...każdy wtrysk wali cztery razy paliwo na każdy błysk świecy... Kolego 605sri ...i tak ma być - jest prawidłowo! To nie jest system wtrysku sekwencyjnego. Zapomnij o ilościach impulsów wtrysku - przyczyna zalewania leży gdzie indziej... Przeczytaj uważnie to co napisał georgesgr
no to policzmy I (injection) - stała wtrysku (wyrażona w [l/s]), R (road) - stała, ilość impulsów z przetwornika na 1m drogi r - ilość impulsów zliczona w ostatnim cyklu pomiarowym (interwał 1s) s - pokonany odcinek drogi w ostatnim cyklu u (usage) - zużycie paliwa w [l/100 km] zapis jest mieszany,...
Ciśnienie zmienia się od 270 do 1500bar na szynie, a ilość impulsów sterujących wtryskiwaczem, to kilkadziesiąt na rpm wału
Jeszcze jest możliwość, że sama pompa niskiego ciśnienia daje zbyt niskie ciśnienie i sterownik długością impulsów elektrozaworu próbuje uzyskać zadany kąt. Sprawdź ilość, przepływ ropy na powrocie, choć nie wiem ile na jałowym ona powinna pompować. Generalnie ja obstawiam mechanikę pompy, tłoczek lub pompa niskiego ciśnienia.
Dzięki, trzeba będzie pomyśleć o hardware :) mam tylko jeszcze jedno pytanko. mając ilość cykli zegarowych, jak zamienić je na czas? Bo np. Wynik z czasem otwarcia wtryskiwacza będe miał w cyklach zegara a nie np. w us czy tam ms. Czy może trzeba 1sekunde podzielić na częstotliwość kwarcu i to co wyjdzie pomnożyć przez liczbe cykli i mamy czas w sekundach?...
Przymierzam się do zrobienia komputerka do samochodu. Jego głównym celem ma być obliczanie chwilowego i średniego zużycia paliwa. Nie wiem czy mi się to uda ale chcę wykorzystać kontroler ATTiny2313 i tu mam problem - potrzebuję zliczać czas wtrysku i ilość impulsów z czujnika ABS lub impulsatora na skrzyni, potrzebuję też odmierzać czas... i tu mam...
Dobra, to napisz jeszcze co chcesz rozpylać i gdzie, to coś się wymyśli odpowiedniego. Generalnie to większość wtryskiwaczy dostaje impuls 12V o zmiennym wypełnieniu od którego zależy czas otwarcia wtryskiwacza i ilość wtryśniętego paliwa.
Witam! Dawno mnie tu nie było więc będzie długo :D Zacznę od pomysłu z przepływomierzem. Jest to dobry pomysł, ale niestety trzebaby było 2 przepływomierze (jeden powrotny), a ponadto koszt jednego to około 50zł, więc koszt 100zł podwoi cenę komputera. Rozwiązanie o którym pisałem niegdyś tu na forum jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie nadaje się...
witam mam ten sam silnik i pojawił mi się problem z odpalaniem auta gdy jest ciepły silnik na zimno jest spoko wymieniłem swiece, wtryski ale problem wciąż pozostał Pozdrawiam.
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
Stare proste systemy mają 1 dawkę na 2 obroty wału , nowe potrafią mieć kilka mniejszych dawek rozłożonych w czasie spalania . poza tym wtryski różnią się napięciem pracy sposobem sterowania ciśnieniem wstępnym i wieloma innymi parametrami . W tych systemach sterowana jest nie tylko częstotliwość ale ilość impulsów ich długość i czas wystąpienia . Jeśli...
No to jest progres poczytałem kilka "chłopsko" napisanych pdfów i jest światło w tunelu. Chyba nawet zrozumiałem wszystko. Wiem dlaczego problem ze zrozumieniem miałem... Doszukiwałem się czegoś z kosmosu a tu takie proste zagadnienie. Natomiast chciałbym poradzić się odnośnie samego liczenia spalania chwilowego. Wychodzą mi dość wielkie liczby po kalibracji....
