Sprawdź odległość impulsatora od "garbika" na kole magnesowym. Nie może ocierać o ten "występ". Zalecana szczelina-odległość ok. 0,3 mm (oporność sprawnego impulsatora ok. 140 omów). Zbadaj również przewód WN i tzw. fajkę świecy. Na próbę możesz sprawdzić iskrę bez fajki (przeskok ok. 8 mm).
A jesteś pewny że tam był potencjometr a nie impulsator ? Wartość łatwo sprawdzić. Jeśli potencjometr ma jedną tylko sekcję to znaczy że wytwarza on napięcie które mierzy jakiś przetwornik analogowo-cyfrowy i zamienia oporność (dokładniej napięcie z niego) na sygnał cyfrowy który jest zrozumiały dla...
Witam po dłuższej przerwie ;) Sprawdziłem oporności i mi wyszło że: Impulsator ma dokładnie 157Ohm Cewka CDI ma 390 Ohm Czy te wartości są nieodpowiednie do powstania iskry? Gdzie jeszcze powinienem sprawdzić oporności żeby mieć pewność co wykluczyć?
Ustal wpierw czy to potencjometr czy impulsator. Jak mam to ustalić, do nóżek przystawić omomierz i kręcąc gałką sprawdzić czy zmienia się oporność ? Podaj ilość wyprowadzeń . Trzy cienkie nóżki to pewnie wyprowadzenie, a dwie grubsze to stabilizatory.
Witam, mam problem z impulsatorem w motocyklu Yamaha XT 350, otóż został roztrzaskany o koło magnesowe, gdyż poprzedni właściciel odwalił fuszerkę i przykleił impulsator klejem do uchwytu i ten odpadł, nie da się go uratować, do tego modelu niemal niedostępny i pytanie czy mogę go zastąpić np. innym...
witam mam pytanko odnośnie motoru yamaha dt 125 a wiec jechałem sobie nagle bach zgasła po zaciągnięciu jej do garażu stwierdziłem ze prawdopodobnie padł impulsator jak sprawdzić jego działanie miernikiem mierzyłem i miał oporność 0,33 oma ale nie wiem czy to tak się sprawdza pomożecie
najlepiej zatrudnić procesorek (jakiś za 3zł np at89c2051) ale można się bawić i bez - z licznikami i generatorkiem (ale to już wyjczie drożej i bardziej zagmatwane) - a jake napięcie należy podać ? - i zmierz jeszcze oporność cewki.
Czy układ zasilasz z osobnego żródła, czy korzystasz z instalacji samochodu. Sprawdź oscyloskopem (wejście pojemnościowe) czy na zasilaniu nie występują szpilki. Jeżeli zasilanie jest "czyste", proponuję wykorzystać paczki szpilek do formowania impulsów pomiarowych. Przedstawiam schemat. Wszystko na...
Odpowiedź: nie wiadomo - zależy czy jest dopasowany do impedancji wejściowej układu zapłonowego, tzn., czy układ zapłonowy nie stłumi sygnału? Raczej odwrotnie: czy tranzystor w układzie WB (OB) nie stłumi sygnału z cewki. Do autora: napisz jak chcesz wykorzystać wzmocnione impulsy. Układ WB ma...
sprawdziłem wiazke od kostki na skrzyni do kostki w czarnej skrzynce w kabinie - miernikiem na oporność każdy pin w kostce w kab z pinem w kostce przy impulsatorze. Zobacze jutro jeszcze podjade do specjalistow od tacho może w ogole nie sparowali nowego impulsatora
Wszystkie części jak w schemacie czy tranzystor taki dałem bo taki miałem? Oporność głośnika też ma znaczenie.
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga...
opór równy jest 0. Jeżeli to prawda, to prądniczka do wymiany. Mierzyłem dwoma różnymi miernikami dla pewności, po wyjęciu prądniczki z silnika. Zgadza się. To nie jest tak do końca prądniczka ale raczej impulsator. Oporność zazwyczaj wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu omów.
Dziękuje kolego za dokładne wyjaśnienia :) Co do impulsatora, oporność jest dobra, da się GO jeszcze jakoś sprawdzić, oprócz zmiany na inny? Cewke (tą co idzie kabel, fajka i na świecę) zmieniałem. Dzieje się to po zmianie właśnie tego modułu CDI. Mam zasilanie AC.
