Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h. Informacja dla ociz: Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki...
A przepływomierz który pokazuje za mała ilość powietrza co robi?
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Silnik kopci na czarno gdy jest niedostateczna ilość powietrza do spalania dostarczonego paliwa. Odłączenie przepływomierza powoduje że sterownik przechodzi na tzw tryb awaryjny mający w założeniu zapewnić dojazd do serwisu. Przyczynami opisanej przez ciebie usterki może być przepływomierz ale częściej dzieje się tak w wyniku usterki w obrębie układu...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Sprawdź programem jaką ilość powietrza mierzy przepływomierz, bo to że nie ma błędu to jedno, a to ile mierzy i czy zgadza się z oczekiwaniami auta to zupełnie inna rzecz. Ja musiałem 4 razy wymieniać przepływomierz zanim trafiłem na sprawny. :(
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Źle się wyraziłem. Wiem, że na początku ma tak być, ale później tak być nie powinno (po dodaniu gazu), ponieważ u mnie wręcz zadławia się on powietrzem i występuje wtedy turbo surge. ECU wariuje, bo nie radzi sobie z taką ilością powietrza i przez to przepływomierz wskazuje niestalibną masę powietrza, stara się zbić poprzez otwieranie egr. Po odłączeniu...
Wydaje mi się, że przepływomierz + sonda. Aktualnie analizując wykresy z zapisanych danych, to korekty paliwowe lubią być ujemne, kiedy to przez przepływomierz przepływa mniejsza ilość powietrza, a dodatnie, kiedy tego powietrza przepływa więcej. Wówczas korekty chodzą w granicach -2/+2, a rzeczywiście przy bardzo dużej ilości powietrza, korekty nie...
To może czas na diagnostykę? Wiem z autopsji jak śmiga 150km taki jtd, ale wiem też, że najczęściej za takie objawy odpowiada przepływomierz lub EGR, skoro EGRa nie masz, to czas na kompa i sprawdzić ilość powietrza rzeczywistą w stosunku do oczekiwanej.
Dzwoniłem, panowie, do znajomego od przeróbek/modyfikacji aut (mapy itp. itd.) (wczoraj zajarzyłem, że mam nr do niego 🤭). Wytłumaczył mi wstępnie, że przy wersjach 2.0 TSI GTI oraz innych samochodach adaptacja przepływomierza jest wskazana (w niektórych przypadkach sam się zaadoptuje, a w niektórych trzeba się w mapie pobawić, lecz o co dokładnie chodzi...
Ale błąd równie dobrze może być powiązany z dziurą w dolocie za turbo. Za turbo a przed silnikiem panuje nadciśnienie i jak jest dziura część powietrza jest tracona. Turbo ma pewien zapas by skompensować brak i uzyskać zadane ciśnienie w dolocie. Jednak jest jeszcze przepływomierz który mierzy ilość powietrza i to na podstawie jego wskazania wyższego...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Przepływka to przepływomierz czyli czujnik mierzący ilość powietrza zasysanego przez silnik. Nie wymieniaj jej tylko najlepiej spróbuj od kogoś na podmianę. Adaptacja przepustnicy została przeprowadzona?
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
Auto nie ma OBD (1998r). Włączam tryb testowy zworką w złączu diagnostycznym który sprawia że check silnika miga zgodnie z napięciem sondy lambda. Więc jadąc powyżej 3000-3500 obrotów albo na gazie do połowy lampka ładnie miga, co oznacza, że regulacja działa. Nagłe dodanie gazu przeważnie od razu powoduje zapalenie lampki (idzie na bogato na stałej...
(...) 1, P0174. Dodatkowo, jak nigdy w aucie, zaczęły z lewej strony grzać się klamki. Nawet jak jest wyłączone, to grzeje klamki. Co może być przyczyną grzania klamek? Z błędami które pokazuje, jutro zobaczę, czy gdzieś nie ma dziur, czy starych sparciałych węży. Dzięki wszystkim za odpowiedz z tymi klamkami. Witaj na forum! Faktycznie, masz do czynienia...
