Jest możliwe. Wystarczy że podepniesz stacyjkę pod przewody od włącznika, w momencie przekręcenia kluczyka zwierasz kable i podajesz impuls potrzebny do włączenia. Musisz pamiętać żeby po włączeniu przekręcić stacyjkę w pozycję początkową, lub podłączyć ją w ten sposob żeby włączenie komputera następowało w pozycji zapłon i po problemie, gdyż tam jest...
Automat w rozruszniku "Bendix", czy dostaje impuls przy przekręceniu stacyjki w w pozycję START. Powinno tam się pojawić napięcie w momencie w którym uruchamiasz auto.
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz czy jest napięcie na wtyczce do krokowca i okazało się że jest ale tylko na jednym pinie a na drugim jego niema ten kabel idzie aż do ecu , wygląda na to że nie mam pełnego sterowania silniczkiem , silniczek dostaje impuls po przekręceniu stacyjki w pozycję on , żeby się zamkną a nie dostaje impulsu na otwarcie . Jutro...
Immobilizer jest w serwisie.Wyjść z niego można po przez pięcio krotne włączenie i wyłączenie stacyjki w przeciągu 10 sekund.Jeden impuls nie powinien być krótszy niż 1/3 sekundy.Po 10 sekundach usłyszysz piknięcie brzęczyka i wyjdzie ze stanu serwisowego.By włączyć serwis robisz analogicznie jak do wyłączenia.Miłej pracy.
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
To zależy jakie to masz te światła do jazdy dziennej i jak są skonstruowane czy dostają impuls napięcia po stacyjce czy Bendą świecić na stałe już po przekręceniu stacyjki ?
Możesz z ściemniacza odebrać zasilanie czerwony stałe 12v i na czarnym chyba masz te czasowe pojawienie się masy, a żeby podczas jazdy, gdy zaświecisz lampkę nie świeciły ci klamki to podepnij przekażnik i sterowanie nim przez 12v po przekręceniu stacyjki
No właśnie nic po nim nie widać żeby był fizycznie uszkodzony czy coś podobnego, okej multimetrem nie zobaczę impulsów ale dlaczego jest 28V zaraz po przekręceniu stacyjki? Myślałem że to dlatego że jest chiński i na pewno nie jest wykonany z takich samych jakościowo materiałów jak oryginał i stąd ta różnica w Ohm. Lokalnie raczej nie dostanę samego...
Proponuję coś takiego jak na rysunku poniżej. Prosty układzik na dwóch popularnych 555. Pierwszy układ wytwarza impuls około minuty i uruchamia drugi który miga żarówką. Jeśli kluczyk zostanie wcześniej przekręcony to spowoduje to wyzerowanie pierwszego układu i równocześnie wyłączenie migającej kontrolki. Jeśli stacyjka nie zostanie włączona to kontrolka...
W skuterze jest kostka do cewko-modułu na 8 pinów. Do niej dochodzi 5 przewodów: brązowy czujnik impulsów, zielony gaszenie, czarny masa, biały (+) po przekręceniu stacyjki oraz fioletowy połączony z szaro-niebieskim napiecie z cewek. Czy w innych skuterach PIAGGIO był stosowany taki typ zapłonu.
Witam. Takie małe pytanko odnośnie robienia układu który po przekręceniu kluczyka w stacyjce poda impuls zamiast ciągłego poziomu niskiego... Po co robić osobny układ? Generalnie to ATmegi mają taki układ wbudowany, wystarczy tylko wybrać opcję wyzwalania zboczem (do wyboru narastające i opadające) wpisując odpowiednią wartość do rejestru MCUCR. Pozdrawiam.
To wina może leżeć albo w stacyjce albo w samym bsi. Do niego sygnał ze stacyjki do bsi a przekaźnik daje impuls na automat rozrusznika. Więc jeżeli nie ma podczas kręcenia stałego plusa na automacie po przekręceniu i trzymaniu stacyjki w pozycji 3 to możliwe że uszkodzone bsi. Sprawdź czy wiązka nie jest uszkodzona
Ok. Wiem że jak wziąłem masę z silnika to kontrolka świeciła (nie migała) w momencie przekręcenia stacyjki na zapłon. Sprawdzę to. Czyli tak uproszczając to całe kluczowanie to po prostu impuls z modułu na poszczególną świecę zapłonową w momencie kręcenia rozruchem.
Witam. Ostatnio mój sterownik odmówił posłuszeństwa wiec postanowiłem zbudować własny i wymyśliłem przekaźnik czasowy zbudowany na sa556 który będzie nam odliczał czas grzania świecy, a w połączeniu z termistorem będzie automatycznie się włączał gdy jest zimno. Druga cześć tego układu powinna załączać drugi przekaźnik po podaniu impulsu z rozrusznika...
Na wyjściu dodatkowego kanału pojawia sie -. Nie wiem jak jest w tym sterowniku bo może to być impuls masy, masa możebyć przez cały czas gdy przycisk w pilocie jest wciśnięty lub może to być - przez określony czs. Drugi kanał używa sie albo do otwierania klapy bagażnika, albo np. dod domykania szyb. Jeśli chodzi o funkcję savelock to jak rozumiem chodzi...
