Odłącz radio całkiem i sprawdź co się dzieje. Typowy problem dla takich objawów to uszkodzony impulsator. W astrze F znajduje się on w liczniku za prędkościomierzem. Pisałem o radiu bo czasami przewód z impulsatora biegł także do radia(informacja o prędkości dla funkcji Gala)
Spróbuj założyć tap że staga i zmienić kąt
Ale chyba nie czaisz o co chodzi ;) Pod impulsatorem z kadett'a działa digital, pod impulsatorem wbudowanym w licznik astry działa mid. Jak to pogodzić mając do wyboru tylko jeden z impulsatorów?
Najczęściej wkładano z Kadeta do astry...potrzeba zamontować impulsator prędkości
W astrze impulsator jest raczej z tyłu na płytce zegrów Sygnał prędkości poza sterownikiem silnika idzie jescze w inne miejsca: do radia i do TIDa (ten zegarek z termometrem). Przy toczącym się samochodzie można wywołać procedurę "samotestu" TIDa poprzez wciśnięcie obu guziczków na kilka sekund. Po teźcie wyświetlacza powinna się wyświetlić prędkość....
Astra G czyli 2 generacja ma impulsatora na skrzyni. Może impulsatora leżeć.
Czujnik prędkości w skrzyni biegów też czasem nazywany jest impulsatorem...
Dokładnie.Demontujesz zaślepkę,montujesz czujnik prędkości zwany tez impulsatorem,podpinasz do niego odpowiednia wtyczke i ma działać.
Czyli najlepiej udac sie do speca od elektryki zeby sprawdzil ten impulsator tak?
Finalnie kupiłem zegary bez obrotka od astry f 1,6 bez obrotomierza. Impulsator pasuje i działa bez problemów. Wniosek w każdych zegarach astry jest impulsator gdyż w wersjach bez komputera pokładowego i ABS-u jest używany do sprawdzania czy auto jedzie czy stoi (jeżeli auto jedzie wolniej spada z obrotów przez co nie gaśnie - spadają za nisko oraz...
Stary licznik od Astry, impulsator jest przy wejsciu na linkę Sprawdzić gdzie masa, zasilanie I sygnał. Resztę obciąć wyrzucić. Albo sprawdzic, czy nie bylo wersji z impulsatorem w skrzyni.
tak w liczniku chyba że impulsator obrotów
Krzysi0 mowil o skrzyni w kadecie z tym silnikiem w astrze podobno impulsator jes przy liczniku
Wcale się nie dziwię. W astrze radio i prędkościomierz to dwie odrębne sprawy. Natomiast prędkościomierz i gaśnięcie auta (nierówne falujące obroty) nie wiem dlaczego ale jak w mojej staruszce strzeliła linka prędkościomierza to miałem identyczne objawy. Może ktoś mądry podpowie dlaczego. Wiem tylko że w prędkościomierzu jest czujnik prędkości (impulsator)...
Skrzynia biegów została wymieniona z F10 na F13, ponieważ koło zamachowe w silniku nie pasowało do F10. W F10 miałem zwykły licznik analogowy(na linkę) natomiast tutaj jest jakiś impulsator.
Brudna przepustnica może być. Wymontuj i wypsikaj/wyczyść carb cleaneram. W jednopunkcie? Nie żartuj. Cały czas zawieszony grzybek EGR, plus wadliiwy czujnik/wiązka impulsatora skrzyni biegów, ale skoro szanowny autor jedynie umie "elmem" błędy kasować....
Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO. Skrócony opis działania: Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika. Po ruszeniu samochodem...
Witam, sprawa jest dość zamotana ale zaczynając od początku: Posiadam w aucie fabrycznie komputer pokładowy sprawdzający żarówki, pokazujący spalanie, średnią prędkość jazdy itp. Korzysta on z impulsatora, fabrycznie u mnie impulsator znajduje sie w prędkościomierzu, są dwa rodzaje impulsatorów różniących ilością impulsów na 1 obrót (8 impulsowy i 15...
C16NZ ma impulsator w aparace zapłonowym.
Czujnik przebytej drogi (czyli impulsy drogi lub jak kto woli prędkości) w tym autku są generowane w zegarach. Jest tam optoukład je generujący, który czasami lubi padać. Podawane są idą do DID/TID/MIDa (tego wyświetlacza z zegrakiem), radia(niektóre fabryczne radia miały funkcję zmiany głośności zależnie od prędkości) i do sterownika silnika. Do sterownika...