Do kolegi Inot: Nie chciałbym rezygnować z funkcji wyświetlanych przez radio - w końcu radia też się używa ;) Płytkę sobie sam zrobię, nawet sam sobie taki układ zmontuję. Problem polega na tym procku którego użyłeś - raz że kosztowny, dwa że nie widzę siebie jako osobę która poprawnie go przylutuje. Dlatego też pytałem o możliwość przeniesienia tego...
Mapa o niczym nie świadczy i niepotrzebnie mnie pouczasz bo nie znasz się na lpg. Ten sterownik potrafi zmienić sterowanie półsekwencyjne na benzynie na sterownie sekwencyjne na lpg - to dość rzadkie , ale zostało zaimplementowane w celu zastosowania wolnych wtryskiwaczy nawet do obsługi fulgrupy. Mylisz się też co do ustawień zakładek konfiguracyjnych...
Tak, jeśli trafię w połowę impulsu to nie zmierzę całego czasu, zgadzam się. Tylko że myśle że w czasie 250ms otrzymam pomiar co najmniej dwóch impulsów a ten drugi mogę (choć też nie muszę) już zmierzyć cały. Otrzymam nawet pomiar więcej impulsów niz dwóch, dla prędkości obrotowej silnika 3000obr/min mam otwarcie wtryskiwacza z częstotliwością 25Hz...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Kluczowanie wtrysków , to takie impulsy elektryczne , od których jest taka zależność: długość impulsu = czas otwarcia wtrysku = ilość wtryskiwanego paliwa. Sprawdza się je oscyloskopem , można , prymitywnie ale skutecznie , diodą LED . Masz w tym wynalazku USA gazownię?
Koledzy Czy można w golfie III TDI z 96r. w jakiś sposób skorygować spalanie które pokazuje licznik MFA? W golfie IV można to zrobić w granicach 80%-120% (mniej więcej) przez złącze diagnostyczne. Wiem że przez złącze w golfie III nie da się tego zrobić. Ale czy jest jakakolwiek możliwość korekcji tego parametru? Zmieniłem wtryski na większe i komputer...
Tylko czy w ten sposób mierzony będzie prawidłowy czas otwarcia wtrysku? Wtrysk jest otwierany przez chwilę dłuższym sygnałem, a potem podtrzymywany przez krótkie szpilki. A i jak zmierzyć czas ten za pomocą ICP bo za bardzo nie rozumiem. Rozumiem rozwiązanie z użyciem dwóch wejść przerwać, które reagują na przeciwne zbocza. Witam! Z wswoim projekcie...
dzień dobry a wiec iskra jest, ciśnienie mechanik sprawdzał na wtryskach i niby odbiega od normy 0,5 bara impuls czy dostaje no właśnie są jakieś 2 przekaźniki pod maska i niby też ok ale też w tej opini słyszałem że może nie dostawać pierwszego sygnału po włączeniu stacyjki i dlatego nie odpala problem dziwny bo to się dzieje tylko jak silnik jest...
Zgodnie z Tym co napisałeś to trzeba sumować czasy w których wtryskiwacz jest zasilany impulsami. W ten sposób wyznaczysz pobór paliwa (a dokładniej będziesz sumował kolejne ilości wtryskiwanego paliwa. Pobór wyznaczysz dzieląc ilość przez czas). A do tego trzeba zliczać impulsy ze skrzyni biegów (najlepiej z jakiegoś koła zębatego którego prędkość...
--- no yak czytałem o tym--- a jest taka możliwość by za pomocą potencjometru (podłączonego gdzieś do komputera sterującego) regulować ilość wtryskiwanego paliwa!! gdy na przykład do wolnossącego przymontujemy turbo to ten trik z opornikiem też wypali? jak zmienić impuls żeby komputer dostroił sie sam i wysyłał większe napięcie do wtryskiwaczy?jest...
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
Jest , ale w innym miescu - szerokość impulsu otwarcia wtrysku , ale do ilości zużycia paliwa droga jeszcze daleka!
