Dzięki za odpowiedź :arrow: Byłbym BARDZO..BARDZO wdzięczny:D
A co myślicie o komputerze - czy nie zgłupieje od tego ?? i czy wejście sygnału prędkościomierza jest odpowiedzialne za nabijanie kilometrów. Prosiłbym o jasne wytłumaczenie jak to zrobić. Pozdrawiam.
Chcesz przekładać pojedyncze zegary, czy cała tablica z zegarami pasuje? A z tymi prędkościami (210 i 240) nie powinno być problemu pod warunkiem że obydwa szybkościomierze posiadają tą samą stałą (obrotów linki lub impulsów na kilometr). Z tyłu na szybkościomierzu powinna być podana jego stała-sprawdź.
można to zrobic zmieniając 'codirung' ; 5-cyfra w nr-rze odpowiada za ilość impulsów/km ...........2-3538imp/km , 4-3650imp/km , 6-4146imp/km , 7-4358imp/km........te wartości są oczywiście tylko poglądowe i zależne od rodzaju licznika i oprogramowania w nim zawartego
musisz zmienić kodowanie sterownika. W elsie masz podanie właściwe kodowania.
jak Movano jest z ABS to niema impulsatora w skrzyni biegów pewnie któryś z czujników abs przednich lewy lub prawy zdechł, a może ząbki na przegubie już tak zarosły zgnilizną że czujnik już nic nie czuje... trzeba by zrobić diagnostykę komputerową modułu abs - test jazdy i odczytu impulsów z czujników
Witam. Skąd wziąć impuls kilometrów do taksometru. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Impulsy prostokątne, zwykle impulsator jest "open collector". Ilość impulsów na metr jest różna, przykładowa ilość występująca w "niemieckich" to ~15 impulsów / metr...
Kolego Sławarek ten moduł raczej nie wzmacnia sygnału,tylko modyfikuje ilość impulsów na kilometr.Przy twojej nastawie 1-4-5-7-8 wychodzi 17687,5 impulsów na kilometr.Trochę dużo tych impulsów,wyłącz 1 to uzyskasz 9687imp.Do sprawdzenia zasilanie modułu na 1 pinie oraz sygnał przychodzący pin 4 jak i sygnał wychodzący pin 3.
Mam na stole liczni bmw. w samochodzie nie liczy kilometrów itd.wskazówki w miejscu.Jest to 5-tka z 99r.licznik VDO z memo 93s56.Dwie wtyki po 26 pin-czarna i biała.Proszę o podanie pinu pod który przychodzi impuls KM.Zasilanie podałem na 20 i 22 pin,masa 1. w 26-cio pinowej czarnej wtyczcei i wyświetla przebieg oraz temeraturę.
W sienach z 1998r tylko w 1.6 16V jest czujnik prędkości, 1.4 go nie posiada. Czujnik jest przy skrzyni biegów, na obudowie mechanizmu różnicowego. Stała tego czujnika to 16 impulsów na metr czyli 16000 na kilometr. Amplituda sygnału 12V...
Wcale nie takie małe, były rożne w zależności od typu skrzyni biegów. Ta wartość jeśli dobrze pamiętam to ilość impulsów na przejechany kilometr, więc można sobie łatwo policzyć jakie będą przekłamania z innym.
Obrotomierz prostokąt, 100 Hz dla 3000rpm, czyli tyle co zapłonów w 4-cylindrowych silnikach. Prędkościomierz prostokąt, gdzieś na zegarach nawet można odczytać ile impulsów przypada na przejechany kilometr, tzw indeks prędkości, ale już nie pamiętam jak to się robi. Temperatura PWM, częstotliwość około 100Hz. Wskaźnik paliwa zwyczajnie zwierasz do...
Witam. Do mojego Opla Astry zamontowałem MID (wyświetlacz komputera pokładowego). Powinno się go przeprogramować na dany silnik, na impulsy z licznika przebytej drogi itp. W moim samochodzie licznik przebytej drogi podaje ponad 8000 impulsów na kilometr, ale MID pochodzi z nowszej wersji samochodu gdzie było ponad 16000 impulsów na kilometr. Czy można...
witaj!!! z tego co piszesz to wynika ze licznik jest trzasniety. zeby sie upewnic podlacz generator zamiast impulsatora przy skrzyni ktory daje impuls na licznik jak bedzie tak samo to licznik jak bedzie dobrze to impulsator(pradniczka). Pozdrawiam!!!
