Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
wydaje mi się że plusa
Przeciez możesz zastosowac inny algorytm naliczania prędkości samochodu. Nie zliczasz liczbę impulsów w jednostce czasu, tylko mierzysz czas jednego impulsu wiedząc ile tych impulsów wchodzi na 1 km, i wtedy możesz przy jednym impulsie na 1 obrót linki mierzyć prawie dowolnie małą prędkość samochodu. Osobiście wydaje mi się że nie ma potrzeby w samochodzie...
To druga generacja. Wygląda to tak w tym modelu, że w fabryce licznik zostaje zakodowany czy będzie pracować z tachografem, czy samodzielnie. Jest to operacja jednorazowa i nieodwracalna (oficjalnie tak mówi producent). Jeżeli mamy pracę z tachografem, to impulsy z czujnika na skrzyni biegów idą do tachografu, a stąd gotowy sygnał prędkości idzie do...
Ten przetwornik co jest właśnie w skrzynie biegów wciskany, należy sprawdzić ma na nim być + i - i impulsy plusowe chyba, dajesz auto na lewarek druga osoba wbija jedynkę i patrzysz czy impulsy przyspieszają wraz z prędkością, jak jest tam wszystko dobrze to licznik do wymiany.
Jak zasilasz czujnik hala. Jeżeli 12V z instalacji wtedy wejście z Hala podajesz na inwerter Shmita (40106) też zasilany z 12V. Wyjście przez ryzystor podparty diodą zenera 4,7v do procka. Na procek nie możesz podać napięcia większego niż 5V. Dioda z rezytorem dopasowywyją napięcie dla procka. Jeżeli hala zasilasz z 5V (to samo napięcie do zasilania...
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
To złącze wygląda jak złącze czujnika prędkości jazdy. Niebiesko- czerwony to impulsy brązowy to masa, czarny plus
Ten tryb serwisowy przedstawia sie tak: 1. Distance Pulse number - 3735 wszystkie kraje z wyjątniem USA i GB 2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB 3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki 4. Liczba cylindrów 5. Test segmentów wyświetlacza 6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła 7. Obroty silnika/min....
Posprawdzaj impulsy z czujnika prędkości, paliwo zacznie działać prawidłowo po naprawie pierwszej usterki.
- napięcie ładowania 14,3 - jest zasilanie czujnika po uruchomieniu silnika samochód dużo jeździ i mogę sprawdzać tylko co kilka dni, proszę o kolejne sugestie. Czy sygnał (impulsy) z czujnika prędkości idą bezpośrednio do wskaźników?
Ten czujnik prędkości to kontrakton umieszczony nad magnesem w szybkościomierzu generuje impulsy proporcjonalnie do prędkości ,jeśli są (wadliwe) to ECM uzna je za błędne i zapali lampkę awarji.
A z czym te trzy kable wychodzące z czujnika maja być połączone? Przydałby się schemat. Daj zdjęcia czujnika. Jak ma więcej niż dwa przewody to nie jest to prosty czujnik indukcyjny. Wg mnie jest coś bardziej skomplikowanego. Pewnie zawiera jakiś układ kształtujący impulsy.
Impulsy pobieram przy liczniku z kabelka który wg "Sam naprawiam ..." pochodzi od czujnika drogi umieszczonego przy skrzyni. Do zliczania impulsów wykorzystałem timer0 (oczywiście znalazłem przykład), który liczył i podbijał mi zmienną. Zrobiłem 10 km i sprawdziłem wynik. Było 5150 więc podzieliłem aby zamienić na m i wyszło 5,15 Nic mi się nie zgadza...
Skoro czujnik podaje impulsy cały czas, to wynika że sterownik przestaje go widzieć po nagrzaniu.
Witam. Zlecę wykonanie dzielnika impulsów wychodzących z czujnika prędkości pojazdu. Obecnie licznik pokazuje zbyt duże wskazania, co do stanu faktycznego. Najlepiej, abym mógł ustawiać sobie to samemu - coś na bazie Yellowboxa ( nie chcę ściągać z USA, no chyba, że będzie trzeba). Dzielnik ma być zastosowany w Hondzie Civic VII HB ze sterownikiem z...
