Pin 25 zlaczki zoltej.
Możesz się podłączyć pod sterowanie silniczkiem wskazówki prędkościomierza. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
[b] Wszystko zależy czy twoja nawigacja "przetrawi" sygnał z czujnika ABS.Wiekszość tych "dodatków" do aut które potrzebują informacji o prędkości przystosowana jest do sygnału prostokątnego bo taki generują np impulsatory w skrzyniach biegów. A w twoim przypadku czujniki w kołach generują prąd zmienny (sinusoide) o bardzo małej amplitudzie.
więc sprawa prosta-odrywają się te druciki łaczące PCB z pinami...
Problem może być praktycznie wszędzie. Po stronie główki kluczyka (transponder), immobilisera (odlutowująca się ceweczka) , instalacji i sterownika silnika. Problem w Oplu może stanowić też radioodbiornik, przypominam-przewód impulsów prędkości jazdy jest zarazem linią kodową, zaś radioodbiornik korzysta z impulsów prędkości jazdy (funkcja zwiększania/...
A czy oglądałeś przebieg z tego hala ? Z tego co wiem to przetwornika hala raczej są na 5V a to że ci trochę działało a procek się nie popsuł to wnisek że poziom sygnały jest raczej OK. Problem może być też w zakłuceniach. Uciekaj od zapłonu i przewodów WN Pomyś o doprowadzenie tego sygnału w przewodzie ekranowanym a szczytem bezpieczeństwa byłoby zastosować...
Impulsy pobieram przy liczniku z kabelka który wg "Sam naprawiam ..." pochodzi od czujnika drogi umieszczonego przy skrzyni. Do zliczania impulsów wykorzystałem timer0 (oczywiście znalazłem przykład), który liczył i podbijał mi zmienną. Zrobiłem 10 km i sprawdziłem wynik. Było 5150 więc podzieliłem aby zamienić na m i wyszło 5,15 Nic mi się nie zgadza...
a skąd ci to wyszło! 12-start diagnostyki 31 brak impulsów prędkości obrotowej silnika To te z pamięci,94 nie pamiętam
Propozycja programowego "czyszczenia" impulsów: Prędkość 5 obr na sekunde przy 36 otworkach daje 180 impulsów/s. Czyli czas od impulsu do impulsu troche wiecej niż 5 ms. Rozsądnie jest przyjąć czas impulsu na jakieś 20% czasu od impulsu do impulsu (jest to związane ze średnicą otworków). Czyli mamy czas impulsu nie mniejsy niż 1ms, a w większości przypadków...
w tym aucie abs wysyla impulsy do szybkosciomierza.
Zacznijmy od odpowiedzi na proste pytanie: jaki jest spodziewany zakres częstotliwości impulsów z impulsatora?
impuls prędkości powinien być na 1 lub 2 pinie - tylko czy on przychodzi ze sterownika silnika czy też z ibbego miejsca nie wiem. Impulsy prędkości wychodzą z tachografu. Jaki tam jest tachograf?
Wentylator PWM jest zasilany stale napięciem o ciągłej wielkości. Prędkość obrotowa jest zależna od długości impulsów sterujących. Przy krótkich impulsach prędkość obrotowa jest mała, przy długich większa. Szybkość drugiego typu wentylatora jest regulowana bezpośrednio poziomem napięcia zasilającego - zmniejszając napięcie zmniejszają się obroty.
Nie wiem co Pan chce uzyskać? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tą maksymalną prędkością sczytywania impulsów. Maksymalna prędkość odczytywania impulsów jest zależna od tego jak szybki licznik Pan posiada. Na Pana miejscu byłbym ostrożny, jeśli chodzi o tak duże prędkości obrotowe i robienie tarczy samemu, która nie jest wyrównoważona i wycentrowana....
Ja akurat na AB pracowałem z licznikiem 1794-IP4 gdzie każdy kanał miał możliwość niezależnego resetowania poprzez wewnętrzną zmienną w strukturze xxxxxxx : 0 : O .Ch0CounterReset. Co do obliczania prędkości to najprościej chyba mierzyć czas pomiędzy poszczególnymi impulsami i znając odległość liniową jaką pokonuje taśma pomiędzy impulsami wyliczać...
podpowiesz który to przewód Jaki przewód???
Tak. Jeden impuls.
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Witam Porzebuje zamontowac drogomierz w hyundai ix35 z roku 2013 i chciałem zapytać skąd dokładnie przeprowadzić impuls prędkości?
