Sprawdź impulsator, powinien mieć oporność około 150 Omów. Sprawdź też kabel czarny z białym paskiem, czy nie jest zwarty do masy.
Sprawdź odległość impulsatora od "garbika" na kole magnesowym. Nie może ocierać o ten "występ". Zalecana szczelina-odległość ok. 0,3 mm (oporność sprawnego impulsatora ok. 140 omów). Zbadaj również przewód WN i tzw. fajkę świecy. Na próbę możesz sprawdzić iskrę bez fajki (przeskok ok. 8 mm).
Cześć, ---,,- zawory ustawione na 0,05 i 0,07 -''--- na pewno nie są to prawidłowe luzy zaworowe, zbyt małe. ---impulsator posiada oporność 131 omów -- opór cewki?
Impulsator oporność 111 to ok. Czy napięcie mierzysz z wpiętym modułem ? Odległość koła magnesowego od cewki ma znaczenie.
sprawdziłem oporność impulsatora i wynosi w granicach 105/106 czy to może być przyczyną?
Panowie jeszcze pytanie, zamówiony impulsator ma oporność 150ohm, a powinien być 220 +- 10% według serwisówki ma to prawo zadziałać?
Dziękuje kolego za dokładne wyjaśnienia :) Co do impulsatora, oporność jest dobra, da się GO jeszcze jakoś sprawdzić, oprócz zmiany na inny? Cewke (tą co idzie kabel, fajka i na świecę) zmieniałem. Dzieje się to po zmianie właśnie tego modułu CDI. Mam zasilanie AC.
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
opór równy jest 0. Jeżeli to prawda, to prądniczka do wymiany. Mierzyłem dwoma różnymi miernikami dla pewności, po wyjęciu prądniczki z silnika. Zgadza się. To nie jest tak do końca prądniczka ale raczej impulsator. Oporność zazwyczaj wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu omów.
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Zmierzyłem oporność impulsatora i jest OK. OKazało się że po zamówieniu nowego modułu skuter zaczął dawać iskrę i zaczął pracować silnik, dlatego serdecznie dziękuję za podpowiedzi, klikam pomógł
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Ok cewka zasilająca była by ok, napięcie powinno być od 40V do 300V więc jest w nomie. ;) Zmierz oporność impulsatora powinno być około 15-200 Ω
Witam. miernikiem na oporność To się nie sprawdza w praktyce, sprawdź pod obciążeniem np żarówką H4 (najlepiej 2 włóknami).
To jest prawdopodobnie impulsator, a nie potencjometr. Mierzyłeś oporność?
Siema. Aby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. A więc muszę sprawdzić impulsator, sprawdzę oporność cewki itp. ale czy jest możliwość sprawdzenia impulsu ? Jeśli tak to jaka powinna być jego wartość, bo w serwisówce nie mogę znaleźć takiej informacji. I jeszcze jedno, jakie napięcie powinno iść z modułu do cewki ? Opór na cewce powinien wynosić...
Ok juz wiem jaką wersję masz 1. Odepnij + amulatora 2.Wyjmij tą mniejszą wtyczkę ze sterownika 3. przekręć stacyjkę na on 4, Zmierz i podaj oporność pomiędzy przewodem + z odpiętego aku i przewodem szarym małej wtyczki
Witajcie. Więc zacznę od początku. Pojechałem na przejażdżkę i elegancko yamaha odpaliła, śmigała, ale do czasu jak chciałem wjechać w bramę to po prostu mi zgasła (dobrze, ze przed domem :D). No i od tego momentu nie chce odpalić. Kręcę, kręcę i nic. Zero reakcji. Lałem paliwo bezpośrednio do cylindra, ale niestety to samo. Próbowałem z popychu i również...
Dopiero wróciłem z warsztatu. Mam skutera od syna kolegi. Ciśnienie sprężania 13 bar, zawory nie podparte, rozrząd dobrze ustawiony,klin na mageto nie ścięty (magneto lekko osiewa lewa,prawa tak z milimetr półtora) iskra jest wymieniony moduł i cewka(niepotrzebnie). I nie odpala. Już wiertarką go kręcę bo rozrusznika szkoda. Nawet na plaku nie łapie....
