Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Cewka zapłonu, impulsator, moduł CDI, cewka zapłonowa.
Potrzebujesz tylko cewkomoduł do zapłonu bez impulsatora, który wygląda jak zwykła cewka WN. Podłączenia nawet nie trzeba tłumaczyć.
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Musiałbyś podłączyć cewkomoduł od Suzuki, ponieważ na pewno nie będzie się zgadzała charakterystyka uzwojenia zasilającego do pojemności kondensatora w module. Tylko uważam że zapłon od Morini niezbyt nadaje się do silnika kręcącego 10000 RPM, gdyż charakterystyka zapłonu bardzo mocno się opóźnia wraz z obrotami. Nie było możliwości zastosowania zapłonu...
Odkręć 1 śrubkę i wyciag cały impulsator ,po włączeniu zapłonu kręć trybikiem od impulsatora jeżeli sprawny to szybkościomierz powinien drgać. Jeżeli nie to przewody przerwane lub brak zasilania
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Qingqi (Jinan Qingqi) QM50QT I łaskawie nie jestem twoim "Koleżka"
Moduł zapłonowy do wymiany, ma uszkodzony układ przyśpieszania zapłonu albo to jest chiny jakość moduł stałokątowy. Chyba, że zestaw zapłonu nie pasuje do tego silnika, tj. koło magnesowe ma przesunięcie położenia znacznika, wpustu czółenkowego lub impulsator jest przesunięty w nowej pokrywie zapłonu. Znacznik względem impulsatora powinien zaczynać...
Średnio ten stator wygląda. Cewka zasilająca moduł wygląda mi na nawijaną, bo dziwne, że ktoś nie zabezpieczył w ogóle tak cienkiego drutu. Dwie pozostałe też nie wzbudzają zaufania, zwłaszcza, że jedna przejechana po powierzchni. W ogóle ten stator sprawia wrażenie naprawianego i składanego z przypadkowych podzespołów. Cewka owinięta tą złażącą taśmą,...
fajny układzik i bardzo "na czasie" ale... wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem niż zwłoka czasowa byłoby pobranie sygnału z impulsatora zapłonu aby wykluczyć sytuację gdy stacyjka jest włączona a silnik nie pracuje i włączone światła rozładowują akumulator...dodałbym jeszcze wyłącznik aby czasem można było te światla wyłączyć. mimo wszystko każda...
Z tego co opisujesz to akurat logika zapłonu działa . Szukaj przerwy przy impulsatorze (ostatnio miałem taki przypadek)lub nie działa część odpowiedzialna za włączanie i wyłączanie radia.
Gdzie można kupić do tego modelu gaźnik? Dodano po 2 Czas ten temat uporządkować. Sprawdziłem całą elektrykę części odpowiedzialnej za zapłon. Mnóstwo po rozginanych złącz przewodów -gdzie się nie dotknąłem to przede mną ktoś grzebał. Naprawiłem całą instalację elektryczną kabel po kabelku -posłużyłem się schematem od innego skutera zbliżonym do tej...
Ten moduł zapłonowy działa na tej zasadzie, że przy dodatnim półokresie napięcia zasilającego ładowany jest kondensator CDI, a przy ujemny półokresie wyzwalany tyrystor - występuje iskra. Obwód zamyka się przez diodę połączoną równolegle do rezystorów. A na rysunku autora tyrystor jest źle narysowany (symbol tyrystora).
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Myślę, że może podejść. Zasilanie musisz podłączyć po prostowniku, lub z akumulatora. Jeśli masz w skuterze obrotomierz elektroniczny to pozostanie dopasowanie sygnału (impulsu) Nie co trudniej będzie jeśli nie posiadasz w skuterze obrotomierza, lub jest na linkę. Wtedy sygnał będziesz musiał pobrać z impulsatora zapłonu (wykonanie układu dopasowującego)
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
Opóźnienie zapłonu w funkcji obrotów, około 2 - 3° przy 10000 RPM. Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora.
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
Problem rozwiązany
Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Złe założenia przyjąłeś, odwrotne niż wymagane. Wraz ze wzrostem obrotów i ilości zasysanej przez silnik mieszanki, a także zmiany jej składu (wzrost zawartości paliwa w stosunku do powietrza) kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być wyprzedzany, tzn. zapłon powinien nastepować wcześniej . Opóxnienie zapłonu faktycznie pomaga przy rozruchu, nie ma ryzyka...
