jaką masz rezystancje tego czujnika, jaki to motocykl, podaj marke i rocznik. Jeśli impulsator przewodzi lepiej go nie dotykaj, w przeciwnym wypadku czeka cie przewijanie. Mozesz to zrobic sam jaeli masz cierpliwosc lub oddac komus kto sie tym zajmuje. Rezystancja ipulsatora od 150, 180ohm do 500 ohm w zaleznosci od marki i typu. - pozdrawiam.
Zmierz wymiary: rozstaw otworów, wysokość i odległość od otworów do rdzenia. Impulsator można dopasować od innego motocykla. W większości przypadków są one uniwersalne i kilka typów impulsatorów uniwersalnych można kupić nowych.
Witam koledzy pilnie poszukuje jakiś moduł cdi do motocykla schemat . czujnik jest to impulsator . czekam na odp. (motocykl dt175 yamaha)
U znajomego w tym samym modelu było to samo. Uszkodzony był jeden z dwóch impulsatorów, po rozgrzaniu dostawał przerwy. Po wymianie na inny iskra wróciła i motocykl jeździł dalej.
Pytanie jak w temacie. Potrzebuję wiedzieć jaka ma być wartość napięcia z impulsatora do modułu zapłonu w tym motocyklu, ewentualnie jak zasymulować sprawny impulsator
Witam, mam problem z impulsatorem w motocyklu Yamaha XT 350, otóż został roztrzaskany o koło magnesowe, gdyż poprzedni właściciel odwalił fuszerkę i przykleił impulsator klejem do uchwytu i ten odpadł, nie da się go uratować, do tego modelu niemal niedostępny i pytanie czy mogę go zastąpić np. innym impulsatorem 4t o takiej oporności lub zbliżonej jaką...
cześć, Otrzymałem dziś informację z pomiarów rezystancji impulsatora w innym sprawnym lc4, dzięki uprzejmości elektryka motocyklowego, rezystancja impulsatora wyniosła 130ohm Po wyciągnięciu mojego impulsatora z motocykla, nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń izolacji etc. Oporność impulsatora bez zmian ok 100ohm. Test impulsatora namagnesowanym wkrętakiem,...
Problem z Crossem VOR 503 530 4t CDI bez impulsatora zapłon ducatii motocykl trafił do mnie już po mechanikach i to najgorsze ogólnie zgasł i nie chciał zapalić wymieniali uszczelkę pod głowicą bo niby to to ale nie do sedna sprawdzony gaźnik rozrząd zawory itd motocykl ma iskrę ale przy próbie odpalania łapię łapie i nagle strzeli w gaźnik albo nic...
Witam, czy do tego układu: http://obrazki.elektroda.pl/1014311400_1... będzie pasował ten impulsator? http://obrazki.elektroda.pl/1216011500_1... Impulsator pochodzi z motocykla Honda NSR 125.
szukam schematu budowy impulsatora kawasaki gpz 550 rocznik 1983, bądź też instrukcję manualną do tego motocyklu.
Moduł oczywiście mam zamiar włożyć ten sam jaki jest, czyli dedykowany do NSR, z tego co wiadomo to był tam wkładany nowy silnik w 1012 roku wg. książki serwisowej podbijanej pieczątkami serwisu w mieście obok, aczkolwiek z tym może być różnie. NSR jest zablokowana i silnik raczej jest w dobrym stanie ponieważ bez problemu rozpędza się do prędkości...
Odświeżam temat. Wygląda na to, że mój kod jest już dobry, problemem są zakłócenia. Podpiąłem to do motocykla(impulsator) i dioda losowo się zapala a powinna dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów. Ma ktoś pomysł w jaki sposób mogę wyeliminować zakłócenia? dzięki
Żółty przewód to zasilanie całej elektryki. Biały i zielony to impulsator. Bez regulatora motocykl pracuje po zwarciu w kości żółtych przewodów (gruby i cienki). Oryginalny regulator nie ogranicza napięcia na żółtym przewodzie tylko podaje ok 12v na wentylator. Nie ma problemu z wyprostowaniem napięcia tylko z jego stabilizacją. Na wolnych obrotach...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Wygląda na zapłon typu pointless jak w niektórych motocyklach Suzuki, czyli CDI bez impulsatora. Niestety nie mam tu pewności czy na pewno był tutaj układ typu CDI, czy może może TCI zbliżone zasadą działania do zapłonu iskrownikowego na przerywacz. Cewka butelkowa nie zadziała, bo oryginalna „cewka WN” to cewkomoduł. Trzeba by poszukać czy rezystancja...
