Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
W tym silniku jest napinacz dwutłoczkowy ma sprezyne oczywisci trzeba go przed montazem rozebrac i potem przekrecajac w prawo zablokowac wewnetrzny tloczek .wkrecic do sinika(silnik przed - wyjeciem napinacza trzeba ustawic na 10' przed ZZ!!- tak zeby łancuch byl luzny!)po wmontowaniu trzeba wlozyc cos do slizgu miedzy kola rozrzadu i popychajac zwolnic...
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Teoretycznie wsadzasz imbusa w rolkę i kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara. Napinacz działa jak amortyzator - przykładasz siłę i czekasz, a on bardzo powoli się ugina. W praktyce ten imbus to zabawka dla dzieci, trzeba przedłużyć go rurką albo lepiej napinacz złapać obcęgami, ale zasada ta sama, będzie się powoli uginał. Jak już się ugnie wystarczająco...
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
Z łancuszkiem to inna sprawa i nie napędza pompy więc nie trzeba zmieniać. Niektóre silniki nie mają limitu wymiany a jak się za mocno rozciągnie to wyłapie to komputer albo po prostu hałasuje. Sprawdzę i dam znać co zaleca producent w twoim silniku. Sprawdzałem i Renault nie ma limitu wymiany więc możesz jezdzić ale na pewno nie milion km ;-) Zalewaj...
wymień napinacz. nie trzyma ciśnienia.
Po podgrzaniu i bardzo powolnym ściskaniu napinacz można było zblokować. Dzięki za pomoc.
Witam. Napinaczy hydraulicznych pił taśmowych żadnym czujnikiem czy miernikiem zastąpić nie można, ponieważ napinacz jest urządzeniem wykonawczym nie pomiarowym. Napinacz hydrauliczny można zastąpić jedynie napinaczem mechanicznym sprężynowym lub starszego typu dźwigniowym. Obydwa rozwiązania były stosowane w piłach taśmowych stolarskich. Pozdrawiam.
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
Mechanik pieprzy głupoty. Napinacz hydrauliczny nie wydaje dźwięków sam w sobie. Być może pasek jest za bardzo napięty i wyje pompa. Ogólnie taki dźwięk jest często słyszalny w tego typu rozrządach nawet na napinaczu automatycznym. Pewnie jak zwykle szukanie dziury w całym.
W tym silniku jest pasek rozrządu plus łańcuch między wałkami. Po ok 200 kkm wymaga wymiany łańcuch plus napinacz hydrauliczny. Jako że jest to napinacz hydrauliczny to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju zbyt małe powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha.
A łańcuch??? Napinacz hydrauliczny sprawny ?? nie ma synchronizacji miedzy wałem , a wałkiem ssącym . Ile ogniwek jest miedzy znakami na wałkach ??
Hydrauliczny napinacz łańcucha nie trzyma.
Witam Objaw poluzowanego paska rozrządu może być spowodowany nie zablokowaniem jego przy wymianie rozrządu jak napisałeś oraz (jeśli występuje) tym że ktoś nie cofnął i nie zablokował napinacza hydraulicznego. Spotkałem się z czymś takim w Chrysler Stratus. Należy wcisnąć trzpień napinacza hydraulicznego, zablokować go później w miarę napiąć i dociągnąć...
No ten silnik to akurat mega wolno się nagrzewa. U mnie w skodzie Octavia dopiero po 10 km osiąga jakieś 75-80C. Który rok bo 2002 poprawili ten silnik. Miedzy innymi dłuższe świece żarowe. Wyleciał hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Inny/poprawiony odlew głowicy (nie siada tak bardzo). Z racji dłuższych świec inne uszczelki pod głowicę (ciut grubsze).
Ten rozrząd z mechanicznym napinaczem jest tańszy. Tak możesz podmienić.
A tam jest hydrauliczny napinacz tego łańcucha? może po wymianie na nim gubi te ciśnienie.
