Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Witam Nie samochód a motocykl. Problem z układem zaplonowym a dokładniej z impulsatorem. Zapłon elektroniczny typu A. Po przejechaniu kilku kilometrów mz traci obroty i nie wchodzi na obroty. Po wyłączeniu i włączeniu na chwile wraca do normy. Wymiana świecy pomaga na dluzej. Czy i w jaki sposob mozna naprawić / zregenerować impulsator? Chodzi o ta...
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Musiałbyś podłączyć cewkomoduł od Suzuki, ponieważ na pewno nie będzie się zgadzała charakterystyka uzwojenia zasilającego do pojemności kondensatora w module. Tylko uważam że zapłon od Morini niezbyt nadaje się do silnika kręcącego 10000 RPM, gdyż charakterystyka zapłonu bardzo mocno się opóźnia wraz z obrotami. Nie było możliwości zastosowania zapłonu...
Problem z Crossem VOR 503 530 4t CDI bez impulsatora zapłon ducatii motocykl trafił do mnie już po mechanikach i to najgorsze ogólnie zgasł i nie chciał zapalić wymieniali uszczelkę pod głowicą bo niby to to ale nie do sedna sprawdzony gaźnik rozrząd zawory itd motocykl ma iskrę ale przy próbie odpalania łapię łapie i nagle strzeli w gaźnik albo nic...
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Zamień przewody od impulsatora, domyślam się że są tam dwa przewody. W 4T musi być pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny żeby układ przyśpieszacza działał prawidłowo.
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
napięcie z modułu do cewki jest też takie jak z iskrownika OK, a oryginalnie tam jaki zapłon był? Cewka impulsatora jak wygląda?
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Daj więcej informacji. Schemat twoich połączeń i zdjęcia elementów. Nie wiadomo co tak na prawdę wyrzeźbiłeś??? Układy CDI bez impulsatora występują. To tzw. układy magnet z jedną cewką ładująco-wyzwalającą. Jednak wymagany jest do tego odpowiedni moduł. Coś to wszystko dziwne???
Nie ustawia sie powiadasz? Zapłon jest ustawiony fabrycznie, czyli GMP względem impulsatora a wyprzedzenie zaszyte w module zapłonowym. Więc lampa stroboskopowa załatwi sprawę. http://obrazki.elektroda.net/90_12500531... Poza tym moduły są dostępne.
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
Elektroniczny zapłon robi się po to, żeby pominąć opornośc styków. Każdy impulsator spełnia więc zadanie. Może bezwładność miałaby tu znaczenie, ale jeżeli jest to impulsator do iskry to na pewno zda egzamin.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
http://www.molla.org/DIY-CDI/SC-DIY-CDI-... http://www.sportdevices.com/ignition/ign... http://zaplon.pl.tl/ Powinieneś coś znaleźć. Jak masz zrobiony ten zapłon? Co go zasila? Bo widzę, że koło magnesowe zostało oryginalne
Nie ma szans aby to zadziałało bez dokładnego ustawienia wyprzedzenia zapłonu. W tym przypadku można to osiągnąć tylko przez zmianę położenia impulsatora.
U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Sprawdz najpierw impulsator. A wydechow czasem nie masz wyprutych do 0 ?
Tylko że miałem podmieniony i to samo. Jest szansa, że zapłon?? W sumie po zmierzeniu impulsator ma 143/150 om.
Na schemacie pod kołem z magnesami też widzę dwie cewki. Wg mnie jedna jest do układu zapłonowego, a druga do ładowania akumulatora i nie ma żadnego kontaktu z układem zapłonowym. Impulsator wyzwalający zapłon jest poza kołem. Tak wynika ze schematu.
Myślę że można by spróbować zalać to silikonem dekarskim, jeśli ma być tanie z możliwością wglądu. Ale, no nie, patrzę na schemat i nie mam pojęcia jak to działa a przecież jest to takie proste, kurcze niema impulsatora, nie wiem.