Nie wiem jak twoje światła do jazdy dziennej. Ma montowałem w kilku samochodach i nie potrzeba żadnego sterownika. Światła dzienne miały 3 przewody. Dwa przewody zasilające +12V i -12V która podłączasz przez bezpiecznik z stacyjki, trzeci przewód sterujący i podłączasz do świateł pozycyjnych, można bezpośrednio z żarówki. Swiatła dzienne zapalają się...
Auto nie odpala, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, wtryski - brak brak impulsów sterujących, zasilanie na wtryskach jest. Po przekręceniu stacyjki na cewkach pojawia się napięcie i po chwili znika, jak kręcę to już się nie pojawia. Zasilanie ECU OK, masy na nim też. Skrzynka z bezpiecznikami pod maską sprawdzona, nie widać działania wilgoci. Wcześniej...
Źle sformułowałem zdanie. W tym wypadku po przekręceniu stacyjki i zwarciu S1 do masy będziesz miał krótki impuls na pinie 2. Jednokrotnie załączysz układ, ponowne uruchomienie będzie wymagało rozwarcia i zwarcia ponownie S1. Czyli działanie jakiego oczekujesz.
Możesz zastosować kondensator, który zniweluje ten efekt, jeżeli to jest na prawdę tylko chwilowy impuls. Jeszcze dla wyjaśnienia możesz podrzucić jakiś prowizoryczny schemat jak to podłączyłeś.
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
Masz może jakiś pomysł jak usprawnić, poprawić ten układ, by stał się on lepszy, mniej awaryjny? Zrobiłem multiwibrator monostabilny z układu ne555 rezystor 36kOhm i kondensator 100nf. Mam teraz problem innego rodzaju, układ się załącza po przekręceniu stacyjki, gdyż na kablu impulsu CDI jest masa. Według opisu CDI przy 6000obr jest impuls którego stan...
Przekaźnik który bez zasilania ma zwarte styki. Cewkę z jednej strony do masy, z 2giej do stacyjki styk 50 (impuls na rozrusznik). Gdy przekręcisz na rozruch przekaźnik odetnie zasilania. Wiele aut ma taki przekaźnik domyślnie zamontowany (przekaznik X i styk X w stacyjce), ale nie każde. Można tez zwykły przekaźnik, i rozwiązanie jak np w Skodzie Felicji....
ale czemu nie ma napięcia na pompce jak przekręcę stacyjkę nie startując auta napięcie na pompce pojawia się po otrzymaniu przez ecu impulsów z czujnika położenia wału więc napięcie bedzie dopiero przy kręceniu rozrusznikiem
miałem na myśli gyby zrobić tak że jak damy zapłon to układ będzie czekał na impuls z rozrusznika a gdy wyłączymy zapłon to uC sie wyłancza co powoduje wylączenie świateł a ponowne załączenie zapłonu uC bedzie znów czekał na impuls ze stacyjki zeby włączyć swiatła po czasie. Większość samochodów ma tak żeby ponownie zakręcić rozrusznikiem należy przekręcić...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
Panowie więc tak po kolei: Na starym sterowniku impulsy z aparatu zapłonowego są powtarzalne - ok Następnie sygnał z czujnika Halla także jest i wchodzi na sterownik ale sygnał ten ginie na pinie D4 sterownika i tu jest pies pogrzebany ponieważ jest brak sygnału na moduł. Gdyby trzymał immo to kontrolka CHECK migała by a nie miga. "nowy" sterownik jest...
Witam, podlacze sie pod temat poniewaz tez mam problem z modulem golden. Mimo ze instrukcje i schemat (w zalaczniku) mam po polsku, niezbyt go rozumiem. Istrukcja mowi tylko o tym "zeby podlaczyc modul wedlug schematu, zwracajac uwage na kolory" Krotko i zwiezle;) Do rzeczy... W miejscach gdzie postawilem krzyzyki mam przeciac te przewody? Modul posiada...
Przede wszystkim halogeny musisz zasilić prosto z akku poprzez przekaźnik. Poza tym można użyć styku zwiernego z siłownika MASTER. Ponadto trzeba by dodatkowo przewidzieć możliwość ryglowania drzwi podczas jazdy (antynapad) więc jeszcze kontrolować trzeba +12 po stacyjce. Widzę to tak: otwierasz drzwi, z mastera idzie impuls do ne555 który to podtrzymuje...
Witam wszystkich. Mam taki oto problem w Manie Tgx: Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu automatycznie uruchamia się rozrusznik i odpala silnik, czasami zakręci przez sekundę i przerwie rozruch, bardzo rzadko ale bywa tak że wszystko wraca do normy. Kostkę stacyjki sprawdziłem, obejrzałem blaszki, wszystko wygląda prawidłowo. Co mogę teraz sprawdzić?...