To dość mało prawdopodobne aby przez sam moduł ciężko ci quad palił. Raczej po prostu nie paliłby wcale. Jesteś pewny sprawności świecy zapłonowej, cewki WN, samych przewodów (np zaśniedziałe masy, spalone kable), fajki od świecy, przewodu WN, impulsatora, wyregulowania zapłonu itp? Moduł to w zasadzie ostatnia rzecz która może zdechnąć :/ .
Impulsator to jest czujnik położenia wału inaczej zapłonu – po prostu zaczął szwankować „zawiesza się” jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać nawet pomaga odpięcie klemy – tak czy inaczej wymienić koszt do 150 zetów samemu w warsztacie 200 zł – komputer wykryje usterkę...
Tylko że na Twoim module punkt zapłonu będzie przesunięty o 90°, ponieważ moduł jest wyzwalany dodatnim a nie ujemnym napięciem zasilającym.
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
A jak można podłączyć ten czujnik pod ten moduł, chce go wykorzystać do swojego zapłonu? Wkurza mnie ten oryginalny, na przerywaczach. Więcej siedzę przy ustawianiu niż jeżdżę. Zawsze jest coś nie tak. Jeżeli mi ktoś pomoże jakoś skleić ten zapłon, żeby działa,ł to będę bardzo wdzięczny. a jak zastosuje impulsator zapłonu z fiata uno, lanci http://obrazki.elektroda.pl/9415417700_1...
2T ma stały kąt wyprzedzenia zapłonu, dlatego długość znacznika nie ma większego znaczenia. Dodatni impuls występuje po wyjściu impulsatora ze znacznika. 4T ma zmienny kąt wyprzedzenia, długość znacznika ustala minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Polaryzacja impulsatora jest odwrotna, dodatni impuls na początku, ujemny impuls na końcu.
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
Nie da rady na tranzystorze, bo go sfajczy w pracy liniowej. Akurat jestem w temacie suzuki nieco więcej niż w innych motocyklach. Kup to. http://obrazki.elektroda.pl/1546104200_1... Ten gość ma sprawdzone bo u niego kupuję, z rozbiórki orginały. Podłączenie banalnie proste 3 fazy , +, - . Nie kupuj podróbek bo maxymalnie 2 miesiące...
Szukałeś coś na temat tzw. "powerdynamo"? Vape produkuje zapłony pasujące do Iża, tylko cena ponad 800 zł. Pewnie zaraz się znajdą specjaliści od "zapłonu CDI" czyli zapłonu od chińczyka, tylko pytanie czy zmieści się tam impulsator. Po zmianie zapłonu nie martwisz się wydajnością i instalacją 6V.
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Sprawdziłem impulsator, działa. Co ciekawe przy uruchomieniu zapłonu wskazówka ustawia się na 0.
czy wymiana cewki impulsatora i samego halla w nexii 1.5 16v wiąże się z ustawieniem zapłonu?? czy da się to jakoś wymieć bez ustawień??
Punk wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym impulsatorze zmieniał się dość znacznie co powodowało problem na wysokich obrotach, po prostu osiągał je zbyt niskie. Poza tym w zapłonach z przerywaczem moment zapłonu nie przyspeszał wraz ze wzrostem obrotów i te silniki również były mocne, pomijając oczywiście zawodność takiego mechanizmu. Wracając do sedna,...
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry odstęp zachowywałem od koła magnesowego ( jest on magnetyczny ) tak jak jest oryginalnie. Próbowałem na 2 tych impulsatorach i nic:/
Stary typ zapłonu: Zasilanie (zielony przewód): 980 ±50 Ω Impulsator (czerwony przewód: 88 ±5 Ω Nowy typ zapłonu (złącza): Zasilanie: 800 - 1100 Ω Impulsator: 90 - 140 Ω
Witam, mam do forumowiczów pytanie i może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z czujnikiem halla, zasadę działania czujnika i ich rodzaje znam, więc wyjaśnię o co mi chodzi. chcę zbudować prosty impulsator zapłonu na hall, no i zakupiłem czujniki hall TLE4906L, tylko ze one są unipolarne i na prostym testowym układzie hall i led jest tak że po zbliżeniu magnesu...