Sprawdź oporność cewek i impulsatora i cewki. jak będą ok to moduł wymień.
Kolego zapłon musi być ustawiony "książkowo", czyli idealnie (sposób ustawiania na forach internetu). Sprawdź zamocowanie impulsatora i jego oporność. Czy podczas ustawiania zapłonu tłok był w GMP. Zmieniłeś pojemność silnika, ale czy gaźnik pozostał stary, czy też zamontowałeś nowy tj. z właściwymi dyszami ( drożnymi ).
witam mam pytanko odnośnie motoru yamaha dt 125 a wiec jechałem sobie nagle bach zgasła po zaciągnięciu jej do garażu stwierdziłem ze prawdopodobnie padł impulsator jak sprawdzić jego działanie miernikiem mierzyłem i miał oporność 0,33 oma ale nie wiem czy to tak się sprawdza pomożecie
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
cześć, Otrzymałem dziś informację z pomiarów rezystancji impulsatora w innym sprawnym lc4, dzięki uprzejmości elektryka motocyklowego, rezystancja impulsatora wyniosła 130ohm Po wyciągnięciu mojego impulsatora z motocykla, nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń izolacji etc. Oporność impulsatora bez zmian ok 100ohm. Test impulsatora namagnesowanym wkrętakiem,...
Odpowiadam sam sobie: Zadziała, transoptory załatwiają sprawę. Ciekawostka: guziki pilota mają oporność około 150Ω, impulsator zwiera bezpośrednio i nie jest stricte impulsatorem - zwiera naprzemiennie jedną z 3 linii.
Wydaje się że cewka zapłonowa jest sprawna. Uzwojenie pierwotne powinno być w granicach kilku omów. Natomiast uzwojenie wtórne musi mieć oporność do około kilku tysięcy omów. Sprawdź czy cewka impulsatora wykazuje jakąś oporność. Kondensator najlepiej jest sprawdzać pod napięciem, jednak omomierzem można sprawdziś czy nie wykazuje przebicia do masy....
Wszystkie części jak w schemacie czy tranzystor taki dałem bo taki miałem? Oporność głośnika też ma znaczenie.
Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
Cześć, jeżeli masz miernik elektryczny, sprawdź - oporność cewki zasilajacej - oporność cewki zewnetrznej (między dwona pinami, zielonym a czarnym) - oporność impulsatora W praktyce weź czerwono czarny kabel odłącz i w palce i sprawdź czy kopie (podczas próby odpalenia z wykręcaną świecą, będzie łatwiej kopać) Jeżeli coś czujesz to "na dole" jest dobrze...
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
Silnik odpalił kilka razy po zamontowaniu do skutera. Pracował i zgasł. Po tym zdarzeniu sprawdziłem rozrząd, połączenia elektryczne, podmienilem dwie cewki. Oporność impulsatora. Gdyby był zerwany klin już byłoby po głowicy. Wał jest mój oryginalny po wymianie korbowodu- regeneracja centrowanie, nowe łożyska. Inspekcja trzecia koła magnesowego generuje...
Witam Mam problem z quadem. Jeździłem trochę i mi nagle zgasł. Okazało się, że nie ma iskry. Sprawdzałem na innym module, cewce WN, 3 innych świecach i bez zmian. Klin nie jest ścięty. Sprawdzałem kable miernikiem. Oporność impulsatora wynosi 114Ω. Mierzyłem również oporność cewki zasilającej z iskrownika(czerwono-czarny kabel) i nie pokazuje nic....
Mierzyłem dziś miernikiem oporność na impulsatorze, POMIARY : - gdy jest iskra *na włączonym zapłonie - 108.6 oma *na włączonym silniku - 100-120oma -gdy nie ma iskry *na włączonym zapłonie - 108.6 oma Czyli są takie same. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Co mógłbym jeszcze zmierzyć miernikiem napięcia? Jestem kompletnie zielony w elektryce :|
Jeśli masz podejrzenie do impulsatora, to w skuterach mają zwykle oporność ok. 140 omów. Zalecana szczelina pomiędzy występem na kołem magnesowym a impulsatorem ok. 0,3 mm. Moduł podmień na próbę. W przypadku silnika 4T należy sprawdzić luzy zaworowe. Sugerowałbym szczegółowy przegląd układu paliwowego, w tym też filtra powietrza i paliwa.
