Silnik krokowy nie ma komutatora takiego jak mialy pradnice, weic napiecie na pewno bedzie zmiene i z powodeniem mozna go wykorzystac do generacji impulsow proporcjonalnych do predkosciwalu. Tylko pamietaj ze silnik krokowy ne stworzono do tego celu i niekonieczni dlugo Ci posciagnie z duzymi predkosciami obrotowymi. Wydaje mi sie ze napiecia tez moze...
Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
momencik..zaraz Ci wszystko powiem co z ta omega, bo rabilem ja juz dziesiatki razy na taksowke, zreszta na GPS tez... po pierwsze nie baw sie w podlaczanie pod ABS ..jeden taki du..ń w moim miescie był, ze połączył sie pod ABS.. tylko chyba gdzieś słabo to zrobił (albo przetarl sie przewod i zwarl do masy)... po podczas hamowania.... SZKODA GADAC....
To druga generacja. Wygląda to tak w tym modelu, że w fabryce licznik zostaje zakodowany czy będzie pracować z tachografem, czy samodzielnie. Jest to operacja jednorazowa i nieodwracalna (oficjalnie tak mówi producent). Jeżeli mamy pracę z tachografem, to impulsy z czujnika na skrzyni biegów idą do tachografu, a stąd gotowy sygnał prędkości idzie do...
Ja akurat na AB pracowałem z licznikiem 1794-IP4 gdzie każdy kanał miał możliwość niezależnego resetowania poprzez wewnętrzną zmienną w strukturze xxxxxxx : 0 : O .Ch0CounterReset. Co do obliczania prędkości to najprościej chyba mierzyć czas pomiędzy poszczególnymi impulsami i znając odległość liniową jaką pokonuje taśma pomiędzy impulsami wyliczać...
Hmm.. to prawda, przyznaję, że dokładniej będzie zliczyć impulsy w ciągu pewnego czasu. Bez dodatkowej elektroniki proponowałbym zrobić tak: kiedy pojawi się impuls (zmiana z 0 na 1), to następny przyjmiemy najwcześniej po czasie powiedzmy 4ms. Jeśli przyjdzie wcześniej, to uznajemy go za zakłócenie i odrzucamy. Impulsy wejściowe mają przychodzić najczęściej...
Generalnie sterownik zależy od tego, jakiej mocy silnik potrzebujesz. W każdym razie najprościej, jeśli użyjesz czegoś, co będzie działało na podobnej zasadzie https://obrazki.elektroda.pl/1793535400_... Czyli potrzebujesz 2 linie STEP oraz DIR. DIR wskazuje kierunek obrotów (u ciebie prawdopodobnie na stałe), na wejście STEP podajesz...
Moim zdaniem jest to silnik krokowy. Aby go uruchomić trzeba podawać impulsy pwm na poszczególne pary uzwojeń w odpowiedniej kolejności. zmiana częstotliwości powoduje zmianę prędkości obrotowej. Z tego co pamiętam, w sprawnym silniku po odpięciu zasilania wirnik powinien się obracać. Jak podłączysz multimetr do pomiaru napięcia na poszczególnych uzwojeniach...
W tej Gammie masz w pokrętle Treble bo wyciągnięciu go ustawienie głośności Gali ale to w czasie jazdy zauważysz. Trzeba by sprawdzić czy są impulsy prędkości na tym pinie. SławeK
Wymiana przekładni głównej spowodowała rozkalibrowanie tachografu który podaje impulsy do ogranicznika prędkości w module FR. Skalibruj tachograf i prędkość maksymalna oraz odczyt prędkości wrócą do normy. Fabrycznie to auto miało przełożenie 3,833 i ogranicznik prędkości ustawiony na 85 km/h
Źle, tu masz opis http://www.astra.auto.pl/content/view/20... Mierzalny sygnał, tylko 12V nie 5.
