w trakcie ruszania przygasza się Podłącz do testów dwa przewody z instalacji radia (plus 12V po stacyjce [15] i stały plus 12V [30]) bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź czy wtedy też są problemy z wyłączaniem radia. Jeżeli to pomoże - stwórz nowy fragment instalacji 12V po stacyjce [15] i stały plus 12V [30] dla radia. Zweryfikuj również podłączenie...
Kolego to jest zlączka Wago do przewodów z drutu a nie do linki. nie nadaje się do takiej instalacji.
Przełożyłem piny teraz radio się wyłącza lecz brak pamięci. Coś nie tak z tą instalacją, trzeba to sprawdzić. Radio powinno otrzymywać dwa zasilania, jedno bezpośrednio z akumulatora, a drugie zasilanie po stacyjce (rozłączalne). Trzeba to sprawdzić. Czy radio jest podłączone bezpośrednio do instalacji samochodowej, czy może przez jakąś przejściówkę...
W oryginalnej instalacji Golfa6 w ogóle nie było doprowadzane do radia napięcie ACC (ze stacyjki). W tym modelu montowano radia współpracujące z magistralą CAN samochodu. Aby (w nieoryginalnym radiu) uzyskać wszystkie funkcje komfortowe, należałoby zastosować odpowiedni adapter (przyłącze) oraz moduł CAN BUS VW. Jeżeli problem dotyczy jedynie wyłączania...
Diagnoza podstawowa to pomiar napięć zasilających radio. Powinno być ich 2x 12V (bezpośrednio z aku i po stacyjce. Jeśli ich brak to uszkodzenie w instalacji sam. (np. bezpiecznik). Jeśli napięcia są, to samo radio uszkodzone.
Stacyjkę sprawdziłem, ok. Potrzebowałbym informacji, który przekaźnik to załącza całą instalację po przekręceniu stacyjki. Ktoś coś?
Standardowo radio jest zasilane 2 napięciami, oba 12V, ale: jedno podłączone przez cały czas, służy do podtrzymywania pamięci a drugie to właściwe zasilanie, które może być podłączone bezpośrednio do instalacji lub przez stacyjkę. Kable to żółty i czerwony
Nie wiem jaką masz tam instalację jeśli przewody podłączyłeś prawidłowo radio powinno po wyłączeniu stacyjki się uśpić po pewnym czasie. Kluczowe przewody to B+, Masa i ACC. Gdy na ACC napięcie spada wtedy radio wie że ma się uśpić.
Jakie były objawy poboru - radio działało poza tym poprawnie ? Winowajcą była elektronika w radiu czy instalacja za radiem ? Tu radio wyłącza się wraz wyjęciem kluczyka ze stacyjki , ekran gaśnie.
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Musisz zamienić żółty + z czerwonym + miejscami. Jeżeli jest to radio SONY to powinno mieć łączki na tych przewodach, wystarczy je podłączyć na krzyż i będzie OK. Radio jest zasilane 2 plusami , jeden stały na pamięć, a drugi po stacyjce na uruchomienie radia, instalacje samochodowe mają różne warianty z tąd wielu producentów dodaje dodatkowe złączki...
Musisz zmodyfikować instalację elektryczną dochodzącą do radia. Brakuje [15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki. Oryginalnie ta informacja jest rozpoznawana przez fabryczne radio dzięki magistrali CAN.
A mogę podłączyć zasilanie (czerwony) razem z pamięciom pod stałe zasilanie? Ponieważ chcę aby radio grało również przy wyłączonej stacyjce. Tak możesz, ale z PAMIĘCIĄ. Nie mniej jednak zacznijmy od tego czy instalacja w tym kombajnie to 24V czy 12V? Pozdrawiam
czy podpinając tylko dwa kable czyli masa i +12 instalacja zostaje bezpieczna? Tak. gdyby kable +12 i masa zwarły się za radiem zadziała jakieś zabezpieczenie w samochodzie? Fabryczna instalacja radia jest zabezpieczona bezpiecznikiem, a ponieważ zasiliłeś radio z fabrycznej kostki to nie musisz tego dodatkowo zabezpieczać bo już jest zabezpieczone...