NIC sie nie boj..robie w serwisie tacho.. i poprostu najlepiej odlacz aku..bo w tym nowym tachografie, predkosc bedzie skakala od 0 do 30km/h po odlaczeniu zoltej wtyczki..zolta wtyczka to impulsy bezposrednio z przetwornika a przewod we wtyczce tej B7 to wzmocniony sygnal..jesli nie ma tam przewodu to smialo sie wepnij..ale na 99% w nowszych autach...
w omedze B z ABSu lub ze skrzyni. wazny kształt sygnału ale powinien byc ok. Sprawdz tempomat na stole, z generatora.
Bezpiecznik nr.7 w skrzynce z boku konsoli w srodku , masa i przewód sygnału. Nie masz zasilania to lec po przewodzie ale najpierw bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/2024086900_1... masz zewnętrzne piny zasilanie masa i +12v mierzone żarówka 5w. Środkowy leci na licznik.
Przewód niebieski z czerwonym pasmem.
No to w sumie mógłbyś to wykorzystać. Poszukaj sterownika silnika krokowego sterowanego impulsem.
Witam. Zlecę wykonanie dzielnika impulsów wychodzących z czujnika prędkości pojazdu. Obecnie licznik pokazuje zbyt duże wskazania, co do stanu faktycznego. Najlepiej, abym mógł ustawiać sobie to samemu - coś na bazie Yellowboxa ( nie chcę ściągać z USA, no chyba, że będzie trzeba). Dzielnik ma być zastosowany w Hondzie Civic VII HB ze sterownikiem z...
Witam ! Prośba gorąca do kolegów, posiadam jak w tytule i moje pytanie skąd wziąć impuls prędkości (GAL) i impuls wstecznego (Reverse) aby wpiąć je w istniejącą już kostkę w puste miejsca 1 i 2. ? Proszę o pomoc.
Opel i ford miały Halla zaraz za ślimakiem potem szła dopiero linka,wykorzystany jako sygnał prędkości do komputera sterującego. Na szrocie kupisz za grosze.Nie dziękuj.
I tutaj dajesz mi konkretne odpowiedzi. I zaciekawiłeś mnie wtyczką A "dwa dolne" czyli, pin A4 CAN HIGH ISO 11898 i A8 CAN LOW ISO 11898, to byłby sygnał z ABS-u ? a gdybym powyższym konwerterem impulsów prędkości, podpiął się pod ten sygnał i puścił to na zegary ? Bo jak zrobiłem to jak z emulatorem (chodzi mi o podłączenie, to mogłem ustawić idealnie...
Na końcu przewodów powinien znajdować się kontaktron – można go sprawdzić podłączając omomierz do przewodów i zbliżając do niego magnes , w tym momencie Omomierz powinien wskazywać 0Ω Można też spróbować zwierać przewody z jak największą częstotliwością co powinno spowodować pojawienie się zmian na wyświetlaczu.
Załóżmy że są po dwa na jedną stronę to tak.Tylko pod obwód wykonawczy 87 a nie pod sterowanie z BCM.Halogeny rozdziel i podłącz przez diodę.Dowiedz się jakie jest wyjście prądowe albo załóż dodatkowo przekaźniki.Zasilanie po zapłonie to musisz sobie poszukać w skrzynce.A impuls prędkości to nie wiem skąd weźmiesz bo jak wymaga kwadratu 5v (a czujnika...
Wyjmij całość,zakręć wkrętarką i zobacz co będzie.
Bardzo przepraszam,przez głupotę nie zastanowiłem się co za plik dołączam.Proszę nie brać pod uwagę pliku styki.jpg,a plik który teraz dołączam styki1.jpg.Jeszcze dodam że 4093 zawiera 4 * NANDy Schmidta.Niewykorzystane wejścia NANDów bezpiecznie jest podłączyć do +VDC,lub do masy.Stała czasowa układu przy rozwarciu zestyku wynosi 4.7u * (10k+10k)=94msec,przy...
Zapomniałem napisać że na skrzyni go nie ma, prawdopodobnie impuls prędkości idzie z czujnika ABS bo są z przodu czujniki chociaż ten opel nie ma ABS-u. Czy jest to możliwe
Cześć, W tradycyjnym silniku sterujesz jedyne prędkością (a nie kątem). Przez to przekładnia zmienia prędkość i moment. Przekładnia elektroniczna wpływa na ilość impulsów (kąt obrotu, posuw itd). Dlaczego zmienia się prędkość?
