Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Witam, problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem. Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp). Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru...
Ten temat jest straszny, aż mi się nie chce go komentować ( i nie widzę już wyraźnej potrzeby). mmk- z całym szacunkiem, ale jesteś tylko teoretykiem, a teoria nie zawsze idzie pod rękę z praktyką. Już pomijam stare mercedesy gdzie grzanie było ręczne ( z "solniczką" na desce rozdzielczej jako wskaźnik pracy) to zwracam uwagę na różne kombinacje czynione...
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? ,chodzi głównie o to :jaki sygnał z regulatora gasi kontrolkę w przypadku tych inteligentnych alternatorów ,czy w ogóle jest możliwość jakiegoś prostego rozwiązania ?
Do 6 diodowego równie dobrze można zastosować mechaniczne RC2/12B, do 9 diodowego RC2/12D (gdzie nie ma konieczności stosowania przekaźnika do kontrolki). Dlatego nie wiem dlaczego mnie cytujesz. Losowo wybrałem ciebie i pokazałem autorowi jaki sobie może kupić teraz, oczywiście istnieją jeszcze inni producenci, mam nadzieję że nie uraziło to w jakiejś...
Kodowanie aku w polo 9n3 - dobre. Ja już we wszystko uwierzę, aby to skończyć... Uciecha nie trwała długo :( , raptem 1 dzień. Dzisiaj po 20 min. jazdy (światła+klima) usterka pojawiła się, pomimo tego, że alternator wzbudzany zew. żarówką. Uściślę tylko - zerowanie zegara ma miejsce wtedy jak wyłączę zapłon i ponownie załączę. Także moja radosna twórczość,...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Oczywiście że regulator inteligentny. Sądzę, że była awaria mostka, a ktoś siłą rozpędu wymienił i regulator. Na regulatorze podróbce to nie idzie.
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/ Wg mojej wiedzy, to stare rozwiązanie jest stosowane do dziś dnia w 99% samochodów jakie jeżdżą po...
Raczej oryginał, co do dokręcania to tylko nakręciłem trochę na wałek a resztę pracy wykonał silnik (ręką nie mogłem więcej nakręcić gdyż gwinty nie były w idealnym stanie). Po odpaleniu auta widać wyraźnie było dokręcanie się sprzęgła do końca. Po odpaleniu kazałem gostkowi włączyć wszystkie możliwe odbiorniki celem silniejszego dokręcenia. Co do kleju,...
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Napięcie jest dostosowane do aktualnych potrzeb samochodu , sterowane przez ecu silnika. Do mnie taka argumentacja nie trafia, bo zgodnie z tym twierdzeniem im więcej jest włączonych odbiorów tym niższe będzie napięcie, a to pogarsza komfort pracy tych urządzeń, choćby na przykładzie oświetlenia - przy niższym napięciu będzie gorsze oświetlenie. To,...
Zamierzam zastosować 1Wire (): są to tylko 2 przewody zasilające: 0V i +5V. Po tych przewodach "idzie" także sygnał danych. Wszystko połączone równolegle do tej magistrali. W zasadzie, logicznie, to jest to tak samo jak w Twoim rozwiązaniu: 1 master i reszta slave. Każdy słyszy każdego (bo wszystkie elementy nasłuchują) - odzywa się tylko zapytany przez...
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Pojawił mi się w astrolocie dość dziwny problem z napięciem ładowania. Równo 2 lata temu wymieniałem alternator, stary padł mechanicznie - ktoś go niechlujnie regenerował i rozleciały się pierścienie. Kupiłem fabrycznie nowy, AS-PL model A2022. Przez dłuższy czas był spokój, napięcie ładowania wahało się między 14,2 a 14,4V. Ostatnio jednak profilaktycznie...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Tylko taki mały problem, silnik i układ wtryskowy jest zaprojektowany/programowany do pracy przy danej temperaturze, ( o oleju nie wspomnę) co dzieje się ze stanem silnika i spalaniem wie ten kto pojeździł z miesiąc z zepsutym termostatem. Kiedy silnik jest zimny chłodnica jest odcięta i chłodzenia praktycznie nie ma (mały obieg) , ciekawe ile czasu...
może przez pierwsze 2 kilometry tak ale przez następnych 10 km wszystko jest spokojnie uzupełnione.P A skąd Ty to wszystko wiesz tak dokładnie hę? W nowym samochodzie też się tak dzieje? Czy może alternator w nowym samochodzie też ładuje dopiero po 2 km a po 10km już jest naładowany? Domyślam się, że nie, więc skoro coś się zepsuło, to można to naprawić...
Już kiedyś się zastanawiałem nad taka konstrukcją, ale ZREZYGNOWAŁEM Z BARDZO PROSTEJ PRZYCZYNY - podstawowej wada tego typu (od kosiarki) silnika, to sposób montażu. Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(. Takie położenie niestety komplikuje trochę układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy . Nie każdy alternator wytrzyma...
Dwa mierniki to bez sens bo każdy może pokazać co innego przy tym samym pomiarze. Zmierzyć spadek napięcia na masie i na plusie czyli jeden przewód miernika do obudowy alternatora, drugi przewód do bieguna ujemnego akumulatora (nie klemy). Drugi pomiar to jeden przewód miernika do śruby alternatora a drugi do dodatniego bieguna akumulatora (nie klemy)....