No to tak nie mam parametru 50 CAN ale mam styk i on właśnie się nie zmienia podczas przekręcania stacyjki na zapłon. https://obrazki.elektroda.pl/6379648700_... Zezwolenie w ECU https://obrazki.elektroda.pl/6057620600_... EZS bez kluczyka z kluczykiem i na zapłonie. https://obrazki.elektroda.pl/4704515500_...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
To, że silnik jest z rodzielaczem, to wcale nie oznacza, że ma tradycyjny, przerywaczowy zapłon. Zapłon tradycyjny to taki, gdzie cewka jest zasilna z jednej strony napięciem 12V dostępnym zawsze po przekręceniu stacyjki, a drugi biegun cewki jest poprowadzony do przerywacza aparatu zapłonowego.[/quote] U mnie jest jednostka sterująca, moduł wzmocnienia...
Witam. Posiadam Audi 100 z 88r i miało się jako tako ale po próbie wyregulowania zapłonu na "wyczucie" powstał problem z iskrą a dokładnie pojawia się raz na kilkanaście przekręceń stacyjką. Auto jest zagazowane 2 generacja przełącza na gaz jak ma impuls na cewkę, stąd wiem kiedy ona się pojawia. Jak ustawić aparat w odpowiednim punkcie bo wyczytałem,...
Witam Mam prośbę, czy może ktoś wie w którym miejscu w BMW E38 740 umiejscowiony jest przekaźnik rozrusznika :?: najprawdopodobniej ma zawęglone styki. Rozrusznik jest na 100% sprawny (wymieniony elektromagnes, szczotki i tulejki) ze stacyjki prąd wychodzi zawsze a pomimo to jak jest zimny to kręci i zapala bez problemu jak się zagrzeje to po przekręceniu...
Witam Mam prośbę, czy może ktoś wie w którym miejscu w BMW E38 740 umiejscowiony jest przekaźnik rozrusznika Question najprawdopodobniej ma zawęglone styki. Rozrusznik jest na 100% sprawny (wymieniony elektromagnes, szczotki i tulejki) ze stacyjki prąd wychodzi zawsze a pomimo to jak jest zimny to kręci i zapala bez problemu jak się zagrzeje to po przekręceniu...
Przekopałem już prawie wszystko. Znalazłem popalone wiązk. Jednak przewody te były od instalacji oświetlenia. Bezpieczniki po lewej stronie wszystkie sprawdziłem. Po prawej stronie jest tych bezpieczników kilka na czarnej skrzyneczce, którą to też całą przelutowałem. Według schematu, to mi się coś nie zgadza, bo w skrzynce bezpiecznikowej są 2 przekaźniki...
Dzięki za porady centralny z domykaniem mam, bo jak pisałem działa - ale nie do końca dołączone zdjęcie instrukcji Votex, jest po to bo pewnie mam ten alarm, ale pewności nie mam bo mam inne piloty (2) niż w instrukcji, a na necie zdjęcia do votex'a są takie same jak w instrukcji, oraz wg. tej instrukcji przycisk 1 włącza alarm, 2 wyłącza, dłuższe przytrzymanie...
Witam. Chodzi mi o układ załaczajacy przekaźnik który będzie działał od razu tylko 2, 3s od podania impulsu (+12 po przekręceniu stacyjki), potem sie rozłączał (mimo ze +12 będzie nadal podawane). Może być na NE555 tylko rozpisane dla szarego człowieka :d generalnie to jest do auta, wchodzę przekręcam kluczyk i przez 2,3s od razu pali się żarówka którą...
Witam Dziś przedstawiam wam prosty układ elektroniczny który poprawił działanie oświetlenia wewnętrznego w mojej Skodzie. Układ powstał po małym problemie który wystąpił po zostawieniu otwartych drzwi samochodu w garażu na dłuższy czas. Oświetlenie w kabinie w mojej leciwej skodzie działało na zasadzie: drzwi otwarte - światełko świeci drzwi zamknięte...
Witam. Problem z zapłonem i z uruchomieniem auta. Audi a6 c6 2008r. Auto kupione za granicą po kradzieży Ale chyba tylko po teoretycznej kradzieży, Wsszystko w aucie wydaje się być ok. Sterownik silnika, stacyjka zamki w porządku, nie ruszone. Centralny działa ale tylko po zamku, bezprzewodowo zamki nie działają Po włożeniu kluczyka do stacyjki brak...
Z tym minusem chodzi o to że np podczas postoju i otworzeniu drzwi jeżeli przełącznik oświetlenia będzie ustawiony tak aby zapalał oświetlenie wewnetrzne załączy się rownież przekaźnik od świateł mijania??Czy np gdy przełącznik bedzie ustawiony tak aby nie zapalał oświetlenia wewnetrznego po otwarciu drzwi(drzwi nie zaryglowane pilotem) np od wewnatrz...