Mieszasz obrotomierz z prędkościomierzem. Jeśli nie da się wykręcić impulsatora i w jego miejsce wkręcić linki to pozostaje Ci wymiana zegarów na takie z elektronicznym prędkościomierzem.
W astrze F można sprawę załatwić odcinaniem zasilania modułu ABS. Tam dochodzą dwa zasilania, gruby stały plus i plus "po kluczyku". Ten po kluczyku (czarny przewód) idzie z bezpiecznika F6. W Astrze F nie ma zależności ABSu z innymi systemami - sygnał prędkości jest generowany w oddzielnym impulsatorze. W Astrze G są problemy po odłączeniu ABSu z sygnałem...
W tym radiu nie ma potencjometru, jest impulsator.
No to jest to w sumie prosty sposób na sprawdzenie czy rzeczywiście impulsator działa.
moduł lub ceweczka impulsatora czasem też dostaje przerwę
może ktoś wie czy licznik od astry g będzie działał z impulsatorem od kadeta? i pod jakim pin należy go podłączyć.
nie. MID pobiera impulsy przebytej drogi z impulsatora z licznika. W mojej Astra (przed facelift) ilośc impulsów przypadających na 1 km wynosi 8850, natomiast MID jest z samochodu który tych impulsów dostarcza około 16000.
Check się nie zapala??? może impulsator padł w liczniku... tez wtedy są takie objawy.
Tak, jest linka ale w skrzyni gdzie wchodzi linka jest również impulsator. Całość jest wymienialna...przerabiałem identyczny temat.
W zasadzie to nie jest potencjometr tylko impulsator. Trzebe go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i złożyć - będzie dobrze.Samemu możesz nie dać rady, lepiej odstawić radio gdzieś do serwisu gdzie naprawiają radia.Pozdr Dodano po 1 W zasadzie to nie jest potencjometr tylko impulsator. Trzebe go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i złożyć - będzie dobrze.Samemu możesz...
Escort nie ma czujnika w desce, a zaraz koło reduktora na skrzyni, ale odnośnie kodu 24 masz całowitą rację-to też może być powód. Przyczyną najczęsciej jest...a właściwie są zimne luty na płytce impulsatora, zwłaszcza przy diodzie i fotodiodzie.
Moim zdaniem kopułka, palec lub cewka impulsatora, ew. układ siedzacy pod nią (w multekach się często sypie...).
Wszystkoi zależy w jakim samochodzie. - są impulsatory umieszczone w liczniku, napęd licznika linką. Przykład: Opel Astra F - są impulsatory umieszczone przy skrzyni i licznik elektroniczy, brak linki. przykład: Daewoo Lanos - impulsy drogi / prędkości są wytwarzane przez moduł ABS. przykład: Opel Omega B Impulsy drogi są to zwykle impulsy prostokątne,...
nie robiłem jeszcze sekcji niestety - nie mam czasu :( Af13 też nie ma przycisku "kick down" ten "przycisk" jest tylko takim grzybkiem w podłodze, niema żadnych przewodów od niego, jest to takie tylko "coś" żeby kierowca lepiej się poczuł ;), a AF13 też komputer bierze informację z TPS-u czemu rozsprzęglanie na postoju było by problemem? zatrzymując...
Mam zamiar wykorzystać impulsator z istniejącego prędkościomierza :) Daje on 16 impulsów na obrót koła (tak mi się wydaje), w astrze G jest chyba tak samo.
:) wymieniłem tranzystor i kondensator w impulsatorze i wszystko gra jak ta lala :) ta diagnostyka bardzo mi się przydała, dzięki bardzo :)
Fać od 96r wszystkie AF a w zasadzie ople mają elektroniczny prędkościomierz a impulsator jest w skrzyni biegów , 2 lata później zmieniony nieco ale również w skrzyni a od 00 ze sterownika abs-u, ówdziesz do fabrycznej navi. W astrach g od 98 było z pasty lewej jak nie miało abs-u
komputer miał polączenia ze wszystkimi czujnikami a co się okazało impulsator był od kół 13 a miał założone 15 i komputer wariował wymiana licznika pomogła wszystko działa jak należy pozdrawiam :)
hmmmm może i tak. W zasadzie jak budziki nie mają impulsatora to trzeba zakupić takowy od kadeta :). Wersja GSi miała takie aby wysterować budziki LCD.
