Hydrauliczny napinacz łańcucha nie trzyma.
Napinacz łańcucha iest hydrauliczny i potrzebuje cisnienia oleju, aczkolwiek przy pełnej sprawności napinacza i nierozciagnietym łańcuchu powinien być napiety nawet gdy nie pracuje silnik
VW 1.8T (AEB, AGU, AUM, BAM) – hałas napinacza łańcucha rozrządu na biegu jałowym, cichnie po dodaniu gazu. Jakie są typowe przyczyny i jak sprawdzić napinacz VVT?
A tam jest hydrauliczny napinacz tego łańcucha? może po wymianie na nim gubi te ciśnienie.
Wniosek z tego, że jeśli pompa oleju nie daje wystarczająco dużego ciśnienia oleju to hydrauliczny napinacz łańcucha nie działa poprawnie,tak? Tak jak wspominałem to zmieniałem czujnik ciśnienia oleju na mniejszą wartość ze względu na zapalająca się kontrolkę.
Czy to jest hydrauliczny napinacz łańcucha z elektrozaworem, sterujący zmiana położenia wałka zaworów ssących ? Zrobiłem mały test odłączyłem wtyczkę od niego i samochod rusza bez tych szarpniec. Na obroty co prawda nie wchodzi plynniej ale roznica w ruszaniu jest. Dodatkowo : mam objaw polegajacy na dzwieku "diesla" dochodzacym gdzies z tylu silnika...
A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku? A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania? Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123.. Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..
W tym silniku jest pasek rozrządu plus łańcuch między wałkami. Po ok 200 kkm wymaga wymiany łańcuch plus napinacz hydrauliczny. Jako że jest to napinacz hydrauliczny to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju zbyt małe powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha.
Sprawdzić dokładnie napinacz hydrauliczny łańcucha. To jest pięta Achillesa w tym silniku.
Mówisz Kolego o czymś takim?: http://obrazki.elektroda.net/40_12629140... Zluzowanie koła pasowego NIE zatrzyma pompy olejowej. Skąd wiesz że pompa nie pracowała? Regulatory oczywiście hydrauliczne,także napinacz łańcucha rozrządu.Możliwe że przy braku ciśnienia i "słabym łańcuchu"przestawia Ci rozrząd.
Witam jeszcze raz, pomożcie, jak rozmontować napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu i jak go potem złożyć oraz zabezpieczyć, do silnika jak w temacie. Z góry dzięki
Luz na łańcuchu jest zatem kasowany wałkami,ale niestety w zależności od tego czy krzywka zdążyła już przejść wierchołkiem,łańcuch zostaje naprężony albo między wałkami,albo na napinaczu,albo na płozie prowadzącej. Jak jest napiety w jednym miejscu,to na pozostałych dwóch odcinkach ma luz.. Po twojej wypowiedzi wiem tylko tyle że moja wiedza na temat...
Może być napinacz łańcucha - jest hydrauliczny.
Łańcuch nie stukał. Przez pierwsze 500km silnik szedł idealnie. Teraz zgubił ciśnienie więc napinacz hydrauliczny nie napina łańcucha i on stuka. Zmierze dokładnie ciśnienie i dam znać
Silnik Z10XE,problem polega na tym że napinacz hydrauliczny nie napina listwy prowadzącą-napinającej łańcucha rozrządu na ciepłym silniku.
Musisz zdjąć pokrywę zaworów ,poluzować napinacz hydrauliczny górnego łańcucha i wyjmujesz to koło a pod nim masz jeszcze śruby które trzymają pompę .Na piastę pompy masz nałożone dwa koła,jedno od górnego a drugie od dolnego łańcucha .
Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego Napinacz masz hydrauliczny, naprężenie łańcucha jest zależne od ciśnienia oleju i stanu napinacza. A jaki masz olej ?
Witam, poszukuję podpowiedzi co jest przyczyną terkoczącej pracy silnika Ford 2.2 tdci 2008r, wymieniłem napinacz hydrauliczny łańcucha, wtryski po regeneracji, hydroregulatory sprawne im wyższe obroty tym głośniejsze żęcholenie, może ktoś już to przerobił i podpowie mi co boli ten silnik ma tylko 140 tyś km. Kilku mechaników słuchało i każda diagnoza...