Dzięki za podpowiedz... faktycznie przewody pomiędzy tylna klapą a budą były poprzerywane a nawet po upalane (po odsłonięciu gumowej osłonki aż iskrzyło) Połączyłem wszystkie przewody ( wstawka nowych przewodów). Niestety centralny dalej nie żyje, przestało też działać domykanie szyb z kluczyka (wcześniej było) oraz oświetlenie kabiny (Jak się otwierało...
jeszcze dodam kilka słów, właśnie odebrałem astrę z warsztatu i mechanik rozkłada ręce. Powiedział mi kilka rzeczy, które mogą mieć znaczenie w rozszyfrowaniu zagadki: 1. po przekręceniu kluczka w stacyjce (świecą się kontrolki, ale nie włączam silnika), zaczynam powoli obracać aparatem zapłonowym (w prawo) w pewnym momencie idzie impuls (chyba do wtryskiwacza)...
Samochód pali. Ale tylko wtedy gdy podam impuls na niebieski przewód idący do elektromagnesu w pompie wtryskowej. Ogólnie sprawa wygląda tak: przekręcam stacyjkę, świece grzeją ale nie ma napięcia na przewodzie zasilającym elektromagnes, dotykam go innym przewodem (który też był ucięty i znajdował się w komorze silnika, na nim pojawia się napięcie po...
Niedawno zakupiłem maluszka i zmagam się z odpaleniem go, jest to fiat z 1999 roku. Z wstępnej diagnozy wychodzi ze prąd do cewki na pomarańczowym kablu dochodzi lecz brak impulsów na białym kablu stąd brak iskry na swiecach. Rzeczy które sprawdziłem to -założony nowy czujnik położenia wału i na złączach wtyczki do nanoplexa (złącze 1 i 5) odpowiedni...
Cześć, potrzebuję znaleźć napięcie +12V pojawiające się po otwarciu samochodu z kluczyka. To co zauważyłem - po odryglowaniu zamków załącza się panel (tablet) od radia. Gdy do USB jest podłączone jakieś urządzenie, dostaje ono zasilanie zaraz po odryglowaniu zamków, pozostaje przez minutę, a jeśli nie przekręci się kluczyka, to się wyłącza. Gdy ponownie...
Witam. Mam Forda Mondeo MKII z 2000r, 2.0 benzyna w automacie. Gdy chcę odpalić silnik musze wrzucić na pozycję P i przytrzymać pedał hamulca. Jest to zrobione, żeby nie odpalić czasami na jakimś biegu. I tu problem ze stacyjki impuls wychodzi, natomiast nie wiem gdzie jest ten przekaźnik co daje + żeby można było uruchomić silnik. Gdzie to się znajduje...
Jeśli chodzi o sam przekaźnik to to nie problem bo można go zawsze zdublować powiedzmy takim na 30A ciągłego obciążenia i będzie to śmigać. Ale Ampio ma immobiliser aktywny czyli rozłącza obwód dopiero po podaniu plusa z zapłonu. I w momencie przekręcenia kluczyka gdy immo jest w trybie blokowania przez mały ułamek sekundy przekaźnik puszcza impuls...
Jest taki produkt który zapala światła po rozruchu silnika nie bada napięcia. opis działania po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon ustaweia podtrzymanie ( nie zapala jeszcze świateł) czeka na impuls + do rozrusznika, czyli czeka na przekręcenie kluczyka w pozycję rozruch po uruchomieniu silnika i powrocie automatycznym kluczyka w pozycję zapłon...
Dziękuję za odpowiedź. Teraz wszystko wydaje się zrozumiałe. Jeśli dobrze myślę, to nawet zrobienie generatora na 4093 czy typowo analogowego (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c... da podobny efekt, bo kondensator(y) na początku muszą się naładować od zera. Jedyne rozwiązanie, jakie przychodzi mi do głowy,...
czy czujnik wału daje impulsy,,czujnik położenia wałka to samo?[czy po przekręceniu stacyjki idzie napięcie wogole do w/wym czujek?
Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki...
Witam dawno się nie odzywałem ale po waszych poradach z czyszczeniem masy na silniku miałem o dziwo spokoju przez dobry miesiąc :) do wczoraj :) powiem na wstępie ze przez tydzień padało może to ma związek z jakimś zawilgoceniem wczoraj zdarzyło się to samo czyli wsiadam przekręcam kluczyk lampki gasną wszystko extra i cisza :) odkryłem nie wiem może...
Witam Pacjent jak w temacie czyli passat B4 94 1,8 benzyna. Szukam dokładnego schematu podłączenia i sterowania układem zapłonowym i elementami powiązanymi. Nagle pojawił się nietypowy problem. Przejechałem jakieś 70 km, zatrzymałem się, zgasiłem auto i po 5 min nie chciał zapalić ponieważ nie było zasilania na cewce WN (teoretycznie typowy + po stacyjce...