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Umylem przepustnice krokowy i egr nadal obroty spadają i nieraz gaśnie jeszcze nic nie robiłem z czujnikiem kontroli prędkości(impulsator) . Czy on ma coś wspólnego z obrotami? Może ktoś ma zdjęcie jak on wygląda jaka jest jego cena? Pozdrawiam.
W vectrze, astrze i calibrze impulsator był montowany z tyłu licznika. Problem w tym, że nie występował w każdej wersji. U kumpla, żeby to działało odwaliłem druciarstwo. Prędkościomierz z wersji bez impulsatora nie ma odpowiedniego pola z tyłu, z którego impulsator czytałby impulsy. Musiałem przełożyć prędkościomierz z wersji bez obrotomierza, z tym,...
Sygnał: 5V, prostkąt, ok. 15 impulsów na metr. Taki sam jest w: (w tych autach grzebałem coś z tym sygnałem): Corsach B, Astrach F, G, Vectrach A, B. Taki sam też jest np w Daewoo Nexia. Tam jest impulsator przy skrzyni, tak jak w niektórych kadetach więc pewnie i w Omie A.
witam. właśnie "rzeźbimy" temat impulsatora z kolegą takow'em. z doświadczenia wiem, że spotykane są dwie wersje wskaźników z i bez impulsatora. Jeśli w aucie są te pierwsze, to zwerwanie linki/uszkodzenie impulsatora skutkuje błędem, gaśnięciem auta i nierówną pracą silnika. Bez impulsatora nie ma żadnych efektów ubocznych (poza brakiem wskazania oczywiście)....
Polonezy i Lubliny miały możliwość wkrecenia czujnika ciśnienia oleju który zamieniał ciśnienie na wartość napięcia. Te czujniki często przeciekały, ale możesz popytać. Podłączyłbyś się z sygnałem do ADC i mierzył jego wartość. Co do czujników temperatury to jeśli takowy jest na silniku to też się do niego podłącz. Czeka Cię jednak małe wyzwanie w zwiazku...
Witam Zegary w tej Vectrze najprawdopodobniej powinny być takie same jak w astrze F, jesli tak to do 3 pinu większej kostki zegarów powinien być podłączony ten kabelek od czujnika. Doprowadzony też jest do kostki od radia. Jeśli nie to impulsator powinien być montowany na skrzyni biegów. Pozdrawiam
Witam. Mam taki zgryz na warsztacie. Chevrolet cruze przyjechał do mnie po wymianie silnika, jest to wersja 1.8 140Km z 2013 roku. Problem jest taki że auto ciągle sypie błędem P0341 i falują obroty. Poprzedni koleś zmienił wariator na walku rozrządu, walki też chyba założone ze starego silnika. Ustawiłem rozrząd, bo blokada z tyłu w walki nie pasowała....
W sklepie motoryzacyjnym można kupić gotowy przekaźnik pompy paliwa. Uruchamia się przy impulsie i jeśli nie ma impulsów to po sekundzie się wyłącza. Ewentualnie na złomowisku aut za 5zł ;) Występowały na przykład w Oplach Kadett, Ascona, Astra - silniki 1,8 Żeby nie było niedomówień. Potrzebujesz taki z elektroniką w środku czyli "wyższy". Były montowane...
Dobra panowie, Odwrócenie dolotu niestety nie działa. Dodatkowo obroty falują za to teraz cały czas, mimo powrotu do stanu poprzedniego. Będę wymieniał licznik, szukam teraz na okolicznych szrotach bo zjechałem na tydzień do rodziny na wieś. Czy ma znaczenie jaki to będzie licznik? Jak do mojej 1.4 benzyna właduje licznik 1.7 diesla od asterki to będzie...
Sygnał z czujnika ABS obrabiany jest w sterowniku ABS i dopiero taki trafia do licznika. Bezpośrednio nie da się tego podłączyć. Dużo prościej jest już założyć napęd do skrzyni. Często jest tam miejsce na impulsator i trzeba tylko wykonac otówr w skrzyni. Niestety wiąże się to z jej rozebraniem.