...a temteratura ma bardzo dużo do tych stuków...olej robi sie rzadszy, a napinacz łańcucha jest hydrauliczny, Kolega wyżej ma rację, wyszła seria wadliwych tych rozrządów. Pozdrawiam
A masz tam jakieś hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu ?
Zestawy rozrządu występują w różnych konfiguracjach. Czy zestaw w składzie: łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacz, będzie odpowiedni ? Czy raczej szukać zestawu rozbudowanego składającego się z: 3 kół zębatych + śrub mocujących, 3 ślizgów, napinacza hydraulicznego, łańcucha, uszczelki pokrywy rozrząd i uszczelniacz wału korbowego ? czy wystarczy ten pierwszy...
Witaj dzięki za wypowiedź, ale chyba nie jest do końca odpowiedzią na moje pytanie. Skoro jest niezgodnias znaków minimalna ale jest to może być coś nie tak? Może to kwestia napinacza łańcucha rozrządu nie zaglądałem tam, auto ma dopiero przejechane 180 tys.
A łańcuch??? Napinacz hydrauliczny sprawny ?? nie ma synchronizacji miedzy wałem , a wałkiem ssącym . Ile ogniwek jest miedzy znakami na wałkach ??
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
Silnik zapewne 1,8 00561 czas wtrysku powyżej górnej granicy adaptacji. Do sprawdzenia dolot na lewe powietrze. Ciśnienie na listwie wtrysków czy nie za niskie. Przepływomierz do sprawdzenia czy nie zaniża jeśli jest. Jak to nie pomorze to test wtrysków czy nie zabrudzone/przytkane (szczególnie przy LPG). 01120- do sprawdzenia rozrząd naciąg paska osadzenie...
Podaj mi symbol tego silnika ale gorąco namawiam abyś kolego dał sobie spokój, nad bezpieczeństwem "twojego" łańcucha czuwa hydrauliczny napinacz a z tych lat to silniki merca słyną z bardzo ale to bardzo dużej żywotności i trwałości. Co innego teraz te nowe na common railu.U mnie w serwisie jest "kaczor" którego szacuje się że ma grubo ponad 1.5mln...
Silnik nie daje się uruchomić Dodano po 4 Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika. Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy. Dodano po 1 Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie...
Jest to auto powypadkowe przywiezione z Francji.Ale mniejsza z tym ciśnienie sprawdzone oczywiście. Kupiłem dzisiaj komplet popychaczy, bo 10 było zapieczonych(zastałych), co powodowało nie zamykanie się zaworów do końca i nie sprężanie powietrza. Za inne rady Gackowi dziękuje może przydadzą się w przyszłości, a Tym którzy nie naprawiali takiego silnika...
Są generalnie 3 opcje. Popychacze hydrauliczne, zanim dostaną oleju. Łańcuch zanim dostanie oleju. Łańcuch, zanim napinacz zostanie napełniony olejem i skasuje luz łańcucha, a dźwięk ten to hałas łańcucha po ślizgach.
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
"Czy może przeskoczyć ?"- Odpowiem w ten sposób:Pytałem mechanika, który mi to wymieniał ( pracownika serwisu VW) o to czy często do nich do serwisu trafiają auta z tą usterką? Odpowiedział,że przywożą takie auta ale już z zerwanymi łańcuchami ( widać wcześniej się ludzie nie przejmują ). Można się domyśleć ,ze łańcuch zbyt luźny próbuje przeskoczyć...
Sprawdź kolego dokładnie czy hałas nie dochodzi spod pokrywy zaworów z łańcucha łączącego oba wałki rozrządu. Jest napinany przez nastawnik/napinacz hydrauliczny(koszt w ASO około 2400pln).
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
Witam! Mercedes 2,3 benzyna "kaczka", mam problem z rozrządem, łańcuch się zerwał i troszkę nabroił, krzywe zawory itd. Teraz zastanawiam się czy jest sens go naprawiać bo silnik nie miał ciśnienia na wolnych obrotach, a napinacz jest hydrauliczny i czy to nie było przyczyną zerwania łańcucha, remont kapitalny to kupa pieniędzy no i nastawiam się na...