Miałem coś podobnego jak nie zapiąłem wtyczki na przepływomierz. Błędu nie pokazało a silnik szedł tylko do 3000tys. Może padła przepływka u ciebie. Odłącz wtyczkę i zobacz czy będzie się coś działo. Raczej nie przepływomierz. ELM327 widzi ilość powietrza a więc przepływomierz musi działać.
Witam, co do przepływki to niestety bolączka tych aut. Przepływomierz powietrza mierzy ilość zasysanego powietrza korzystając z pomiaru prądu potrzebnego do ogrzania platynowego drutu wewnątrz urządzenia. Będziesz miał nierówne obroty auto będzie mulić, czasem gasnąć, wzrośnie spalanie, itp. Co do EGR to czasem wystarczy dobrze wyczyścić i rozruszać...
Te błędy czytasz tak: xxxx-xx, pierwsze cztery cyfry (lub trzy) to błędy OBD, po myślniku ilość wystąpień. Tu wychodzi, że 1- niesprawny przepływomierz powietrza P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction - 8 zapisów do pamięci. 2- czujnik przepustnicy poza zakresem P1120 Throttle position sensor out of range - 52 zapisy do pamięci. 3- wewnętrzne...
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
Witam. Potrzebuje pomocy w odczytaniu logów. Nie bardzo wiem jakie wartości powinny być i czego konkretnie szukać. Auto jeżdzi na Pb i lpg. Pokazuje się błąd P0171 uboga mieszanka. Naprawiłem kierownice powietrza i uszczelniłem dolot. Po skasowaniu tego błędu auto zaczyna szarpać i przez dłuższą chwilę nie da się jechać. Po kilku kilometrach auto zaczyna...
Grupa PSA nigdy nie była moja mocna strona; przepływomierz ma mierzyć ilość zasysanego powietrza i o tym informować sterownik. Awaria przepływomierza zazwyczaj objawia się spadkiem mocy, brakiem dynamiki, silnik mniej doładowany bądź wcale potrzebuje większej ilości paliwa stąd może być ten wzrost spalania. Tylko że Ty nic o spadku mocy nie wspomniałeś......
Witam, podłaczam sie do tematu:) Mam golfa 4 TDI 90KM, samochód jakiś czas temu był jednym wielkim mułem zero przyśpieszenia, palił jak przytało na dizla bez doladowania około 5 litrów ropki. Wziołem się wkońcu sam za samochód, rozebrałem turbine bo mi się coś w niej nie widziało: wynik był następujący: - uszczelniaczw turbinie od strony kompresji(...
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Jeśli był czipowany, to może się tak dziać nawet na nowym, ponieważ musi czytać największą ilość zasysanego powietrza i komputer po prostu nie ma czytać tej przepływki, ale tu chyba nie o to chodzi do końca bo nie wiemy czy był ten czip czy nie, a jakim sprzętem diagnozowaliście tego leonka? chodzi mi dokładnie jaki pokazał błąd, czy tylko sam przepływomierz...
Bada on ilość wpadającego powietrza na podstawie temperatury. Inna ilość powietrza wpada jak jest -10 stopni, a inna jak jest 30. Jest to przepływomierz termiczny.
Gaśnięcie to raczej wskazywałoby na zasyfiony dolot/filtr powietrza lub uszkodzony przepływomierz. Gdy silnik bierze powietrze przez wlew, przepływomierz rejestruje spadek ilości pobieranego powietrza, a komputer zmniejsza ilość podawanego paliwa. Jeżeli silnik gaśnie, to znaczy, że ilość paliwa zmniejszyła się na tyle, że już dalej pracować nie mógł,...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Brakuje mu paliwa - za uboga mieszanka. Teraz dlaczego. Jeśli nie chce zapalić chwilę po zgaszeniu, jak sonda jest jeszcze gorąca to jej odłączenie powinno spowodować odpalenie silnika. Wiadomo że tak nie powinno być ale jeśli napięcie z sondy będzie około 1V lub nieco ponad, to sterownik będzie zubożał mieszankę i może to spowodować brak uruchomienia...
Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj....
Przepływomierz dotarł po zamianie ilość powietrza zasysanego spadła do 18 kg/h na wolnych obrotach. Sonda lambda przed katalizatorem zaczęła jakby bardziej oscylować w pewnych momentach a po jakimś czasie zatrzymuje się przy wartości 0 mV na dłuższą chwilę i wraca do ,,pracy''. Błąd cały czas powraca po skasowaniu, sytuacja z sondą co do pętli otwartej...
sprawdzał czy przepływomierz dawkuje powietrze Przepływomierz nie dawkuje powietrza tylko mierzy orientacyjnie ilość powietrza zasysanego przez silnik i najwyraźniej jednak występuje jakiś błąd tego pomiaru.
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Dzisiaj musiałem podmienić przepływomierz bo przy czyszczeniu chyba stary się zepsuł - wyskakiwał na ddt2000 - błąd braku temperatury powietrza. Musiałem więc założyć inny przepływomierz . Jakoś źle i tym bardziej powoli zaczął "zbierać się" i powoli budować boost - wyczuwalne uderzenie w pewnym momencie - ale kiedyś tak też tak miałem po podmianie...
Jeszcze raz powtarzam, czarne spaliny równają się zbyt małej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa, czyli niewydolność turbiny, lub nieszczelność dolotu. Możesz powtarzać i sto razy, ale nie znaczy, że masz rację. Niestety, silnik dymi na czarno właśnie tylko w jednym, jedynym przypadku, tj. wtedy, gdy do cylindra dostaje się nadmierna, podkreślam...
Skoro stary przepływomierz mierzy temperaturę prawidłowo, źle ilość powietrza a nowy ma problem z temperaturą to ja obstawiam na wadliwe nowe przepływomierze. Sam kiedyś walczyłem i wymieniałem trzy pod rząd przepustnice SKV i zawsze było coś nie tak aż skończyło się wymiana na używaną ale oryginalną. Poszukaj gdzieś w swojej okolicy jakiegoś szrotu...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony przepływomierz powietrza (oblicza ilość powietrza do silnika) ale ta usterka powinna być zarejestrowana w błędach .
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
Poniważ zostałem poproszony o wypowiedź w tym temacie(co mi schlebia) powiem co wiem. przepływomierz służy do mierzenia masy powietrza i według tej (oczywiście nie tylko) informacji dozuje zarówno paliwo jak i ilość gazów wylotowych. Więc panowie wykreślcie ze swoich wypowiedzi słowo "tylko" i wszyscy macie rację :-) . Peace
oczywiście pisałem o pod ciśnieniu - czyli standardowe 1013hPa - 10Pa ;p. Prowadzę eksperymenty dotyczące spalania w piecach gazowych, więc potrzebuję dokładnych informacji co do składu mieszanki. Ilość paliwa mierzę rotametrem, natomiast wydaje mi się stosowne użyć właśnie samochodowego przepływomierza do pomiarów ilości podawanego powietrza. Co więcej...
Póki co musiałem zmienić przepływomierz na stary bo tamten złapał błąd obwodu temperatury powietrza ... i auto ma większą jeszcze boost dziurę co pewnie widać na logach .... Dodałem kilka pól z zakładki w/w dot. rail pressure być może to jeszcze nie te wszystkie , które proponujesz : 1 kolumna - czas sekundy 3. temp powietrza 4. procent wciśniecia pedału...
