http://obrazki.elektroda.pl/7212286600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1325041200_1... Tu masz schematy. A to BT150 to tyrystor, ale odpowiedzialny on jest za ładowanie, a nie za kierunki.
Sprawdź moduł ,pomierz miernikiem niektóre elementy lub użyj funkcji szukaj .
(at)wiola2214 Słychać cykanie przekaźnika w module, a jeżeli tak to poprawić luty przy przekaźniku. Mogą być też nadpalone styki (brudne) w przekaźniku. Sprawdzić konektory na przewodach grzałki i modułu. Miernik uniwersalny w łapki i sprawdzać...
Obstawiałbym programator pralki, albo raczej grzałka, ewentualnie sprawdź moduł pralki miernikiem.
Miernikiem trzeba sprawdzić, czy do modułu dochodzi napięcie.
i60 - Overheating Temperature higher than 78°C - zmywarka się przegrzewa Czujnik NTC, hydrostat, moduł - do sprawdzenia. Miernik w dłoń i do dzieła.
Podobały się - ok. Tylko czemu w żadnym stopniu nie są związane z wysterowaniem wzmacniacza? Przecież można znaleźć wzory skali logarytmicznej, czy nawet w watach...
Przejrzałem i nie znalazłem żadnych uszkodzeń mechanicznych, bezpieczniki OK (sprawdzone miernikiem), przekaźniki sprawdzone, jest OK, ciągłość przewodów sprawdzona miernikiem. Wyłączniki stop OK, sprawdzone miernikiem, zostaje moduł, nie wiem, jak sprawdzić i czy może mieć z tym coś wspólnego.
Masa arduino oraz zasilacza 12V jest połączona? Sprawdź dla pewności miernikiem wyjścia modułu (czy przekaźniki rzeczywiście działają), opis jakie styki powinny mieć przejście masz w moim poprzednim poście. Ten moduł występuje też w wersji z przekaźnikami na 5V, wtedy nie trzeba oddzielnego zasilania.
Sprawdzić testerem czy moduł abs widzi ten czujnik. Sprawdzić miernikiem czy czujnik jest sprawny. Zmierzyć odległość od czujnika do koronki piasty. Zepsułeś system abs
Zapewne jest to rezystor. 34r może sugerować, że w obudowie są zawarte dwa rezystory 34omy. Ale to musisz sprawdzić miernikiem.
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Problem polowicznie sam się rozwiązał. Pewnego dnia nie robiąc nic z auto ożyło. Przyczyną tego galimatiasu był prąd który nie dochodził do BCM. Tam gdzie 12v to było 1V. Teraz jest tak że zazwyczaj z rana drzwi działają z pilota, ale jak przejadę chwilkę to drzwi kierowcy nie działają (całą reszta otwiera się i zamyka jak naciskam przycisk na pilocie)....
Zacznij od sprawdzenia, czy napięcie dochodzi do modułu sterującego - oczywiście miernikiem. Jeżeli tak, to do sprawdzenia napięcia na module.
Obciąż to opornikiem rzędu 0,5k-1k i wtedy zmierz (jak (at)markos80 sugerował) . Dodatkowo możesz sprawdzić oscyloskopem czy może nie masz tam częstotliwości i miernik głupieje.
co można sprawdzić w tym module za pomocą miernika bądź innego sprzętu, aby zdiagnozować ten moduł, bo kosztuje on ok. 600 zł
Wg tej instrukcji: https://bazawiedzyeltrox.pl/wp-content/u... zaciski GND i PB napędu do zacisków L1 i L2 modułu (tylko na wszelki wypadek sprawdź miernikiem czy choćby żarówką, czy przy zadziałaniu moduł nie wystawia 230V na zaciski L1 i L2) Do zacisków S1 i S2 możesz podłączyć czujnik kontaktronowy (taki...
Jeśli chcesz reaktywować to trzeba wymontować moduł sterowania w kierownicy, ale najpierw odłącz akumulator na pewno trzeba wymontować poduszka oraz kierownica. Na module są zatrzaski delikatnie odpiąć i wydostać płytka, miernik do reki i sprawdzić wszystkie wartości wyjściowe oraz rezystory i czy nie ma uszkodzonej ścieżki. Lub poszukać moduł zamienny.
