Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Silnik nie spali się, z zasady działania i przeznaczenia silników krokowych. Po przejrzeniu schematu mam wątpliwości co do synchronizacji położenia gazu i przepustnicy. Wyobraź sobie,że wyłączysz zapłon przy wciśniętym gazie i ponownie włączysz przy puszczonym przepustnica sama nie powróci do zerowego położenia ( i po wolnych obrotach!) i odwrotnie....
Było na forum: Green - masa Violet/Red oraz Violet/Black - czujnik położenia przepustnicy TPS Black/Yellow - cewka zapłonowa WN Black/Red - sygnał do modułu świateł Green/Black - minus na rezystor a potem do elektrycznego ssania AUTO B/S Black/Blue - plus po stacyjce dla DC albo zasilanie ze statora Blue/Yellow - pozycja zapłon IG stacyjki(na wyłączonym...
Elektroniczny zapłon robi się po to, żeby pominąć opornośc styków. Każdy impulsator spełnia więc zadanie. Może bezwładność miałaby tu znaczenie, ale jeżeli jest to impulsator do iskry to na pewno zda egzamin.
Porównaj wymiary oryginalnego impulsatora i impulsatorów w statorach zamiennikach. U chińczyków każdy silnik jest inaczej wykonany i części nie zawsze pasują. Jedną z takich różnic to właśnie różnica w mocowaniach impulsatora oraz położeniu znacznika na kole magnesowym. Wymiana pokrywy, impulsatora, koła magnesowego może sprawić, że impulsator nie trafia...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Moduł zapłonowy do wymiany, ma uszkodzony układ przyśpieszania zapłonu albo to jest chiny jakość moduł stałokątowy. Chyba, że zestaw zapłonu nie pasuje do tego silnika, tj. koło magnesowe ma przesunięcie położenia znacznika, wpustu czółenkowego lub impulsator jest przesunięty w nowej pokrywie zapłonu. Znacznik względem impulsatora powinien zaczynać...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
Witam W moim quadzie Yamaha YFZ450 zniknęła iskra. A mianowicie zaczęło się od przerywania i strzelania w wydech podczas jazdy. Ledwo dojechałem do domu tylko na niskim biegu, przy dodawaniu gazu, gdy tylko chciałem przyspieszyć, quad zaczynał szarpać. Sprawdziłem na wstępie iskrę i iskra była. Potem, myśląc, że to może być coś z zaworami, sprawdziłem...
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Tam się rozrządu nie ustawia (pod tą pokrywą). Przy zakupie nowej musisz zwrócić uwagę na parę rzeczy: 1. Czy impulsator jest zamontowany w pokrywie pod tym samym kątem względem obwodu koła magnesowego. 2. Czy głębokość zamontowania impulsatora w pokrywie jest taka sama. 3. Czy stator jest montowany tak samo. Chyba że masz zapłon który jest montowany...
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
W Becie masz zapłon TCI. Zasilanie (+12 V) masz na przewodzie niebieskim, natomiast na przewodzie biało-czerwonym jest kluczowanie masy z ECU. Wyprowadzenia cewki nie mają połączenia z masą (obudową). W Loncinie jak i w większości chińczyków masz zapłon typu CDI. Cewka ma tylko jedno wyprowadzenie, a drugie jest na obudowie (masie ramy). Cewkę od Bety...
Tak kolega ma rację nie styka się, ale to nie takie proste zapłon musi następować z pewnym wyprzedzeniem i w odpowiednim miejscu jak by miał tylko wisieć to by nic nie dało byłby tylko ozdobą. A więc na kole magneta jest naklejony znacznik z pewnymi liczbami wygląda to jak linijka zaczynająca się od "40" i biegnąca wstecz do "0" nadrukowana na papierze...
Witam serdecznie... Posiadam zapłon podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/6405653000_1... Chciałbym zamienić ten wielki czujnik czymś mniejszym. Słyszałem, że mogę zastosować czujnik HALLA... Tylko nie wiem jaki symbol, jaki model itp... Proszę o pomoc!
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Witam. Mam problem z iskra w quadzie Kymco mxu 250. Problem polega na tym że nie ma iskry na oryginalnym module... Po podłączeniu chińskiego modułu od skutera iskra się pojawia... A po podpięciu oryginalnego modułu iskra jest na 15-30 minut i znowu niknie... Zamówiłem już dwa oryginalne moduły i na obydwu ten sam efekt... nie ma iskry... Jest to zapłon...