Witam A.G Jeśli chodzi licznik prędkości tzn, że teoretycznie impuls do kilometrów dochodzi.Sprawdź zatem jak już wcześniej mówiłem czy nic nie jest spalone lub niewłaściwie podłączone itd. bo problem ewidentnie tkwi w zegarach pozdrawiam
A jaki tachograf chcesz sprawdzać ? lub regulować kilometry ?
Witam.poszukuję informacji jaka pamięć stoi w liczniku od reno twingo .Licznik jest VDO oraz opisu komurek odpowiedzialnych za przebieg.potrzebuję około 50000.Czy ktoś wie na który styk w liczniku podać impuls (+) albo (-) aby przełączyło sie na wyświetlaczy na przebieg kilometrów. z góry dzięki. Pozdrawiam Michał
To prawda ale mi chodziło że gdzie w toyocie auris znajde sygnał rezte wszystko wiem. Chodzi mi o impuls na podstawie którego taksometr będzie liczył kilometry.
Ale 1km drogi ma zawsze tą samą liczbę imulsów? Tak, bo obwód koła się nie zmienia. 1km podziel przez obwód i uzyskasz ilość impulsów na kilometr. Zmienia się natomiast czas między impulsami.
Witam Załączam schemat nabijacza, które czasem robie. Prędkość jaką będzie wskazywał zależy od tego jaki jest impulsator i ile daje impulsów, ale zwykle daje on ponad 100km/h. Ławto zwiększyć prędkość zmniejszając rezystancje np. zamiast 2,5 kohm 2,2kohm i zamiast 60kohm dać 50kohm. Najlepiej stopniowo zmniejszać i obserwować jak się zachowuje licznik....
Niestety nie ma na nim żadnych numerów i naklejek, ten programator tylko modyfikuje ilość impulsów na kilometr przez odpowiednie ustawienie tych zworek.( ma do tego okienko w obudowie ). potencjometr nie wiem od czego jest . podobny temat toczył się tutaj : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... niestety archiwalny
Wcześniejsze modele miały możliwość zmiany stałej przełożenia dla licznika (ilość impulsów na kilometr) - w nowszych jest jedynie możliwość korekcji poprzez zmianę wprogramowanego w licznik rozmiaru ogumienia.
Soltyk, pierwsza sprawa to to, że nie podałeś "wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum" (odpowiedni paragraf w regulaminie forum sam sobie poszukaj). Wszystkie potrzebne informacje trzeba z ciebie ciągnąc jak na przesłuchaniu na komendzie co jest marnowaniem i twojego i naszego...
Jeśli chodzi o licznik, musisz wpuścić wsad, w którym określasz ilość impulsów na kilometr itp. Znajdziesz odpowiedzi właśnie w tym temacie. A wsad do jakiegoś licznika z silnika 1.8 16V (1999rok) Europa - masz w załączniku
Rozwiązanie z kartą dźwiękowa nie jest zle. I Tez stosunkowo proste do oprogramowania. Przy okazji wracając do tych 60 pomiarów na obrót koła w hamownia dynomet o której pisałem kilka postów wyżej to na pewno ma 60 pomiarów na obrót bo widać to na screenie z instrukcji obsługi tej hamownia. https://obrazki.elektroda.pl/6077422400_...
Nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie ale w Polonezie jest to około 5 lub 8 imp na obrót a jeden obrót to jeden metr(na liczniku jest napisane 1000:1 a to znaczy 1000 impulsów na kilometr). Nie jestem tylko do końca pewien. Jeżeli ktoś wie na 100% ile dokładnie to niech napisze.
Witam, Chcę zrobić drogomierz z posiadanego starego taksometru o symbolu Taxel 03d. Ktoś może wie jak się to programuje aby ustawić np przelicznik 1gr/1m i ilość impulsów na kilometr??? Kabelkologię już opanowałem, ale nie wiem jak się go ustawia...
