Gdzie jest błąd? Na którym piętrze mieszkam? ;-) Kolego, tutaj wróżek nie ma. Pokaż dokładnie jak to połączyłeś (styki w klamkach itd.). Te 2 wrzucone przez Ciebie obrazki nic nie mówią.
podłączam mostek do dynamo, za mostkiem jest stabilizator LM7805A, a z niego idzie wyjście na moduł ładowania baterii. I tutaj kluczowe jest pytanie o sposób połączenia. Klasyczna instalacja rowerowa z dynamem i żarówką jest jednoprzewodowa. Tzn. zarówno dynamo jak i żarówka jednym wyprowadzeniem polączone są z masą i prąd płynie przez ramę roweru....
Gustaw66, nie opowiadaj głupot. Widać w jakim fatalnym stanie utrzymywałeś swój rower, skoro miałeś tam takie spadki napięć. Szczerze mówiąc jednak, to nie wierze abyś latał z miernikiem naokoło chałupy na włączonych światłach i badał co tam jest na tej twojej instalacji ;) Tam ma być żarówka 6V 0,6W 100mA. Wstawienie do tyłu żaróweczki 3,6V poprawi...
Znów zmiany. Tym razem instalacja 6V, szybkie diody w prostowniku(nie potrzebnie bo i tak dynamo daje ponad 12V) i wymiana żródła światła .Z przedniej lampy wreszcie jestem zadowolony daje dużo światła i dobrze oświetla drogę.Diody 5mm kupiłem od kogoś już dosyć dawno na all..... http://obrazki.elektroda.net/3_127213756... http://obrazki.elektroda.net/21_12721375...
Jaki jest dobry program do projektowania schematów, który potrafi także ,,zrobic" z tego płytkę? Eagle
Najprostsze, skuteczne i bez przekaźnika (którego cewka również pobiera jakiś prąd). W swoim rowerze mam dokładnie tak samo rozwiązane :) Z prostowaniem dwupołówkowym, bo inaczej żarówki świecą "na pół gwizdka". Odizolowujesz dynamo od ramy i po bólu. Dopiero minus jest podłączony do masy (ramy).
Dzięki wszystkim za odpowiedź
Może założyłeś magnes odwrotnie na szprychach. Było by lepiej jakbyś jakieś zdjęcie zamieścił.
Popularne motorowery miały instalacje 6woltową i jakiś klakson głośniejszy od dzwonka rowerowego. Taki klakson pobiera sporo prądu więc nie wiem czy posiadane przez ciebie źródło go uciągnie.
Ale wtedy jest problem z dopasowaniem napięcia, zwłaszcza jak się trafi LED o nieco wyższym Vf - na początku jest nadwyżka, potem za niskie. Przy 2 szeregowo napięcie zawsze jest za wysokie i przetwornica step-down pozwala je dopasować. No, chyba że używamy "żarówek LED" na 6V, 1 akumulatorka 3,7V i przetwornicy step-up - to też jest rozwiązanie. W...
Wygląda, że modernizujesz instalację rowerową. Według mnie tracenie połowy mocy na nagrzewanie rezystora to "lekka" strata. Lepiej połączyć szeregowo tylne światełko z przednim i wykorzystać tę moc. Ewentualnie jakiś stabilizatorek impulsowy np. na ne555 i jakim tranzystorku.
Każdy kupuje co chce.Na chleb trzeba zarobić -ja to wiem. Miałem tą ,,nieprzyjemność''przed 2 laty uruchamiać Kipor IG 6000-inwektor z dołączonym-ATS1.[o ile dobrze pamiętam symbole][ATS ok -2000ZŁ] ATS1-to badziewie było wykonane w sposób wręcz ,,mistrzowski'' Styczniki bez blokady mech.-przewody prądowe jak w instalacji rowerowej. Ręce opadły mi przy...
Witam mam taki problem z instalacją oświetlenia rowerowego. polega on na tym ,że zbyt często przepalają się żarówki. Dynamo 6V 3W koło napędzające 28. Możliwośc napisania na pw.
Jakie to lampki?