Schodzi bez użycia impulsatora kinetycznego. Wystarczy śrubą naciągnąć.
dość długo nei pisałem miałem troszke spraw na głowie i odłożyłem ten projekt. bawiłem siew symulatorze na tym ne555 rózne aplikacje itp i jest jedna zasadnicza sprawa na niskich obrotach układ tez będzie migał efekt świecenia można uzyskać przy F=0 i F=bardzo wysokiej gdzie ludzkie oko nie zauważy migania... obliczyłem ze impulsator w motocyklu daje...
Najpierw należy znaleźć i usunąć przyczynę zniszczenia magnesów! Klejenia nie polecam ze względu na utratę jednorodności pola magnetycznego i ewentulane generowanie szpilek napięciowych zaburzających pracę zapłonu. W zuuuupełnej ostateczności klejenie klejem fenolowym na gorąco. (at)michal19885 Zamieć schemat elektryczny. Bez niego trudno podjąć decyzję...
Zdjęć niestety nie posiadam bo obecnie motocykl nie stoi u mnie i najwcześniej zdjęcia będę mógł zamieścić za tydzień.Co do motocykla to jest Italjet 350. Czterosuw o pojemności 350cm.Co do zapłonu to jest połączenie standardowe(Impulsator->moduł->Cewka zapłonowa).
No fakt... Czyli nie mogę zamienić tego niczym innym? Czymś mniejszym, bo ta kostka mi nie mieści się pod pokrywą w innym motocyklu....
To wygląda jednak na moduł , jeżeli w innym motocyklu także nie działa . Odpada także raczej czujnik impulsator . Może dało by się sprawdzić same tranzystory przez wypięcie ich Baz i podawanie na nie przez rezystor 10k +12V . I obserwować czy na świecach pojawia się iskra . Albo na wyjście modułu podłączyć żarówkę 12V 5W drugim końcem do + 12V . Wtedy...
Ok sprawdzę jeszcze tą rezystancje i podam wyniki pomiarów i niestety nie jestem w W-wy tylko z woj Lubuskiego ale to mniejsza oto. Dodam jeszcze że niedawno wymieniłem impulsator który mi siadł gdyż motocykl raz odpalał a raz nie i dałem do znajomego który pracuje w serwisie Hondy i on stwierdził ze mam impulsator uszkodzony , dodam jeszcze że wymieniłem...
Stojan, impulsator i moduł sprawdzony/podmieniony?
A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla?-z impulsatorem?Oczywiscie od bateryjnego zapłonu.W takim module jest realizowana funkcja przyspieszenia zapłonu w zaleznosci od obrotów-co bylo by juz plusem w Jawie TS ktora nie posiada orginalnie przyspieszacza zapłonu, Faktycznie jest tam duzo miejsca i...
Witam Nie samochód a motocykl. Problem z układem zaplonowym a dokładniej z impulsatorem. Zapłon elektroniczny typu A. Po przejechaniu kilku kilometrów mz traci obroty i nie wchodzi na obroty. Po wyłączeniu i włączeniu na chwile wraca do normy. Wymiana świecy pomaga na dluzej. Czy i w jaki sposob mozna naprawić / zregenerować impulsator? Chodzi o ta...
czyli 2 pierwsze styki to coś w rodzaju impulsatora? od czego są pozostałe? czy da radę zaadoptować to do motocykla? moduł skoro jest sterowany z ecu pewnie nie ma w sobie regulacji konta wyprzedzenia zapłonu?
