Kolego Panderoza - poczytaj sobie co nieco jak działa GPS, a potem wymyślaj jakieś bajki, bo niestety podstawowej wiedzy ci brakuje. A te podstawy w wielkim uproszczeniu to - masz trzy satelity, wysyłają one impuls i mierzysz różnice czasu pomiędzy nimi, i masz wtedy punkt przecięcia tych sygnałów. Ale z satelitami masz różnie, ziemia się kręci, one...
Zrobi się kompendium bo jest dużo odpowiedzi od osób co nie próbowały się z tym problemem a uparcie piszą o tym absie. to każdy wie, ze trza te sygnały, ale my chcemy i wolimy bez!!! Więc tak. Zaczne od tego, ze navi mi działa. bez żadnych sygnałów ABS czy cofania i zapłonu. Napisze jak to mniej wiecej działa bo były różne opinie o tym, ze ktoś prtzejechał...
Kolego Sławarek ten moduł raczej nie wzmacnia sygnału,tylko modyfikuje ilość impulsów na kilometr.Przy twojej nastawie 1-4-5-7-8 wychodzi 17687,5 impulsów na kilometr.Trochę dużo tych impulsów,wyłącz 1 to uzyskasz 9687imp.Do sprawdzenia zasilanie modułu na 1 pinie oraz sygnał przychodzący pin 4 jak i sygnał wychodzący pin 3.
Panowie, najpierw odpowiadam na pytanie dotyczace Poloneza z napedem linkowym: ilość obrotów linki na 1 km w Polonezie jest najczęściej 1028 obrotów na 1 km. Ale to też zalezy np od typu opon (ja mam [url=http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/... Jak teraz zamienić obroty linki na impulsy elektryczne?...
Witam.Dzięki za odpowiedź I tu jest dokładnie tak samo nie obyło się bez interfejsu przekszztałcającego sygnał z CAN-u.Jako ciekawostkę powiem,że po podłączeniu sie do CANU przy radiu,taksometr działał prawidłowo,jednak zakłucał pracę ABS i SRS(wyskakiwały błedy na desce rozdzielczej)
Witam, Dwukrotne wyładowania atmosferyczne zniszczyły mi urządzenia elektroniczne w domu jednorodzinnym (wolno-stojącym) - w 2012 i 2013r. Prawdopodobnie uderzenie następowało w antenę TV stojącą na dachu i poprzez wzmacniacz instalacji antenowej (na poddaszu) i jego zasilacz impuls popłynął w domową instalację elektryczną. W jednym przypadku dotarł...
jak Movano jest z ABS to niema impulsatora w skrzyni biegów pewnie któryś z czujników abs przednich lewy lub prawy zdechł, a może ząbki na przegubie już tak zarosły zgnilizną że czujnik już nic nie czuje... trzeba by zrobić diagnostykę komputerową modułu abs - test jazdy i odczytu impulsów z czujników
WITAM. MAM GOLFA 4 Z SILNIKIEM AXR. Wymieniłem licznik na 1J5 920 816C. Pytanie: jakie powinno być kodowanie licznika, chodzi o ostatnią cyfrę w kodzie mówiącą o ilości impulsów na km. Mam wybór 0 – liczenie przez CAN oraz od 1 do 4 – jest podana ilość impulsów. Mam skrzynię 5-biegową, nie wiem, czy to ma znaczenie. Może ktoś ma AXR z takim licznikiem...
Mam na stole liczni bmw. w samochodzie nie liczy kilometrów itd.wskazówki w miejscu.Jest to 5-tka z 99r.licznik VDO z memo 93s56.Dwie wtyki po 26 pin-czarna i biała.Proszę o podanie pinu pod który przychodzi impuls KM.Zasilanie podałem na 20 i 22 pin,masa 1. w 26-cio pinowej czarnej wtyczcei i wyświetla przebieg oraz temeraturę.
A co myślicie o komputerze - czy nie zgłupieje od tego ?? i czy wejście sygnału prędkościomierza jest odpowiedzialne za nabijanie kilometrów. Prosiłbym o jasne wytłumaczenie jak to zrobić. Pozdrawiam.
witaj!!! z tego co piszesz to wynika ze licznik jest trzasniety. zeby sie upewnic podlacz generator zamiast impulsatora przy skrzyni ktory daje impuls na licznik jak bedzie tak samo to licznik jak bedzie dobrze to impulsator(pradniczka). Pozdrawiam!!!
