Nie rozumiem czemu w Twoim kodzie sumujesz dwa odczyty: Nie sumuję :) Poza tym nie mógłbym uruchamiać timera w momencie pierwszego zbocza(opadającego) a zatrzymać a następnie go zerować jak nastapi drugie zbocze(narastające) ? Wszystko zależy od Ciebie. Możesz kombinować na wiele sposobów w zalezności od dokładności pomiaru jaką chcesz uzyskać oraz...
Co do połączeń, to był jakiś problem, bo jak poruszałem wiązką (tą nad skrzynią), to usłyszałem załączający się moduł przekaźników. Widocznie gdzieś złącze (pewnie na module) nie łączyło. Masz odpowiedz na pewno kabeleczko od masy lata lużno, cykają przekazniki, posprawdzaj jednak te połączenia, cudów nie ma przed chodził to po wymianie też musi
Podmień sprawny komputer i bedziesz wiedział lub pomierz rezystancje przewodów od wtrysków do komputera.
Sprawdź przekaźnik ,który odpowiada za wyłączanie wtrysku być może nie łączy stycznik przekaźnika lub kable są uszkodzone. Wtrysk jedno czy wielopunktowy. a pompę też masz wyłączaną w czasie pracy na gazie.
Nope. Czujnik sprawdzony oscyloskopem. Dodatkowo jak go odepnę to brakuje już tego pojedynczego impulsu na wtrysku
pozycja 22
Wiec jak wykonac przyrzad pomiarowy impulsu wtrysku? Chodzi o to ze czesto bledow w ECU brak,cisnienie ok a palic nie chce.
Witam kolego mam ten sam problem gdzie był uszkodzony ten przewód
jak nie ma impulsu na wtryskach pierwsze co czujnik wału i wałka.
Odświeżę temat, ponieważ znajomy w Maździe 6 z 2006r. z silnikiem 2.0 diesel 143KM RF7J ma identyczny problem z takimi samymi objawami jak autor tematu, czyli nieodpalający silnik oraz błąd P0628. Silnik startuje na plaku, po zaprzestaniu podawania plaka gaśnie. Sytuacja wygląda, jakby paliwo docierało do wtrysków a poza nie już nie. Ciśnienie na pompie...
A ja zamiast wtrysku podłączyłem żarówkę 12V 5W i zrobiłem próbę. Żarówka świeciła raz bardzo jasno, a później zaczęła migać blado, po czym podłączyłem wtrysk na krótko i zaczął rozpylać. Motocykl pracuje i jest wszystko ok, nie wiem co było. Próbę żarówką zrobiłem po tym, jak dowiedziałem się, że tego pomiaru nie zrobi się multimetrem.
A ja obstawiam że spalisz w końcu ten samochód. Sprawdziłeś obecność prądu na w/wym bezpiecznikach oraz przejście pomiędzy bezpiecznikami a końcami przewodów przy wtryskach, lampce czy ECM-ie?
A teraz :?: #include <avr/io.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <math.h> unsigned char buf[20]; double x=23.1256; int main(void) { dtostrf(x,6,2,buf); return 0; } Pośpiech , to zły doradca :( Przepraszam. Piotrek
Jak będziesz czyścił pojedynczo, wystarczy dwa ampery wydajności, jak wszystkie razem, pasuje mieć ze 12 amper. Czas impulsu nie powinien być krótszy niż 2-3 milisekundy. Poniżej tej wartości wtrysk może się nie otworzyć. No i musi być przystosowany do pracy z obciążeniem indukcyjnym.
Ciśnienie tak j/w kolega pisał oraz czas impulsu wtrysku do zmierzenia.
To jest tak, że istnieje możliwość uszkodzenia modułu - działając w ten sposób. Chłopie o czym ty piszesz??? Do czego ci oscyloskop do pomiaru impulsu masowego na wtrysku???
Witam. Mam problem z Borą v5. Zginęła iskra i brak impulsu (prądu) na wtryski. Pompka paliwa działa.
Tak sterownik siedzi. To będzie chyba ten PMS czy podobnie.
Bo wtryski są sterowane masą.
Tylko ze kolega niema iskry i impulsu wtrysku a z tym przepływka niema nic wspólnego.