Witam. Specjalistów. Mam problem z moim paskiem i mam nadzieje, że ktoś z Was mi coś doradzi. Problem wygląda tak. Zakupiłem paska B5 1.8 125 KM ADR, 1999 rok. 189 000 km. Po zakupie wymieniłem rozrząd i napinacz hydrauliczny. W poniedziałek przyszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Dodam, że autko działało w 100% sprawnie. Pojechałem do mechanika....
Oj koledzy błądzicie a nie kolega goldwinger chyba po to wrócili do łańcucha aby nie było go trzeba wymieniać jak zwykły rozrząd , praktycznie powinien wytrzymać razem z żywotnością silnika ale zdarzają się usterki ale tylko dotyczące napinaczy które są hydrauliczne. Pomimo że to nie moja działka to uważam że usterka jest właśnie w rozrządzie.P
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach słychać z silnika stukanie- bardziej klekot wina łańcucha rozrządu i popychacza hydraulicznego (napinacza??) Śmiało wymieniaj rozrząd. Możesz być pewny że to on jest przyczyna "stukania" Ja w swoim wymieniłem sam łańcuch i napinacz, gdyż koła i prowadnice się prawie nie zużywają i nie potrzeba żadnych blokad....
DLA WSZYSTKICH Wstawiam wiadomość dla jednego z kolegów Wariator ma 1 ustawienie lecz czytałem iż może być z cięty bolec który ustala położenie wariatora w stosunku do wałka. Ustawi się to bez blokady na suwmiarkę lecz ja myślałem że źle ustawiam i kupiłem blokady a tu u mnie był niesprawny nastawnik hydrauliczny wariatora (silikonowy paproch w nastawniku)....
osobiście zostawiłbym panewki a jednak zajął się rozrządem tam chyba siedzi napinacz hydrauliczny jeżeli był wymieniany to może coś z nim o ile klient jest pewien swojej racji a żeby nie miał pan jeszcze więcej kłopotów to radzę sprawdzić jeszcze raz ciśnienie na wyższych obrotach bo co niektórzy potrafią podłożyć coś pod zawór ciśnienia w pompie i...
Przerabiałem dwukrotnie podobny problem w tym silniku. Odgłos wskazywał na łańcuch, ale jednocześnie był jakiś dziwny, takie metaliczne dzwonienie. Kłopot nie był po stronie łańcucha, tylko wałków rozrządu. Dokładnie wszystkich czterech. Jest tam problem z "kompensatorami" luzu międzyzębnego na kołach zębatych wałków. Po prostu podkładka oporowa spinająca...
W silnikach 1.0 i 1.2 jest rozrząd na łańcuchu z napinaczem hydraulicznym bywa (ale przebieg co najmniej 50-70 tys)że jest głośny właśnie rozrząd .Luzy zaworowe są kasowane hydrauliką i zawory raczej nie stukają nie po takim przebiegu.
Saron22 dzieki za linki, ale tam glownie jest o wanosie, a mi potrzeba ustawienie znakow na zebatkach walka wydechowego :cry: W obu linkach widać doskonale w jakiej pozycji należy zablokować wałek ssący i wydechowy oraz wał korbowy. Na filmach na YT widać też wstępne napinanie łańcucha za pomocą mechanicznego napinacza zastępującego hydrauliczny. Reszta...
Ten model nie ma przewodów zapłonowych tylko trzy cewki, też stawiam na rozrząd bo auto chodziło bezproblemowo. Klient rano chciał odpalić a tu problem. Czytałem że łańcuch rozrządu ma napinacz hydrauliczny i czasami zawodzi ale to już sprawa mechanika. Dzięki za odpowiedzi
Być może przestawił się łańcuch rozrządu i zawory "zderzyły" się z tłokami. Łańcuch przeskoczył ze względu na wadę hydraulicznego napinacza....