Zaczęło się od tego że pierwszy raz po tym jak samochód zbliżał się do rezerwy załączył się tryb awaryjny (do 3000 nie dalej). Po zgaszeniu silnika problem ustał lecz samochód po chwili padł. Dolałem 5 litrów ropy, odpaliłem na Plak i chodzi. Zbliżyłem się do rezerwy i powtórka. Dolanie ropy i wymiana filtra nic nie dały. Mechanik wymienił wtryski,...
A może byś tak zrobił diagnostykę niż w ciemno strzelał. Nie dokładnie jest tak jak piszesz lecz nie wykluczone jest jego uszkodzenie. Po zdjęciu wtyczki zmienia się skład mieszanki ze wzgłędu na zaniżoną temp. oraz błędną ilość pomiaru powietrza. Na moje po zdjęciu wtyczki powinien był słabszy.
Podłączałem go tyle razy , że już nie pamiętam na postoju i w trasie przy zimnym i przy rozgrzanym silniku i zawsze do 2000obr/m wartości się nie zgadzają powyżej jest ok, zakładałem nowy przepływomierz (pierburga) i to samo , zakładałem drugi elektrozawór EGR używany ale sprawny i dalej te same wskazania, wyczyściłem zawór EGR ten od spalin i nic....
Zastanawiając sie jak można zrealizować pomiar gazu w instalacji I-generacji,bez silnika krokowego, doszedłem do wniosku ze wystarczy zamontować na dolocie przepływomierz i bezpośrednio przeliczyć ilość powietrza na ilość gazu. Jeżeli ktoś posiada Blos'a to pomiar moze być nawet bardzo dokładny ponieważ blos, czyli gaznik gazowy zapewnia cały czas taki...
No przecież jak przepływomierz uszkodzony to chyba źle odmierza ilość powietrza dostającą się do przepustnicy. Zgadza się? Jaki reduktor i wtryskiwacze masz zamontowane?
W serwisie mechanik przyglądał się tylko instalacji i zauważył te pękniecie obudowy.Na kompie poza błędami męczyli jeszcze silnik i sprawdzali parametry w trakcie pracy nic nie niepokojącego nie zauważyli.Sondę odpinałem w celu sprawdzenia nie pomagało zresztą jak by była uwalona palił by dużo gazu jak na to auto pali mało.Przepływomierz nie wyjdzie...
,, Nie wiem jak jest w skodzie ale u mnie przepływomierz mierzy ilość powietrza zassanego przez silnik i dzięki temu komputer silnika odmierza dawkę paliwa którą musi podać'' swieta racja, a takze mape zaplonu koryguje wiec ma to jednak wplyw nawet na jezdzie na gazie- to sie tyczy kazdego auta na wtrysku!!!
Dzwoniłem kiedyś do serwisu fiata w sprawie tego przepływomierza, i powiedzieli że przy odpiętym przepływomierzu komputer ustala wartości optymalne(zmienne), owszem - w sterowniku jest zapisany błąd przepływki i czujnika temp. ale nigdy on nie wyświetla się kontrolką na desce. Przepływomierz mam uszkodzony, przy wpiętym kablu owszem, minimalnie lepiej...
Jeśli chodzi o przepływomierz to sprężyna powinna być dość miękka aby przy wciśnięciu pedału gazu do podłogi znacznie się otwierał przepływomierz. Jedyna regulacja jaką możesz przeprowadzić to spróbować zwiększyć obroty do maksymalnych i zobaczyć jak bardzo się otwiera. Nie jestem pewien czy powinien otwierać się całkowicie, ale spewnością takie doświadczenie...
Dziura za przepływomierzem ma duży wpływ na skład mieszanki. Realnie jest inna ilość powietrza niż widzi przepływomierz. Może dymić.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Przepływomierz jest jednym z elementów mających wpływ na właściwą pracę silnika. Podaje do komputera jaka ilość powietrza jest podawana do kolektora ssącego oraz w niektórych przypadkach temperaturę. Komputer a tej podstawie określa czas otwarcia wtryskiwaczy - dozowanie paliwa. Nie wolno dowolnie zamieniać przepływomierzy, bo ich parametry są ściśle...