Może być potrzebna zamiana miejscami kabli od cewki impulsatora, to wszystko
W elektronicznym zapłonie jest zastosowana cewka impulsatora przy kole magnesowym (magneto). Zapłon przesuwając cewkę impulsatora w w przód lub w tył po obwodzie koła magnesowego. Jeśli nie ma takiej możliwości mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia pozostaje np:przeprogramowanie modułu CDI (jeśli istnieje taka możliwość oczywiście). A tak na marginesie...
chodzi mi jeszcze po głowie jakaś regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu Przy tym układzie zapłonowym ma to mały sens. Dość, że było by to trudne do wykonania, to jeszcze nie wiadomo jaką charakterystykę miałby mieć regulator. W zasadzie trzeba by przejść na zapłon z impulsatorem lub całkiem mikroprocesorowy. Do tego zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu niewiele...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Czyli kontra od suportu? No nie przyszło mi do głowy, faktycznie fajny pomysł. Czym wyzwalasz zapłon? Jakiś gotowy impulsator czy własna konstrukcja? http://www.tuningmoped.narod.ru/tuning/c... Mam ten układ na półce, poległem na wyzwalaniu właśnie. I co to za śrubka przy dekielku zębatki, pod cylindrem?
Problem rozwiązany. Założyłem cewę zapłonową i moduł 2T DC. Impulsator zamontowałem z drugiej strony przeciwlegle do iskrownika, na kole napędzającym prądnice nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę której łeb służy do odczytu impulsów przez impulsator. Jednocześnie przesuwając impulsator reguluje się zapłon. Całość funkcjonuje bez problemu.
Wstaw w obwody bramek tyrystorów rezystory szeregowo i kondensator elektrolityczny równolegle Albo oporniki, obniży amplitudę i opóźni zapłon. Doszedłem do tego po wpięciu obrotomierza w cewke impulsatora, co powodowało ww. efekty.
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Czemu w ogóle będzie służyła ta śruba wkręcona w magneto, bo nie bardzo rozumiem ... skuter ma 8 lat i zapewne ze starości ta naklejka odpadła, bo jej nie widzę Śrubka będzie służyła temu, że jak przejdzie obok impulsatora to ten da impuls. Wstępnie możesz ocenić gdzie masz wiercić sprawdzając położenie tłoka w cylindrze, jeżeli tłok jest prawie u...
Jeżeli z cewki impulsatora wychodzą dwa przewody, to spróbuj je zamienić miejscami
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Różnią się wysokością i odległością od koła? Czy tylko rozstawem otworów? Jeśli to drugie, to rozpiłuj otwory i zamontuj ten drugi impulsator. Tylko szukaj takiego dwuprzewodowego, albo chociaż takiego, z którego można ten przewód wyprowadzić (niektóre mają wyprowadzony krótki przewód i zamocowany do podstawy). Bo zmiana podłączenia impulsatora ma znaczenie....
CDI ustala moment w którym ma nastąpić zapłon, zazwyczaj stały kąt wyprzedzenia. ustala go za pośrednictwem impulsatora znajdującego się na zewnątrz koła magnesowego (w chińskich maszynach). Jest zasilany ze statora. Podaje impuls na cewkę WN... Wszystkie te elementy do kupienia, podmiany ze skutera china 4t.
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
A jaki tam jest zapłon w ogóle ? Stykowy czy z impulsatorem ? Ile tych impulsatorów i ile cewek ? Łatwiej będzie coś doradzić..
Nie do końca rozumię z tym kołem fonicznym. Impulsator pozostaje i koło oryginalne. Przy dwóch cylindrach, sygnał dzielony na dwa. Modół przetworzy impuls na zapłon. Przecież koła fonicznego nie zmieniamy i miejsca impulsatora też nie?
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Cewka zapłonu, impulsator, moduł CDI, cewka zapłonowa.
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
Witam Ostatnio stalem sie nabywca Motocyklu Cagiva SX 350 z 1981 roku. Motocykl nie miał wogóle iskry a wiec zabrałem sie za naprawe co sie okazało, ktos juz tutaj cos kombinował.Poniewał był załozony moduł z jakiegos Chińczyka wraz z cewka , stator z magnetem chyba oryginalny. Moje pytania: -Czy ktos ma pomysł jak to uruchomić ? -Jak sprawdzic stator...