Czesc sprawdz napiecie przy alternatorze pozniej przy aku i przy skrzynce z bezpiecznikami. Jezeli bedzie gdzies duzy spadek nalezy sprawdzic kabel plus do tego przy montazu /demontazu warto jeszcze raz rzucic okiem na mase - koszt zerowy. Z mojego przykladu, uwazam - chociaz nie znam tej wersji vivaro z systemem start stop masz wlasnie prawdopodobnie...
Stary regulator był w oryginalne i błąd też był a jakim cudem 2 elektrycy stwierdzili że alternator działa wzorcowo - jeden nawet wiedział o inteligentnym sterowaniu i mówił i podłączeniu do jakiegoś emulatora kompa przy sprawdzaniu a co mnie zaskoczyło - nic nie wziął bo mówił że nie ma tu nic do zrobienia Aaaaa, nie napisałem jednego faktu - dzień...
A gdzie jest problem? Kiedyś napięcie ładowania było zależne od różnych czynników (co prawda jeszcze na starym akumulatorze to sprawdzałem jakieś 2 lata temu), a teraz jest stałe, zastanawiam się, czy to nie błąd i dlaczego ten "inteligentny" układ już nie zmienia napięcia ładowania. Ten "inteligentny" układ ładowania działa tak, ze alternator daje...
Mam dość nietypowy problem, który zresztą, być może, w ogóle nie istnieje w Europie, ale liczę na to, że fachowcy z Elektrody i tak będą mogli mi pomóc. Planuję przebudować Forda Transita na kampera, w którym wszystko będzie zasilane prądem. Myślę o zespole dziesięciu baterii LiFePo4 o pojemności 100Ah każda. Taka elektrownia powinna być wystarczająca...
Ja miałem podobny problem, też Iveco Daily tylko z 2015 roku, pomogło odłączenie "inteligentnej klemy" ale tylko tymczasowo. Później okazało się że przewód "sterujący" zrobił się "zielony" niedaleko alternatora ( jak dobrze pamiętam to ok 30-40 cm od alternatora). Pozdrawiam
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Witam. Chciałem używać AGM w samochodach (m.in. w Astrze H), w których nie ma IBS (inteligentny czujnik AQ). Czy jest możliwe, żeby zamontować jakiś gotowy sterownik, który ograniczał by prąd ładowania i zabezpieczał aq przed przeładowaniem? Czy np. ładowania DC-DC dodatkowego AQ wpięta między alternator a AQ by się do tego sprawdziła? Jeśli chodzi...
Aby sprawdzić ten "inteligentny" regulator z Focusa czy Mondeo, i nieważne, czy Magneti Marelli czy Visteon nie są potrzebne żadne przystawki czy cudawianki. Zresztą w Maździe też.
I tu masz swoje uszkodzenie i napewno znajdziesz,bo jestes zapewne inteligentny Kolejne takie zachowanie będzie nagrodzone.
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Rzeczywiście to prawda. Regulator nie działa "sam w sobie", ale połączony jest kablem komunikacyjnym ze sterownikiem silnika który wymusza odpowiedni w danym momencie prąd ładowania. Taki przykład: jak obroty silnika z jakiegoś powodu za bardzo spadną (poniżej granicy równomiernej...
(at)robokop o super, że się odezwał ktoś kto ogarnia klimat tego niby inteligentnego ładowania. Kable już dzwoniłem, są jak najbardziej ok. Wydaje mi się, że regulator dostaje dobre informacje. Zastanawiam się cały czas nad tym regulatorem napięcia, mechanik mówił, że jest ok bo niby daje 14,2 v i żadna kontrolka przy wpiętym regulatorze się nie pali...
A w ramach ciekawostki mogę dodać, że naładowal by swój akumulator tak jak należy, gdyby przejechał samochodem bez przerwy jakieś cirka 13tys km ze średnia prędkością 80km/h (jak to w trasie). Kolega to się aby na pewno dobrze czuje? Skoro sterowniki "plują" się o zbyt niskie napięcie, to w trybie pilnym do przepatrzenia połączenia masowe akumulator->nadwozie->silnik,...
Dzięki za odpowiedz Podłączenie alternatora bezpośrednio (z pominięciem regulatora) działa i jest jak najbardziej logiczne, niestety omijam w ten sposób cześć logiczna regulatora który, jeśli pracuje z akumulatorem w modzie automatycznym wydłuża życie akumulatora poprzez inteligentny system lądowania. Regulator SNRE ML2440 Jak zastosować diody w moim...
ad 1 - myślę że stary dobry prostownik zrobi to szybciej.Powtarzam dobry.Oczywiście że i alternatorem i prostownikiem naładujesz do pełna.No bo czym mógłbyś to zrobić :D ad 2 - teraz jest tyle rodzajów prostowników i każdy ładuje inaczej.Z reguły prąd ładowania i napięcie zależne jest od stopnia rozładowania aku.To że na alternatorze jest 140amper nie...
Czyli podsumowując jak ktoś jezdzi dziennie min 100km i więcej nie ma potrzeby profilaktycznego doładowywania akumulatora prostownikiem inteligentnym bo owa ladowarka gorzej naladuje niż alternator w pojeździe
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
Takie po nr alternatora masz taki a ma byc Tak jak pisalem masz analoga który puszcza w magistrale 14V
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Przy uruchomionym silniku i obrotach 2-3 tys obr/min powinno być 14,4-14,6V. Po załączeniu świateł i tylnej szyby napięcie nie powinno się zmniejszać. Nie mieszaj. To auto z "inteligentnym" sterowaniem pracą alternatora i napięcie ładowania 13,5V nie jest niczym dziwnym o ile wynika ono z obliczeń sterownika a nie awarii alternatora. Akumulator najprawdopodobniej...
