Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL. Głowice chyba w obu były te same bądź bardzo podobne i koła na walkach powinny pasować. Tak a'propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?
W astrze impulsator jest raczej z tyłu na płytce zegrów Sygnał prędkości poza sterownikiem silnika idzie jescze w inne miejsca: do radia i do TIDa (ten zegarek z termometrem). Przy toczącym się samochodzie można wywołać procedurę "samotestu" TIDa poprzez wciśnięcie obu guziczków na kilka sekund. Po teźcie wyświetlacza powinna się wyświetlić prędkość....
Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO. Skrócony opis działania: Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika. Po ruszeniu samochodem...
Ten prędkościomierz naprawdę jest mechaniczny, czy z elektrycznym napędem ? Linka może napędzać impulsator, a ten sterować ecu i prędkościomierzem. Wystarczy że linka strzeli, lub impulsator i będzie klapa z prędkością pojazdu. U kumpla w astrze jakiś czas pomagało pierdyknięcie w deskę rozdzielczą by prawy głośnik zaczynał znowu grać, teraz samoistnie...
Czujnik przebytej drogi (czyli impulsy drogi lub jak kto woli prędkości) w tym autku są generowane w zegarach. Jest tam optoukład je generujący, który czasami lubi padać. Podawane są idą do DID/TID/MIDa (tego wyświetlacza z zegrakiem), radia(niektóre fabryczne radia miały funkcję zmiany głośności zależnie od prędkości) i do sterownika silnika. Do sterownika...
rure od wlotu powietrza jak najbardziej do tyłu. i wtedy zobacz jakie sa objawy Jak już piszesz post to czytaj cały temat ze zrozumieniem. Na LPG może i to by miało znaczenie ale benzynie ? Pozatym autor tematu jeździł cały z podłączoną rurą. Objawy mi bardziej pasują na impulsator ale wtedy check engine powinien zantotować kod np. 24. Pojedź do mechanika...
Impulsator jest także w liczniku więc kolega najpierw niech się określi czego właściwie szuka.
Najczęściej wkładano z Kadeta do astry...potrzeba zamontować impulsator prędkości
Czyli najlepiej udac sie do speca od elektryki zeby sprawdzil ten impulsator tak?
Spalenie czujnika najwyraźniej wynika z pomylenia części (dwa typy silnika). Zwykle stosowane są czujniki magnetorezystancyjne tzn. zwyczajny impulsator z cewką i magnesem. W niektórych samochodach są stosowane czujniki oparte o hallotron, tj. wymagające zasilania i dające na wyjściu sygnał cyfrowy. Podłączenie zwykłego czujnika w miejscu czujnika elektronicznego...
Finalnie kupiłem zegary bez obrotka od astry f 1,6 bez obrotomierza. Impulsator pasuje i działa bez problemów. Wniosek w każdych zegarach astry jest impulsator gdyż w wersjach bez komputera pokładowego i ABS-u jest używany do sprawdzania czy auto jedzie czy stoi (jeżeli auto jedzie wolniej spada z obrotów przez co nie gaśnie - spadają za nisko oraz...
Witam, sprawa jest dość zamotana ale zaczynając od początku: Posiadam w aucie fabrycznie komputer pokładowy sprawdzający żarówki, pokazujący spalanie, średnią prędkość jazdy itp. Korzysta on z impulsatora, fabrycznie u mnie impulsator znajduje sie w prędkościomierzu, są dwa rodzaje impulsatorów różniących ilością impulsów na 1 obrót (8 impulsowy i 15...
nie robiłem jeszcze sekcji niestety - nie mam czasu :( Af13 też nie ma przycisku "kick down" ten "przycisk" jest tylko takim grzybkiem w podłodze, niema żadnych przewodów od niego, jest to takie tylko "coś" żeby kierowca lepiej się poczuł ;), a AF13 też komputer bierze informację z TPS-u czemu rozsprzęglanie na postoju było by problemem? zatrzymując...
Może najprościej będzie zmienić impulsator na taki z kadeta
tak w liczniku chyba że impulsator obrotów
Krzysi0 mowil o skrzyni w kadecie z tym silnikiem w astrze podobno impulsator jes przy liczniku
Fać od 96r wszystkie AF a w zasadzie ople mają elektroniczny prędkościomierz a impulsator jest w skrzyni biegów , 2 lata później zmieniony nieco ale również w skrzyni a od 00 ze sterownika abs-u, ówdziesz do fabrycznej navi. W astrach g od 98 było z pasty lewej jak nie miało abs-u
Astra ma impulsator przykręcony do ślimaka na skrzyni biegów, do niego jest dopiero dokręcona linka prędkościomierza. Potrzebny jest dla układu biegu jałowego - zeby nie podbijał obrotów, jak auto się toczy. Bodaj trzy przewody - zasilanie, sygnał, masa. Tutaj pokazane: https://forum.samnaprawiam.com/topic/194...