Mam problem z ilością impulsów na 1 kilometr drogi na czujniku hallotronowym zasilanym na 5V jest ona o połowę za niska. czy ktoś może mi pomóc w skonstruowaniu mnożnika impulsów x2??? z góry dziękuje
Nie ma impulsatorów w milach i kilometrach,w sharanie są X4,X8,czyli jeden obrót cztery lub osiem impulsów w zależności od skrzyni biegów automatyczna ,manualna .
Witam kolegę z vwgolf.pl błąd w naliczaniu dystansu wyniesie... (3770/3862)*1000 = dystans na liczniku po przejechaniu 1000m i nie impulsów na obrót, tylko impulsów na kilometr :) po 100km będzie mniej więcej 2382,1853961677887105126877265665 metra błędu już późno więc nie jestem w stanie wymyślić jak policzyć przekłamanie predkości ale nie będzie to...
Sprawdź kodowanie deski na podstawie podpowiedzi w VCDS oraz w kanałach adaptacji będziesz miał przelicznik impulsów na mile czy kilometry.
Co do samego prędkościomierza to sprawa nie jest skomplikowana. Podstawowe założenie zapewne będzie takie: jeden obrót koła = 1impuls. Procek natomiast niech zajmie się pomiarem czasu pomiędzy tymi impulsami (uruchamiasz sobie TIMER na czas pomiędzy kolejnymi imulsami). Mając te dane jesteś w stanie obliczyć prędkość oraz przejechane kilometry. Potrzebujesz...
Prędkościomierz i obrotomierz działają nienagannie. Natomiast liczniki nie zliczają kilometrów. Domyślam się, że impuls na prędkość i kilometry są pobierane z jednego źródła. Czy rzecz jest naprawialna, czy szykować się na wymianę licznika? Kolejna rzecz, to odcięcie zapłonu przy około 4500 rpm i zaraz potem zapala się kontrolka z piktogramem silnika....
Przytrzymaj przycisk do kasowania przebiegu dziennego kilka sekund to wyświetli się informacja, ilość impulsów na kilometr. Wystarczy poszukać tą wartość we wsadzie i odpowiednio zmienić. Ale to tylko zmieni naliczanie przebiegu, wyświetlanie prędkości jest osobno. Jak coś mogę poszukać dokładnie w którym to było miejscu ale tylko w liczniku do 99r....
GOLF jest z 2002 roku. Gdy próbuję zakodować zero, czyli impulsy przez CAN, kod nie wchodzi.
Mercedes E210 2,2 diesel 96r skrzynia automat. Mimo iz auto z niemeickiej taksowki mam problem ze znalezieniem odpowiednich impulsow do taksometru. Te ktore ida w oryginalnej wiazce do taksometru podobno sa za szybkie tzn okolo 0,25 kHz przy 40km/h. Wg moich notatek do licznikow VDO mercedesow serii E dochodzi impuls km do zlacza B czyli tego od strony...
Nie wiem jak w Punto ale w Vectrze podpina się to pod czujnik ABS w przednim lewym kole. Układzik można zrobic na dwóch bramkach NAND, jednym kondziołku i rezystorku. Czy ja dobrze rozumię, że jak uszkodzi się czujnik ABS (np. dostanie przerwy) to licznik nie będzie nabijał kilometrów?
A może ktoś wie skąd idą impulsy na prędkościomierz i licznik kilometrów i która to wtyczka na liczniku ?
Przecież to nie są kilometry i dziesiątki amper. Albo jakie silikonowe lub zwykłe elektryczne 0.75mm2, 1mm2 lub 1.5mm2 tak by ci elastyczność odpowiadała. Dopasuj sobie wymiar pod siebie tak by się nie plątały. Tylko na banany nie żałuj bo teraz pełno syfu. Może jakie widełki zamiast bananów. To jak ci lepiej. To już twój gust.
Licznik czego? Kilometrów, prędkościomierz, czy obrotomierz?
a podczerwień nadajnik odbiornik odpowiedniej mocy tym systemem przesyła się informacje na wiele kilometrów
Potrzebny schemat połączenia impulsów prędkości ze skrzyni do licznika.Licznik nie liczy kilometrów,wskazówka leży.Nie można wysterowac od kostki czujnika ze skrzyni bo jest zwarcie do masy.