Napinacz łańcucha iest hydrauliczny i potrzebuje cisnienia oleju, aczkolwiek przy pełnej sprawności napinacza i nierozciagnietym łańcuchu powinien być napiety nawet gdy nie pracuje silnik
Witaj dzięki za wypowiedź, ale chyba nie jest do końca odpowiedzią na moje pytanie. Skoro jest niezgodnias znaków minimalna ale jest to może być coś nie tak? Może to kwestia napinacza łańcucha rozrządu nie zaglądałem tam, auto ma dopiero przejechane 180 tys.
Bardziej bym widział w rocznkach produkcji. Jakoś częsciej padały 1.9 tdi pd z początku produkcji 2000-2001. Te które miały hydrauliczny napinacz na rozrządzie. Czesto w nich glowice były jakby z bardziej miekkiego aluminium i siadały bardziej oraz mocniej wycierały się gniazda pod pompowtryski. Ten późniejsze z 2003 i 2004 roku taz że miały prostszy...
Panowie, przy tym hydraulicznym napinaczu jest to normalne, że tłoczek się cofa 2mm , gdy się naciąga pasek?
Przecież to nie jest żaden czujnik ciśnienia, tylko elektrozawór do zmiany faz rozrządu :D W tym silniku nie występuje, jest zwykły hydrauliczny napinacz. Jak łańcuch hałasuje, to trzeba w miejsce czujnika ciśnienia na korpusie filtra wkręcić manometr i skontrolować ciśnienie, jak jest ok, to wymienić kpl, tj łańcuch i napinacz
*jasko* - Wykręcić napinacz hydrauliczny? Jest ryzyko = jest zabawa :) A tak poważnie to nie widzę przeciwwskazań. (jeśli nie ruszysz niczego innego z miejsca)
Dlaczego jak mówię o rozrządzie pokazujesz foto rolki paska wielorowkowego? nagrać będę mógł dopiero w sobotę. U mnie występuje hydrauliczny napinacz rozrządu, nie wiem jak tu.
Własnie jestem po wymianie rozrządu w AWXie. Rok 2001 z napinaczem hydraulicznym. Całość zajęła mi 4,5h. Najwięcej zabawy było z ustaleniem przerwy między ramieniem rolki napinającej a obudową napinacza hydraulicznego. W sumie po 40 minutach zabawy okazało się, że trzeba było po prostu ustawić jak w starej rolce i po sprawie. Ten cały napinacz hydrauliczny...
Jeśli jest tam napinacz hydrauliczny, to jego zużycie będzie skutkować "gubieniem" ciśnienia na postoju, przez co przez chwilę po odpaleniu zanim poprawnie zacznie pracować, musi się "napompować".
Witam, mam pytanie jak cofnąć hydrauliczny napinacz łańcuszka rozrządu w Ford Galaxy 2.0 DOHC? Wymieniam same popychacze zaworów.
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
Szczelinę się ustawia na 4mm i ma być. Potem ta szczelina się minimalnie może zmieniać bo przecież trzpień jest ruchomy gdyż to ustrojstwo hydrauliczne a napinacz się opiera o tłoczek. A ten napinacz hydrauliczny czy też tłumik drgań dawałeś nowy, czy wpychałeś tłoczek starego?
(at)toku74: a kolega robił ten rozrząd akurat w tym aucie czy ktoś inny?? może zbyt ktoś dotrokował pas?? tam jest napinacz hydrauliczny, może dopiął ktoś rolkami i puścił napinacz... różne rzeczy się zdarzają... ja czegoś takiego że 2 rolki naraz się rozsypały z przeciążenia napewno i pas się posnuł nie widziałem... dla mnie zbyt napięty pas był...
Napinacz jakoś zabezpieczasz w górnym położeniu?
