Dwa mignięcia diody czerwonej to ewidentny problem z foto.
Kreska jest namalowana fabrycznie. W momencie naciągania sprężyny po wykonaniu pełnego obrotu z kreski tworzą się pola. Tak mniej więcej wygląda sprężyna nie naciągnięta ----------------------------------------... ___________________________ ----------------------------------------... Po naciągnięciu 5 obrotów: ------------------------------- / 1 /...
Pilot Hormanna nie zagada z napędem Tousek (zresztą napisałeś, że przy bramie wspólnej Tousek nic nie zmienisz więc dopisywanie do niej obcych pilotów też nie wchodzi w grę), w drugą stronę czyli pilot Tousek -> naped Hormann też nie pójdzie. Kupując Hormanna możesz do niego dodać zewnętrzny odbiornik zgodny z pilotami Tousek RS. Oryginał jest ciut...
Można. We wtyczce RJ 1- to +, pozostawiasz wolne, 2 i 3 zwarte, pomiędzy 3 a 4 wpinasz rezystor 8,2 k. Potem w oprogramowaniu rodzaju zabezp, wybierasz listwa rez 8,2 k. (jaki konkretnie pkt - nie chce mi się wertować) i masz w pełni funkcjonalną bramę. Z mojej strony zainwestuj w chociaż w najtańsze fotokomórki.
Krzywe ściany - węgarki nie tworzą płaszczyzny, przez co uszczelka pionowa nie dolega do segmentu. Trzeba podłożyć coś pod ościeżnicę (podkładki, klin), a następnie szparę uszczelnić. Stopę też przydałoby się przykręcić do posadzki...
Jak wypniesz napęd i zaczniesz otwierać ręcznie to chodzi bez zarzutu? Nasmaruj porządnie rolki.
Sprawdź fotokomórki, nr 12 jest przypisany fotokomórką Dodano po 12 Sprawdź fotokomórki, nr 12 jest przypisany fotokomórką
sprawdź kolego ustawienia menu 18 i 19 programowanie przekaźnika ewentualnie menu 99 ustawienia fabryczne
Hormann ma specyficzny pasek. Jeśli da się nałożyć i zmieści się w prowadnicy - można by użyć paska uniwersalnego z metra (wyjdzie 3x taniej) ale trzeba zmierzyć oryginał (szerokość, wysokość "zęba, moduł czyli odległość między ząbkami). Końce paska można połączyć w wózku jeśli ten model nie ma firmowo złączki. Jak idzie o oryginały - Hormann jest "nieprzejrzysty"...
Wiem kolego że minęło sporo czasu ale czy rozwiązałeś problem z tym napędem bo u mnie jest tak samo jak ty opisujesz ?
Spróbuj zamienić nadajnik z odbiornikiem.czasami pomaga.Ewentualnie załóż dwie tuby na fotki o długości 10cm.
Zabezpieczenie nie jest jednorazowe. Trzeba po prostu wiedzieć jak je odblokować... Popatrz trochę na konstrukcję to dojdziesz bez problemu. Podpowiem, że łatwiej będzie Ci to zrobić przy "odpuszczonych" sprężynach (naciąg 1-2 obroty), a póńiej dokręcić resztę...
Witam . Wpisując zamiennik pilota,można kupić na alegro zamiennik w cenie około 50zł +koszt wysyłki.
Pomierzyłeś napięcia na transformatorze? Może jakieś fotki? Zasilanie do centrali sterującej dochodzi?
Witam.Proponuję wymienić płytę na nową .Serwis niech ją ściągnie i zareklamuje w poznaniu oni tam nie sprawdzają tylko wymieniają na nowe.
Nie wiem niestety czy chodzi o SupraMatic E serii 2 czy jeszcze starszy SuprMatic E serii 1. W obu przypadkach opis błędu „9.” jest jednak podobny i dotyczy zabezpieczenia opcjonalnego krawędzi zamykającej: - SupraMatic serii 1: - zabezpieczenie krawędzi zamykających - przerwana droga promienia świetlnego - sprawdzić nadajnik i odbiornik,...
Ma ktoś na sprzedaż taki pilot ?
Zrób przegląd, czego - np. krańcówek, oprócz fotokomórek czyli np. mechanizmów odpowiedzialnych za wyłączenie procesu otwierania?
ponawiam temat , też mam bramę panelową Horman i po położeniu płytek czyli trochę sie zwiększyła wysokośc posadzki brama oddaje , niedomyka się jest luka około 50 cm, co w takim przypadku zrobić?
Witam wszystkich. Odgrzewam stary i widzę że nierozwiązany temat błędu F915 bramy rolowanej BK 150 FUE H. Mianowicie udało mi się rozwiązać ten problem i już dwa takie sterowniki naprawiłem i jak na razie działają bez problemu. Dla zainteresowanych to naprawa polega na wymianie czterech kondensatorów elektrolitycznych na dolnej płycie zasilania między...
Na początek zdejmij obudowę....
W jednej bramie po prawej stronie metalowa obudowa w prawo, a w innych po lewej metalowa obudowa w lewo jeśli to ma znaczenie. Te bramy których nie da się zaprogramować same z siebie przestały reagować na pilot.
