To jest moduł DC-CDI zasilany z 12V, musisz mieć regulator napięcia i akumulator żeby układ działał
Wartość Fo można bezpośrednio przypisać do okienka ruchu w parametrze 140 poprzez rejestr R. Parametru 141 przy prostym sterowaniu można nie używać.
OK. Sprawdź poprawność napięcia zasilacza niestabilizowanego na C1 w U5, powinno być ok. 9V -> napięcie to podawane jest na układ impulsatora jako zasilanie (zobacz też styki oprawki bezpiecznika F4). Napięcie to jest zasilającym układ silnika oraz samego impulsatora. Ten zasilacz również podaje napięcie na emiter tranzystora VT1 bloku U7. Cały ten...
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Masz uszkodzony impulsator,po nagrzaniu się silnika na cewce występuje przerwa w uzwojeniu i brak jest iskry. Wymień impulsator i problem z głowy. Jeśli chodzi o zamiennik modułu mogę dopasować bez problemu. kontakt http://serwis.sklep-czesci.pl
Jeszcze tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Ale te zwykłe impulsatory stykowe to są paskudne. Drgania styków trwają dłużej niż czas wygaszania. Zrobiłem też impulsator z silnika krokowego- lepiej ale nie doskonale. Kierunek trzyma- ale co jakiś czas gubił kroki. Trzeba by zastosować jakiś co 7.5 stopnia- a nie mam. Jednak enkoder...
Sprawdź jeszcze co się dzieje podłączając impulsator odwrotnie - bo przy odwrotnej polaryzacji ECU może identyfikować obroty silnika w przeciwnym kierunku i układu zapłonowego/wtryskowego nie uruchomić. Czasami są dostępne zamienniki impulsatorów. Gdybyś znalazł kogoś ze spalonym statorem który by mógł sprzedać sam impulsator...
Tylko jak jest zwarty to raczej tranzystory tego nie przeżyły. Silnik może kupisz ale i tak będziesz miał do przełożenia trybek i impulsator (bez odpowiedniego ściągacza i podgrzania będzie ciężko). Czasem wystarczy zmienić szczotki z całą obudową tylną (jak nie zniszczyło komutatora) od podobnego silnika (rs555sh). PS Silnik na pewno jest zwarty? To...
Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Najprawdopodobniej pomyliłeś przewody przy podłączaniu iskrownika :P . Porównaj czy przewody od cewek idą w te same miejsca w kostce (bo potrafią pozamieniać w chińczykach). Nie sugeruj się kolorami! Jest też taka opcja, że po prostu kupiłeś inny iskrownik. Względnie źle przykręciłeś impulsator lub wręcz uszkodziłeś koło magnesowe które teraz nie wyzwala...
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO. Skrócony opis działania: Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika. Po ruszeniu samochodem...
Masz dwa sposoby przerobienia tego pierwszy ktory opisujesz , czyli zalozyc impulsator na skrzynie i wywalic linke , dobrze by bylo zebys zalozyl impulsator do tego wlasnie silnika (skrzyni) bo inaczej predkosciomierz moze pokazywac ci glupoty . Gdzie go podlaczyc masz tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... . Mozesz jeszcze zastosowac...
Witam kolego lupa i sprawdz impulstor na wale :) Dodano po 7 policz zęby .... jazzy z 2002 -2003 miały inny impulsator na wale. Byc może masz problem z tym tematem
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Trochę kolegę rozumiem :) To zdjęcie to od d..y strony jak by stanął i otworzył maskę, to fotka TYŁU silnika ze skrzynią http://obrazki.elektroda.pl/9822458600_1... Zaraz przed grodzią silnika, nie za chłodnicą, możliwe że trzeba bardzo głęboko zanurkować w komorę silnika i porozchylać kable, rurki i inne takie, bo zasłaniają widok....
Witam. Trafiłem na ten temat i widzę wypowiedzi które od razu autora tematu zniechęcają do odpuszczenia tematu. Kilka lat temu przyszedł do mnie sąsiad podczas żniw i zakomunikował, że padł silnik w jego kombajnie zabawce (class z lat 70 z benzynowym silnikiem vw) czy da się wstawić jakiegoś diesla. Podjąłem wyzwanie. Z tego co pamiętam ECU było od...