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
Witam. Wymieniłem świece niestety to nie pomogło. Teraz podczas przejażdżki silnik zgasł. Iskry niema całkowicie. Przeglądając wiązkę elektryczną zobaczyłem uszkodzony kabel od czujnika położenia wału (W motocyklu to nazywa się chyba impulsator). Odkręciłem pokrywkę i wylało mi się 50 ml oleju. Czy powinien się tam znajdywać czy uszczelniacz wału do...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Dzisiaj kupiłem fajkę, przewód wn i świecę. Wymieniłem i nic nie dało. Dodam że po odkęceniu głowicy było dużo nagaru, aha i jeszcze jedno pytanie ponieważ dziś ustawiłem tak że palił na kopa elegancko wszystko itd. lecz gdy zgasiłem go i ostygł stało się to co na samym początku czyli nie chce palić, trzeba znowu grzebać w zapłonie. edit: Jakie ma objawy...
Posprawdzałem kable przy module i impulsatorze. I iskra sie pojawiła :D Już wszystko w porządku. Dzięki. Temat zamykam
w takim razie jak powinien wyglądać ten cały "czujnik" który mija się z impulsatorem , moduł nowy testowałem 2 inne sprawne , cewka sprawna ,wyjęta ze sprawnego motocykla , mam też inny moduł do którego nie mam schematu , z niego wychodzą kable t.j. niebieski ,czarny , biało czarny , siwy tego nie testowałem , połączenia sa moim zdaniem ok, silnik aktualnie...
W pierwszej kolejności należało sprawdzić rezystancję cewki zasilającej moduł CDI oraz impulsatora. Ten moduł posiada wewnątrz także układy zabezpieczające silnik przed przegrzaniem lub brakiem oleju, nie wypada zamieniać go na moduł od motocykla. Silnik to Honda BF15. Numer katalogowy modułu widnieje na obudowie modułu. Cena z tego co widzę jest zabójcza,...
Witam. Chcialbym zrobic do motocykla 1 cylindrowego 2 suwowego elektroniczny układ zapłonowy ze zmiennym kątem wyprzedzenia i nie zabardzo wiem jak zacząc :) prosze o pomoc .. z impulsatorem nie ma problemu lecz magia dla mnie jest caly moduł sterujący zaplonem. :lol: pomocy :lol: pozdrawiam.
Witam Tak, zdecydowanie tak dlatego właśnie rozebrałem taki właśnie moduł żeby przekonać się po pierwsze czy był uszkodzony przez poprzedniego właściciela i po drugie jak jest zbudowany, powiem więcej rozebrałem częściowo oryginalny moduł i ku mojemu zaskoczeniu różni się od tego AW0035 i to znacznie więc dlatego musiałem podłączyć impulsator co z resztą...
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Witam Państwa serdecznie :) posiadam motocykl Yamaha tw 200 z iskrownikiem 16 cewkowym przy czym 15 cewek to cewki ładowania 3 fazy 1 cewka to najprawdopodobniej zasilania-wzbudzenie modułu zapłonowego wychodzą z niej 2 przewody oraz następnie czujnik położenia wału i tutaj nie jestem pewien do końca czy jest to standardowy impulsator czy jednak czujnik...
Szukałeś coś na temat tzw. "powerdynamo"? Vape produkuje zapłony pasujące do Iża, tylko cena ponad 800 zł. Pewnie zaraz się znajdą specjaliści od "zapłonu CDI" czyli zapłonu od chińczyka, tylko pytanie czy zmieści się tam impulsator. Po zmianie zapłonu nie martwisz się wydajnością i instalacją 6V.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam, mam pewien problem i liczę, że bardziej zaznajomieni z tematem elektroniki mi coś podpowiedzą. Otóż jakiś czas temu znajomy kupił w/w motocykl Yamahę TZR Belgradę 4DL 125 ccm. Dostałem go od niego do naprawy, ponieważ motocykl nie palił, po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe doszedłem, że to impulsator, tutaj pojawia się problem, mam pewne pojęcie...
Zbliżenie magnesu do cewki czujnika (impulsatora) nie wyindukuje impulsu. Musiałbyś dość silnym magnesem poruszać przed rdzeniem czujnika symulując ruch koła magnesowego.
Witam Nie dawno kupiłem taki oto ogranicznik obrotów: https://allegro.pl/ogranicznik-predkosci... Podpiąłem go pod kabel od impulsatora niebiesko biały i pod masę...