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
proponuję wyciągnąć deche rozdzielczą znaleźć kabelek dający sygnał do licznikia upitolić go w połowie wstawić wyłącznik i kiedy jeździsz służbowo włączasz go a kiedy prywatnie wyłączasz go. tylko pamiętaj aby nie odciąć zasilania od niego tylko odciąć impuls coś podobnego do licznika rowerowego. impuls idzie od czujnika a zasilanie osobno.
Witam, Sprawdź wyjście impulsów ze skrzyni biegów na złączu. Pozdrawiam
Witam ponownie . u mnie licznik cyfrowy wyswietla kilometry(przebieg) ale nic nie przybywa. Licznik wskazówkowy ..bywa tak ze czasem się obudzi i wskazuje prędkość . Do tej historii dochodzi jeszcze to że zapala się symbol wtryskiwacza na desce rozdzielczej po przejechaniu kilkunastu km i juz świeci do końca jazdy. Jak juz zdarzy się że licznik zaczyna...
Ja chyba łapie o co biega, chcesz obliczyć powierzchnię na podstawie szerokości obrobionego pola podczas jednego przejazdu i przebytego dystansu. Poszukaj na elektrodzie licznika dystansu, kilometrów, impulsów. reszta to już odpowiedni program. Jak dobrze pamiętam to maszyny rolnicze takie jak pług, mają koła które je podpierają i to właśnie z nich...
w skrzyni jest czujnik kontaktronowy 2 przewody sterowany masą impuls na tablice zegarów
polecam stronkę www.ktk.pl z tego co piszesz masz problem z niesprawnym impulsatorem (jest on wkręcany w skrzynie biegów)
Wcale to nie wskazuje na impulsator a na przewody które idą do niego. Raz łączą a raz nie, w zależności od przechylenia silnika. Masz uszkodzone przewody idące ze skrzyni biegów na podłożnicę. One powinny być na skrzyni w korytku i zazwyczaj łamią się na wejściu do korytka. Zobacz jaki masz kolor przewodów we wtyczce impulsatora i takich szukaj na wejściu...
Tacho jest sterowane elektrycznie. Więc nie powinno być problemu z podpięciem jakiegoś innego rejestratora. Mógłby chyba wystarczyć sam licznik impulsów. Musiałbyś tylko potem je sobie przemnożyć.
Chodzi tutaj bieżący pobór mocy. Bieżącego poboru mocy ten detektor nie pokazuje, tylko kolejne nabite watogodziny. A licznik rowerowy pokazuje bieżącą szybkość, czy tylko nabite kilometry? Działa przecież na identycznej zasadzie - pomiaru czasu między impulsami. Łatwiej chyba zliczać impusly świetlne w jednoste czasu? Mając mikrokontroler jest to...
Golf 2002 - nie wiem czy szafa jest VDI czy MM. Problem polaga na tym że nie nalicza kilometrów ani nie pokazuje prędkości. Najprawdopodobniej nie ma impulsu na zegarach - gdzie jest pin odpowiadający za ten impuls:?: Jak sprawdzić czujnik na skrzyni biegów? Jak się do niego dostać?:/ pozdraiwm i dzięki za pomoc:)
podłącz tester i odczytaj kodowanie zegarów (software coding) ostatnia cyfra tego 5-cio cyfrowego kodu to parametr K (ilość impulsów na km ) , może ona przyjąć wartość "1" dla skrzyni manualnej , lub 5 biegowego automatu albo "3" dla skrzyni automatycznej 4 biegowej już wiesz wszystko
Witam!! Czy licznik kilometrow w punto I dziala na zasadzie zliczania impulsow(licznik jest tradycyjny nie elektroniczny) czy moze za pomoca linki(tak jak to bylo w starych samochodach)? Pozdrawiam/smalski
Z mojego doświadczenia. Jedż do firmy gdzie zajmują się tachografami( kegalizacja- przede wszystkim) oni mają urządzenia bo muszą mieć i Ci zmierzą ile obrotów masz na kilomwetr, jak nie będe chciali to tylko ich wola ale zaręczam że mogą to zrobić. po tym będziesz wiedział jakiego impulasatora urzyć. A są różne, najpopularniejsze w autobusach, tirach...