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Wysprzęglona brama ma się ręcznie domykać do końca, jak tego nie robi, to napęd też jej nie domknie. Podejrzewam, że za bardzo przesunęłeś górne rolki i teraz górny panel zapiera się o ścianę. Spróbuj je trochę przestawić, tak, żeby brama ręcznie dochodziła do samego dołu.
Jeżeli brama będzie w ruchu to podanie impulsu spowoduje zatrzymanie jej. W załączniku instrukcja z rysunkami. Pozdrawiam
Witam. Czy po dopchnięciu napęd się wyłącza i brama pozostaje zamknięta czy odbija i podnosi bramę? Czy pasek jest naprężony, a ograniczniki krańcowe są na swoich miejscach? Jeżeli brama nie "odbija" to położenia krańcowe są ok, a korektę siły otwierania/zamykania przeprowadza się potencjometrami P1 i P2. Napęd który nie posiada mikrowyłączników krańcowych...
Kolego przeczytaj instrukcję programowania !!!, programujesz 1 skrzydło potem drugie , sprawdzając jak działa krańcówka na zamknięciu i programując przyciskiem P krańcówkę otwarcia potem ustawiasz wyprzedzenie skrzydła, foto lampę i musisz 3 razy przejechać napędem pełne cykle otw/zam do momentu jak dioda zielona przestanie mrugać, po przestawieniu...
Na początek weź kawałek przewodu i na listwie zaciskowej centrali ext. Funk zewrzyj na chwilkę zaciski 20 i 21, brama powinna ruszyć, następne zwarcie powinno ją zatrzymać, następne odwrócić jej ruch. Jak tak będzie to ze sterownika Zamel zaciski 11 i 14 łączysz z zaciskami 20 i 21 centrali, pod zaciski A1 i A2 Zamela podłączasz zasilanie 24V, możesz...
Witam. W mojej bramie rolowanej oznacza to tak: E360 - zadziałanie wewnętrznej listwy bezpieczeństwa - ta w prowadnicy lewej; E105 - impuls sterowniczy STOP; I185 - naciśnij STOP; F060 - pojawia się, gdy podczas ruchu bramy, ktoś w nią wjedzie; F060>I185>STOP.
Zwiększ kolego siłę na skrzydłach , ale w trybie programowania powinna przejść całą drogę , pamiętaj że programujesz osobno oba skrzydła
Trochę dziwne że staje - powinna zareagować i cofnąć - Chyba że w menu rozszerzonym sam ustawiłeś reakcję na przeciążenie (menu 49) na stop bez cofnięcia (wartość parametru -02). Jeśli tak - pomanewruj czułością zabezpieczenia antyzgnieceniowego na zamknięciu (menu 51, wartości od najbardziej czułego zabezpieczenia - 00 do najmniej czułego - 10, fabrycznie...
problem jest taki że te diody nie mają w tej sytuacji żadnego znaczenia... nie oznaczają kod błędu bo jak odłączę zasilanie diody nie migają (a tak na prawdę dioda czerwona bo zielona jeszcze ani razu się nie zapaliła) do póki nie nacisnę jakiś `przycisków` nie świeci nic jak naciskam przycisk P (jak widać na FILMIKU) taż nic się nie dzieje tylko dopiero...
Zresetuj położenia i zaprogramuj na nowo. Wyjmij wtyczkę,naciśnij i trzymaj przycisk podświetlony diodą, włóż wtyczkę po blyśnięciu lampy puść przycisk.Jeżeli brama jest zasprzęglona za wózek to wciśnij raz ten sam przycisk ,brama wykona manewry uczące położeń i siły.Wszystko zakończy się otwarciem bramy i ciągłym świeceniem się lampy.
Chciałem to zrobić jak najprościej, czyli naciskam przycisk brama rolety się otwiera do góry, naciskam drugi przycisk i się zamyka. Więc po co arduino ? Z tym zabezpieczeniem termicznym to miałoby działać na zasadzie, że przyklejam np. bezpiecznik bimetaliczny do obudowy silnika i łączę go z cewkami stycznika? Nie. Wyłącznik silnikowy (np GV2MExx)...
No to wszystko już napisałem wcześniej ale jeszcze raz: - albo ( duużo prościej) kupujesz za ok. 230 zł odbiornik Hormanna Het/s 24 BS, podpinasz go jako przycisk ścienny do centralki Benincy, rejestrujesz w nim swoje piloty i tyle. - albo ( trochę dookoła ale nieco taniej) kupujesz odbiornik Proxima NMH1 (ok. 140 zł), kupujesz stałokodowego pilota...
W załącznikach masz manuale do wa300s, jeżeli chodzi o sygnał brama otwarta czy zamknięta to albo wyłącznik najazdowy albo kontaktron sprawę rozwiąże zależy do czego ci to potrzebne. kolego wydaje mi się że sterowanie 360 to nic innego jak standardowe sterowanie wa300 tylko że wyciągnięte z obudowy napędu do osobnej skrzynki, zresztą na stronie hormanna...