Witam ! Mam pytanie, wskazanie WDS -a wskazało błąd p1632 tj. obwód wyjściowy inteligentnego alternatora.Jest to jedyny błąd jaki wskazał WDS.Czy ten błąd może mieć wpływ na to, że po przekręceniu stacyjki i odpalaniu silnika przez 5 sekund mam obroty ok 55o-600 , a po tym czasie wskakują na normalne,nadmieniam że auto jest po wymianie alternatora,przed...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Witam. Mama taki dylemat. W ramach eksperymentów bawie sie sterownnikiem od forda c-max 1.6 tdci 110 km EDC16C34 nr Bosch 0281 012 487. Kupiłem z allegro do testów sterownik od PSA 1.6 HDI ale też EDC16C34 nr Bosch 0281 011 863. Z oryginału forda sczytałem wszystko BDM-em flash e2prom ... . Potem wgrałem do zakupionego sterownika PSA. Sukces jest ale...
marek majchrzak napisał: Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak...
W moim spalinowym i przy moim stylu jazdy (70% trasa - 30% miasto) hamulce też starczają na 100 tyś. km. Pyłu z klocków i tak będzie znacznie mniej niż z opon. Porównajcie masę opony, a okładzin na klockach i jak szybko zużywają się opony. Nowsze (no już nie takie nowe) spalinowce mają inteligentne zarządzanie energią. Alternator na biegu jałowym i...
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
To są cytaty które pomogły by Ci kolego jak bys troche poszukał ! "Ps-tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM w zależności od potrzeb, i tą drogą zdążaj niwelując usterkę." "Czasami wystarcza uciąć kabe sterujące z PCM, serio. Kiedyś miałem focusa, co ładował 13,8 ( czyli gites) a kontrolka się zapalała. Zdjąłem całkiem wtyczkę i normalnie...
Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane. Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył. Tak trochę nie na temat. Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam)...
Witam, dzisiaj ja zaszalałam - od kolegi wypożyczyłam elma i forscana i sczytałam kody błędów: moduł ABS - C1233-status A0 - brak sygnału wejściowego czujnika prędkości lewego przedniego koła lub sygnał nie jest wiarygodny; moduł ABS - U2023 - status A0 - usterka sieci komunikacji pojazdu - moduł układu przeciwblokującego ABS/ układu przeciwpoślizgowego...
Ok a w jaki sposób miałby się zdławić Ekologia. Przy gwałtownym dodaniu gazu zachodzi pewne zjawisko, o którym nie będę się rozpisywał. Chodzi ogólnie o to ze sterownik w takim momencie musi wtrysnąć dodatkowe paliwo, im mniej tym bardziej ekologicznie, ale występuje efekt zadławienia. W gaźnikach te funkcje pełniła pompka przyspieszacza. Kiedy nie...
pepe150, przepraszam za te kropki i przecinki w nieodpowiednich miejscach, oczywiście w obu przypadkach chodzi o (V). Dziś rozmawiałem z kolegą, pracuje w serwisie gdzie będę robił przegląd. Da mi znać kiedy, podjadę i przy okazji sprawdzi mi wszystko. Teraz sprawdzałem i jest sucho wszędzie. przed zakupem, podczas oględzin był ładowany akumulator....
I napykali całą stronę, bo właściciel auta zleca naprawę czegoś o czym pojęcia nie ma zielonego. Nie pomyślał zrobić oczywistej próby rozładowania po jeździe, aby zostawić auto chociażby na parę godzin nie wyłączając świateł, więc o czym mowa. Powiedział, że kiedy zrobi ponad 50km, to akumulator trzyma lepiej, niż gdyby zrobił około 50km. Autem jeżdżę...
A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator"...
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
Twoja sprawa, ja Ci tylko mówię, że jest to nielegalne i nie popieram takich modyfikacji. Miałem auto z takimi światłami i nigdy nie zdecydowałem się na tę modyfikację. Zimne światło LEDów wcale nie jest przyjemne dla oczu (ale w dziennych to nie ma akurat znaczenia). PWM jest po to aby wydłużyć żywotność żarówek. Auto ma "inteligentne" sterowanie alternatora...
A tam. Czasem nie jest "inteligentny" alternator jak w renault że zaczyna nawet ładować pod 15,5V a i spada czasem i do 12V miałem podobny przypadek że Scenic 3 wadliwą była bateria zużyta
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Witam, od niedawna posiadam pojazd: E61 545i automat N62B44 z listopada 2004r. z instalacją LPG Problem: Wypadanie zapłonu przy dodawaniu gazu, na prawej głowicy Bank2 cylindry 5-8, nierówna praca silnika, skaczące wskazania Vanosów Bank2 (INPA). Gdy kupiłem samochód krótki czas temu, chodził ok, po kilku jazdach trzymał wyższe obroty jałowe, jakieś...
Ma to jakiś wpływ na całą elektryke, akumulator? Bo tak w sumie to jeżdżę z tym z 3 miesiące i dopiero dzisiaj się tym zająłem, wcześniej nie miałem kiedy i ciągle zapominałem. Napiecie cały czas jest równe a mimo to swiatla pulsują tak jakby napiecie falowało. Wydaje mi się że scenic 2 ma już ten inteligentny alternator czy coś takiego który doładowuje...