Nie da się to na 100% sprawdzić samym miernikiem uniwersalnym.
Witam do sprawdzenia moduł znajdujący się w dole pralki oraz silnik proponuje miernik nastawa omy
Pamiętaj o poprawnym ustawieniu adresu. Sprawdź najlepiej miernikiem piny między modułem wiznet a swichami. Ustaw tak jak jest w przykładzie... swiche od 1 do 6 na ON ( czyli do masy ) a 7 na OFF. Służę pomocą gdyż ostatnio też uruchamiałem ten moduł i miałem pewne problemy.
Kable oraz złączki nie mają nigdzie przebicia bo ładnie dochodzi do wtyki Modułu. Rozumiem sprawdziłeś miernikiem oporność lub przejście? Piny we wtyce to 6 i 20. Jeżeli masz już pewność że CKP jest sprawne i połączenie aż do modułu jest pewne to: Spróbuj delikatnie Delikatnie! podgiąć konektorek we wtyce. Tak byś miał pewność przejścia. Może się wtyka...
Albo uszkodził się programator piekarnika, albo grzałka. Piekarnik jest na gwarancji, więc jeśli tak, warto spróbować zgłosić reklamację. Jeśli nie jest już na gwarancji, można rozważyć skrócenie drogi i skorzystanie z usług serwisanta. Jeśli masz ochotę na samodzielną naprawę, to mogła się zepsuć albo grzałka, albo programator. Można też przyjrzeć...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Sam fakt, że wirnik w silniku pompy się obraca, nie świadczy jeszcze o jej sprawności. W kostkę zasilającą pompę typowe sondy od miernika da się wcisnąć. Można też zdemontować moduł i sprawdzić elementy wykonawcze.
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie
Myślę, że odpowiedź już padła. Do sprawdzenia moduł zapłonowy.
A jest opcja, że jakiś elektronik który naprawia np. telewizory czy komputery mi sprawdzi cały ten układ?
Tak, sprawdzone miernikiem, oraz moduł startera klikanie było. Zastanawia mnie bezpiecznik startera czy nie lepiej dać tam 20A zamiast 15A. Albo padł komputer :(
Poprawność sygnału można sprawdzic tylko oscyloskopem, miernik nic nie pomoże.
Nie chodzi o spryskanie tylko o sprawdzenie czy w czasie pracy wcześniejszej kabel w środku izolacji nie pękł ,w rezultacie tego nie widać natomiast pod izolacją jest kabel-żyła zerwana .Prześwietliłeś miernikiem kabel z modułu do silnika? a to że cykają przekażniki nie świadczy o tym że załączają ...wymontować i sprawdzić .
Po pierwsze sprawdzenie miernikiem na ciągłość wszystkie bezpieczniki, potem diagnoza wszystkich modułów. Jak źle jest to koszty będą spore .
Nic tam miernikiem nie sprawdzi, najczęściej pada moduł, czego widowiskowym efektem jest nawet to: http://obrazki.elektroda.net/74_12161896...
W napędzie +24 i PBSW to step by step - to wejście sterujące otwarciem / zamknięciem. W WiFi Garage Door Module to S1 i S2 może coś pomoże: https://obrazki.elektroda.pl/6757787800_... https://obrazki.elektroda.pl/8451614800_... Niestety na żadnym schemacie nie ma oznaczonego co dokładnie mamy pod S1 S2 czy to bezpotencjałowy...
Do tego modelu pasują: [url=https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci... oraz [url=https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci... W innych sklepach dostępny za ok. 2 tygodnie alecena 750-850zł. Trzeba by wykonać podstawowe pomiary...
Terminator linii CAN ma impedancję 50 Ohm. Odbiorniki czyli moduły podpięte są równolegle. Musisz znać fizyczny przebieg kabla aby miernikiem sprawdzić ciągłość linii. Tak jak pisałem, ustal ODISem co fizycznie siedzi na każdej parze, ale tu można zaryzykować i dać bypass linii do modułu skrzyni z linii silnika. Zrozumiałeś mój wpis ? jeśli nie to niczego...
brak GRZANIA gdzie szukać usterki? Sprawdzić grzałkę i i jej sterowanie. "Przejechać się" miernikiem po przewodach od modułu do grzałki.