VW T5 2.5 TDI 175 KM rok produkcji to 2006 rok z przebiegiem 27500 km Moje pytanie. Jak tam jest wykonany rozrząd, na pasku, czy na łańcuchu? Drugie pytanie. Co ile kilometrów trzeba ów rozrząd wymieniać? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne w celu uzyskania dokładnej odpowiedzi? Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując podane przez Ciebie...
Witam wszystkich opiszę problem z golfem 5 1.4Fsi a więc, autko nagle przestało odpalać objawy silnik przy próbie odpalenia zaczyna chwytać na jeden tłok ale nic pozatym.Po podłączeniu Vaga żadnych usterek , zapłon jest paliwo dochodzi dodam jeszcze że na "plaka" też nie chwyta , więc moje podejrzenia poszły w stronę rozrządu , zakupiłem blokadę ustawiłem...
Jeśli nie zależy Ci na jakimś szybkim i wygodnym włączaniu i wyłączaniu tej pompy, to zastosuj dwie zębatki i łańcuch, do tego napinacz z zatrzaskiem. Napinaniem pasków zniszczysz pompę, na łańcuchu będzie pracowała znacznie dłużej.
Witam, mam zamiar kupić Opel Corsa C 1.0 12V, 2004r, 85tyś. przebieg, garażowany - wiem bo auto byłoby od znajomej z okolicy. Na razie wziąłem na próbę i zaniepokoiło mnie klekotanie przy silniku na wolnych obrotach po jego rozgrzaniu. Na zimnym wszystko OK, na rozgrzanym cichnie przy ~1200 obrotach. Poza tym silnik pracuje dobrze, ma moc, nie ma problemów...
Autem dało się jezdzić przez 3tyg ( 600Km) po czym problem wrócił. Fachowcy stwierdzili że wyciagnał się łańcuch bo był nie markowy ( ruville). Dali swój oryginalny i wszytsko ok. Po tej wymianie pojezdziłem 5 dni (250km) i problem dziś znów wrócił. Obecnie brak mocy, metaliczny hałas, kopcenie. Brak check engine. Objawy wskazują na przestawienie rozrządu....
Jeśli jest tam napinacz hydrauliczny, to jego zużycie będzie skutkować "gubieniem" ciśnienia na postoju, przez co przez chwilę po odpaleniu zanim poprawnie zacznie pracować, musi się "napompować".
Wałek rozrządu jest napędzany łańcuchem dwurzędowym, ale posiada napinacz hydrauliczny. Stąd może występować odrobinę inne położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego, dlatego ten czujnik. Ot, takie zmienne fazy rozrządu. Rozrząd był sprawdzany przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Zero luzów, łańcuch sztywny, poprawnie ustawiony,...
Przy takiej średnicy można otwory wiercić na zewnątrz rury jak również od środka. Gdy możliwe jest wiercenie od środka to można zastosować mocowanie za pomocą rozpieraka mechanicznego, hydraulicznego czy pneumatycznego którego zakończenie to podstawa wiertarki. Jeśli będzie zrobiony z cienkościennej rury to nie będzie to zbyt ciężka konstrukcja. Przy...
Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. VAG pokazuje błąd czujnika wałka ale jak to z starymi autami bład wyswietlał się już wcześniej. Szczerze mówiąc nie wiem czy uda mi się ustalić w czym był problem. Na 95% to napinacz hydrauliczny lub może faktycznie źle założony łańcuch choć nie wiem co to za filozofia...
myślę, że rozrząd ciągle jest oryginalny. Ten silnik jest na łańcuchu. Jak się spotkam kiedyś z wujem to się go zapytam czy coś było przy nim robione. Wina rozrządu dokładnie to rozciągnięty łańcuch i zużyty/uszkodzony napinacz hydrauliczny (opóźnienie rozrządu i dopóki pompa oleju w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nabije ciśnienia oleju w napinacz...
Mariusz, rozwijasz dwa tematy i tak naprawdę nie wiem o co ci chodzi, Jeżeli pokazyje ci błąd czujnika wałka to może być vanos albo wyciągnięty łańcuch( brak synchronizacji), albo złe ciśnienie oleju podczas startu( napinacz hydrauliczny)
Rozrząd łańcuchowy budowany jest jako tzw. cichobieżny. Oprócz jego ciągłego napinania hydraulicznego przez olej w napinaczu, drgania i bicia łańcucha niweluje się łyżwami/prowadnicami z okładziną z tworzyw sztucznych, umieszczanych po zewnętrznej stronie długich odcinków łańcucha. Stąd dopiero znaczne wyciągnięcie łańcucha i wytarcie okładziny ślizgów...