Odłącz radio całkiem i sprawdź co się dzieje. Typowy problem dla takich objawów to uszkodzony impulsator. W astrze F znajduje się on w liczniku za prędkościomierzem. Pisałem o radiu bo czasami przewód z impulsatora biegł także do radia(informacja o prędkości dla funkcji Gala)
C16NZ ma impulsator w aparace zapłonowym.
https://obrazki.elektroda.pl/9333581000_... Na początek sprawdź czy wogole impulsator w skrzyni biegów jest podpięty.
komputer miał polączenia ze wszystkimi czujnikami a co się okazało impulsator był od kół 13 a miał założone 15 i komputer wariował wymiana licznika pomogła wszystko działa jak należy pozdrawiam :)
Tobie bedzie najlatwiej dolozyc impulsator na linke (o ile juz go czasem nie masz). Takie impulsatory byly w wielu autach, sa tez uzywane do montowania taksometrow.. Nie mam - auto to golf drugiej generacji diesel - zero elektryki w sygnale prędkości. Czy takie urządzenia od taksometru na linkę będzie wytwarzało właściwą ilość impulsów na odcinku drogi...
Mam zamiar wykorzystać impulsator z istniejącego prędkościomierza :) Daje on 16 impulsów na obrót koła (tak mi się wydaje), w astrze G jest chyba tak samo.
Panowie, miałem kupować ten impulsator ale okazało się że linka nie była do końca wkręcona w impulsator. Problem zniknął!!! Inny samochód. Ostatniopojawił się inny problem: spalanie lpg w granicach 15-16 litrów :( kable świece wymieniane 2 miesiące temu sonda lambda ori gm cisnienie w oponach sprawdzone, jade do gazowca, póki co dzięki. pzdr
Dziekuje Ci adamo za odpowiedz! Jutro to posprawdzam... Samochod nie posiada zadnego alarmu itd.Wszystko dziala deska swieci rozrusznik kreci tylko kwestia tej pompki. W chwili rozruchu on tzw."łapie" to chyba impulsator na kole walu mozna wykluczyc iskra jest... Moze myle sie.Mam nadzieje ze uruchomie moj pojazd ale puki czekam na inne odpowiedzi moze...
Witam Astra H 1.4 Twin Point x14xep 66kw 2007 rok. trafił do mnie po wymianie uszczelki pod głowicą. Ściągany był rozrząd (łańcuch). Auto nie odpala błąd P0335 czujnik walu korbowego brak sygnału. Rozrząd ustawiony na blokady ciśnienie silnika 12bar. Impulsator czujnika walka rozrządu również ustawiony wg schematu. Auto przed demontażem głowicy paliło...
Sam impulsator to drobiazg. Potrzeba jeszcze przepływ, poziom paliwa, obroty - i to też z zegarów leci do MIDa bezpośrednio. A nie bardzo daje się z czujników podebrać. Dobra a teraz ja zapytam po co do TID idzie sygnał prędkości. Bo nawet w pewnym trybie da się wyświelić 00.0km/h tylko po co to jest?
oki, wiem ze zadaniem tego kabelka jest podgłaśnianie radia w miare wzrostu prędkości i wyświetlanie prędkości na wyswietlaczu gdy jednoczesnie sie wcisnie dwa przyciski przy wyswietlaczu skąd więc komputer wie o prędkości z jaką jedziemy skoro ten cały impulsator czy jakos tak jest pod zegarami przy prędkościomierzu podobno ten kabelek spod zegarów...
witam mianowicie mam taki problem ze posiadam skrzynie biegow F29 opla ktora nie ma wyjscia na slimak napedzajacy linke predkosciomierza problem wynika z tego iz w aucie opel astra nie mam zamontowanego absu wiadomo mi ze wlasnie w tym aucie co byla ta skrzynia byl abs i czujnik z kola absu bierze sobie sygnal ktory daje do licznika okreslona wartosc...
Impulsator to jest czujnik położenia wału inaczej zapłonu – po prostu zaczął szwankować jeśli autko nie chce odpalić wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać nawet pomaga odpięcie klemy – tak czy inaczej wymienić koszt do 150 zetów samemu w warsztacie 200 Na początek, jeśli nie chce odpalić – poruszaj kostka czujnika lub postukaj...
Impulsator to jest czujnik położenia wału inaczej zapłonu – po prostu zaczął szwankować „zawiesza się” jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać nawet pomaga odpięcie klemy – tak czy inaczej wymienić koszt do 150 zetów samemu w warsztacie 200 zł – komputer wykryje usterkę...