A nie masz czegoś podpiętego pod zaciski sterujące? Ew zwilgocona płytka elektroniki.. Pozdr.J.
Brama sama ustali sobie dolny punkt zamknięcia. W tym celu należy na napędzie nacisnąć przycisk programowania i jak się zapali na wskaźniku litera "L" zamknąć bramę przyciskiem na napędzie. Brama sama się zamknie i jak dojedzie do końca, sama się otworzy. Po tej czynności trzeba jeszcze trzy razy zamknąć i otworzyć bramę. Gotowe.
Nie można programowo ustawić że brama otwiera się przez 30sekund i koniec? Ja u siebie montowałem Hormann Rotamatic2 i jest to ciekawy system, bo silniki są niskonapięciowe, plus mają regulowaną krańcówkę na zamykaniu. Kąt otwarcia programujesz sobie trzymając przycisk tak długo, aż skrzydło dotrze do pożądanej pozycji. Pozycja jest zapamiętywana,...
Witam, Wysokości cofnięcia nie programuje się, wynosi ona ok. 40 cm (opcja 03 w menu 11) lub całkowite otwarcie (opcja 04), po zadziałaniu zabezpieczenia krawędzi. W tym wypadku jednak należy ustawić granicę cofania (aby napęd nie interpretował podłogi jako przeszkody) robi się to w menu 7, wybierając typ prowadzenia bramy na której zainstalowany jest...
Brama fiksuje bo moze potrzebuje reulacji i smarowania... Jezeli wlaczala Ci sie amperometryka to wcale nie znaczy ze jest problem z napedem( pewnie w lato nie miales takich problemow tylko jak spadla temperatura). Jezeli z napedem wszystko ok to serwis zalatwi sprawe i brama bedzie cicho i bez problemow sluzyc.
Był u mnie fachowiec. Faktycznie chodziło o odpowiednie poprzesuwanie górnych kółek. Co więcej , to trzeba regulować przy opuszczonej bramie, tak nisko jak ma potem zjeżdżać. Te rolki trzeba przesunąć do góry na maxa, tzn aż napotkają na opór prowadnicy. Nareszcie wiem, jak to działa. Pozdrawiam
Nowa brama powinna pracować tylko z lekkim szumem ocierających o siebie zamków miejsce styku) paneli (napęd to inna sprawa). Brama do częściowego demontażu i montażu na nowo, gdzie miarka i poziomica jest cały czas w użyciu.
na dół muszę trzymać cały czas przycisk Ze względów bezpieczeństwa. W wielu centralach bez aktywnego zabezpieczenia nie uruchomisz trybu opuszczania/zamykania bez podtrzymania.
Wygląda że jest OK. Jeśli brama osiągnie położenie skrajne zamknięcia, ma zaświecić się kontrolka F (i w tym momencie napęd powinien się zatrzymać) , jeśli otwarcia - kontrolka G. Nie halo jest tylko, jeśli zaświeci się kontrolka A, czyli zadziała antyzgniecenie. Pooglądaj ze zrozumieniem rysunki w instrukcji - kręciołkami D i E ustawiasz pozycje stopu...
Dzień dobry, po ponownym zapropogramowaniu bramy z napędem supramatic e2 brama co parę godzin sama się otwiera. Wcześniej tak nie było, tylko przypadkowo została rozpragromowana. Ktoś może pomóc? 02.09: Podbijam temat. Dzisiaj był serwisant hormanna. Zresetował ją i zaprogramował od nowa. Nigdy nie spotkał się z takim przypadkiem. Po godzinie stała...
Baardzo nieliczne napędy z siłownikami 220V mają krańcówki elektryczne ale to nie Nice ani Faac (chyba Hormann i Normstahl ma takie) Nice Moby lub TOONA, Came Ati mają wyłaczniki
Witam, mam problem z brama Hormann A300 błąd 32 (Chipcard defekt). Nie wiem jak mam go rozwiązać?
Pierwszy schemat (at)kotbury powinien działać po modyfikacji: pomiędzy fotokomórką, a zaciskiem 71 wpinamy diodę (anoda do zacisku 71). Pamiętamy oczywiście, że w tej sytuacji fotokomórki nie mogą służyć za zabezpieczenie osób (brak testowania), a jedynie zabezpieczenie mienia. (at)Marek: jeżeli Hormann czegoś nie wypuszcza, znaczy, że nie udało się...
W końcu dowiedziałem się co to za błąd. Błąd 28 powstaje po przekroczeniu punktu krańcowego otwarcia lub zamknięcia. Dzieje się to na skutek najczęściej przewyższenia napięcia zasilania napędu. Silnik wtedy przez zwiększenie szybkości nawijania (odwijania) przekracza punkt zatrzymania a system traktuje to jako błąd :!: . Są trzy możliwości rozwiązania...
brama hormann brama hormann zatrzymuje brama hormann zatrzymywać
makro excel zapis pliku vectra przekaznik pompy paliwa avensis ręczny
Volvo S80 2000 – nawiew działa tylko na maksymalnych obrotach, brak sterowania wentylatorem Delphi Grundig CD30 MP3 GM0D33C1509475 – kod PIN radia, odczyt z EEPROM, Opel