A nie ma tam czasami jakiego starego alarmu dokładanego? Różne cuda widziałem, może po przedzwonieniu przewodów (od wtryskiwaczy, aż po ster.) do czegoś dojdziesz...
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
Mam problem po wymianie silnika brak iskry i brak impulsu na wtryskach paliwa, liczę na jakieś propozycje w sprawie rozwiazania tego problemu, sprawa jest pilna. Z góry dziękuje za pomoc.
Witam; Co myślicie szanowni forumowicze o moim kłopocie-nie pali trzeci cylinder z powodu braku właściwego impulsu z komputera na wtrysk.Inne (5szt.) cylindry OK. a 3-ka milczy-??? Czyżby awaria komputera-? Dodam,że wtrysk działa,jak dam sterowanie z innego cylindra. Będę wdzięczny za porady/sugestie z tej sprawie. Pozdrawiam-Dariusz N. PS-Chrysler...
musisz lecieć po wiązce albo prościej wpisz sobie na allegro 'gdi sterownik wtrysków' i będziesz widział na zdjęciu... Dodano po 7 piny numer 1,2,14,15 z ecu to są impulsy podawane do sterownika wtrysków podłączcie tam oscyloskop lub zwykły led i sprawdzcie czy wychodzą impulsy...
Sprawdz wiazke po prawej stronie, są tam dwie kostki i nalezy sprawdzic przejscie na kablach. Zastanawiam sie tylko dlaczego elektryk tego nie zrobił.
Sterownik zależnie jak będziesz szukał od 100-300zł. Zaprogramujesz i będzie śmigało. Nie ma gazu który by to powodował ? Brak LPG, czysta benzyna. Zastanawiam się, czy jest coś innego co może powodować brak impulsu na 2 wtryski? Na przykład uszkodzona przepustnica (sugerując się błędami)?
Ok, gdyby to był czujnik - nie było by iskry czy impulsu na wtryskach? Na plaku nie próbowałem.
Pozostaje ECU, za dużo pali. Zobacz czasy sterowania impulsu na wtryski.
moduł nie ma nic wapólnego z brakiem impulsu na wtrysku czy na wtryskach jest stałe napiecie po zapłonie na czarno czerwonym przewodzie na wszystkich wtryskach
Mam Seicento 1.1 2000r. Moze ktos z was mial podobny problem, otóż od jakiego czasu pali sie kontrolka wtrysku i samochod nie chce wogole sie rozpedzac dlawi sie. Bylismy u 3 mechanikow i jest bez zmian. Kazali nam wymienic wtrysk (były ja 2 bo myslelismy ze jest popsuty), wymieniliśmy tez pompę paliwa i prblem nadal sie powtarza. Na komputerze wyskakuje...
Sprawdź jeszcze oscyloskopem impulsy na czujniku obrotów wału korbowego i wałka rozrządu może któryś impuls szwankuje a czujnik elektrycznie jest sprawny. Brak impulsów z wału korbowego to brak jakiegokolwiek impulsu na wtryskach, natomiast brak impulsu z wałka rozrządu powoduje czasem 1-2 impulsy na wtrysku. Usterka powstała samoistnie czy może po...
To dziwna sprawa ja mialem taki przypadek jak opisujesz odpalenie i gaśnięcie to miałem problem z imo.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Ale przejdźmy do meritum sprawy, otóż kod który Ty przedstawiłeś nie jest w stanie zmierzyć czas trwania otwarcia wtrysku (całego impulsu), z tym się chyba zgodzisz ?
Iskra jest? Paliwo na wtryskach jest? Impulsy na wtryskach są?
Kiedys miałem coś takiego instalowac. Potwierdzam, że brał długość impulsu wtrysku i impulsy prędkości.Przypierwszym użyciu trzebabyło spalić znaną ilość paliwa - np 40l i podac to do komputera. Komputer wyliczał zużycie paliwa, czas przejazdu 400m i takie tam... ale prościej sie chyba nie da niż brać długość impulsu z wtrusku
Komputer dzięki tym impulsom steruje wtryskami i momentem zapłonu świec. Tak więc jak nie ma impulsu to nie ma wtrysku paliwa i iskry na świecy.
Wtrysk jest raczej sprawny. Zamienialem wtyczke z pierwszego z drugim i wtedy nie palil na drugi gar ... nie dawal impulsu na drugi.