Sterowanie pompą w tym silniku idzie masą. Wiec powinienes mieć na wyjsciu z kompa (6) mase po przekręceniu kluczyka (impuls okolo 2 sek.) Po zaskoczeniu silnika dopiero idzie masa na stała z kompa, moze wiec brakuje jakiego impulsu do ECU o tym ze silnik kręci. po przekręceniu kluczyka nic sie nie dzieje , o tym ze silnik kreci jest sygnal bo inaczej...
zainstalowałem dodatkową kontrolkę co bym wiedział kiedy świece grzeją ,efekt trochę zaskakujący ale morze komuś się przyda . Jak tylko otworzę drzwi to kontrolka na na sekundę błyśnie , jak dotknę kluczykiem do stacyjki bez wkładania to kontrolka błyśnie.Po przekręceniu w pozycję zapłonu na sekundę kontrolka zapala i gaśnie ,na rozruszniku kontrolka...
Od pewnego czasu mam problem ze starą instalacją gazową BRC (założoną w 1999r do samochodu Opel Vectra A z silnikiem gaźnikowym). Po pozostawieniu samochodu na parkingu na noc, rano samochód nie chce uruchomić się na gazie. Wg mnie, przyczyną jest nie załączający się elektrozawór otwierający dopływ gazu, ponieważ jego charaterystyczne "kliknięcie" jest...
Jeżeli chodzi o zachowanie przekaźnika (2x plus dla wyłączenia) to zwracam uwagę, że przy prawidłowej instalacji kabelek "50" przekaźnika jest cały czas zbocznikowany do masy rezystancją cewki elektromagnesu rozrusznika. Jest już zbocznikowany a jednak trzeba podać 2x + na pin 50 i rozłaczy. Mam nadzieję, ze automat świec nie jest uszkodzony. Zapewne...
Alarm oczywiście, że już wypinałem cały i wtyedy przynajmniej nie brzęczy nic a co do choinki to też stacyjkę mam padniętą trochę bo nie odbija i być może to ona "męci tu wodę"- jakieś luzy na kostce może? W każdym razie auto odpalam i wszystko wraca do normy. Ale najważniejsze dla mnie jest jak sprawdzić tą centralę alarm. nie mając pilota aby to działało...
Prosze bardzo: Odbierając nowy samochód ma on już zaprogramowany, przez sieć obsługi FIATa, system alarmowy. W razie ewentualnej potrzeby ponownego zaprogramowania systemu zaleca się skontakowanie z przedstawicielem sieci obsługi klienta Fiat. Warunki przeprowadzenia programowania są następujące: - alarm musi być wyłączony z pilota - kluczyk awaryjny...
napięcie na module sterującym cewką jest czujnik halla który podaje impuls do modułu jest ok orginalna cewka jest na stałe podłączona do modułu u mnie usunąłem cewkę orginalną i założyłem tradycyjną więc gazownicy nie mieli problemu i podłączyli się centralnie do cewki z zasilaniem sterownika gazu bez przekaznika mechanicznie auto jest sprawne motor...
W związku z tym, że padła mi kostka stacyjki chcę zrobić przycisk start. Do tego celu chcę wykorzystać przewód, na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka. Po wciśnięciu przycisku obwód, który steruje cewką rozrusznika ma zostać zamknięty. Proponuję taki schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5892237300_1... Mój pomysł polega na...
Sygnał stacyjki steruje między innymi radiem samochodowym. Załącza się ono po przekręceniu kluczyka w pozycję normalnej pracy silnika i wyłącza po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Poszukaj tego przewodu na kostce radia i myślę, że z tego da się coś zrobić. Pytanie tylko czy wiesz gdzie i jaki sygnał podać do sterownika centralnego. http://elektronikasamochodowa.com/conten...
Witam forumowiczów, problem jak w temacie po przekręceniu kluczyka po dwóch sekundach na wyświetlaczu pojawiają się poziome kreski, kontrolki nie gasną a immobilizer bardzo szybko mruga. Po pewnym czasie jedyną zmianą jest sekwencja mrugania, jedno mrugnięcie/ sześć mrugnięć, sekwencja się powtarza, oczywiście rozrusznik milczy i kontrolki nie przygasają....
Witam. Z poprzedniego projektu zostało mi sporo części więc wpadłem na pomysł żeby zrobić sobie alarm do motocykla . W założeniu: -Alarm się włączy po złożeniu bocznej lub centralne stopki w zależności na której stoi. -Po przekręceniu stacyjki mimo że motocykl stoi na którejś ze stopek. -Po uzbrojeniu alarmu zostaje odcięty zapłon. -Uzbrojenie odbywać...
Ty chyba nie chcesz zrozumieć tego o czym piszę. Nic nie mam pozamieniane. Wrzucając wsteczny uruchamia się radio i pokazuje obraz z kamery (i tak powinno być) w momencie włączenia się radia (po wrzuceniu wstecznego) wysuwa się antena, nie dlatego, że mam coś pozamieniane tylko dlatego, że włącza się urządzenie. Wyprzedzając twoją kolejną wypowiedź...