No pewnie, że jest. Zasilanie możesz podłączyć przez przełącznik. środkowy styk do radia, skrajne styki - jeden do instalacji samochodu, drugi do dodatkowego akumulatora. Pojawi się kłopot z ładowaniem dodatkowego akumulatora. Dlatego proponuję użyć szlachetnej sztuki walki "uciekaido" i uciec od problemów wykorzystując posiadany przełącznik. Tym razem...
A tak dla laika - jaka jest różnica pomiędzy przełożeniem bezpiecznika a przerobieniem instalacji? Przełożenie bezpiecznika dało to że radio włącza się bez przekręcenia stacyjki, a zamiana plusów dała by to że radio wyłączało by się ze stacyjką. I przy czym w obydwu rozwiązaniach radio pamięta ustawienia :-)
Witaj,przewody B+ i back up [plus 12 stały i plus 12 po włączeniu stacyjki]masz prawidłowo podłączone?Od strony instalacji auta nie mogą być zwarte razem.
Jeżeli sprawdziłeś instalację i jest wszystko w porządku, to jest jeszcze opcja że radio ma wyłączoną funkcję włączania się razem ze stacyjką IGN, poczytaj w instrukcji. http://obrazki.elektroda.net/77_12362705...
nie ma przewodu podswietlenie ani + po stacyjce chociażby Czyli instalacja can a na foto masz radio no can. Mam tez troche dziwnie podpięte podswietlenie klawiszy w kostce bo jest zmostkowany pin podswietnia z lina K To rozepnij i wtedy sprawdź.
Teraz mam pytanie: co dalej? Fabryczna instalacja pod radio ma dwa stałe plusy (nie ma plusa po stacyjce). Żeby radio prawidłowo się usypiało trzeba to przerobić, jest to to tyle proste, że fizycznie od kostki ISO do skrzynki bezpieczników idą dwa osobne przewody od obu "plusów", które łączą się dopiero we wtyku z tyłu skrzynki. Czyli : 1. Markowe...
W zależności od samochodu, pod radio jest gotowa instalacja. Czasami bywa tak, że jest gotowa kostka do radia(nie koniecznie ISO) w której jest prąd stały i prąd po stacyjce) wtedy podpinasz prąd stały pod pamięć a prąd po stacyjce do kabla uruchamiającego radio. No chyba, że masz stare radio, wtedy jest tylko 1 prądowy
1. Z pewnością z radia wychodzą dwa przewody zasilające. Jeden do akumulatora i drugi tzw plus po stacyjce. Trzeba je oba spiąć razem i podłączyć do akumulatora. Będzie można też wtedy słuchać radia bez kluczyka w stacyjce. Skoro poprzednie radio działało bez kluczyka to w gniazdku instalacji jest odpowiedni przewód. Wystarczy go znaleźć. Nie dostałeś...
Kieszeń uniwersalna, przełom lat 90/2000. Mogło być każde radio z tego okresu. Przewody z instalacji głośniki (cztery kabelki), + 12V i masa. Może Pan zamontować sobie dowolne radio, z uwzględnieniem, że w instalacji nie ma plusa po stacyjce - są radia , które go potrzebują.
"Nie każdemu psu na imię Burek". Nie każde Audi A4 ma identyczną instalację zasilania radia. Skoro piszesz, że w instalacji zasilania radia Twojego samochodu występuje +12V ze stacyjki, to znaczy, że pokazane na zdjęciu radio nie jest dedykowane do tego auta. Radio które chcesz zamontować uruchamiane jest poprzez magistralę CAN, której prawdopodobnie...
Twoje podejrzenia są słuszne, mechaniczne uszkodzenie / zużycie stacyjki - usterka w obwodzie ACC.
Wynik jaki uzyskałem był taki,że najpierw wyświetla 0,40 (400 mA?) i spada do 0,04 (40mA?). Czy taki wynik jest normalny i dopuszczalny czy za wysoki? Auto ma instalację gazową i radio podpięte w taki sposób, że działa bez kluczyka w stacyjce. Może być, ale podłącz radio tak by grało po włożeniu kluczyka to pobór jeszcze się zmniejszy.