Nie będzie działało.Kluczyki z centralką immo(na foto) i sterownik silnika wymagają synchronizacji ze sobą.Co z kontrolką immo na desce rozdzielczej. Ratuje cię kontakt z osobą specjalizującą się w immo.
Najpierw doprowadź do porządku silnik na benzynie, a dopiero potem myśl o LPG. Zrób porządek z tą sondą - zweryfikuj jej wskazania z analizatorem spalin. Jeśli dobrze myślę, to czas wtrysku podawany przez sterownik jest efektywnym czasem wtrysku, a nie długością impulsu sterującego. Tak czy inaczej na Valtekach to bym tego nie gazował ;)
Nic ci to nie da, bo sterownik wtrysku bierze sygnał albo bezpośrednio z czujnika hala, albo z modułu zapłonu (w zależności od rodzaju wtrysku) i silnik nie będzie pracował, bo nie będzie wtrysku benzyny. Cewka nie jest podłączona z czujnikiem hala. Sterownik nie da impulsu wtrysku. P.S. Poza tym posłuchałbym rady Mariusza Z !!!!!!!
sprawdź może czy jest impuls wtrysku i napięcie na wtyczce wtryskiwaczy. jeśli idzie o cewke to sygnał idzie do niej z modułu zapłonowego
Możliwe że problem w skrzynce bezpieczników, może złącze okrągłe z przodu silnika. Miernik w rękę i jazda. Jeżeli masz skrzynkę bezpiecznikowa tak jak w golfie 3 to gdzieś na forum jest rozpiska do skrzynki która ułatwi Ci pracę. Zobacz przewód czerwono-biały ze złącza białego G1/8 (8 pin) w skrzynce bezpiecznikowej. Złącze czarne M2 (2 pin), przewód...
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
a dwa - przepustnica posiada dwa obwody TPS - które muszę wskazywać identyczne wartości Przypisane ściśle do osiągniętych obrotów i obciążenia silnika(ale to nie istotny szczegół, prawda?) Skoro masz do dyspozycji "dawcę" porównałeś ciśnienie paliwa?Czas impulsu wtrysku?
Wyciągnij skrzynkę bezpieczników ( dwa kręty na krzyżak), za nią- z tyłu-masz taki wysoki zielony przekaźnik, wyjmij go i zobacz czy nie ma zimnych lutów. Standard w fieście.
Sterowniki możesz zamienić, bez obaw. Ale najpierw bym sprawdził czy masz porządne zasilania i masy na tym od niedziałającej strony. Pomierzyłbym też przed zamianą oporności wtryskiwaczy. Czy któryś nie zwiera. Czego brakuje na wtrysku, zasilania czy impulsu? Wiązka zakładam, że sprawdzona cała. Masz trochę szczęścia, że brakuje wtrysków a nie iskry,...
Prosta sprawa rzadko który sterownik podaje impuls prądowy zawsze jest to masa powinieneś go wysterować zwykłą kontrolką to i tak nie pomoże bo nie masz impulsu na wtrysk .
Witam. W samochodzie Daewoo Matiz następujący problem: Brak iskry, impulsu wtrysku, czyli uwalony aparat zapłonowy. Wszystko ok, tylko w ciągu pół roku założyłem 7 aparatów do tego autka, ostatni założony w minioną środę - dzisiaj rano znowu przyciągnięty na warsztat. Nie mam już głowy co powoduje ciągłe awarie aparatu. Ładowanie akumulatora w normie....
Podanie impulsu na wtryski na moment po zapaleniu a potem odciecie wyglada na uszkodzenie immo.
Brak impulsu sterujacego wtryskiem nie musi oznaczac uszkodzenia ECU,bardzo prawdopodobne,ze z nastepnym ECU tez nie zapali
Jest , ale w innym miescu - szerokość impulsu otwarcia wtrysku , ale do ilości zużycia paliwa droga jeszcze daleka!
Cisnienie na rampie masz wystarczajace do odpalenia. Impuls na wtryski jest?