Kolego z tego co wiem w G IV programuje się ilość impulsów z impulsatora w skrzyni którą licznik zalicza jako przebyty kilometr.
Prawdopodobnie licznik pokazuje błąd gdy przez 100m nie ma zmiany prędkości (impulsów) i dlatego wywala błąd i przestaje nabijać.
Z tego co pamiętam to impulsy GALA są wprost proporcjonalne do do prędkości wytwarzane co taki sam odcinek drogi lub jak kto woli co taki sam kąt obrotu koła i są powiązane ze stała "k" samochodu ,są wykorzystywane m.in.do pomiaru drogi w taksometrach ,czyli mogą być wykorzystane do nawigacji tylko trzeba wiedzieć ile impulsów przypada na jeden kilometr...
Czy któryś z kolegów wie może gdzie dokładnie w fordzie Connect znajduje się czujnik kilometrów ( to że w skrzyni biegów to wiem ) .Chcę z niego pobrać impulsy do mojego komputerka & alarmu, który po zliczeniu odpowiedniej ilości impulsów rozłączy dopływ paliwa-czasówka nie wchodzi w grę , złodziej może grzebać przy stacyjce X czasu .
co 20 min. impuls załączający nadajnik komy na okres 1/1000000 sek. (wystarczy aby wysłać kod identyfikacyjny). Ucho nie usłyszy, oko nie zobaczy, amperomierz nie zmierzy. Zużycie baterii wew. jest minimalne, radio nie terkocze... Ale to tylko takie pisanie, które kończę. Pozdrawiam tak te 0.5watta powstnie z freenergy ? :) a to kiepski amperomierz...
Wymień impulsator w skrzyni
1uF uuuu to dzięki bardzo iskra 2-3cm niebieska No i dobrze, cos w okolicy 0,2 J. I teraz moje pytanie jaką rezystancja obciąża się takie urządzenie w sensie ile średnio przyjmuje się na kilometr ogrodzenia średnia sprawnego ogrodzenia bez wywodów odnośnie izolatorów itp. To raczej reaktancja pojemnościowa - kondensator, można to zmierzyć bo wyliczyć...
A wszystko reszte dziala poprawnie ? Np. co z predkosciomierzem , przebiegiem tzw. dziennym , temperatura itp. Bo jezeli nie chodzi Ci tylko predkosciomierz i licznik km to moze byc uszkodzony impulsator w skrzyni biegow . A jak masz jeszcze inne dziwne historie przy liczniku to ktos mogl w nim grzebac przestawiajac przebieg i cos tam jest nie tak w...
a w miejsce zepsutej zębatki może wstawić tarcze z otworem i transoptor szczelinowy? albo kółko z otworkiem z magnesikiem neodymowym i hallotron? A potem albo rowerowy albo samodzielnie zbudowany licznik impulsów (oczywiście przemnożonych przez przełożenie, obwód koła itd)
Odłącz przewód od impulsatora i zobacz czy dalej nabija. Jeśli przestanie to trzeba wymieć impulsator.
Czyli chodzi o czujnik prędkości w skrzyni biegów . Nadal nie wiem o jakie dwa kable pytałaś/eś FILIP 1.2 8v :?: Czy chcesz podłączyć czujnik magnetyczny od ABS do wtyczki czujnika prędkości , żeby przy pomocy koronki móc wzbudzić licznik prędkości w samochodzie :?: Tak , chce zbudować koronkę na przegubie wewnętrznym oraz jakiś czujnik ABS które będą...
Witam. Mój poprzedni licznik w Audi 80 1.9 TDI przestał nabijać kilometry, połowa się nie świeciła i był z zegarkiem zamiast obrotomierza, postanowiłem wymienić na sprawny z obrotomierzem. W nowym liczniku jest jednak trochę za mały przebieg, chciałbym podbić do stanu jaki jest. Czy istnieje taka możliwość bez rozbierania tego ? Może da się podłączyć...
