Ok. mniejsza z kołkiem. Na podstawie pewnego zachodniego forum przedstawiam inny sposób na ustawienie cisnień. Potrzebujemy przerobić/dorobić nazwijmy to „przekładkę” ( zaznaczona na rysunku )która oryginalnie popycha główną spręzynę dopiero w momencie gdy ciśnienie osiągnie cisnienie otwarcia wstepnego i iglica uniesie się na tyle wysoko...
Zdejmij wtyczkę z wtryskiwacza z zakręć rozrusznikiem żeby uruchomić pompę paliwa jeśli będzie lać wtryskiwacz to masz usterkę mechaniczną, oring zapieczona iglica lub wybita przylgnia we wtryskiwaczu, lub uszkodzony zawór przelewowy przez co w układzie panuje za wysokie ciśnienie benzyny. Jeśli będzie sucho wo coś z elektryką je trzeba by sprawdzić...
To znany problem. Olej w przelewach w systemie Delphi występuje w dwóch przypadkach: 1. Jeżeli olej jest we wszystkich przelewach, to uszkodzony jest uszczelniacz na wałku pompy wysokiego ciśnienia od strony rozrządu. Wstępna pompa łopatkowa zasysa olej spod pokrywy napędu rozrządu (pompa łopatkowa pracuje na podciśnieniu). 2. Jeżeli olej jest tylko...
No jak tam po lekturze linku? Ty masz co innego znaleźć- mianowicie co emituje zakłócenia elektromagnetyczne(bo taki charakter mają te twoje zakłócenia). Więc zrób tak: odepnij pierwszą wtyczkę na pierwszym wtrysku, zapal auto i sprawdź czy "pierdzenie" jest. Następnie zapnij pierwszą wtyczkę wtryskiwacza i odepnij drugą, zapal auto i sprawdź czy "pierdzenie"...
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Oczywiście wtryskiwacz może "lać",...
Najlepsi są ci którzy się nie znają a wypowiadają. Spaprana robota to geniusze wskażcie konkretnie element który został spaprany. I w jaki sposób zobaczymy jak wam pójdzie. Ja wiem że marnie. Bo skoro na początku było dobrze to może być od wady materiałowej, obróbczej. Sam mocno lejące wtryskiwacz którym coś podeszło pod iglica może spowodować przetarcie...
Jutro jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia. Środkowy wtryskiwacz się zacinał. Iglica chodziła bardzo ciężko. Trzeci z kolei chyba miał kompetnie rozregulowane ciśnienie ponieważ nakrętkę zabezpieczającą śrubę do regulacji, wykręciłem normalnie ręką razem ze śrubą regulacyjną a rozpylacz był jeszcze wkręcony i nakrętka zabezpieczająca nie była poluzowana....
w momencie wtrysku rurka musi "dżwięknąć" (czuć pod palcami) jeśli wtryskiwacz tylko rozpyla co pompa mu wtłoczy to zatarta iglica w końcówce wtryskiwacza jeśli zatarta i w grzybkach zaworków są małe dziurki to istotnie będą cyrki bo komprecha z garka jest przetłaczana do pompy
mkos1-ale to twierdzenie pozbawione logiki.Bo jeżeli jedziesz na gazie to paliwo przez wtryskiwacze nie leci,a buzuje w magistrali.Więc to paliwo krążące w magistarli w jaki sposób zapobiega zapiekaniu sie iglicy?Następna kwestia-chłodzenie wtyskiwaczy.No niech ktoś światlejszy mi wytłumaczy-listwa->odchodzą od niej wtryskiwacze.Więc jak on jest chłodzony?Paliwo...
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
Co to jest czujnik otwarcia dyszy? A nie czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza przypadkiem?
czujnik położenia iglicy wtryskiwacza To silnik 1.9 dci. ???
Należałoby wykonać próbę z zaslepianiem wyjść na wtryskiwacze z szyny CR. Zaslepić 2 wtryskiwacz i obserwować zawór E_PROP. Możliwe ze przytarla się iglica zaworu w wtryskiwaczu i dlatego jest wlewanie się paliwa i stuk.