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
Jaki zastosować czujnik prędkości do Golfa II ,potrzebne są impulsy prędkości do nawigacji VDO MS 4100?
może Ci zawilgło, obstawiał bym brak kontaktu na jakiejś wtyczce. wyjąć obejrzeć, wysuszyć psiknąć jakimś "kontaktem do elektroniki" i sprawdzic czy działa, potem ewentualnie naprawa lub wymiana, Dodano po 1 i jeszcze to ....Awaria prędkościomierza: czujnik prędkości pojazdu VSS Czujnik prędkości pojazdu VSS (Vehicle Speed Sensor) zlokalizowany jest...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Zacznij od sprawdzenia czy impulsy wychodzą spod czujnika prędkości przy skrzyni biegów.
Witam Jasne, że jest to możliwe. Nie analizowałem budowy roweru, ale tak teoretyzując: pedałując, pojawia się z roweru jakiś sygnał elektryczny (impulsy z czujnika "prędkości", napięcie z jakiegoś dynama - powtarzam, teoretyzuję, może z dodanego czujnika). Mając już sygnał, trzeba go jakoś obrobić, np. wyfiltrować, wygładzić, może ustawić jakiś próg...
musisz przywrócić czujnk ABS w kole i: - albo dać sterownik od ABS i połączyć go z instalacją na tyle aby chociaż szczątkowo działał. czyli czujniki(i) + zasialania i wyjście sygnału prędkości - albo dać taki specprzetwornik sygnału z czujnika ABS na impulsy prędkości. Wygląda jak przekaźnik i można kupić w ASO za coś koło stówy. A tak poza tym to trzeba...
Magistrala I2C jest wymyślona do lokalnych połączeń na małe odległości, do pracy w warunkach przemysłowych (czujniki prędkości wałów) to się raczej nie nadaje. Może użyj przetworników obrotowo - impulsowych (enkodery albo zestaw magnes plus czujnik Halla), licz impulsy i przeliczaj na prędkość obrotową.
Oczywiście, że dojdziesz, zależnie od konstrukcji programu, bo podprogram do obliczenia chwilowego też musi bazować na tej magicznej liczbie powiązanej z wydajnością wtryskiwacza. Nie istnieje przecierz chwilowe zużycie w danej, nieskończenie krótkiej chwili, musi być jakiś minimalny czas, przez który zliczamy wylane paliwo i ewentualnie impulsy z czujnika...
Myślę, że da radę. Dodatkowo dasz minimalny prąd diody oświetlającej przy jakim układ reaguje. Można też pokombinować z barwą światła. Dać jakieś filtry lub ekstremalnie dać obok taką sama bramkę światła i porównywać komparatorem sygnał z okienka i przysłoniętej. Mechaniczne rozwiązanie jest prostsze ale ma wpływ na taśmę (tarcie) a dwa mogą wypadać...
czerwony - zasilanie (+) plus czarny - masa (minus) żółty - impulsy do czujnika prędkości niebieski - sterowanie obrotami (PWM) Nie, nie będziesz miał kontroli obrotów przez PWM ponieważ Twój wentylator nie obsługuje tej funkcji. Przecież gniazdo 4pin jest tak zrobione aby można było podpiąć wtyczkę 3pin.
Czujnik najprostszy dwupinowy, po prostu cewka. Tylko nie wiem jaką polaryzacje mają impulsy wyjściowe.
Czujnik halla ma wyjście typu OC (open collector) w liczniku jest rezystor pull-up, który "podciąga" wejście do potencjału +, a czujnik kluczuje impulsy masą
Chce zbudować maszt pomiarowy prędkości wiatru , do tego celu chce użyć czujnika prędkości wiatru Viking 02041_V Nie jestem pewny, ale Twój anemometr wygląda jak mój, a mam Kolejne moje pytanie co jaki czas rejestrować ilość obrotów co minutę czy rzadziej . Ja zbieram impulsy z anemometru przez minutę, każdy impuls mnożę przez 2.4km/h (u mnie impuls=2.4km/h)...
Panowie gdzie znajdę w w/w autku przewód podający impulsy od czujnika prędkości-wiem że jest napewno w okolicach radia :) bo radyjko samo się podgłaśnia ze wzrostem prędkości przekopałem wszystkie możliwe info ale nia znalazłem odpowiedzi....nawet na forach fanów bmw..... chciałbym zamontować sobie komputerek zurzycia paliwa i dlatego potrzebuję zlokalizować...
Pamiętaj, że czas musi być krótszy od czasu przejścia pojedynczej karty. Najlepiej aby nie przekraczał połowy tego czasu. Da to zapas na wahania prędkości taśmy. P.S. No i jeśli jest duża ilość impulsów to czasówka najlepiej z wyjściem np. open colector.