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Po zmianie polaryzacji impulsatora zmieniło się wyprzedzenie zapłonu? Miałeś dać zdjęcia. Trudno odpowiadać na pytania z tematów "ukrytych". Przecież nie wiemy jaki i gdzie zamocowany masz impulsator??? Iskra ma być za każdym obrotem wału!!!! Przy malutkich obrotach wału też! Gdzie pomiary napięcia szczytowego impulsatora? O oscylogramach lepiej nie...
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
Zamontuj tempomat i zasteruj go nie z impulsatora licznika , a impulsów zapłonu. Oczywiście odcinany po dodaniu "gazu" .
Impulsator wymień.
szukam schematu zapłonu do vt1100 shadow z dwoma impulsatorami.
Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Przedstaw zdjęcia instalacji elektrycznej i ich podzespołów. Z katalogu wynika że tam są typowe rozwiązania dla silnika Morini, zapłon IDM, cewkomoduł dla zapłonu bez impulsatora, typowy regulator napięcia.
Raczej w współczesnych skuterach jest brak regulacji wyprzedzenia zapłonu . Przeważnie ustawiony na stałe fabrycznie impulsator . Ale autor nie podaje jaki to model skutera ?? :|
Wszystkie przewody wychodzące od zapłonu, impulsatora są dobre, co do cewki to teraz zamieniłem ją na inną cewkę i nic taka sama sytuacja dioda miga a iskry nie ma, myślałem że to może być nawet wina stacyjki włącznika, ale główny przycisk on/off działa jak dam na off to wgl rozrusznik nie kreci czyli ten powód odpada.
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
W kostce ktora była połączona bezpośrednio z zaplonem mam trzy zólte przewody i zielony. Trzy żółte przewody i zielony to jest kostka od alternatora. Przewód niebieski z silnika jest wyjściem impulsatora i on jest od zapłonu. Jakieś inne przewody, mogą być np. od czujnika luzu.
Nie ma szans aby to zadziałało bez dokładnego ustawienia wyprzedzenia zapłonu. W tym przypadku można to osiągnąć tylko przez zmianę położenia impulsatora.
Przy wymianie statora mogłeś nie spasować ilości cewek do ilości biegunów koła magnesowego, natomiast przy wymianie koła magnesowego mogłeś nie spasować odległości na jakiej znajduje się znacznik do impulsatora z miejscem w którym znajduje się impulsator, mógłby się także zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu ale wtedy miałbyś iskrę ale nie mógłbyś odpalić....
Do przewodów impulsatora (zielony i niebieski) można podłączyć LED (czerwony, ma najniższe napięcie "zapłonu", ok. 1.5V). Dla ProgCDI podają zakres napięcia z impulsatora 2-30V, więc musi błyskać. Przy rozruchu powinny być widoczne błyski. Mogą być bardzo krótkie i słabo widoczne, więc najlepiej sprawdzać wieczorem, jak się przyciemni.
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Witam Zwracam się z prośbą o udostępnienie schematu elektrycznego tgb Blade 550, pokrewnych modeli tgb, bądź samego pinoutu modułu zapłonowego jeśli takowy ktoś posiada. Moduł 2+4+6pin. Quad nie ma iskry, cewka sprawna( sprawdzona i podmieniona), impulsator sprawdzony sprawny ( w momencie zbliżenia magnesu słychać krótki dźwięk piszczki miernika), napięcie...
Który to rocznik? Bo może masz tam stary typ zapłonu jak w MBX/MTX, czyli zapłon z wewnętrznym impulsatorem i moduł standardowy na jedno złącze. Moduł musi mieć diodę blokującą. Ten typ zapłonu jest bardzo wrażliwy na punkcie modułów, ponieważ nie można ustalić prawidłowo kąta wyprzedzenia zapłonu, na jednym module nie chodzi, na innym ma za duży kąt...
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
impulsator znajduje sie na pompie
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla?-z impulsatorem?Oczywiscie od bateryjnego zapłonu.W takim module jest realizowana funkcja przyspieszenia zapłonu w zaleznosci od obrotów-co bylo by juz plusem w Jawie TS ktora nie posiada orginalnie przyspieszacza zapłonu, Faktycznie jest tam duzo miejsca i...