Czy to jest hydrauliczny napinacz łańcucha z elektrozaworem, sterujący zmiana położenia wałka zaworów ssących ? Zrobiłem mały test odłączyłem wtyczkę od niego i samochod rusza bez tych szarpniec. Na obroty co prawda nie wchodzi plynniej ale roznica w ruszaniu jest. Dodatkowo : mam objaw polegajacy na dzwieku "diesla" dochodzacym gdzies z tylu silnika...
A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku? A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania? Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123.. Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..
Były dwa rodzaje napinacza, ale kolega ma problem nie z napięciem paska, tylko z brakiem klina na wale korbowym. Od marca 98 była zmiana w napinaczu paska. Hydrauliczny napinacz paska rozrządu w zetecu? :shocked!: No chyba że coś zgubiłem po drodze :(
To jest źle napięty lub napinacz hydrauliczny(tłumik drgań) uszkodzony.
W moim przypadku problemem okazał się łańcuszek rozrządu, który przeskoczył o jeden ząb. Ustawienie na znakach sprawiło, że silnik odpalił. Przyczyną okazał się być bardzo niski poziom oleju (hydrauliczny napinacz łańcuszka). Obecnie pilnuję oleju - kontrola raz w tygodniu i problemu nie ma. Jednak w najbliższym czasie wymiana rozrządu.
Pacjent :Passat b51.8t 1998r A pytanie brzmi(nieznalazlem odpowiedzi zodnosnie tego silnika) czy mogę wymienić napinacz hydrauliczny na mechaniczny . Czy wszystko pasi. Do 2.0 cxy 1.8 wiem ze się da ale czy przy 1.8t tez można ? Jak to wyglada? Otwory pasują ? Dodano po 31 Dodam tylko ze auto na tym rozrządzie ma zrobione 20tys. Ale minęło 5 lat i obawiam...
Właśnie muszę się upewnić z tym napinaczem. Czytałem że zamienne. Większość zestawów, które pasują do mojego na Allegro ma napinacz hydrauliczny.
Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem piszącego paska w 1.9 TDI AJM. Otóż 3 miesiące temu wymieniłem maglownicę, pompę wspomagania, napinacz hydrauliczny z rolką i pasek. Przez jakiś czas było git, aż nagle, gdy zrobiło się zimno, pasek zaczął piszczeć po odpaleniu na około 30 sekund, aż do przełączenia jakiegoś przekaźnika. No to postanowiłem wymienić...
Dlaczego? Napinacz hydrauliczny dokonał żywota. I zaczął działać jak młotek na śrubę.
Podaj mi symbol tego silnika ale gorąco namawiam abyś kolego dał sobie spokój, nad bezpieczeństwem "twojego" łańcucha czuwa hydrauliczny napinacz a z tych lat to silniki merca słyną z bardzo ale to bardzo dużej żywotności i trwałości. Co innego teraz te nowe na common railu.U mnie w serwisie jest "kaczor" którego szacuje się że ma grubo ponad 1.5mln...
Z młodymi zawsze sa kłopoty. Co tu pisze,i jak to rozumiesz? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Doszedłem po ilości zębów napinacz idzie hydrauliczny.
W twoim założeniu ciężko coś znaleźć bo tego już po prostu nie ma. Mówisz że skoda jest ok nie potrzebujesz 177 km 6 biegow manual lub automat z wieksza iloscia i wspominasz coś o 300S w dużej benzynaie- pamiętaj nawet z gazem spalanie w zimie będziesz miał 10l lub więcej plus lpg. Wiem wiem :D waham się między oszczędnym kombi albo dużym hatchback,...
A napinacz hydrauliczny trzeba wymieniać?
Przy wymianie rozrządu chcę zmienić hydrauliczny napinacz z rolką na rolkę napinającą w silniku ajm 1999r. Czy jest taka możliwość? AI: Jaki jest dokładny model i marka pojazdu, w którym znajduje się silnik AJM 1999? Passat B5
witam czy możliwe jest że po zmianie rozrządu przez mechanika w fordzie galaxy 1.9 TDI 115 KM urwał się napinacz hydrauliczny po 10tyś km co spowodowało że rolka napinacza sie poluzowała i cały silnik staną? Czy może być że ten mechanik niedokręcił śruby mocującej rolkę napinacza a ta zerwała napinacz hydrauliczny? proszę o jakięś podpowiedzi bo Bede...