Zawołał sobie jakiegoś elektryka niech sprawdzi zasilanie czujnika i czy linia sygnalowa przyjmuje impulsy. To jest chwila roboty. Przecież napisał że zegary ruszyły czytaj temat cały a nie klepiesz na oślep.. (at)sadoba A aso fiata?
Spróbuj z 555 podawać impulsy na wejście.
Witam . Wentylator ten jak zapewne wiesz ma trzy przewody . Dwa do zasilania i jeden który podaje na płytę główną impulsy . Impulsy w wentylatorze są wytwarzane w prosty sposób . W większości wentylatorów jest użyty czujnik Hala . To taki "śmieszny" element który zmienia stan swojego wyjścia z "1" na "0" i odwrotnie w chwili gdy znajdzie się w odpowiednim...
Po to są czujniki ,aby zczytywały impulsy z odpowiednią częstotliwością w zależności od prędkości,a dalej realizuje to procesor.
Pierwszy błąd zostaw w spokoju. Nie trzeba nic kodować. Co do drugiego błędu to spróbuj wypiąć lewy tylny czujnik ABS i wyczyść miejsce, z którego on czyta impulsy. Jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika ale tylko na oryginalny. Zamiennik na 99% nie będzie działał.
Nie. Bo gówno widać. Ślimak chociaż cały? Impulsy jakieś daje? Multimetr chociaż masz, nawet taki najtańszy? Od dociskania to baba puchnie albo ogórki kiszone lepsze.
Witam wszystkich. Posiadam nowy licznik z quada. Stary został uszkodzony. Chciałbym nabić na nowym liczniku faktyczną ilość Km (4000) aby stan był taki jak przed uszkodzeniem. Niestety nie znam ani sposobu zapisania przebiegu ani nie wiem czy poradzę sobie z odczytem atmegi48, najpewniej jest zabezpieczona. Czy jest jakiś sposób aby wymusić jakoś prędkość...
To wolę druga opcje bo z andruino więcej zabawy i niewiem czy podołam. A czy jest możliwość podłączenia tego uniwersalnego wskaźnika prędkości bezpośrednio do czujnika abs przy kole ?
Jak pisał toldec sprawdź wężyki a nawet je wymień niewielki koszt a bedziesz mial pewność, że nie łapią lewego powietrza. Ponadto ten wskaźnik nie bierze informacji z wtryskiwaczy a jedynie co to impulsy z czujnika prędkości i wylicza średnie zużycie. Dodatkowo możesz przełączyć MFA w tryb diagnostyczny i sprawdzić jak zmienia się podciśnienie. Jeśli...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
mam takie: http://obrazki.elektroda.net/19_11758566... Dodano po 4 skrzynia: http://obrazki.elektroda.net/64_11758569... Dodano po 5 jak widać na zdjęciu nie jest to ten sam wyświetlacz.jeżeli nie wiem skąd są czerpane dane o prędkości pojazdu ponieważ nie zlokalizowałem żadnego czujnika w skrzyni biegów ani w ABS gdyż takowego nie...
(at)zbyszekt123 Pewnie tu chodzi o tempomat do jakiegoś e-skutra, lub podobnego wehikułu. Czy tak ? Wobec tego sygnał zadawania prędkości to analogowy sygnał z manetki hallotronowej albo potencjometrycznej zawarty pomiędzy 0 a 5 VDC, który w sterowniku silnika jest dopiero przetwarzany na impulsy o określonej częstotliwości z podziałem na trzy fazy....
Witam po dłuższej przerwie! Problem w tym, że diagnostyka nic nie mówi. Jednak po odczytaniu przy jej pomocy prędkości samochodu, okazało się, że jest ona taka, jak wskazuje licznik (również zawyżona), czyli licznik jest OK. Kontrolka ABS też już nie świeci - przewód od czujnika z przodu zwierał do masy. Jednak problem nadal pozostaje - jaka może być...
Witam Posiadam sterownik siemens s7 1200 oraz silnik. Chce odczytywać z silnika jego prędkości obrotowa na minutę. użyje czujnika który będzie czytał obroty silnika i wysyłał impulsy na wejście sterownika. W jaki sposób napisać program aby wyświetlał on prędkość obrotowa silnika ? Pozdrawiam
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
dlaczego nie uzywac "wait"?? czy procesor przeez to moze przeklamywac np. przy zliczaniu przejechanych kilometrow?? Dlatego że 'wait' jak sama nazwa wskazuje powoduje że procek czeka i nic nie robi. Jeśli ty każesz mu czekać 5 sekund (to jakieś 20 mln cykli zegarowych :D) to w tym czasie biedak nic pożytecznego nie robi. Nie wiem co tam jeszcze podłączyłeś...