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebiesk a ale nie pewna napięcia z cewki świetlnej i ładowania dobre co do zapłonowej nie jestem pewny ale podczas pracy silnika ma być około 400V czyli wydaje mi się że te 140 przy kopnięciu będzie dobrą wartością, oporność impulsatora około 16Ω czyli jest dobrze
Co do wtrysku to wygląda na to, że jest to konstrukcja w 100% mechaniczna z wyjątkiem ssania czyli jak we wszystkim innym tego typu a nawet jeśli nie to nie on stanowi problem bo świeca przy próbach jest ciągle mokra co by wskazywało na sprawne jego działanie. Oporność impulsatora sprawdzałem i niby była w normie. W sobotę sprawdzę ten mój pomysł z...
Cześć nie działa prędkościomierz i obrotomierz. Temat założyłem bo w podobnych do niego, nie ma konkretnie napisane co trzeba zrobić aby go ocenić. Czy impulsator w skrzyni biegów,ten od prędkości podaje dnie do ECU czy na licznik bezpośrednio? Ja sprawdzałem oporność czy impulsator ma ciągłość przewodów na kostkę do licznika. Poległem na tym gdyż co...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Czy zostaje wymiana iskrownika czy to może coś jeszcze innego? Piszesz o tym, że skuter nie odpala, przyczyn może być wiele np. nie dostaje paliwa i wtedy nawet wymiana iskrownika nic nie da ;) Nie wspomniałeś nic o tym, czy jest iskra na świecy?? Jeśli nie ma i to właśnie dlatego skuter nie odpala, to tak, wymiana iskrownika może pomóc - ale zanim...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
najlepiej zatrudnić procesorek (jakiś za 3zł np at89c2051) ale można się bawić i bez - z licznikami i generatorkiem (ale to już wyjczie drożej i bardziej zagmatwane) - a jake napięcie należy podać ? - i zmierz jeszcze oporność cewki.
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Taki gaźnik mam. Tylko powiedz mi bo na allegro regulatory do nowszych aprilli są inne niż ten stary bo cewkomoduł jest taki sam czy jest jakaś różnica między nimi? Ten iskrownik od nowego silnika wygląda jak nówka, magneto to samo więc uszkodzony raczej nie jest chyba że coś jeszcze trzeba podpiąć. Są 4 kabelki i wszystko dobrze połączone z cewkomodułem...
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt w czasie kręcenia, czy na niebiesko białym (może być...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
Witam, zakupiłem motorower Benzer WS, znany także jako Wonjan WS/Toros El Classico itp. Z silnikiem 1p39fmb. Niestety brak iskry, wymieniłem:fajkę, świecę, cewkę, kabel WN, iskrownik, lecz nadal brak iskry. Oporność impulsatora przy kablu na module ok 130-140ohm, na kablu zasilającym CDI ok 160ohm, na fajce ok 7,4k ohm przy mierniku ustawionym na 20k...
40V to prąd zmienny wychodzący z silnika(cewki ładującej) na moduł nie wiem czy tyle powinno być czy to za mało. Impulsator jest też nowy ma oporność około 140 Ω. Dzisiaj polutowałem instalację a nie na skrętke i na początku pokazało napięcie dochodzące do cewki 8V a potem znowu po 2V... Zakupiłem następny moduł może to coś da, jak nie to chyba...
Witam, mam problem z moim skuterkiem Suzuki katana 50. Katana posiada cewko-moduł 4 pinowy. Wszystko sprawdzone i pomierzone i wychodzi na to że CM jest do wymiany tylko nie jetem pewien 1 rzeczy i dlatego proszę was o pomoc. 1 pin masa - OK 2 pin masa podawana ze stacyjki (gaszenie) - OK 3 pin impulsator (sprawdzony, oporność ok, dioda miga) - OK 4...
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Ustal wpierw czy to potencjometr czy impulsator. Jak mam to ustalić, do nóżek przystawić omomierz i kręcąc gałką sprawdzić czy zmienia się oporność ? Podaj ilość wyprowadzeń . Trzy cienkie nóżki to pewnie wyprowadzenie, a dwie grubsze to stabilizatory.