Wtyczkę z modułu wypiąłeś przed pomiarem? Ile masz we wtyczce tych kabli czarnych z białym paskiem , dwa? Przyjrzyj się jeszcze raz kolorom kabli i pomierz oporności. Interesuje mnie pomiar między masą a kabelkiem z niebieskim paskiem (powinno być około 150 omów), i masą a kabelkiem z czerwonym paskiem (powinno być około 470 omów). Impulsator jeśli...
Witam, kable biały i żółty są odpowiedzialne za ładowanie i zasilanie świateł. Za zapłon odpowiada kabel z czerwonym paskiem, to zasilanie CDI- powinno być około 470 omów. Kabel z niebieskim paskiem jest podłączony do impulsatora,pomiar powinien pokazać około 150 omów, jeżeli jest inaczej to impulsator do wymiany. Jeżeli powyższe pomiary będą OK pozostaje...
Podłączyłem zapłon tak jak wyżej niestety nie działa, brak iskry, prąd ze statora przy mierzeniu pomiędzy fazami max 10v (kręcąc rozrusznikiem) nie ważne która fazę mierząc, regulator na czarnym przewodzie nie daje napięcia, podłączając zasilanie CDI jako czerwony z regulatora, nie daje napięcia na cewkę. Na CDI impulsator daje około 1V (wydaje mi się...
Witam, mam problem z brakiem iskry zarówno świecy i na samym przewodzie zapłonowym. Nie wiem co może być przyczyną, kiedyś motorek kiepsko palił, zapłon włączał się i wyłączał przy ruchach kierownicy i do tego miał problem z kręceniem rozrusznikiem i falowaniem obrotów. Nie chciałem się bawić w ustalanie przyczyny więc za śmieszne pieniądze kupiłem...
Czy samo zdjęcie coś pomoże? No nie, nic nie zmieni. Jeśli na wciśniętej gałce regulacji głośności radio się nie włącza, a na wysuniętej czasem włącza samo to MOŻE oznaczać upływność lub słaby kontakt przełącznika wbudowanego w impulsator. W impulsatorze jest przełącznik, który po wysunięciu słupka (gałki) powoduje zwarcie obwodu załączania i radio...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
Możliwe że właśnie moduł zapłonowy szlak trafił. Bo zapewne masz zapłon DC CDI, zasilany z akumulatora. Więc jak moduł ostro pokręciło to może właśnie rzuca takim napięciem na cewkę zapłonową :/ . No ale tego pewnym być nie można do póki nie wykluczysz impulsatora. Impulsator nie musi być koniecznie od tego pojazdu. Bardzo często ten sam silnik jest...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
o który czujnik chodzi? jeśli o impulsator to wszystko jest w porządku. Na cewkach też nie ma widocznych uszkodzeń. Z tym magnetem chodziło mi bardziej o to czy istnieje taka możliwość że magneto ocierając o rdzeń cewki w jakiś sposób masuje i "kradnie prąd" z cewek
Części z Wilmatu. Tyle że tam można kupić oryginalny zapłon Langfang Kokusan (ze usuniętymi oznaczeniami) jak i typowo chińskie podróbki. Jedyna różnica w tym statorze jest odłączenie masy uzwojenia alternatora i wyprowadzenie drugim żółtym przewodem. Przy okazji jest usunięty biały przewód masowy, czyli to czego w S51 brakuje i w pewnych sytuacjach...
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. http://www.google.com/search?q=bananvand...
Witam! Jako, że platynki szybko się gubią na wysokich obrotach, pomyślałem, że zrobię zamiast ich impulsator lub hallotron. Tylko nie wiem, czy będzie można to zastosować bez dalszych przeróbek i jak dokładniej to zrobić?
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Witaj, zdemontuj impulsator ze skrzyni, włącz zapłon wepnij wtyk, weś diode led 12V. zewnętrzne kable to zasilanie sprawdz czy sie pojawia, póżniej dł. noge diody do plusa wtyki kr. do środkowej zakręć impulsatorem powinna migać, jak nie miga to wymiana, chyba że posiadasz miernik z m/s.
Masz, a w zasadzie quad :D, poważniejszy problem z prądnicą i resztą instalacji. Może sie okazać, że cewka ładująca oraz reszta układu zapłonowego jest OK a przyczyna tkwi gdzieś indziej. Trzeba szukać. Nie ma rady i nie możemy liczyć na szybkie rozwiązanie problemu. Bardzo przydałby sie schemat. A przynajmniej dobre zdjęcia: 1. Prądnicy (obie strony)...