No to jaki problem sprawdzić czujnik, jaki problem zasymulować impulsy prędkości jazdy? Meldować o postępach.
Światło słoneczne będzie zakłócać, ale impulsy powinny być wyraźnie widoczne. Możesz pomóc, umieszczając fototranzystor w jakiejś krótkiej rurce. Jakieś magnesy na walku albo czujnik reluktancyjny pewnie odpada przy takiej prędkości obrotowej. Jeżeli nie potrzebujesz mieć cały czas wyświetlanej prędkości, a tylko raz na jakiś czas ją zmierzyć albo wyregulować,...
iwec tak BMS 2789 - [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza...
Raczej chodziło mi o możliwość zastosowania czujnika jakiegoś np. zamotnowanego na wałku silnika czy coś podobnego co pozwoliłoby zliczać impulsy. Może jakiś transoptor szczelinowy? Albo led, biały pasek na wale, fotodioda?
Witaj. Nie podał Pan granic obrotów, no łatwo na wałek nakleić lub namalować lub frezarką wyszlifować paski do odczytywania optozawórem i liczyć impulsy licznikiem..... H.
Renault Megane Scenic Hybryda 1,6 16v silnik K4M Mam problem z prędkościomierzem, a mianowicie jak silnik jest zimny to działa bez zarzutu ale jak się nagrzeje to zdycha. sprawdziłem kostkę przy czujniku i napięcie jest, a na sygnałowym są impulsy, nie jestem w stanie zlokalizować gdzie przy zegarach jest podany sygnał z czujnika prędkości i zasilanie....
A nie lepiej by było zrobić odcięcie zapłonu po przekroczeniu jakiejś prędkości? Impulsy oczywiście te z czujników od prędkościomierza. Tylko właśnie nie wiem jak by się to miało wtedy to układu wtryskowego... Czy nie zaszkodzi takie coś.
Czujnik przebytej drogi (czyli impulsy drogi lub jak kto woli prędkości) w tym autku są generowane w zegarach. Jest tam optoukład je generujący, który czasami lubi padać. Podawane są idą do DID/TID/MIDa (tego wyświetlacza z zegrakiem), radia(niektóre fabryczne radia miały funkcję zmiany głośności zależnie od prędkości) i do sterownika silnika. Do sterownika...
Ojojoj. Gotowego programu nikt Ci nie napisze. Pomyśl trochę... Na pewno trzeba odmierzyć np. sekundę i w ciągu tej sekundy zliczyć impulsy z czujnika obrotów.
Dzięki Jarkon2, ale trafem zajmę się później. Ruchome rzeczy są badziej przekonywujące ;) To co potrzebuję na teraz to mam. Impulsy z czujnika Halla będę zliczał sprzętowo więc pomiar prędkości będzie dokładny. Zobaczę najpierw z jedną cewką i następnie z dwiema... Jeśli wirnik będzie przyspieszał to będzie to krok w stronę PM.
Tak. Tylko mniej świadomość że procek będzie odrywany od pracy wieloma nieprzydatnymi impulsami. Ewentualnie po pierwszym impulsie na INT, wyłącz przerwania na czas drgań. Jak teraz masz podłączony kontrakton ? INT podciągnięty pod +5V ? Jak INT wyzwalasz ? W docelowym projekcie koniecznie czujnik kontraktonowy zamień na jakiś halotron albo transoptor...
Bez diagnostyki komputerowej to można tylko zgadywać, problemem może być czujnik prędkości obrotowej jednego z kół, tzw. wieniec przy piastach który wysyła impulsy do w/w czujnika, czujnik położenia kierownicy, pompa ABS.
Witam wszystkich, temat rozgryziony, znajduje się tam element który wytwarza impulsy prostokątne o częstotliwości zależnej od prędkości jazdy, pozdrawiam forumowiczów i zamykam temat.