Mam ten sam problem w moim Sebringu. Popychacze wszystkie wymienione, panewki sprawdzone, sworznie na górze korb też i dalej stuka na zimnym jak ..... Udało się zdiagnozować problem? Jak mi się uda to dam znać co to było. Dodano po 1 Aha, ten silnik ma pasek a nie łańcuch tak btw. może jeszcze ewentualnie stukać hydrauliczny napinacz tego paska ale...
Widoku przytartych panewek nie da się przeoczyć (już nie są srebrne tylko żółte i czarnawe ew. rozklepane z zadziorami) , po drugie w tych silnikach czasami wywalało zimer wału od strony rozrządu jak był kiepski, musi być dobrej firmy i dobrze wbity/osadzony. Łańcuch jest napinany przez napinacz hydrauliczny i jazda z niskim poziomem oleju przeważnie...
Tłumik też warto wymienić, cena 360 zł za rozrząd jeżeli jest z napinaczem hydraulicznym to dobra cena a mało kto pamięta że w silnikach 1.8t jest jeszcze łańcuch rozrządu do napędu 2 wałka w głowicy i jego też się wymienia bo nie jest wieczny.
Tam jest napinacz hydrauliczny, który nie ma zapadki mechanicznej, jedynym zabezpieczeniem przed cofnięciem jest zaworek jednokierunkowy na wlocie oleju do niego, jak zaczyna przepuszczać to łańcuch przeskakuje. Wada fabryczna tych silników
Sama idea kolegi romoo jest prawidłowa ale wybór pomiędzy łańcuchem a paskami zależy od przewidywanego obciążenia jakie będzie tam występować, oraz od kąta opasania i średnicy kół pasowych w przypadku pasków. Dla przykładu podam, w niemal identycznym rozwiązaniu na dwóch paskach siedemnastkach, w obciążeniu kosiarką rotacyjną i przy kołach średnicy...
Silnik od malucha jest przede wszystkim najprostszym z powodu układu chłodzenia i najdostępniejszym. Ale...któryś z kolegów napisał gdzieś tam wcześniej, że wywiercił spawy otworowe w moście od żuka by wyjąć jedną połówkę do skracania. Zapomniał natomiast dopisać w jaki cudowny sposób tego dokonał???? Mnie przy pomocy wiertarki stołowej i wierteł z...
Dopiero co oddałem klientowi takiego złoma,zgłaszał czujnik wałka,łancuch był tak juz wyciagniety ze zawory spotkały sie z tłokami i dzwigienki poleciały. A napinacz hydrauliczny wysunął sie 4cm(nowy zestaw 0,5cm) Auto real przebieg 120tysiakow bo znam ten bolid od nowosci. Bez blokad szkoda sie zabierać za tą robote.
http://obrazki.elektroda.pl/6529124700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7573445200_1... Problem opisywany nie raz, jednak u mnie wszystkie metody zawiodły. Przy rozgrzanym silniku ok. 92 st zapala się na niskich obrotach kontrolka od ciśnienia oleju. Pomiar cisnienia manometrem wpiętym w miejsce czujnika ciśnienia oleju...
Mogły się rozsypać plastikowe prowadnice łańcuchów, które robią za napinacze/zmieniarki faz rozrządu. Trzeba zdjąć dekle z głowic i pooglądać. Mogą się tłuc popychacze hydrauliczne, ale jeśli dźwięk dochodzi z obu głowic to zaczął bym od pomiaru ciśnienia oleju manometrem
Dziękuję za pomoc. Prace postępują , głowicę robi specjalista ( koszt 800zł ) lista części już zrobiona , ale jest jeszcze kilka spraw : 1. Jaka jest fizyczna różnica między AZQ a BZG bo mam książkę do tego pierwszego i nie wiem czy mogę się na niej "opierać" ? 2. Czy jest różnica między hydraulicznymi regulatorami zaworów ssących i wydechowych bo wydaje...