Dobra jest tzw.woda lutownicza którą można kupić w sklepach z artykułami do centralnego ogrzewania.Hydraulicy używają jej przy instalowaniu instalacji c.o. miedzianego.
od tego jest stabilizator!!!! .zasilony napięciem powiedzmy od 2-40V ustala napięcie wyjściowe na poziomie 4.9-5.10 V (5V) Człowieku, co Ty piszesz? Stabilizatory zbijają napięcie, a nie je podwyższają. Chyba nie do końca bo ja przecież z dynama 6V mama 35V :cry: Niebciazone dynamo bedzie dawalo wyzsze napiecie. jak sie tam podepnie miernik ktory ma...
Od kiedy to wartość prądu podajemy w woltach? Przeczytałeś jaką moc ma Twoje dynamo? Jeżeli jest to 3W, to należy go obciążyć żarówką 6V/ok. 3W (mogą to być dwie żarówki połączone równolegle, jak w starych instalacjach rowerowych, czyli 6V/2,4W plus 6V 0,1W; możesz też użyć rezystora o wyliczonym oporze i mocy) i wtedy zmierzyć napięcie. Dla napięcia...
Autor podał tę informację w pierwszym poście. Czy powie mi ktoś czy da się zmodyfikować ta lampkę aby była na 6V bo mój elektryk takie daje napięcie do lampek. Nie podał! W prawdzie napisał że: jakiś jego wybrany elektryk/servisant modyfikujac jego el. rower tak mu to zmodyfikował. Tak przynajmniej to zrozumiałem!!!! Szukając technicznej porady należałoby...
Czyżby antena była zamontowana na koszulkach termokurczliwych :shocked!: Koszulkach?? Ja tam amortyzator rowerowy widzę :)
Świadectwo kwalifikacji znaczy dziś tyle co karta rowerowa. Nawet mniej. ŚK możesz kupić nawet nie wychodząc z domu.
To świetnie, zastanowię się nad tym pomysłem bo mam w planach zamontowanie fabrycznej instalacji PDC, ale hak były ok np. na bagażnik rowerowy bo niby mam oryginalne belki dachowe ale bardziej przydało by się tam zamontować kufer niz rowery
Jeżeli nie masz przebić to i wielkich zakłóceń instalacja zapłonowa generować nie powinna. Nie wiem jak jest w jawkach ale np. kupiłem sobie kiedyś licznik rowerowy do simsona, co prawda nie z najwyższej półki i nie działał. W simsonie kolegi działał. Mój generował wyższy poziom zakłócń radioelektrycznych ale jeśli chodzi o pracę silnika to mój był...
Pierwszą czynnością jaką zrobiłem w swoim odkurzonym po latach rowerze było wyrzucenie dynama i przejście na zasilanie z powszechnie dostępnych (nawet 12 lat temu) akumulatorów Li_Ion. Przy tej samej pojemności, w porównaniu z powszechnie stosowanymi Ni-Cr, NI-Mh czy żelowymi mniejsza masa i mniejsza objętość. Dodatkowo akumulator LiIon nie ma efektu...
Witam, Mam wielką prośbę w sensie ile mogę podłączyć żarówek od roweru lub diod LED pod akumulator samochodowy(12V). Czekam na Waszą pomoc. Po pierwsze; żarówki rowerowe są na na napięcie nominalne 6 V , a więc potrzeba ich zawsze parzystą ilość i co najmniej dwie. Po drugie; nie napisałeś jakie żarówki, a jak powszechnie wiadomo w klasycznej instalacji...
To jest uzwojenie oświetlenia, fakt że dość słabe ale dostosowane właśnie do rowerowej instalacji - jedna żaróweczka 0,4A w lampie przedniej i jedna 0,1A w lampie tylnej. Kolor przewodu - biały. Do wyłączania silnika służy wyłącznik wpięty pomiędzy przewód niebieski a masę - jego zwieranie powoduje zanik iskry. Kolor przewodu masowego - czarny.
Proponuję bezpośrednie połączenie z akumulatorem bo nie wiadomo jaka jest instalacja a przetwornica trochę A pociągnie i raczej grubsze przewody.
Takie skoki ciśnienia mogą świadczyć o braku powietrza w naczyniu przeponowym lub o zbyt małym naczyniu dla tej instalacji lub też o jego uszkodzeniu. Aby to sprawdzić i dopompować trzeba dysponować w pompką (ręczną, nożną lub elektryczną) do pompowania kół samochodowych/rowerowych) lub kompresorem z pistoletem do pompowania kół oraz manometrem do mierzenia...