Błażej - mimo to nadal są stosowane (np. C2 lub w motocyklach). Nie mozna jednoznacznie stwierdzić, że się nie przyjęły. Futurystyczny wygląd jest niewątpliwa zaletą, co do czytelności - polemizowałbym.
Robiłem zmienny zapłon do MZ 150 z impulsatorem i dopóki nie obłożyłem kompletnie płytki folią ekranującą coś się pieprzyło - nawet zbliżenie miernika cyfrowego do motocykla powoduje jego zawieszanie. Z tego co zauważyłem najbardziej sieje cewka WN. Także nie żałuj i ekranuj :D
Posiadam moduł zapłonu od poloneza i chciałbym go wykorzystać w motocyklu. Niestety nie wiem które koncówki podłączyć z cewką zasilaniem i impulsatorem .Czy dało by sie wykorzystać oryginalny przerywacz? Mile widziany schemat połączeń modułu. A moze ktoś wykorzystał modul od cc 700 i zna schemat połączeń z wykorzystaniem czujnika połorzenia wału korbowego....
Fajny projekt! Zastanawia minie tylko rowerowy rodowód obliczania dystansu - średnica kola. O ile wiem w motocyklach szczególnie japońskich jest główny standard 1400 obrotów na km z czego wynika 1,4 obr na metr, przez co liczniki są standardowe a ślimaki przygotowane pod konkretna średnicę kola. Czyli każdy licznik przystosowany do standardu 1400 imp/km...
to były takie maluchy lol :D Dodano po 8 Wiesz nie wiem jak to dokładnie się nazywa ale ci pokażę na schemacie, i ja chcę zrobić takie coś wymontować impulsator z mitsubishi galant, i na wał w motocyklu zamontować to co jest na schemacie, nazwijmy to krzywką z 4 punktami po uprzednim zeszlifowaniu 2 punktów
A nie da się zamontować czegoś takiego jak jest w motocyklach wyścigowych ? Jeśli mnie pamięć nie myli tam chyba jest jakiś czujnik mierzący obroty przedniego koła metodą elektroniczną, albo mechaniczną. W internecie jest kupa zegarów pod takie czujniki. Tylko samych czujników ni chu chu.
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Witam.:D Wiec tak.. motocykle crossowe nie posiadaja praktycznie zadnej elektryki poza cewka WN sterowana modułem oraz impulsatorem. Moj pomysł polega na zamontowaniu zwykłego zagarka ze wskazówkami który bedzie uruchamiany podczas gdy silnik zostanie odpalony. zegarek zatrzyma sie gdy silnik zostanie zgaszony. Niby wszystko proste ale w jaki sposób...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Powiem Ci tak. Mam bardzo podobny problem, posiadam Suzuki GSX 550 ES (a Twój to GS 400), tam są bardzo podobne układy zapłonowe. U mnie też wszystko było spalone, łącznie z impulsatorami. Zacząłem temat rozgryzać, mam tą samą sytuację z cenami modułu zapłonowego - używany niby pewny 700 zł, nowy ok. 3000 zł - bez sensu kupować. Znalazłem na Facebooku...
Ten sam czujnik przychodzi do Aprilii. Można by poszukać używki, ale jak widzę część także poszukiwana więc wychodzi na to samo — nowy 1000 zł i to pasujący do większości modeli Aprilii. Ponieważ czujnik działa na zbliżenie się części metalowej, nie może to być zwykły impulsator od położenia wału korbowego od samochodu. Co prawda Chrystler miał...
To jest moduł zapłonowy do motocykla YAMAHA XT 600. Na kole zamachowym są dwa punkty 12 stopni i 36, z nich impulsator pobiera pobiera impulsy i daje na moduł. Motocykl powinien pracować przy niskich obrotach i pobierać impuls z 12 stopni, przy wyższych jak otrzyma poprawny impuls z 36stopni powinna mignąć dioda (u mnie nie miga, czyli wnioskuje, że...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Ogólnie o tym projekcie: wyswietlacz lcd w motorze , pokazujacy godzine, date, predkosc, obroty, temp , przełączane dzieki przyciską, dodatkowo przy właczeniu elektryki w motorze prosiłby o 8 znakowe haslo wpisywane przez te 4 przyciski. Dla jakiego motocykla jest przewidziany ten komputer? Ja ostatnio robiłem wyświetlacz biegów który na podstawie...