Tzw. inteligentne alternatory tak mają. Podobnie jest w Fordzie Transit. Cóż, nowoczesność.
auto ma "inteligentny" alternator nie zawsze musi byc przystlowiowe 14,7 radzilbym sprawdzic prad pobierany na postoju sprawdzony 0.02 ale nie ma sensu bo aku jest naladaowany to nie problem alternatora czy akumulatora chyba skoro raz odpali raz nie w ciagu 15 min 2 razy odpali raz nie lub na odwrot. tak wyglada po przejechaniu 20km .. auto nie odpala...
Cześć, zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego akumulatora 12V o pojemności rzędu 20-30Ah na potrzeby wideorejestratora w trybie parkingowym itp. Auto posiada "inteligentny" alternator przez co nie ma stałego napięcia 14.4V jak w klasycznej instalacji. Myślałem aby zastosować przetwornice LTC3780 z ustawionym bezpiecznym napięciem wyjściowym 14.2-14.3V...
Witam. Szukam przetwornicy DC DC, która będzie współpracowała z inteligentnym alternatorem tj. powinna posiadać stałe napięcie wyjściowe niezależnie od napięcia na wejściu w zakresie 12-15V. Powinna to być step up-step down z regulacją prądu wyjściowego. Chciałbym dołożyć drugi akumulator LiFePo4 do zasilania wideorejestratora na postoju, aby nie drenować...
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli...
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Kolejną z twoich bzdur...... Regulator są typowo na 14V. A produkuje się je od 13,8V do 14,5V i to do starszych typów alternatorów. Dzisiaj inteligentne regulatory trzymają napięcie od 13,5V do 15,5V. Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie...
Z moich dalszych poszukiwań wynika, że w tym aucie zastosowano zaawansowany elektroniczny regulator który adaptacyjnie do temperatury otoczenia steruje ładowaniem. Oprócz tego producent zaleca stosowanie takich akumulatorów jak były fabrycznie ... Wynika z tego, że masz tzw. inteligentny system ładowania akumulatora (co prawda stosowany powszechnie...
W fordzie jest inteligentny system ładowania akumulatora i utrzymania napięcia w instalacji - pewnie wiesz :) . Napięcie 14,7 nie jest jeszcze problemem bo komputer może tyle zasterować - nawet 15V , dlatego do Forda zalecane są akumulatory Silver-Calcium. Dopiero napięcie powyżej 17 volt może być niebezpieczne dla elektroniki. Natomiast nie powinno...
Będzie problem w autach z systemem start/stop, gdzie jest inteligentne ładowanie i napięcie skacze od sasa do lasa. Rozwiązaniem byłby układ komparatora z zatrzaskiem, lecz co z problemem zabierania energii z akumulatora pozbawionego ładowania alternatorem. Autorze: jakie są wymagania w wyżej wymienionym względzie?
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Widzę, że kolega Marek J. denerwuje się kiedy ktoś ma coś do powiedzenia w temacie w którym on sam czuje się "konikiem". Wypominki jakichś starych tematów zalatują kolego zdewociałą zawistnością tym bardziej, że są bezpodstawne. Ktoś kto handluje samochodami i wie o nich wszystko na temat ich zalet, wad oraz wartości - nie musi wiedzieć jak wymienić...
W maju 2018r. pisałem, że mam światła dzienne (samochód Auris 1600 z 2010r.), moduł DRL916. W czasie jazdy po pewnym czasie światła gasły, po włączeniu na chwilę światła postojowe ponownie się zapalały, ale tylko na kilka minut. Podałem również, że napięcie ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika 14V,ale po pewnym czasie (różnym) spadało do 13V...
W instrukcji obsługi akumulatora Centra Futura jak byk stało - nie przekraczać napięcia 14,4V, bo dojdzie do spływu masy czynnej Instrukcja tego nie wyjaśnia ale chodzi o ustawienie napięcia ładowania alternatorem. Przy ustawieniu znacznie powyżej 14,4V częściowo rozładowany akumulator dostaje "silnego kopa" w początkowej fazie ładowania. Ładowanie...
Pojazd: Peugeot 308 SW II (T9) z 2015 roku 2.0 BlueHDI (aktualnie przebieg 163594km). Od jakiegoś czasu zaczęła pojawiać się pomarańczowa kontrolka SERVICE. Początkowo sporadycznie teraz już przy każdej jeździe. SERVICE zapala się na postoju, najczęściej wygląda to tak, że zatrzymuję się na światłach i po parudziesięciu sekundach wyskakuje ostrzeżenie...
Witam ponownie! Sytuacja wygląda następująco - auto stoi u mechanika, wyjęty alternator mam jego numer. Zadzwoniłem do sklepu co się zajmują regeneracją alternatorów Pan po podaniu numeru który jest na naklejce mówi, że to jest alternator sterowany z ECU i że takich nie regenerują bo nie mają możliwości tego sprawdzić "na stole" czy działa jedyną możliwością...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Ależ jest. Klasycznym tego przykładem jest ładowanie akumulatora w samochodzie Jakie jest ograniczenie prądowe ładowania akumulatora w samochodzie(tym bez "inteligentnego" ładowania)? Rw alternatora, ale my omawiamy bardziej oszczędne ładowanie. i takim prawdopodobnie (bo nie testowałem tego) będzie ładowanie z zasilacza impulsowego o odpowiednim napięciu...