Ten czujnik prędkości to kontrakton umieszczony nad magnesem w szybkościomierzu generuje impulsy proporcjonalnie do prędkości ,jeśli są (wadliwe) to ECM uzna je za błędne i zapali lampkę awarji.
w/g mojego schematu wyprowadzenie 2 immo to lampka check, na pin 6 wchodzą impulsy prędkości (z ABSu czy też z zegarów) a z pinu 7 immo idzie do sterownikia silnika. Połączenia z centralnym brak.. Chyba że to ine immo, takie stare co odcinało pompę ? Aha, oczywiście wiesz że moduł immo jest przypisany do danego sterownika silnika i wraz z transponderami...
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO. Skrócony opis działania: Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika. Po ruszeniu samochodem...
Jęśli chodzi o pytanie nr 3 to tak Dodano po 7 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby jednocześnie wyświetlać prędkość obrotową (RPM) wentylatora oraz ustawioną moc (np. w formie procentowego wypełnienia PWM) na wyświetlaczu dotykowym podłączonym do Arduino Mega, należy: - Zliczać impulsy z tachometru (pin TACH) wentylatora, przeliczać je na obr./min...
Tak, v-imp to impulsy prędkości, B6 to też to wyjście :)
Witam Trzeba zrobić dość wolny PWM, aby w czasie trwania momentu włączenia zasilania, odczytać z dwa impulsy z wentylatora. Na tej podstawie można oszacować prędkość obrotową.
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
To złącze wygląda jak złącze czujnika prędkości jazdy. Niebiesko- czerwony to impulsy brązowy to masa, czarny plus
impuls prędkości powinien być na 1 lub 2 pinie - tylko czy on przychodzi ze sterownika silnika czy też z ibbego miejsca nie wiem. Impulsy prędkości wychodzą z tachografu. Jaki tam jest tachograf?
Przepływomierz daje sprzężenie (w pewnym sensie) ale cały algorytm zaszyty był w sterowniku. Czyli np. 10km/h 50l/min, zwiększasz szybkość a sterownik wie że wtedy trzeba np. 30l/min i steruje zaworem aby bardziej się otworzył. Przy stałym przepływie dawka na np. m2 przy różnych prędkościach będzie się różnić. Okazuje się ze jest jeszcze przepływomierz...
Popatrzyłem przed chwilą, po podciągnięciu zółtego (trzeciego) przewodu do plusa rezystorem 10-33k pojawia się tam piękny przebieg prostokątny o wypełnieniu 50% i amplitudzie równej napięciu zasilania. Nie ma sensu wstawiać obrazka. Niestety nie mam danych dotyczących prędkości obrotowej tego wentylatora, ale przy napięciu 12V okres tych impulsów to...
Pamiętaj, że czas musi być krótszy od czasu przejścia pojedynczej karty. Najlepiej aby nie przekraczał połowy tego czasu. Da to zapas na wahania prędkości taśmy. P.S. No i jeśli jest duża ilość impulsów to czasówka najlepiej z wyjściem np. open colector.
witam za 2 dni mam montowac auto: Citroen Xara Pikasso 1.6 kat 2002r nr silnika 10FX3F1387... na taksówkę. Potrzebuje podłączyć się pod impulsy prędkości, ale nie wiem gdzie znajdę je. W Autodacie 2004r wogóle nie ma takiego silnika... Dziekuje za pomoc!!
Witam, Wiem, że temat przedawniony, ale może komuś się przyda... Tego typu przepływomierze. Podają wyniki z czapy, wartości które podaje dokumentacja można sobie wsadzić w buty. 90% tego typu zabawek produkuje chińczyk. A parametry na papierze w ogóle są pomylone, albo zupełnie od czegoś innego. Aby poprawnie używać takiego przepływomierza, trzeba podłączyć...
Chce zbudować maszt pomiarowy prędkości wiatru , do tego celu chce użyć czujnika prędkości wiatru Viking 02041_V Nie jestem pewny, ale Twój anemometr wygląda jak mój, a mam Kolejne moje pytanie co jaki czas rejestrować ilość obrotów co minutę czy rzadziej . Ja zbieram impulsy z anemometru przez minutę, każdy impuls mnożę przez 2.4km/h (u mnie impuls=2.4km/h)...
Trzeba zastosować dzielnik przez dwa. Poszukaj.