Wygląda na to że przewody zasilający i po stacyjce są zamienione we wtyczce miejscami. Jeśli dodatkowo nie chcesz wyłączania po stacyjce to mierniczek/żarówka w dłoń i zlokalizuj stały + i + po stacyjce, przewód po stacyjce przetnij i podłącz do stałego plusa (oczywiście po stronie radia, odcięty przewód ma być niepodłączony od strony instalacji samochodu).
Bo nie wolno zwierać - można z jednego plusa stałego /który jest cały czas/ podać na 2 styki a drugi po stacyjce zostawić wolny Są do tego w sprzedaży takie redukcje ISO na ISO ;) bo nieelegancko ciąć instalacje
Położenie bezpiecznika w gnieździe - dla prądu - nie ma istotnego znaczenia. Natomiast pozostałe symptomy wskazują na uszkodzone lub źle podłączone radio. Jeżeli samochód posiada instalację LPG, to również sterownik pobiera prąd, jeżeli zasilanie nie jest rozłączane przez stacyjkę. Proponuję obejrzeć filmik, który co nieco wyjaśni, w temacie podłączenia...
Czegoś tu w dalszym ciągu nie rozumie. Powiedz mi to trochę jaśniej bo jak wiesz, ja tego nie widzę. Masz stały plus bez względu na zapłon, z tego właśnie plusa było zasilane radio, z kolei ten plus był połączony z pulsem po stacyjce. Czy dobrze rozumie. Czy ten plus był wetknięty do radia tam gdzie przychodzi plus po stacyjce. Napisałem wyżej, wszystko...
Jeśli radio jest podłączone tak że może grać bez kluczyka w stacyjce to tak może się dziać. Do przerobienia instalacja tak jak radzi Maciej1387 . Lub jeśli zależy ci by radio grało bez kluczyka, trzeba wyciągać panel. Wtedy pobór jest prawidłowy (tylko tyle ile wymaga podtrzymanie pamięci). Nie jednego Pioneera już widziałem co miał takie objawy. Nawet...
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Gdy zgaszę auto to centralny zamek sam zamyka samochód po dłuższej chwili Być może masz zamontowany jakiś dodatkowy system alarmowy w którym została zaprogramowana funkcja automatycznego samo-uzbrajania. Problemem może być usterka w instalacji centralki alarmu, która nie wykrywa otwarcia drzwi. Jest też możliwość podpięcia +12V po stacyjce do takiego...
Tak. Potrzebne "+" (cały czas, stacyjka, światła) - są w instalacji Mondeo. Nie wiem, jak z sygnałem prędkości (gala w VW), ale bez niego MFD też oczywiście działa - prawdopodobnie jest wtedy gorsza precyzja GPS.
Opis kostki ISO się kłania... A jak już łączysz żółty z czerwonym 9akurat to było słuszne), to czerwony ODŁĄCZASZ od kostki ISO i instalacji samochodu. I te dwa kabelki połączone razem podłączasz pod stałe zasilanie. Nie możesz połączyć tego z zasilaniem po stacyjce w kostce ISO samochodu, bo prąd się tamtędy "cofnie" ze stałego na po stacyjce i zasili...
Jest tak jak napisałem, auto ma instalacje CAN szynę komunikacyjną do współpracy m.in. z fabrycznym radiem. Pioneer potrzebuje fizycznie +12V po włączeniu stacyjki. W opisanym miejscu podaj taki plus, znajdziesz go w skrzynce bezpiecznikowej. ILL nie koniecznie musi być podpięty. Szyna CAN nie może dochodzić do nie fabrycznego radia. Obetnij te kable...
Do zasilania radia jest potrzebne dwa zasilania jedno stałe a drugie po stacyjce. Stałe służy głównie do podtrzymania pamieci a to po stacyjce do uruchomienia radia. Maoże troszkę nie fachowo okresliłem ale tak to mniej wiecej działa. Jeśli chcesz aby cały czas radio mogło chodzic to znajdź przewód do radia z stałym plusem i podłącz obydwa przewody...