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Tutaj trochę na temat samych czujników: http://www.auto-online.pl/serwis/poradni... Nie ma tam podanej ilosci impulsów ale to dla różnych czujników jest inaczej. Ten który opisany jest na stronie powyżej ma 6 imp. na 1 obrót wałka czujnika.
https://obrazki.elektroda.pl/1897694900_... Jeżeli przełączysz sterownik na NPN nie potrzebujesz oporników podciągających I o co chodzi z tym że będzie źle chodził? Chodzi o to że rezystor podciągający wraz z pojemnością kabla(wejścia plc itd...) tworzy filtr dolnoprzepustowy i przy większych częstotliwościach impulsy przestaną docierać...
Ten tryb serwisowy przedstawia sie tak: 1. Distance Pulse number - 3735 wszystkie kraje z wyjątniem USA i GB 2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB 3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki 4. Liczba cylindrów 5. Test segmentów wyświetlacza 6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła 7. Obroty silnika/min....
Ciągnik ma złącze właśnie takie ISO, ale tam ma podobno tylko 130 impulsów, a dla sterownika opryskiwacza to jest za mało i nawet jak w sterowniku ustawię na maksa 3000 impulsów, to prędkość jest mocno zawyżona. Ciągnik nie ma radaru, a bierze prędkość ze skrzyni i to może być przyczyną takiej rozbieżności. Dokupiłem taki właśnie GPS i tak ma tylko...
Radio odłącz
Masz oczywiście rację, ale naprawdę nie ma czasu uczyć się nowych narzędzi. Obiecuję, ze kiedyś zacznę iść właściwą drogą :D Czy przy takiej masie i mocy silników oraz obecności przekładni warto dodać algorytm rozpędzania/hamowania silnika aby uniknąć udarów mechanicznych gdy z dla zatrzymanego napędu pójdzie polecenie cała na przód? Tak oczywiście...
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
Sposób prosty ale dobry . Czy u ciebie jeden obrót to jeden impuls? Prędkość nie ogranicza sterownika tylko częstotliwość sygnałów z czujnika. pozdrawiam daro
iwec tak BMS 2789 - [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza...
Spróbuj przejąć kontrole nad impulsami prędkości i podziel je np przez 2 albo 1.5, kontroler chyba nie do końca ściśle kontroluje prędkość z napędem, sprawdza czy jest prędkość i trzyma ją w ryzach. Chociaż niektóre sterowniki sterują czasem przyspieszania i wtedy przez taki podział prędkości mogą dziać się cuda. Sam prędkość silnika jest brana z innych...
Podczas użytkowania oświetlenia podczas jazdy nie można ustawić tempomatu. Przy oświetleniu sama zwalnia.
Chcę założyć do Mercedesa 1117 urządzenie pokładowe Toll Collect . W serwisie powiedzieli że w moim tachografie Mannesmann Kienzle typ 1314 nie ma wyjścia dającego impuls prędkości. Co trzeba zrobić aby mój tachograf wysyłał taki impuls ?
Da się i nie trzeba to tego tak drogiego modułu jak Nano Every... do tego wystarczy ATTiny. Botland ma dość drogie te moduły. Z ich oferty w zupełności wystarczy Ci Seeeduino Nano albo Adafruit Trinket (5V).
Myślałem że prędkość transmisji jest większa i dlatego chciałem dla 10us. Tu widać że impuls ma jakieś 1.2ms, co daje prędkość transmisji 8300 Baud. Czyli nietypową. Może to jednak nie jest UART. Trzeba by zebrać więcej próbek. Masz w tym oscyloskopie możliwość zrobienia zrzutu do pliku?
Jeżeli chcecie mieć zamykanie powyżej jakieś prędkości a otwieranie po wyłączeniu zapłonu to nie ma tu żadnych problemów. Jedyny problem to dobranie odpowiedniej wartości impulsów prędkości.
A nie wie ktoś gdzie podłączyć ten impuls prędkości w bmw e39?
Czy beznadziejne, to pozwól, że sam sobie stwierdzę. Co do impulsów nie masz kolego racji. Są owszem Astry z 16 impulsami, ale są też z 8 impulsami - np. moja.
W pamięci modułu licznika jest zawarty przelicznik dla impulsów prędkości oraz cała konfiguracja licznika tz. z jakimi modułami ma się komunikować. Jeżeli potrzebujesz pomocy to posiadam sprzęt który programuje te zegary
A jaki problem z lewej strony skrzyni jest czujnik prędkości który jest przeważnie winny.
sitec mam pytanie w jaki sprosób zrobiłeś ustawienia impulsów prędkości i czasu wtrysku ?. Ja dziś próbowałem w bascomie to zrobić zapisując liczby impulsów w eeprom, ale nie wyszło mi to jakoś.