Witam, mam taki problem z citroenem c3 1.4 benzyna 2009r. skrzynia półautomatyczna, system start stop. Samochód był uderzony w przód i kupiony nie odpalający poduszki całe. Świecił się błąd start stop faulty, ale wymiana modułu start stop przed chłodnicą załatwiła sprawę i błąd zniknął, ale silnik nadal nie kręci. Auto nie ma rozrusznika tylko alternator...
Witam serdecznie wszystkich, Zwracam się z prośbą i pytanie czy ma ktoś dostęp do schematów elektrycznych do auta MB Actros mp4. Mam problem z tym autem ponieważ przez zbyt wysokie napięcie ładowania ( około 34V) całe auto zaczyna fiksować - nie działa zmiana biegów, komputery są odłączane za względu na wysokie napięcie itd. Nie jest to wina alternatora...
Czyli dla mojego urządzenia można założyć ok. 52Wh Hm, OK ale tę wartość raczej powinien podawać producent a nie użytkownik ;-) Wyjście mocy 12V oczywiście bez zabezpieczeń. Napięcia w moim akurat bardziej mnie przekonują - raz, że po podłączeniu do zdechniętego aku w mrozy nieco go pobudzi do działania chwilowym ładowaniem a dwa, że po odpaleniu nie...
Rezystancja wewnętrzna sprawnego akumulatora kwasowego jest właśnie bardzo mala kilka mili omów (dlatego stosuje sie akumulatory kwasowe w pojazdach do rozruchu akumulatory zasadowe i baterie mają znacznie wieksza rezystancję wewnetrzną), w kazdym razie jest w stanie stopić ten przewód ktorym ładuje alternator akumulator, dodatkowo rozładowany akumulator...
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
Witam dzięki za odp. Ja wczoraj zamówiłem Yato-8303 239zł najtaniej na "ale drogo" jutro ma być u mnie w domu. Co do "BK 120615" to juz sam wygląd daje wiele do życzenia i jednak moja ocena wizualna potwierdziła to co kolega "gryzzly" napisał ze to badziew, widać po zdjęciach wewnątrz a jak dla mnie po wykonaniu tez zewnątrz. Rozumiem ze kolega o tym...
Cześć (at)marcias Nikt chyba nie odpowie na to autorytatywnie. Brak schematu, brak instrukcji. Wszystko co wiemy o TK102 i jego klonach to doświadczenie. Jak dotąd, po montażu TK102 z przetwornicą do samochodu, żadnej baterii nic złego się nie stawało. Czy posiada on wbudowany na tyle inteligentny układ zasilania, który jednocześnie zasila urządzenie...
A od kiedy prostowniki mają pojemność? Jesteśmy inteligentni i czytamy miedzy wierszami. Chodziło o akumulator zasilający prostownik i akumulator ładowany przez prostownik. ten zasilający prostownik ma mieć mniejszą pojemność niż ten ładowany Prostownik. Ładowarka. Nazwij jak chcesz. Dodano po 2 bateria zasilająca pracuje pod alternatorem Czyli prąd...
Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi z których udało mi się dużo dowiedzieć, aczkolwiek ciekawi mnie jeszcze jeden fakt A jaki masz? YUASA GT12B-4 Absorbed Glass Mat (AGM) MF Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. O ile siła elektromotoryczna...
Nie wiem skąd biorą się bzdury o konieczności doładowywania akumulatora prostownikiem. Rozruch sprawnego auta benzynowego to wyciągnięcie z aku około 0,1Ah. Ten ubytek alternator uzupełni po kilku minutach pracy silnika. Gdybyś nie powielał powszechnie utartych mitów tylko sprawdził, to wiedziałbyś że alternator nie uzupełnia ubytku po rozruchu po...
I znowu co niektórych trzeba naprostować. Alternator (i do tego każdy) składa się z 5 (słownie - pięciu) elementów (stojan, wirnik, szczotkotrzymacz, mostek, regulator) i średnio inteligentna małpa w ciągu jednego dnia wie o co chodzi. Każdy mechanik może go spoko naprawić pod warunkiem dostępu do części (oryginałów lub zamienników). Nawet kompletny...
Powiem tak: Jeśli autko nie jest zagarażowane zimą, to przy -30, -35°C mogą być problemy z odpaleniem autka z akumulatorem standardowej pojemności. A przecież takie temperatury u nas się zdarzają. Sam jeździłem 4 lata maluszkiem (w tym 2 lata z prądnicą, później zamontowałem alternator) i autko stało pod chmurką. Były jebutne mrozy i tylko akumulator...
Zależy czy chodzi o akumulator żelowy czy kwasowy, one bardzo się różnią. Akumulator kwasowy powinien być z reguły zawsze naładowany, wtedy najdłużej posłuży. W stanie rozładowanym bardzo szybko się zasiarcza - na stałe traci pojemość. Dlatego jest stosowany jako bufor w samochodzie. Nie wiem jak stan rozładowania znoszą akumulatory żelowe, ale raczej...
A ja dodając coś od siebie... wkońcu zamontuję wiatrówkę i będę strzelał w nocy do "oślepiaczy" za te przeklęte żarówki Nic to nie daje użytkownikowi służy tylko oślepia i stwarza zagrożenie dla jadących z naprzeciwka... często jeżdzę w nocy i szlag mnie trafia kiedy taki dureń, (czytaj dalej UŁOM) mnie mija, chyba wiecie o co mi chodzi światła mijania...
