To pozostał ci kol . jeszcze : cewka zapłonowa , impulsator i pewnie jak i w 250 moduł .
Impulasator do wymiany o ile nie pomyliłeś przewodów (niebieski z białym paskiem to impulsator).
Witam, czy ktoś wie jak poprawnie sprawdzić iskrownik wraz z impulsatorem oraz moduł zapłonowy?
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Witam koledzy pilnie poszukuje jakiś moduł cdi do motocykla schemat . czujnik jest to impulsator . czekam na odp. (motocykl dt175 yamaha)
Poprawne, chyba że ktoś pozamieniał części i wstawił zębatkę od innego modelu. W sumie wystarcza sam pomiar rezystancji impulsatorów. Szukaj przyczyny problemu w module zapłonowym.
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem. Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie. 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler. W sumie też wariujący impulsator...
witam wymieniłem cewkę zapłonowa i nadal nie ma iskry co jeszcze można sprawdzić
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
Witam. Kupiłem parę dni temu ten oto motocykl z tematu. Przywiozłem go w sobotę, przed kupnem posłuchałem jak chodzi,przewiozłem się. Po powrocie do domu znów go odpaliłem by trochę pochodził. Wczoraj znów chciałem odpalić a tu zero reakcji (padł akumulator) Po podpięciu innego rozrusznik kręci ale za cholerę nie chce odpalić. Myślałem że go zalało...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Witam. Poszukuję opisu wyprowadzeń siedmiu przewodów modułu zapłonowego skutera Yamaha BWS 50. Nie znalazłem schematu instalacji elektrycznej tego skutera z tego typu modułem. Kolory przewodów: - Pomarańczowy (pewnie wyjście na cewkę zapłonową), - Czarny (pewnie masa), - Czarny z paskiem czerwonym (pewnie zasilanie cdi), - Czarny z paskiem białym (pewnie...
Miałem na myśli ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... Ale tak jak napisał kolega powyżej, także jestem za tym, aby pomierzyć cewki : zasilającą, impulsatora oraz zapłonową. Jeśli oryginalny moduł kontroluje także inne parametry silnika, to moja propozycja z uniwersalnym modułem nie jest dobra.
Znalazłem ten o którym mówisz ale tam nie ma impulsatora i się trochę różnią.
Winny był impulsator, kupiłem drugi z wartością ~500 Ohm i wszystko działa.
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Czy możesz przetłumaczyć twój polski na polski. Nie wiadomo o co ci chodzi w ostatnim poście. Czy szukałeś schematu? Spróbuj. On wyjaśniłby wątpliwości. Jak nie to potrzeba więcej zdjęć, opisów i pomiarów aby odtworzyć schemat. To, że bez aku jest iskra wcale nie wyklucza przetwornicy. A może to nie jest CDI tylko TCI??? Impulsator widać. O reszcie...
Zbliżenie magnesu do cewki czujnika (impulsatora) nie wyindukuje impulsu. Musiałbyś dość silnym magnesem poruszać przed rdzeniem czujnika symulując ruch koła magnesowego.
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
Witam. Nie chcę zaśmiecać innego tematu który założyłem więc założyłem nowy dotyczący konkretnie jednej sprawy. czy jest możliwość sprawdzenia czy cewki są sprawne bez jakiś specjalistycznych narzędzi. Problem w tym że motor stracił iskrę. Na początek sprawdziłem uzwojenie pierwotne które mierzyłem na pinach cewki. przy mierniku ustawionym na 200Ω...
https://obrazki.elektroda.pl/7477441800_... https://obrazki.elektroda.pl/5180992800_... niebieski- idzie do stacyjki na której pali się żarówka N(neutral) to znaczy że jest na luzie błękitny-idzie z czujnika luzu niebieski z żółtym paskiem-idzie do czujnika stopki(kabel od czujnika stopki mam ucięty) zielony-oryginalnie...
Tak jak to robiłeś nie sprawdza się zapłonów CDI. Sprawdzasz rezystancje i napięcia cewki zasilającej i impulsatora oraz rezystancję cewki zapłonowej. Jak są OK to wymieniasz moduł. Żadne sprawdzanie prądów po module, a tym bardziej żarówką! Przydatna strona: [url=http://zaplon.pl.tl]Link
W takim razie wypadają ci zapłony - czyli albo moduł zapłonowy, albo cewka WN, albo impulsator. Jeśli masz opcję podmień cewkę (od znajomego) bo wszędzie są te same. Jeśli to będzie mało, to pewnie moduł (impulsator rzadko pada). Co do regulatora już ci pisałem - odpiąć i zmierzyć napięcie pod obciążeniem żarówką.
