W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator"...
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane. Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył. Tak trochę nie na temat. Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam)...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Alternatora nie wymieniałem, właściwie nie widzę żadnych nieprawidłowości w jego pracy, akumulator jest nowy, auto dotarło z kompletnie padniętym akumulatorem, po półrocznym postoju. Przy ustawieniu na "mróz" (cokolwiek to oznacza...) ładowanie na poziomie 14,1v więc najbliżej tradycyjnych alternatorów i tak już zostawiam, myślę że będzie ok. Do filtra...
auto ma "inteligentny" alternator nie zawsze musi byc przystlowiowe 14,7 radzilbym sprawdzic prad pobierany na postoju
Ładować powinien. Nawet jak wepniesz alternator z LIN-em do klasycznej instalacji "z kontrolką" to alternator przechodzi z pracy "inteligentnej - smart" w pracę awaryjną, nieregulowaną LIN-em. Ale ładuje.
Tzw. inteligentne alternatory tak mają. Podobnie jest w Fordzie Transit. Cóż, nowoczesność.
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
13.8V to minimum dla akumulatorów z dodatkiem bizmutu czy antymonu. A że dzisiaj praktycznie takich nie uświadczysz bo wszystkie są z dodatkiem wapnia. I mierzyłeś na akumulatorze to jest za mało. Teraz trzeba sprawdzić na alternatorze ile masz. Twoje auto jest stare nie ma układów inteligentnego ładowania czy też czujnika temperatury pod akumulatorem.
Nie, bo inteligentny alternator nie trzyma stałego napięcia dlatego potrzebna jest przetwornica aby niezależnie od napięcia wejsciowego z zakresu 12.8-14.95 utrzymać na wyjściu 14.4. Dodatkowo trzeba pilnować maksymalnego prądu ładowania LiFePo4 - dla wybranego akumulatora to maks 10A
https://obrazki.elektroda.pl/1142713500_... Takie po nr alternatora masz taki https://obrazki.elektroda.pl/1214852000_... a ma byc https://obrazki.elektroda.pl/2560078800_... Tak jak pisalem masz analoga który puszcza w magistrale 14V
A tam. Czasem nie jest "inteligentny" alternator jak w renault że zaczyna nawet ładować pod 15,5V a i spada czasem i do 12V miałem podobny przypadek że Scenic 3 wadliwą była bateria zużyta
Ok a w jaki sposób miałby się zdławić Ekologia. Przy gwałtownym dodaniu gazu zachodzi pewne zjawisko, o którym nie będę się rozpisywał. Chodzi ogólnie o to ze sterownik w takim momencie musi wtrysnąć dodatkowe paliwo, im mniej tym bardziej ekologicznie, ale występuje efekt zadławienia. W gaźnikach te funkcje pełniła pompka przyspieszacza. Kiedy nie...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? ,chodzi głównie o to :jaki sygnał z regulatora gasi kontrolkę w przypadku tych inteligentnych alternatorów ,czy w ogóle jest możliwość jakiegoś prostego rozwiązania ?
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Ten system nazwany został ,, inteligentne ładowanie ", a niestety jest nieefektywne.
Załóż do do gniazda zapalniczki i jeździj z tym i obserwuj jak zmienia się napięcie w trakcie jazdy. Jak włączysz silnik, jak włączysz światła mijania, ogrzewanie szyby czy klimatyzację. Napięcie powinno być stabilne w zakresie powiedzmy 14-14,4 V Nie wiem jak działa "inteligentny alternator zarządzany poprzez osobny komputer PCM" ale napięcie ładowania...
Ma to jakiś wpływ na całą elektryke, akumulator? Bo tak w sumie to jeżdżę z tym z 3 miesiące i dopiero dzisiaj się tym zająłem, wcześniej nie miałem kiedy i ciągle zapominałem. Napiecie cały czas jest równe a mimo to swiatla pulsują tak jakby napiecie falowało. Wydaje mi się że scenic 2 ma już ten inteligentny alternator czy coś takiego który doładowuje...