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Impulsator musi być (w przypadku zakładania "taniego" modułu). Powinno być około 95 volt. Skoro jesteś "prawy" (żart) to jak sobie wyobrażasz synchronizację impulsatora przy dzwonie z zapłonem? Pewnie moduł jest zabezpieczony przed kombinacjami. Ani moduł który kupiłeś ani ten do którego sugerowałem Ci przejściówkę nie będzie chodził bez impulsatora....
Weź pod uwagę uszkodzenie impulsatora (co jakiś czas dostaje przerwy, zwarcia itp) oraz połączenia w instalacji elektrycznej (które mogą wyglądać na dobre, a w rzeczywistości nie mają przejścia). Zwróć także uwagę na połączenia masowe pomiędzy silnikiem, instalacją a modułem zapłonowym. Zapłon DC-CDI łatwiej zdiagnozować, ponieważ potrzebujesz tylko...
Nie wiem jak to się nazywa. Po fotce widzę , że podobne. Wyczytałem , że to się nazywa chyba impulsator zapłonu czy jakoś tak. A za lagunę nie dałem 3 tys , tylko w nią włożyłem , bo był to automat . Skrzynia się rozsypała i przerobiłem go na manual.Łączny koszt operacjii 3.300 zł.(800zł robocizna). Wracając do mojego pytania , wspomniana część , gdy...
Zielony masa moduł niebieski impulsator moduł
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Nie wiem Jak sprawdzić tą odległość ponieważ jak zdejmuję pokrywę silnika od strony zapłonu to do niej jest przykręcony impulsator i cewki. Jednak impulsator jest przykręcony na 2 śrubki bez możliwości regulacji. Opór Impulsatora się zgadza, jest dobry. Przewód WN także. Chwytałem też za świecę i dotykałem silnika i prąd nie "kopie". CO jest odpowiedzialne...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Wstaw w obwody bramek tyrystorów rezystory szeregowo i kondensator elektrolityczny równolegle Albo oporniki, obniży amplitudę i opóźni zapłon. Doszedłem do tego po wpięciu obrotomierza w cewke impulsatora, co powodowało ww. efekty.
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Sprawdź zasilanie cewki zapł. , następnie impulsy sterujące cewką, jeżeli jest zasilanie i sterowanie to sprawdź: świece, przewody zapł., kopułkę, palec i cewkę zapł. Jeżeli brakuje zasilania sprawdź bezpieczniki, przekaźnik, przewody. Jeżeli brakuje impulsów sprawdź w aparacie moduł zapłonu i impulsator.
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Witam poszukuje schematu typowego modułu CDI Chińskich skuterów 2t 6 pinowych, 2 wtyczkowych np Typu Racing jak na foto poniżej Albo niech przynajmniej niech ktoś na tym foto napisze który pin wychodzi do czego cewka masa cewki impulsator zasilanie cewki magneta wyłącznik zapłonu http://obrazki.elektroda.net/52_12699571... Będę bardzo wdzięczny
Odwrotnie , zielony masa a czarny zasilanie .Dziś miałem okazję przetestować identyczny moduł jak na fotce z takimi samymi kolorami przewodów , okazało się że mylnie podałem sposób podłączenia modułu , przewód biały w module podłącz pod impulsator a niebiesko biały to gaszenie ,reszta jak wyżej , gaszenie w module podłącz dopiero gdy będziesz pewny...
A czymże jest ten impulsator? Popatrz sobie w schematy modułów CDI. Masz tam :cewkę ładującą/zasilającą i CEWKĘ wyzwalającą, czyli to, co masz zamontowane.
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Nie rozwinie bo nie ma czegoś takiego w tym modelu. Sprawdź czy na wtyczce impulsatora masz napięcie po włączeniu zapłonu. Podłącz tam żarówkę 5W. Poruszaj wiązką przewodów i zobacz czy żarówka nie zgaśnie. Do sprawdzenia przewód sygnałowy wychodzący z impulsatora i idący do skrzynki na podszybiu. Można też sprawdzić impulsator podpinając do niego diodę...
schemat zapłonu zapłonu tachograf impulsator odwrotnie impulsator
polsat cyfrowy lista kanał lodowka szron pierścienie objawy
Schemat serwisowy radia Grundig Ocean 330 Painkiller: Overdose - Wyrzucanie do pulpitu