Witam, mam taki problem z honda mtx 80c ze nie chce zapalić, ale kiedy podniose fajke tak by leżała na świecy to zapali, ale wtedy wiadomo nie wchodzi na wysokie obroty. Generalnie słaba iskra jest, i mocno trzeba kopać by byla dobra iskra. Podmieniałem moduł i fajke z cewką oraz różne świece, ale nic to nie dało. Wiec zostaje iskrownik i impulsator....
jak potencjometr wraz z kondensatorem zmasowanym potrafi jakimś cudem zareagować na zwiększające się napięcie z impulsatora (pod wpływem zwiekszania sie obrotów silnika) i odciąć przepływ prądu na moduł CDI tym samym odcinając zapłon w komorze spalinowej? Najprawdopodobniej jest to realizowane w prosty sposób; Na kondensator dochodzą impulsy (obrobione...
Dobra. Ale tam siedzi DC CDI, czy może AC CDI? Bo już miałem takiego klienta, co założył CD CDI w miejsce AC i pożegnał się z nowym modułem. To na początek. Po drugie: nie widzisz, jakiego koloru przewód dochodzi do cewki? Czyżby nie pokrywał się z którymś przewodem w złączach? Ciężko zdjąć pokrywę części elektrycznej i sprawdzić sobie, który przewód...
Po zwarciu B T2 do masy na kolektorze T3 mam 0V. Tyle nie powinno być, bo przecież przez R5 płynie jakiś prąd i powoduje pojawienie się napięcia na kolektorze - ale może jest ono za małe, by miernik je pokazał. Ale jak jest takie małe, to znaczy, że opornik podłączony do bazy T3 jest za mały. W każdym razie to tłumaczy brak działania układu. Rezystor...
Na razie motor pali na module co wcześniej przerywał na wysokich obrotach i gasł, pomierzyłem oporności na przewodach w kostce modułu jednego i drugiego i dziwne bo oporności występują na innych przewodach, no czekam aż zgaśnie i wtedy sprawdzę jeszcze raz, podejrzewam moduł że po nagrzaniu coś w nim się rozłącza a po odpaleniu na innym module i z powrotem...
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem kolejny moduł jeszcze raz sprawdziłem wszystkie...
Nie, ta cewka znajduje się pod kołem magnesowym. Powinien od niej iść kabel z czerwonym paskiem, z niebieskim jest od impulsatora. Posprawdzaj oporności względem masy.
Witam Mam problem z quadem otóż nie ma iskry Jechałem i nagle silnik zgasł, miałem moduł progcdi który potrzebował napięcia z aku żeby chodził więc podłączyłem pod mój akumulator prąd z samochodu i quad odpalił ale pochodził z kilkanaście sekund i zgasł Moduł jest spalony bo nie da się go włączyć, nic ustawić więc kupiłem nowy zamiennik do blastera...
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
Czujnik - impulsator. Od tego "urządzenia" zależy, czy w silniku powstanie iskra na świecy. Zwróć uwagę na jego zamocowanie (odległość) od koła magnesowego, bo nie może ocierać o nie. Oporność sprawnego wynosi ok. 140 Omów.
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Witam, No więc tak...nie ma właśnie ściągacza i w tym problem...muszę gdzieś dobrać odpowiedni. W ogóle nie mogę zdjąć nawet tego wentylatora, bo dwie śrubki są strasznie zapieczone a "krzyżakowy" gwint na nich jest wyrobiony..ktoś trenował z tym i to zrypał...pozostanie mi chyba jakimś cudem naciąć je, żeby próbować to wykręcić ;( Tak na szybko zmieniłem...
Siema Rozwiązałeś problem? Mam podobny problem. Router grande 50 4t 2013r skuter stał rok na dworze, lekko przyjęty. O dziwo iskra była więc zmieniłem paliwo, wyczyściłem gaźnik. Wymieniłem olej w silniku. Po tych rzeczach, skuter odpalił, ale miał tylko wolne obroty. Po dodaniu gazu, gasł. Winą było brak masy z silnika do ramy. Obroty pełne wróciły....