Jeśli zapłon wariuje po dodaniu gazu to: - Niewłaściwa odległość impulsatora od koła magnesowego (za daleko odsunięte, lub tak blisko że impulsator i przewody się przecierają). - Koło magnesowe z niekompatybilnej partii (wówczas zapłon działa prawidłowo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). - Chiński moduł zapłonowy przeznaczony do Vespy...
Witam, mam wielki problem ze skuterem, przyjechał do mnie od znajomego który (jechał i zgasł) od tego czasu brak iskry totalnie! Wymieniłem z nim cewkę, kabel wysokiego napięcia, fajkę, świecę, impulsator. Cały zapłon wyczyszczony, powinna być iskra a jej nie ma, nawet wywaliłem kabel z blokady bocznej stopki i zmostkowałem 2 zielone kable, cała elektryka...
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Zapomniałem dopisać, że skuter ma rozgrzebaną instalacje, zapłon podłączam na krótko, z pominięciem stacyjki oraz obwodu ładowania. Zgodnie z sugestią o zakłóceniach, do cewek ładowania podłączyłem żarówe h4, długie i krótkie w szereg. Niestety nic to nie zmieniło. Impulsator da się podpiąć odwrotnie, wtedy zapłon przestawia...
Cześć , Z moich obserwacji wynika ,że moduł "wie" kiedy i o ile wyprzedzić zapłon oczywiście na podstawie zaprogramowanych danych przez producenta, ale cały bajer polega na tym ,że moduł wstępnie opóźnia zapłon bo iskra najpierw wyskakuje na końcu paska (czyli jak metalowy pasek mija impulsator i to jest GMP) a póżniej moduł zaczyna przesuwać moment...
Na schemacie pod kołem z magnesami też widzę dwie cewki. Wg mnie jedna jest do układu zapłonowego, a druga do ładowania akumulatora i nie ma żadnego kontaktu z układem zapłonowym. Impulsator wyzwalający zapłon jest poza kołem. Tak wynika ze schematu.
Zasilanie TPS,map-sensora i czujnika temperatury sprawdzone miernikiem 4,86 V TPS zmieniany 2 razy Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak wymienię TPS to muszę go ustawić, bo niewłaściwe napięcie wychodzące z TPS ogłupia sterownik silnika. Od na stałe podwyższonych obrotów, zbyt małych, po ich falowanie. Krokowy nie bierze w tym za mocno udziału, to...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Dziś stwierdziłem że jedna cewka ładowania to za mało więc zamontowałem jeszcze drugą , akurat dwie cewki się na styk zmieściły. Załatwiłem dziś też transformator. A w poniedziałek będę dorabiał uchwyt pod impulsator :) .
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
Impulsator zamieniony i to samo,zero odzewu.
teraz ustawienie zapłonu Jeśli kupiłeś, to fabrycznie powinno być ustawione... jak zgrać koło zamachowe z impulsatorem? Przesuwając impulsator góra, dół....
Wszystko zależy, jaki to moduł. Jak AC, to należy podłączyć cewkę zasilającą, impulsator (też cewka) i cewkę zapłonową. Inne zasilania nie są potrzebne. Jak moduł DC, to akumulator, impulsator i właściwą cewkę zapłonową. Jak zapłon TCI, to też akumulator, impulsator i cewkę zapłonową, tyle że inną. PS. Skąd jesteś?
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Napisałem przecież wyżej wyraźnie... iskra ma słabą energię, optycznie jest cienka. W innych współczesnych motorach iskra jest optycznie grubsza. Chcę to poprawić, np. przez zmianę modułu. Cewka jest już zamontowana bardziej wydajna od fabrycznej...
Zapłon z immobilizerem? Impulsator sprawdź miernikiem (pomiar rezystancji) kiedy jest iskra i wtedy kiedy iskra zginie.
Sprawdź położenie tłoka, powinien być w GMP i wówczas kombinuj zamocować zapłon CDI w odpowiednim położeniu. Impulsator tak zamontuj, aby zgrywał się z "wypustką" (znakami ) na kole magnesowym. Jeśli Twój silnik jest w dobrej kondycji (ma właściwe ciśnienie w cylindrze), to powinien dać się uruchomić, przy czym należy się liczyć z ewentualną korekcją...
jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Schemat jest tu: https://obrazki.elektroda.pl/2938524400_... Brązowego przewodu tam w okolicy zapłonu nie widzę, zapłon jest CDI, pojawianie się na impulsatorze napięcia z...
Kręciłeś śrubką na module? Przy ustawieniu na maksymalną czułość zapłon będzie odcinał zbyt nisko. Ustaw ją mniej więcej w połowie zakresu. Jeśli nie, to uszkodzony jest impulsator lub nabiegunniki na kole magnesowym.