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Może stary licznik miał niesprawną kontrolkę ABS ;) Skoro się palił czek, to jakie błędy są w sterowniku silnika ? W tym starym dobrym X20XEV na Simteku 56.x można wymigać... Założę się że będzie błąd od braku impulsów prędkości... W tym aucie impulsy drogi / prędkości idą z ABSu właśnie...
Witam, Problem w aucie od zakupu - nie działający prędkościomierz. Przeczytałem wszystkie posty tyczące się tematu na elektrodzie i nie znajduje odpowiedzi. Pytanie 1 - Czy impuls prędkości jest pobierany z czujnika w skrzyni biegów, czy tez z CAN-a? Pytanie 2 - Jaka jest możliwość sprawdzenia czy czujnik działa (jeśli jest)? Pytanie 3 - Jakie oznaczenie...
Wydaje się, że najlepiej zwiększać zmienną tak jak pojawiają się impulsy dzięki INT0, i po ustalonym czasie (Timer) ilość zliczonch impulsów dzielić przez określony czas i masz częstotliwość. A tu już łatwo do przekształcenia tego na prędkość. To jedna z prostszych metod pomiaru. Aktualnie ja sobie zrobiłem licznik impulsów by sprawdzić np. ile impulsów...
Galę definiuje zmiana głośności radia wraz z prędkością jazdy, zazwyczaj jest to impuls prędkości jazdy.
To druga generacja. Wygląda to tak w tym modelu, że w fabryce licznik zostaje zakodowany czy będzie pracować z tachografem, czy samodzielnie. Jest to operacja jednorazowa i nieodwracalna (oficjalnie tak mówi producent). Jeżeli mamy pracę z tachografem, to impulsy z czujnika na skrzyni biegów idą do tachografu, a stąd gotowy sygnał prędkości idzie do...
Witam. A o jakim aucie mówimy? Każde ma sygnał prędkości kolego.
Na wejściu PLC jest (zwykle) "montowany" filtr cyfrowy 10ms (standardowe wejście PLC) a impuls z indeksu trwa 10us i sterownik nic nie "zobaczy" -> tak ma być (filtracja zakłóceń). Jeżeli wejście indeksu skonfigurujesz jako szybkie/przerwaniowe albo podłączysz je do szybkiego licznika to będą zliczane impulsy. Prędkość ma znaczenie, ale i tak (zwykle)...
Jak na moje oko to Ty nie masz zbytnio pojęcia w tym temacie, ale spróbuje ci pomóc. Co do twojego schematu to: 1. Sygnał kroku. Każdy impuls na ten pin to jeden krok silnika. Zwiększając lub zmniejszając częstotliwość impulsów zmieniasz prędkość obrotową silnika krokowego. 2. Prawdopodobnie niestabilizowane napięcie do zasilania silników krokowych....
Próbuję znaleźć impuls prędkości analogowy.Xsara z 2000 r. Benzyna 1,6 8v.Czy ktoś wie jak to rozwiązać?Przebadałem chyba wszystkie opcje.Powinien być pod kierownicą siwy przewód z kostką a nie ma .
Wyszło Ci coś nie tak Poza tym nie zwróciłeś nawet uwagi na impuls, ani na prędkości powietrza w otworze BR Wybrałeś złą średnice br - długość 3 cm jest dla srednicy 4,7cm a to za mało - bedzie świszczeć. Proponuje obudowa 70l netto, strojenie na 42Hz, otwór BR o srednicy 10,2cm i długości 12,31cm. To jest chyba optymalne rozwiazanie. Pozdrawiam
Przeczytaj jeszcze raz co napisał ociz - przy braku impulsów prędkości jazdy, sterownik silnika szybciej schodzi z obrotów (jak na "przegazówce" na postoju). Gdy impulsator jest podpięty, sterownik wolniej schodzi z obrotów i utrzymuje wyższą prędkość obrotową biegu jałowego. Jak nie wierzysz to zrób eksperyment - rozpędź się do 30-40km/h, wrzuć luz,...