Czyli tak jak sądziłem, zaczyna sie od pisania bzdur. Tych bzdur z którymi zaczniemy bezpardonową walkę. Ja naiwny myślałem, że pierwszy post zacznie się od pytania-"czy alternator w twoim samochodzie należy do grupy tzw. alternatorów inteligentnych, czyli takich które są sterowane z PCM w zależności od potrzeb, jak to w maździe ?" albo przynajmniej...
Pewnie, że przeciązysz. Alternator aż wyje, uzwojenie lata w kanałach jak wiadro w studni, z mostka pozostał wiór. Natomiast z alternatorem w fordach z inteligentnym regulatorem sterowanym z PCM w zależności od potrzeb nie każdy sobie radzi, a to takie proste. :lol:
PC_maniak To powiadasz że alternatory też "wydelikatniały" i te 100A czy 150A które siedzą w bogatszych autach tez traktują akumulatory magicznymi algorytmami? Nawet nie wiesz, ile masz racji. Alternatory sterowane z ECU silnika lub sterownika elektryki nadwozia, inteligentne klemy, wpisywanie wymiany akumulatora do menedżera zarządzania energią. Dzięki...
Chyba słowa j. Ocioszyńskiego "Nie stosuje się również w regulatorze ogranicznika prądu, gdyż wartość prądu obciążenia ustala się samoczynnie po osiągnięciu przez alternator odpowiedniej prędkości obrotowej" nie urodziły się w chorej głowie To były początki, teraz w umysłach projektantów narodził się pomysł nowoczesnych alternatorów, powiem głośno...
Witam, sprawdziłem ten wąż i jest szczelny, ale zauważyłem ze po włączeniu odbiorników elektrycznych auto zaczyna bujać budą i ładowanie spada do 12 V a jak wyłączę to wraca do 13,7 V i silnik chodzi normalnie. Czyżby akumulator już się kończył albo alternator już pada... Dzisiaj sprawdzę czy są jakieś spadki napięć, chociaż na jednym forum wyczytałem,...
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Witam. Moi drodzi - temat dotyczy ładowania w Espace 4 3.5 V6. Jest masa tematów poruszanych "w internetach" na temat ładowania w tym silniku. Silnik jest produkcji Nissana i jesli się nie mylę to oznaczenie VQ35DE. Po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie wynosi około 14.5 V. Po nagrzaniu go ładowanie spada do 13.5V. Po uruchomieniu xenonów jest dodatkowy...
Zgadzam się, że nie należy przesadzać z ładowaniem regeneracyjny, ale uważam je też za konieczność. Gdyż trzeba mieć świadomość, iż inteligentne ładowarki nie są w stanie naładować akumulatora do 100%, a w trybie regeneracji już tak. Jest to spowodowane, że ładowarki w standardowym trybie (w zimowym również) ładują niewysokim bezpiecznym napięciem,...
Dyskusja przycichła, ale przypomnę dyskutantom pewne fakty: 1. Ciągnik rolniczy C360 nie ma praktycznie żadnych odbiorników energii elektrycznej poza oświetleniem i akumulatorem. 2. Jazda na światłach pozycyjnych/dziennych obowiązuję na drogach publicznych, po których ciągnik w sezonie krótko jeździ, a większość czasu spędza na polu, na którym nikt...
o żeby tak było ! np. toyota aygo 2-letnia , napięcie 13,7 - 13,8 . Pewnie co by mniejsze zużycie paliwa wykazywać. I jak tu doładować w czasie jazdy aku ? masakra. A ile napięcie ma wspólnego z zużyciem paliwa? Niewiele. Chciał kolega błysnąć dowcipem i nie wyszło. ;) Niższe napięcie jest w tym celu by akumulator nie gazował bo przy 14,4V już lekko...
Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje sprawdzonymi i niezawodnymi rozwiązaniami. Projektanci stają...
Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu,...
poczekamy na odpowiedzi innych, ale podpowiem jedno-alternator z "inteligentnym" regulatorem, sterowanym z PCM. No i wypada sprawdzic czy na czerwonym kablu jest plus stały, z 3A bezpeicznika umieszczonego w skrzynce na podszybiu. Interesują cie kable czerwony, szary i niebieski.
06061947 nie jest tak źle zawsze można coś wycisnąć z tego alternatora . Przekładnia 1/10 wiem że duże przełożenie , lub 1/5 zbliża do korzystania z realnych mocy alternatora . Do tego tak zwane inteligentne sterownie wzbudzaniem . Do tego profil łopaty śmigła , trochę więcej precyzji w jego wykonaniu i będzie lepszy efekt . Na zdjęciach kolegów ich...
Witam Panowie. Rozpocząłem temat i wyszło na to, że go porzuciłem... Przykro mi, ale przez kilka dni nie miałem dostępu do internetu - jak się okazuje, nawet w tym kraju się to zdarza... Ale wracając do tematu... Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Te same wątpliwości, o których pisaliście miałem ja rozpoczynając temat. Moim zdaniem najbardziej efektywnym...
