Napinacz łańcucha iest hydrauliczny i potrzebuje cisnienia oleju, aczkolwiek przy pełnej sprawności napinacza i nierozciagnietym łańcuchu powinien być napiety nawet gdy nie pracuje silnik
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
VW 1.8T (AEB, AGU, AUM, BAM) – hałas napinacza łańcucha rozrządu na biegu jałowym, cichnie po dodaniu gazu. Jakie są typowe przyczyny i jak sprawdzić napinacz VVT?
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
Hydrauliczny napinacz łańcucha nie trzyma.
Luz na łańcuchu jest zatem kasowany wałkami,ale niestety w zależności od tego czy krzywka zdążyła już przejść wierchołkiem,łańcuch zostaje naprężony albo między wałkami,albo na napinaczu,albo na płozie prowadzącej. Jak jest napiety w jednym miejscu,to na pozostałych dwóch odcinkach ma luz.. Po twojej wypowiedzi wiem tylko tyle że moja wiedza na temat...
Przecież to nie jest żaden czujnik ciśnienia, tylko elektrozawór do zmiany faz rozrządu :D W tym silniku nie występuje, jest zwykły hydrauliczny napinacz. Jak łańcuch hałasuje, to trzeba w miejsce czujnika ciśnienia na korpusie filtra wkręcić manometr i skontrolować ciśnienie, jak jest ok, to wymienić kpl, tj łańcuch i napinacz
Czy to jest hydrauliczny napinacz łańcucha z elektrozaworem, sterujący zmiana położenia wałka zaworów ssących ? Zrobiłem mały test odłączyłem wtyczkę od niego i samochod rusza bez tych szarpniec. Na obroty co prawda nie wchodzi plynniej ale roznica w ruszaniu jest. Dodatkowo : mam objaw polegajacy na dzwieku "diesla" dochodzacym gdzies z tylu silnika...
DLA WSZYSTKICH Wstawiam wiadomość dla jednego z kolegów Wariator ma 1 ustawienie lecz czytałem iż może być z cięty bolec który ustala położenie wariatora w stosunku do wałka. Ustawi się to bez blokady na suwmiarkę lecz ja myślałem że źle ustawiam i kupiłem blokady a tu u mnie był niesprawny nastawnik hydrauliczny wariatora (silikonowy paproch w nastawniku)....
Witaj dzięki za wypowiedź, ale chyba nie jest do końca odpowiedzią na moje pytanie. Skoro jest niezgodnias znaków minimalna ale jest to może być coś nie tak? Może to kwestia napinacza łańcucha rozrządu nie zaglądałem tam, auto ma dopiero przejechane 180 tys.
Witam jeszcze raz, pomożcie, jak rozmontować napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu i jak go potem złożyć oraz zabezpieczyć, do silnika jak w temacie. Z góry dzięki
Łańcuch nie stukał. Przez pierwsze 500km silnik szedł idealnie. Teraz zgubił ciśnienie więc napinacz hydrauliczny nie napina łańcucha i on stuka. Zmierze dokładnie ciśnienie i dam znać
Silnik Z10XE,problem polega na tym że napinacz hydrauliczny nie napina listwy prowadzącą-napinającej łańcucha rozrządu na ciepłym silniku.
"Czy może przeskoczyć ?"- Odpowiem w ten sposób:Pytałem mechanika, który mi to wymieniał ( pracownika serwisu VW) o to czy często do nich do serwisu trafiają auta z tą usterką? Odpowiedział,że przywożą takie auta ale już z zerwanymi łańcuchami ( widać wcześniej się ludzie nie przejmują ). Można się domyśleć ,ze łańcuch zbyt luźny próbuje przeskoczyć...
Musisz zdjąć pokrywę zaworów ,poluzować napinacz hydrauliczny górnego łańcucha i wyjmujesz to koło a pod nim masz jeszcze śruby które trzymają pompę .Na piastę pompy masz nałożone dwa koła,jedno od górnego a drugie od dolnego łańcucha .
osobiście zostawiłbym panewki a jednak zajął się rozrządem tam chyba siedzi napinacz hydrauliczny jeżeli był wymieniany to może coś z nim o ile klient jest pewien swojej racji a żeby nie miał pan jeszcze więcej kłopotów to radzę sprawdzić jeszcze raz ciśnienie na wyższych obrotach bo co niektórzy potrafią podłożyć coś pod zawór ciśnienia w pompie i...
Silnik zapewne 1,8 00561 czas wtrysku powyżej górnej granicy adaptacji. Do sprawdzenia dolot na lewe powietrze. Ciśnienie na listwie wtrysków czy nie za niskie. Przepływomierz do sprawdzenia czy nie zaniża jeśli jest. Jak to nie pomorze to test wtrysków czy nie zabrudzone/przytkane (szczególnie przy LPG). 01120- do sprawdzenia rozrząd naciąg paska osadzenie...