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Witam. Na włączonych światłach, miernik podaje 13,97V, natomiast na wyłączonych już tylko 13,2V. Kolega stwierdził że mam zainstalowany inteligentny alternator i powinno byś wszystko z nim w porządku. Pracuje w serwisie samochodowym i miał mało czasu. Tak więc nie wyjmowaliśmy akumulatora do sprawdzenia. Tym Modelu samochodu nie jest to takie proste...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
U kolegi z pracy we Fiacie przy słabym akumulatorze i spadku napięcia do 7V pojawiał się na liczniku błąd wysokiej temperatury silnika po odpaleniu (kreski na liczniku rosły i spadały), a wymiana czujnika nic nie zmieniła. Akumulator od nowości, silnik 1.4 bez systemu inteligentnego ładowania, rocznik 2018. Fiaty mają wspomaganie kierownicy elektryczne....
Czyli podsumowując jak ktoś jezdzi dziennie min 100km i więcej nie ma potrzeby profilaktycznego doładowywania akumulatora prostownikiem inteligentnym bo owa ladowarka gorzej naladuje niż alternator w pojeździe
Witam. Mama taki dylemat. W ramach eksperymentów bawie sie sterownnikiem od forda c-max 1.6 tdci 110 km EDC16C34 nr Bosch 0281 012 487. Kupiłem z allegro do testów sterownik od PSA 1.6 HDI ale też EDC16C34 nr Bosch 0281 011 863. Z oryginału forda sczytałem wszystko BDM-em flash e2prom ... . Potem wgrałem do zakupionego sterownika PSA. Sukces jest ale...
To są cytaty które pomogły by Ci kolego jak bys troche poszukał ! "Ps-tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM w zależności od potrzeb, i tą drogą zdążaj niwelując usterkę." "Czasami wystarcza uciąć kabe sterujące z PCM, serio. Kiedyś miałem focusa, co ładował 13,8 ( czyli gites) a kontrolka się zapalała. Zdjąłem całkiem wtyczkę i normalnie...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
W moim spalinowym i przy moim stylu jazdy (70% trasa - 30% miasto) hamulce też starczają na 100 tyś. km. Pyłu z klocków i tak będzie znacznie mniej niż z opon. Porównajcie masę opony, a okładzin na klockach i jak szybko zużywają się opony. Nowsze (no już nie takie nowe) spalinowce mają inteligentne zarządzanie energią. Alternator na biegu jałowym i...
Szczególnie jeśli napiecie spada np poniżej (pracujący silnik) ok 13,5 V to znaczy ze coś jest bardzo nie tak. Napięcie podczas jazdy może wynosić 12.5V ,albo nawet ponad 16 (17 w niektórych przypadkach). Tak działa inteligentne ładowanie.Od podtrzymującego,po hamowanie alternatorem.
A może słaba bateria...w mierniku. Dawno temu miałem podobny przypadek. Ładowanie szło do 15,0 V i spadało do 14 V. I tak w kółko. Szpece co robią tylko alternatory (średnio inteligentny szympans jest w stanie opanować to w 3 godziny), dali nowy alternator, dalej to samo. W końcu śtwierdzili że tu tylko "Wielki Elektronik" pomoże. Jak się okazało "hopaszki"...
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Do 6 diodowego równie dobrze można zastosować mechaniczne RC2/12B, do 9 diodowego RC2/12D (gdzie nie ma konieczności stosowania przekaźnika do kontrolki). Dlatego nie wiem dlaczego mnie cytujesz. Losowo wybrałem ciebie i pokazałem autorowi jaki sobie może kupić teraz, oczywiście istnieją jeszcze inni producenci, mam nadzieję że nie uraziło to w jakiejś...
Akumulatory ołowiowe ładuje się tak samo jak Li-Ion, czyli metodą CC/CV. W fazie CC prąd C/10, a później faza CV z napięciem 2,6V/ogniwo do momentu osiągnięcia prądu C/100. I to wszystko. I należy unikać wszelkich ładowarek i prostowników z napisem "inteligentny" w nazwie.