Dzięki. Fakt. Na razie próby wykonywałem w garażu. Zamiast impulsatora chcę wykorzystać impulsy wychodzące z licznika (prostokąty o amplitudzie ca 8V), a na wejściu z impulsatora zrobię na tranzystorku klucz odwracający fazę. Tzn. na B3 impulsy dodatnie a na B4 odwrócone. Sugnał wyjściowy z licznika Sprintera przeznaczony jest dla innych sterowników....
nie, zabezpieczenie przed powstawaniem fałszywych iskier, sterownik musi sobie zobaczyć conajmniej trzy obroty wału po to aby się zorintował czy impulsy sa powtarzalne, jaka jest prędkość kątowa wału i w jakiej pozycji kątowej jest wał.
witam zbyt różne zużycie bieżnika (inne opony na tyle i przodzie ???) ewentualnie uszkodzony czujnik - przy większej prędkości obrotowej daje przekłamane impulsy - pomiar w tym przypadku wychodzi ok. - dlatego, że mierzysz go statycznie ..... pozdrawiam
rozcinanie kabla to już jest ingerencja w układ, i rozumiem, że niedopuszczalna; mocowanie magnesu na obracającą się część to ryzyko, że się oderwie i coś uszkodzi; już może raczej magnes+miękki rdzeń z nawiniętą cewką, kiedy do tego zbliży się poruszający się element wykonany ze stali, to w cewce wygeneruje się impuls prądu - zamocować coś takiego...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
Witam. Zważ, że obrotomierz pokazuje ci ilość obrotów wału na sekundę, a nie prędkość, więc licz się z tym, że przekaźnik może zadziałać ci zarówno na 1, 2, 3, 4, oraz wstecznym biegu.Dużo łatwiej założyć mikrowyłącznik przy dźwigni zmiany biegów, który załączał by je w pozycji "luz". Rzadko zdarza się po zatrzymaniy pojazdu trzymać go na biegu. Poza...
Nie wiem czy to zostało już Tu jednoznacznie określone, że z czujnika Halla impulsy w ogóle wychodzą, zakładam że tak, jeśli zastosowałeś negator. Z tego co pamiętam, biały przewód to czujnik kadencji czyli LICZNIK obrotów na minutę, hall to MIERNIK prędkości obrotowej koła. Nie powinny działać równolegle. Odłącz biały przewód, zostaw tylko halle. Jeśli...
Wady czujnika kontaktronowego: (1) ograniczona trwałość; (2) przy większej prędkości jazdy, bądź wstrząsach (stukanie na złączeniach szyn) może nie działać prawidłowo (brak impulsu, bo nie zdąży zareagować, albo dodatkowy impuls wywołany przez wstrząs); (3) jeden czujnik nie określi kierunku ruchu (wciąż nie wiem, czy to wykrywanie kierunku ruchu jest...
Zegary to są silniki krokowe które zliczają impulsy jakie otrzymują z czujników gdy cofniesz wskazówki przy wyłączonym silniku na miejsca początkowe to po włączeniu kluczyka zegary otrzymają impulsy z czujników i zaczną się przesówać do momentu aż zmieżą np. ilość paliwa w zbiorniku lub temperaturę cieczy chłodzącej. to samo będzie z prędkością lub...
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
Potrzebujesz 2 takie czujniki. Diodę czujnika zasilasz na stałe a wyjście podłączasz do pinu Atmegi, która jest wejściem (rejestr DDRx.y=0, x-port, y-pin, bez rezystora pull-up PORTx.y=0). Teraz musisz wybrać czy chcesz zliczać szybkie impulsy- wtedy Twój program musi w regularnych odstępach czasu sumować impulsy, a jeśli wolne to zliczasz czas jaki...
Witam, w Twoim przypadku chyba najprostsze będzie użycie serwa. Czujnik prędkości roweru generuje impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości, możesz tę częstotliwość mierzyć za pomocą jakiegoś mikrokontrolera, w zależności od tej częstotliwości wytwarzasz odpowiedni sygnał sterujący serwem. Pozdrawiam
Oj gościu sam bredzisz oczywiście że oba ale jeden to zembatka z przetwornikiem halotronowym a drugi to sam czujnik bo koło (nie zembatka jest w szkrzyni) wiec wymiana czujnika niemożliwa (inna skrzynia to samo auto CORSA B 1.2) OBA czujniki są 3 przewodowe jak większość czujników prędkości (zasilanie, masa, impulsy) ale niestety inne przyłącza i nie...