Sprawdzę to zwykłym miernikiem ?
Jak najlepiej sprawdzić ten moduł? Sprawdzałem miernikiem - zwarć nie ma , diody przewodzą prawidłowo.
Jaki masz zasilacz ? Pamięć masz w jednym module ? Sprawdź MIERNIKIEM napięcia zasilacza.
Zostaw TDA w spokoju. Sprawdź R221,222,225,226. Przy strzale w kineskopie potrafił się uszkodzić R224 470ohM. Podstaw C528,529,530 -dolutuj na chwilę. A Ug2 ustaw na około 450V( uwaga na miernik).
https://obrazki.elektroda.pl/6128729000_... Wiem, że najlepiej by było oddać jakiemuś elektronikowi, ale hobbistycznie też zajmuję się małymi naprawami. Sprawdziłem ten moduł miernikiem i wydaje mi się że na 80 procent znalazłem uszkodzoną cześć, ale nie potrafię znaleźć tej części z opisu na zdjęciu zaznaczyłem tą cześć...
Witam, Zwróć uwagę na poziom zasięgu sieci GSM z jakiej korzysta moduł. Bo z tego co widać w sms-ie statusowym to raczej dobry nie jest. Pozdrawiam. PS: Sprawdź miernikiem czy moduł wystawia wyjście po komendzie sms. Następnie do sprawdzenia jak reaguje centrala na fizyczne zwarcie do masy wejścia zał / wył czuwanie.
Bezpiecznik sprawny, ale czy jest napięcie na module ?, i to sprawdzone żarówką min 21W, oraz miernik w rękę i sprawdź napięcia na CAN H i L modułu J518
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
Rezystancja czujnika NTC na wtyczce przy module miernik ustawiony na 20k=7,80 To trochę za dużo.W takim razie sprawdż rezystancję samego czujnika i na wtyczce.Powinny być takie same. tranzystor sterujący przekaźnikiem i czy go wylutować do sprawdzenia Ten tranzystor znajduje się z drugiej strony (SMD do montażu powierzchniowego)Znajdziesz go po ścieżkach...
Tak mam taki moduł miernika i bocznik 50A Możesz go spokojnie włączyć w obwód prostownika, a jako że masz tam napięcie poniżej 30V, to zasilanie ustroju pomiarowego może być bez C1, R1, D1
Któryś z modułów może robić zwarcie albo być uszkodzony. Musisz sprawdzić oscyloskopem jak "nadaje" CAN napędu. Albo od biedy sprawdzić miernikiem. No i zająć się tym błędem czujnika.
Może zadziałać, ale dodałbym chociaż rezystor rzędu 220 Ohm przy diodzie, wtedy na pewno się nie spali. Spróbowałbym, ale od razu mówię: ten układ jest maksymalnie uproszczony i nie jest doskonały. Tu kolega ma lepsze schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... Moduł nie powinien się uszkodzić, jeśli układ zostanie czysto polutowany...
Moduł wygląda jak wierna kopia modułu stosowanego w skuterach 50 cm³ 2T Yamahy do 2004 roku. Nie ma możliwości sprawdzenia modułu zwykłym miernikiem, częściowo jest to wykonalne ale wymaga to dogłębnej znajomości tematu. Sprawdź iskrę z odłączonym przewodem czarno-białym (gaszenie). Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
Czy jest możliwe sprawdzenie, na stole, taki moduł, tj. przetwornik analogowo/cyfrowy? Czy moduł jest sprawny? Jak to można sprawdzić? Mam zasilacz, generator, miernik, oscyloskop. Z góry dziękuję za pomoc.
1.uszkodzony czujnik ABS przy kołach. 2 .uszkodzony przewód łączący czujnik ABS z modułem (nadkole). sprawdź miernikiem 3. uszkodzony moduł ABS (zwarcie przekaźnika ,miałem taki przypadek)
Czy sygnał z anteny jest pewny ? Sprawdzony miernikiem lub na innym urządzeniu ?
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Moduł jest zupełnie suchy, wina siedzi w wiązce. Tylko czemu jak nic w nią nie ingerowałem wszystko wróciło do stanu z przed pierwszej naprawy? Mam pytanie, jak miernikiem sprawdzić ciągłość kabla? Bo wypnę kostkę z modułu i sprawdzę każdy jeden kabelek miernikiem i wtedy chyba się dowiem, który tyle miesza.
