie kłaniał remont silnika :/ . Coś chyba czuję że przestawił ci się rozrząd, ale jeśli cylinder jest porysowany, to i tak czeka cię remont. Takie rysy "skośne", bardzo nieregularne, to normalna i potrzebna rzecz (to tzw honowanie). Porysowany cylinder wskutek awarii ma rysy typowo pionowe,...
8,5 na każdym. Na moje oko troche mało. Rozumię, że pomiar w znormalizowanych jednostkach [bar]. Zrób sprawdzenie z próbą olejową, bo ciśnienie powinno być powyżej 10 bar, a najlepiej 12-14. Honowanie cylindrów też miało miejsce, czy tylko wymiana pierścieni?
aspawać, przehonować i próbować Co chcesz tam honować? Cylinder jest aluminiowy z powłoką nicasilową. W zasadzie naprawa tego cylindra na nicasilu (spawanie + replating) kosztowałoby tyle co nowy cylinder. Jedynie tulejowanie, tyle jest to opcja na jednorazowy użytek, ponieważ nie dokupi się do tego cylindra tłoka nadwymiarowego (do żeliwa a do nicasilu...
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
Witam wszystkich, otóż mam pytanie, czy da się zrobić honowanie cylindra honownicą taka; http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item... Czy jest możliwe wyrównanie cylindra tam o 00,1-00,2 setki, chodzi mi czy tą honownicą wyrownam powłokę cylindra a mam nicasil. Czym robi się takie honowanie w profesjonalnych zakładach? Tu na filmie jest pokazanie...
Bzdura,jeśli wymieniałeś sam tłok i pierścienie i nie honowałeś cylindra to zrobiłeś sobie więcej szkody niż pożytku,należy pamiętać że nowy tłok jest idealnie okrągły a cylinder już jest wypracowany w owal więc mimo woli nie będzie sprężania,a może będzie ale na bardzo niskim poziomie ponieważ silnik ma przedmuchy pod tłok a to zaburza całą pracę i...
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
Jak kupisz cylinder almotu i do tego tamten tłok, to musisz zmierzyć czy pasowanie mieści się w tej normie z serwisówki, możliwe że trzeba będzie honować cylinder (no chyba że wyjdzie za luźno to będzie lipa). Lepiej jest kupić jakiś stary oryginalny cylinder (aluminiowe są tańsze od tych żeliwnych, i zazwyczaj mają wszystkie żeberka) i zrobić szlif....
Witam wszystkich, korzystał ktoś z usług Kawala z Rzeszowa (Kowal Lesław)? Czytałem o nich i podobno znają się na fachu.. Wcześniej robił mi honowanie motor tech i końca nie mogę dojść z cylindrem, za słaba kompresja na nowym tłoku a wszystko dobrze dobrane nic nie pękło w cylindże itp. Słyszałem że oni robią przy cylindrach kupe lat.
Witam. Rozebrałem swoją sprężarke wan dwutłokową, gdyż brała już sporo oleju. Cylindry będę honować, tłoki i pierścienie będę zakładał od hs 19, tylko nie wiem jaki wymiar brać, 75 czy 75.5 stare mają 75 mm.
Witam.Pozwolę sobie nazwać ten remont po imieniu.Jest to tak zwany SZWED ale nie do końca zrobiony prawidłowo.Jeżeli mechanik stwierdził,że nie jest wymagany szlif to powinien honować cylindry zakładając nowe pierścienie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych i planowanie to nie regeneracja głowicy.Ciekawe jak tam prowadnice zaworowe zwłaszcza wydechowe.Szkoda...
Uszczelniacze to pierdólka można wymienić bez ściągania głowicy, jest pare sposobów by zawory nie wpadły, gorzej jak pierścienie do tego też czasem może dojść do roboty dól silnika z honowaniem gładzi cylindrów a skoro honowanie to i drugie tłoki nad wymiar nominału.
Te silniki zarówno lubią palić olej jak i go wylewać na uszczelnieniu miski, rury od dolewania oleju (oring) i uszczelniacze na wale (przód i tył) czasem lubi przerdzewieć miska. Jak w tych miejscach sucho to wymiana pierścieni ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma bo oddanie na taką operację będzie kosztowało połowę wartości auta. Żeby zrobić to porządnie...
ok, dziękuje za informację. Myślałem, że może po zdjęciach idzie coś już wyłapać ,że może być nie tak. Blok na pewno trafi na stół do szlifierza na honowanie gładzi cylindrów itd . i zobaczymy co dalej z tego będzie.
witam ponownie byłem dzisiaj w zakładzie obróbki silników w mojej okolicy zostawiłem im blok i powiedziałem że stary blok mi pękł kupiłem drugi blok i chce wsadzić stare tłoki do do tego bloku co kupiłem tylko że z nowymi pierścieniami i że chciałbym przygotować do tego cylindry a więc poddać je honowaniu reakcja była taka właściciela warsztatu że "jak...
