Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h. Informacja dla ociz: Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki...
A przepływomierz który pokazuje za mała ilość powietrza co robi?
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Silnik kopci na czarno gdy jest niedostateczna ilość powietrza do spalania dostarczonego paliwa. Odłączenie przepływomierza powoduje że sterownik przechodzi na tzw tryb awaryjny mający w założeniu zapewnić dojazd do serwisu. Przyczynami opisanej przez ciebie usterki może być przepływomierz ale częściej dzieje się tak w wyniku usterki w obrębie układu...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Sprawdź programem jaką ilość powietrza mierzy przepływomierz, bo to że nie ma błędu to jedno, a to ile mierzy i czy zgadza się z oczekiwaniami auta to zupełnie inna rzecz. Ja musiałem 4 razy wymieniać przepływomierz zanim trafiłem na sprawny. :(
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Źle się wyraziłem. Wiem, że na początku ma tak być, ale później tak być nie powinno (po dodaniu gazu), ponieważ u mnie wręcz zadławia się on powietrzem i występuje wtedy turbo surge. ECU wariuje, bo nie radzi sobie z taką ilością powietrza i przez to przepływomierz wskazuje niestalibną masę powietrza, stara się zbić poprzez otwieranie egr. Po odłączeniu...
Wydaje mi się, że przepływomierz + sonda. Aktualnie analizując wykresy z zapisanych danych, to korekty paliwowe lubią być ujemne, kiedy to przez przepływomierz przepływa mniejsza ilość powietrza, a dodatnie, kiedy tego powietrza przepływa więcej. Wówczas korekty chodzą w granicach -2/+2, a rzeczywiście przy bardzo dużej ilości powietrza, korekty nie...
To może czas na diagnostykę? Wiem z autopsji jak śmiga 150km taki jtd, ale wiem też, że najczęściej za takie objawy odpowiada przepływomierz lub EGR, skoro EGRa nie masz, to czas na kompa i sprawdzić ilość powietrza rzeczywistą w stosunku do oczekiwanej.
Dzwoniłem, panowie, do znajomego od przeróbek/modyfikacji aut (mapy itp. itd.) (wczoraj zajarzyłem, że mam nr do niego 🤭). Wytłumaczył mi wstępnie, że przy wersjach 2.0 TSI GTI oraz innych samochodach adaptacja przepływomierza jest wskazana (w niektórych przypadkach sam się zaadoptuje, a w niektórych trzeba się w mapie pobawić, lecz o co dokładnie chodzi...
Ale błąd równie dobrze może być powiązany z dziurą w dolocie za turbo. Za turbo a przed silnikiem panuje nadciśnienie i jak jest dziura część powietrza jest tracona. Turbo ma pewien zapas by skompensować brak i uzyskać zadane ciśnienie w dolocie. Jednak jest jeszcze przepływomierz który mierzy ilość powietrza i to na podstawie jego wskazania wyższego...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Przepływka to przepływomierz czyli czujnik mierzący ilość powietrza zasysanego przez silnik. Nie wymieniaj jej tylko najlepiej spróbuj od kogoś na podmianę. Adaptacja przepustnicy została przeprowadzona?
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
(...) 1, P0174. Dodatkowo, jak nigdy w aucie, zaczęły z lewej strony grzać się klamki. Nawet jak jest wyłączone, to grzeje klamki. Co może być przyczyną grzania klamek? Z błędami które pokazuje, jutro zobaczę, czy gdzieś nie ma dziur, czy starych sparciałych węży. Dzięki wszystkim za odpowiedz z tymi klamkami. Witaj na forum! Faktycznie, masz do czynienia...
Auto nie ma OBD (1998r). Włączam tryb testowy zworką w złączu diagnostycznym który sprawia że check silnika miga zgodnie z napięciem sondy lambda. Więc jadąc powyżej 3000-3500 obrotów albo na gazie do połowy lampka ładnie miga, co oznacza, że regulacja działa. Nagłe dodanie gazu przeważnie od razu powoduje zapalenie lampki (idzie na bogato na stałej...
Miałem coś podobnego jak nie zapiąłem wtyczki na przepływomierz. Błędu nie pokazało a silnik szedł tylko do 3000tys. Może padła przepływka u ciebie. Odłącz wtyczkę i zobacz czy będzie się coś działo. Raczej nie przepływomierz. ELM327 widzi ilość powietrza a więc przepływomierz musi działać.