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Podejdź do problemu od strony silnika. Wiadomo, że taką prędkość uzyska pojazd na ostatnim biegu i przy pewnych obrotach. To prościej będzie zablokować silnik. Zrób układ shift light, który zapala lampkę w momencie przekroczenia pewnych obrotów, a w tym przypadku zamiast lampki daj element, który ci będzie odcinał zapłon (odcięcie zasilania lub zwarcie...
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
Witam, mam problem z Hyosung GV Aquilla 125 2001 r. na gaźnikach. Otóż miałem z nim taki problem: po rozgrzaniu motocykl gasł i nie chciał odpalić, dopiero po chwilowym ostygnięciu motocykl odpalił z powrotem. Okazało się u mechanika, że padł impulsator, to go wymienił. Po przejechaniu 30 km motocykl zaczął szarpać i strzelać z tłumika. Po tym incydencie...
Problem może nie całkowicie rozwiązany, ale wstępnie działa. Może komuś się przyda rozwiązanie. Układzik komparatora z histerezą okazał się puki co bardzo dobrym rozwiązaniem. Co do potencjalnych przepięć to przy testach z samym impulsatorem nie było żadnego problemu. Zobacze co sie będzie dziać gdy zamontuje układ i mam nadzieje odpale silnik. Polecam...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
Witam, nie działają mi światła postojowe i mijania w Daelimie VJ125. Motocykl odebrałem od mechanika, bo gubił iskrę jak się rozgrzał więc trzeba było jakiś impulsator dopasować, bo są niedostępne i przy odbieraniu motocykla mechanik powiedział, że padł lewy przekaźnik (ponoć posprawdzał) na którym jest ssanie, klakson, długie światła, kierunki. Długie...
Tak właśnie próbowałem robić - moduł od skutera z regulacją, ale udało mi się uzyskać nie mniej niż 5 st. dla niskich obrotów i 30 dla wyższych, ale uruchomienie motocykla było bardzo trudne. Ale dzięki zabawie z modułami od skuterów dopatrzyłem się, ze kostka z przewodami od impulsatora potrafi nie łączyć (na jednym pinie). Poprawiłem to, a potem drugi...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
Przede wszystkim to nie jest klin, tylko wpust czółenkowy. I z tego co pamiętam, to ta część, która wchodzi w wał jest półokrągła. czyli pukając w jeden koniec tego wpustu spowodujesz jego przesuniecie i wylezie z drugiej strony. I jest on NIEZBĘDNY do pracy, bo ustala położenie wirnika w określonej pozycji, a na wirniku przecież znajduje sie krzywka/impulsator...
Rozumiem, że chcesz wmontować własny moduł pomiędzy impulsator a fabryczny cdi ?, to bez sensu. raz, że trzyma (mechanicznie) impulsator i nie przyspieszysz zapłony o tyle, o ile byś chciał, a dwa przeważnie w cdi jest już układ opóźniający zapłon w czasie rozruchu. Nie wiem do jakiego silnika chcesz to zamontować, ale ostrzegam, po własnych doświadczeniach...
Dyfuzor w sumie miałem zamiar wyliczyć i zrobić "od zera", więc dobrze wiedzieć, że może zajść potrzeba zmiany kąta wyprzedzenia :) W takim razie montuję zewnętrzny impulsator i cechę wyzwalającą, zdam relację z kultury pracy i osiągów motocykla. Dziękuję za szybką i wartościową pomoc. Pozdrawiam, seler1500 Dodano po 1 Wygrałem z tym zapłonem, po prostu...
Reanimuję starego GSX550ES z 1985 roku. Okazało się że uszkodzony jest moduł zapłonowy. Ceny nowego przyprawiają o zawrót głowy (ok. 600 Euro), a używany ciężko trafić, a jak jest to za 700 zł. W związku z tym chciałbym zapytać czy byłaby szansa włożyć inny moduł zapłonowy, od innego pojazdu? Jest to typowy moduł DC, dwa impulsatory, 2 dwustrzałowe...