Podłączenie radia do instalacji samochodowej jest nie prawidłowe. Bez miernika raczej trudna sprawa. Radio jest na bank sprawne.
Stałe zasilanie służy jedynie do podtrzymania pamięci, a "+" po stacyjce jest zasilaniem odbiornika. Po prostu, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio nie gra. Mostkuje się bo niektóre instalacje samochodowe nie posiadają "+" przez stacyjkę, a pamięć trzeba zasilić.
To teraz trzeba sprawdzić, czy na przewodzie żółtym jest stałe zasilanie. No i najbardziej interesujący przewód czerwony, na nim zasilanie powinno się pojawiać po przekręceniu na zapłon, a znikać po przekręceniu na ''0'' lub po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. No ale kiedy się tak przyjrzałem, to raczej również na tym czerwonym jest stałe zasilanie. Chyba,...
Jeśli to fabryczne radio podpięte do niegrzebanej instalacji to wystarczy przekręcić stacyjkę do zapalenia się kontrolek. Radio dostaje dodatkowego plusa na kostkę po stacyjce tylko nie pamiętam na jaki pin. Załączasz radio i wpisujesz kod i jeśli jest poprawny to musi radyjko go przyjąć. Też miałem kiedyś taką zagwozdkę...
Z radia powinny wychodzić trzy przewody zasilające. Czerwony - plus 12V na stałe, czarny to masa i żółty - plus po stacyjce. Włączenie stacyjki bez zapłonu ( przy prawidłowym podłączeniu) powinno spowodować włączenie się radia. Po wyłączeniu stacyjki, radio powinno się też wyłączyć. Jeżeli chcemy włączyć radio bez kluczyka w stacyjce, to wystarczy wcisnąć...
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
Niewiele można zrozumieć z tego opisu. Czy to jakiś warszawski slang? Przede wszystkim napisz jakie masz radio? Niemal wszystkie (niededykowane do konkretnych samochodów) radia wymagają zasilania: 1. +12V na stałe (B.U.>żółty przewód); 2. +12V ze stacyjki (ACC > czerwony przewód) 3. minus (MASA > czarny przewód). Jeśli w okolicy "kieszeni" na radio...
to rozpychanie robi płetwa która kręci w kostce jak wkładasz kluczyk to płetwa ma iść w kierunku wkładki a jak wyciągasz to ma się cofnąć a robi to właśnie mechanizm w stacyjce jak wyciągniesz stacyjkę na zewnątrz to może po wyjęciu kostki uda ci się cofnąć płetwę z pomocą palca (dociskasz) jednocześnie wyciągasz kluczyk inaczej jeszcze możesz sprawdzić...
Zrób diagnostykę komputerową, będzie coś więcej wiadomo. Do sprawdzenia stan połączeń w instalacji elektrycznej.
Instalacji w samochodzie nie ruszałeś? Możesz włączyć radio bez załączania stacyjki?
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Kostka pod stacyjka, źle podłączone radio, zwarcie w instalacji, uszkodzony wyświetlacz. Inni dołożą więcej mozliwych przyczyn.
Teraz istnieje duże ryzyko uszkodzenia przełącznika stacyjki. Z opisu obecnego zachowania radioodtwarzacza wnioskuję, że stosunkowo duży prąd może płynąć przez ten przełącznik. Dalej twierdzę też, że problem tkwi w radiu. Jeżeli nie sprawdzisz napięć na styku 4 i 7 w złączu instalacji samochodu, na którym z nich napięcie jest na stałe, a na którym po...
Ja sprawdzałem multimetrem i żaden z tych nie daje po przekręceniu. Jakieś pomysły ? Szczur przegryzł przewód, spalony bezpiecznik, tak jak napisali uszkodzona stacyjka, nieudolna naprawa instalacji.
Witaj są dwa kable zasilające radio Czerwony oraz Żółty (12v) zepnij je razem i dołącz do Kabla w instalacji (poszukaj) na którym jest 12V zawsze także po wyłączeniu stacyjki. Radio będzie grać
Skoro działało w poprzednim aucie normalnie (też na krótko bez stacyjki ? ) to radio jest OK . Sprawdzałeś instalacje bez radia ? może masz gdzieś zwarcie ?