Lublin ulica rowerowa , zajmuje się coltec -iem, sam prowadziłem
Budujesz ramę, mocowaną do dachu. Wszystkie napędy i instalacje montujesz na tej platformie, zamiast na dachu. Tu już trzeba się zastanowić i przygotować sobie jakiś projekt. Przekazanie napędu możesz zrobić nawet na zębatkach rowerowych. Jedna dospawana do osi wieży, druga do walka zamocowanego w uchwycie wkrętarki. Łańcuch spina wszystko. Identycznie...
Odkopię temat. Będę przewoził rower elektryczny na bagażniku rowerowym w samochodzie. Czy da się w jakiś sposób wykorzystać gniazdo samochodowego haka do ładowania akumulatora w rowerze? Gniazda 13-stykowe wykorzystywane są do ładowania akumulatora w przyczepie kempingowej. Dlatego może dałoby się by wykorzystać tę możliwość do ładowania akumulatora...
... Ehhh, to byli czasy. Szurkowski, kapsle... ;) Jazda na wózkach własnej roboty z łożyskami zamiast kół; Klepki do beczek imitujące narty przywiązywane do butów; Ganianie za kołem rowerowym z ... pogrzebaczem jako napęd; Łuki, kusze, pistolety własnej konstrukcji; Karbid do puszek i wiele, wiele innych wynalazków umilających życie na podwórkach....
Witam mam taki mały problemik. Chcę zasilić mikroprocesor stosowany w lampce rowerowej z instalacji 12-24V, napięcie wyjściowe to 3V, natężenie bardzo małe- 6 diod i 3 tranzystory, drugi problem- jakie zastosować tranzystory, które miałyby być sterowane z tych 3V a miałyby zasilać żarówkę 12V 21W. Na chłopski rozum chcę po prostu zrobić z lampki rowerowej...
przecież musisz mieć jakiś zawór(choćby na rurkach instalacji) którym zalano wodę do układu -spróbuj poszukać ale może jeszcze naczynie wzbiorcze "straciło" azot w niektórych jest zaworek (jak w dętce rowerowej) gdzie można dopompować a tak na marginesie to czy instalacja nie ma manometru "zegarowego" ????
Cześć. Pojazd Mercedes w211 2003r. Auto po zakupie miało już założony hak. Problem w tym że na dwoch bagażnikach rowerowych różnej firmy po wrzuceniu wsteczneg pali się światło przeciwmglowe i na odwrót po zapaleniu przeciwmgielnego zapala się wsteczny. Gniazdo 13pin. Czy to problem źle wyprowadzonej instalacji Czy jakiegoś kodowania?
To jak to jest, SEP to uprawnienia czy świadectwo kwalifikacji Świadectwo kwalifikacji uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji lub dozoru. Możesz też mieć wykreślone lub nie podpunkty. Swoją drogą, takie świadectwo dziś jest warte tyle co karta rowerowa, zdanie egzaminu z wynikiem pozytywnym...
Małe sprostowanie - dwie lampki 6W przy połączeniu równoległym to 12W a przy szeregowym to zaledwie 3W. Jeżeli 12W przyjmujesz za 100% to w połączeniu szeregowym masz 25% a nie 50%. Nie znam się na elektronice w ząb wydawało mi sie że równolegle połaczaone dwie lampy 6W 12v 0,5A maja moc 12W przy 12v i 0,5A a połączone szeregowo ( wymagają by świecić...
Dariusz Smoląg ! Nie wiem, czy Ty widzisz to, co ja widzę: łopaty zasłaniają sobie nawzajem wiatr! No, i jeszcze jedno: napęd dają łopaty poruszające się "z wiatrem", czyli o małej różnicy prędkości wiatru i łopaty, a pozostałe łopaty poruszają się "pod wiatr", czyli są hamowane silniejszym wiatrem, bo przy większej różnicy prędkości wiatru i łopaty....
Specyfikacja z aukcji, skopiowalem z automatu bez czytania. Skoro ludzie przerabiaja napiecie z rowerowych pradnic 6V na 12V to w moim przypadku nie powinno byc problemu z przerobieniem instalacji z 12V AC na 24V DC i ograniczeniem wyjsciowego napiecia do wymaganych 14,5V czy nawet 17V jak piszesz, by ladowac ten akumulatorek. Mam racje?
Udało mi się do przerobić/przystosować do moich wymagań przetwornicę na http://obrazki.elektroda.pl/6829468600_1... W przypływie geniuszu wykombinowałem banalnie prosty wskaźnik napięcia na akumulatorze, którego prototyp zmontowałem z tego co miałem pod ręką. Działa, ale nie miałem pod ręką diody dwukolorowej, więc użyłem dwóch oddzielnych....