Kolego jak sam zauważyłeś brak tzw. masy w skuterze to ważna sprawa. Sprawdź, ale dokładnie połączenie masy ( - ) od akumulatora na ramę skutera i oczyść styki do czystego metalu. Dodaj jeszcze przewód "masowy" z ramy do silnika np. pod jedną z nakrętek w głowicy, oczywiście o odpowiednim przekroju, aby podczas pracy rozrusznika nie uległ stopieniu....
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
W astrze impulsator jest raczej z tyłu na płytce zegrów Sygnał prędkości poza sterownikiem silnika idzie jescze w inne miejsca: do radia i do TIDa (ten zegarek z termometrem). Przy toczącym się samochodzie można wywołać procedurę "samotestu" TIDa poprzez wciśnięcie obu guziczków na kilka sekund. Po teźcie wyświetlacza powinna się wyświetlić prędkość....
Czujnik przebytej drogi (czyli impulsy drogi lub jak kto woli prędkości) w tym autku są generowane w zegarach. Jest tam optoukład je generujący, który czasami lubi padać. Podawane są idą do DID/TID/MIDa (tego wyświetlacza z zegrakiem), radia(niektóre fabryczne radia miały funkcję zmiany głośności zależnie od prędkości) i do sterownika silnika. Do sterownika...
A może zrobić tak: na wał impulsator (a najlepiej 2 lub nawet 4 aby odczyt był stabilniejszy), następnie przetwornik C/U. Napięcie do komparatora i porównać z napięciem wzorcowym. To co dostaniemy z komparatora na drugi komparator, który będzie porónywał z napięciem z serwa sterowania przepustnicą. To po analogu. Można taż po cyfrówce. Wtedy odpadną...
Może prościej byloby zamontować magnes na plastikowym kole zębatym a kontraktron wewnątrz obudowy.Tak to kiedyś robiła fabryka.O kontaktrony pytaj w sklepach elektronicznych czasem są w obudowach z cewką , wyjmesz ze środka banieczkę i masz
Tak, tak sprawdziłem, wiem z opisu, że jest tam enkoder i tylko załączony przekaźnik dwócewkowy w sterowniku daje 12V odpowiednio na jedno i drugie wejście do silnika, podczas próby załączenia silnika pilotem, na mierniku zobaczyłem, że 12V pojawiło się na wejściu na silnik tylko na chwilę, podobnie jak pilotem chciałem załączyć aby silnik obracał...
A pali Ci się kontrolka od silnika ?? Ja mam Boxera 2.2 hdi 2004 r. Przestał chodzić mi licznik i zapaliła się kontrolka, jak tylko zmienię bezpiecznik F11 od kalkulatora kontroli silnika to zaraz go spali :/ wg schematu z bezpiecznika idzie do kalkulatora i do zegarów, ale nie znalazłem czy ten kalkulator to impulsator w skrzyni czy jakiś sterownik.
Każdy akcesoryjny do dzrzwi garażowych obsługuący silnik 24V, np. Elmes STB24VM1 (b. korzystny cenowo), Eldrim eLB7 itp. Jednak do w/w (i większości innych) musisz podłaczyć krancówki elektryczne (kontaktronowe lub mechaniczne). Dla eleganckiej podmianki - wykorzystującej wbudowane w silnik impulsatory, trzeba się trochę naelektronizować (i sporo rozkminić...
http://obrazki.elektroda.net/26_12878321... Moje pytanie, które do którego podłączyć, chodzi o oznczenia 1, 2, 3
Witam kolegę GERREGO. Impulsator podmieniony na sprawny z "bliźniaka", wiązka z impulsatora do tacho sprawdzona miernikiem ( wygląda na to że jest sprawna) tacho sprawdzone na stanowisku i też podobno jest dobre i dalej to samo. Dopatrzyłem, że jak wyskakuje błąd EPS 5240 to pokazuje się też błąd FMR 1 4341. Od czego jest ten" FMR". Przypomnę tylko...
A więc poradziłem już sobie z zapłonem, silnik kręci, ale nie mam iskry. Podłączyłem wszystko według schematu: https://obrazki.elektroda.pl/2306207600_... Wtyczka z silnika, 4-pinowa, ma 4 przewody; wyczytałem, że niebieski to impulsator i go podłączyłem do modułu CDI, natomiast zielony dałem do masy. Zasilanie do CDI dałem z 12 V za...
http://obrazki.elektroda.pl/5822483600_1... Witam, przedstawiam państwu projekt płytki testowej dla AVR i nie tylko. Płytka powstała po przemyśleniach spowodowanymi wcześniejszymi błędami, a mianowicie: 1)Zakup płytki testowej z allegro - zmarnowane 150zł; 2)Projektowanie nowej płytki dla każdego procka (w sumie 5) średnio po 60 zł....