Mierzyłem napiecie odrazu po wyjsciu z iskrownika, wkuwałem sie równiez przewody aby wykluczyc uszkodzone konektory. Cewka zamyka obwód wiec jest dobra. Mam pytanie czy odległosć cewki od koła magnesowego i odległość impulstora od znacznika połozenia wału ma znaczenie i zwielokrotnienie napiecia? Impulsator...
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, -...
Witajcie. Więc zacznę od początku. Pojechałem na przejażdżkę i elegancko yamaha odpaliła, śmigała, ale do czasu jak chciałem wjechać w bramę to po prostu mi zgasła (dobrze, ze przed domem :D). No i od tego momentu nie chce odpalić. Kręcę, kręcę i nic. Zero reakcji. Lałem paliwo bezpośrednio...
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu...
Cześć, jeżeli masz miernik elektryczny, sprawdź - oporność cewki zasilajacej - oporność cewki zewnetrznej (między dwona pinami, zielonym a czarnym) - oporność impulsatora W praktyce weź czerwono czarny kabel odłącz i w palce i sprawdź czy kopie (podczas próby odpalenia z wykręcaną świecą, będzie...
Witam, No więc tak...nie ma właśnie ściągacza i w tym problem...muszę gdzieś dobrać odpowiedni. W ogóle nie mogę zdjąć nawet tego wentylatora, bo dwie śrubki są strasznie zapieczone a "krzyżakowy" gwint na nich jest wyrobiony..ktoś trenował z tym i to zrypał...pozostanie mi chyba jakimś cudem naciąć...
Witam, od początku opiszę swoją "przygodę" z moim quadem. Otóż kupiłem go sprawnego - palił, jeździł, jednak podczas drogi powrotnej do domu silnik strzelił - okazało się że urwał się tłok, przywalił w zawór a rozpędzony korbowód zmielił wszystko na swojej drodze, przez co z tłoka zostało samo "denko"...
Dobra. Ale tam siedzi DC CDI, czy może AC CDI? Bo już miałem takiego klienta, co założył CD CDI w miejsce AC i pożegnał się z nowym modułem. To na początek. Po drugie: nie widzisz, jakiego koloru przewód dochodzi do cewki? Czyżby nie pokrywał się z którymś przewodem w złączach? Ciężko zdjąć pokrywę...
Witam Mam problem z quadem otóż nie ma iskry Jechałem i nagle silnik zgasł, miałem moduł progcdi który potrzebował napięcia z aku żeby chodził więc podłączyłem pod mój akumulator prąd z samochodu i quad odpalił ale pochodził z kilkanaście sekund i zgasł Moduł jest spalony bo nie da się go włączyć,...
Witam serdecznie, Jestem nowy na forum, jeśli gdzieś popełnię błąd - z góry przepraszam, nie chciałem. Starałem się robić searching i przekopałem sporą ilość tematu... Nadal nie mogę znaleźć odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Ok. 3 lata temu zakupiłem w częściach motorower 50ccm od znajomego,...
dołączam się do tematu z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam taki sam przypadek w takim samym renault, 1996r. licznik bez komputera wskazującego spalanie itp.. Myśląc, że kostka przy akumulatorze została zjedzona obciołem ją i polutowałem kable na krótko, nie pomogło. Następnie sprawdziłem...
cześć, Otrzymałem dziś informację z pomiarów rezystancji impulsatora w innym sprawnym lc4, dzięki uprzejmości elektryka motocyklowego, rezystancja impulsatora wyniosła 130ohm Po wyciągnięciu mojego impulsatora z motocykla, nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń izolacji etc. Oporność impulsatora bez...
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony...
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił....
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni....
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe...
Co do wtrysku to wygląda na to, że jest to konstrukcja w 100% mechaniczna z wyjątkiem ssania czyli jak we wszystkim innym tego typu a nawet jeśli nie to nie on stanowi problem bo świeca przy próbach jest ciągle mokra co by wskazywało na sprawne jego działanie. Oporność impulsatora sprawdzałem i niby...
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
Cześć nie działa prędkościomierz i obrotomierz. Temat założyłem bo w podobnych do niego, nie ma konkretnie napisane co trzeba zrobić aby go ocenić. Czy impulsator w skrzyni biegów,ten od prędkości podaje dnie do ECU czy na licznik bezpośrednio? Ja sprawdzałem oporność czy impulsator ma ciągłość...