Moze sie myle ale to jest chyba napinacz hydrauliczny. Jesli tak to co mial by wspolnego z cisnieniem oleju.
Mam ten sam problem w moim Sebringu. Popychacze wszystkie wymienione, panewki sprawdzone, sworznie na górze korb też i dalej stuka na zimnym jak ..... Udało się zdiagnozować problem? Jak mi się uda to dam znać co to było. Dodano po 1 Aha, ten silnik ma pasek a nie łańcuch tak btw. może jeszcze ewentualnie stukać hydrauliczny napinacz tego paska ale...
aby wymienić sam napinacz hydrauliczny, trzeba zdejmować pokrywę rozrządu ? słyszałem że za metaliczny stukot odpowiada głównie wadliwy napinacz .. :D
Może coś się dzieje z napinaczem hydraulicznym. Jaki napinacz masz na myśli, od rozrządu?
Sprawdzić dokładnie napinacz hydrauliczny łańcucha. To jest pięta Achillesa w tym silniku.
W zaawansowanych konstrukcjach stosowany jest napinacz hydrauliczny z wskaźnikiem siły naciągu taśmy Tak , taki podnośnik hydrauliczny z manometrem, i raczej w każdym traku taki napinacz jest stosowany.
Rolka jest ze sprężyną ?czy napinacz hydrauliczny bo nie pamiętam ??7
No a to sprężanie sprawdziłeś? była awaria napinacza No jesteś blisko ;) Nie awaria lecz stawianie aut na biegu na górce, (napinacz hydrauliczny) łańcuch napięty wypychał olej z napinacza a resztę to sobie sami dopowiedzcie.
mortego po pierwsze to volvo jest z 98 r. więc ma napinacz hydrauliczny. Drugi temat to nie rozrzucaj się tak tymi schematami z Auto Daty ponieważ naruszasz w ten sposób prawa autorskie. Konsekwencje wynikające ztego faktu są bardzo przykre.
Mówisz Kolego o czymś takim?: http://obrazki.elektroda.net/40_12629140... Zluzowanie koła pasowego NIE zatrzyma pompy olejowej. Skąd wiesz że pompa nie pracowała? Regulatory oczywiście hydrauliczne,także napinacz łańcucha rozrządu.Możliwe że przy braku ciśnienia i "słabym łańcuchu"przestawia Ci rozrząd.
Jak nie zobaczysz to nie uwierzysz???? Auto po przejechaniu 40km tem trochę spadła bo wiatrak wychodził. I co skacze czy nie??? Co do napinania paska nie ma znacznika jest napinacz hydrauliczny .
Mozna w tym silniku zalozyc rozrząd z AHL z rolką zintegrowaną z napinaczem taką jak w np. w AHL na alu bloku? Czy tylko wchodzi w grę wymiana na taki sam napinacz?
Witam jeszcze raz, pomożcie, jak rozmontować napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu i jak go potem złożyć oraz zabezpieczyć, do silnika jak w temacie. Z góry dzięki
Witam, ja jestem "szczesliwym" posiadaczek dwoch KIA-nek jedna TDI druga CRDI. Dla posiadaczy TDI cenna uwaga jesli nie masz 150 tys to szybciutko zmien hydrauliczny napinacz lancucha pompy olejowej i sam lancuszek. Z powaznego zrodla dowiedzialem sie ze te napinacze do 2000 roku byly wadliwe i przez nie lancuszki pekaly . Na potwierdzenie mozna dopatrzec...
Masz gaz , masz hydrauliczny czy sprężynowy napinacz rozrządu, czy to ten sam silnik co w fordzie proboszczu? Masz sondę napięciową?