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Witam, mam wielki problem ze skuterem, przyjechał do mnie od znajomego który (jechał i zgasł) od tego czasu brak iskry totalnie! Wymieniłem z nim cewkę, kabel wysokiego napięcia, fajkę, świecę, impulsator. Cały zapłon wyczyszczony, powinna być iskra a jej nie ma, nawet wywaliłem kabel z blokady bocznej stopki i zmostkowałem 2 zielone kable, cała elektryka...
Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Może tu nie pasować cewka jak i cewkomoduł. Zapłon bez impulsatora jest bardzo wrażliwy na to ile zwojów ma cewka zasilająca, oraz jaką konstrukcję i pojemność kondensatora CDI ma moduł zapłonowy. W rezultacie uzyskuje się inną charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedna konfiguracja działa prawidłowo, każda inna źle. Ludzie kombinowali z montażem...
Witaj, zdemontuj impulsator ze skrzyni, włącz zapłon wepnij wtyk, weś diode led 12V. zewnętrzne kable to zasilanie sprawdz czy sie pojawia, póżniej dł. noge diody do plusa wtyki kr. do środkowej zakręć impulsatorem powinna migać, jak nie miga to wymiana, chyba że posiadasz miernik z m/s.
Tak jak widać na zdjęciu, zewnętrzny impulsator. Ten zapłon pochodzi z chińskiej podróby silnika AM6 stosowanego m.in. w CPI. Z tego co słyszałem to nie da się go nawet zamontować do silnika Minarelli AM6, nie wiem jakie są różnice, ale z pewnością jedną z nich jest brak mocowania impulsatora. Druga sprawa, alternator który jest sprzedawany na Allegro...
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
W planie jest membrana i spawak i sądzę, że taki zapłon poprawiłby osiągi chociażby na to, że dysponuje większym zakresem obrotów oraz ma lżejsze koło zamachowe. Są na olx takie same zapłony tylko mają coś dorobione do magneta oraz inną podstawkę do stojanu i impulsatora, myślałem, że ktoś miał i udostępnił by szersze zdjęcia wymiary..
Gdzie można kupić do tego modelu gaźnik? Dodano po 2 Czas ten temat uporządkować. Sprawdziłem całą elektrykę części odpowiedzialnej za zapłon. Mnóstwo po rozginanych złącz przewodów -gdzie się nie dotknąłem to przede mną ktoś grzebał. Naprawiłem całą instalację elektryczną kabel po kabelku -posłużyłem się schematem od innego skutera zbliżonym do tej...
Wszystko zależy, jaki to moduł. Jak AC, to należy podłączyć cewkę zasilającą, impulsator (też cewka) i cewkę zapłonową. Inne zasilania nie są potrzebne. Jak moduł DC, to akumulator, impulsator i właściwą cewkę zapłonową. Jak zapłon TCI, to też akumulator, impulsator i cewkę zapłonową, tyle że inną. PS. Skąd jesteś?
Ale tutaj mam zapłon CDI więc jak go mam przestawić, nie ma możliwości zmiany położenia impulsatora jak w skuterze że sobie przekręciłem cały stator z impulsatorem w prawo bądź lewo
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
Tam się rozrządu nie ustawia (pod tą pokrywą). Przy zakupie nowej musisz zwrócić uwagę na parę rzeczy: 1. Czy impulsator jest zamontowany w pokrywie pod tym samym kątem względem obwodu koła magnesowego. 2. Czy głębokość zamontowania impulsatora w pokrywie jest taka sama. 3. Czy stator jest montowany tak samo. Chyba że masz zapłon który jest montowany...
Witam. Mam problem z iskra w quadzie Kymco mxu 250. Problem polega na tym że nie ma iskry na oryginalnym module... Po podłączeniu chińskiego modułu od skutera iskra się pojawia... A po podpięciu oryginalnego modułu iskra jest na 15-30 minut i znowu niknie... Zamówiłem już dwa oryginalne moduły i na obydwu ten sam efekt... nie ma iskry... Jest to zapłon...
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
Potrzebujesz tylko cewkomoduł do zapłonu bez impulsatora, który wygląda jak zwykła cewka WN. Podłączenia nawet nie trzeba tłumaczyć.
Zapłon z immobilizerem? Impulsator sprawdź miernikiem (pomiar rezystancji) kiedy jest iskra i wtedy kiedy iskra zginie.