Kontrolka świeci, może wcale sterownika nie ma? dokop się do modułu i sprawdź miernikiem przejście kabla diagnozy do złącza diag.
Dławik wygląda na uszkodzony, ale możesz sprawdzić "przejście" miernikiem. Wartość 1mH, dostaniesz w sklepie z częściami elektronicznymi bądź w internecie.
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Sprawdź czujnik położenia wału.Odepnij wtyczkę od modułu EDIS i zmierz rezystancję pomiędzy kablem niebieski zielony i niebieski żółty
Oj, sprawdzi. Ten moduł stosowny był małym motocyklu Chart bądź mikrociągniku rolniczym RJS 1. Zazwyczaj uszkadzał się tyrystor.
Witaj, nie potrzebnie komplikujesz temat, poczytaj troche o co chodzi z tym CAN. Moduł musi dostać stały + i mieć stałą masę. Miernik w rękę i do dzieła. Reszta sygnałów też jest do sprawdzenia miernikiem. Wrzuć kilka zdjęć i pokaż z czym walczysz.
Ten Longi, którego podałem jako przykład, ma 172x113x3 cm. Niewiele dłuższy (trochę szersz niestety), a mocy masz dużo więcej, jest monokryształ (ten stary raczej jest poli) i jest nowy :-) Te stare też mono, jasne, że nowe są mocniejsze, jednak różnica w powierzchni też duża 1,28 m2 i 1,94m2 nie 10, a 15 lat. Producenci raczej używają nowych komponentów,...
I coś było osmolone. Nie wiem jak to sprawdzić. Osmalenia nic tu nie znaczą, a sprawdzić tylko miernikiem i skoro nie umiesz to niech ten moduł sprawdzi dobry elektronik :)
Jakieś pomysły? Tak jak w przypadku każdej awarii - pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Naprawa tej zmywarki będzie dla Ciebie nie lada wyzwaniem, skoro bez sprawdzenia elementów wykonawczych wziąłeś się za bezsensowne sprawdzenie modułu mocy. Dlaczego wszyscy zaczynają naprawy od końca? Na którymś elemencie wykonawczym jest zwarcie, i moduł przechodzi...
Co do tego schematu to napewno zadziała . Jeżeli chodzi o moduł to bez miernika ciężko coś jednoznacznie doradzić . Niewiadomo czy na cewce przekaźnika mamy stały (+5V), i sterowanie jest (-), czy na odwrót. Prawdopodobnie sterowanie przekaźnika jest z z pinu 1 (lewy dolny) . Można delikatnie przeciąć ścieżkę przy pinie1, zeskrobać lakier ze ścieżki...
kolego sugeruje sprawdzić jaki format jest ustawiony w desce musi być CID. Moim zdaniem centrala powinna być podłączona do zacisków LINE na module- sprawdź miernikiem na krórych zaciskach masz napięcie lini telefonicznej, uwaga może być nawet 60V DC.
To teraz sprawdź główny kabel zasilający(przed modułem) żarówką nie miernikiem z biedronki.
Drogi kolego, osmalenie to wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/57_12040705... Ty masz po prostu ślady nagrzania których czepiłeś się jak rzep psiego tyłu. Piszesz trzy posty o swoich podejrzeniach w kwestii modułu i... czekasz na głos z nieba? Jeśli naprawdę chcesz coś sprawdzić, a nie wróżyć z fusów to po prostu weź miernik i zmierz te elementy.
https://obrazki.elektroda.pl/8424109900_... chińczykach gaszenie to 1 przewód z modułu zwarty z masą, musisz sprawdzić, może kostki nie łączą, może stacyjka. Najlepiej byłoby mieć pewny schemat od danego modelu, żebyś wiedział, który to kabel idzie do gaszenia, ew. miernik i sprawdź, który idzie z modułu do stacyjki/wyłącznika.
Hm, trudno będzie na odległość. Zmierz miernikiem napięcia za przetwornicą zasilania, luty w module zasilania. Sprawdź też miernikiem sam przycisk, włącznik czy łączy.