Musisz mieć impulsator lub przerywacz . może być pod kołem magnesowym. szukam dalej trochę słabe te zdjęcia może na zewnątrz je zrobisz? Dodano po 13 więc tak jeżeli masz pojęcie, to zastosuj inny moduł. kable sprawdz tak. 1.określ masę miernikiem do ramy. 2.stacyjkę jeżeli jest zapłon to...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie...
Witam serdecznie ! Nie wiedziałem jaki dział forum wybrać, jeżeli ten nie jest właściwy proszę o przeniesienie. Piszę w takiej sprawie. A mianowicie, chodzi o brak iskry.. ogólnie to kolegi skuter, a że ja zajmuje się na ogół motocyklami i motorowerami tylko bardziej mechaniką a nie elektryką....
Odpowiadam sam sobie: Zadziała, transoptory załatwiają sprawę. Ciekawostka: guziki pilota mają oporność około 150Ω, impulsator zwiera bezpośrednio i nie jest stricte impulsatorem - zwiera naprzemiennie jedną z 3 linii.
Taki gaźnik mam. Tylko powiedz mi bo na allegro regulatory do nowszych aprilli są inne niż ten stary bo cewkomoduł jest taki sam czy jest jakaś różnica między nimi? Ten iskrownik od nowego silnika wygląda jak nówka, magneto to samo więc uszkodzony raczej nie jest chyba że coś jeszcze trzeba podpiąć....
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku...
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
Jeśli masz podejrzenie do impulsatora, to w skuterach mają zwykle oporność ok. 140 omów. Zalecana szczelina pomiędzy występem na kołem magnesowym a impulsatorem ok. 0,3 mm. Moduł podmień na próbę. W przypadku silnika 4T należy sprawdzić luzy zaworowe. Sugerowałbym szczegółowy przegląd układu paliwowego,...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się...
Sprawdz prace impulsatora zdejmij osłonę koła magnesowego i ustaw impulsator na równi z wypukleniem magnetycznym szczelina pomiędzy ma być jak najmniejsza ustaw miernik na piszczek, w miejscu wypuklenia powinna wzrosnąć oporność a miernik zapiszczeć, możliwe tez ze uszkodzona masz cewkę wysokiego napięcia...
jak potencjometr wraz z kondensatorem zmasowanym potrafi jakimś cudem zareagować na zwiększające się napięcie z impulsatora (pod wpływem zwiekszania sie obrotów silnika) i odciąć przepływ prądu na moduł CDI tym samym odcinając zapłon w komorze spalinowej? Najprawdopodobniej jest to realizowane...
Dobra, pospieszyłem się. Nadal jest to samo, quad zaczął działać i palić raz za razem więc wziąłem się za lekki remont, po zlozeniu wszystkiego problem wrócił: iskra gdy puszczam guzik lub w ogóle jej brak. Sprawdzane 3 cewki, kazda to samo. Modułów mam 4 ale tylko jeden (chyba najstarszy, oryginalny)...
Witam, powracam z tym samym problemem, motor stał kilka miesięcy ( brak czasu). Mam niemały problem z Magna (vf700)motor po nagrzaniu nierówno pracuje, gaśnie, jest słaby, nie wkręca się na obroty... Na zimnym ładnie chodzi, wszystko ok ale później masakra. Problem miałem wcześniej, nie udało się go...
Wydaje się że cewka zapłonowa jest sprawna. Uzwojenie pierwotne powinno być w granicach kilku omów. Natomiast uzwojenie wtórne musi mieć oporność do około kilku tysięcy omów. Sprawdź czy cewka impulsatora wykazuje jakąś oporność. Kondensator najlepiej jest sprawdzać pod napięciem, jednak omomierzem...
Witam ponownie, 3. I teraz pytanie: od czego jest ten brązowy czujnik, oznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu ? Ten czujnik nie wykazuje żadnej oporności, znaczy nie reaguje na pomiary. 4. Co to za czujnik (o ile to jest czujnik) oznaczony niebieską strzałką ? Ten drugi czujnik (czerwona...
Witam! Mam problem z układem zapłonowym w skuterze Kymco Dink 125 2001 rok. 4T (brak iskry). 1. Sprawdziłem prądnicę w ten sposób że kopiąc przy odłączonym akumulatorze lekką żarzą się światła więc prąd wytwarza. 2. Sprawdziłem impulsator - wskazania omomierza pokazują około 130 om oporności,...
Impulsator jest zamontowany na stojanie, zewnętrzny możesz wymontować (oczywiście koło magnesowe musi pasować do tego statora) Po opornościach podłączysz te 3 Przewody do instalacji skutera. Oporności szukaj na elektrodzie. Dodano po 17 Problem może być większy w podłączeniu tego do modułu...