Dzięki, trzeba będzie pomyśleć o hardware :) mam tylko jeszcze jedno pytanko. mając ilość cykli zegarowych, jak zamienić je na czas? Bo np. Wynik z czasem otwarcia wtryskiwacza będe miał w cyklach zegara a nie np. w us czy tam ms. Czy może trzeba 1sekunde podzielić na częstotliwość kwarcu i to co wyjdzie pomnożyć przez liczbe cykli i mamy czas w sekundach?...
Skoro czujnik podaje impulsy cały czas, to wynika że sterownik przestaje go widzieć po nagrzaniu.
Witam, skoro wynik pomiaru prędkości obrotowej ma być podawany w powszechnie stosowanej (choć nielegalnej) jednostce, czyli w obrotach na minutę , to ilość otworków, czy innych znaczników (można używać np. czujnika magnetycznego), musi być całkowitą wielokrotnością 60, a najniższa liczba całkowita to przecież jeden. Wtedy na jeden obrót wału na sekundę...
200 taktów to jeden obrót, chcesz uzyskać 720 obrotów na minutę czyli: 200 x 720 = 144000 impulsów (taktów) w ciągu minuty, teraz musisz wyliczyć impulsy w sekundzie: 144000 : 60 = 2400 impulsów na sekundę, teraz zamieniasz to na Hz czyli: Częstotliwość 1 herca odpowiada występowaniu jednego zdarzenia (cyklu) w ciągu 1 sekundy - masz więc po prostu...
Witam . Wentylator ten jak zapewne wiesz ma trzy przewody . Dwa do zasilania i jeden który podaje na płytę główną impulsy . Impulsy w wentylatorze są wytwarzane w prosty sposób . W większości wentylatorów jest użyty czujnik Hala . To taki "śmieszny" element który zmienia stan swojego wyjścia z "1" na "0" i odwrotnie w chwili gdy znajdzie się w odpowiednim...
Światło słoneczne będzie zakłócać, ale impulsy powinny być wyraźnie widoczne. Możesz pomóc, umieszczając fototranzystor w jakiejś krótkiej rurce. Jakieś magnesy na walku albo czujnik reluktancyjny pewnie odpada przy takiej prędkości obrotowej. Jeżeli nie potrzebujesz mieć cały czas wyświetlanej prędkości, a tylko raz na jakiś czas ją zmierzyć albo wyregulować,...
Mozna to zrealizować na dwa sposoby: 1. Za pomocą przerwania zewnętrznego INTx zliczać ilość impulsów. Podobny temat już jest: 2 Zliczać impulsy na wejściu ICR Podobny temat masz poniżej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Ta prądniczka dwu - przewodowa jest analogowa tzn. tak samo generuje sygnał jak czujnik ABS - sinusoidę. I w takim podłączeniu ani biały ani brązowy nie był podłączany do masy. Tacho ma 4 gniazda: A B C D. A - jest wtyczką zasilania B - obsługuje prądniczkę C - wyjściowa (CAN i inne ) ale na pinie 3 jest podawany sygnał prędkości w postaci impulsów...
Wyście cyfrowe, zdaje sie 2 impulsy na obrot. Analog to bezsens, bo trzeba stosowac przetwornik A/D w kontrilerze obrotów. A skoro wiatrak i tak ma sterownik elektroniczny, to wyjscie cyfrowe to juz maly problem.
Przy 25km/h koło wykonuje ok 0.4 obrotu na sekundę. Przy oczekiwanej "gęstości" pomiaru co 0.1s, wykona tylko 0.04 obrotu! Potrzebujesz czegoś co ma setki czy tysiące impulsów na obrót. Stąd może zainteresowanie silnikiem krokowym, bo on ma skok bardzo mały. Jeśli interesuje Cię tylko prędkość, to można poszukać innych rozwiązań, np: prądnica tachometryczna...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Witam, Czy przy takiej rozdzielczości da radę?? Jasne że da radę pytanie jaka dokładności jest Ci potrzebna . Przy zastosowaniu szybkich liczników jak radzili koledzy będzie ok. Nawet z timerem będzie ok. Implementowałem podobną rzeczy jak Ty. Miałem enkoder, zliczałem impulsy w czasie z zastosowaniem timera a następnie wynik jeszcze uśredniałem. Miałem...