Przewinięte. Teraz oporność cewki 400 omów, napięcie ok 60-80 woltów. Problem dalej nie znikł. Wszystkie połączenia są ok, rezystancja impulsatora to 90 omów.
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł. Prowadząc go do domu próbowałem jeszcze kilka razy...
Witam, mam pytanie do znawców, mechaników motorowerów Simson.W jaki sposób można sprawdzić w aparacie zapłonowym elektronicznym niesprawność impulsatora.Nie wiem czy to jest tylko cewka czy coś jeszcze jest z nią zalane w"obudowie". Jeśli była by to sama cewka (uzwojenie),to jak najprościej i najpewniej oraz czym można ją sprawdzić, zdiagnozować czy...
Odpowiedź: nie wiadomo - zależy czy jest dopasowany do impedancji wejściowej układu zapłonowego, tzn., czy układ zapłonowy nie stłumi sygnału? Raczej odwrotnie: czy tranzystor w układzie WB (OB) nie stłumi sygnału z cewki. Do autora: napisz jak chcesz wykorzystać wzmocnione impulsy. Układ WB ma małą oporność wejściową i dużą wyjściową, do tego celu...
dołączam się do tematu z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam taki sam przypadek w takim samym renault, 1996r. licznik bez komputera wskazującego spalanie itp.. Myśląc, że kostka przy akumulatorze została zjedzona obciołem ją i polutowałem kable na krótko, nie pomogło. Następnie sprawdziłem przewody idące do impulsatora, masa jest, prąd dochodzi,...
Sprawdz prace impulsatora zdejmij osłonę koła magnesowego i ustaw impulsator na równi z wypukleniem magnetycznym szczelina pomiędzy ma być jak najmniejsza ustaw miernik na piszczek, w miejscu wypuklenia powinna wzrosnąć oporność a miernik zapiszczeć, możliwe tez ze uszkodzona masz cewkę wysokiego napięcia która gubi przejście pod obciążeniem,jesli to...
Czy jest możliwość w prosty sposób wymiany go na potencjometr obrotowy? O ile to nie jest encoder obrotowy z "klikiem" - pauzą) to tak. Należy sprawdzić oporność ew. potencjometru i upewnić się, ze nie jest to jakiś prosty rodzaj impulsatora (encodera). Dodano po 2 Z niezbyt wyraźnego zdjęcia wynika, że jest to nic innego jak rodzaj przełącznika -...
Musisz mieć impulsator lub przerywacz . może być pod kołem magnesowym. szukam dalej trochę słabe te zdjęcia może na zewnątrz je zrobisz? Dodano po 13 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... więc tak jeżeli masz pojęcie, to zastosuj inny moduł. kable sprawdz tak. 1.określ masę miernikiem do ramy. 2.stacyjkę jeżeli jest zapłon to oporność nieskończona...
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony impuls o obrotach. Podczas schodzenia z obrotów...
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Cześć wszystkim, mam problem z układem CDI który zakupiłem ostatnio do Rometa Ogara 200 z silnikiem Jawy 50. Wszystko wydawało się działać prawidłowo, zapala bez problemu, potrzebna drobna kosmetyka przy regulacji w kwestii gazu, ale nie w tym problem. Po podłączeniu całej instalacji mam problem z napięciem w układzie, silnik Jawa 50 odpala bez problemu...
Dobra, pospieszyłem się. Nadal jest to samo, quad zaczął działać i palić raz za razem więc wziąłem się za lekki remont, po zlozeniu wszystkiego problem wrócił: iskra gdy puszczam guzik lub w ogóle jej brak. Sprawdzane 3 cewki, kazda to samo. Modułów mam 4 ale tylko jeden (chyba najstarszy, oryginalny) w ogóle daje iskrę. Wczoraj sprawdzałem nie było...