Dokładnie to przeciąłem przewód od impulsu tego wtryskiwacza i probówka patrzyłem to na innych wtryskach probówka sobie miga od impulsu a na tym cały czas świeci, także jest coś nie tak, więc podejrzewam, że upaliło coś w ecu Dodano po 44 Jak możesz, to podaj do siebie jakieś namiary, to bym się odezwał
Witam jestem posiadaczem audi A6 C6 2.8 fsi w gazie staga 400 dpi. Mam problem od jakiegoś czasu z pracą silnika. Zaczęło się od szarpnięcia i kontrolki na desce rozdzielczej zaczęły się palić. Po podłączeniu się do sterownika gazowego wyszło że wtryskiwacz gazowy na 6 cylindrze walnął. Po wymianie na nowy zauważyłem że silnik nie chodzi dobrze na gazie...
Najprostsza wersja to regulator PWM ze stopniem mocy wysterowanym jakimś driverem. Jeden potencjometr do wypełnienia impulsu, drugi do częstotliwości. Można zbudować jakąś prymitywną wersję na bazie NE555 nawet.
Jak nie masz impulsu sterowania wtryskami z ECU to i na gazie nie odpali. Możesz obcinać przewody od wtrysku i łączyć. Jak nie odpali to na 100% ECU. Zgraj eeprom jak masz czym z Simteca, będzie Ci łatwiej z używanym nie wylogowanym sterownikiem bez PIN-u bo taki tańszy.
No to tak... Ja impulsów drogi i czasów wtrysków nie zapisuje do eeproma chociażby z ograniczonej liczby jego zapisów. W eeprome trzymam jedynie stałe wtrysku, drogi, ilość benzyny oraz ostatnie spalanie. Impulsy drogi: Timer0 ustawiony jako licznik, Timer2 zlicza czas jednej 250ms a następnie sprawdzam stan Timer0 i go kasuje. Podzczas tych operacji...
Chodzi o C14nz ? Tam jest jednopunkt. Wtryskiwacz sterowany masą,zasilanie 12v Czas wtrysku to szerokość impulsu. Zmień oscyloskop
Czy ten układzik zda egzamin w przypadku impulsu pochodzącego z wtrysku paliwa??? Z góry dzieki za pomoc.
Kluczowanie wtrysków , to takie impulsy elektryczne , od których jest taka zależność: długość impulsu = czas otwarcia wtrysku = ilość wtryskiwanego paliwa. Sprawdza się je oscyloskopem , można , prymitywnie ale skutecznie , diodą LED . Masz w tym wynalazku USA gazownię?
(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Robię komputer pokładowy do starego samochodu. Wyżej wspomniany blok kodu odpowiada za pomiar długości impulsu wtrysku, odstęp między impulsami od cewki silnika i odstęp między impulsami od czujnika halla, odpowiedzialnego za mierzenie prędkości kół. W poprzedniej wersji pętla wykonywałą się właśnie 8192 razy na sekundę. Teraz chciałem podwoić dokładność....
Dzięki u mnie był uszkodzony czujnik położenia wałka , teraz auto pali ale jak po stoi noc to się zapowietrza nie mogę zlokalizować nie szczelności
Owszem lambda niema nic wspulnego z odpaleniem ale odcięcie czy emulacja wtrysków jak najbardziej sprawdz czy dochodzą impulsy na wtryski i rozrząd może być walnięty.
ciśnienie sprawdzone i jest lekko ponad 3 Bary. Sprawdzone jest także że w momencie gaśnięcia brak jest impulsu sterującego wtryskiem ( ja sprawdzałem na 1 cylindrze) diodą oczywiście.Pompa podaje paliwo i iskra jest. Co jeszcze można obstawiać?? Jest przekaźnik pompy który jednocześnie zasila "+" wtryski sterowany masą z zaciski A7 ECU. jeszcze to...
jesli nasz impuls wtrysku i cisnienie paliwa ,a wtryskiwacz nie podaje paliwa to chyba oczywiste ,ze zacina się wtryskiwacz.Czym sprawdzasz wysterowanie wtryskiwacza ? To ,ze cisnienie spada po paru sekundach to nic wielkiego. Uszkodził się zawór zwrotny w pompie paliwa.Skutkuje to tym ,ze jak zgasisz motor to moze zagotować się benzyna(temp wrzenia...