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Zielonobiały - masa Czarnoczerwony - zasilanie CDI AC Niebieskobiały - impulsator (pickup do CDI) Żółty - prąd AC na światła Czerwony (różowy) - prąd AC na ładowanie aku
Witam Dzięki za odpowiedź do tematu. Kupiłem AW0035 oraz impulsator do silnika 4T, gdyż nie mogłem dostać żadnego do 2T, w których podobno rzadko były stosowane..hmm. Mam tylko pytanie co do samego zamontowania impulsatora, a mianowicie, czy ten metalowy element w impulsatorze ma dotykać koła magnetycznego, czy ma tylko nad nim być zamontowany? Na fotce...
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Witam proszę o pomoc potrzebuje zamienić silnik od klimatyzacji (nawiewu) impulsatorem problem polega na tym że z silnika wychodzi 6 kabli a w impulsatorze mam trzy. Schemat jest na silniku ale nie bardzo wiem o co chodzi, Silnik https://obrazki.elektroda.pl/9111847000_... Impulsator https://obrazki.elektroda.pl/4178507700_...
impulsator znajduje się w skrzyni od strony układu kierowniczego wymiana trochę trudna trzeba zdemontować jedną poduszkę silnika od strony układu kierowniczego następnie podnieść silnik wraz z skrzynią do góry i przeciągnąć całość do przodu inaczej nie ma możliwości całkowitego wykręcenia impulsatora do wymiany
Witam, w AUDI A3 8L został zrobiony swap silnika i skrzyni biegów z 1.8 na 1.8T. Z dawcy pobrano: silnik, wiązka silnika, sterownik silnika, automatyczna skrzynia biegów, licznik JAEGER, klucze. Nie pobrano: sterownik ABS. W nowej skrzyni nie ma miejsca na impulsator prędkości do licznika, całość chodziła po CAN'ie. Po przełożeniu całości auto działa,...
Kolega powyżej ci wyraźnie napisał, Kostka 5cio pinowa jest wyłącznie od wskaźnika biegów (który bieg masz zapięty). Kostka 4ro pinowa to ładowanie i impulsator (2 kable od impulsatora, 2 kable od ładowania, masa puszczona po silniku). 2 przewody z 4ro pinowej kostki (prawdopodobnie niebieski i zielony) to impulsator który idzie bezpośrednio do modułu....
Witam, Kończę właśnie remont silnika WSK 175 i pomyślałem, że jest okazja aby zafundować mu elektroniczny zapłon. Jakieś 20 lat temu zabierałem się za własnoręczną budowę, ale na planach się skończyło. Dzisiaj łatwo dostępne są tanie moduły od skuterów, tak więc samodzielna budowa wydaje się trochę bez sensu. Wiele osób przystosowało te silniki do współpracy...
Do DCI Niebiesko biały.. .......... + z impulsatora (czujnik położenia wału) Niebiesko zielony ......... - z impulsatora Do regulatora 3X żółty ....................... 3 fazy Do odpalenia nie potrzebujesz regulatora. Podłączasz tylko impulsator do modułu i zasilanie z akumulatora do niego (plus i minus) Znajdź teraz swój moduł zapłonowy na necie z opisem...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Filmik całkiem niezły. Sposoby orientacji co do braku kawy to znam 2: pierwszy polega na pomiarze prądu silnika - przy braku kawy maleje obciążenie i maleje prąd, drugi - kawa mielona jest do zasobniczka i kiedy się zbierze klapka w zasobniku pobudza krańcówke - jeżeli krańcówka się nie pobudza po czasie - kawy brak. Niekiedy młynek ma też impulsator...
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
Impulsator był za wysoko. Źle skonstruowany dekiel magneta albo nie do tego silnika, po własnej przeróbce i obniżeniu impulsatora wszystko działa jak trzeba.
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
tachograf impulsator impulsator motocykl impulsator zapłon
digital terrestrial podkowa kominek toyota toyota camry
generator magnetyczny power query
Sony LBT-XB800AV - cechy, problemy, modernizacja Uszkodzona taśma Flex a mikrofon w Nokia 3.1