Witam, mam problem. Kupiłem nową instalację do quada 110 i ją przerobiłem, bo mi nie pasowała na przełącznik. Podłączyłem wszystko oprócz kill switcha. Problem jest taki, że nie ma iskry. Sprawdzane było: Inna świeca Inna cewka Oporności cewek Klin impulsatora Nic nie pomaga. Jak podłączyć kill switcha z przełącznika, aby działał? Proszę o pomoc
Witam ponownie po prawie 6 latach jazdy na zapłonie PVL. Pojawił się problem wg. mnie właśnie z nieszczęsną cewką. Czasem simson pali idealnie i chodzi ładnie na wolnych obrotach, ale jak zgaśnie jest problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar napięcia podczas kopania i jest bardzo słabo - miernik ledwo drgnie. Mierzyłem rosyjskim miernikiem analogowym który...
Witam, powracam z tym samym problemem, motor stał kilka miesięcy ( brak czasu). Mam niemały problem z Magna (vf700)motor po nagrzaniu nierówno pracuje, gaśnie, jest słaby, nie wkręca się na obroty... Na zimnym ładnie chodzi, wszystko ok ale później masakra. Problem miałem wcześniej, nie udało się go ogarnąć, motor stał kilka miesięcy, dziś założyłem...
Zamykam sprawa wyjaśniona. Padła cewka wysokiego napięcia (WN) Podaj parametry tej instalacji el: Cewka zasilająca cdi 50v~ 480Ohm Impulsator 116Om Napięcie przed cdi około 5v~ po cdi około 5v Cewka WN (+) Przewód WN 8kOhm (-) Przewod WN 8KOhm Moja miała po 3,2KOhm
Jeśli w układzie zapłonowym Twego pojazdu jest tzw. impulsator, to sprawdź jego zamocowanie tj. odległość od koła zamachowego/magnesowego. Zalecana jest ok. 0,3 mm (np. grubość żyletki), w każdym razie nie może ocierać o koło magnesowe. Sprawdź też jego oporność, która w sprawnym wynosi około 130-140 Omów.
Kolego wyczyść "elektrownię" skutera, bo niewiele widać. Impulsator jest widoczny, zamocowany jest na 2 śrubkach (prawa góra, jeden kabelek). Sprawdź jego oporność ( ok. 120 -140 Omów ) oraz odległość zamocowania od koła magnesowego ( ok. 0,3 mm ). Do odkręcenia śruby mocującej koło magnesowe najlepiej użyć klucz pneumatyczny lub zwykły klucz plus "blokada",...
A jesteś pewny że tam był potencjometr a nie impulsator ? Wartość łatwo sprawdzić. Jeśli potencjometr ma jedną tylko sekcję to znaczy że wytwarza on napięcie które mierzy jakiś przetwornik analogowo-cyfrowy i zamienia oporność (dokładniej napięcie z niego) na sygnał cyfrowy który jest zrozumiały dla procesora który zaś zleca audioprocesorowi ustawienie...
Witam Opornosc tego impulsatora nie podoba mi sie, jutro sprawdze i Ci odpisze. W ostatecznosci pozostaje wizyta w ASO,podlacza do kompa i wszystko jasne Pozdrawiam
Stacyjkę wykluczyłem bo spiąłem ją na ostro. Oporność poszczególnych elementów oraz zakresy z miernika jakich używałem : -impulsator 125 om na zakresie 200 om, -uzwojenie pierwotne w cewce Wn 0.5 om na zakresie 200 om, -cewka bez fajki 2,98 k om na zakresie 20k, -cewka z fajką 8,34k om na zakresie 20k, -cewka NN 0,55k om na zakresie 20k. Napięcie wychodzące...
Witam wszystkich. Moim problemem jest brak iskry w Quad kingway 250 traper, wymieniłem moduł na nowy zamiennik 38zł i nie pomogło. Opisze co sprawdzałem przy instalacji: 1. - Impulsator dwa kable jeden idzie do masy a drugi do modułu jako sygnał impulsu , oporność na tym kabelku jest 128 Ohm. Nie wiem jak sprawdzić impuls podczas rozruchu. 2. - Od cewki...
Cześć nie trzeba spuścić oleju, przed demontażem sprawdź oporność powyżej 60 om jest do wymiany np: 94 om, plus bezpieczniki do sprawdzenia, przepraszam nie doczytałem chodziło mi w odpowiedzi o zawór magnetyczny retardera, jest mało miejsca z boku ramy na wyciągnięcie impulsatora jedna ręką wyciągasz z drugiej paluszek zatyka otwór powodzenia.