Poszukiwałem na allegro centralnego zamka z dodatkową funkcją otwierania klapy. Coś mnie zaślepiło bo kupiłem niewłaściwy. Dałbym sobie rękę uciąć że pisało na aukcji o dodatkowym kanale powiadomienia syreną/impuls do bagażnika. Funkcje centralnego zamka: Zabezpieczenie przed skanowaniem kodu pilota. Zabezpieczenie przed nagraniem kodu pilota. Zabezpieczenie...
Witam i proszę o pomoc! Mam problem z autkiem Chrysler Sebring 2.4 automat z 2007 roku (fabryczny pilot z alarmem, brak dodatkowych zabezpieczeń – np. modułu zdalnego uruchamiania silnika) z instalacją LPG sekwencja. Sporadycznie, najczęściej na zimnym silniku pojawia się zacinanie rozrusznika w pozycji rozruch pomimo zapalonego już silnika rozrusznik...
Bezobsługowa identyfikacja użytkownika jest stosowana w niektórych autoalarmach, np Superforteca.Alarmy te posiadają antynapad i antyporwanie,czyli jeżeli ktoś otworzy drzwi(nawet przy zapalonym silniku), przekręci kluczyk w stacyjce uaktywnia funcję antynapadu lub/i antyporwania.Jeżeli nie dezaktywuje tej funkcji po ok 30 s silnik gaśnie,alarm nie...
Witam, mam mały problemik z tym alarmem.Dziś zakupiłem w/w alarm.Zlokalizowałem sterownik fabryczny od centralnego zamka w mojej almerze N15 98r., a następnie miernikiem odnalazłem dwa odpowiednie przewody odpowiadające za zamykanie i otwieranie, które następnie przeciąłem gdyż nie chcę mieć sterowania z kluczyka.Owe przewody służą do sterowania impulsami....
Witam, mój układ nie będzie więcej pobierał niż sam procesor AVR i kilka elementów zewnętrznych, dodatkowo przekaźniki ale załączane tylko czasem. Dokładnie to zabieram się za domykanie szyb z wyłącznikiem przeciążeniowym i składanie lusterek. Wszystko sterowane przez impuls z instalacji zamykania auta. Dla tego potrzebuję coś do zbicia napięcia z 12...
Tak to nie immo bo dioda w drzwiach ładnie gaśnie po przekręceniu kluczyka. Ja diagnozuję całość DELPHI,Autocom z Chin i mam:bład Czujnik położenia przepustnicy i jakiś elektrozawór 6. Do Paweł:Nie mylę wału z wałkiem. Od wału jest na dole i ma oporność 49Kohm,coś nie tak.Ale na kompie go nie wywala. Jak nie ma żadnego zasilania to jak mam mu dać aby...
https://obrazki.elektroda.pl/8268860700_... Geneza projektu Rok temu przeprowadziłem remont mojego klasyka i zapragnąłem do niego zamontować radioodbiornik. Najbardziej pasowałby jakiś "Unitra Safari" ale ciężko kupić egzemplarz w zadowalającym stanie. Poza tym w obecnych czasach oczekuje się od takiego urządzenia czegoś więcej niż...
:arrow: SLAWEK0427 to miało być urządzenie do wyłączania radia (jesli zapmę go wyłączyć ręczne) po upływie ok 30min po wyłączeniu stacjki No to się wyjaśniło o co chodzi. Potrzebujesz układu, który podtrzyma załączony przekażnik po wyłączeniu stacyjki. Wszystkie auta, które znam, dają po przekręceniu kluczyka +12 V do instalacji. I do tego nadaje się...
Ogólne zamierzenie tego przedsięwzięcia jest takie. Mam wolne dwa kanały w alarmie jeden daje impuls jedno sekundowy masy, który będzie wykorzystany do uruchomienia zapłonu (nie mylić z rozruchem silnika) więc tak włączam z pilota i daje impuls masy, który idzie w stronę przekaźnika nr 3 i z masy jest zmieniany na +12V 9czyli odwrócenie biegunów) dalej...
w merivie to przewód brązowo-czarny wychodzący z drzwi,można go też złapać w wiazce progowej,powinien ci wystarczyć tzw.moduł komforu zamieniający krótki impuls podebrany w twoim wypadku z przewodu brązowo-czerwonego Tylko jaki konkretnie moduł zastosować (np.Allegro itp) i jak go podłączyć aby niczego nie "spalić". U mnie jest tak, że jeśli włożę...
mój problem to nielogiczne napięcie 5v na wyjściu do włącznika nawet bez stacyjki - logicznie powinno być po włączeniu. Tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... masz ten poważniejszy schemat z wtyczką obok, i pytanie kiedy jest zasilany i działa IC1 w dolnym lewym rogu. Odpalanie AL-700. Wyłączyć kluczyk , wcisnąć przycisk centralki...
Stacyjka zdemontowana całkowicie,aby nie trzebabyło grotu od kluczyka odcinać,aby go wlozyć i przekręcić na stałe,coby blokadę kierownicy zwolnić. Stacyjka cała wyjęta,kostką od stacyjki odpięta.Więc nie ma impulsu jakiegokolwiek,a co za tym idzie centralny normalnie zamyka i otwiera z pilota. Pętla immo zdjęta ze stacyjki i przeniesiona gdzie indziej(kabelki...