Kiedys miałem coś takiego instalowac. Potwierdzam, że brał długość impulsu wtrysku i impulsy prędkości.Przypierwszym użyciu trzebabyło spalić znaną ilość paliwa - np 40l i podac to do komputera. Komputer wyliczał zużycie paliwa, czas przejazdu 400m i takie tam... ale prościej sie chyba nie da niż brać długość impulsu z wtrusku
Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął...
Witam po raz kolejny. Buduje komputerek samochodowy przy użyciu atmega8 i walczę teraz ze zliczanie czasu trwania stanu wysokiego na wejściu int1. Dążę do tego żeby zliczać sobie ilość spalonego paliwa na danym dystansie. Resetuje wskazanie i będzie zliczał spalone paliwo aż do kolejnego resetu. Podłączyłem wtrysk poprzez diodę =>rezystor=>transoptor=>bramkę....
2. chwilowe zużycie paliwa w czasie jazdy (L/100km); 3. chwilowe zużycie paliwa w czasie postoju (L/h); 5. prędkość średnia; 6. prędkość maksymalna; Drogi kolego... mógł byś mi rozwinąć bardziej temat powyższych punktów. Chodzi mi o wzory, mam np. Stałą drogi (ilość impulsów czujnika drogi na 1 metr) i stałą wtryskiwacza (l/s) Zrobiłem coś podobnego...
http://obrazki.elektroda.pl/6943791500_1... Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie...
Ten komp będzie pasował do większości aut ponieważ ma w sobie funkcje do ustawienia stałej drogi i wtrysku, ale zdecydowanie lepiej użyć opcji kalibracji która jest w programie. Polega ona na zatankowaniu do pełna, włączeniu kalibracji wyjeżdżeniu paliwa wystarczy 100km ale im więcej tym lepiej wtedy będzie większa dokładność. Następnie zajeżdżamy na...
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. Czy ktoś się zastanawiał w ogóle jak ten system pompy wtryskowej pracuje? Bo ja zadałem sobie takie pytanie i postanowiłem to przeanalizować. Pomocna była tutaj strona przedstawiciela serwisu Boscha, który opisał działanie systemów elektronicznych w pompach wtryskowej. Musiałbym teraz odszukać ten materiał, nie...
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
Poziom paliwa możesz odczytać podpinając się do oryginalnego pływaka. Z tym nie powinno być problemu. Może być ewentualnie potrzebny filtr dolnoprzepustowy z dużą stałą czasową. Chwilowe spalanie to już nie tak hop siup. Jak widziałeś taki przepływomierz zamieniający chwilową wartość przepływającego płynu na wielkość elektryczną to bierz. Jest jeszcze...
Oczywiście, że nie oczekuje od Was, że będziecie znali się na wszystkim. Ja z elektroniki jestem raczkujący lecz sprawnie władam miernikami i lutownicą. Jeszcze bardziej zaciemniłeś tym wyjaśnieniem. Nie może być wspólny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Może być wspólny zawór, podający gaz na układ Common Rail. może, przykładem jest gaźnik bądź...
Ale "filozujecie" - metoda pomiarowa jest poprawna, a ilość zużytego paliwa jest wprost proporcjonalna do czasu otwarcia wtryskiwacza. Jeśli wtryskiwacz w ciągu sekundy podawał paliwo przez 20ms to wypełnienie przebiegu sterującego wynosiło 2%. Przy monowtrysku impuls na wtryskiwacz idzie 2 razy przy każdym obrocie wału, wolne obroty to ok 700rpm, co...
kable to sobie możesz w radyjku obciąć. To najprostsza metoda uszkodzenia modułu. Podaj dokładny symbol a najlepiej zdjęcie modułu. W Helixie blokada działała w ten sposób ze od cewki zapłonowej był poprowadzony odczep do komputera który zliczał impulsy. Odcięcie tego kabla dostarczy informacji modułowi że silnik nie pracuje co w przypadku wtrysku owocował...
http://obrazki.elektroda.pl/8323716800_1... Witam. Dziś chciałem zaprezentować układ, który powstał już jakiś czas temu. Jest nim samochodowy "komputer" pokładowy. Urządzenie może troche na wyrost nazwane komputerem. Coś tam jednak liczy więc można go tak nazywać. Założenie było następujące: zbudować układzik do wyświetlania informacji...