Witam, Kupiłam niedawno Opla Astre 1.4 16V z 2001 r. z LPG I skoro jestem tutaj to znaczy, że coś jest nie tak a google nic nie wypluwa przy wpisaniu kompilacji moich problemów. Otóż za nim przejdę do opisu nadmienię, że: 1. Potrafię przejechać tydzień spokojnie a potem jednego dnia problem występuje kilka razy - nie potrafię doszukać się reguły 2....
Astra G czyli 2 generacja ma impulsatora na skrzyni. Może impulsatora leżeć.
Brudna przepustnica może być. Wymontuj i wypsikaj/wyczyść carb cleaneram. W jednopunkcie? Nie żartuj. Cały czas zawieszony grzybek EGR, plus wadliiwy czujnik/wiązka impulsatora skrzyni biegów, ale skoro szanowny autor jedynie umie "elmem" błędy kasować....
Skrzynia biegów została wymieniona z F10 na F13, ponieważ koło zamachowe w silniku nie pasowało do F10. W F10 miałem zwykły licznik analogowy(na linkę) natomiast tutaj jest jakiś impulsator.
Mieszasz obrotomierz z prędkościomierzem. Jeśli nie da się wykręcić impulsatora i w jego miejsce wkręcić linki to pozostaje Ci wymiana zegarów na takie z elektronicznym prędkościomierzem.
Sam impulsator może po prostu nie działać, co nie było by niczym nowym, radio jeśli nie fabryczne a podpięte pod oryginalną wtyczkę może blokować sygnał itd.
W astrze F można sprawę załatwić odcinaniem zasilania modułu ABS. Tam dochodzą dwa zasilania, gruby stały plus i plus "po kluczyku". Ten po kluczyku (czarny przewód) idzie z bezpiecznika F6. W Astrze F nie ma zależności ABSu z innymi systemami - sygnał prędkości jest generowany w oddzielnym impulsatorze. W Astrze G są problemy po odłączeniu ABSu z sygnałem...
moduł lub ceweczka impulsatora czasem też dostaje przerwę
W tym radiu nie ma potencjometru, jest impulsator.
W zasadzie to nie jest potencjometr tylko impulsator. Trzebe go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i złożyć - będzie dobrze.Samemu możesz nie dać rady, lepiej odstawić radio gdzieś do serwisu gdzie naprawiają radia.Pozdr Dodano po 1 W zasadzie to nie jest potencjometr tylko impulsator. Trzebe go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i złożyć - będzie dobrze.Samemu możesz...
może ktoś wie czy licznik od astry g będzie działał z impulsatorem od kadeta? i pod jakim pin należy go podłączyć.
nie. MID pobiera impulsy przebytej drogi z impulsatora z licznika. W mojej Astra (przed facelift) ilośc impulsów przypadających na 1 km wynosi 8850, natomiast MID jest z samochodu który tych impulsów dostarcza około 16000.
Moim zdaniem kopułka, palec lub cewka impulsatora, ew. układ siedzacy pod nią (w multekach się często sypie...).
Escort nie ma czujnika w desce, a zaraz koło reduktora na skrzyni, ale odnośnie kodu 24 masz całowitą rację-to też może być powód. Przyczyną najczęsciej jest...a właściwie są zimne luty na płytce impulsatora, zwłaszcza przy diodzie i fotodiodzie.
:) wymieniłem tranzystor i kondensator w impulsatorze i wszystko gra jak ta lala :) ta diagnostyka bardzo mi się przydała, dzięki bardzo :)
Wszystkoi zależy w jakim samochodzie. - są impulsatory umieszczone w liczniku, napęd licznika linką. Przykład: Opel Astra F - są impulsatory umieszczone przy skrzyni i licznik elektroniczy, brak linki. przykład: Daewoo Lanos - impulsy drogi / prędkości są wytwarzane przez moduł ABS. przykład: Opel Omega B Impulsy drogi są to zwykle impulsy prostokątne,...
witam. właśnie "rzeźbimy" temat impulsatora z kolegą takow'em. z doświadczenia wiem, że spotykane są dwie wersje wskaźników z i bez impulsatora. Jeśli w aucie są te pierwsze, to zwerwanie linki/uszkodzenie impulsatora skutkuje błędem, gaśnięciem auta i nierówną pracą silnika. Bez impulsatora nie ma żadnych efektów ubocznych (poza brakiem wskazania oczywiście)....
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
astra impulsator tachograf impulsator impulsator motocykl
kamera unitra objawy uszkodzonego programatora pralki regulator wiatrowej
vestel 17ips72 daniel rakowiecki
Brama otwiera się, ale nie zamyka - przyczyny i rozwiązania Punkty masowe Volkswagen Passat B5 FL – lokalizacje, objawy, czyszczenie