Chodzi o napinacz hydrauliczny łańcuszka? Mam ten elektroniczny. Czy działa? Nie wiem....
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Łańcuch nie stukał. Przez pierwsze 500km silnik szedł idealnie. Teraz zgubił ciśnienie więc napinacz hydrauliczny nie napina łańcucha i on stuka. Zmierze dokładnie ciśnienie i dam znać
Twierdzisz że napinacz hydrauliczny był pusty i zanim się napełnił olejem i naciągnął łańcuch to ten mógł przeskoczyć?
Tam jest tak, że fabrycznie był napinacz sprężynowy rolki, już nie produkowany. Zamiennikiem jest napinacz hydrauliczny razem z rolką i do niego sprzedają w komplecie pasek dłuższy o ząb
Tu taka ciekawostka co do zestawu INA. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Od czasu montażu czy jak kto woli założenia tamtego tematu jeszcze działa, inny kod silnika i na szczęście hydraulicznego napinacza nie było.
Napinacz hydrauliczny ma śrubę którą należy poluzowac by zszedł z niego olej . Może zapomniałeś dokręcic i dlatego nie ma ciśnienia.
co do ukladu smarowania silnika przyczyna moze byc przebieg czyli zuzyte popychacze lub zle dobrany lub zuzyty olej.rowniez filtr oleju kiepskiej jakosci. Problem pojawil sie ponoc zaraz po wymianie hydraulicznych napinaczy łancuchow (tam są dwa łancuchy), a wiec to nie złuzycie silnika. Wydaje mi sie ze winny jest ten zaworek zwrotny. Po zgaszeniu,...
Łańcuch to w tych modelach dzwoni prawie cały czas, więc uodporniłem się na to już. Chyba że wyciągnął się już na tyle, że daje błędne wskazania na czujniku (to mogłoby tłumaczyć pojawienie się błędu na wolnych obrotach kiedy napinacz hydrauliczny nie pracuje tak dobrze jak przy większych obrotach). Czyli przyrządy muszę zakupić i pewnie się skończy...
Masz stary, sprężynowy napinacz paska, który już nie jest produkowany. W zestawie z hydraulicznym napinaczem jest pasek dłuższy o ząb od Twojego i taki ma być założony
Witam. Po wymianie paska w moim volvo s40 1.8 16v 115km 97rok. silnik strasznie glosno pracuje jak stary diesel dodatkowo faluja obroty. Ustawialem wszystko na znaki na kolach i obudowie gornej, dół takze prawidlowo. Prosiłbym o jakas instrukcję odnośnie ustawienia tego. Czy trzeba blokowac walki, regulować, na co zwracać uwage? Moj jedyny blad to taki...
No te korekcje takie właśnie słabe. Rozrzad ustawiony dobrze sam robiłem na blokadach i wszystko ok się zgrywało. Obcjia jest taka że vacu pompa jest z tym króćcem który się wyrabia jak by i lata jest luzny i tutaj właśnie tak jest też więc mam na podmianę druga vacu pompę już z innym króćcem też z 1.9 awxa więc myślę żeby podmienić. Piny pompowtryskow...
Po długich bataliach , okazało sie ze zamocno był napiety pasek rozrządu ,ma napinacz hydrauliczny i to tak hałasowało , podobno znany temat u mechaników wiec zamykam temat
Może być napinacz łańcucha - jest hydrauliczny.
Witam serdecznie, mam do Kolegów pytanie czy ktoś z Was wymieniał rozrząd w silniku 1,9tdi kod silnika AUY moc 85kw ? Konkretnie poszukuję schematu ustawiania hydraulicznego napinacza. Teoretycznie w silnikach 1.9 na hydraulicznym napinaczu ustawia się owy napinacz na 4mm. W silniku w którym wymieniałem rozrząd napinacz był popuszczony na około 15-20mm...