Witam, auto jak w temacie - Fiat Sedici 1.9 Multijet z 2007 r. - potrzebna pomoc w zdiagnozowaniu problemu z trudnym odpalaniem. Odpalenie auta rano wymaga 3-4 krotnego kręcenia rozrusznikiem po co najmniej kilkanaście sek. Po odpaleniu z rury wychodzi niewielka ilość białosiwego dymu. Sprawdzone zostały już następujące rzeczy: - wymienione świece żarowe...
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
Autor pytania nie określił jaki zakres pomiarowy go interesuje, jak dokładne mają być pomiary, w jakim środowisku ma pracować czujnik itp Dla tego pisałem, że łatwiej wykonać przepływomierz z turbinką, bo łatwiej przeliczyć strumień przepływu powietrza na prąd, lub napięcie. W przypadku zastosowania czujka wykonanego z drutu oporowego np Pt100, trudniej...
jest pełny wtrysk czyli EFI i mono wtrysk CFI. Nazwa "pełny wtrysk" jest jak najbardziej na miejscu. Przepływomierz może być bo mierzy ilość powietrza i dostosowuje do niego dawke paliwa. Spróbuj umyc jakims sprayem na alkoholu, lub jak masz to środkiem do czyszczenie hamulcy. Koszt bremsa to około 15 zł. Odma raczej nie. Chyba że pierścienie się skończyly...
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Mam taki problem. Otóż jakiś czas temu kupiłem samochód (Vectra B) z LPG w 1 generacji. Od zakupu zdołałem wymienić kilka rzeczy, te które mogły mieć wpływ na obroty: reduktor, termostat, filtr powietrza i gazu, świece i kable WN. Niesprawna jest sonda lambda, którą z tego samego powodu zostawiłem odpiętą (ktoś to już zrobił przede mną, po podpięciu...
Witam, trafił do mnie Ford Galaxy 1.9 TDI 66kW 1996r. po wymianie silnika (goły słupek) z brakiem mocy. Były kody usterek związane z początkiem wtrysku, źle była ustawiona pompa - poprawiłem i błędów brak, zaślepiony egr, wymyty przepływomierz + nowy filtr powietrza i nowy filtr paliwa. Układ doładowania wydaje się być szczelny. Na biegu jałowym po...
Jaki masz przepływ powietrza na wolnych obrotach? Jak leci przepływomierz to zazwyczaj objawem jest brak mocy. Wydaje mi się ,że jednak elektrozawór zaworu EGR leży, bądź drugi elektrozawór EGR ale ten od przepustnicy. Zdejmij przewód powietrza (tą grubą rurę wchodzącą do kolektora, odpal auto i zobacz jak się zachowuje ta przepustnica. Po przekroczeniu...
Najprostsze rozwiązanie dla uzyskania stabilnego nadciśnienia na poziomie 10kPa to zbiornik buforowy o pojemności np. 10L zasilany powietrzem z ustalonym nadciśnieniem np. 100-200kPa przez elektrozawór sterowany impulsowo i kalibrowany dławik, czujnik ciśnienia w zbiorniku i regulowany dławik na wylocie do głowicy. Do tego sterownik sterujący zaworem...
Potencjometr do jazdy na LPG nic nie ma,a poza tym jak jedzie na etylinie świeci się lampka elektroniki silnika? Chyba nie masz do końca racji no chyba, że masz bardzo prostą instalację LPG. a sprawdzany bylsterownik gazu??moze nie odlacza benzyny i razem z gazem leje benzyne...jaki to jest gaz/jaki typ? W przypadku jak piszesz raczej nie dałoby się...
