No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Z minijack wychodzi kanał lewy ,prawy i masa ,więc z tego by wynikało że masa do masy w obrotomierzu ,a co z reszta jak do obrotomierza idzie jeszcze plus i wejście impulsatora ?
Dzięki za zainteresowanie. Jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy impulsator z Poloneza będzie działał w Vectrze, może ktoś wie?. Wielkie dzięki za opis przekładek (wykonanie z dwóch tablic jednej właściwej) ja po dokładnym przeglądnięciu obóch nie zdecydowałem się na przekładki.Może to był błąd?.
Miałem dostęp do części od poloneza (gsi bodaj) i wykręciłem z niego impulsator podłączany do skrzyni. Podciągnąłem do niego zasilanie i kabel sygnałowy - wszystko z kostki od radia, żeby dużo kabli z różnych miejsc nie ciągnąć. Auto wcześniej gdy jechałem i puściłem gaz, wcisnąłem sprzęgło pracowało na wolnych obrotach, gdy się zatrzymałem to obroty...
Przerywacz kierunkowskazow w Polonezie Caro r.94
mozna zastosowac impulsator od starego poloneza poszukaj w elektrodzie schemat do poloneza np. rok 1987 i zobaczysz gdzie wychodzi impulsowe napiecie i podasz na silnik w swoim peugocie Pozdrwiam Jacek
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Dobry jest w Polonezie z 1996- tam pracuje prawidłowo a w moim nie. Natomiast u mnie pracuje prawidłowo z starym orginalnym typem modułu. A może sa jakieś różnice w cewce impulsatora lub cewce zapłonowej ?
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Witam Poszukaj na giełdzie lub na szrocie impulsatora od poloneza, wkręcasz go między skrzynie i linke a koszt to max 50 zł. Kupiłem w słomczynie ojcy skrzynie do poldka i taki czujnik tam był, za skrzynie dałem 300 zł a urządzonko sprzedałem na allegro za 50 zł. Poszukaj w schematach od poldka co robi i jakie impulsy daje i wtedy pomysl czy go wykorzystasz...
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
Cały ten ukłąd zapłonowy w Polonezie jest z tyłka wyjęty -od aparatu zapłonowego poczynając, poprzez słynny zielony kabelek, do modułu. Cewka impulsatora uszkadza się, bo się zwyczajnie jeden koniec uzwojenia urywa.
Tak jak na zdjęciu. A ja będę robił inaczej, hałasującej linki w ogóle nie będzie tylko impulsator taki jak w Polonezach i niektórych starszych Oplach przy skrzyni. Tak w ogóle to ja też będę wkładał do swojej GSI zegary od dwójki ale to dopiero w zimę jak się będę nudzić.
W związku z licznymi pytaniami o tą przeróbkę, przedstawiam gotowe rozwiązanie. W przypadku trudności z uruchomieniem silnika lub strzelaniem w kolektor ssący, należy zamienić miejscami przewody impulsatora indukcyjnego.
Pod ten impulsator/aparat możesz podłączyć np. taki moduł od poloneza i heja do przodu... http://obrazki.elektroda.pl/8406266200_1...
witam autko jak w opisie, nie ma iskry, immo najprawdopodobniej działa ponieważ pompa paliwa działa w momencie przekręcenia kluczyka. Samochód miał wymienianą stacyjkę, kompa i immo, po wymianie działał, dopiero po nocy przestał odpalać, cewka i impulsator sprawdzane w innym polonezie i są sprawne, na kostce cewki pojawia sie +12. w czym może tkwić...
witwm sprubój zamontować moduł z poloneza na 6 volt tez zadziała wiem to bo lubię eksperymentowac
Możesz postąpić inaczej, wyprowadź z aparatu zapłonowego przewody połączone z cewką impulsatora i zamontuj gdzieś koło cewki moduł z poloneza, pod warunkiem, że połączysz go porządnie z masą, masz rozwiązanie bezawaryjne
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
To jest na zielonej kostce?? Dodano po 1 Czyli kabel biało czarny lacze z kostką od impulsator pod maską i tyle?? Dodano po 3 Polonez 15 z tego co wiem to trzeba zmienić we w sadzie licznika jedną cyferke i wszystko hula.