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Poczytałem i już mam pewien zarys tylko teraz chyba raczej wiedzy teoretycznej mi brakuje i tego tematu będą dotyczyć pytania. Znalazłem taki schemat modułu: http://obrazki.elektroda.pl/6665612000_1... Ewentualnie: http://obrazki.elektroda.pl/1473618000_1... Pytania: Jak muszę go zasilać jaki...
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
Mogły paść impulsatory widoczne na zdjeciu , a moto jest stare i bedzie problem z dostaniem takich , nie wiem co to jest widoczne na zdjeciu nad stojanem alternatora ? to mniejsze . No to masz ulanpro robote na pół zimy :| daj zdjecie tego o czym piszesz ze po odpieciu nie ma iskry , pisze coś na tym ?
Po 1) użyj znaczników Co to za znacznik i do czego mam go użyć? Po 2) funkcje inline _delay_us i _delay_ms muszą być wywoływane z argumentami wlasnie zauwazylem, ze jak kompiluje bez podania stalej wartosci to kod programu rosnie o okolo 1KB w porownaniu z wywolaniem ze stala wartoscia. Napisz jeszcze dokładnie co chcesz zrobić (co to za sygnał wejściowy/wyjściowy)....
Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator). Po prostu tak jest łatwiej i pewniej, gdy wiadomo, że koło magnesowe można przykrecić do wału tylko w jednej pozycji. I ja również mam takie zdanie, w motocyklach zawsze obracałem całą podstawą iskrownika szczególnie w zapłonach z przerywaczem bo...
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
motocyklu byłby zamontowany jakiś nadajnik No to liczymy: - jeśli częstotliwość nadajnika jest 100MHz, to "Dopler" dla prędkości 1m/sek da różnicę częstotliwości równą 3Hz - to się da zmierzyć. Aby móc to zmierzyć trzeba mieć źródło 100MHz o odpowiedniej stabilności. Układ pomiarowy musiał by odbierać sygnał z motocykla nie zmieniającego swojej odległości...
Moduł CDI mitsubishi do DR 750s z 1988r. na 11 kabli. Nie wiem czy jest różnica czy nie ma, ale jak podłączyłem odwrotnie impulsator magneto-indukcyjny to iskra nie była w punkcie, a jak podłączyłem prawidłowo to było dobrze. Kupiłem drugi taki sam moduł facet twierdził że jest sprawny na jednej sekcji, a tu to samo co z moim, wymieniłem w nim diodę...
Ivan111, czytaj uważniej. NIE DOPASUJESZ od innego modelu. Wyżej pisałem, ze na jednym rdzeniu nawinięte są dwa obwody, jeden to trójfazowy obwód alternatora a drugi to obwód cewek zasilających układ zapłonowy (impulsator jest na zewnątrz magneta). W DR-z nie jest klasyczne CDI. Takie konstrukcje są bardzo rzadkie. (w module jest wbudowana przetwornica...
Witam. Kawasaki EN450 odpala tylko jak się lekko nagnie moduł zapłonowy. Trzeba moduł lekko próbować wygiąć żeby motocykl odpalił i przytrzymać z 20 sekund i można puścić - silnik pracuje. Jak zaraz po odpaleniu puści się moduł - motocykl zgaśnie. Jak motor trochę pochodzi to zaraz nie ma problemu z odpaleniem. Po jakimś czasie jak moduł "wystygnie"...
Fajnie że Beta podaje schematy do wszystkich modeli: https://betausa.com/content/SUPPORT_PDF'... Zapłon jest oczywiście typu TCI. Na niebieskim przewodzie masz zasilanie do elementów wykonawczych wtrysku paliwa, załączane przez główny przekaźnik układu wtryskowego. Motocykl ma trochę nakombinowany układ ładowania, bo regulator...
Witam, bawiąc się trochę w motocykle chciałem skonstruować proste urządzenie sterujące iskrą w zależności od obrotów(czyli kąt zapłonu regulowany byłby w zależności od obrotów, a nie byłby stały). Ogólnie, działało by to tak, że impulsy zbierałbym czujnikiem hala/ impulsatorem potem impuls szedłby na sterownik obliczał by jaka jest ilość obrotów w danym...