AHA czyli jeżeli to co napisałes zapisze to powinno zliczać te impulsy a co do czujnika te impulsy bedą zliczane powoli ponieważ bęben nie kręci się tak szybko
Witam! Chcę zrobić pomiar prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu czujnika optoelektronicznego (załączam rysunek poglądowy). Z tego czujnika sygnał ma iść do sterownika PLC, który przetworzy impulsy i obliczy prędkość. Mam w związku z tym pytanie: Czy stosując takie czujniki: http://www.tme.pl/czujnik-optoelektronic...
No na skrzyni biegów, z tyłu. Ale na impulsy prędkości pojazdu wziął bym ze sterownika silnika.
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
racja czyli jak rozumiem, mam fajkocewki do każdej faki idą dwa kabelki (12V) czyli np. 1 cyl. kazdy implus jeden obrót. Przy okazji w temacie zapytam, co do czujnika prędkości czujnik jest w skrzyni (3 przewody) jeden z nich z czego wiem daje impulsy pozostałe do zasilanie, w jaki sposób obliczyć prędkość z niego na procesorku atmega ile impulsów wpływa...
witam mam problem z predkościomierzem w moim aucie, poniewaz zmienialem przełozenie główne z 4.10 na 4.62 czyli jakies 12,5%. Dowiedziałem sie że można modulować sygnał czujnika VSA tak zeby pokazywał prawidłową wartość. Dla nie orientujących się: Zmieniłem dyferencjał w samochodzie wobec czego impulsomierz mierzący prędkość na skrzyni biegów wysyła...
Wracam do tematu ponieważ jest jeszcze cos czego nie rozumiem , mianowicie wszystko działa bez zarzutu ,predkość wyskalowałem pokazuje rzeczywiste wartości ale jezeli procek pochodzi troche ok 20 minut to po wyłączeniu i ponownym włączeniu zaczyna pokazywać dokładnie 2 razy wieksze wyniki. Nie zawsze tak sie dzieje ale nieraz musze czekać z 5 minut...
Masz nadzieję że impulsy ze skrzyni i z koła będą z taką samą częstotliwością pasującą do wskazań prędkościomierza....
Mysle ze mozna to zrobic na komparatorze LM 393 ktory ma wyjscia typu otwarty kolektor i mozna go podlaczyc bezposrednio do nogi procesora, uklady z myszki to dioda i fotortanzystor. Fototranzystor mozna podlaczyc np. emiter do masy a kolektor poprzez opornik podciagajacy do zasilania np. +5v i do wejscia komparatora + a do - komparatora dzielnik rezystorowy...
Witam, mam za zadanie zaprojektowanie stanowska do pomiaru prędkości obrotowej wirującego krążka, zamocowanego na wale silnika elektrycznego. Nie wiem jaki czujnik wybrać. Najprostszym rozwiązanie byłoby chyba naklejenie kawałka odbijającej taśmy lub folii na krążku i naświetlanie jej laserem, ale jak zliczyć impulsy? Mógłby ktoś podrzucić jakiś pomysł?
Bez względu na odległość po zbliżeniu magnesu dioda się zapalała i nie dało się jej zgasić żadnym elementem pierścienia tj. magnesem, pierścieniem czy nawet wkładając czujnik do środka pierścienia. Odwróciłem co drugi magnes i po teście "wiertarkowym" wiem, że akumulatorowa na maxa kręci około 66km/h według wskazania prędkościomierza, a sieciowa dochodzi...
Witam Renault Master 2.5dCi 2007r. bez tacho. Jak w tym aucie realizowany jest pomiar prędkości. Brak czujnika na skrzyni więc odczyt z ABS. W parametrach ABS prędkość jest pokazana poprawnie, a licznik ani drgnie. Brak prędkości w parametrach sterownika silnika i centralnej elektryce, 0km/h podczas jazdy. Czy przesył prędkości z ABS do licznika jest...
Mam widmo jakie produkuje elektronika roweru https://obrazki.elektroda.pl/2516413800_... https://obrazki.elektroda.pl/4238014100_... Widma komunikacji samego licznika nie udało się namierzyć. Niestety skanowanie odbywa się w pewnym czasie i z określona prędkością a impulsy z czujnika rzadkie... Może dobrym oscyloskopem...
przy radiu w kostkach jest kabelek impusy drogomierza sprawdz czy tam masz impulsy jak jedziesz
Szanowni Zastanawiam się nad zamontowaniem wiatraka na budynku. Wcześniej chciałbym zmierzyć za pomocą LKv1 (wejścia zliczającego impulsy) prędkość wiatru i zarejestrować na stronie pvmonitor. Zachodzą pytania: 1. Jaki najlepiej użyć czujnik wiatru (impulsy prądowe czy napięciowe)? 2. Czy jest sens rejestrować kierunek wiatru? 3. W jaki sposób zgrać/połączyć...