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Ten temat jest straszny, aż mi się nie chce go komentować ( i nie widzę już wyraźnej potrzeby). mmk- z całym szacunkiem, ale jesteś tylko teoretykiem, a teoria nie zawsze idzie pod rękę z praktyką. Już pomijam stare mercedesy gdzie grzanie było ręczne ( z "solniczką" na desce rozdzielczej jako wskaźnik pracy) to zwracam uwagę na różne kombinacje czynione...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Ten "inteligentny" układ ładowania działa tak, ze alternator daje tyle prądu, ile akurat potrzeba - jeśli akumulator jest naładowany, proponuję nie zaglądać więcej pod maskę i miodu w tyłku nie szukać.
o żeby tak było ! np. toyota aygo 2-letnia , napięcie 13,7 - 13,8 . Pewnie co by mniejsze zużycie paliwa wykazywać. I jak tu doładować w czasie jazdy aku ? masakra. A ile napięcie ma wspólnego z zużyciem paliwa? Niewiele. Chciał kolega błysnąć dowcipem i nie wyszło. ;) Niższe napięcie jest w tym celu by akumulator nie gazował bo przy 14,4V już lekko...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Jestem przekonany, że i jedni, i drudzy, dogadali sie bez nas już jakoś wcześniej i nie słyszałem o pretensjach producentów akumulatorów, że ich akumulatory są niekorzystnie ładowane alternatorami ... . Dogadali się, sa juz od 10 lat produkowane alternatory z tzw "inteligentnymi regulatorami", w niektórych samochodach są systemy kontrolujęc proces...
Przy uruchomionym silniku i obrotach 2-3 tys obr/min powinno być 14,4-14,6V. Po załączeniu świateł i tylnej szyby napięcie nie powinno się zmniejszać. Nie mieszaj. To auto z "inteligentnym" sterowaniem pracą alternatora i napięcie ładowania 13,5V nie jest niczym dziwnym o ile wynika ono z obliczeń sterownika a nie awarii alternatora. Akumulator najprawdopodobniej...
poczekamy na odpowiedzi innych, ale podpowiem jedno-alternator z "inteligentnym" regulatorem, sterowanym z PCM. No i wypada sprawdzic czy na czerwonym kablu jest plus stały, z 3A bezpeicznika umieszczonego w skrzynce na podszybiu. Interesują cie kable czerwony, szary i niebieski.
Pewnie, że przeciązysz. Alternator aż wyje, uzwojenie lata w kanałach jak wiadro w studni, z mostka pozostał wiór. Natomiast z alternatorem w fordach z inteligentnym regulatorem sterowanym z PCM w zależności od potrzeb nie każdy sobie radzi, a to takie proste. :lol:
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Czyli tak jak sądziłem, zaczyna sie od pisania bzdur. Tych bzdur z którymi zaczniemy bezpardonową walkę. Ja naiwny myślałem, że pierwszy post zacznie się od pytania-"czy alternator w twoim samochodzie należy do grupy tzw. alternatorów inteligentnych, czyli takich które są sterowane z PCM w zależności od potrzeb, jak to w maździe ?" albo przynajmniej...
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Mam dość nietypowy problem, który zresztą, być może, w ogóle nie istnieje w Europie, ale liczę na to, że fachowcy z Elektrody i tak będą mogli mi pomóc. Planuję przebudować Forda Transita na kampera, w którym wszystko będzie zasilane prądem. Myślę o zespole dziesięciu baterii LiFePo4 o pojemności 100Ah każda. Taka elektrownia powinna być wystarczająca...
Następny "elektryk " od siedmiu boleści. Jak robi alternatory to dokładnie wie za co odpowiadają wszystkie wyjścia i wejścia. Ależ to musi być gość, ma taką specjalizację "tylko rozruszniki i alternatory". Idę o duży zakład że dostaje trzy pytania z zasady działania i odchodzi z płaczem. Jak słyszę o takiej specjalizacji to zawsze mówię że jestem w...
Nierozumiem dlaczego po napięciu się diagnozuje alternator czy laduje czy nie a nie pozderzeniu ile idzie pradu czyli amper Albowiem naładowany i nieobciążony akumulator, ma napięcie poniżej 13V, zazwyczaj 12,5-12,6V. Wyjątkowo, nowy akumulator bezpośrednio po odpięciu od prostownika , może mieć nieco powyżej 13V. Jeżeli silnik pracuje a na klemach...