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
Witam Wejście impulsów z wentylatora jest zwierane do masy - służy do wyświetlania prędkości obrotowej wentylatora - termometr powinien działać bez podłączenia tego wejscia Pozdrawiam, Przemek
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
Witam w oplu tym był taki objaw że najpierw sam obrotomierz chodził kiedy chciał po pewnym czasie przestał całkowicie obrotomierz wskazywać w następstwie czego przestał wskazywać prędkościomierz chciałbym dodać że kilometry czyta prawidłowo oraz wskazówka prędkościomierza po przekręceniu cały czas drga. Impuls prędkości pojawia sie o wysokości 0_12V...
dwa są, bo jeden to czyjnik prędkości wału ( częste impulsy) drugi to znacznik zwrotu zewnętrznego ( mniej impulsów)
Co do samego prędkościomierza to sprawa nie jest skomplikowana. Podstawowe założenie zapewne będzie takie: jeden obrót koła = 1impuls. Procek natomiast niech zajmie się pomiarem czasu pomiędzy tymi impulsami (uruchamiasz sobie TIMER na czas pomiędzy kolejnymi imulsami). Mając te dane jesteś w stanie obliczyć prędkość oraz przejechane kilometry. Potrzebujesz...
Większość tak jest. Albo sterowanie pozycją czyli tyle ile impulsów mu podasz to o tyle się obróci albo prędkością czyli prędkością zadawania impulsów. Są jeszcze inne metody ale te są najbardziej popularne. Taki zespól nazywamy Napędem serwo plus silnik a nie serwo falownikiem. Bardziej skomplikowane urządzenia to serwo sterowniki ruchu. Na tych sterownikach...
Witam. mi to wygląda na czujnik impulsów, prędkości (obrotów na reduktorze), "pulse generator" jak w automacie. Jaką masz skrzynię? Może reduktor nie jest od tego auta?
Ten przetwornik co jest właśnie w skrzynie biegów wciskany, należy sprawdzić ma na nim być + i - i impulsy plusowe chyba, dajesz auto na lewarek druga osoba wbija jedynkę i patrzysz czy impulsy przyspieszają wraz z prędkością, jak jest tam wszystko dobrze to licznik do wymiany.
Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
może Ci zawilgło, obstawiał bym brak kontaktu na jakiejś wtyczce. wyjąć obejrzeć, wysuszyć psiknąć jakimś "kontaktem do elektroniki" i sprawdzic czy działa, potem ewentualnie naprawa lub wymiana, Dodano po 1 i jeszcze to ....Awaria prędkościomierza: czujnik prędkości pojazdu VSS Czujnik prędkości pojazdu VSS (Vehicle Speed Sensor) zlokalizowany jest...
Nie świeci czasem kontrolka od ABSu? W autach z ABS zazwyczaj sygnał jest brany z czujnika ABSu, a nie z impulsatora.
tak to wygląda z tego opisu.
Dokładnie chciałbym zrozumieć zasadę działania całego układu pomiaru prędkości i muszę wiedzieć następujące rzeczy: 1. Jak wygląda dany impuls? Czy to jest na zasadzie logicznej 0 i 1? tzn. 0 oznacza brak impulsu i 1 oznacza pojawienie się impulsu. Czy może jest to jakoś inaczej rozwiązane? 2. Ile impulsów przypada na 1 km/h? 3. Czy wzrost ilości impulsów...
Czekaj, wtrysk odbywa się na podstawie impulsów prędkości obrotowej, czyli lekko licząc powinny być wolne na poziomie 1600rpm. Jak są normalne, to prędzej problem z odczytem i/lub zakłócenia.
Witam. Zacznę od opisania "projektu" będzie łatwiej zrozumieć o co mi chodzi. Motoreduktor przesuwa wózek w lewo o 400 impulsów. 350 impulsów przesuwa z prędkością X a pozostałe 40 impulsów z prędkości 50%X aby po osiągnięciu 400 zatrzymać się. Następnie po odczekaniu określonego czasu przesuwa się w prawo w taki sam sposób i zatrzymuje na 10 impulsach...
Przesadzasz Paweł. Nie jest tak że widzi mniej impulsów, tylko dopiero przy małej prędkości nie widzi ich wcale. Problem znany z Passatów, Audi B5 itp, bo tam się czujnik potrafi sam wysunąć.
Silnik krokowy nie ma komutatora takiego jak mialy pradnice, weic napiecie na pewno bedzie zmiene i z powodeniem mozna go wykorzystac do generacji impulsow proporcjonalnych do predkosciwalu. Tylko pamietaj ze silnik krokowy ne stworzono do tego celu i niekonieczni dlugo Ci posciagnie z duzymi predkosciami obrotowymi. Wydaje mi sie ze napiecia tez moze...