Jeszcze raz wszystko sprawdziłem i o to wyniki: Wstępnie sprawdziłem cewke, kabel i świece WN na innym silniku (w skuterze) i te elementy są sprawne. Następnie chciałem sprawdzić oporność cewki WN, o to wyniki: uzwojenie pierwotne- 01.8 (mierzone miernikiem na przedziale 200 om ). Uzwojenie wtórne-...
Witam Mam problem z quadem. Jeździłem trochę i mi nagle zgasł. Okazało się, że nie ma iskry. Sprawdzałem na innym module, cewce WN, 3 innych świecach i bez zmian. Klin nie jest ścięty. Sprawdzałem kable miernikiem. Oporność impulsatora wynosi 114Ω. Mierzyłem również oporność cewki zasilającej...
Witam ponownie po prawie 6 latach jazdy na zapłonie PVL. Pojawił się problem wg. mnie właśnie z nieszczęsną cewką. Czasem simson pali idealnie i chodzi ładnie na wolnych obrotach, ale jak zgaśnie jest problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar napięcia podczas kopania i jest bardzo słabo - miernik ledwo drgnie....
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić...
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ??? Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś...
Witam! Wynika z tego że problem był dużo wcześniej. Może czujnik gubi impulsy, albo czujniki mają złą oporność albo przewody są przełamane. Nie kasuj usterki tylko odczytaj co one oznaczają, ponieważ czujniki generują 3 typy usterek dla każdego obwodu czujnika, jest to pomocne w późniejszej prawidłowej...
Witam! Problem polega na tym że iskra jest ale tylko przy bardzo małych obrotach wału korbowego a przy mocniejszym kopnieciu startera nie ma jej wcale... Moduł orginalny był uszkodzony i nie było iskry wcale teraz na nowym zamienniku polskim jest iskra ale w takich warunkach jak wspomniuałem wcześniej....
Witam wszystkich forumowiczów. Jak w temacie fiat uno 1.0 i.e. 45 1996 r. nr silnika 156A2246 od 4 miesięcy i tu nie zartuje zmagam sie z ciągłymi usterkami w tym samochodziku, a mianowicie począwszy od braku iskry co po wymianie modułu, impulsatora, cewki, kabli, kopułki, palca rozdzielacza ustapiło...
To jest prawdopodobnie impulsator, a nie potencjometr. Mierzyłeś oporność?
Witam. Posiadam Suzuki GS500E z 1997r. Motocykl nie ma iskry. Cewki zapłonowe mają prawidłowe oporności, tak samo impulsator. Posiadam moduł jak na zdjęciu Podejrzewam jego uszkodzenie. Niestety obudowa jest z jakiegoś plastiku, a od tyłu jest zalany jakąś gumą czy żywicą i trudno się do niego...
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
Temat był wyjaśniany wielokrotnie na łamach Forum. Według oznaczeń stosowanych w Polsce - A liniowy, B- logarytmiczny, C- wykładniczy. Reszta świata - A - logarytmiczny, B liniowy. A najprościej się zorientować mierząc oporność jaką ma między ślizgaczem ustawionym w połowie obrotu, a jednym ze stałych...
są to kody czujników prędkości kół p/l osi 2 - mierzyłem oporności, mają podobne Pytanie, gdzie mierzyłeś, bo może problem jest już za wtyczką.. Mierz przy wejściu do sterownika/modułu. Jak Kolega "kwantor" pisze gdzie robiłeś pomiar ? bo może masz przerwę pomiędzy czujnikiem a modulatorem. FMI...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym...
Witam Mam problem ze skuterem Zipp Vapor skuter 4t zaczął kichać strzelać i nie ładnie pracować z racji że odkąd go mam nie był remontowany wymieniłem tłok i pierścienie. Stary był przegrzany i pierścienie tez w nienajlepszym stanie ale objawy nie ustąpiły. Skuterek ma słabą iskrę podmieniłem cewkę...
Cześć nie trzeba spuścić oleju, przed demontażem sprawdź oporność powyżej 60 om jest do wymiany np: 94 om, plus bezpieczniki do sprawdzenia, przepraszam nie doczytałem chodziło mi w odpowiedzi o zawór magnetyczny retardera, jest mało miejsca z boku ramy na wyciągnięcie impulsatora jedna ręką wyciągasz...