Witam. Posiadam Suzuki GS500E z 1997r. Motocykl nie ma iskry. Cewki zapłonowe mają prawidłowe oporności, tak samo impulsator. Posiadam moduł jak na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/2293496200_1... Podejrzewam jego uszkodzenie. Niestety obudowa jest z jakiegoś plastiku, a od tyłu jest zalany jakąś gumą czy żywicą i trudno się do niego...
Nie ma żadnej blokady w module zapłonowym. Jedyną blokadą w zapłonie jest sama konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, która sprawia że kąt wyprzedzenia zapłonu mocno się zmienia w zależności od obrotów silnika. Drugą rzeczą jest wydech, który blokuje zgodnie z niemieckimi przepisami moc maksymalną do 6000 RPM i prędkość...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Trzeba znać dokładny obwód koła na którym będzie impulsator. Potem obliczasz ile musi się koło obrócić by pokonać odcinek np. 10km. Ilość obrotów przeliczasz na inną wartość czasu (czas pomiaru przez mikrokontroler np. co 2s). Było kilka tematów już na Elektrodzie dot. prędkościomierza do motocykla. Poczytaj tam też.
Mam taką potrzebę i zarazem pomysł dla kogoś może na mini biznes ;) Otóż, potrzebowałbym ograniczenie prędkości tzw. pocketbike`a. Nie jestem na tyle biegły w elektronice żeby zaprojektować takie urządzenie, jedynie wiem jaka musiałaby być jego idea. Czy ktoś chciałby się podjąć zaprojektowania czegoś takiego? Może ktoś lubi rozwiązywać takie łamigłówki...
Witam, Yamaha X-Max 125, rocznik 2015, na liczniku błąd ER-1. Tester pokazuje błąd 12, czyli problem związany z sygnałem czujnika położenia wału. Objawy to niedziałający obrotomierz, prędkościomierz oraz brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Odczyt z tych wszystkich czujników jest prawidłowy na testerze, lecz licznik nie pokazuje nic. Licznik...
Mam pomysł, ale musiałbym po raz kolejny rozplątać wiązkę kabli. Mianowicie, sterownik z kierownicy podłączę bezpośrednio do akumulatora, ale muszę znaleźć te kable z masy i je wywalić. Wtedy kierunki będą ogarnięte gorzej, z długimi światłami jest właśnie problem. Nigdy się nie zastanawiałem, czy światła są na osobnej cewce w prądnicy, bo mam chyba...
Witam! W w.w motocyklu nie ma iskry. Cewka zapłonowa jest sprawna, zabrałem się więc za demontaż statoru. Wychodzi z niego 9 przewodów. 3 żółte (do regulatora napięcia) zielony - masa, fioletowy i błękitny- impulsator, różowy - jakiś dziwny element zalany żywica po wewnętrznej stronie statora, granatowy i biały - cewka z blaszką pozostałych. I tu właśnie...
Witam po dłuższej przerwie. Przeprasza za post pod postem. Chciałem odświeżyć temat. Jako, że już po sezonie należałoby podjąć ostateczną decyzję co dalej z motocyklem. Coś działamy czy trafia na sprzedaż:( Dotarł do nas z zagranicznego portalu aukcyjnego układ L9101. Niestety jak nie trudno zgadnąć po jego przelutowaniu brak widocznych zmian. Zastanawia...
Jakie auto? Ja we wszystkich swoich sprzętach mam wyprowadzane spod klem przewody (zabezpieczone bezpiecznikiem) do standardowych gniazd ładowania pod bezpieczne ładowarki impulsatorowe. Zwykle kabel jest zawinięty pod maską, a w Suzuki Samurai, to gniazdo mam nawet wyprowadzone na zewnątrz maski przez boczne przetłoczenia, tak, że nawet jej nie muszę...
tachograf impulsator odwrotnie impulsator impulsator zapłon
pomiar prądu cęgami aluminium malowanie bosch pralka zawiesza
magazyn energii obudowa magazyn energii
Licznik VDO do Audi A3 8L 2003 - Wybór i Wymiana Głośna praca sprzęgła w magnetofonie Technics RS-B85