Sprawdź każdy LED osobno miernikiem w tym module, na teście diody.
naciskałem tą gumkę w środku leciutko i coś pstrykało jakby się przełączał Dobrze. Teraz sprawdź miernikiem na stykach - najpierw samego przełącznika a następnie przy module (WI) czy jest przejście jak wciśniesz. Ostrożnie z membraną żebyś nie przebił.
Witam. Jak odepniesz wszystkie bufory Y to może sie uszkodzić moduł X . Odłącz najpierw zasilanie do Ysus I sprawdź miernikiem. Po chwili od włączenia powinno się wyłączyć ale sprawdzisz wartość. Potem podłącz Y a odłącz X i sprawdź. Teoretycznie przy zbitej matrycy zasilacz powinien na kilka sekund włączyć się poprawnie i zaraz wyłączyć. Pozdr.
sprawdź termostat zabezpieczający (potrafiły paść) przewód do którego masz umocowaną czerwoną końcówkę miernika idzie bezpośrednio do termostatu zabezpieczającego, a napięcie z modułu dochodzi do drugiego przewodu na tej kostce. Zdejmij ją z termostatu i sprawdź go omomierzem, jesli ma przejście to szukaj problemu na module lub wiązce elektrycznej drzwi,...
Chodzi o pomiar w gnieździe obd CAN HIGH I CAN LOW ? Miernikiem sprawdzić oporność ?
Na parowniku będzie za tylną ścianką wewnątrz zamrażarki. Sprawdź miernikiem czy ma przejście. Możesz na module znaleźć wtyczkę od grzałki na wtyczce zmierzyć.
Był dzisiaj serwisant i zaleca wymianę całego programatora za ok 700 PLN z robotą i dojazdem Chociaż szczotki silnika sprawdził i grzałkę :? Zanim zaczniesz grzebać w module (moim zdaniem niepotrzebnie) "przedzwoń" wspomniany triak jakimś miernikiem :!:
Klasyczny stabilizator proste podłączenie przejrzyj dokładnie musiałeś popełnić jakiś błąd przy montażu. Nie rozumiem tego odłączania masy krokodylkiem? Masa powinna być na stałe. Skoro spaliło się tyle modułów to zamiast bluetooth podłącz miernik (woltomierz) sprawdź, jakie jest napięcie i czy nie zmienia się w momencie przełączania. Dałbym niższe...
Miernikiem sprawdzić grzałkę, przewody między modułem a grzałką, moduł sterujący.
Ja przyjrzałbym się modułowi, sprawdzić przekażniki ich działanie miernikiem czy załączają napięcia na stykach. Sprawdzić silnik na upływność do masy.
Warto było pomierzyć moduł miernikiem ,to badanie mogło wskazać co robić dalej a tak to jesteś dalej w cz..... .
Przy 25km/h koło wykonuje ok 0.4 obrotu na sekundę. Przy oczekiwanej "gęstości" pomiaru co 0.1s, wykona tylko 0.04 obrotu! Potrzebujesz czegoś co ma setki czy tysiące impulsów na obrót. Stąd może zainteresowanie silnikiem krokowym, bo on ma skok bardzo mały. Jeśli interesuje Cię tylko prędkość, to można poszukać innych rozwiązań, np: prądnica tachometryczna...
Przecież spaliło Ci bezpiecznik drukowany na PCB, więc musisz mieć zwarcie na tym module. Miernik i sprawdzaj.
gniazda dobre, przewody dobre brak napięcia na kablach wychodzących z płytki /modułu/ Poza wizualnym sprawdzeniem miernik "też był w akcji"?
Pierwsze co to posprawdzaj bezpieczniki, i te w skrzynce i te duże za centralką. Częstym problemem jest również zamoknięcie modułu/ów sterowania centralką, lusterkami itp. Pozostaje jeszcze pytanie co ze światłem w kabinie... Kolega Ture11 dobrze prawi. Weź w rękę miernik i sprawdź napięcie w lampce (najłatwiej się dostać) jeżeli nic Ci nie pokaże to...
Niewykorzystane pole lutownicze jest pewnie zmostkowane z przewodem N (tutaj akurat jest brązowy). Odwróć płytkę i zobacz czy połączone ścieżką są te dwa pola, ewentualnie sprawdź przejście miernikiem.