Kolego zapłon musi być ustawiony "książkowo", czyli idealnie (sposób ustawiania na forach internetu). Sprawdź zamocowanie impulsatora i jego oporność. Czy podczas ustawiania zapłonu tłok był w GMP. Zmieniłeś pojemność silnika, ale czy gaźnik pozostał stary, czy też zamontowałeś nowy tj. z właściwymi...
Witam, mam problem z moim skuterkiem Suzuki katana 50. Katana posiada cewko-moduł 4 pinowy. Wszystko sprawdzone i pomierzone i wychodzi na to że CM jest do wymiany tylko nie jetem pewien 1 rzeczy i dlatego proszę was o pomoc. 1 pin masa - OK 2 pin masa podawana ze stacyjki (gaszenie) - OK...
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem...
Przewinięte. Teraz oporność cewki 400 omów, napięcie ok 60-80 woltów. Problem dalej nie znikł. Wszystkie połączenia są ok, rezystancja impulsatora to 90 omów.
Wyjmij z modułu kabel czarny z białym paskiem, odpowiada on za gaszenie silnika, jeśli jest zwarty do masy nie będzie iskry. Pomierz oporności cewki zasilającej CDI(kabel z czerwonym paskiem około 470 omów) oraz impulsatora (kabel z niebieskim paskiem około 150 omów). Kondensatora jako takiego tam nie...
Siema. Aby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. A więc muszę sprawdzić impulsator, sprawdzę oporność cewki itp. ale czy jest możliwość sprawdzenia impulsu ? Jeśli tak to jaka powinna być jego wartość, bo w serwisówce nie mogę znaleźć takiej informacji. I jeszcze jedno, jakie napięcie powinno iść...
Impulsator jest na stałe przykręcony do dekla magneta razem z całym iskrownikiem, więc nie da rady go przesunąć. A co do cewki to skoro oporności się zgadzają to może wina modułu? ponieważ jak nacisne przycisk rozrusznika to chwilowo iskra jest. Tak jak pisalem wyzej tylko chwile iskra jest dopoki...
Stacyjkę wykluczyłem bo spiąłem ją na ostro. Oporność poszczególnych elementów oraz zakresy z miernika jakich używałem : -impulsator 125 om na zakresie 200 om, -uzwojenie pierwotne w cewce Wn 0.5 om na zakresie 200 om, -cewka bez fajki 2,98 k om na zakresie 20k, -cewka z fajką 8,34k om na zakresie...
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem,...
Po stronie przewodu sygnałowego jest 14Ω, pomiędzy punktem pomiarowym a "przewodem" niebieskim, pomiędzy punktem pomiarowym a masą "przewodem" brązowym nie ma przejścia w ogóle. Czyli jedna cewka albo spalona z przerwą na uzwojeniu, albo gdzieś nie styka na lutach wewnętrznych, lub pęknięte, uszkodzone...
Mierzyłem dziś miernikiem oporność na impulsatorze, POMIARY : - gdy jest iskra *na włączonym zapłonie - 108.6 oma *na włączonym silniku - 100-120oma -gdy nie ma iskry *na włączonym zapłonie - 108.6 oma Czyli są takie same. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Co mógłbym jeszcze zmierzyć miernikiem...
Jako impulsator wziąłem ten trzeci przewód (biały), zapłon raczej nie jest przestawiony, bo silnik pracuje równo, chyba że w dwusówach jest to bez znaczenia, co raczej jest nieprawdą. Nie wiem, jak to działa, ale działa. Pomierzyłem i rezystancja między tym białym a masą wynosi ok. 1-2Ω a oporność...
Sprawdź impulsator, powinien mieć oporność około 150 Omów. Sprawdź też kabel czarny z białym paskiem, czy nie jest zwarty do masy.
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt...
OK w takim razie należało by sprawdzić jeszcze impulsator odłącz wtyczkę od moduł i wepnij do odłączonej wtyczki miernik (omomierz) miedzy kabelek, który idzie do impulsatora a - akumulatora. Sprawdź oporność cewki zasilającej multimetrem jeśli posiadasz. Między kabelkiem dochodzącym do wtyczki modułu...
Sprawdź oporność cewek i impulsatora i cewki. jak będą ok to moduł wymień.
40V to prąd zmienny wychodzący z silnika(cewki ładującej) na moduł nie wiem czy tyle powinno być czy to za mało. Impulsator jest też nowy ma oporność około 140 Ω. Dzisiaj polutowałem instalację a nie na skrętke i na początku pokazało napięcie dochodzące do cewki 8V a potem znowu po 2V... Zakupiłem...