Najpierw należy określić: ilość wyświetlanych cyfr - 5 (dla maksymalnej wartości obrotów 10000 i dokładności 1 Pojemność licznika - 4 dekady (np TTL 4x7490) Czas pomiaru 1 minuta jest zdecydowanie za długi . Należy w obracającym się kole nawiercić na obwodzie 60 otworków i czytać impulsy światła, tak jak w starego typu myszkach komputerowych. Wówczas...
układ nie działa, brak napięcia na wyjściu niezależnie od ustawienia potencjometru. No cóż, dziwne by było jakby działał. Wartości elementów masz dla zakresu 10kHz, sprawdź jaką masz częstotliwość na impulsatorze, przelicz to na zakres dostępnych prędkości i oblicz, posługując się opisem w datasheet, jakie powinieneś tam dać kondensatory i rezystory....
Z lewej strony masz : Bat+ i Bat- tu podłączasz akumulator 14V. Kan+ i Kan- to zasilanie odbiornika napięciem 5V, również zasili Ci serwo steru kierunku, Signal to impulsy z odbiornika do regulacji prędkości obrotowej silnika który łączysz do zacisków z prawej strony schematu. Ten regulator spełnia dwie funkcje, reguluje obroty silnika i dostarcza napięcia...
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Wniosek z tego że to radio do tego auta nie było przystosowane. K-bus to komunikacja z komputerem auta w celu komfortowego kodowania i diagnozy radia przez złącze diagnostyczne auta, GALA to impulsy z prędkościomierza do podgłąśniania radia w stosunku do prędkości jazdy, a MUTE to wyciszanie radia z zestawu głośnomówiącego gdy dzwoni telefon. Nie są...
Witam, mam wielką prośbę o pomoc z podłączeniem silnika krokowego NEMA 17 ze sterownikiem (klonem) pololu drv8825. Chciałbym używać ww. z biblioteką Accelstepper ale nie udaje mi sie ruszyć silnikiem mimo, iż kombinuję z pinami i kabelkami od kilku godzin. Mój silnik ma przewody o kolorach czerwonym, niebieskim, zielonym i czarnym, bierze 1.7A. Na...
Działanie ABS też ma wpływ na sterownik silnika. ECU pobiera informacje o prędkości pojazdu niezbędnej do określenia obciążenia silnika na podstawie prędkości kół. W w większości układów ABS pomiar prędkości pojazdu to uśredniona wartość kół przednich. Uszkodzony pierścień koła potrafi wyczyniać cuda, ale to możesz sprawdzić clipem poprzez procedurę...
Sygnał obrotów bierzemy z kostki od TACHO pin 7 ( ta sama kostka, do której podłączony jest impulsator) Pin 7 (kostka żółta B od tachografu) to sygnał wyjściowy prędkości Vimp (z tachografu), a nie RPM. Nie bedzie działał obrotomierz dalej. Na tym pinie tachograf wysyła impulsy prędkości. Zaznaczam "TACHOGRAF WYSYŁA" , a nie odbiera. Ty wyrzuciłeś...
Witam Chciałbym was poprosić o pomoc robię prace dyplomowa stanowisko do badania silnika BLDC i niedawno wpadłem z promotorem na pomysł aby wykonać pomiar prędkości obrotowej tego silnika przez mikrokontroler nie ukrywam ze ta Odnosnie programu dla kalkulacji RPM: Jezeli akceptujesz niska dokladnosc pomiaru wynikajaca z wybrania "Wait 1" jako podstawy...
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
impulsy czujnika prędkości impulsy wtryskiwacza odpowiedź impulsy
gasną światła skoda fabia kontrast jasność radio symphony
makita migają diody tas5719 zasilanie
Baxi Luna 3 Blue - Samoczynny Wzrost Ciśnienia Kontrolka STOP w Renault Laguna II po programowaniu