No to może jeszcze wtryskiwacz - masz tam najprawdopodobniej wtrysk jednopunktowy (Mono Jetronic), widać wtrysk paliwa na przepustnicę...może się zciera (paliwo jest ale iglica wtryskiwacza zapieczona) bo samochód jeździ pewnie przede wszystkim na gaz....silniczek krokowy raczej nie - on odpowiada za stabilny bieg jałowy...Potencjometr przepustnicy...
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
Jeżeli masz nowe auto to wtryskiwacz jest sterowany tranzystorem typu MOSFET o znikomej rezystancji złącza, więc daruj sobie uruchamianie wtryskiwacza przez tranzystor, a śmiało bezpośrednio do zasilacza lub akumulatora. Trzeba pamiętać że wtryskiwacz pracuje impulsowo więc nie należy zbyt długo go zasilać. Jeżeli zechcesz to mogę umieścić schemat układu...
Jestem tak samo ciekawy jak autor. I także uważam że wysoki bieg niska prędkoś i jest podobnie jak rozrusznik więc dlaczego miał by przeskoczyć skoro niema dużych szarpnięć. No oczywiste jest to że może przeskoczyć jak ktoś strzeli ze sprzęgła na 1 przy 30km/h. Ale zgadzam się z tym że paliwo się zbiera w katalizatorze. Jeszcze ktoś napisał że jak się...
na twoim miejscu zostawił bym ten wtryskiwacz w spokoju i zajoł sie aparatem zapłonowym ( czujnik halla itp )
na gazie pracuje super bez żadnych problemów. a wtryskiwacz miałem wyjęty i sprawdzałem go. widać jak ta iglica w nim pracuje.
Wtryskiwacz ma iglicę unoszoną ciśnieniem wtryskiwanego paliwa. Są to minimalne ruchy, dziesiąte części milimetra i tego prawie nie słychać. Ale jeżeli zawiedzie regulowana sprężyna ustalająca ciśnienie otwarcia (np pęknie) lub sama iglica się wypracuje - to wtedy do cylindra wędruje zupełnie nie kontrolowana dawka paliwa. Efekt spalania takiej dawki...
Według mnie uszkodzona może być cewka, można wykręcić świece, podłączyc do cewki, pokręcić rozrusznikiem i zobaczyc jaką mają iskrę. Z tego co wiem to felicja ma cewke dwubiegunową, czyli równoczesnie pojawia się iskra na 1i4 cylindrze i na 2i3 jeżeli drugi i trzeci pracuje dobrze to różnica w iskrze na 1i4 powinna być zauwarzalna. Druga opcja to wtryskiwacz...
Piotrze dla pewności możesz dokręcić do rureczki wtryska np. od VW i zobaczyć czy ciśnienie jest wystarczjące by podnieść iglicę wtryskiwacza . Dodano po 1 Czym to zgrać?Jaki sprzęt to ogarnia Najlepiej IDS
Jak widać, filtr fazy lotnej jest "mokry". Może to właśnie tu jest nieszczelność. Ja nie widzę na zdjęciu, żeby filtr fazy lotnej był mokry, w którym dokładnie miejscu? To jedno, a drugie od czego miałby być mokry i po trzecie wg mnie śmierdziałoby wtedy gazem. W tym miejscu nieszczelność można można wykryć przy pomocy mydlin lub środka do mycia naczyń...
hmm a ja ma pytanie jak ty sprawdziles ze jeden z wtryskiwaczy podaje mniej paliwa? -wtryskiwacz powinien paliwo zmieniac w mgielke i raczej (na oko) nie sprawdzisz ile ci go wtryskuje no chyba ze masz warsztat wyposazony w stanowisko kontroli wtryskiwaczy -wiesz nie chce cie obrazic ale mloteczkiem to ty sie w glowe stuknij czlowieku wtrsykiwacz to...
Zgodzisz sie chyba z tym ze Valtek to nic innego jak zawor ktory ma tylko trzy pozycje-zamkniety-pol otwarty-pelne otwarcie a to ile gazu przeplynie zalezy od dlugosci czasu na ile wtryskiwacz jest otwarty.Z racji ze dysza to element ze stala srednica to zgodzisz sie znow ze jest mniejsza skutecznosc wlasciwego dawkowania niz w wtryskiwaczu Keihen,ktory...