Jeśli nie ma połączenia z ostatnią świecą to trzeba to naprawić ,przynajmniej wyeliminujesz następną usterkę. Powrócę jeszcze do koloru dymienia. Nieszczelne lub niesprawne uszczelniacze zaworów ,powodują ściekanie oleju do silnika po trzonkach zaworów i stąd to dymienie !!! - awaria turbosprężarki lub zasysanie oleju przez odmę ( można ją tanio wymienić),naprawa...
Pewnie masz rację, że przy wymianie pierścieni powinno przeprowadzić się honowanie cylindrów naprawiając książkowo, ale nie każdemu mechaniorowi się chce i nie każdy klient o tym wie i godzi się na dodatkowe koszta w tym wypadku nie małe. Co do normy spalania oleju już nie mogę się zgodzić bo nawet książka mówi : do 0,6l na 1000km, więc w moim przypadku...
Witam problem migające lampki czerwonej ciśnienia oleju Skoda octavia combi 2009 r 1.8 tsi przebieg 140000tys Jest po generalnym remoncie silnika spowodowany oczywistym problemem nadmiernego poboru oleju. samochód sprowadzony z zagranicy i jest już po remoncie silnika na krasnobrodzka racing i składany w warszawie, honowanie cylindrów, rowki na moich...
Mistrzu-rozróżniasz honowanie po rozwiercaniu cylindra ( na stacjonarnych maszynach) od honowania ręczną honownicą napędzaną z wiertarki? O jakim powiększaniu się luzów piszesz, jak ta honowanica zbiera minimalną ilośc materiału.
po mojemu to zbieg okoliczności chociaż wymiana z syntetyka na mineral nie była zbyt dobrym krokiem a w obecnej sytuacji powinieneś uszczelnić silnik i wlać mineralny mobil 1 - ściągałem głowice z dwóch silników jeżdżonych na tym oleju od nowości przebieg: Astra 1,4 ok 200kkm i Passat b3 1,6td 280kkm i na cylindrach obydwu były ślady honowania
Myślę że pierścienie olejowe w ogóle nie wystają z tłoka bo są zarośnięte nagarem. Teraz sciagnijcie glowice, wymiencie pierścienie, prawdopodobnie panewki, przehonujcie lekko cylindry i zużycie oleju spadnie do jakichś akceptowalnych wartości. Bez szlifu, same honowanie? Koszt szlifowania cylindrów i nad wymiarowych tłoków z pierścieniami to 890 zł...
A co chcesz honować w cylindrze, gdzie tłok ma taki luz (widać to na zdjęciu) i nie lata na boki tylko dzięki nagarowi, który jest pod pierścieniami? Spróbuj usunąć ten nagar a zobaczysz co się stanie. Te ponadwymiarowe tłoki, mają plus na wymiarze w wielkości około 0,5mm a wiec możesz zebrać teoretycznie maks 0,25 mm a wytarcie cylindra jest na pewno...
Jakie błędy były w ECU?? Jeśli tam siedzi sterownik ECU Magentti Marnelli to ten typ tak potrafi zafalować i zgasnąć. Ja walczyłem z tym jakieś 5 lat (w cordobie) nawet poszedł remont silnika (nowe tłoki i pierścienie ,rozwiert i honowanie gładzi cylindra) po tym kompresja była wzorowa a i tak stojąc na światłach lubił zaszaleć i ratować go trzeba było...
Czyli zastosowanie rury honowanej jako cylinder i prowadnicy jako tłok nie daje odpowiedniej szczelności? O jaką kompensację chodzi i w którym miejscu umieściłeś oring, bo chyba nie bardzo rozumiem. Chodzi o to, żeby połączenie między tłoczyskiem a tłokiem nie było sztywne? Jeszcze co do wału korbowego. Zastanawiam się nad przyspawaniem najpierw na...
Zacieranie tłoka w tych silnikach to była częsta przypadłość. Słabe chłodzenie robiło swoje. Tłok raz przegrzany, spuchnięty nie trzymał wymiaru, był zdeformowany i zabielenie zaczernienia nie niwelowało tego, dlatego później szybciej łapał. Tłoki wyczynowe miały czoło tłoka tam gdzie pierścienie, mniejszy o setną wymiar, bo tam była największa temperatura....
Problem zdiagnozowany, czyli tak jak paru kolegów obstawiało uszczelkę i okazała się uszczelka wydmuchana na 2cylindrze więc naprawa nie kosztowna. Cylindry są w idealnym stanie zero progów nawet bardzo wyraźnie widać proces honowania gładzi cylindra, więc zmieniamy samą uszczelkę dałem głowice do sprawdzenia i ewentualnej naprawy zawodów i prowadnic...