Jakby na to nie patrzeć, to brak w tej instalacji jakiegokolwiek źródła sterowania ON/OFF radia ze stacyjki. Być może ten egzemplarz A3 8P wyprodukowany był z najuboższą wersją wyposażenia, sprzedawaną bez radia i bez głośników, choć z podstawową instalacją. Podobne rozwiązania stosowała Skoda (np.Fabia).
nie jestem fachowcem od samochodów ale wydaje mi się że jest awaria na połączeniu kluczyk-stacyjka instalacji samochodu/ Miałem kilka razy przypadek kiedy chciałem wyłączyć samochód - radio grało, wyjąłem kluczyk ze stacyjki radiow dalszym ciągu grało a nie powinno... Co mam zrobić teraz?? jak to sprawdzić czy uszkodzenie polega na nie połączeniu styków...
Witam Jestem posiadaczem paska b6 i mam problem z radiem ( chińczyk). Mianowicie wymieniłem uszkodzone radio Dynvin vw1 na chińskie i po połączeniu na wyłączonej stacyjce działa normalnie. Po włączeniu silnika po ok3 do 4 min się wyłącza. Zrobiłem obejście i wziąłem + z aku a podświetlenie z lampki zapalniczki i radio działa. Moje pytanie brzmi co muszę...
Witam. Można podłączyć pin 4 + pin 7 ze sobą pod przewód oznaczony jako BAT+ (podtrzymanie) wcześniej odłączając ACC+ (po stacyjce) Uwaga! Nie wolno tego robić czyli mostkować dwóch przewodów bez odpięcia ACC+ od instalacji samochodowej. Schemat poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/3972268600_1...
radio UCH-UK6 nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a dodatkowo potrafi się włączyć samoistnie na postoju. Zwarcie/upływność w instalacji zasilania radia. Czy to jest jakaś funkcja programowalna? Nie ma takiej funkcji.
Jeśli jest, i napięcie jest odcinane po wyjęciu kluczyka to masz rozwiązane zasilanie po stacyjce.
Witam. Kupiłem radio samochodowe. Jakiś chińczyk. Po podłączeniu do samochodu (Mercedes Sprinter 2005r) radio działa, ale po wyłączeniu stacyjki nadaj pozostaje podświetlenie. Zaznaczam, że są podłączone dwa przewody zasilające (jeden stały prąd drugi po stacyjce), przewód masowy oraz przewód chyba wzmacniający antenę (bez prądu). Działa w ten sposób...
nie ma takiej opcji aby na +12 po stacyjce było zasilanie cały czas, albo tak jak kolega pisze jest przejściówka albo ktoś obciął gdzie kabelek i podłączył pod niego stały plus aby radio właśnie grało na wyłączonym zapłonie patrz np. taxi (każdy ma tak podłączone bo oni przez wiekszosc czasu w aucie maja wyłączony zapłon)
Połącz żółty z radia z czerwonym z radia, i podłącz je w miejsce żółtego w instalacji auta, będzie działać bez kluczyka.
Pomiar wygląda na wykonany poprawnie, być może ktoś wymienił kostkę stacyjki na nieoryginalną albo coś nakombinował przy instalacji, znajdź bezpieczniki odpowiedzialne za te przewody, wyjmij i zmierz.
W fabrycznej instalacji nie ma tylko 12V "po stacyjce" (są dwa przewody ale obydwa są podłączone pod "stałe" 12V). O ile pamiętam należy go wziąć z bezpiecznika opisanego jako SERVICES. Co to za elektryk był, że nie umiał się dostać do stacyjki w Punto mk.1, chyba nie samochodowy?!? Dostęp jest bardzo prosty. Masę się bierze z karoserii i wszystko wskazuje...
Jeśli chcesz, by radio grało bez potrzeby przekręcania stacyjki, to musisz instalację przerobić. Czerwonego (różowego) z rozgałęźnikiem nie podłączasz. Patrząc na zdjęcie - dolne przewody (żółty i czerwony) podpinasz do górnego żółtego.