Rozumiem, że chcesz wmontować własny moduł pomiędzy impulsator a fabryczny cdi ?, to bez sensu. raz, że trzyma (mechanicznie) impulsator i nie przyspieszysz zapłony o tyle, o ile byś chciał, a dwa przeważnie w cdi jest już układ opóźniający zapłon w czasie rozruchu. Nie wiem do jakiego silnika chcesz to zamontować, ale ostrzegam, po własnych doświadczeniach...
Musisz mieć impulsator lub przerywacz . może być pod kołem magnesowym. szukam dalej trochę słabe te zdjęcia może na zewnątrz je zrobisz? Dodano po 13 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... więc tak jeżeli masz pojęcie, to zastosuj inny moduł. kable sprawdz tak. 1.określ masę miernikiem do ramy. 2.stacyjkę jeżeli jest zapłon to oporność nieskończona...
Witam zostałem posiadaczem crosika generic z silnikiem am6. Jednak nie bylo tam instalacji elektrycznej probowalem podlaczyc stator 8 cewek i impulsator do cewkomodulu i brak iskry wiec podlaczylem modul i cewke zaplonowa jednak mimo podłączenia zgodnie ze schematami z netu pali mi moduły zapłonowe. Jak to podłączyć dziękuję za pomoc.
Trzeba było zainwestować w zapłon LK a nie starego elektronika. Problem polega na tym że nowe cewki zasilające są źle wykonane i z ich powodu przepalają się moduły zapłonowe - nawet te wzmacniane. Możesz spróbować założyć inną cewkę zasilającą i moduł zapłonowy, ale nikt Ci nie da gwarancji że to będzie działać poprawnie. Niedziałający impulsator teoretycznie...
Witam wszystkich. Posiadam linhai 300 i jest w nim rozwalona cała instalacja elektryczna. Chciał bym ten orginalny zapłon tci przerobić na cdi ponieważ nie posiadam do zapłonu tci, modułu, cewki wysokiego napięcia i ogólnie nie wiem jak podpiąć taki zapłon w silniku znajduje się stator i impulsator z którego wychodzą dwa przewody.A do zapłonu cdi mam...
Impulsator jest zamontowany na stojanie, zewnętrzny możesz wymontować (oczywiście koło magnesowe musi pasować do tego statora) Po opornościach podłączysz te 3 Przewody do instalacji skutera. Oporności szukaj na elektrodzie. Dodano po 17 http://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor_D... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Problem...
Częściej od impulsatorów wysiadają moduły zapłonowe, a efekty są podobne. Sprawdzałeś moduł? Jeśli moduł jest ok. to musisz określić jaki to jest zapłon np. AC-CDI, DC-CDI czy jeszcze jakiś inny i znajdź impulsator z pojazdu który również ma taki jak TZR.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
To zrób tak: Moduł,cewka i impulsator od crossa/quada 125 i już masz cena to tak: Jak znajdziesz gościa na allegro to wszystko masz za 50zł. Jak nie to tak: moduł-30zł impulsator 20zł cewka ok.20-30zł
Roboty dużo jak widzę nie ma łatwiejszego sposobu gdzieś widziałem że jakiś impulsator się dawało, i moduł wystarczy odpowiednio podłączyć i cewkę przewinąć. A jaka jest cena całego takiego zapłonu? Jeśli będzie tak dużo do roboty to wolę zapłon standardowy.
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
A więc po dość długim oczekiwaniu zrelacjonuję moje osiąnięcia.. Moduł zapłonowy od Mazdy niechcący spaliłem i stąd opóźnienie.. Aktualnie quad śmiga na module z Ford Sierra + oryginalny impulsator (od poldka również pasuje ale akurat nie miałem)... Efekt?.. Na tym co fabryka dała nie można było usiedzieć bo tak straszne wibracje silnik przenosił (przyczyna...
Tutaj masz schemat http://obrazki.elektroda.pl/7547967900_1... Zmieniasz C2 (od 1uF do 5-6uF) i zamiast R1 wstaw sobie potencjometr 50k, impulsator 2 przewodowy od chińczyka. Kojarzysz bodaj "jaskółki" z odśrodkowym regulatorem krzywki? Jaskółek nie kojarzę, ale na 100% regulator odśrodkowy i to co ciekawe dwupunktowy (o ile dobrze pamiętam?)...