Witam wymieniam koledze rozrządzik w Seacie exeo silnik 1.8 turbo 150km , dzisiaj zdemontowalem i widzę ,że jest tu oryginalny rozrząd . Różnice zobaczyłem w rolce napinającej jest zamontowana taka https://obrazki.elektroda.pl/9955211500_... A ja mam w zestawia taką https://obrazki.elektroda.pl/9958880000_... Różnica...
Sprawdź kolego dokładnie czy hałas nie dochodzi spod pokrywy zaworów z łańcucha łączącego oba wałki rozrządu. Jest napinany przez nastawnik/napinacz hydrauliczny(koszt w ASO około 2400pln).
Mariusz, rozwijasz dwa tematy i tak naprawdę nie wiem o co ci chodzi, Jeżeli pokazyje ci błąd czujnika wałka to może być vanos albo wyciągnięty łańcuch( brak synchronizacji), albo złe ciśnienie oleju podczas startu( napinacz hydrauliczny)
Tam jest napinacz hydrauliczny, który nie ma zapadki mechanicznej, jedynym zabezpieczeniem przed cofnięciem jest zaworek jednokierunkowy na wlocie oleju do niego, jak zaczyna przepuszczać to łańcuch przeskakuje. Wada fabryczna tych silników
Witam, mam do wymiany pompę CR w Mondeo 2.0 TDCI 130 km, pażdziernik 2003 - piszę w razie było potrzebne. Jak ją wyjąć? Niby to popularny problem, ale jakoś nie mogę znaleźć opisów tej operacji. Czy aby ją wyjąć trzeba odkręcać cały dekiel rozrządu? podobno jest napinacz hydrauliczny, czy można będzie wyjąc pompę czy jakoś najpierw zablokować napinacz? Podobno...
Domyślam się, że znalazłeś silnik AVF albo AWX. Silniki AVB,AVF,AWX na pewno maja identyczny układ rozrządu (do 2002 wszystkie miały montowany napinacz hydrauliczny, od 2002-05 napinacz mechaniczny) Na pewno AVB ma mniej mocy i mniejszy moment :) no ale tez inne koło zamachowe,program w ECU, pompowtryski? turbina, kolektor, więc generalnie osprzęt silnika....
Do diagnozy lub wymiany takie rzeczy jak: wtryskiwacz /zamień miejscami i zobacz czy nie jest zalany paliwem 1 cylinder/ nastawnik hydrauliczny wariatora, skoro napinacz łańcuszka rozrządu oraz łańcuszek rozrządu już wymieniałeś. Niestety kod silnika CDNB mówi sam za siebie: Ciąg Dalszy Napraw Bieżących, nie ja to wymyśliłem i nie jesteś pierwszy który...
Ten model nie ma przewodów zapłonowych tylko trzy cewki, też stawiam na rozrząd bo auto chodziło bezproblemowo. Klient rano chciał odpalić a tu problem. Czytałem że łańcuch rozrządu ma napinacz hydrauliczny i czasami zawodzi ale to już sprawa mechanika. Dzięki za odpowiedzi
Witam, chcę wymienić w moim Polo (rocznik 1999) rozrząd, jednak zestawy różnią się w zależności od numeru silnika, do pewnych numerów dochodzi napinacz hydrauliczny, a ja chcę mieć pewność, że kupię dobre części. (numer silnika w temacie) Z tego co sam sobie wydedukowałem, powinienem zakupić: - pasek - pompa wody - napinacz paska rozrządu - rolka zwrotna...
Panowie, jeśli to byłby rozrząd, to co do tego ma temperatura pracy silnika i występowanie usterki przy rozgrzanym silniku, podczas gdy na zimnym jest dobrze?? a ma, bo jak wyżej kolega napisał, jest tam napinacz hydrauliczny
Witam Panowie mam kilka pytań dotyczących rozrządu. Jest to Ravka z 2003 z silnikiem 2.0 D4d. Wyczytałem na różnych forach, że należy ustawiać pompę wtryskową na znak który znajduje się na obudowie, ale na pytanie po co słyszę tylko bo tak... Jest to system CR i nie mam tam czujnika czytającego z pompy wtryskowej więc moim zdaniem jej ustawienie nie...