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
Jak brak komunikacji z transponderem, to prawdopodobnie uszkodzona instalacja. Trzeba obejrzeć wiązkę przy kierownicy,stacyjce.
.. moje pytanko... Jak wiadomo są tam kostki i kabelki:) co z czym poskładać?:D W większości instalacji samochodowych przewód masy czyli minusa jest koloru brązowego. Kostka do radia samochodowego, a w niej minus może mieć kolor brązowy, ale najczęściej czarny. W instalacji samochodowej do radia dochodzą dwa przewody z których jeden ma +12V cały czas,...
Jaki rok punto ? Może masz instalację CAN ? Masz tubę fabryczną w bagażniku ?
Radio się tobie wyłącza po wyłączeniu stacyjki ponieważ tak jest zrobiona instalacja w aucie, Jeżeli chcesz słuchać radyjka również po wyłączeniu kluczyka to musisz połączyć dwa "plusy" z radia AC i BUP do stałego w samochodzie. Natomiast twoja antena ma w swojej podstawie wzmacniacz antenowy który musi być zasilony. Zrobione to jest tak że za pomocą...
Ogólnie to sprawdzam cały czas, mam woltomierz w radiu - napięcie cały czas jest wyświetlane. Akumulator został załatwiony przez kamerkę która nagrywała 24h/dobę (port usb w radiu był cały czas pod napięciem). Instalację zasilającą radio przełączyłem na zasilanie 'po stacyjce', i ten problem zniknął. Rozładowanie miało charakter jednorazowy.
B10 (B+ Power) -> +12V stale (z bezpiecznika >20A w instalacji, w oryginalnej wtyczce adaptera Radio/ISO, przewód żółty), B8 (ACC ignition, w oryginalnej wtyczce adaptera Radio/ISO, przewód czerwony) -> +12V ze stacyjki. B12 (Ground - masa, w oryginalnej kostce adaptera Radio/ISO, przewód czarny).
witam panowie niechce zrobic babola,,niemam pewnosci jak podlaczyc sie ta centralka bez wiekszej ingerencji w instalacje, poniewaz widze ze wspolpracuje ona rowniez z radiem i stacyjka. na zdjeciach schematy instalacji i centralki uniwersalnej. zgory dziekuje za poswiecenie uwagi https://obrazki.elektroda.pl/8899572600_... https://obrazki.elektroda.pl/6889087700_...
Witam, ostatnio strzeliło mi coś przy odpalaniu auta w stacyjce. Zamówiłem i wymieniłem stacyjkę, ale auto nie chce odpalić , nie pojawiają się żadne ikony na zegarach ,nic zero , jedynie co się włącza po przekręceniu kluczyka to radio , nic nie działa , co może być przyczyną . Dodam że wszystkie bezpieczniki wymieniłem na nowe sprawdzałem instalację...
Przyczyną jest mostek pomiędzy dwoma plusami, aby radio reagowało na stacyjkę, muszą być oba plusy rozłączone względem siebie oraz prawidłowo podpięte do instalacji (Powalla dokładnie to opisał)
Jeśli radio nie wspiera "tzw. logiki zapłonu" musi być podłączone za stacyjką. Wzmacniacz (jeśli jest osobny), może być podłączony wprost do akumulatora ale musi być sterowany z radia (przewód 'remote'). Jeśli auto miało fabryczną instalację pod radio to posiada dwa "stałe plusy" w kostce ISO, podczas gdy jeden z nich powinien być rozłączany stacyjką...
W całej skrzynce bezpieczników nie ma plusa po stacyjce i tu jest problem. Dodano po 2 A przy kablach do radia nie masz połączonych dwóch plusowych przypadkiem? Jeden od stałego zasilania a drugi właśnie od plusa po stacyjce? W całej instalacji nie mam Plusa po stacyjce, jest tylko po zapłonie druga pozycja. Sprawdzałem w całej skrzynce bezpieczników....
gdybyś Sławku przeczytał dokładniej to co napisałem i to co chce mickoz2,to nie musiałbyś pisać ponownie,u góry jest napisane,że w oryginalnym złączu matiza jest plus po stacyjce[nie trzeba go szukać po instalacji] i ma przepiąć tak,żeby na żółtym sonego był stały a na czerwonym plus po stacyjce i to cała filozofia,radio po wyjęciu kluczyka zgaśnie...