Witam MZ ES 250/2 - z zapłonem CDI Problem: motocykl nie może osiągnąć prędkości powyżej około 60km/h, po dodaniu gazu wokoło tej prędkości dosłownie dusi się na 4 biegu.. Raz na kilkanaście prób dodania gazu - "zatrybi" i sunie do maksymalnej możliwej (około 120km/h) . Ciągnie w trasie do momentu, aż nie odpuszczę na manetce. Przy kolejnej próbie dodania...
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
Dioda prostownicza przy IRF840 jest kompletnie bez sensu! Po pierwsze tranzystor i tak ma swoją i to bardzo szybką(!) diodę w strukturze (wystarczy zajrzeć do datasheet'a). Po dugie dioda prostownicza jest tak koszmarnie wolna, że jej użycie w tym miejscu w jakimkolwiek układzie zapłonowym mija się z celem. Z tym "smażeniem" impulsatorów to jakieś urban...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Według schematu kill switch i stacyjka zwierają sygnał impulsatora. Naszła mnie jeszcze taka myśl. Ktoś wymienił impulsator na wersję o odwrotnej polaryzacji. Moduł głupieje i generuje iskrę w innym momencie na jednym cylindrze, albo myśli że silnik obraca się w przeciwnym kierunku blokując zapłon. Spróbuj zamienić przewody od impulsatora, powinny być...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Ściągacz z gwintem M19x1.0 prawym pasuje do zapłonów Ducati Energia które były stosowane w silnikach AM6, ale poza Yamahą TZR 50 (bynajmniej tą najpopularniejszą z lat '00). Tutaj jest alternator Yamahy z zewnętrznym impulsatorem i bez cewki zasilającej CDI (zapłon DC-CDI Moric) i tutaj przychodzi ściągacz z lewym drobnym gwintem takim jak przy innych...
Gdyby to latało po torze, to najprościej założyć zapłon PVL/Selletra/Motoplat i mieć spokój z tymi nietypowymi, dziwnymi i blokowanymi zapłonami fabrycznymi. Jeśli to jeździ po drodze, to niestety trzeba pokombinować z dopasowaniem typowego zapłonu. Jedyny problem może sprawiać wielkość stożka koła magnesowego. Zapłon z wewnętrznym impulsatorem powinien...
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
Jeśli zapłon wariuje po dodaniu gazu to: - Niewłaściwa odległość impulsatora od koła magnesowego (za daleko odsunięte, lub tak blisko że impulsator i przewody się przecierają). - Koło magnesowe z niekompatybilnej partii (wówczas zapłon działa prawidłowo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). - Chiński moduł zapłonowy przeznaczony do Vespy...
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Wybebeszony oryginalny wydech to nie odblokowany wydech. Wiele silników posiada zapłon bez określonego kąta wyprzedzenia zapłonu (zapłon bez impulsatora) i nie mają problemów z "odcinką". Wystarczy kilka stopni wyprzedzenia przy 10000 RPM. Giannelli powinien działać bez odcinki. Dziwne że nie chciał odpalać na nim. Cylinder blokowany czy źle tulejowany?...
Przedstaw zdjęcia instalacji elektrycznej i ich podzespołów. Z katalogu wynika że tam są typowe rozwiązania dla silnika Morini, zapłon IDM, cewkomoduł dla zapłonu bez impulsatora, typowy regulator napięcia.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Weź pod uwagę uszkodzenie impulsatora (co jakiś czas dostaje przerwy, zwarcia itp) oraz połączenia w instalacji elektrycznej (które mogą wyglądać na dobre, a w rzeczywistości nie mają przejścia). Zwróć także uwagę na połączenia masowe pomiędzy silnikiem, instalacją a modułem zapłonowym. Zapłon DC-CDI łatwiej zdiagnozować, ponieważ potrzebujesz tylko...
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
tachograf impulsator impulsator motocykl odwrotnie impulsator
generator różne częstotliwości sterowanie kilkoma telefonami somfy dexxo problemy
wentylator master pralka hisense
Odpowietrzanie wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Common Rail – która śruba odpowiada? Toshiba Hitachi 50HL7590 Vestel 17MB170 Firmware Procedure, Panel Matching, eMMC Faults