Przyjechał do nas bo ciężko odpalał na ciepłym silniku - pomagał tylko plak. Ustaliliśmy niskie ciśnienie, podczas rozruchu 50, a zadane 300. Wtryski sprawdzone na przelewach - są Ok. Wiec pompa poszła do regeneracji - okazała się rozsypana, do tego założyliśmy nowy regulator i czujnik na pompie. Teraz ciśnienie jest zbliżone do 300 podczas kręcenia,...
Wyglądało by na to że pin 27 i 28 wtyczki A. Zielono-biały i czarno-niebieski. https://obrazki.elektroda.pl/4247547700_...
Elektryk oglądał sterownik i niby wszystko ok. Połączenie między wtryskiwaczami, a kompem też ok. W konia cię zrobił a nie. Idź do kogoś innego kto ma pojęcie.
tak pompa pracuje cisnienie odpowiednie jak zapodam napięcie do wtrysku na krótko to dostaje paliwo do cylindra..
witam wszystkich. Mam problem z moim Golfikiem, otóż samochód pali, ale tylko na gazie, po sprawdzeniu wszystkich przewodów odkryłem ze nie ma sygnału sterowania na wtrysku. Kabel od ECU nie podaje impulsu, co może być przyczyna? są do tego jakieś bezpieczniki lub przekaźniki? przed sprawdzeniem wtrysku sprawdziłem pompę paliwa i jest sprawna.
wtrysk nie może następować w tym samym momencie co iskra. To w takim razie dziwne że wszystkie monojetroniki, monomotroniki działają, mimo że mają ten bląd :lol:
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Tak, ECU podaje impuls na odpowiedni wtrysk. Długość impulsu (a więc czas podawania paliwa - regulacja AFR) jest zależna od aktualnej wartości obrotów, poziomu otwarcia przepustnicy i od wbitego biegu. W nowszych moto jest jeszcze kilka grup map dla każdego cylindra (wtrysku), ale już mniejsza o to.
A zobacz no jeszcze , czy nie zaśniedziało połączenie wtyczka/gniazdo przy czujniku położenia wału . Jak czujnik ten nie poda impulsu do kompa , to nie będzie sterowania wtryskami oraz nie będzie iskry na wiecach.
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
W instalacja IV generacji wtryskami gazu steruje sterownik benzyny, za pośrednictwem sterownika LPG, który odpowiedni koryguje czas impulsu sterującego. Cała sztuka polega na tym by tak dobrać skok tłoczków wtryskiwaczy, dysze i mapy korekcyjne, by czasy impulsów sterujących wtryskiwaczami z oryginalnego ECU nie zmieniały bez względu na to czy silnik...
na plaku widać tylko że mechanicznie jest ok, cały myk w tym że nie ma impulsu do otawrcia wtrysku tak jakby komputer go blokował. Mozliwe jest takie cos że po wypadku komputer zostaje zablokowany i trzeba go odblokowac w serwisie? Tak sugerował mi jeden elektryk. Co do posta prockkka- odpowiem na niego w ciagu tygodnia bo konsultacji z mechanikiem...
Masz za duże ciśnienie dla tej średnicy dysz->mnożnik<1. Sterownik oblicza czas wtrysku gazu na podstawie poprzedniego impulsu, bo wtryskiwacz musi zamknąć się przed końcem bierzącego...niezbyt dobrze. Zmniejsz ciśnienie np. do 1,1 i zrób jeszcze raz autokalibrację i zbierz mapy. Mnożnik ma być >=1! Po zebraniu map w zakładce ręczna zmiana...
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
co się stanie jak wsadzimy zbyt wydajne wtryski? Np. w miejsce 230cc wtrysk 350cc.. Może się okazać że system nie jest w stanie obciąć impulsu na tyle, żeby nie zalewać silnika i trzeba będzie zejść z ciśnieniem paliwa niżej.
Poczytaj może o modulacji PWM - w skrócie to zmienna szerokość impulsu w stosunku do czasu przerwy.
Witam, Potrzebuje czasy otwarcia wtrysków oraz chwilową prędkość pojazdu. Czasy otwarcia wtrysków (4 wtryskiwacze otwierają sie na raz - prymitywny układ wtryskowy starego typu) brałbym z impulsu +12V na jednym z wtrysków. Długość tego impulsu + informacja o ciśnieniu na listwie wtryskowej (2,8bar const) + informacja o średnicy dysz wtryskowych - wszystko...