Witam, chciałabym się podłączyć do tematu, nie widzę sensu na tworzenie nowego bo w pozostalych o podobnej tematyce go... jest. Mam licznik uniwersalny kopia Koso. Chciałabym żeby licznik czytał prędkość z impulsatora który w oryginale jest przy motorze. . Prędkość pokazuje -niby. Doszedlem też do tego że impulsator daje 24impulsy na pełen obrót koła...
Witam, zamontowałem do swojego samochodu komputer pokładowy, dostarczyłem mu praktycznie wszystkie informacje (VSS z wejscia komputera). Brakuje mi tylko impulsów drogi. Pomyłkowo pobrałem je z komputera z wyjścia czujnika obrotów wału korbowego.. ale to raczej nie to o co mi chodziło... przynajmniej obserwując wskazania, ponieważ na postoju Smile mierzy...
Proszę o komentarz, wyjaśnienie pojęć, prawidłowości poniższych ustawień komputera lov eco instalacja II generacji do silnika Hyundai Lantra/Akccent 1.5 GL 60kW 12V wtryski (identyczny jak w pierwotnym poście): Lov Eco General Ogólne Connection Type:Lovato Software Version:3.0 Hardware Version:8.2 Production Date:14-3-0 Oxigen Sensor Sonda Lambda Type:...
Z tego wynika, że nie zatarła się żadna pwc, tylko zwyczajnie odmówił posłuszeństwa elektrozawór regulacyjny ciśnienia paliwa , inaczej regulator wydatku niskiego ciśnienia (2 - przekrój pwc BOSCH CP3 poniżej). http://obrazki.elektroda.pl/5191344900_1... Nie jest więc to czujnik , ale nastawnik i rzeczywiście potrafi definitywnie zatrzymać...
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(-) jak nazywa się element zaznaczony strzałką na zdjęciu. Jest bliźniaczo podobny do elementu znajdującego się powyżej niego. Problem w tym, że ten dolny jest cały zalany olejem i chyba muszę go wymienić. Są to przepustnice powietrza ciepłego i zimnego współpracujące z FAP-em oraz EGR-em. Na obrazku po lewej zaznaczone są jako elementy nr 11 i 12....
Dodajesz przerwanie od przepełnienia timera i w nim zliczasz ilość przepełnień. Reszta to już matematyka. Przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Proszę o komentarz, wyjaśnienie pojęć, prawidłowości poniższych ustawień komputera lov eco instalacja II generacji do silnika Hyundai Lantra/Akccent 1.5 GL 60kW 12V wtryski (identyczny jak w pierwotnym poście): Lov Eco General Ogólne Connection Type: Lovato Software Version: 3.0 Hardware Version: 8.2 Production Date: 14-3-0 Oxigen Sensor Sonda Lambda...
Witam Szukam odpowiedzi na pytanie, czy wtryski benzynowe przykładowego samochodu, np Fiat Seicento, Opel Astra I, Ford Escort i inne z tamtych czasów, regulację swojej "przepustowości" zawdzięczały napięciu na listwie (czyli im mniejsze napięcie tym mniej benzyny), czy np ilości impulsów w zależności od obrotów, a napięcie zawsze było takie samo (12V)?...
może to Was zaciekawi, jest to schemat komputerka samochodowego, który był publikowany w PE ----------------------------------------... Do wykonania wszystkich obliczeń wystarczą tylko dwie wielkości: • czas otwarcia wtryskiwaczy; • prędkość jazdy. Komputer samochodowy nazywany dalej komputerkiem...
Używam samochód Hyundai Lantra silnik tez jak Akccent 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC...