Podaj mi symbol tego silnika ale gorąco namawiam abyś kolego dał sobie spokój, nad bezpieczeństwem "twojego" łańcucha czuwa hydrauliczny napinacz a z tych lat to silniki merca słyną z bardzo ale to bardzo dużej żywotności i trwałości. Co innego teraz te nowe na common railu.U mnie w serwisie jest "kaczor" którego szacuje się że ma grubo ponad 1.5mln...
Silnik nie daje się uruchomić Dodano po 4 Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika. Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy. Dodano po 1 Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie...
A łańcuch??? Napinacz hydrauliczny sprawny ?? nie ma synchronizacji miedzy wałem , a wałkiem ssącym . Ile ogniwek jest miedzy znakami na wałkach ??
W tym silniku jest pasek rozrządu plus łańcuch między wałkami. Po ok 200 kkm wymaga wymiany łańcuch plus napinacz hydrauliczny. Jako że jest to napinacz hydrauliczny to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju zbyt małe powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha.
A masz tam jakieś hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu ?
A tam jest hydrauliczny napinacz tego łańcucha? może po wymianie na nim gubi te ciśnienie.
A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku? A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania? Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123.. Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..
Sprawdzić dokładnie napinacz hydrauliczny łańcucha. To jest pięta Achillesa w tym silniku.
No a to sprężanie sprawdziłeś? była awaria napinacza No jesteś blisko ;) Nie awaria lecz stawianie aut na biegu na górce, (napinacz hydrauliczny) łańcuch napięty wypychał olej z napinacza a resztę to sobie sami dopowiedzcie.
Mówisz Kolego o czymś takim?: http://obrazki.elektroda.net/40_12629140... Zluzowanie koła pasowego NIE zatrzyma pompy olejowej. Skąd wiesz że pompa nie pracowała? Regulatory oczywiście hydrauliczne,także napinacz łańcucha rozrządu.Możliwe że przy braku ciśnienia i "słabym łańcuchu"przestawia Ci rozrząd.
W tym silniku jest napinacz dwutłoczkowy ma sprezyne oczywisci trzeba go przed montazem rozebrac i potem przekrecajac w prawo zablokowac wewnetrzny tloczek .wkrecic do sinika(silnik przed - wyjeciem napinacza trzeba ustawic na 10' przed ZZ!!- tak zeby łancuch byl luzny!)po wmontowaniu trzeba wlozyc cos do slizgu miedzy kola rozrzadu i popychajac zwolnic...
Zestawy rozrządu występują w różnych konfiguracjach. Czy zestaw w składzie: łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacz, będzie odpowiedni ? Czy raczej szukać zestawu rozbudowanego składającego się z: 3 kół zębatych + śrub mocujących, 3 ślizgów, napinacza hydraulicznego, łańcucha, uszczelki pokrywy rozrząd i uszczelniacz wału korbowego ? czy wystarczy ten pierwszy...
Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego Napinacz masz hydrauliczny, naprężenie łańcucha jest zależne od ciśnienia oleju i stanu napinacza. A jaki masz olej ?
Może być napinacz łańcucha - jest hydrauliczny.
Witam, poszukuję podpowiedzi co jest przyczyną terkoczącej pracy silnika Ford 2.2 tdci 2008r, wymieniłem napinacz hydrauliczny łańcucha, wtryski po regeneracji, hydroregulatory sprawne im wyższe obroty tym głośniejsze żęcholenie, może ktoś już to przerobił i podpowie mi co boli ten silnik ma tylko 140 tyś km. Kilku mechaników słuchało i każda diagnoza...
...a temteratura ma bardzo dużo do tych stuków...olej robi sie rzadszy, a napinacz łańcucha jest hydrauliczny, Kolega wyżej ma rację, wyszła seria wadliwych tych rozrządów. Pozdrawiam
Jeśli jest tam napinacz hydrauliczny, to jego zużycie będzie skutkować "gubieniem" ciśnienia na postoju, przez co przez chwilę po odpaleniu zanim poprawnie zacznie pracować, musi się "napompować".
W silnikach 1.0 i 1.2 jest rozrząd na łańcuchu z napinaczem hydraulicznym bywa (ale przebieg co najmniej 50-70 tys)że jest głośny właśnie rozrząd .Luzy zaworowe są kasowane hydrauliką i zawory raczej nie stukają nie po takim przebiegu.
Być może przestawił się łańcuch rozrządu i zawory "zderzyły" się z tłokami. Łańcuch przeskoczył ze względu na wadę hydraulicznego napinacza....
Jeśli nie zależy Ci na jakimś szybkim i wygodnym włączaniu i wyłączaniu tej pompy, to zastosuj dwie zębatki i łańcuch, do tego napinacz z zatrzaskiem. Napinaniem pasków zniszczysz pompę, na łańcuchu będzie pracowała znacznie dłużej.
Są generalnie 3 opcje. Popychacze hydrauliczne, zanim dostaną oleju. Łańcuch zanim dostanie oleju. Łańcuch, zanim napinacz zostanie napełniony olejem i skasuje luz łańcucha, a dźwięk ten to hałas łańcucha po ślizgach.