Mam VW passata 1,9 td i od jakiegoś czasu zauważyłem jak podczas pracy śilnika lecą sobie przewodami bąble powietrza od filtra (nieraz duże) i jak zgaszę silnik to te bąbelki się cofają w stronę filtra. Co może być przyczyną tej usterki lub jak zaradzić i co sprawdzić. Zaznaczam że po zgaszeniu mam problem z uruchomieniem silnika (jakby pompa traciła...
Jeśli mogę coś powiedzieć odnośnie układu paliwowego:) to proponuje Ci Jarlist zeby zastosować rozpylacz (danffos) o jak najwiękrzym koncie rozpylania, jak sie pewnie juz zrientowałeś to są rózne typy strugi paliwa w tych rozpylaczach są pełne i drążone. Ja u siebi zastosowałem pełny stożek ale dość mały kont rozpylania. Chodzi o to zeby paliwo było...
oporność między 80-120 Ω
Możliwe, że i filtr. Może być też regulator ciśnienia...Żeby wyeliminować raz na zawsze podejrzenia o sprawy paliwa, trzeba podłączyć do listwy paliwowej manometr, plastrem go na szybę i w droge.... :D. Te różne ,,czarodziejskie mazidła" STP to nic innego jak zwykła nafta, trochę toluenu, jakiś olej. W/g mnie, szkoda na to forsy. Ja używam 50-100 g...
Witam, w jaki sposób mogę zrealizować sterowanie wtryskiwaczem CR, jakie są wymagane wartości napięcia i prądu aby otworzyć iglicę w takim wtryskiwaczu? Chodzi oczywiście o wtryskiwacz elektromagnetyczny.
Za materiał do wykonania punktaka użyłem jakiegoś strasznie specjalistycznego (Kolega miał dojścia w PZL) elementu silnika samolotowego. Mi ten strasznie specjalistyczny element wygląda na iglicę wtryskiwacza silnika diesla. Mam takich całe wiadro.
Witam kody blędow EDC 14 czujnik temp. cieczy chlodzącej 15 czujnik temp powietrza doładowującego 28 sygnał prędkości 34 czujnik ruchu iglicy wtryskiwacza 42 czujnik pedału przyśpieszenia 46 czujnk ruchu iglicy wtryskiwacza 51 pompowtryskiwacz cyl 1 54 pompowtryskiwacz cyl 4 55 pompowtryskiwacz cyl 5
Czujnik ruchu iglicy jest na bodaj trzecim wtryskiwaczu,poznasz bo do tego jednego wtryskiwacza leci kabelek.Oglądnij go czy nie ma gdzies szczeliny,często plastik pekniety i przy myciu dostaje się woda.Wystarczy wysuszyc i zakitować silikonem. Tym drugim błedem sie nie przejmuj,jeżeli nie masz tempomatu tak bedzie sygnalizować.
Czujnik ruchu iglicy wtryskiwacza. Zmierz miernikiem oporność - powinno być 120 Ohm
Oj, bo użyłem potocznego sformułowania. Dla zorientowanych wiadomo chyba że chodzi o początek tłoczenia. Kąt wtrysku przecież daje się określić tak naprawdę chyba tylko czujnikiem wzniosu iglicy wtryskiwacza.
Czujnik położenia iglicy na wtryskiwaczu naprawiony?
Witam mam problem z partnerem 2.0hdi 2001r na Siemensie auto jeżdziło bez problemów aż pewnego razu nie zapalił. Komputer wyświetla jeden błąd p1641 - uszkodzenie sterownika ECU - regulacja otwarcia iglic wtryskiwaczy Pozatym pierwszy wtrysk na włączonym zapłonie cały czas " bzyczy" po przełożeniu wtyczki z pierwszego na drugi "bzyczy" ten drugi czyli...
Kolego prawdopodobnie zawiesza się iglica wtryskiwacza, sprawdź odkręcając po kolei rurki wtryskowe, jak się uciszy to masz sprawcę. Oczywiście najlepiej wyjąć wszystkie wtryski i sprawdzić na próbniku ale to są już jakieś koszta. Powodzenia.
No ale to nie ja zaproponowałem nóż tokarski :) Wystarczy do tego dobry punktak. Najlepiej przejść się do serwisu i poprosić o stary zużyty kawałek wtrysku - iglicę wtryskiwacza :D - jest z tego punktak nie do zabicia.