To wszystko to ja wiem, tylko w swojej wypowiedzi w dosyć sprytny sposób pominąłeś jeden aspekt, mianowicie kwestię obciążenia termicznego wtryskiwacza. Stąd zdziwienie na temat aspektu gwarancyjnego, dlaczego? Bo wtryskiwacz chłodzi paliwo które przez niego przepływa, zmniejszając przepływ paliwa, bądź eliminując je całkowicie powodujesz jego przegrzewanie...
Nie miałem dojścia do wasa parametry sprawdziłem texą 1.Obroty silnika-903 2.Ilość wtrysku-3,57-4,12 3.Czas trwania(ustalony) Dodano po 2 Skupiłem się na sprawdzeniu szczelności układu paliwowego (w każdych postach pisał o tym domex32) i znalazłem,ktoś zmieniał filtr paliwa i zamiast orginalnej nakrętki spustowej założył zakrętkę od napoi i tam delikatnie...
Silnik X 17 DTL, zglasza blad : "Pompa wtryskowa nie otrzymuje informacji o predkości obrotowej ze sterownika silnika". Silnik ma klopoty z uruchomieniem i nie reguluje wcale kąta wtrysku, caly czas jest 0. Sygnal predkości obrotowej jest de facto podawany na wejscie pompy wtryskowej, sa to impulsy 12V, czestotliwość określa ilosc obrotow. Prawdopodobnie...
W silnikach z wtryskiem elektronicznym nie ma stalego cisnienia paliwa a zmienia sie ono wraz z obciazeniem tj zalezy od podcisnienia. Przyklad: Bieg jalowy - 2.5 bara natomiast wcisniecie pedalu do oporu powoduje wzrost cisnienia chwilowy nawet do 5 bar (malutka chwila zapobiega zubozeniu sie mieszanki przy intensywnym doplywie powietrza a musi byc...
Tak jeszcze poza tematem - wtrysk nie posiada czegos takiego jak ssanie. A jak by kolega nazwał stan, kiedy na zimnym silniku przy rozruchu, komputer zwiększa dawkę paliwa poprzez wydłużenie impulsu na wtryskiwacz oraz zwięsza ilość powietrza poprzez uchylenie przepustnicy silnikiem krokowym?
Po numerach wtrysku można poszukać ich wydajności. Co do wyliczenia z otworu i ciśnienia to chyba nie ma sensu i nie wiem czy te dane są wystarczające do tego. Wydajność możesz obliczyć samemu demontując listwę, podając na wtryski napięcie (stałe napięcie a nie impulsy) i sprawdzić ile podadzą paliwa w ciągu minuty. Możesz też zrobić licznik czasu otwarcia...
Witam ponownie. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale ja rozumiem regulację silnika z zapłonem iskrowym tak: Przy stałym ciśnieniu paliwa w magistrali, długość impulsów sterujących wtryskiem benzyny zależy od kąta otwarcia przepustnicy i obrotów silnika tzn że nawet gdy gwałtownie naciśniemy pedał gazu to impulsy sterujące wtryskiem benzyny będą...
http://obrazki.elektroda.pl/9833960500_1... Zaczęło się od tego, że stwierdziłem, że mój samochód za dużo pali. Mam Audi-80 z dwulitrowym silnikiem (ABT) i pojedynczym wtryskiem paliwa (wtryskiwacz elektryczny znajduje się w kolektorze dolotowym, który jest zamiast gaźnika). Dlatego postanowiłem zrobić przepływomierz paliwa, tym bardziej,...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Witam Temat juz wałkowany kilka razy, ale nie mogę znależć zrozwiązania, a chciałbym się troche przygotować zanim zacznę walczyć z autem na piechotę, Otóz niedługo bede musiał rozwiazać w megance temat zapalania sie kontrolki rezerwy i blednego odczytu paliwa w zbiorniku podczas jazdy na lpg. Dzieje się tak ponieważ w tej wersji z kompem pokładowym...
ilość impulsów impulsów wtrysku licznik impulsów ilość impulsów
dht22 raspberry medion internetowy częstotliwość alternator
Lokalizacja bezpiecznika elektrycznego w piecu Defro na pelet Wkręty kadmowane vs ocynkowane: odporność na korozję