Witam, napisałem że przekażnik i pompa jest sprawna bo to sprawdziłem, pisząc że nie załącza się pompa chodziło mi o sterowanie przekaznikiem pompy i jeśli wysteruje sam przekaznik to pompa pracuje prawidłowo, ale i tak nie pali bo brak jest sterowania wtryskiem, jeżeli ostygnie to samochód zapala i z pomiarów wynika że sterownik steruje przekażnikiem...
jeden albo dwa impulsy mogłyby się pojawić ( a może nawet więcej ), to zależy. A teraz, jesli chodzi o mechanikę to tak, opona ma swój obwód, mierzysz promień bez obciążenia a później wyliczasz obwód L, później mierzysz nowy promień tak jak chciałeś od podłoża do środka koła na ugiętej pod obciązeniem oponie i obliczasz nowy obwód L1 krótszy o około...
Witam mam problem z prędkościomierzem auto nie pokazuje mi prędkości i nie nalicza kilometrów. W jaki sposób mogę sprawdzić czujnik prędkościomierza dodam ze wtyczka jest na dwa kable
Dokładnie tak. Różnica polega tylko w konwersji ilości impulsów na wartość przebiegu. Ilość impulsów jest stała dla danego auta bez względu czy licznik ma w milach, kilometrach, czy furlongach.
Nie szukaj bo nie znajdziesz , w SC900 jest naped mechaniczny ze skrzyni biegów.
Witam,chcę podłączyć dokręcacz do licznika kilometrów w Volkswagenie T5 z 2004r.Pod jaki przewód go wpiąć?Czy w tym samochodzie jest impulsator przy skrzyni biegów czy dostaje impulsy od czujnika ABS.Ewentualnie jaki kolor przewodu daje sygnał na zegary? Ten sam problem mam z Volkswagenem Sharan 1,9 TDI 110KM z 1999r.
Witam Nie samochód a motocykl. Problem z układem zaplonowym a dokładniej z impulsatorem. Zapłon elektroniczny typu A. Po przejechaniu kilku kilometrów mz traci obroty i nie wchodzi na obroty. Po wyłączeniu i włączeniu na chwile wraca do normy. Wymiana świecy pomaga na dluzej. Czy i w jaki sposob mozna naprawić / zregenerować impulsator? Chodzi o ta...
Witam! Mam taki problem od kąd kupiłem Roverka nie chodzi w nim licznik predkości i Km. Podejrzewam iż był kręcony?! Rozkręcałem licznik i wszystko wydaje się wporządku. Nie wiem czy moze to być wina impulsatora? Co mogę jeszcze sprawdzić? Czy tylko pozostaje jechać do warsztatu? Proszę o pomoc
hmm.nie głupi pomysł.Ale czy uda sie to za adoptować do mojej nubirki :/ I jakby ewentualnie zapisać pamięć.Bo na dodanie kilometrów to wiem ze jest metoda (reczne "klepanie" impulsów) Ale gdyby miały za dużo hmm I tez kurcze pewnie sie cenią takie mocno :/
w liczniku nie było przeze mnie nic grzebane, podlutowałem tylko przewód do przewodu od impulsów. całośc trwała może z 10 min , jak licznik był pozbawiony zasilania. poza przejechanymi kilometrami , prędkość, obrotomierz , wskaźnik paliwa i temp. pokazuje dobrze
Impuls elektromagnetyczny może mieć różną naturę. Oryginalny (powiedzmy pierwszy historycznie opisany) wywołany jest falą neutronów, które napotykając jądra atomowe (dodatnie), przesuwają je (i to wszystkiew jedną stronę). Jeśli zajdzie to na złączu PN to generuje się nagle wysokie napięcie na złączu (bo elektrony się nie ruszyły) i może je rozwalić....