Witam Kod 45 usterka ruchu iglicy wtryskiwacza kod 81 usterka wewnętrzna jednostki sterującej kod 62 zawór paliwowy kod 27 sygnał prędkości kod 42 czujnik pedału przyśpieszenia kod 33 napięcie akumulatora poniżej 9 V kod 83 usterka wewnętrzna jednostki sterującej kod 61 kontrola wyłączania (jannaszek pozdrawiam)
do bloku wkrecilem 75nm. a korpus skrecilem rowniez 75nm. Podobno zbyt mocne skrecenie korpusu po wymianie koncowek moze prowadzic do zatarcia iglicy. Wtryskiwacze pracuja jak na razie idealnie i cicho.
N108 reguluje kąt wtrysku. Pomiaru dokonuje komputer na podstawie odczytu sygnałów z czujnika położenia wału korbowego i czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza. Co do twojego problemu, w LT-ku był montowany silnik AGX 102PS i do 1/99 miał kąt wtrysku 0,35 , co w twoim przypadku poprawiło prace silnika, sprawdź, czy masz oryginalny silnik, chociaż mogli...
to tak sprawdziłem wtyczkę jest ok po podłączeniu diagnoskopu jest usterka p1641 czyli uszkodzenie sterownika ecu (regulacja otwarcia iglicy wtryskiwacza a w czarnej wtyczce z pinu b1 powinien chyba wychodzić minus po włączeniu zapłonu a go nie ma przydał by się schemat tego ecu[/GVideo]
witam mam podobny problem czy twój został pomyślnie rozwiązany ? co było powodem ? u mnie jeszcze wyswietla zwarcia w obwodach klimatyzacji df121,abs,czujnika temperatury df002oraz przerwa w obwodzie pedału przyspieszenia df036 brak zasilania przepływomierza zwarcie w obwodzie df019,nadmierne obroty kola zamachowego df023 przerwa w obwodzie iglicy wtryskiwacza...
ile bym tych dTi nie diagnozował, to w każdej odczyt z czujnika wzniosu iglicy jest taki jak Ty piszesz. jak odepniesz wtryskiwacz ster. to nie zarejestruje błędu z zaworu, bo przestaje nim sterować.
Na wtryskiwaczu nic nie pisze. Cale szczęście ze to nie jest dwusprezynowy dopiero była by zagwozdka :D Ważne jest jednakowe ustawienie cisnienia na komplecie wtryskiwaczy gdzie roznica nie moze być większa jak 2 bary. Kąt wtrysku tutaj ustawia EDC (MR) Cisnienie nie dobiera się do silnika tylko do każdego silnika dobiera się odpowiednia komorę spalania,...
Jest to cewka we wtryskiwaczu generująca impuls w czasie podnoszenia sie iglicy. Oporność - ok. 110 omów. Jeżeli nie ma przejścia - to do wymiany. Jednak błąd może pojawić sie również w przypadku zapowietrzenia układu. Mniejszy skok iglicy powoduje zmniejszenie amplitudy impulsu poniżej granicy wykrywania sterownika. Ale to tak - na marginesie.
Witam prosze jeszcze sprawdzis czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtryskiwaczu, jest tam widoczny przewod ktorym idzie sygnal. przyrzadzie diagnostycznym powinien wyskoczyc bład, jesli regulator wydatku zostal juz wymieniony tak ajak pan wczesniej wspomnial to prosze jeszcze sprawczi 3 wtysk czyli czujnik wzniosy iglicy pozdrawiam
Błąd wzniosu iglicy tyczy się wtryskiwacza z czujnikiem.
Kolejne strzelanie z armaty do muchy. Z jaka częstotliwoscią pracuje wtryskiwacz w silniku spalinowym ? Juz Ci kol. (at)Strumien swiadomosci swia powiedział, że zasilanie wtryskiwacza poprzez jedna diodę z transformatora wymusi drgania iglicy wtryskiwacza z częstotliwoscią 25Hz, czyli odpowiednikiem 3000 rpm. To jego (zakładając odpowiednie natężenie...
czujnik wznios iglica wtryskiwacz podgrzewacz iglica czujnik iglica
wymiana grzałki sterownika sorento megane odpalić
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Podłączenie telefonu do Pioneer VSX-407: Jak to zrobić? Ciśnienie za pompą myjącą w zmywarce: normy i diagnostyka