Jeśli montujesz w ciężarówce z instalacją 24V to lepiej tego nie podłączaj bo spalisz radio. Jeśli już się upierasz żeby mieć podświetlanie klawiszy to połącz z wyjściem anteny automatycznej. Normalnie jest to podłączone do podświetlania deski rozdzielczej ale jeśli jest tak jak pisałem to tam jest 24V a radio jest przewidziane na 12V więc uszkodzenie...
Musisz zmienić podłączenie radia do instalacji samochodowej. Konkretnie chodzi o kabelek czerwony. Powinien na nim pojawiać się "+" dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Przewód który zasila radio po stacyjce nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem, na 100% przewody potopione. Już 3 takie robiłem T4, Passat B3 i Golf 3. Oby nigdy więcej mi się taki nie trafił. :D
Zakładam że masz orginalne kostki.Ażeby radio nie było wyłączane stacyjką należy :!: odłączyć :!: przewód czerwony od instalacji samochodu i połączyć z przewodem żółtym na którym jest STAŁY plus.
Podłączyłem kolego tak jak radzisz, w sumie nawet dobre rozwiązanie bo radio gra tylko wtedy jak jest kluczyk w stacyjce . Brązowo-czerwony cienki z instalacji samochodu pod czerwony z radia. Czerwony instalacji samochodu pod żółty radia. Ale nadal pobór prądu po wyciągnięciu kluczyk to aż 0,11A
Jeśli w samochodzie instalacja była oryginalna i dołożono radio też bez zmiany przewodów, to mamy sytuację, w której + po stacyjce z kostki samochodu przychodzi do radia na przewód żółty (czyli + , który powinien być cały czas) a + "cały czas" na + po stacyjce radia (czerwony). Dodatkowo - nie wiem, co z instalacji samochodu przychodzi na przewód niebieski...
Wczoraj wieczorem przyjechałem do domu i zgasiłem auto dziś rano wsiadam przekręcam kluczyk kontrolki ok przekręcam w start i nic cisza. nie słychać przekaźnika ani automatu od rozrusznika. Gdzie zacząć szukać? akumulator ok. 1999 to może być Astra F lub G, ważne jest czy automat czy manual. Zakładam, że to Astra G manual. Jeśli tak to nie ma tam przekaźnika...
Przy prawidłowym podłączeniu plusów logika zapłonu tak działa że radio wyłączone kluczykiem po ponownym włączeniu kluczyka się włączy a wyłączone najpierw wyłącznikiem a potem wyjętym kluczyku nie włączy się z kluczkiem, pamięta jak było wyłączone. Czytam i wnioskuję że masz problem z instalacją stacyjki... "nasi tu byli...". To proste obwody ale trochę...
Witam, zabieram się za montaż radia CD w samochodzie fiat UNO tylko jest problem bo nie ma instalacji audio a tym samochodzie. Posiadam radio które jest zasilane 3 kablami: + , - i + po stacyjce. Gdzie najlepiej wpiąć się kablami w instalacje elektryczną samochodu żeby radyjko mogło poprawnie funkcjonować i żeby nie spaliło czegoś innego przy okazji....
ehh Duże prawdopodobieństwo że w instalacji radia nie było +12V po stacyjce, sygnał ten był realizowany ramka w CAN. Ktoś pozwierał kable przy wtyczce od radia i CAN nie działa. Należ rozebrać to połączenie i oddzielić przewody od siebie oraz na odpiętym radiu sprawdzić poprawność działania licznika. Jeżeli licznik ruszy udać się do kogoś kto wie jak...
Radio z Pionerra. Rozwiązałem problem ale tylko na chwile.Tzn radio wyłączyłem i zadziałał centralny teraz tylko działa "otwieranie" Przy instalacji było robione tylko to,że elektryk zmienił mi zasilanie radia prosto z akumulatora bo miałem ze stacyjki.