Spalenie czujnika najwyraźniej wynika z pomylenia części (dwa typy silnika). Zwykle stosowane są czujniki magnetorezystancyjne tzn. zwyczajny impulsator z cewką i magnesem. W niektórych samochodach są stosowane czujniki oparte o hallotron, tj. wymagające zasilania i dające na wyjściu sygnał cyfrowy. Podłączenie zwykłego czujnika w miejscu czujnika elektronicznego...
Dziekuje Ci adamo za odpowiedz! Jutro to posprawdzam... Samochod nie posiada zadnego alarmu itd.Wszystko dziala deska swieci rozrusznik kreci tylko kwestia tej pompki. W chwili rozruchu on tzw."łapie" to chyba impulsator na kole walu mozna wykluczyc iskra jest... Moze myle sie.Mam nadzieje ze uruchomie moj pojazd ale puki czekam na inne odpowiedzi moze...
Setki lat temu bawiłem się polarmountami. 90-tka trochę za mała do takich eksperymentów. Miałem offset 130 żywiczny i te egzotyczne satelity odbierało dość marnie. Z tych wszystkich możliwych do odebrania kanałów najfajniejsze było oglądanie min reporterów w trakcie łączenia na żywo, czyli podsłuchiwanie łączy telekomunikacyjnych. Dziś w epoce cyfrówki...
Witam, Nie wiem jak sprawa wyglada w Astrze ale wiem ze w Kadecie duzo roboty nie ma. Samo przelozenie wtyczek nic nie daje, trzeba zrobic kilka dodatkowych polaczen. Poza tym trzeba kupic impulsator, ktowy wkreca sie do skrzyni biegow zamiast linki od predkosciomierza bo inaczej predkosciomierz nie bedzie dzialal. Nie wiem ile kosztuje taka deska i...
Jeśli te koło pasowe nie ma jakiegoś czujnika położenia, impulsatora lub innego draństwa to osobiści zdemontował bym te co siedzi na wale przy łożył pasowe przekręcił wszystko o 45 stopni powiercił nowe otwory, zrobił gwint, złożył i śmigał. Na dwóch śrubach to może to nie wytrzymać.
Witam, Agilka z 2001r 1.2 uszkodzony impulsator prędkości (zalany) szukam od dłuższego czasu takiego ale poza ASO niema nigdzie czy ktoś się orientuje czy można go zamienić np z tym od corsy,astry który jest łatwiej dostepny i tańszy? Org jest o nr. GM 09 204 040, identyczny czujnik jest w suzuki ignisie z 2005r 1,5 ale nigdzie nie można ich namierzyć...
Tobie bedzie najlatwiej dolozyc impulsator na linke (o ile juz go czasem nie masz). Takie impulsatory byly w wielu autach, sa tez uzywane do montowania taksometrow.. Nie mam - auto to golf drugiej generacji diesel - zero elektryki w sygnale prędkości. Czy takie urządzenia od taksometru na linkę będzie wytwarzało właściwą ilość impulsów na odcinku drogi...
Już pisze dla kolegi elektrita jak to rozwiązałem. Szybkościomierz w Vectrze jest na linke, ale w liczniku jest tarcza z impulsatorem elektroniczny, który daje sygnał prędkości dla komputera pokładkowego i ECU. Wyciąłem ze starych zegarów tą cześć z mocowanie na linke i wstawiłem, a z impulsatora to już prosto ładny prostokątny sygnał na licznik. Obrotomierz...
Witam, odświeżę temat, może komuś się przyda w przyszłości. Otóż da się w astrach wymienić na licznik z obrotomierzem. Sam wymieniałem już w 3 w tym w swojej astrze 1.4 jakiś rok temu ale być może odkopię gdzieś zdjęcia z montażu. Licznik do astry musi mieć takie same W np W=1102 jest napisane pod prędkościomierzem. Więc szukamy owego licznika. Otóź...
Nie używaj kapsloka ;) Objawy które masz oznaczają że nie dochodzi sygnał prędkości pojazdu. Bierze się on z zegarów (z impulsatora) i dalej sobie idzie przewodem niebiesko-czerwonym (albo czerwono-niebieskim?) do radia, do MIDa/TIDa, do immbilisera i w końcu do ECU. Popatrz, poszukaj.. A może twój błąd to 24 a nie 25 ? Jeżeli tak, to problmem jest...