3 pin we wtyczce modułu jest wolny, wtyczki są różne, żeby nie pomylić się przy podłączaniu. Ten moduł musi mieć pewną masę na obudowie, inaczej nie będzie działał poprawnie. Ja bym zerknął do aparatu zapłonowego, czy kabelek od impulsatora się nie przełamał (stały numer w polonezach)
Spróbuj to samo zrobić jeszcze z modułem od poloneza. Możliwe, że ten impulsator daje jakieś niepewne poziomy sygnału przy wyższych obrotach i dlatego też moduł daje właściwą iskrę tylko przy rozruchu i zatrzymaniu, gdy obroty spadają. Spróbuj też podłączyć moduł z charta lub jakiegoś innego pojazdu wykorzystując cewkę zasilającą.
Załóż sobie elektroniczny ukł.zapłonowy.Ja w swoim motorku założyłem od Łady Samary(możesz od poloneza ale więcej problemu z zamocowaniem impulsatora)Musisz kupić moduł oraz czujnik(polecam nowe) i cewkę zapł.(najlepiej od Poloneza,musi być od elektronicznego zapł.)Cewkę i moduł zamontujesz gdzie ci lepiej.Co do czujnika,to zamontuj na wale korbowym...
W aparacie przełamują się kable od cewki impulsatora, biały i czarny, które lecą potem we wspólnym ekranie w zielonej koszulce do modułu
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
Nie wiem, czy zmieliło, czy nie ale wszystko grało. Nie ty jeden zostawiłeś stary napęd :)
Posiadam moduł zapłonu od poloneza i chciałbym go wykorzystać w motocyklu. Niestety nie wiem które koncówki podłączyć z cewką zasilaniem i impulsatorem .Czy dało by sie wykorzystać oryginalny przerywacz? Mile widziany schemat połączeń modułu. A moze ktoś wykorzystał modul od cc 700 i zna schemat połączeń z wykorzystaniem czujnika połorzenia wału korbowego....
Polonezy i Lubliny miały możliwość wkrecenia czujnika ciśnienia oleju który zamieniał ciśnienie na wartość napięcia. Te czujniki często przeciekały, ale możesz popytać. Podłączyłbyś się z sygnałem do ADC i mierzył jego wartość. Co do czujników temperatury to jeśli takowy jest na silniku to też się do niego podłącz. Czeka Cię jednak małe wyzwanie w zwiazku...
Sygnał możesz zapisać do wav, a później użyć w symulacji LTSPICE albo odtwarzać z PC zmieniając amplitudę i częstotliwość (powinny być proporcjonalne). Ja kiedyś taki przebieg "odtwarzałem" na generatorze funkcyjnym (cyfrowym). Przypomniało mi się że czytałem o rozwiązaniu gdzie autor zmieniał kształt impulsów piłując zęby impulsatora, ale on miał krzywkę...
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
panowie fachowcy!, czy któryś z was zbudował naprawdę migomat?.śledzę waszą czczą gadaninę na forum i się zastanawiam skąd tyle problemów. silniczek od wycieraczek od stara200 nadaje się aż za bardzo do posuwu drutu , równie dobry będzie silniczek od fso1500, czy poloneza (kwestia zasilania 24 czy 12v).do tego daje się prosty regulator pwm i po kłopocie.rolkę...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
Ja bym podłączył : Zielony do cewki czarny do masy czerwony + 12V niebieski do impulsatora - drugi z niego do masy Aten ostatni szeregowo przez żarówkę próbował bym do masy podłączyć na gaszenie . Dodano po 3 Jak masz 12 V i impulsator to mam można nawet moduł zapłonowy samochodowy podłączyć , ja kiedyś do choppera zamontowałem 2 moduły zapłonowe z...