Dokładnie należy podciągnąć zgodnie z instrukcją podłączenia podciągnąć /plus po stacyjce z instalacji samochodu.
Może nawet jeszcze nie można zgasić silnika. Złączyłeś przewody, ale nie zrobiłeś cięcia przewodu. którym jest zasilanie po stacyjce. Teraz prąd płynie na zasilanie radia i na instalację w samochodzie.
Podczas jazdy samochodem słychać w radiu trzaski pochodzące od styczników np kierunków, stopu, wycieraczek, załączenie stacyjki. Jaki element zastosować przed radiem żeby wyeliminować te zakłucenia.
Tak jak pisałem wcześniej całą instalacja była sprawdzona przez montera 12*z po stacji tak jak w instrukcji pisze żeby Radio włączało się po włączeniu stacyjki a wzmacniacz antenowy niebieski do przewozu wzmacniacza anteny
Witam Bardzo enigmatycznie to opisałeś. Czy przełącznik załączający radio puści mi 24v czy 12v? Gdzie masz ten przełącznik i jakie napięcie w instalacji samochodowej? W moim aucie są dwa oddzielne plusy po 12v jeden od stacyjki drugi od akumulatora Tak ma być. przełącznik mostkuje żółty i czerwony Gdzie masz ten przełącznik i po co łączysz przewód zasilający...
Tego suba spokojnie podlaczysz bez żadnego problemu. Co prawda szału się nie spodziewaj z grą ale działać będzie. (lepiej by było kupić osobno wzmacniacz i osobno suba). Co do kabli to musisz kabel plusowy pociągnąć z akumulatora do tego subwoofera. Masę podłącz pod jakaś śrubę w bagażniku (koniecznie te miejsce oczyść do gołej blachy, nie może być...
Nie posiadam instrukcji do tego radia(w bazie elektrody też nie ma).Interesuje mnie czy ma funkcję logiki zapłonu tzn.włączenie stacyjki odpala radio,jeśli tak jak to ustawić.Radio podłączone do oryginalnej instalacji w Audi 80.
radio jak w temacie......Problem polega na tym że chce żeby to radio grało bez "przekręcenia" stacyjki a więc podłączyłem do stałego plusa od strony instalacji samochodu plus po stacyjce od strony radia(razem z plusem stałym)........i pojawił się problem...podświetlony przycisk ON,mam obawy że jak ten przycisk sobie poświeci ze dwa dni to trzeciego...
hej! Mam Authronic'a AL-700 mam podobny problem miałbym porośbe czy ktoś mógłbyś mi pomóc chodzi o punto 1 i instalacje gazową Dokładnie jest tak że wcześniej wszystko z działaniem było ok, ale ciągnął mi aż 150mA (~40mA instalacja samochodu,~110mA Instalacja Gazowa) wiec miałem problem z akumulatorem, Podpiołem wiec przez Przekaznik po stacyjce (zdjęcie:...
Radio jest podłączone przez przejściówkę Toyota ISO i kabel od stacyjki wchodzi na pin w fabrycznej instalacji w miejsce, gdzie powinien i kabel od zasilania stałego również. Mógłbym je zamienić, ale to miałoby sens jakby radio pamiętało odsłuchaną piosenkę po wyłączeniu i włączeniu podczas jazdy a nie pamięta. Może to wina karty, ale próbowałem z kilkoma...
I tak ma być. Na żółtym (+BAT) +12V stale, a na czerwonym (ACC) +12V ze stacyjki lub po włączeniu zapłonu z modułu CANbus. Radzę dokładne sprawdzenie instalacji zasilania radia. Reset następuje po zaniku napięcia (+B) +12V na żółtym przewodzie.
instalacja stacyjka zewrzeć instalacja stacyjka radio wzmacniacz stacyjka
aster klimatronik napiąć przebicie izolacja kabla aktualizacja oprogramować sharp
instrukcja antares instrukcja antares
Novox PBT-305 – dioda gaśnie po włączeniu, brak sygnału z mikrofonu, diagnostyka zasilania Jak sparować pilot dekodera 4K Multi z telewizorem Samsung?