Jeśli ma to działaś zaraz po zapłonie, to pin 30 podłącz bezpośrednio do B+ akumulatora, a +12V za stacyjką do pinu 86 przekaźnika. Nie wiem dlaczego wymieszałeś to ze światłami pozycyjnymi/postojowymi. To nie jest mieszanie tylko wymóg przepisów ruchu drogowego: ""Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej, powinny się włączać automatycznie...
Dzisiaj zamontowałem taki alarm w swoim Pajero II. Postępowałem zgodnie z instrukcją: Do centralki alarmu podłączyłem wiązki , które były w komplecie: - wiązka z diodą - podłączyłem do wyjścia 2P, -złącze czujnika 3P nie podłączyłem - nie mam akurat takiego czujnika, -złącze 8P: -purpurowy (plus) krańcówka podająca sygnał dodatni - nie podłączyłem,...
Brak jest jakiegokolwiek napięcia na kablach od krokowego. Kable od komputera do ECM sprawdzone, przewodzą....Wysokie obroty to efekt braku sterowania krokowym przez komputer. Kolektory są szczelne mają nowe uszczelki, przepustnica czyszczona.... Do ECM podłączone są dwie kości , na obu jest kabel czerwono-żółty który po przekręceniu stacyjki ma napięcie..ok...
Witam. Koledzy potrzebna pomoc. Chodzi o vectre B 1,6 pełny wtrysk z roku 1996. Problem zaczął się od gazu. Mianowicie uszkodzeniu uległa instalacja gazaowa tj poszło zwarcie i uszkodził sie emulator. Objawy były takie ze nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki świeciła się kontrolka ładowania, auto nie odpalało. Po krótkiej walce udało się uruchomić...
witam Jest to Peugeot 207 1.4 ben, z 2007 roku. Co sie dzieję? Po zamknięciu auta przez kluczyk w drzwiach kierowcy (pilot nie działa) wszystkie zamki poprawnie działają. Odczekuje ok 1min20sek, nagle przekaźnik w bsi się załącza, jednoznacznie jest to związane z odcięciem zasilania na centralny zamek, oświetlenie wnętrza oraz pamięci daty i godziny....
Witam Mam następujący problem. Matiz podczas jazdy zgasł i nie da się go odpalić . Zaprowadziłem do mechanika a ten wymienił mi kopułkę przewody i cewkę na nową po czym rozłożył ręce. Wyczytałem że 99% przypadków to uwalony moduł. Zamówiłem cały nowy aparat i założyłem ale to nie pomogło. Na tą chwile posprawdzałem wszystkie napięcia i tak do cewki...
Kup miernik, zmierz to o co prosiłem i będziemy po kolei eliminować możliwości aż dojdziemy do rozwiązania. No chyba że ktoś wpadnie na lepszy pomysł wcześniej... Na temat programowania wypowiem się późnej, bo teraz nawet nie wiem o jaki impuls ci chodzi, może o sterowanie centralnym drzwi :) Na przyszłość jak już coś piszesz to pisz konkretnie, żebyśmy...
A próbowałeś ? Odbierając nowy samochód ma on już zaprogramowany, przez sieć obsługi FIATa, system alarmowy. W razie ewentualnej potrzeby ponownego zaprogramowania systemu zaleca się skontakowanie z przedstawicielem sieci obsługi klienta Fiat. Warunki przeprowadzenia programowania są następujące: - alarm musi być wyłączony z pilota - kluczyk awaryjny...
Witam, Mam taki problem, że w swoim motorku Romet 125 zamontowałem dodatkowy układ chłodzenia oleju. Jednak jeden duży obieg spowalnia nagrzewanie się oleju i po przejechaniu 9 kilometrów odcinka w zasadzie szosowego olej w ostatnie upały nagrzewa się do 85 st c. Zbudowałem taki oto termostat: https://obrazki.elektroda.pl/9933077800_...
Mam mały problem. Będę operował kolorami przewodów według schematy który jest w pierwszym poście. Czerwony przewód podłączyłem pod zasilanie, czarny pod masę. Niebiesko-biały podłączyłem pod przycisk a zielono-bialy pod silniczek (przeciąłem przewód w którym jest napięcie podczas domykania szyb) i tak samo zrobiłem jeżeli chodzi o przewód niebieski...
Programowanie przeprowadzasz zgodnie z tym opisem: Odbierając nowy samochód ma on już zaprogramowany, przez sieć obsługi FIATa, system alarmowy. W razie ewentualnej potrzeby ponownego zaprogramowania systemu zaleca się skontakowanie z przedstawicielem sieci obsługi klienta Fiat. Warunki przeprowadzenia programowania są następujące: - alarm musi być...