Z mojego doświadczenia, to impulsator bez CDI 0.5 - 1.2V (kopka, lub rozrusznik) rezystancja 80-250Ω większość marek
Ten impulsator oznacza że tan silnik ma założony elektroniczny zapłon? Są co najmniej 3 rodzaje i niezwykle rzadko się psują - raczej wymagają regulacji. O wiele częściej winna jest cewka zapłonowa - łatwo ja przegrzać jeśli włączony jest zapłon bez pracy silnika.
Panowie a jest coś takiego w sprzedaży w stylu tego co pokazywałem dwa posty wyżej tyle że do TS 350. Jakoś te styki mi tak za dobrze nie wyglądają w tej mojej jawuni i wolał bym wstawić tam coś w stylu takiego impulsatora no i czegoś zamiast krzywki do generowania impulsu - z resztą zapłonu już bym chyba sobie poradził. Chodzi mi o coś takiego gotowego,...
Ogólnie z ciekawości chodzi mi o to czy można zrobić bezstykowy zapłon cdi na oryginalnym kole magnesowym, i wywaleniu wszystkiego oprócz cewki zapłonowej i świetlnej. świetlną przewinąć na 12v, dodać impulsator i transformator i moduł zapłonowy. Jedna osoba zrobiła cdi używając tych rzeczy. I teraz nasuwa się pytanie, skoro oryginalne koło nie ma czujnika...
Witam, mam problem z zapłonem do Derbi Sendy bi3 podobno z 94 roku podobno ten sam silnik co w Derbi sendzie przed 2003 r. Poniżej umieszczam fotke, poprzedni właściciel nie przykręcił jednej śrubki wystarczająco mocno, poluzowała się i zniszczyła impulsator oraz delikatnie magneto. Cewki całe, proszę was o pomoc może ma ktoś schemacik albo części do...
Po kliku dniach czytania, szukania części i pomiarach moje wnioski są następujące: A. Porównując schemat z praktycznym umiejscowieniem przewodów chyba można określić, że cewka ładująco-wyzwalająca jest przypisana do przewodu czerw/biał a uzwojenie pierwotne do czar/żół. B. Wydaje mi się, że niesprawna jest cewka ładująco-wyzwalająca. Na podstawie schematu...
To jak zrobić impulsator Jakieś pomysł ? :/ Dodano po 1 Odświeżam - temat
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Witam, jak w temacie, w quadzie nie ma iskry. Nowy moduł, cewka sprawna (sprawdzana na skuterze) impulsator ok, miga dioda. Do modułu dochodzi prąd z prądnicy. Co może być jeszcze, dziwi mnie że na module jest cały czas napięcie z akumulatora, nie zależnie czy jest zapłon włączony czy nie. Proszę o pomoc.
A więc mam pewien problem a mianowicie uszkodziła mi się obudowa zapłonu wraz z cewkami więc zamówiłem używany zapłon i dostałem trochę inny gdyż jest na 5 cewek wszystko pasuje tylko nie wiem jak mam to teraz podłączyć .... może ktoś ma jakiś schemat to bardzo bym prosił. Zdjęcie cewek niżej, dodam że wcześniej impulsator był na 2 kable a ten jest...
Schemat elektryczny umiem odczytywać. A skuter mój to Jmstar solana. Jak na razie to sprawdzałem podzespoły. Sprawdziłem rozrusznik czy nie robi zwarcie, przekaźnik, teraz mam inny regulator też na nim sprawdzę. Instalacje sprawdzałem, i też nie widać przetarcia aby coś dotykało rany. Zamontowałem nawet nowy impulsator wraz z tym zespołem cewek. I pełna...
Witam, Problem z iskra . Mam założony gotowy (dostępny na olx ) zapłon CDI . Iskra była nie było swiatel . Światła są takie jak trzeba nie ma iskry... Impulsator spr ma 142 ohma cewka ta pod magnetem 490ohma czyli w normie. Pozostał mi moduł cdi do spr i tu właśnie problem bo nie wiem jak go spr a wiem że to może być jego wina . Ma ktoś jakiś patent...
Może być pomyłka bo z pamięci mówie Gaszenie jest do masy to ten przewód z instalacji chyba niebiesko czerwony te 3 szt. z magneta to właśnie zasilanie i impulsator i teraz tak: zasilanie to różowy i .... nie pamiętam Poszukam schematu bo gdzieś miałem Ogólnie w czym problem w magnecie czy w cewce?
tachograf impulsator impulsator motocykl impulsator tachograf
daewoo rozrząd wentylator chłodnica aster arduino monitorowanie
politechnika rzeszowska philips mcm2305
Naprawa sprężyny w zwijaczu rolety - co zrobić? Citroën DS5 nie odpala: komunikat "wciśnij sprzęgło + start"