Witam!!! Sytuacja jest prosta. 1. Mam przepływomierz który daje impulsy zależne od ilośco przepływającego paliwa 2. Z licznika kilometrów wychodzą impulsy (umieszczony kontaktron) Poprostu szukam układu (schematu) który podzieli te dwa sygnały i na wyjściu dostanę sygnał podzielony i będzie można wyskalować w l/100km Widziałem kiedyś schemat i miałem...
jak w temacie dodam że nie zlicza km vag pokazał brak impulsów z przetwornika silnik 1Z zkąd są brane impulsy i gdzie jest przetwornik licznik MM 3A0.919.033R 616.059.4240 sw1.8 ma ktos mape bo może są jakieś błedy w epromie samoch z niemiec .proszę o pomoc!
Spruboj kupic uzywana czesc powinna byc sporo tansza. Pewnie da sie to przerobic na linke ale koszt czesci i robocizny moze przekroczyc cene uzywanego impulstaora.
Może jeszcze informacja, która może się przydać. Liczniki mechaniczne napędzane linką mają oznaczenie na tarczy. Dotyczy to np. VDO albo MotoMeter. Liczba na dole tarczy określa ilość obrotów linki na 1 kilometr np. 950 jak na zdjęciu. Stad można łatwo obliczyć co wychodzi ze skrzyni.
Jakbym chciał zbudować licznik to chyba bym zaczął od mierzenia kilometrów. Poprostu co impuls (np na przerwaniu) dodajesz do jakieś zmiennej wartość obwodu koła. Później czas na jakieś dodatki w stylu pomiaru prędkości (analogicznie tylko mierzyć czas między impulsami). Jak już to zrobisz to dodanie dodatków np licznika kasowalnego, czy wskaźnika prędkości...
Witam, ja mam troche inny porblem z zegarami. Mianowicie autko z 98r, przebieg 140 tys (wygląda dobrze), zegary nie odkręcane, plomby są bo sprawdiłem po odkręceniu. Chce wstawic komputerek do ktorego piszę sam sofcik w asemblerze. Odczyt z vaga: Address 17 Protocol: KW1281 Controller: 8D0 919 860 G Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D07 Coding: 00042 Shop...
Impulsy pobieram przy liczniku z kabelka który wg "Sam naprawiam ..." pochodzi od czujnika drogi umieszczonego przy skrzyni. Do zliczania impulsów wykorzystałem timer0 (oczywiście znalazłem przykład), który liczył i podbijał mi zmienną. Zrobiłem 10 km i sprawdziłem wynik. Było 5150 więc podzieliłem aby zamienić na m i wyszło 5,15 Nic mi się nie zgadza...
Ryszardp--> na twoje pytanie jest dosc trudno odpoweidziec poniewaz nie wiadomo co jaki czas nadchodzi impuls, i czy proc sie wyrobi... wazne jest w jakim jezyku piszesz, bo to tez ma wplyw na szybkosc wykonywania zadania... Jezeli obsluge i2c masz w petli glownej. i wtedy nastepuje przerwanie, ze zmiana wartosci zapisywanej przez i2c to moga wystapic...
Gdy samochód byłby sprzedany bez tachografu, to sygnał prędkości i przebytych kilometrów jest generowany z impulsów ABS, jeśli w takim aucie podłączymy jako dodatkowe wyposarzenie Tachograf, to tżeba go poprzez STAR DIAGNOSE zameldować w konfiguracji wskaźników (KOMBI INSTRUMENT). Jeśli to się zrobi, wskaźniki muszą być elektronicznie zaryglowane, ta...
To może tak być, bo licznik kilometrów jest starego typu mechaniczny i pewnie napędzany linką a prędkościomierz impulsami z czujnika, może jakaś przerwa w połączeniu, ale ciekawe, jadę np. 70 km/godz a wskazówka wyskakuje na 120.
Teraz mam pytanie odnośnie czujnika od obrotomierza. Na jakiej zasadzie on działa? Czy w diesel'u i w benzynie zasada dzialania jest taka sama? Wiem, ze w diesel'u mieści sie on gdzieś w alternatorze, a w benzynie gdzieś w cewce zapłonowej. Na pewno te czujniki maja inne wartości, ale mnie interesuje tylko zasada działania. Co do czujnika prędkości,...