Witam! Wynika z tego że problem był dużo wcześniej. Może czujnik gubi impulsy, albo czujniki mają złą oporność albo przewody są przełamane. Nie kasuj usterki tylko odczytaj co one oznaczają, ponieważ czujniki generują 3 typy usterek dla każdego obwodu czujnika, jest to pomocne w późniejszej prawidłowej diagnozie. Sprawdź luz na łożyskach kół, stan ząbków...
Korzystam z instalacji samochodowej, ale raczej to nie problem ze szpilkami w zasilaniu, stabilizuje układ przez 7805 oraz kondensatory 220µF na wejściu i wyjściu stabilizatora, dodatkowy ceramiczny kondensator jest przy każdym układzie scalonym. Ale i tak sprawdziłem i niema ich tam. Co do zasilania rozumiem chodzi o napięcie sygnału? Wynosi ono...
Elektroniczny zapłon robi się po to, żeby pominąć opornośc styków. Każdy impulsator spełnia więc zadanie. Może bezwładność miałaby tu znaczenie, ale jeżeli jest to impulsator do iskry to na pewno zda egzamin.
Jako impulsator wziąłem ten trzeci przewód (biały), zapłon raczej nie jest przestawiony, bo silnik pracuje równo, chyba że w dwusówach jest to bez znaczenia, co raczej jest nieprawdą. Nie wiem, jak to działa, ale działa. Pomierzyłem i rezystancja między tym białym a masą wynosi ok. 1-2Ω a oporność cewki (między masą a niebieskim) około 220ohm,...
Jeszcze raz wszystko sprawdziłem i o to wyniki: Wstępnie sprawdziłem cewke, kabel i świece WN na innym silniku (w skuterze) i te elementy są sprawne. Następnie chciałem sprawdzić oporność cewki WN, o to wyniki: uzwojenie pierwotne- 01.8 (mierzone miernikiem na przedziale 200 om ). Uzwojenie wtórne- 3.83 KILO oma (mierzone miernikiem na przedziale 20...
Temat był wyjaśniany wielokrotnie na łamach Forum. Według oznaczeń stosowanych w Polsce - A liniowy, B- logarytmiczny, C- wykładniczy. Reszta świata - A - logarytmiczny, B liniowy. A najprościej się zorientować mierząc oporność jaką ma między ślizgaczem ustawionym w połowie obrotu, a jednym ze stałych wyprowadzeń. Z powodów oczywistych (charakterystyka...
Sprawdzałem "impulsator" miałem pożyczony miernik i miał opornosc około 130/40 om Tylko zastanawiało mnie to, gdy go sprawdzałem gdy był założony, podłączyłem miernik na przejście masa-impulsator, i delikatnie przekrecajac wałem on cały czas dawał sekundowe impulsy tak jakby lapał całe magneto a nie wypustke która jest dla niego. Czy to może być przez...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Witam! Mam problem z układem zapłonowym w skuterze Kymco Dink 125 2001 rok. 4T (brak iskry). 1. Sprawdziłem prądnicę w ten sposób że kopiąc przy odłączonym akumulatorze lekką żarzą się światła więc prąd wytwarza. 2. Sprawdziłem impulsator - wskazania omomierza pokazują około 130 om oporności, a dotykając śrubokrętem do rdzenia okło kilkadziesiąt mV....
Witam Mam problem ze skuterem Zipp Vapor skuter 4t zaczął kichać strzelać i nie ładnie pracować z racji że odkąd go mam nie był remontowany wymieniłem tłok i pierścienie. Stary był przegrzany i pierścienie tez w nienajlepszym stanie ale objawy nie ustąpiły. Skuterek ma słabą iskrę podmieniłem cewkę zapłonową ale dalej to samo więc zabrałem się za sprawdzenie...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
oporność impulsator tachograf impulsator impulsator motocykl
radio grzać końcówka schemat monitora flatron reloop active
pralka ariston hydrostat ładowarka tl494
Niebieski ekran i brak reakcji pilota w Samsung QE43Q60C Mrugająca dioda Power w zmywarce - przyczyny i diagnostyka