Jednak wybrałem opcję z napinaczem hydraulicznym. Mam pytanie, tą blokadę oryginalnego napinacza hydraulicznego to wyciągamy dopiero na końcu?, czyli po ustawieniu luzu 4mm i wyregulowaniu rolki napinającej?.
Dopiero co oddałem klientowi takiego złoma,zgłaszał czujnik wałka,łancuch był tak juz wyciagniety ze zawory spotkały sie z tłokami i dzwigienki poleciały. A napinacz hydrauliczny wysunął sie 4cm(nowy zestaw 0,5cm) Auto real przebieg 120tysiakow bo znam ten bolid od nowosci. Bez blokad szkoda sie zabierać za tą robote.
Narazie nic nie ściągałem.W maju tego roku robiłem kpl,rozrządu na warsztacie.Trzeba by się chyba wybrać do nich w takim układzie. Ps.A powiedz mi kolego,co to jest w kółeczku które zaznaczyłem co przychodzi koło pasowe?to jest napinacz hydrauliczny PK?
Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego Napinacz masz hydrauliczny, naprężenie łańcucha jest zależne od ciśnienia oleju i stanu napinacza. A jaki masz olej ?
Luz na łańcuchu jest zatem kasowany wałkami,ale niestety w zależności od tego czy krzywka zdążyła już przejść wierchołkiem,łańcuch zostaje naprężony albo między wałkami,albo na napinaczu,albo na płozie prowadzącej. Jak jest napiety w jednym miejscu,to na pozostałych dwóch odcinkach ma luz.. Po twojej wypowiedzi wiem tylko tyle że moja wiedza na temat...
Auto jeszcze tego samego dnia jeździło poprawnie. Nie wydaje mi się, żeby to była kwestia rozrządu. Ale już skoro o tym mowa. Jak są realizowane zmienne fazy rozrządu w tym silniku? Napinacz hydrauliczny na łańcuszkach rozrządu? Bo jeśli tak, to może się okazać, że to kwestia starego oleju. Dobrze myślę?
szukałem róznych wersji ale w żadnej się nie da tego odczytać :( co do kątu to wiem jaki powinien być dla mego silnika 49/56 ale nie mogę tego zdjagnozować :( rozrząd byl na blokadach składany ale jakoś dziwnie głośno zaczą pracować i jak jest zimny to strasznie słychać klekotanie potem to ustaje ale i tak praca mi sie za bardzo nie podoba i te odpalanie...
Musisz zdjąć pokrywę zaworów ,poluzować napinacz hydrauliczny górnego łańcucha i wyjmujesz to koło a pod nim masz jeszcze śruby które trzymają pompę .Na piastę pompy masz nałożone dwa koła,jedno od górnego a drugie od dolnego łańcucha .
myślę, że rozrząd ciągle jest oryginalny. Ten silnik jest na łańcuchu. Jak się spotkam kiedyś z wujem to się go zapytam czy coś było przy nim robione. Wina rozrządu dokładnie to rozciągnięty łańcuch i zużyty/uszkodzony napinacz hydrauliczny (opóźnienie rozrządu i dopóki pompa oleju w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nabije ciśnienia oleju w napinacz...
napinacz hydrauliczny hydrauliczny napinacz łańcucha hydrauliczny napinacz rozrząd
akumulator szybko rozładowuje toyota yaris uszczelki uśpienie wyświetlacza
kross elektryczny stabilizator napięcia ujemnego
Pralka Amica 6101 WSW - wszystkie diody świecą Radio 2DIN nie włącza się po przekręceniu kluczyka - przyczyny i rozwiązania