wyjmij silnik sprawdź szczotki >>>>wyjmij moduł sprawdź luty
Sprawdź czy napięcie dochodzi do silnika a jak nie to sprawdź przekaźnik na module.
A moze zly eeprom w module? A drzwi chociaz blokuje?
Od czego zacząć poszukiwania? Od sprawdzenia obecności napięć zasilających na module sterującym .
Zostaje do sprawdzenia silnik, ew blokada drzwi, moduł
Sprawdź NTC suszarki i jego połączenie z modułem.
Do sprawdzenia moduł górny i wiązka połączeniowa z modułem dolnym(głównym).
-wyczyść połączenia wiązki z modułem -sprawdź sam moduł zwłaszcza triak zasilana pompy - sprawdź grzałkę i presostat - sprogramuj na nowo eeprom jak nie pomoże wymień moduł
Czujka NTC powinna w temperaturze pokojowej(20°C) mieć rezystancję około20kΩ, sprawdź ciągłość połączeń czujki aż do płyty modułu.
jeżeli szczotki silnika są odpowiedniej długości,>>>>walnięty moduł
Jeżeli układ ciśnieniowy czysty, hydrostat i elektrozawór sprawny to szukaj w module.
Jest to sygnał o braku komunikacji między panelem sterowniczym a modułem, sprawdź jakość połączeń na modułach i ciągłość okablowania, może być też uszkodzony moduł.
No to trzeba sprawdzić co steruje bramką triaka.
Jeśli dobrze widzę na zdjęciu (trochę niewyraźne) to ten tranzystor służy do sterowania diodą LED. Myślę że dla sprawdzenia sprawności modułu możesz go podłączyć bez tego tranzystora i jeśli będzie działał to potem będziesz szukał tranzystora.
Witam. Uszkodzenie modułu nie zawsze jest widoczne na zewnątrz. Warto sprawdzić blokadę, grzałkę, elektrozawory i ostatecznie dać moduł do sprawdzenia elektronikowi np od RTV.
A co z przekaźnikami? Jak sprawdziłeś silnik?
Czujniki widzę, są tanie, więc na pewno kupię nowy i sprawdzę, a ten obwód/moduł jak sprawdzić?
Wygląda to na zanik zasilania, sprawdź filtr PZ i popraw luty na module, sprawdź jeszcze wtyczkę na kablu czy nie jest wypalona
Witam do sprawdzenia silnik i okablowanie jeśli to sprawne to do sprawdzenia moduł może być upalona ścieżka lub przekaźnik
To panel sterowania, nie moduł mocy. To czego szukasz będzie z tyłu na dole w rogu obudowy.
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
Uderz z tym modułem do lokalnego serwisu autoryzowanego Indesita, niech go zaprogramują na nowo.
Do wymiany:rezystor R21 - 10Ω/2W drutowy, układ TNY264PN, kondensatory C16, C17, C20 i lepiej wstaw też dławik. Do sprawdzenia diody: D2, D7, D9, D10. Rezystor pali się z powodu uszkodzonego TNY264.
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Jeżeli sprawdziłeś silnik, tak jak opisałem i wszystko z silnikiem jest w porządku - moduł do wymiany.
gratuluję spalony moduł wykonawczy krótko mówiąc do wymiany dolny moduł z pamięcią eeprom
Witam. Będzie to problem z modułem,przekażnik,lub jego sterowanie,trzeba to sprawdzić.
Jeśli tak sytuacja wygląda to należy sprawdzić moduł sterujący pod kątem uszkodzenia: https://north.pl/karta/modul-elektronicz...
Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek węglowych silnika napędowego a następnie blokada drzwi jak już pisał moderator (at)mrice. Blokada drzwi: https://czesciagd.pl/blokada-drzwi-indes... Masz też moduł sterowania pracą silnika: https://electrodocas.fr/ariston-indesit-...
witam podaj numer s/n sprawdzę jaka płyta ci przysługuj i eprom może coś będę posiadał na składzie
Do sprawdzenia silnik - szczotki, kostka, jakość połączeń, jeżeli to jest Ok, do sprawdzenia moduł - ciągłość połączeń, zimne luty itd.