Mercedes E210 2,2 diesel 96r skrzynia automat. Mimo iz auto z niemeickiej taksowki mam problem ze znalezieniem odpowiednich impulsow do taksometru. Te ktore ida w oryginalnej wiazce do taksometru podobno sa za szybkie tzn okolo 0,25 kHz przy 40km/h. Wg moich notatek do licznikow VDO mercedesow serii E dochodzi impuls km do zlacza B czyli tego od strony...
Impulsy prostokątne, zwykle impulsator jest "open collector". Ilość impulsów na metr jest różna, przykładowa ilość występująca w "niemieckich" to ~15 impulsów / metr...
Witam.poszukuję informacji jaka pamięć stoi w liczniku od reno twingo .Licznik jest VDO oraz opisu komurek odpowiedzialnych za przebieg.potrzebuję około 50000.Czy ktoś wie na który styk w liczniku podać impuls (+) albo (-) aby przełączyło sie na wyświetlaczy na przebieg kilometrów. z góry dzięki. Pozdrawiam Michał
Chcesz przekładać pojedyncze zegary, czy cała tablica z zegarami pasuje? A z tymi prędkościami (210 i 240) nie powinno być problemu pod warunkiem że obydwa szybkościomierze posiadają tą samą stałą (obrotów linki lub impulsów na kilometr). Z tyłu na szybkościomierzu powinna być podana jego stała-sprawdź.
podłącz tester i odczytaj kodowanie zegarów (software coding) ostatnia cyfra tego 5-cio cyfrowego kodu to parametr K (ilość impulsów na km ) , może ona przyjąć wartość "1" dla skrzyni manualnej , lub 5 biegowego automatu albo "3" dla skrzyni automatycznej 4 biegowej już wiesz wszystko
Impulsy pobieram przy liczniku z kabelka który wg "Sam naprawiam ..." pochodzi od czujnika drogi umieszczonego przy skrzyni. Do zliczania impulsów wykorzystałem timer0 (oczywiście znalazłem przykład), który liczył i podbijał mi zmienną. Zrobiłem 10 km i sprawdziłem wynik. Było 5150 więc podzieliłem aby zamienić na m i wyszło 5,15 Nic mi się nie zgadza...
Co do samego prędkościomierza to sprawa nie jest skomplikowana. Podstawowe założenie zapewne będzie takie: jeden obrót koła = 1impuls. Procek natomiast niech zajmie się pomiarem czasu pomiędzy tymi impulsami (uruchamiasz sobie TIMER na czas pomiędzy kolejnymi imulsami). Mając te dane jesteś w stanie obliczyć prędkość oraz przejechane kilometry. Potrzebujesz...
musisz zmienić kodowanie sterownika. W elsie masz podanie właściwe kodowania.
Witam Załączam schemat nabijacza, które czasem robie. Prędkość jaką będzie wskazywał zależy od tego jaki jest impulsator i ile daje impulsów, ale zwykle daje on ponad 100km/h. Ławto zwiększyć prędkość zmniejszając rezystancje np. zamiast 2,5 kohm 2,2kohm i zamiast 60kohm dać 50kohm. Najlepiej stopniowo zmniejszać i obserwować jak się zachowuje licznik....
UWAGA sa 2 rodzaje - w starych masz linke a w 60 zdarzały sie elektryczne. Widziłem tez linkowe z elektryką - zalezy od modelu. Mysle ze to zalezy od central wtryskowych - czy ma przyst. do klimy absu etc
A jaki tachograf chcesz sprawdzać ? lub regulować kilometry ?
można to zrobic zmieniając 'codirung' ; 5-cyfra w nr-rze odpowiada za ilość impulsów/km ...........2-3538imp/km , 4-3650imp/km , 6-4146imp/km , 7-4358imp/km........te wartości są oczywiście tylko poglądowe i zależne od rodzaju licznika i oprogramowania w nim zawartego
Przecież to nie są kilometry i dziesiątki amper. Albo jakie silikonowe lub zwykłe elektryczne 0.75mm2, 1mm2 lub 1.5mm2 tak by ci elastyczność odpowiadała. Dopasuj sobie wymiar pod siebie tak by się nie plątały. Tylko na banany nie żałuj bo teraz pełno syfu. Może jakie widełki zamiast bananów. To jak ci lepiej. To już twój gust.