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
A jakby odpalił silnik, i wtedy zmieniał akumulator, akumulatorowi, ani alternatorowi nic się nie powinno stać, nie wiem tylko co na to jakaś inna elektronika w samochodzie. Może pora zamknąć ten temat? Bo inaczej moderatorzy ciągle będą tylko usuwać tak inteligentne wypowiedzi.
faktycznie sie rozpisałeś, całkiem CI powiem ze niepotrzebnie, bo wylałeś bzdety ze swojej głowy, kolejna osoba , którą boli jeżdżenie na światłach, piszesz ze jesteś zmuszony, nie jesteś zmuszony, mozesz jeździc rowerem w dzien i nie zapalac świateł. a co do zachodu to piszesz kolejne pierdy z głowy swojej ,bo auta po 2008 wychodza np. z niemieckich...
Jedyne proste rozwiązanie to przekaźnik zasilany po stacyjce , który będzie zwierał plusy akumulatorów ale przez niewielki opornik , gdy włączymy zapłon . Jako opornik może być wykorzystana żarówka halogenowa na 12V lub lepiej na 6V , niestety moc powyżej 50W . Oczywiście można kupić opornik około 0,3 - 0,5 oma moc co najmniej 40W . Uważam jednak że...
Najpierw w autoryzowanym serwisie! ale usterka nie występowała regularnie i nie można było jej ustalić bo często było wszystko ok. i miałem nadzieje , że to już zostało naprawione - oni z resztą też... Teraz jestem pewien, że tych 6A dodatkowo pobiera moduł NAVI i nie mogę odnaleźć kogoś kto już ten problem przerabiał.... podobno rozładowywanie powoduje...
To zalezy co rozumiesz pod pojęciem automatyczna ładowarka. Jeżeli mówisz o tych z regulatorem prądu i wyłącznikiem ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V to sam widzisz, ze nie do końca się to sprawdza. Gdybym podłączył taką ładowarkę do mojego aku i ustawił na niej prąd 2,5A, to ładowałaby nie wiadomo ile naładowany aku (bo najprawdopodobniej jest...
3 litry gazu na minutę do 2 litrowego silnika - jakby robił 1.5 obrotu na minutę, to by się kręcił na samym HHO. Pewnie typowe obroty silnika są od 1500 do 3000 na minutę - więc HHO jest najwyżej 0.1%, może być 0.05%. Taka ilość HHO może podnieść temperaturę spalania (przy zachowaniu niezmienionego składu mieszanki z gaźnika) około 0.1°C, co powoduje...
Problemem jest tutaj ten system ładowania akumulatora głównego . To tzw inteligentny system , który po odpaleniu silnika nie ładuje akumulatora głównego dopóki temu nie spadnie napięcie poniżej 11.5 V i wtedy dopiero włącza się ładowanie z alternatora napięciem 12.5 V. napięcie dochodzące do akumulatora żelowego (żel nie podłączony) wynosi 11.2 V więc...
Krzemowych. Uprzejmie przypominam kolegom, że w FF alternator jest z regulatorem inteligentnym sterowanym z PCM. Taka sytuacja w owym modelu przeważnie ma miejsce wtedy, kiedy przed rozruchem silnika już są włączone światła. Czasami też przy fakcie włączenia świateł na uruchomionym silniku PCM dość ostro podniesie napięcie na krótki moment. To wystarczy,...
Alternator Bosch czy Valeo? Klemę systemu inteligentnego systemu zarządzania energią pomiń.
Niby focus ma jakies "inteligentne" ładowanie.Raz jest 13.6 V innym razem 14,6V.W serwisie twierdza ze może być od 13,5-14,8V(ale to serwis). Auto na wolnych obrotach chodzi równo,cicho.Swiece i kable wymieniłem pro forma. Zawsze wymieniam w nowo kupionych autach.Przewody Elektrospark,raczej dobra firma. Dziwi mnie ze przed uruchomieniem silnika w momencie...
Witam szanownych Kolegów, Akumulator ołowiowy to nasz stary znajomy z samochodu. Budowa, działanie i diagnostyka znana od lat. Od lat znane są nam również jego słabe strony (duży masa i szybka degradacja ogniw jeżeli na jakiś czas pozostawimy je w stanie rozładowanym). Dla elektronika to magazyn energii do zasilania jego urządzeń. Co ważne dla magazynowania...
Na pewno skończyłeś szkołę podstawową? Niestety nie dane mi było jej skończyć. Xantix napisał: To nie poziom wiedzy tylko ilość nabitych postów na forum. Służy głównie dowartościowaniu co niektórych. Tak mi się zdawało, ale jak czytam, co piszesz to mam wrażenie, że mi się zdawało tylko zdawało. To świadczy o inteligencji. Dodano po 2 Ale jaki silnik...
Gdyby tak było akumulator w samochodzie nie wytrzymywał by kilku lat. Alternator nic nie podaje sam z siebie, wielkość prądu płynącego w obwodzie uzależniona jest od oporności odbiornika, w tym przypadku stopnia naładowania/rozładowania i kondycji akumulatora. W nowszych samochodach ładowanie jest już bardziej inteligentne i o takich prądach nie ma...
pomimo ładowania prądem 3A napięcie zatrzymało się na ok. 13V. Normalnie aku ma napięcie 12,6V w pełni naładowany. Inteligentne ładowarki mają to do siebie że podnoszą trochę napięcie powyżej 12,6 w trakcie ładowania to taka samo jak w aucie alternator przeważnie ma 13,4/6V . Kontrolery ładowania solarne uzyskują jeszcze wyższe nawet do 14,5V. W trakcie...