Kolego wyczyść "elektrownię" skutera, bo niewiele widać. Impulsator jest widoczny, zamocowany jest na 2 śrubkach (prawa góra, jeden kabelek). Sprawdź jego oporność ( ok. 120 -140 Omów ) oraz odległość zamocowania od koła magnesowego ( ok. 0,3 mm ). Do odkręcenia śruby mocującej koło magnesowe najlepiej...
Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
Witam, zakupiłem motorower Benzer WS, znany także jako Wonjan WS/Toros El Classico itp. Z silnikiem 1p39fmb. Niestety brak iskry, wymieniłem:fajkę, świecę, cewkę, kabel WN, iskrownik, lecz nadal brak iskry. Oporność impulsatora przy kablu na module ok 130-140ohm, na kablu zasilającym CDI ok 160ohm,...
a gdyby tak wymienić kondensatory z modułu na jeden o pojemności takiej jak w platynkowcu, czyli 0,22 uF? (z trafo rezygnujemy, bo pole magnetyczne na cewce mogłoby zepsuć magneto) Dodano po 19 i jeszcze jedno pytanie: czy do tego modułu można zastosować taki impulsator z chińskiego...
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego...
Witam wszystkich. Moim problemem jest brak iskry w Quad kingway 250 traper, wymieniłem moduł na nowy zamiennik 38zł i nie pomogło. Opisze co sprawdzałem przy instalacji: 1. - Impulsator dwa kable jeden idzie do masy a drugi do modułu jako sygnał impulsu , oporność na tym kabelku jest 128 Ohm. Nie wiem...
Czujnik - impulsator. Od tego "urządzenia" zależy, czy w silniku powstanie iskra na świecy. Zwróć uwagę na jego zamocowanie (odległość) od koła magnesowego, bo nie może ocierać o nie. Oporność sprawnego wynosi ok. 140 Omów.
Zmierzyłem oporność impulsatora i jest OK. OKazało się że po zamówieniu nowego modułu skuter zaczął dawać iskrę i zaczął pracować silnik, dlatego serdecznie dziękuję za podpowiedzi, klikam pomógł
Jeśli w układzie zapłonowym Twego pojazdu jest tzw. impulsator, to sprawdź jego zamocowanie tj. odległość od koła zamachowego/magnesowego. Zalecana jest ok. 0,3 mm (np. grubość żyletki), w każdym razie nie może ocierać o koło magnesowe. Sprawdź też jego oporność, która w sprawnym wynosi około 130-140...
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł....
Czy zostaje wymiana iskrownika czy to może coś jeszcze innego? Piszesz o tym, że skuter nie odpala, przyczyn może być wiele np. nie dostaje paliwa i wtedy nawet wymiana iskrownika nic nie da ;) Nie wspomniałeś nic o tym, czy jest iskra na świecy?? Jeśli nie ma i to właśnie dlatego skuter nie odpala,...
Trochę obok ale może komuś się przyda. Miałem taką przygodę: Młody sąsiad przyprowadził do mnie swojego ATV125, w którym zgubił iskrę po wymianie uszkodzonego dekla na skutek zerwania się łańcucha napędowego. Kupił dekiel, poprzekładał cewki i po takiej naprawie zero iskry. Wymieniali potem na nim cewkę...
Witam, mam taki problem z honda mtx 80c ze nie chce zapalić, ale kiedy podniose fajke tak by leżała na świecy to zapali, ale wtedy wiadomo nie wchodzi na wysokie obroty. Generalnie słaba iskra jest, i mocno trzeba kopać by byla dobra iskra. Podmieniałem moduł i fajke z cewką oraz różne świece, ale nic...
Czy jest możliwość w prosty sposób wymiany go na potencjometr obrotowy? O ile to nie jest encoder obrotowy z "klikiem" - pauzą) to tak. Należy sprawdzić oporność ew. potencjometru i upewnić się, ze nie jest to jakiś prosty rodzaj impulsatora (encodera). Dodano po 2 Z niezbyt wyraźnego zdjęcia...
Czy to może być przyczyną usterki ? Nie tej o której piszesz. Wygląda na to że jedna nóżka tego rezystora nie była poprawnie wlutowana i powstało iskrzenie. Możliwe też, że sam rezystor nie kontaktował na prawym "kapslu" zaciśniętym na rurce ceramicznej z naniesioną warstwą oporową - delikatnie usuń...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza)....