Nie ma impulsatorów w milach i kilometrach,w sharanie są X4,X8,czyli jeden obrót cztery lub osiem impulsów w zależności od skrzyni biegów automatyczna ,manualna .
Obrotomierz prostokąt, 100 Hz dla 3000rpm, czyli tyle co zapłonów w 4-cylindrowych silnikach. Prędkościomierz prostokąt, gdzieś na zegarach nawet można odczytać ile impulsów przypada na przejechany kilometr, tzw indeks prędkości, ale już nie pamiętam jak to się robi. Temperatura PWM, częstotliwość około 100Hz. Wskaźnik paliwa zwyczajnie zwierasz do...
Wiązka fabrycznego przycisku zamknij/otwórz. Błękitne 12-pinowe złącze, pin 3, brązowy przewód. Otwieranie i Zamykanie na tym samym przewodzie. Sterowanie impulsami masy.
polecam stronkę www.ktk.pl z tego co piszesz masz problem z niesprawnym impulsatorem (jest on wkręcany w skrzynie biegów)
Ale 1km drogi ma zawsze tą samą liczbę imulsów? Tak, bo obwód koła się nie zmienia. 1km podziel przez obwód i uzyskasz ilość impulsów na kilometr. Zmienia się natomiast czas między impulsami.
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
Dokładnie chciałbym zrozumieć zasadę działania całego układu pomiaru prędkości i muszę wiedzieć następujące rzeczy: 1. Jak wygląda dany impuls? Czy to jest na zasadzie logicznej 0 i 1? tzn. 0 oznacza brak impulsu i 1 oznacza pojawienie się impulsu. Czy może jest to jakoś inaczej rozwiązane? 2. Ile impulsów przypada na 1 km/h? 3. Czy wzrost ilości impulsów...
Witam. Do mojego Opla Astry zamontowałem MID (wyświetlacz komputera pokładowego). Powinno się go przeprogramować na dany silnik, na impulsy z licznika przebytej drogi itp. W moim samochodzie licznik przebytej drogi podaje ponad 8000 impulsów na kilometr, ale MID pochodzi z nowszej wersji samochodu gdzie było ponad 16000 impulsów na kilometr. Czy można...
Wcale to nie wskazuje na impulsator a na przewody które idą do niego. Raz łączą a raz nie, w zależności od przechylenia silnika. Masz uszkodzone przewody idące ze skrzyni biegów na podłożnicę. One powinny być na skrzyni w korytku i zazwyczaj łamią się na wejściu do korytka. Zobacz jaki masz kolor przewodów we wtyczce impulsatora i takich szukaj na wejściu...
Witam. Skąd wziąć impuls kilometrów do taksometru. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Witam ponownie . u mnie licznik cyfrowy wyswietla kilometry(przebieg) ale nic nie przybywa. Licznik wskazówkowy ..bywa tak ze czasem się obudzi i wskazuje prędkość . Do tej historii dochodzi jeszcze to że zapala się symbol wtryskiwacza na desce rozdzielczej po przejechaniu kilkunastu km i juz świeci do końca jazdy. Jak juz zdarzy się że licznik zaczyna...
W sienach z 1998r tylko w 1.6 16V jest czujnik prędkości, 1.4 go nie posiada. Czujnik jest przy skrzyni biegów, na obudowie mechanizmu różnicowego. Stała tego czujnika to 16 impulsów na metr czyli 16000 na kilometr. Amplituda sygnału 12V...
Witam kolega tonni24 ma rację musisz mieć 1/4 ponieważ masz założony 1/1 czyli tacho pokazuje ci prędkość 25 km/h i wartość 67000 tys impulsów na km. Gdy założysz ten czujnik 1/4 wszystko wróci do normy - 17500im/min. Jak wyżej można przeprogramować czujnik tylko przed kalibracja podpiąć pod kitas direct nie masz powrotu. Nie wgrywales go ale jest przeliczenie....
To prawda ale mi chodziło że gdzie w toyocie auris znajde sygnał rezte wszystko wiem. Chodzi mi o impuls na podstawie którego taksometr będzie liczył kilometry.