Myśle że dział najodpowiedniejszy Potrzebuje określić mase powietrza i nie mam za bardzo pojęcia jak do tego podejść. Czy kupić fabryczny i pewne drogi miernik czy spróbować zaadaptować coś z motoryzacji (ale i tak trzeba to jakoś wyskalować). Przyjmuje że dmuchać będzie zwykły nawiew stosowany w piecach, Parametry takiej dmuchawy to ok 280m³/h....
Witam. Mam zagwozdkę natury pneumatycznej, otóż potrzebuję jakiegoś sposobu do pomiaru przepływu powietrza w wężu pneumatycznym, pod ciśnieniem około 0,5-1,7 bar (absolutne max - 2,5 bar). Stałe ciśnienie ustalam sobie reduktorem z wbudowanym manometrem. Przeglądałem w sieci rozwiązania przemysłowe, ale koszta takich urządzeń trochę mnie zniechęciły,...
Witam, co do przepływki to niestety bolączka tych aut. Przepływomierz powietrza mierzy ilość zasysanego powietrza korzystając z pomiaru prądu potrzebnego do ogrzania platynowego drutu wewnątrz urządzenia. Będziesz miał nierówne obroty auto będzie mulić, czasem gasnąć, wzrośnie spalanie, itp. Co do EGR to czasem wystarczy dobrze wyczyścić i rozruszać...
Te błędy czytasz tak: xxxx-xx, pierwsze cztery cyfry (lub trzy) to błędy OBD, po myślniku ilość wystąpień. Tu wychodzi, że 1- niesprawny przepływomierz powietrza P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction - 8 zapisów do pamięci. 2- czujnik przepustnicy poza zakresem P1120 Throttle position sensor out of range - 52 zapisy do pamięci. 3- wewnętrzne...
Witam. Potrzebuje pomocy w odczytaniu logów. Nie bardzo wiem jakie wartości powinny być i czego konkretnie szukać. Auto jeżdzi na Pb i lpg. Pokazuje się błąd P0171 uboga mieszanka. Naprawiłem kierownice powietrza i uszczelniłem dolot. Po skasowaniu tego błędu auto zaczyna szarpać i przez dłuższą chwilę nie da się jechać. Po kilku kilometrach auto zaczyna...
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
Grupa PSA nigdy nie była moja mocna strona; przepływomierz ma mierzyć ilość zasysanego powietrza i o tym informować sterownik. Awaria przepływomierza zazwyczaj objawia się spadkiem mocy, brakiem dynamiki, silnik mniej doładowany bądź wcale potrzebuje większej ilości paliwa stąd może być ten wzrost spalania. Tylko że Ty nic o spadku mocy nie wspomniałeś......
Witam, podłaczam sie do tematu:) Mam golfa 4 TDI 90KM, samochód jakiś czas temu był jednym wielkim mułem zero przyśpieszenia, palił jak przytało na dizla bez doladowania około 5 litrów ropki. Wziołem się wkońcu sam za samochód, rozebrałem turbine bo mi się coś w niej nie widziało: wynik był następujący: - uszczelniaczw turbinie od strony kompresji(...
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Jeśli był czipowany, to może się tak dziać nawet na nowym, ponieważ musi czytać największą ilość zasysanego powietrza i komputer po prostu nie ma czytać tej przepływki, ale tu chyba nie o to chodzi do końca bo nie wiemy czy był ten czip czy nie, a jakim sprzętem diagnozowaliście tego leonka? chodzi mi dokładnie jaki pokazał błąd, czy tylko sam przepływomierz...
Bada on ilość wpadającego powietrza na podstawie temperatury. Inna ilość powietrza wpada jak jest -10 stopni, a inna jak jest 30. Jest to przepływomierz termiczny.
Gaśnięcie to raczej wskazywałoby na zasyfiony dolot/filtr powietrza lub uszkodzony przepływomierz. Gdy silnik bierze powietrze przez wlew, przepływomierz rejestruje spadek ilości pobieranego powietrza, a komputer zmniejsza ilość podawanego paliwa. Jeżeli silnik gaśnie, to znaczy, że ilość paliwa zmniejszyła się na tyle, że już dalej pracować nie mógł,...
Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj....