Przepraszam że się wtrącę ale sygnał pwm jest przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i stałej amplitudzie a wykres pracy sondy lambda w tym silniku(sonda cyrkonowa) jest sinusoidą. Pomiarów z powodzeniem można dokonywać dobrej klasy multimetrem(oczywiście nie takim za 20 zł) Ten parametr zwany kenfeld(wartość 128przy poprawnej pracy)to jest...
immo ci sie zozwaliło.sprawdz czy wtryski podają paliwo .
>jeśli nie działa PB to emulator. nie dziala jeden wtryskiwacz Pb, po odpieciu emulatora jest OK i na benzynie chodzi Wtryskiwacze LPG sprawne - przepinajac wtyczki pracuja wszystkie >Jesli wyskoczy błąd na innym to na 99% jest to emulator nie mam fejsu do prinsa niemniej jednak przy jakims bledzie elektrycznym centralka powinna wchodzic w stan awaryjny...
Witam mam problem z mazdą 323 1,3 16v. Pewnego dnia auto zaczęło szarpać zgasło i już nie odpaliło. Iskra jest jak podam mase na wtryski to się odezwie teoretycznie odpala,czyli brak impulsu na wtryskiwacze, aparat zapłonowy jest na 3 przewody, komputer podmieniałem na inny, bez zmian. Odczytałem błędy i jest jeden "impuls zapłonu". Proszę o pomoc bo...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Fasolki ustawione na środku, blokady pasują idealnie, rozrząd był robiony ostatnio i wszystko pasowało. Teraz tak myślę, że to może być wtrysk sterujący uszkodzony mechanicznie - brak impulsów. Dlaczego? ano dlatego, że regulując na fasolkach, to w lewo czy w prawo, wiadomo raz gorzej odpala raz wcale, a na środku dobrze - a w VCDS w BS004 kąt stoi...
Ciekawa konstrukcja. Akurat jestem w trakcie kończenia dokładnie takiego samego urządzenia, no może troszkę bardziej rozbudowanego. Podam może jedynie możliwości swojego urządzenia: - możliwość badania od 1 do czterech wtrysków jednocześnie - pomiar rezystancji podłączonych wtrysków z dokładnością do 0.1Ohm - wyświetlacz 7 segmentowy wyświetlający nr...
Zdaje się, że czas trwania impulsu jest proporcjonalny do czasu/dawki wtrysku, tak przynajmniej wynika z linków które podałem.
Możliwe że sterownik. Podłączyć tester podczas "niepalenia" i sprawdzić czy np jest komunikacja ,widzi obroty itp. Albo sprawdzić podstawy jak iskra czy impuls wtrysku.
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
Brakuje tylko wymienić cały silnik. Co ci da wymiana kompa? Zapłon "strzela " 5v na dwa gary ,to był by problem na dwóch. Jedynie co może być to impuls wtrysku ,czego nie sprawdziłeś jak wygląda.
licznik....masz na mysli szybkosciomierz?ten silnik jest chyba jeszcze na mechanicznym wtrysku,wtedy do obrotow odpada czujnik polozenia walu.pewnie bierze sygnal z przewodu impulsu na cewke zapl.sprawdz polaczenie cewka-zestaw wskaznikow.a predkosc,jesli nie mechanicznie to na skrzyni bedzie czujnik predkosci.wtedy do spr.przewod czujnik pred-zestaw...
Dzięki za pomoc. Czy istotne jest jaka to będzie dioda (jeśli to możliwe proszę o jej symbol) i jak musi być wartość opornika. A w sprawie podkładek dzięki za rade faktycznie możliwe jest to ze przy próbach przekładania mogłem zostawić dwie podkładki. Dawkę wtrysku sprawdzę. Wieczorem dam znać do czego doszedłem.
szerokosc impulsu skrócić impulsu impulsu zamka
peugeot ekspert horyzont radiowy przełącznik obrotów
excel planowanie krugermatz km0232s
Wyświetlacz LCD do Blaupunkt BB18BK – gdzie kupić, zamienniki, serwis Jak sprawdzić dzisiejszą aktywność na komputerze?