No ok ale ja chce żeby mi licznik też chodził a nie tylko wspomaganie :) Odłącze linke i dam impulsator i jak wtedy podepnę licznik który jest przystosowany na mechaniczny obrót linki ? Poza tym strasznie drogi ten czujnik, za cały zestaw wspomagania dalem niewiele ponad 200zł. Ktoś kiedyś pisał tylko nie pamietam już gdzie, że podchodzi jakis tani...
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
Nie bede się kłucił to zależy od konstrukcji...nie mówie tu o kadecie tylko o ogólnie o MULTEC'u. Znam go z poloneza a tam był czujnik połozenia wału. Nie można mylić tutaj czujnika połozenia wału od impulsatora halla w aparacie zapłonowym. Bo ten pierwszy jest po to by komputer wiedzial czy sie silnik kręci i jak szybko, a impulasator halla działa...
Z mojego doświadczenia. Jedż do firmy gdzie zajmują się tachografami( kegalizacja- przede wszystkim) oni mają urządzenia bo muszą mieć i Ci zmierzą ile obrotów masz na kilomwetr, jak nie będe chciali to tylko ich wola ale zaręczam że mogą to zrobić. po tym będziesz wiedział jakiego impulasatora urzyć. A są różne, najpopularniejsze w autobusach, tirach...
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
No więc jeżeli nie ma iskry, najprawdopodobniej "umarł" tzw. "zielony kabelek" między aparatem zapł. a modułem. Częste w Poldkach. Na oko może wyglądać, że nic mu nie jest, ale pod kopułką są dwa przewody biały i czarny. One pracują mechanicznie, ponieważ płytka impulsatora się przemieszcza o pewien kąt w czasie operowania pedałem gazu i z czasem jeden...
Tak jak pisali poprzednicy i moim zdaniem, nie warto zostawiać przerywacza. Ja w swojej Jawie mam zestaw jaki jest opisany na stronie o jawach Gumpala. Składa się on : - z oryginalnego impulsatora jawy i jest to jednocześnie najdroższa część całego zestawu - modułu zapłonowego 125p, polonez GL-118 - cewki zapłonowej podwójnej z CC700 Do obowiązkowych...
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
Witam Od razu zaznaczę iż przeszukałem forum i niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi a mianowicie otrzymałem przerywacz (impulsator) RWB-02 który posiada 7 pinów : 49a 15 C2 49 31 C 30 witam ,potrzebuję opis styków w przerywaczu rwb-02 (są tam 49,49a,31,15,c,c2,30) za pomoc będę wdzięczny pozdrawiam tulipan witam znalazłem coś takiego :31 masa...
cx500 1982r instalacja porobiona,lecz dalej problem!!! iskra jest,na,na 1 cylindrze bardzo dobra (wreszcie),na 2 słaba,czasem niewidoczna .zamieniałem,sprawdzałem cewki,sa ok z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli moduł chyba? bo impulsator niebardzo,niechce nadarmo dzec silnika,prad do modyłu dochodzi,bo...
Nie wystarczy dać impuls, a nawet nie wolno tego robić. Napęd wycieraczek posiada obwód hamowania, w dolnej pozycji piórek obie szczotki silnika są dołączone do masy, przy włączaniu wycieraczek, spryskiwacza itp. obwód hamowania jest rozłączany. Stosując impulsator, aby nie go nie uszkodzić, należy w obwód hamowania włączyć dodatkowy rezystor np. żarówkę...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Witam. polecam Ci odwiedzić jakiś lepszy szrot i kupić czujnik prędkości od Poloneza Caro lub Opla(ten sam), przykręcić go przy skrzyni biegów, a do niego dopiero linkę. kolory kabli się zgadzają z instrukcją montażu Beckera: brązowy- do masy, czarny- zasilanie, niebieski z czerwonym prążkiem- impuls do nawi. do 1 pinu w sekcji zasilającej. rada sprawdzona...