Witam! Mam taki problem w mojej astrze f 1.4 60 KM z 94 roku (przed face liftingiem). Obroty biegu jałowego zależą od prędkości samochodu. Gdy na zimnym silniku wyłącza się ssanie to obroty na gazie na luzie podczas jazdy utrzymują się na ok 300 (na benzynie 500). Wracają do normy tylko gdy się zatrzymam do 0 km/h. Na rozgrzanym silniku natomiast (90...
Jeździłem bez impulsatora i obroty były 1200 na zimnym i 950 na ciepłym (oczywiście potem wyrzuci 24 i zdechnie). Mówiąc najprościej jak potrafię: Jest rano odpalam i mam 1200obr/min. Ruszam podnoszą się na 1600obr/min (nie przeszkadza mi to) Po 3 km zatrzymuję się na skrzyżowaniu i opadają na jakiś 1000obr/min bo już silnik jest ciepły. Ruszam dalej...
Witam. Mam pytanie do znawców wariuje mi prędkosciomierz na opcomie błąd P 500 czujnik prędkości własnej pojazdu abs żadnych błedów i teraz moje pytanie. 1) czy pobiera dane z absu czy z impulsatora i gdzie jest na skrzyni nie mogę go zlokalizować. będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Dodano po 1 A więc na chwilę obecną jest tak; sprawdzenie organoleptycznie...
Witam Astra H 1.4 Twin Point x14xep 66kw 2007 rok. trafił do mnie po wymianie uszczelki pod głowicą. Ściągany był rozrząd (łańcuch). Auto nie odpala błąd P0335 czujnik walu korbowego brak sygnału. Rozrząd ustawiony na blokady ciśnienie silnika 12bar. Impulsator czujnika walka rozrządu również ustawiony wg schematu. Auto przed demontażem głowicy paliło...
Że to nikogo nie zastanowiło Jak żona jeździ to niema nic, jak ja w ramach testu go przegoniłem kilka razy to wyskakiwał błąd impulsatora w liczniku, zawsze po ostrej jeździe na wysokich obrotach Kolego odłącz radio bo pewnie jest nie oryginalne a były takie wersje vectry gdzie radio samo podkręcało Volume ze wzrostem prędkości. Żeby to tak działało...
witam, Mam problem z działaniem tylnej wycieraczki, tzn. działa dosyć chaotycznie, niekiedy wykonuje pełne ruchy, a niekiedy zatrzymuje się w środku, tak jakby przyjęła położenie skrajne. W momencie załączania/wyłączania wycieraczki zawsze słychać stukanie przekaźnika. Żebym mógł zacząć przy tym grzebać potrzebuję jednak znać zasadę działania tego prostego...
oki, wiem ze zadaniem tego kabelka jest podgłaśnianie radia w miare wzrostu prędkości i wyświetlanie prędkości na wyswietlaczu gdy jednoczesnie sie wcisnie dwa przyciski przy wyswietlaczu skąd więc komputer wie o prędkości z jaką jedziemy skoro ten cały impulsator czy jakos tak jest pod zegarami przy prędkościomierzu podobno ten kabelek spod zegarów...
Witam Szukam odpowiedzi na pytanie, czy wtryski benzynowe przykładowego samochodu, np Fiat Seicento, Opel Astra I, Ford Escort i inne z tamtych czasów, regulację swojej "przepustowości" zawdzięczały napięciu na listwie (czyli im mniejsze napięcie tym mniej benzyny), czy np ilości impulsów w zależności od obrotów, a napięcie zawsze było takie samo (12V)?...
Impulsator to jest czujnik położenia wału inaczej zapłonu – po prostu zaczął szwankować jeśli autko nie chce odpalić wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać nawet pomaga odpięcie klemy – tak czy inaczej wymienić koszt do 150 zetów samemu w warsztacie 200 Na początek, jeśli nie chce odpalić – poruszaj kostka czujnika lub postukaj...
witam Mam taki maly problem, w moim oplu zapala mi sie check podczas jazdy(róznie raz sie zapala a raz nie) objawy po zapaleniu checka sa takie ze silnik na postoju z wlaczonym biegiem "D" lub "R" zchodzi z obrotow i gasnie, jak wylacze bieg silnik pracuje dalej tylko wiem ze to nie zdrowe dla skrzyni. Czy mial ktos kiedys taki problem ? komputer wykazuje...