Kupiłem bagażnik rowerowy. Podłączam światła na zwykłe żarówki i miga mi światło pozycyjne razem z kierunkiem. Mam oryginalne, fabryczne gniazdo Mercedesa W202 — to chyba 13-pin. Podłączyłem inne światła LED; mam je do innego pojazdu przez przejściówkę. Tutaj miga nieznacznie drugi kierunkowskaz. Oba te zestawy są sprawne w innych pojazdach. Rozebrałem...
Panowie A,B nie jest norma to tylko informacja o konstrukcji. Norma to PN-EN124 Wiec reklamuj bo dekiel jest A15 dla ciągu pieszego/rowerowego 15KN czyli obciążenie 1529.57 Kilogramów..
Kiedyś - w pierwszej połowie lat 70. Ale wtedy na ulicach było inne [url=https://www.youtube.com/watch?v=RxR... ruchu. Jeżdżę codziennie (wyłączając pluchę i ulewy) po ścisłym centrum, gdzie nie ma ścieżek rowerowych i pomimo włączonego kierunkowskazu dokładnie sprawdzam lusterko wsteczne, by upewnić się, czy mogę dojechać do osi jezdni.
No tak, wiedziałem, No tak wiedziałem, że czytanie instrukcji albo poszukanie na forum informacji o naczyniach przeponowych jest zbyt trudne i trzeba ponarzekać. Pod nim jest wentyl, ale chyba inny niż samochodowy (prosze o potwierdzenie). Na spotkanych naczyniach wentyl był takiej średnicy jak samochodowy i dało się pompować pompką z końcówka do samochodowych...
Chcę to zasilić ogniwami 18650 w połączeniu szeregowym 3x4,2 V = 12,6 V Jeśli tak będziesz zasilał, to żadna przetwornica nie jest potrzebna do kierunkowskazów. Już z samej racji tego że są na 12V i przystosowane do pracy w instalacji motocykla/skutera/quada, muszą mieć odpowiednią tolerancję na napięcie zasilające (typowo dla markowych jest to około...
czujnik to kontrakton czy czujnik indukcyjny? przy kontaktronowym nie powinno być takich problemów więc obstawiam że to czujnik indukcyjny. Sposoby: -Ekranowanie -sprawdzenie instalacji WN (kilka razy podłączałem i nigdy nie było problemów
Heh, bywają takie egzemplarze : P Zaznaczam że w samochodzie też jest instalacja 12 V ,a niektórzy mają takie xenony że tylko zabić sie przez nich można ..
Gumowe bądź silikonowe podkładki pomiędzy dyskiem a koszykiem na dyski. Raz od biedy zrobiłem podkładki z dętki rowerowej, i komputer działa do dziś bez awaryjnie.
franio212 Twoja instalacja z akumulatorem 6V/3,2Ah jest w sam raz dla dynama rowerowego, które zasila żarówkę 6V/2W czyli 300mA - a to jest akurat prąd do ładowania Twojego akumulatora.
Od lat ładuję w kamperze akumulator rowerowy 13Ah przetwornicą step up z ograniczeniem prądowym ustawionym do 4A a napięcie ustawione na 53V tak jak w fabrycznej ładowarce AC DC. Warto pamiętać, że akumulator ma przecież BMS który chroni trochę jednak przed przeładowaniem i innymi niespodziankami. Tak ładowanym rowerem przejechałem 12000km i nic złego...
Witam w tamtym roku zamontowałem w rowerze silnik rowerowy spalinowy i chciałbym w nim założyć kierunkowskazy i światła. Wiem tylko ze instalacja jest 6V. W przednich lampach chce założyć żarówki H3-6V-25W. Posiadam kierunkowskazy rowerowe 3v na 2 baterie może z nich by się przydało do tego projektu. Silnik jest 70 http://obrazki.elektroda.pl/6693539200_1...
lampka rowerowa akumulator rowerowa przerzutka rowerowa
volvo silnika tablet zmiana rozdzielczości flash 17mb95
budowa glosnikow altus budowa glosnikow
Zamienniki dla diody MTZJ 2.7A: BZX55C2V7, 1N5221B Superkondensator C1001 w Harman Kardon AVR 660: parametry i zamienniki