Prawdopodobnie cewka ładująca źle przewinięta. W serwisówce są rezystancje OBU uzwojeń. Czy mierzyłeś drugą rezystancję? Przyczyny: 1. Za mało zwojów. Drut cienki.Mogło się coś "omsknąć". Lub ...co bardziej prawdopodobne: 2. Cewki nawinięte są w nieprawidłowych kierunkach względem siebie. Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" (konstruktor) dając dwa...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Witam mam otóż taki problem: dostałem silnik DT 125 bez modułu i całej elektroniki, załatwiłem sobie taki oto modulik: http://obrazki.elektroda.net/13_12722067... teoretycznie powinien działać na tym ... Tylko kłopot jak to podłączyć? Ze statora wychodzą 2 kable, od cewki zapłonowej, koloru czarno-czerwonego i zielono-biały a z impulsatora...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Podaj kod modelu. Ściągnąłem serwisówkę do 5LP, więc co mogę powiedzieć o układzie zapłonowym. Zapłon jest typu DC-CDI, więc jeśli nie masz zasilania +12V na przewodzie czerwono-czarnym, to iskry nie będzie (po drodze jest stacyjka i wyłącznik zapłonu). Ten czerwony przewód to w ogóle dziwna sprawa, niby to cewka czujnika kierunku obrotów silnika (zabezpieczenie...
To jest moduł zapłonowy do motocykla YAMAHA XT 600. Na kole zamachowym są dwa punkty 12 stopni i 36, z nich impulsator pobiera pobiera impulsy i daje na moduł. Motocykl powinien pracować przy niskich obrotach i pobierać impuls z 12 stopni, przy wyższych jak otrzyma poprawny impuls z 36stopni powinna mignąć dioda (u mnie nie miga, czyli wnioskuje, że...
jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Schemat jest tu: https://obrazki.elektroda.pl/2938524400_... Brązowego przewodu tam w okolicy zapłonu nie widzę, zapłon jest CDI, pojawianie się na impulsatorze napięcia z...
Od jakiej wersji, rocznika ten schemat? Widzę tam zapłon Ducati. Ta Yamaha ma fabrycznie zapłon DC-CDI firmy Moric i schemat jest zupełnie inny. Kto to wszystko sprawdzał, że stwierdził że wszystko dobre? Po pierwsze musisz mieć oryginalny alternator - czyli taki z zewnętrznym impulsatorem i znacznikiem na obwodzie koła magnesowego. Ile tam cewek czy...
Serwisówka niezła, choc faktycznie brak informacji o wymaganych napięciach cewek. Jednak bardzo dobrze rozpisane są rezystancje dla kazdej z cewek tzn. ładującej, 2 x impulsator (różne rezystancje a jedna w zakresie cewki ładującej czy nie ma pomyłki?) oraz cewka WN. Na stronie 8-12 są rozpisane rezystancje na pinach modułu zapłonowego. Czy robiłeś...
Witam Państwa serdecznie :) posiadam motocykl Yamaha tw 200 z iskrownikiem 16 cewkowym przy czym 15 cewek to cewki ładowania 3 fazy 1 cewka to najprawdopodobniej zasilania-wzbudzenie modułu zapłonowego wychodzą z niej 2 przewody oraz następnie czujnik położenia wału i tutaj nie jestem pewien do końca czy jest to standardowy impulsator czy jednak czujnik...
Witam, jak w temacie, mam yamahe wr200. Chwilami gubiła iskre, przerywała na wysokich aż w końcu zdechła na amen... :cry: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa tez... Więc wychodzi ze padł moduł. Jedyny jaki znalazłem to tylko oryginał za 360 dolarów... Wpadłem na pomysł przeszczepienia modułu od innej maszyny. Kiedyś robiłem...
Witam mam problem z powyższym quadem. Poszedł dosyć długi spinol. Od tego czasu nie odpala - brak iskry. Sprawdzona instalacja elektryczna. Cewka zapłonowa nowa - nadal nie daje iskry. Napięcie od modułu do cewki dochodzi - tyle że nie wiem jakie ono powinno być. Czy chwilowe 12 czy cały czas czy jak ? :) - A jest tak jak by na chwile w momencie wciśnięcia...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Witam. O ile pamiętam to jest tam również impulsator . Może on jest niesprawny ? Ma mieć - 100 Ω - chyba :D W sumie trochę to dziwne - wszystko sprawne a nie działa . Pozdrawiam .
Marka : Yamaha Model : XG250 Rocznik : 2006 Witam, posiadam Yamahe XG250 z uszkodzonym modułem zapłonowym, z tego co się orientowałem, nie do dostania. Zakupiłem ProgCDI R3.2 w wersji PLUS. Yamaha odpala i pracuje bez zarzutów. Jednakże jeżeli jest tutaj ktoś z większą wiedzą od tej którą posiadam, prosiłbym o weryfikację moich ustawień, nie chciałbym...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
Proszę o pomoc w identyfikacji układu oznaczonego na płytce jako H-IC 1. Element ten pochodzi z modułu zapłonowego Yamaha SR 125 - moduł TCI. H-IC ma oznaczenia KKI 5L28 – niestety nie mam żadnych informacji na temat tego układu, a symbol logo sugeruje producenta „Matsushita”. Niestety więcej nic nie wiem. Opis wyjść z modułu: Biały...
impulsator yamaha yamaha impulsator zapłonowy yamaha
climatronic regulacja napięcie baterii histereza kaseta adapter transmiter
generuje przepięcia modernizacja instalacji elektrycznej
Huawei E3131 nie działa na Windows XP - rozwiązanie Podłączenie głowicy uniwersalnej w Unitra MDS 432