Tylko examiner się z tym połączy. W tym samochodzie jest impulsator elektroniczny w skrzyni z linką prędkościomierza, to że pokazuje prędkość, nie znaczy że jest sprawny. EGR, iglica w nim lekko chodzi? Zaślepienie powoduje brak zabrudzenia w przyszłości, ale musi lekko chodzić aby potencjometr w nim umieszczony wysyłał poprawne sygnały. Kompresja była...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Podejrzewam ze masz wtrysk multeca ? Ja w kadecie gdy wymienialem skrzynie automat na reczna to uszkodzilem ten impulsator ( zreszta do recznej i tak bylby potrzebny o innej ilosci impulsow /obrot) Podejrzewam ze urzadzenie wtryskowe potrzebuje go tylko do odciecia wtryskow w razie zbyt szybkiej jazdy :) - pozyczylem od znajomego sprawny taki uklad...
Tak samo jak w oplach (z reguly gsi ) masz cyfrowe zegary i co jakos podbijaja przeglady Nie mówie że jest to bardzo restrykcyjne. Nasze ministerstwo transportu moze dopuścić inne rozwiazania ale posiadajace homologacje. Nie mylmy pojeć odczyt cyfrowy ,sterowany elektronicznie, napedzany linka od slimaka przy przekladni glownej. Sam ma kadeta gsi i...
Witam, Mam następujące pytanie czym różni się moduł GL-118 od modułu H-161 Hybrid,piny pod wtyczki wyglądają tak samo,zastanawia mnie tylko kwestia podłączenia?Wiem jak działa i jak podłączyć GL-118(zapłon z impulsatorem),natomiast nie wiem jak jest z modułem H-161-są zamienne?
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Ad 1) Ok, spróbuje je połączyć inaczej i jeszcze raz zmierzyć indukcyjność. Ad 2, 4) Kiedyś tam już wspomniałem, że kumpel ma w garażu oscyloskop. Muszę się mu przyjrzeć, spróbować odpalić i przypomnieć sobie jak obsługuje się takie ustrojstwo. Wtedy będę mógł sprawdzić przebiegi napięć na cewkach CDI i (z tego co pamiętam to da się to zrobić na oscyloskopie)...
Reanimuję starego GSX550ES z 1985 roku. Okazało się że uszkodzony jest moduł zapłonowy. Ceny nowego przyprawiają o zawrót głowy (ok. 600 Euro), a używany ciężko trafić, a jak jest to za 700 zł. W związku z tym chciałbym zapytać czy byłaby szansa włożyć inny moduł zapłonowy, od innego pojazdu? Jest to typowy moduł DC, dwa impulsatory, 2 dwustrzałowe...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Masz racje, Kacper, ale tylko czesciowo. Nie ma sensu grzebanie w wiazkach, dopoki nie jestes pewien, ze komenda zostala wyslana. I dlatego nalezy jednak zaczac od "komputera". W czasacz Poloneza zaczynales od wylacznika i szedles po drucie, az znalazles problem. Dzisiaj wylacznik niczego nie robi poza wydaniem polecenia. Jest niejako "czujnikiem intencji...
Dziękuję bardzo za odpowiedź bardzo pomagasz mi i nam tutaj obecnych i tych przelotem zaglądającym tutaj. Napis na biało muszę się bać? Impulsator to kto to jest? Czujniki Halla czy platynka? Bo to jest duża różnica. Cewka wyzwalająca podobno jako czujniki Halla. Czy całkiem coś innego? W końcu nie wiem co to jest co mam. Czarne pudełko dwa razy. Umieszczony...
tachograf impulsator impulsator motocykl odwrotnie impulsator
filtr bypass iskra silnik zaburtowy volvo silnika
płyta indukcyjna naprawa firmware flash
Jak założyć pokrętło do kuchenki Amica? Demontaż kolektora ssącego w Passacie B5 2.0 AZM