Jestem ciekawy jaka mogła być przyczyna tej usterki, nic nie dzieje się bez przyczyny Prawda, sprawdź na które piny wychodzi sterowanie z tego triaka, zaznacz i wrzuć foto, jeśli dobrze pamiętam, to sterowanie blokady drzwi.
sprawdź kostkę silnika dokładnie czy nie ma śladów zalania czy nie poluzowana jest jakaś wsuwka Czasem zdarza się że konektorki te "męskie" w kostce silnika, cofają się przy wkładaniu złącza, a najczęściej traci połączenie tacho (niskie napięcia). Trzeba sprawdzić połączenia na kostce silnkowej modułu.
Nie wiem czy wystarczy takie Mogą być tyle, że nie rozwiązują Twoich wątpliwości, a moich podejrzeń... Zatem na moich foto masz te opisy do sprawdzenia :D https://obrazki.elektroda.pl/5622864700_... https://obrazki.elektroda.pl/5016481000_...
Witam. Chciałem się zapytać czy któryś z Kolegów zna może prawidłowe parametry modułu tej pralki i mógł by podpowiedzieć jak go sprawdzić?
Umieść ten temat w dziale AGD Serwis może ktoś ma taki moduł i sprawdzi elementy.
Lepiej oddaj moduł w ręce fachowca jeżeli filtr będzie podawał napięcie 230V. W razie gdybyś nie znalazł elektronika to nowy moduł kosztuje tyle: https://zamienne.com.pl/pl/p/C00270972-M... Moduł wymaga jeszcze zaprogramowania.
Do sprawdzenia jest moduł, zobacz w które miejsce w module zasilania wchodzą przewody z blokady pralki i zrób zdjęcie. Może być tak że prąd dochodzi do blokady ale sygnał załączenia urywa się gdzieś na module.
Jak w temacie ,pomierzone wszystkie czujniki ok ,agregat włącza sie po zmostkowaniu. Pozostaje chyba tylko moduł sterownika tylko nie wiem jak go sprawdzić. Bardzo prosze o pomoc.
Wyjęty był jako działający - niemniej ząb czasu odcisnął swoje piętno. Masz możliwość sprawdzenia jej czy nadal żyje?
Masz wiadomość na PW.
A sterowanie Q9 sprawdziłeś?
W tych pieniądzach moduł i blokada, to kolega może zacznie się rozglądać za nową pralką . A wtedy kwota kilkuset złotych będzie musiał dać się przełknąć .
Sprawdź jeszcze na module - triaka. Jest on umieszczony na radiatorze i przytrzymywany sprężyną lub wkretem. Najlepiej - podmień.
Może warto podmienić i sprawdzić moduł.
sprawdź luty przekażników na module
dotrzyj szczotki i sprawdź triaczek na module
Przetwornica na module pracuje :?:
Zasilacz modułu sprawdzony?
Jak w temacie. Grzałka sprawna ,termostat i hydrostat również. Brak wysterowania przekaźnika grzałki. Elementy na module elektroniki wyglądają na sprawne. Interesuje mnie co to jest za czujka przylutowana do tego modułu na czarnym 2 żyłowym przewodzie? Rozebrałem to, w środku na kawałku płytki siedzi jakiś element SMD wyglądający jak kondensator. Całośc...
sprawdź miernikiem silnik i pompe W pierwszym poście leonard666 pisał że to wszystko sprawdzał po co więc radzić to co było wykonane . Leonard666, przeprogramuj eeprom , zawartość wsadu masz w bazie wsadów Elektrody.W swoim logo masz "troszkę rtv" więc myślę że sobie poradzisz . Powodzenia .
Wyciągnij moduł i przejrzyj go dokładnie, wymień też kondensatory elektrolityczne, popraw podejrzane luty i sprawdź efekt pracy.
A czujka w grzałce dobra? Sprawdzona?
Bardzo proszę o sugestie. Zaczyna się od sprawdzenia silnika a nie dłubania w module.