Z tego co wiem te auta mialy wadliwy rozrzad.Byl dostepny upgrade za grube ojro... Robilem rozrzad w jednym takim, nalatane mial grubo ponad 200tkm ,wszystko ustawilem jak nalezy,pojezdzil ponad pol roku i nagle zaczal halasowac bo lancuch przeskoczyl ,co spowodowalo pozniej pogiecie popychaczy zaworow.Dokopalem sie do rozrzadu i okazalo sie ,ze napinacz...
Łańcuch napinany jest hydraulicznie, jak grzechocze to znak, że ma już dość.
Łańcuch to w tych modelach dzwoni prawie cały czas, więc uodporniłem się na to już. Chyba że wyciągnął się już na tyle, że daje błędne wskazania na czujniku (to mogłoby tłumaczyć pojawienie się błędu na wolnych obrotach kiedy napinacz hydrauliczny nie pracuje tak dobrze jak przy większych obrotach). Czyli przyrządy muszę zakupić i pewnie się skończy...
Po dłóższym czasie poluzowany łancuch lubi przeskoczyć o ząb na wale trzeba uważać A wiesz w jaki sposób jest regulowany jego naciąg? kolego napinacz jest hydrauliczny nie jest to żadne odkrycie z Twojej strony. Co do zdjętego koła to ustawienie początku tłoczenia w tej pompie jest do zrobienia beż wększego problemu trzeba mieć tylko troche wiedzy...
Odpowiem sobie sam : ja zrobiłem bez blokad.Tak zrobiłem to ... i znowu się spartoliło. Nastawiłem przy pomocy.... zdjęcia z allegro - znalazłem ładne zdjęcie blokad, ustawiłem tak jak zobaczyłem na zdjęciu wałki a wał na czuja- czyli wkretak (w otwór po swiecy) i ustawiłem GMP. Zadziałało. Problem tylko w tym że napinacz hydrauliczny ma wade fabryczną...
Robiłem coś takiego w AAA starszy od twojego .Daj swoją głowice jak ci radzi wyżej kolega. Zawory i popychacze śmieszne koszty wszystkie raczej nie oberwały , koło kup w serwisie jak zdejmiesz łańcuchy zobacz czy nie wytarta panewka na tym wałku pośrednim u mnie latał jak żyd po pustym sklepie. Warto wymienić kompletny rozrząd przy tej operacji łańcuchy...
hej mam dziwny problem z odpaleniem auta. Otóż przekręcam kluczyk pojawiają się diodki na wyświetlaczu słychać cicho pompkę od benzyny po chwili się wyłącza więc przekręcam kluczyk i odpalam auto odpala ma gdzieś 1200obrotów i po chwili obroty maleja tak jakby chciało zgasnąć czasem gaśnie a czasem nie gaśnie po chwili znów wchodzi na obroty i stabilizuje...
Witam, mianowicie problem jest taki, że z okolicy gdzieś rozrządu, wału korbowego jest dźwięk klepania, nawet nie wiem jak to nazwać, jest to dość irytujące. Na początku myślałem, że koło pasowe od wału korbowego wydaje taki dźwięk, więc zdemontowałem, odkręciłem również napinacz i zdjąłem pasek, dzięki czemu odłączyłem w ten sposób alternator i kompresor....
Witam! Błąd 17936-cramshaft timing adj. bank1(n205): open circuit p1528 - 35-00. wygląda na to że obwód otwarty czujnika n205, ten czujnik znajduje się w napinaczu hydraulicznym łańcucha i ma za zadanie sterować napinaczem dla zmiennych faz, ale mogę się mylić ponieważ mój silnik nie ma właśnie tego napinacza ze sterowaniem zewnętrznym, ma napinacz...
napinacz łańcucha napinacz hydrauliczny hydrauliczny napinacz
diagnostyka silnika citroen xsara głośne wirowanie pralki bramy hormann programowanie
Głośna praca sprzęgła w magnetofonie Technics RS-B85 Jak wyłączyć zabezpieczenie dziecka na urządzeniach elektronicznych?