Saron22 dzieki za linki, ale tam glownie jest o wanosie, a mi potrzeba ustawienie znakow na zebatkach walka wydechowego :cry: W obu linkach widać doskonale w jakiej pozycji należy zablokować wałek ssący i wydechowy oraz wał korbowy. Na filmach na YT widać też wstępne napinanie łańcucha za pomocą mechanicznego napinacza zastępującego hydrauliczny. Reszta...
Ten model nie ma przewodów zapłonowych tylko trzy cewki, też stawiam na rozrząd bo auto chodziło bezproblemowo. Klient rano chciał odpalić a tu problem. Czytałem że łańcuch rozrządu ma napinacz hydrauliczny i czasami zawodzi ale to już sprawa mechanika. Dzięki za odpowiedzi
Sprawdź kolego dokładnie czy hałas nie dochodzi spod pokrywy zaworów z łańcucha łączącego oba wałki rozrządu. Jest napinany przez nastawnik/napinacz hydrauliczny(koszt w ASO około 2400pln).
Rozrząd łańcuchowy budowany jest jako tzw. cichobieżny. Oprócz jego ciągłego napinania hydraulicznego przez olej w napinaczu, drgania i bicia łańcucha niweluje się łyżwami/prowadnicami z okładziną z tworzyw sztucznych, umieszczanych po zewnętrznej stronie długich odcinków łańcucha. Stąd dopiero znaczne wyciągnięcie łańcucha i wytarcie okładziny ślizgów...
Autem dało się jezdzić przez 3tyg ( 600Km) po czym problem wrócił. Fachowcy stwierdzili że wyciagnał się łańcuch bo był nie markowy ( ruville). Dali swój oryginalny i wszytsko ok. Po tej wymianie pojezdziłem 5 dni (250km) i problem dziś znów wrócił. Obecnie brak mocy, metaliczny hałas, kopcenie. Brak check engine. Objawy wskazują na przestawienie rozrządu....
Wałek rozrządu jest napędzany łańcuchem dwurzędowym, ale posiada napinacz hydrauliczny. Stąd może występować odrobinę inne położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego, dlatego ten czujnik. Ot, takie zmienne fazy rozrządu. Rozrząd był sprawdzany przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Zero luzów, łańcuch sztywny, poprawnie ustawiony,...
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach słychać z silnika stukanie- bardziej klekot wina łańcucha rozrządu i popychacza hydraulicznego (napinacza??) Śmiało wymieniaj rozrząd. Możesz być pewny że to on jest przyczyna "stukania" Ja w swoim wymieniłem sam łańcuch i napinacz, gdyż koła i prowadnice się prawie nie zużywają i nie potrzeba żadnych blokad....
Mariusz, rozwijasz dwa tematy i tak naprawdę nie wiem o co ci chodzi, Jeżeli pokazyje ci błąd czujnika wałka to może być vanos albo wyciągnięty łańcuch( brak synchronizacji), albo złe ciśnienie oleju podczas startu( napinacz hydrauliczny)
myślę, że rozrząd ciągle jest oryginalny. Ten silnik jest na łańcuchu. Jak się spotkam kiedyś z wujem to się go zapytam czy coś było przy nim robione. Wina rozrządu dokładnie to rozciągnięty łańcuch i zużyty/uszkodzony napinacz hydrauliczny (opóźnienie rozrządu i dopóki pompa oleju w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nabije ciśnienia oleju w napinacz...
Sama idea kolegi romoo jest prawidłowa ale wybór pomiędzy łańcuchem a paskami zależy od przewidywanego obciążenia jakie będzie tam występować, oraz od kąta opasania i średnicy kół pasowych w przypadku pasków. Dla przykładu podam, w niemal identycznym rozwiązaniu na dwóch paskach siedemnastkach, w obciążeniu kosiarką rotacyjną i przy kołach średnicy...
Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. VAG pokazuje błąd czujnika wałka ale jak to z starymi autami bład wyswietlał się już wcześniej. Szczerze mówiąc nie wiem czy uda mi się ustalić w czym był problem. Na 95% to napinacz hydrauliczny lub może faktycznie źle założony łańcuch choć nie wiem co to za filozofia...
Witam. Specjalistów. Mam problem z moim paskiem i mam nadzieje, że ktoś z Was mi coś doradzi. Problem wygląda tak. Zakupiłem paska B5 1.8 125 KM ADR, 1999 rok. 189 000 km. Po zakupie wymieniłem rozrząd i napinacz hydrauliczny. W poniedziałek przyszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Dodam, że autko działało w 100% sprawnie. Pojechałem do mechanika....
napinacz łańcucha napinacz hydrauliczny hydrauliczny napinacz
accord bezpieczniki diesel gazem philips triathlon silnik
moduł otwierania szyby moduł otwierania szyby
Piekarnik w kuchence Amica CE nie działa - diagnostyka Iveco Daily SPN 14912 - Błąd komunikacji CAN