Dwa kable brazowe należy podpiąć pod zasilanie kierunkowskazów. Jeden jednej strony, drugi drugiej. Różowy jest odpowiedzialny za otwieranie centralnego zamku. Czyli jeżeli pojaki się na nim impuls masy drzwi się otworzą. Za zamukanie odpowiedzialny jest pomarańczowy. Czarny to masa. Szary to plus na syrene. Zasilanie podaje się na czerwony wmontowując...
Potrzebuję schemat instalacji od czujnika ABS (LT) do sterownika. (poproszę) Mógłbym kupić nowy czujnik i podpiąć na próbę, ale jeśli jest ok nie będę mógł zwrócić. No i odkręcenie śruby mocującej czujnik to będzie wyzwanie (imbus) :/ Będę zobowiązany za podesłanie w/w schematu. Sprawdziłbym czy dwa przewody z ABS są nienaruszone. Gdzie one ew kończą...
Witam dziękuję za odp ale walka trwa... Alarm z 2 czujkami został podłączony jak na schemacie w pdfie wyżej (bez rozcinania kabelka pod tajny guziczek), został zaprogramowany 3cyfrowy kod (zakładam, ze poprawny - byłem przy jego wprowadzaniu w „przystawkę CAN” i wyglądało to na świadome działanie instalatora), nie były programowane żadne...
Witam na forum. Bardzo proszę o pomoc. Jestem "zielona" jeśli chodzi o autoalarmy. Mam autoalarm SILICON BAS RXA PLUS. Samochód stał dłuższy czas - ponad tydzień i są przymrozki (-10- -16 st.C). Wcześniej były większe lub podobne mrozy i nie miałam ani razu problemu z odpaleniem samochodu. Samochód otwiera się pilotem - zamek centralny. Niestety dziś...
Witam. Potrzebuje schemat podłączenia przekaźnika tak aby po podaniu impulsu przekaźnik działał w stanie podtrzymania. Chce bowiem zrobić zabezpieczenie pompy wtryskowej tak aby przy przekręceniu stacyjki nacisnąć przycisk i przekaźnik dopiero poda napięcie na pompę. Czy jest taka możliwość? Jeśli ktoś wie jak to zrobić to proszę o jakiś schemacik lub...
Witam mam problem ze swoją Mazda, a mianowicie, po przekręceniu stacyjki auto nie pali, rozrusznik działa kontrolki świecą, ale auto nie odpala.Po pchnięciu auto zapala i wszystko działa, podczas jazdy nie gaśnie.Po wyłączeniu i ponownym włączeniu auto zapala.Po dłuższej przerwie lub na drugi dzień auto już nie pali trzeba znów pchać i tak w kółko....
Witam! Jestem w trakcie projektowania prostego „komputera” do samochodu. Sercem układu jest mikrokontroler ATMEGA16. Program będzie pisany w BASCOM’ie gdyż tylko taki język mam w miarę opanowany. Co do części software to nie będzie problemu, gorzej z częścią sprzętową. Tutaj zwracam się z prośbą do Was. Pierwsza rzecz to sterowanie...
Dziś zabrałem sie za montaż dziennych i poległem. Wszystko jest banalnie proste. Demontujemy osłonę kierownicy. Moduł chowamy przy skrzynce bezpieczników, wiązkę przeciągamy pod deską rozdzielczą do manetek wielofunkcyjnych. Zasilenie +, - i sygnał pobieramy z pierwszej kostki od stacyjki Licząc od góry 1 - niebiesko/fioletowy + po przekręceniu stacyjki...
W tym samochodzie nie hal a opto. Wyciąg aparat zmasuj przekręć stacyjkę i kręć za płetwę aparatu. powinny być solidne impulsy. Jak czerwone , słabe albo wcale sprawdzić zasilanie masę impuls wychodzący i powrotny z ecu. Jak niema czym to podłożyć inny aparat.
Może czytamy o innych modelach... Sprawdź więc. POZIOM 17. FUNKCJA KOMFORT(ustawienie fabryczne -funkcja wyłączona) Funkcja komfort (poprzez podanie dłuższego impulsu na wyjście zamknij centralnego zamka) umożliwia automatyczne zamknięcie centralnego zamka, zaryglowanie i domknięcie szyb podczas uzbrajania systemu alarmowego. Funkcjętąmożna zastosowaćw...
Posiadam Mercedesa Viano 639 2004r. i u mnie też pojawił się problem ze stacyjką. Raz działa dwa razy nie. Czy ktoś może mi pomóc co robic. Czy to już skończyła sie stacyjka.i trzeba wymienic na nową (chyba duży koszt).Pragnę nadmienic że baterie w kluczyku są wymienione i akumulator też jest nowy. Jak ktoś miał podobny przypadek albo wie co trzeba...
stacyjka przekręcić klasa przekręcić stacyjka gasnąć radio przekręcić cewka
muzyk pendrive simering pompa kompaktowanie outlook
zdalny detektor haier chlodziarka
Nieregularne, skokowe obracanie się bębna pralki - przyczyny Wyznaczanie liczby odwrotnej w elektronice