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Na etapie przemyśleń , przed nieuchronną budową urządzenia do podczyszczania wód procesowych proszę o pomoc doświadczonych automatyków w kwestii doboru PLC i akcesoriów , które pozwolą na efektywne sterowanie procesami w urządzeniu. Posiadam istniejące i funkcjonujące urządzenie , sterowane przez Simatic S5 U95 i panel SUTRON BT20N, ale konieczna jest...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Sprawdź ilość powietrza na przepływomierzu. Taka mała wskazówka.
Miernik masowego przepływu powietrza mierzy temperaturę, ilość i gęstość powietrza wchodzącego do układu wlotowego silnika. Specyfikacje napięcie zasilania: 12V napięcie wyjściowe: 0 - 5 V informacje o kształcie fali: w czasie przyśpieszania
Wygląda na to że znalazłeś sposób na częściowo uwalony - rozkalibrowany przepływomierz, szybszy przepływ powietrza bardziej "schładza" element pomiarowy przepływomierza i daje odczyt o dużej ilości powietrza.
Mnie to wszystko jakoś dziwnie wskazuje na rozszczelniony dolot (fałszywe powietrze). Może się mylę, ale bym na pewno sprawdził. Mniejsza ilość powietrza na przepływomierzu skutkuje zubożeniem mieszanki na wolnych obrotach i może pojawić się „trzęsiączka”. Pytanie jak wygląda odczyt na sondzie - może właśnie pokazuje za ubogą i pojawia się błąd.
Może. Silnik nie widzi ilości dostarczanego powietrza i daje większą dawkę paliwa.
Dwumase bez demontażu ocenić możesz tylko na słuch. Czyli jeżeli słychać terkotanie przy delikatnie położonej stopie na pedale sprzęgła, słychać nieprzyjemny chałas przy gaszeniu silnika lub wibruje pedał sprzęgła, to dwumasa jest do wywalenia. Polecani producenci to z pewnością luk, valeo i Sachs. Co do czarnego dymu, to jest objaw małej ilości powietrza,...
Nie ma czegoś takiego jak czujnik zasysanego powietrza. Masz miernik ilości zasysanego powietrza (przepływomierz) i czujnik temp.powietrza. Pierwszy będzie stwórcą takich chec,drugi nie.
Dzisiaj podłączyłem Forda Sierre 2.0l 90r i wywaliło mi takie błędy: Air Quantity 1 Throttle Position ECU code = EU UNKNOWN czy ktoś z kolegów orientuje się co te komunikaty oznaczają... Air Quantity - Ilość powietrza (przepływomierz) Throttle Position - pozycja przepustnicy (czujnik TPS) ECU code - kod komputera wtryskowego
Od 3150 obr. sterownik ucina dawkę paliwa ze względu na zbyt małą ilość powietrza. Informacje o ilości powietrza bierze z przepływomierza, dlatego pytałem skąd sterownik u ciebie wie ile ma powietrza skoro przepływka jest wyprogramowana. Nie bardzo się orientuję w takich sprawach. Jeśli jest to zapisane w jakiejś mapie, to tam bym szukał przyczyny problemu.
O jakie parametry chodzi ? ilosc powietrza przez przeplywomierz , temperature wlotową powietrza,cisnienie paliwa? bo chyba tyle tylko moge sprawdzic za pomoca tego interfejsu.....?
Witam: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz. 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
Oczywiście, mniejsza ilość powietrza płynąca przez przepływomierz, powoduje ubogą mieszankę.
Z mojego doświadczenia, jeśli krokówka jest winna, to raczej falują obroty biegu jałowego. W Twoim przypadku bardziej pasuje to pod sporą ilość "lewego" powietrza. Do sprawdzenia: -klapa wybuchowa za przepływomierzem -gumowy przewód (to kolano) do kolektora. Na zdjęciach jest klejony taśmą, a to nie są drogie rzeczy i warto go wymienić. Nawet w ASO...