Mimo wszystko sprawdź stan szczotek węglowych silnika bo to one są podejrzane w pierwszej kolejności: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Następnie trzeba będzie sprawdzić moduł sterujący.
Przy tego typu uszkodzeniach to loteria, zdarzało się że elementy paliły się lawinowo. Na początek możesz sprawdzić triak blokady drzwi. Wykonaj dokładne zdjęcia modułu i przedstaw na forum, może coś zdziałamy.
A R21 10R tak? tylko nie wiem co z dławikiem? :arrow: Tak rezystor R21 = 10Ω/5% Tylko nie wiem co z dławikiem? :arrow: Dławik zostaw w takim stanie w jakim jest na chwilę obecną :D ten R20 jaką ma mieć rezystancję :arrow: 220KΩ /5% http://obrazki.elektroda.pl/4334206800_1...
Posiadam Moduł do lodówki ARISTON Typ CM01XE Mod MBA 3832 C Cod.93260060101.Moduł pochodzi z lodówki gdzie pracowała sprężarka i był brak chłodzenia. Proszę sprawdzić bo Ariston i Indesit były podobne.
Najlepiej wezwać serwis albo zanieść do serwisu, no chyba że w starym module nie uszkodziła się pamięć to możesz ją sobie sam przelutować.
Sprawdź kondensatory w module sterującym.
Spróbój suszarką do włosów wysuszyć moduł. Przedtem jednak sprawdź czy nie ma brudów, mokrego kurzu miedzy elementami, bądź wypalonych ciemnych, pajęczynkowatych ścieżek.
Zaznaczone elementy to wierzchołek góry lodowej niestety.
Na stole nic nie zrobisz. Zrobi :) . Wybierak(potencjometr) programów wymień albo napraw. Wylutuj wybierak i sprawdź jak zachowuje się moduł. Ma na chwile mrygnąć dioda blokady drzwi, następnie ma zgasnąć i na końcu na gołym module na wygenerować F03.
https://north.pl/karta/482000022672-grza...
sprawdź czujkę NTC oraz jej połączenie z modułem
Hello! Potrzebuję moduł elektroniki IWD WYŚLIJ na Słowenii? Ile Euro? http://obrazki.elektroda.pl/8254078600_1...
Wziąłem probówkę i sprawdziłem styki na grzałce i co wyszło, że są dwa i dlatego nie grzeje, musi być coś z modułem sterowania?
Właśnie wersja C jest bez wyświetlacza (C- clasic, D-digital). Pralka pewnie dlatego nie rusza, bo jest uszkodzony moduł, ale nie będę Ci na siłę wciskał części na siłę.
Może ten by pasował zrób zdjęcie z pokrywek modułu https://sprzedajemy.pl/indesit-iwsc-5125...
Blokada odpada. Pewnie było przepięcie i moduł poleciał.
Oczywiście ośkę możesz olać, jak będzie inna, to też nic się nie powinno stać. :)
To jest triak, taki sam jak Q11 i Q12.
Wyjmowanie grzałki odpuść sobie! Wystarczy ją pomierzyć - rezystancja grzałki powinna wynosić dwadzieścia kilka omów (pomiędzy zaciskami) i ponad 200kiloomów miedzy zaciskiem i obudową. Jeśli tak jest nie męcz się z wyciąganiem grzałki - jest dobra! Sprawdź przekaźniki.
http://obrazki.elektroda.net/10_12460807... http://obrazki.elektroda.net/10_12460807...
Najlepiej jakbyś zapodał kilka zdjęć podejrzanych miejsc na module .
Trzeba od czegoś zacząć ja bym zaczął od sprawdzenia modułu.
ustaleniu symbolu elementu Q018 Triak Z0607.
Termistor możesz sprawdzić odlutowając przewody od modułu. Wszystko widać na załączonym rysunku.
Sprawdź, wyczyść wszystkie połączenia na module.