Coś czytałem o tym inteligentnym alternatorze , tyle że chyba jest mało inteligentny. Po zgaszeniu auta napięcie jest 12.0v trochę mało. Po dwóch dniach postoju jest problem z odpaleniem auta , aku. nowy. Włączając pełne obciążenie , czyli nadmuch max tylna szyba światła i klima , nadal 12,5v.
Oj znawco. Alternator dziś może nie ładować w ogóle. Jest wyłączany przy przyspieszaniu, by przy zwalnianiu odzyskać energię i podwyższyć napięcie do 15,5V. O czujnikach temperatury w pobliżu akumulatora nie wspominam. Bo dziś ma już go masa aut. A pierwsze w Europie to chyba Volvo 740 było. Produkowane od 84r System inteligentnego ładowania ma dziś...
Nie nie. Moje auto na szczęście nie jest tak inteligentne. Ładowanie utrzymywane regulatorem w alternatorze, logika ecu czy innego kontrolera nie bierze w tym udziału. Na szybko przejrzałem co to ten przekaźnik z caravelle... Obecnie mam to samo, własnej konstrukcji. Sęk w tym, że ładowanie na "dzień dobry" rozładowanego postojowego jest realizowane...
Czy ty nie masz inteligentnego ładowania? Ma inteligentne. Na logikę zaraz po uruchomieniu powinien dostawać te 14,5...a jak już się trochę podładuje to powinno zmniejszyć. Ale może jest odwrotnie...? Ładowanie jest uruchamiane po kilku sekundach od uruchomienia silnika nawet do 10 sekund. I kolejna sprawa to dlaczego bateria po 5 rozruchach spada...
Nawet jeżeli uzytkujesz auto normalnie akumulator powinien zostać podpięty pod prostownik przynajmniej 2x do roku z tego względu że alternator nigdy go nie doładuje do wartości maksymalnej tym bardziej w nowszych autach gdzie występują inteligentne arternatory którymi steruje ECU
Dzięki za filmik. U mnie zachowuje się tak samo więc wygląda, że regulacja napięcia jest "inteligentna" i sprawdza naładowanie akumulatora więc jest pewnie jakiś element pomiędzy alternatorem, a instalacją samochodu.
Oddać alternator do reklamacji. Ładowanie powinno być do 14.4V przy obr np 2000-3000 . 13.7V trochę za niskie . Były robione pomiary ładowania przy obciążeniu i bez ? A przy nowym i doładowanym wcześniej akumulatorze na pewno powinno być 14,4V? Skoro jest naładowany? W tych alternatorach z tego co wiem są "inteligentne" regulatory napięcia i w innych...
powiem tak dawniej było lepiej teraz jest ekonomia i zysk i tego nie zmienimy. żeby szybciej żeby łatwiej bezobsługowo i padło zaraz po gwarancji. pierwszy z brzegu co przyszedł mi do głowy autopart galaxy gold i pokrewne to nie reklama taki użytkowałem żeby omówić to by było dużo pisania są już w autach nawet baterie 14V to taka ciekawostka. a daje...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą łączność, na przykład V2X do komunikacji z otoczeniem...
Co innego ciągła praca w samochodzie którym jeździsz na przykład 10 godzin. A co innego cykliczne raz na jakiś czas podładowanie go. A teraz do twoich bajek dołożę coś jeszcze współczesne samochody. A tam jakoś normy euro spowodowały to że podczas hamowania silnikiem akumulator przejmuję na siebie rolę bufora i dostaje napięcie 15,5V. Co więcej coraz...
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas drgań zamienia się w sunisoide.Co odkryłem, po...
Aku są w szeregu i ładujesz 12V. Warunkiem dobre połączenie między akumulatorami, kabel, klemy, masa. Aku muszą być identyczne. Nikt nie ładuje pojedynczo aku 6V. W ciągnikach są akumulatory obsługowe i obowiązkiem użytkownika jest m.in. sprawdzać poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną. Zresztą nikt nikomu nie każe się znęcać...
To nie jest tak jak piszesz. Te ładowarki ładują, a jak ładują to zwiększają gęstość elektrolitu. Tyle, że wszystkie automatyczne lub jak je czasem nazywają - inteligentne, z ustawionymi progami, właśnie z powodu tych progów uniemożliwiają naładowanie akumulatora do pełna. W nich reżim ładowania narzuca ładowarka i ona musi go kontrolować, aby nie przedobrzyć....
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14 Tak działa inteligentny system ładowania.
Nierozumiem dlaczego po napięciu się diagnozuje alternator czy laduje czy nie a nie pozderzeniu ile idzie pradu czyli amper Albowiem naładowany i nieobciążony akumulator, ma napięcie poniżej 13V, zazwyczaj 12,5-12,6V. Wyjątkowo, nowy akumulator bezpośrednio po odpięciu od prostownika , może mieć nieco powyżej 13V. Jeżeli silnik pracuje a na klemach...
Czyli normalna rzeczą jest ze jak samochód ma inteligentne ladowanie to ono np podczas jednostajnej jazdy sje wyłącza i laduje 12v a nawet 11.8v, przy hamowaniu silnikiem dobiją do 14.6 ale jak znów wcisnę gaz znowu spada do 12v? I to nie jest żadna awaria? Na elektrodzie wcześniej pisaliście że optymalnie dla akumulatora jeśli jest non stop pod napieciem...