Cylindra najwyżej jutro zdjęcie wrzucę, ale wygląda bardzo dobrze, okna w cylindrze nie są wyszczerbione, widać honowanie na nicasilu, ogólnie stan cylindra jest ok.
Z całym szacunkiem, ale honowanie beczkowatych cylindrów nic nie pomoże. Zamki pierścieni tylko pompują olej. Jak i przestrzenie między pierścieniami a rowkami. Zgadza się. Ale jeśli ktoś decyduje się rozebrać taki motor to chyba trochę pojęcia ma co robi i przynajmniej jeśli nie średnicówką to nowym pierścieniem owal tulei sprawdził. Decyzja co do...
Tłoki i pierścienie były dobrze naoliwione w trakcie wkładania do bloku. Spróbuję trochę wlać oleju do cylindra, bo teraz po złożeniu chyba nic innego nie pozostaje? Dodano po 7 Dodam, że blok był planowany. Cylindry honowane i zmierzone oczywiście w specjalistycznym warsztacie. Po tych operacjach powiedziano mi, że mam kupić tłoki w nominale. Tak też...
Poczytaj o tym, chodzi o kolejne nadwymairy. Jeśli chcesz jeździć warto było by oddać cylinder do wymiarowania/honowania i dobrania tłoka z pierścieniami.
Witam mam passata 1.9 tdi ajm Zrobiłem kapitalny remont silnika: Honowanie cylindrów ,nowe pierscienie,panewki,szlif wału,glowica po regeneracji nowe gniazda pompowtryskow Pompowtryski sprawdzane wszystko poskladane na nowych uszczelkach wymienione filtry oraz pompa vacum czujnik temp paliwa termostat swiece zarowe Rozrząd ustawiony na blokady pompowtryski...
Cylinder po honowaniu, a co to za różnica? Krzywo wyhonowny?
Witam, mam pytanie na temat aluminiowego cylindra, został zdjęty nikasil, jest odbicie po zaworze, jak to zespawać? Jaki proces regeneracji był by najskuteczniejszy, druga sprawa to jajo w cylindrze aż do aluminium, jak je usunąć jaki sposób honowania?
Też niby tak słyszałem ale jednak kwestia szlifu to 0,4mm więc nie dużo. A czym wcześniej się szlifuje taki cylinder? Wiem, oczywiście, tylko żeliwne cylindry można honować, nicasilem się pokrywa.
Temat uważam za zamkniety.Silnik został wyremontowany tak jak nalezy. Szlif cylindrów , honowanie, nowe tłoki pierszcienie panewki .uszczelki.Puki co działa.
Są to poziome rysy i faktycznie są na całym cylindrze. Są to rysy po honowaniu. Takimi rysami nie należy się przejmować. Cylinder wygląda jakby był wytarty w górnej części gdzie pracują pierścienie trzeba przepchnąć same pierścienie i sprawdzić przerwę na zamkach.
Witam, zrobiłem kompletny remont silnika 2t, honowanie cylindra i pomierzeniu cylindra wychodzi ze ma 54,01 (takie nie pełne u góry a na dole ma równe 54,00) I dobrałem tłoka rozmiar 53,96 (czyli tyle ile producent zaleca 0,05mm) i jakież było moje zdziwienie gdy po przejechaniu 5km zmierzyłem kompresję na ciepłym i wyszła 5,5 bara. (tym się jeździć...
Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
Tak robiło się, i co z tego, bo nic nie było trzeba było kombinować. Tyle tylko że próg na cylindrze oznacza jedno mocno już zużyty cylinder na którym było brak już śladów honowania. Tymczasem po założeniu nowych pierścieni te pierścienie na cylinder działały jak nóż Tokarski zbierając sporą ilość i to dość szybko materiału. Efekt był taki że na początku...
Jest duża różnica z ilością oleju między jednym, a drugim cylindrem. Hmm. Honowaniu równa się nowy zestaw tłokowy? Nie mierzyłem. Muszę dorwać tak jak piszesz średnicówkę i zrobić pomiar tulei.
Niekoniecznie musiałby stracić sporo na mocy. Przy tych pojemnościach mógłbyś nie zauważyć różnicy, zwłaszcza po tak długiej przerwie w jeździe. Olej - raczej nie bardzo. Jeśli nie miałeś pełnego zbiornika na zimę to prawie na 100% masz sporo wody w baku. To że dolałeś 2l benzyny niczego nie zmienia, bo woda się osadza na dnie zbiornika, więc właśnie...
wtryskiwacz cylindra uszczelnienie cylindra cieknie cylindra
mierzenie odległości kamerą instalacja linuxa dysku wentylator kostka
kurtyna bezpieczenstwa nuvoton programowanie
Silnik DW10F Turbo: Specyfikacja i Problemy Przeróbka świateł pozycyjnych na biało w Chrysler Town & Country