Sprawdziłem blokadę, jest na 100% dobra, może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, w miedzyczasie przelutuje dolny moduł i sprawdzę ciągłości ścieżek.
będę przynajmniej bogatsza o parę umiejętności. Jeśli kolega od urodzenia jest kompetentny i już w pieluchach naprawiał wahadłowce, to zazdroszczę i podziwiam. Zatem zaczynamy naukę szanowna koleżanko... Jak już podano czym tego nie robimy i tego należy się zawsze do końca życia stosować. Zrobiono zdjęcie na którym widać tylko to co my wyssaliśmy z...
Jeżeli to druga od lewej strony to problem zgzaniem do sprawdzenia grzałka, bezpiecznik termiczny (ITR),i okablowanie, gdy wszystko gra to jeszcze do sprawdzenia moduł.
https://obrazki.elektroda.pl/6217173100_...
Zakładam że silnik pomierzyłeś z poziomu złącza J9 i wszystko jest w porządku. Elektronika zapamiętała sobie: F01 razy 4; F02 razy 8 ; F08 razy 1. Przemierz przelotki od przekaźników do ULN2003 , na 12 pinie ULN sprawdź obecność impulsów wyzwalających triak silnika, ewentualnie podstaw ULN i triaka Q1. Przy elektronice były wykonywane jakieś manewry...
Po prostu połącz te upalone ścieżki posprawdzaj elementy w okolicy przepalenia zacznij od warystorów i diod
to po takim strzale moduł DEA603 umarł. Ale i "umarłego" można wskrzesić :) Nie rozumiem jednego - dlaczego nikt nie sprawdził na samym początku MCU?
(at)tico W modelu Indesit IWD61051ECOPL/E występuje 9 (słownie: dziewięć) różnych modułów. Podaj I.C i S/N zobaczę ile taka przyjemność kosztuje. Wymiana sterownika załatwi sprawę. Pompę zostaw w spokoju, "magiczne" programowanie - nie rozwiązuje takich problemów. Kwestia czujnika liniowego, ale tutaj raczej pojawia się F05. Bez klucza sprzętowego nie...
Wypadałoby sprawdzić elektrolity na module mocy ( tym obok silnika)
sprawdź grzałkę,silnik,blokadę,wiązkę przewodów,elektrozawory oraz moduł
Zasilanie do panelu to jedno, komunikacja to drugie. Do sprawdzenia wszystkie 4 przewody. PRzy okazji mikroprzełącznik od włączania. Nie mniej problem bedzie najpewniej w module na dole.
1206 i 805 (powinno być 0805) to kody oznaczające wielkość elementów. 1206 jest większe niż 0805.
Typowym trybem uszkodzenia warystora jest zwarcie, Dodam , że typową przyczyną uszkodzenia warystora jest podanie na jego wyprowadzenia napięcia przekraczającego jego wartośc katalogowa 275V AC , praktycznie zjawisko to wystąpi przy upaleniu zera w sieci trójfazowej i pojawieniu się w gnieździe zasilającym urządzenie napięcia 400V AC lub w czasie wyładowań...
Zrób zdjęcie modułu
Może posiada ktoś taki moduł Indesit 0283.06 i mógłby sprawdzić co tam dokładnie ma być? Zatem proszę wszystko na foto :) https://obrazki.elektroda.pl/3695826200_...
może być uszkodzony moduł
Sprawdź jeszcze kondensator silnika. Jeśli nie on to tylko ten moduł.
Sprawdziłeś elektrozawory?
Do sprawdzenia układ hydrostatu .
Witam do sprawdzenia silnik oraz trjak silnika na module
- wyczytałem, że jest to błąd silnika i warto sprawdzić tachometr a więc pytanie jak to zrobić? Jak go przemierzyć? Przede wszystkim pełne pomiary silnika, materiału o pomiarach silnika jest w bród na forum. W następnej kolejności moduł.
sprawdzenie modułu skuter sprawdzenie modułu miernikiem sprawdzenie modułu skutera
rozwiązać opóźnienie alarmu excel losować liczba dioda schottky anoda
firstchip fc1178bc epson l3250
Jak naprawić przyciski w monitorze? Silnik DTI nie odpala - diagnostyka i przyczyny