Programuje się je tymi samymi narzędziami (przyrządami) co tachografy. Do symulatora musi być wpisane przełożenie dyfra, stan kilometrów (licznik swój stan kilometrów bierze z tachografu) i stałą "k" czyli ilość impulsów na odcinek drogi. "k" masz wpisane na wlepce na słupku. Symulatory mają serwisy tacho i od razu mogą je zaprogramować. Unimog jako...
W tej chwili założone są 13, na takich autko kupiłem. Prędkość to nawet lepiej jak zawyża, ale odległość to już mi się mnij nie podoba. Doczytałem się w necie, że w skrzyni biegów jest przetwornik impulsów, prawdopodobnie z czujnikiem Halla, w takim razie albo podstawa czasu do obliczeń jest źle ustawiona albo faktycznie koła są mniejsze niż powinny...
Witam wszystkich. Pomimo tego, że jest to mój pierwszy post liczę na pomysły lub konstruktywną krytykę pomysłu przez forumowiczów. Kiedyś uparłem się zbudować wykrywacz burzowy, który będzie po odebraniu zakłócenia na AMie uruchomi system zliczania kilometrów, czyli odległości burzy. Jednak do testowania mojego układu potrzebuję coś co wygeneruje krótkotrwały...
Pewnie chodzi o 2,1 (taki sam jak w R25). Zapewne zegary sa rowniez podobne jak w 25... U mnie byla taka usterka jak u Ciebie i okazalo sie ze jedno z uzwojen silniczka krokowego napedzajacego bebenki kilometrow ma przerwe. Byc moze to tylko kwestia zablokowanego bebenka i silniczek nie ma sily przelamac oporu ale tak czy siak bez rozebrania predkosciomierza...
(at)bartsam : oprócz filtru dolnoprzepustowego RC na linii z kontaktronem mam jeszcze programowy debouncing zrealizowany w taki sposób, że gdy pojawi się przerwanie INT0 od kontaktronu, to blokuję przyjmowanie dalszych przerwań INT0 i czekam na wystąpienie kolejnego przerwania od Timera1 (przerwania z Timera1 zgłaszane są co 10ms) i w tym przerwaniu...
Witam kolega tonni24 ma rację musisz mieć 1/4 ponieważ masz założony 1/1 czyli tacho pokazuje ci prędkość 25 km/h i wartość 67000 tys impulsów na km. Gdy założysz ten czujnik 1/4 wszystko wróci do normy - 17500im/min. Jak wyżej można przeprogramować czujnik tylko przed kalibracja podpiąć pod kitas direct nie masz powrotu. Nie wgrywales go ale jest przeliczenie....
Nie wiem jak jest konkretnie w tym Volvo, ale wczoraj robiłem S40, sprawdzałem łożyska z przodu i szybkościomierz czyta impulsy z prawej piasty, przy podniesionym i napędzanym lewym kole wskazówka leżała Wydaje mi się że nie może być zbyt duża i permamentna różnica prędkości obrotowej kół widziana przez czujniki ABS, widziana na podstawie odczytu impulsów...
Witam, jako, że padł mnie procek w zegarach w aucie, zamierzam sobie samemu zaprojektować licznik kilometrów, ale potrzebuję kilka porad. Najpierw kilka faktów: mogę kupić sobie nowe zegary za 300 zeta i podłączyć generator i czekać aż zliczy tyle impulsów , aby przebieg zrównał się z tym, przy którym przestał mnie działać, ale to by było zbyt proste,...
Bateria powinna być wymieniana co dwa lata. Wytrzymuje trochę dłużej: 3-4 lata, ale to też zależy, jak długo "leżakowała" przed włożeniem do tachografu. Podtrzymuje ona cała elektronikę w momencie, gdy napięcie z akumulatora głównego pojazdu spadnie nadmiernie lub akumulator zostanie odłączony. (np. w celu wymiany). Jeżeli bateria w tachografie straci...
kilometr nabijać kilometr xsara kilometr corsa kilometr
prąd bramki tyrystora wariuje pokrętło fotel kierowcy renault megane
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
System.Web.Services 4.0.0.0 – błąd ładowania w .NET Framework i .NET Core, diagnostyka, bindingRedirect Przeróbka odkurzacza bezprzewodowego Dyson, Bosch, Electrolux na zasilanie z sieci 230V