Miałem podobny problem tylko z impulsatorem w fordzie mondeo mk2 97, ktoś zamontował nowszą skrzynie i impulsator w niej podawał 3-krotnie więcej impulsów, które następnie powinny być dzielone przez 3 przez komputer i dopiero miały iść na licznik. Skorzystałem z powyższego schematu i w moim przypadku zadziałał, prędkość i przebieg są pokazywane prawidłowo....
Weź sobie sterowanie do drzwi automatycznych. Uczysz połoźeń skrajnych Moźesz zaprogramować zwolnienia i prędkości dojazdowe. Oczywiścue przeciąźenia teź.
Wygląda na to że przewód sygnałowy wchodzi bezpośrednio do licznika Tak i Jeśli dobrze rozumiem po podłączeniu na krótko sygnałowego przewodu do impulsatora i zakręceniu nim wkrętarką licznik powinien zacząć działać a zasilanie impulsatora jest ?, O kurcze , Teraz przydał by się schemat kostek. aż tak mocno w tym nie siedzę lecz przecież masz kolory...
To może mechanik podepnie do czujnika oscyloskop i sprawdzi czy generuje sygnał prędkości . Może czujnik nie generuje impulsów , dlatego nie ma na zegarach żadnych informacji o prędkości . To może być równie dobrze uszkodzenie zegara , jak instalacji To że jest tam zasilanie nie oznacza że również sygnał prędkości .
Zbadać oryginalny układ impulsatora z VW, określić przy jak przekłada się liczba impulsów na prędkość, podłączyć gdzie trzeba i już. Tak samo z obrotomierzem. Skomplikowane zrobić generatorek dający kilkanaście - kilkaset Hz i amplitudę 5V ?
Ślimak możesz wyciągnąć ze skrzyni po odkręceniu linki prędkościomierza i jeżeli posiadasz czujnika VSS (nazywany impulsatorem, czujnikiem drogi - jest to tulejka plastikowa z boku której wychodzą trzy kable. Odkręcaj go ostrożnie bo łatwo pęka). Żeby wyciągnąć ślimak musisz jeszcze z boku wyciągnąć zawleczkę - nie jest to trudne, pomimo iż masz mało...
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Witam Mam taki problem w Nissanie Interstar, jest to samo co Renault Master, czy podobny francuz. Mam identyczne tacho, na którym jest przebieg, a w liczniku jest tylko dzienny, ale mniejsza z tym. Chodzi mi głównie o zmiane przebiegu jest ok. 210tyś, nie pamiętam dokładnie bo tacho jest rozebrane i zgrałem zawartość jako 16bit i 8 bit, zawsze tak robie...
Najtańszy Jazz firmy Unitronics ( mam nadzieję że ten enkoder nie jakiś demon prędkości). Niecałe cztery stówy netto po rabacie od dystrybutora.
Witam serdecznie i proszę o wskazówkę. Mam pytanie gdzie mogę znaleźć sygnał lub impuls przekazywany do licznika prędkości w VW PASSAT b5 by podłączyć taksometr Novitus. Pozdrawiam
W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS. Wygląda jak większy przekaźnik. A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ?
i tu się mylisz :) tez myślałem ze jest impulsator ale na skrzyni masz tylko czujnik biegu wstecznego a przy samych flanszach nie ma nic . polecam zajrzeć do schematu ABS-u Boscha do tego auta pin 9 przy ABS-ie jest zarazem pinem nr 3 w liczniku czyli impulsem prędkości .
Nie, ABS nie ma nic do rzeczy. W tym renault jest klasyczny hallotronowy nadajnik impulsów prędkości jazdy, nad lewa półosią. Miałem taki przypadek, lata temu, o ile dobrze pamiętam, było skorodowane kableoczko masy na bloku silnika.
SIR endec for IrDA applications. Np. TOIM4232 z http://www.vishay.com Aha, jeszcze jedna praktyczna rada: lepiej jest używać stałego czasu trwania impulsu 1,73us zamiast 3/16 bitu. Przy małych prędkościach pobór mocy na 3/16 bitu jest znacznie większy niż przy 1,73us.
W takim razie impulsator. W razie wymiany, koszt używki to ok. 50zł. Za nowy będziesz musiał zapłacić ok. 100zł.
impuls prędkości volvo impuls prędkości omega impuls prędkości vectra
szaleć touchpad naprawa monitorów warszawa renault laguna przycisk
Stopy niskotopliwe w elektronice: skład i zastosowanie Wymiana żarówek w kontrolkach Peugeot 3008 2012