Może być sonda ale wcześniej sprawdź szczelność dolotu. Zbyt duża ilość dzikiego powietrza powoduje, ze sonda nie jest w stanie skorygować wtrysku i w efekcie lubi wyskoczyć jej błąd. A tak poza tym to jak to bmw- krokowiec, przepływomierz.. Szsczelność sprawdź plakiem.
może u ciebie to samo ... Odepnij przepływomierz i sprawdź bez niego. Zaje*** metody diagnozy .. Nie powinno się przypadkiem odczytać ilości powietrza z przepływomierza ? na odpiętym przepływomierzu czarny dym i tyle. A czego się spodziewałeś? Dobra nie przeszkadzam wam już w zabawie
Przy błędzie 4025-01 z tego co pamiętam pokazuje zbyt mała ilość powietrza na przepływce od zadanego /
Od zbiornika z którego tłoczona jest woda do przepływomierza jest około 5 metrów węża. Zastanawiam się czy jeśli pompka przestaje tłoczyć wodę, a zbiornik wody i pompka znajdują się niżej niż przepływomierz i wylot węża to nie następuje zapowietrzenie węża. Zdziwiłbym się, gdyby tak nie było tzn. zapowietrzenia. Wystarczy niewielka ilość powietrza,...
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
Przecież Andrzej ci napisał co to jest i za co odpowiada. Najpierw kup książkę i przeczytaj zasadę działania przepływomierzy. I który element służy do pomiaru ilości powietrza:D:D
Diesel nie ma sondy lambda mieszanka jest dobierana po zczytaniu informacji o: położeniu wału ilość powietrza w układzie dolotowym (przepływomierz) temp. powietrza w dolocie
Najlepiej odpiąć EGR i zobaczyć objawy, to samo zrobić z przepływomierzem - on steruje otwarciem EGR. Trzeba też sprawdzić szczelność dolotu, parametry przepływomierza i stopień otwarcia EGR w zależności od obrotów. Miałem podobne objawy w takim samym silniku, okazało się, że przepływomierz fałszował ilość powietrza.
Napięcie napięciem będzie takie same, EGR jest sterowany impulsem. Co do zaślepki to od razu po odpaleniu auta sterownik czyta z przepływomierza ilość zasysanego powietrza, (zawyżoną przez zaślepkę) i wyrzuca błąd oraz tryb awaryjny.
Przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach). 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą...
Potencjometr włączony zgodnie z powyższym opisem ,którego suwak ustawiony jest na środku będzie zawsze sygnał przychodzący z przepływomierza dzielił przez 2. Jeżeli dodajesz gazu to zmienia sie także ilość zasysanego powietrza ,a więc zmienia się sygnał wyjściowy przepływomierza, ale do wejścia komputera dochodzi podzielony przez 2. Jeżeli suwak przesuniesz...
Najlepiej zastosować jakiś najprostszy ukł.wtryskowy pierwszych generacji np.Motronic 4.1 . Jest bez sondy lambda a czas wtrysku jest obliczany na podstawie tem.silnika,tem.powietrza zasysanego,ilości zassanego powietrza(przepływomierz klapkowy).Powinno działać bez problemu!ewentualne korekty można wprowadzić regulując ciśnienie paliwa. Motronic był...
Przepływomierz nie ma sygnału wejściowego tylko wyjściowy. Sygnałem wyjściowym jest napięcie które odpowiada ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz. Jak zdiagnozować? Zobaczyć czy na wyjściu przepływomierza pojawia się napięcie i zmienia się ono w zależności od zapotrzebowania silnika na powietrze. Można podłączyć diagnoskop i zobaczyć...
przepływomierz ilość powietrza ilość powietrza przepływomierz powietrza
sterownik mikrofon novox epson czujnik sprawdzi papieru programator mechaniczny
epson canon brother epson canon brother
Renault Espace III 2.2 DT - Świece żarowe nie grzeją po wymianie BSI BIOS AWARD: Długi sygnał i dwa krótkie - błąd karty graficznej