Brakuje mu paliwa - za uboga mieszanka. Teraz dlaczego. Jeśli nie chce zapalić chwilę po zgaszeniu, jak sonda jest jeszcze gorąca to jej odłączenie powinno spowodować odpalenie silnika. Wiadomo że tak nie powinno być ale jeśli napięcie z sondy będzie około 1V lub nieco ponad, to sterownik będzie zubożał mieszankę i może to spowodować brak uruchomienia...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Przepływomierz dotarł po zamianie ilość powietrza zasysanego spadła do 18 kg/h na wolnych obrotach. Sonda lambda przed katalizatorem zaczęła jakby bardziej oscylować w pewnych momentach a po jakimś czasie zatrzymuje się przy wartości 0 mV na dłuższą chwilę i wraca do ,,pracy''. Błąd cały czas powraca po skasowaniu, sytuacja z sondą co do pętli otwartej...
sprawdzał czy przepływomierz dawkuje powietrze Przepływomierz nie dawkuje powietrza tylko mierzy orientacyjnie ilość powietrza zasysanego przez silnik i najwyraźniej jednak występuje jakiś błąd tego pomiaru.
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Jeszcze raz powtarzam, czarne spaliny równają się zbyt małej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa, czyli niewydolność turbiny, lub nieszczelność dolotu. Możesz powtarzać i sto razy, ale nie znaczy, że masz rację. Niestety, silnik dymi na czarno właśnie tylko w jednym, jedynym przypadku, tj. wtedy, gdy do cylindra dostaje się nadmierna, podkreślam...
Dzisiaj musiałem podmienić przepływomierz bo przy czyszczeniu chyba stary się zepsuł - wyskakiwał na ddt2000 - błąd braku temperatury powietrza. Musiałem więc założyć inny przepływomierz . Jakoś źle i tym bardziej powoli zaczął "zbierać się" i powoli budować boost - wyczuwalne uderzenie w pewnym momencie - ale kiedyś tak też tak miałem po podmianie...
Skoro stary przepływomierz mierzy temperaturę prawidłowo, źle ilość powietrza a nowy ma problem z temperaturą to ja obstawiam na wadliwe nowe przepływomierze. Sam kiedyś walczyłem i wymieniałem trzy pod rząd przepustnice SKV i zawsze było coś nie tak aż skończyło się wymiana na używaną ale oryginalną. Poszukaj gdzieś w swojej okolicy jakiegoś szrotu...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony przepływomierz powietrza (oblicza ilość powietrza do silnika) ale ta usterka powinna być zarejestrowana w błędach .
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
oczywiście pisałem o pod ciśnieniu - czyli standardowe 1013hPa - 10Pa ;p. Prowadzę eksperymenty dotyczące spalania w piecach gazowych, więc potrzebuję dokładnych informacji co do składu mieszanki. Ilość paliwa mierzę rotametrem, natomiast wydaje mi się stosowne użyć właśnie samochodowego przepływomierza do pomiarów ilości podawanego powietrza. Co więcej...
Poniważ zostałem poproszony o wypowiedź w tym temacie(co mi schlebia) powiem co wiem. przepływomierz służy do mierzenia masy powietrza i według tej (oczywiście nie tylko) informacji dozuje zarówno paliwo jak i ilość gazów wylotowych. Więc panowie wykreślcie ze swoich wypowiedzi słowo "tylko" i wszyscy macie rację :-) . Peace
Póki co musiałem zmienić przepływomierz na stary bo tamten złapał błąd obwodu temperatury powietrza ... i auto ma większą jeszcze boost dziurę co pewnie widać na logach .... Dodałem kilka pól z zakładki w/w dot. rail pressure być może to jeszcze nie te wszystkie , które proponujesz : 1 kolumna - czas sekundy 3. temp powietrza 4. procent wciśniecia pedału...
Zaczęło się od tego że pierwszy raz po tym jak samochód zbliżał się do rezerwy załączył się tryb awaryjny (do 3000 nie dalej). Po zgaszeniu silnika problem ustał lecz samochód po chwili padł. Dolałem 5 litrów ropy, odpaliłem na Plak i chodzi. Zbliżyłem się do rezerwy i powtórka. Dolanie ropy i wymiana filtra nic nie dały. Mechanik wymienił wtryski,...
A może byś tak zrobił diagnostykę niż w ciemno strzelał. Nie dokładnie jest tak jak piszesz lecz nie wykluczone jest jego uszkodzenie. Po zdjęciu wtyczki zmienia się skład mieszanki ze wzgłędu na zaniżoną temp. oraz błędną ilość pomiaru powietrza. Na moje po zdjęciu wtyczki powinien był słabszy.
przepływomierz ilość powietrza ilość powietrza przepływomierz powietrza
majestic radio kodowanie sygnału kamery kodek dekoder
Volvo FM7 2001 – lokalizacja bezpiecznika F49, ABS/EBS naczepy, Centralna Jednostka Elektryczna ProASIC3 Free Library: Resources for FPGA Design and Simulation