Witam A.G Jeśli chodzi licznik prędkości tzn, że teoretycznie impuls do kilometrów dochodzi.Sprawdź zatem jak już wcześniej mówiłem czy nic nie jest spalone lub niewłaściwie podłączone itd. bo problem ewidentnie tkwi w zegarach pozdrawiam
Witam,chcę podłączyć dokręcacz do licznika kilometrów w Volkswagenie T5 z 2004r.Pod jaki przewód go wpiąć?Czy w tym samochodzie jest impulsator przy skrzyni biegów czy dostaje impulsy od czujnika ABS.Ewentualnie jaki kolor przewodu daje sygnał na zegary? Ten sam problem mam z Volkswagenem Sharan 1,9 TDI 110KM z 1999r.
Witam miałem do naprawy takowy licznik uszkodzony transmiter CAN TLE 6255 G Podałem napięcie oraz na wejście CAN imuply prostokątne z generatora o częstotliwości 40 kHz na 50% wypełnienia, oscyloskop nie rejestrował na wyjściu układu żadnych przebiegów. http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Po wymianie działa i po podaniu...
Ja zwykle w takich przypadkach zliczam sobie impulsy 1s, robię sobie z tego minuty, potem godziny. Wszystko przechowuję w DB lub MW. Np. --| KM |-----| 1s | ---- (P) --- [ADD MW0, +1, MW0] --[== MW0, +60] -----> [ADD MW2, +1, MW2]&[mov 0, MW0] --[== MW2, +60] -----> [ADD MW4, +1, MW4]&[mov 0, MW2] W MW0 - sekundy w MW 2 - minuty w MW 4 - roboczogodziy...
A może ktoś wie skąd idą impulsy na prędkościomierz i licznik kilometrów i która to wtyczka na liczniku ?
Na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia luzów na łożyskach kół.Sprawdż dobicie sensorów oraz czystość pierścienia z wycinkami Twoja przypadłość to błąd w zliczaniu impulsów.
Za prędkościomierzem przewód brązowo-czerwony lub brązowy przy liczniku po prawej stronie , kostka mniejsza . Ilość impulsów: 4675/km Za prędkościomierzem przewód brązowo-czerwony lub brązowy po lewej stronie , kostka niebieska , ilość impulsów: 4550/km jest to sugnal z czujnika umieszczonego w tylnym moscie. pzdr
1uF uuuu to dzięki bardzo iskra 2-3cm niebieska No i dobrze, cos w okolicy 0,2 J. I teraz moje pytanie jaką rezystancja obciąża się takie urządzenie w sensie ile średnio przyjmuje się na kilometr ogrodzenia średnia sprawnego ogrodzenia bez wywodów odnośnie izolatorów itp. To raczej reaktancja pojemnościowa - kondensator, można to zmierzyć bo wyliczyć...
1. Czas trwania impulsu 0,003 sekundy - dlaczego? Jeśli chcesz zacząć liczyć czas od momentu początku impulsu wysyłanego, do momentu powrotu fali odbitej, to w tym czasie (0,003 sekundy) wiązka ma długość 900 kilometrów. Jeśli chcesz wykryć obecność przedmiotu odbijajacego falę w odległości np, 10m, to fala odbita pojawi sie w momencie, kiedy jeszcze...
Wcale nie takie małe, były rożne w zależności od typu skrzyni biegów. Ta wartość jeśli dobrze pamiętam to ilość impulsów na przejechany kilometr, więc można sobie łatwo policzyć jakie będą przekłamania z innym.
co 20 min. impuls załączający nadajnik komy na okres 1/1000000 sek. (wystarczy aby wysłać kod identyfikacyjny). Ucho nie usłyszy, oko nie zobaczy, amperomierz nie zmierzy. Zużycie baterii wew. jest minimalne, radio nie terkocze... Ale to tylko takie pisanie, które kończę. Pozdrawiam tak te 0.5watta powstnie z freenergy ? :) a to kiepski amperomierz...
zdejmij wtyczkę z czójnika na skrzyni biegów i sprawdz zasilanie i impulsy
kilometr nabijać kilometr corsa kilometr zmiana kilometr
usunął konto iskrownik ariston nforce2 windows
ue40d5000 wymiana podświetlenia termet parametry
Citroen Jumpy 2.0 HDI 2013 - Kod błędu P1442, brak mocy Kondensator rozruchowy i pracy do pilarki Holz-Her – dobór, parametry, zamienniki