Witam. Przy pomiarach prędkości obrotowej metodą fotoelektryczną stosuje się częstościomierze. Są dwie metody pomiaru: 1) dla małych prędkości obrotowych sygnał z czujnika wykorzystywany jest do bramkowania zliczanych impulsów generatora wzorcowego. 2) dla dużych prędkości jest odwrotnie. Generator wzorcowy daje impulsy bramkujące (czas pomiaru), natomiast...
Soltyk, pierwsza sprawa to to, że nie podałeś "wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum" (odpowiedni paragraf w regulaminie forum sam sobie poszukaj). Wszystkie potrzebne informacje trzeba z ciebie ciągnąc jak na przesłuchaniu na komendzie co jest marnowaniem i twojego i naszego...
Witam szanownych kolegów. Projektuję pojazd poruszający się z maksymalną prędkością 50km/h i napotkałem problem z budową prędkościomierza, mianowicie potrzebuję wykonać układ, który dostając impulsy z czujnika zamocowanego przy kole, przeliczy to i wynik poda w jednym z możliwych sygnałów: 0-20mA, 4-20mA, 0-10V, 2-10V, 0-5V lub 1-5V... Dokładnie chodzi...
Też mam podobny problem (torq vivo), elegancko odpala, do jakiś 1500-2000obr/min chodzi normalnie, potem się dławi, jak by odcinał prędkość, ale to nie to, bo mam układ elektroniczny wycinający co drugi impuls z czujnika/impulsatora prędkości skutera i nie ma żadnej różnicy. Poza tym przy braku impulsów prędkości pojawiał się błąd (check engine - 6...
Prędkość na chwilę obecną że sterownika Samochód ma ABS? Jeżeli tak to niepotrzebnie: Jestem w trakcie wykonywania nakładki na koło z 8 czujnikami na podstawie których będę liczył obroty koła (ilość impulsów z czujników) w danym czasie. Bo wystarczy "podebrać" impulsy z czujników przy/ w piastach kół. Ale mniejsza o to. Masz na razie tylko prędkość...
Jak nie ma czujnika prędkości (VSS) przy skrzyni to może być w prędkościomierzu, jak nie ma go w prędkościomierzu to sygnał prędkości można pobrać z czujników ABS, jak nie ma ABS'u i czujnika prędkości to można dokupić taki czujnik, który się montuje na linkę prędkościomierza, można też zamontować czujnik pola magnetycznego w samym prędkościomierzu...
Witam, skoro wynik pomiaru prędkości obrotowej ma być podawany w powszechnie stosowanej (choć nielegalnej) jednostce, czyli w obrotach na minutę , to ilość otworków, czy innych znaczników (można używać np. czujnika magnetycznego), musi być całkowitą wielokrotnością 60, a najniższa liczba całkowita to przecież jeden. Wtedy na jeden obrót wału na sekundę...
Działanie ABS też ma wpływ na sterownik silnika. ECU pobiera informacje o prędkości pojazdu niezbędnej do określenia obciążenia silnika na podstawie prędkości kół. W w większości układów ABS pomiar prędkości pojazdu to uśredniona wartość kół przednich. Uszkodzony pierścień koła potrafi wyczyniać cuda, ale to możesz sprawdzić clipem poprzez procedurę...
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Według mnie to wychodzi tak : dla czujnika z 4 polami odbiciowymi przy prędkości 2000 rmp uzyskasz 8000 imp / min, co daje częśtotliwosć ok. 133 Hz. Przy tej wartości nie bedziesz mial problemów ze Shmittem. Wyjście z czujnika podajesz np. na wejście INT0 mikrokontrolera i w przerwaniu sterujesz wewnętrznym timerem. Po prostu przerwanie INT0 powinno...
obwód czujnika prędkości błąd czujnika prędkości oporność czujnika prędkości
pompa wspomagać renault laguna instrukcja sterownik sprężarka raport spalania
volkswagen sharan jacuzzi dmuchane
AEG Lavamat nie świeci - przyczyny i rozwiązania Połączenie z serwerem Satel - problem na jednym komputerze