A co z pomiarem między zielonym a brązowym, czarnym, czerwonym? Pomiary zrobione - wynik: 0 NIe chciałem wpisywać żeby nie zaczernić obrazu 0 czy Overload (OL, choć różnie to jest oznaczane na miernikach)? To znacząca różnica.
podaje link http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... proponuje zapoznać się z tym schematem podobne pralki i chyba podpasuje a napewno opis wyprowadzeń z silnika I uwaga z tymtrzymaniem bo silnik czasami może mieć przebicie do masy proponuje najpierw sprawdzić go miernikiem chociż pod kątem przebicia do masy
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
Jeżeli wywaliło korki to jest zwarcie. Należałoby sprawdzić moduł ,blokadę drzwi pomierzyć miernikiem niektóre elementy. Ile latek już pracuje?
Wybija bezpiecznik czy różnicówkę? Do sprawdzenia grzałki wentylator żarówka oraz moduł sterujący. Jak nie masz miernika zdejmij obudowę odłączaj po kolei grzałki i próbuj właczać.
Skoro przekaźnik w module komfortu klika, to sprawdź czy podaje napięcie na odpowiedni pin wtyczki modułu, ewentualnie sprawdź sam przekaźnik, ale zrób to żarówką, a nie miernikiem
To buczenie to chyba praca pompy Której? Wszystko z nią w porządku? Sprawdź to jak jesteś w stanie Sprawdź MIERNIKIEM jakie napięcie (nie prąd) jest na wężu zasilającym w czasie gdy powinna pobierać wodę. Nie miałem dostępu do oryginału zakupiłem taki jak na zdjęciach: Przypomniało mi się że też kiedyś chciałem oszukać system ale mi się nie udało....
NIe podmieniłem jeszcze świecy zrobię to w najbliższym czasie, palca nie zamierzam wsadzać bo tam jest sporo volt, jak już coś to miernikiem mogę sprawdzić i tyle. Moduł kupię.
Sprawdź długość szczotek na bębnie. Ściągnij tylną pokrywę grzałek, oczyść kanał i grzałki. Moduł grzania jest pod blatem w prawej tylnej części suszarki. Pomierz miernikiem czy nie ma zwarcia. Sprawdź moduł pod względem korozji i upaleń. Powodzenia
Nie rozbierałem samych przewodów w miejscu osłonki, ale przeciągnąłem je pierw ku górze, później na dół i nie wyglądało żeby miały gdzieś przerwę. Tak jak pisałem wyżej, sprawdziłem kable miernikiem od modułu do grzałki i nie wykazało przerwy.
Na razie założyłem moduł centralnego zamka bez Komfortu. Ewentualnie gdybym dokupił ten moduł w którym miejscu sprawdzić pobór prądu (miernik posiadam ;))
Jak teraz sprawdzić czy to zawór czy moduł? Miernikiem.
Coś piszesz ale ja nic z tego nie rozumiem Wygląda, że pod odłączeniu wtyku od zasilacza pomocniczego, pojawiło się 12V na zasilaczu a zwarcie jest gdzieś dalej. Czy po odłączeniu panelu sterującego można jakoś stwierdzić czy moduły główne są OK? Na miernik możesz sprawdzić tylko czy nie ma zwarć a wszystko i tak wyjdzie pod obciążeniem. Posprawdzaj...
Nie ma co podmieniać tylko miernik w rękę i sprawdź jakie napięcie jest przy module na czarno - czerwonym przewodzie. Ustaw miernik na prąd ZMIENNY. Jeśli jest podczas rozruchu około 30v lub więcej to dobrze. Pod niebiesko biały przewód na module podepnij diodę zabezpieczoną opornikiem około 1k (gdzie + i - diody sam sobie poszukaj)- jak mruga podczas...
sprawdzenie stycznika miernikiem sprawdzenie statora miernikiem sprawdzenie grzałki miernikiem
silnik strugarka błąd toledo koszt naprawa telewizor samsung
konica minolta c250i uziom szpilkowy
Buczenie w głośnikach wzmacniacza WS432 - przyczyny i rozwiązania Mycie przełącznika isostat w myjce ultradźwiękowej: wskazówki i ryzyka