Impulsator to jest czujnik położenia wału inaczej zapłonu – po prostu zaczął szwankować „zawiesza się” jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać nawet pomaga odpięcie klemy – tak czy inaczej wymienić koszt do 150 zetów samemu w warsztacie 200 zł – komputer wykryje usterkę...
Witam, kupiłem starą Astrę z 2001 roku aby jeździć do uruchomienia mojego Peugeot'a. Ponieważ strasznie grzechotał, wymieniłem popychacze, olej i filtr. Pomogło sporo, ale chyba lekko przestawiłem koło impulsowe położenia wałka rozrządu. Rozrząd ustawiałem bez przyrządów, jedynie zablokowałem wałki płaskownikiem 5 mm i spiąłem łańcuch z kołami opaskami.W...
Kod 24 świadczy o usterce w drogomierzu czyli inaczej zwanym impulsatorem lub czujnikiem przebytej drogi. Jest to czujnik prędkości liniowej VSS ( ang. Vehicle Speed Sensor). Wkręcony jest zazwyczaj w obudowę skrzyni biegów. Wychodzą z niego przewody (3-stykowy wtyk) oraz linka szybkościomierza. Co do napięć na poszczególnych przewodach to mam sporo...
Witam kolegów Tak na wstępie to chcę napisać, że ten schemat to tylko był po to ażeby zapytać o dopasowanie 12-woltowych impulsów do procka i jest on autorstwa kolegi pfemka. Ja podłączyłem te impulsy tak samo i podejrzewam, że to przez to mam same problemy, ponieważ impulsy nie są wygładzone. Proszę o pomoc kolegę Samuraja o narysowanie jakiegoś schematu...
Sprawdzili wcześniej to wszystko. Teraz sprawdzili położenie impulsatorów od czujników wałka rozrządu i mimo ze 1 z nich był trochę przesunięty to po poprawieniu położenia błąd nadal wyskakuje. Samochód był u ich elektronika i przebiegi elektryczne wzorowe ale zasugerował on, że może ten błąd występował już skrycie (nie zapalał się na wskaźniku na desce...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
Witam, Kupiłam niedawno Opla Astre 1.4 16V z 2001 r. z LPG I skoro jestem tutaj to znaczy, że coś jest nie tak a google nic nie wypluwa przy wpisaniu kompilacji moich problemów. Otóż za nim przejdę do opisu nadmienię, że: 1. Potrafię przejechać tydzień spokojnie a potem jednego dnia problem występuje kilka razy - nie potrafię doszukać się reguły 2....
"Guziki" są cztery. Dwa duże (jeden wypukły, drugi wklęsły) służą do zmiany wyświetlanej funkcji, oraz dwa małe w postaci takich jakby dołków wciskane czymś spiczastym (widać na zdjęciu powyżej) do ustawiania czasu. Do kostki powinno dochodzić pięć przewodów - po jednym do każdego przycisku i jeden wspólny. U mnie wiązka żółtej wtyczki była przypięta...
Teraz musisz odkręcić styki impulastora i dobrać się do tej centralnej zębatki. Zobaczymy gdzie sprężyna pękła - przy odrobinie szczęścia mogła wyskoczyć z zaczepu. ******** Rozkręciłem i podczas zdejmowania impulsatora " strzeliło" jakby coś wyskoczyło ze sprężyny napietej i sie rozsypało....Cudownie ! Jak to teraz poskładac ? I co z ta sprężyną teraz...
W pewnym momecie opadł i już się nie podniósł. O właśnie tym mnie zmyliłeś ,ale faktycznie sprawdż impulsator. Jak coś Ci to da to zerknij-http://www.fantachrome.pl/ktk/po... http://asterka.2max.pl/zegarylcd.html http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f... A jak nie to to poszukaj w google kiedyś sporo znalazłem ale gdzieś...
astra impulsator tachograf impulsator odwrotnie impulsator
instrukcja rosyjski oscyloskop duży wilgotność powietrza termopara przewody
dewalt dcb107 kodowanie wtryskiwaczy
Aktualizacja BIOS Lenovo T410 bez systemu operacyjnego Sygnał DVB-T2 zanika po 10 minutach działania TV