Ja miałem podobny problem, też Iveco Daily tylko z 2015 roku, pomogło odłączenie "inteligentnej klemy" ale tylko tymczasowo. Później okazało się że przewód "sterujący" zrobił się "zielony" niedaleko alternatora ( jak dobrze pamiętam to ok 30-40 cm od alternatora). Pozdrawiam
Typowe działanie. Ładowanie inteligentne sterowane przez komputer, uaktywnia się w momencie zapotrzebowania na ładowanie. Alternator nie ma typowego regulatora ładowania mechanicznego. Z taką sytuacją spotkałem się w renault clio mojego syna. Mechanik stwierdził że do wymiany alternator. Po konsultacji z innym mechanikiem znającym temat odstąpił od...
Nie nie. Moje auto na szczęście nie jest tak inteligentne. Ładowanie utrzymywane regulatorem w alternatorze, logika ecu czy innego kontrolera nie bierze w tym udziału. Na szybko przejrzałem co to ten przekaźnik z caravelle... Obecnie mam to samo, własnej konstrukcji. Sęk w tym, że ładowanie na "dzień dobry" rozładowanego postojowego jest realizowane...
Dzięki za filmik. U mnie zachowuje się tak samo więc wygląda, że regulacja napięcia jest "inteligentna" i sprawdza naładowanie akumulatora więc jest pewnie jakiś element pomiędzy alternatorem, a instalacją samochodu.
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
(at)andreyatakum ,,Inteligentna ładowarka akumulatorów” Czy mógłbyś zamieścić link do tego artykułu bo nie mogę znaleźć.
Podaj model alternatora, bo z katalogu wychodzi, że ma tylko L, czyli kontrolkę.
Krzemowych. Uprzejmie przypominam kolegom, że w FF alternator jest z regulatorem inteligentnym sterowanym z PCM. Taka sytuacja w owym modelu przeważnie ma miejsce wtedy, kiedy przed rozruchem silnika już są włączone światła. Czasami też przy fakcie włączenia świateł na uruchomionym silniku PCM dość ostro podniesie napięcie na krótki moment. To wystarczy,...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Alternator Bosch czy Valeo? Klemę systemu inteligentnego systemu zarządzania energią pomiń.
Raczej oryginał, co do dokręcania to tylko nakręciłem trochę na wałek a resztę pracy wykonał silnik (ręką nie mogłem więcej nakręcić gdyż gwinty nie były w idealnym stanie). Po odpaleniu auta widać wyraźnie było dokręcanie się sprzęgła do końca. Po odpaleniu kazałem gostkowi włączyć wszystkie możliwe odbiorniki celem silniejszego dokręcenia. Co do kleju,...
Już kiedyś się zastanawiałem nad taka konstrukcją, ale zrezygnowałem z bardzo prostej przyczyny - podstawowej wada tego typu (od kosiarki) silnika, to sposób montażu. Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(. Takie położenie niestety komplikuje trochę układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy. Nie każdy alternator wytrzyma...
Panowie, ja wszystko rozumiem. Niech sobie ładuje jak chce. Tylko już te 20 lat mam styczność z pojazdami mechanicznymi i wiem kiedy akumulator zdradza objawy kłopotów z nim. Zgodzę się że rozładowany akumulator potraktowany napięciem 15-15,5 V małym prądem przez 24-48h potrafi powstać z martwych. I założenie sterowania inteligentnego alternatora ma...
I tu masz swoje uszkodzenie i napewno znajdziesz,bo jestes zapewne inteligentny Kolejne takie zachowanie będzie nagrodzone.
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14 Tak działa inteligentny system ładowania.
Czesc sprawdz napiecie przy alternatorze pozniej przy aku i przy skrzynce z bezpiecznikami. Jezeli bedzie gdzies duzy spadek nalezy sprawdzic kabel plus do tego przy montazu /demontazu warto jeszcze raz rzucic okiem na mase - koszt zerowy. Z mojego przykladu, uwazam - chociaz nie znam tej wersji vivaro z systemem start stop masz wlasnie prawdopodobnie...
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Skodzie Octavii 3 2.0 TDI RS 2014 r. Alternator sprawdzony, przewody też. Akumulator wymieniony na nowy i przypisany VCDS'em. Klema minusowa z czujnikiem IBS wymieniona na nową. Mierząc napięcie na biegunach akumulatora brak ładowania, mierząc na plusie akumulatora i masie z silnika słychać, jak załącza się alternator...
Nic takiego nie zauważyłem. Natomiast Inteligentne Ładowanie można wyłączyć programem AlfaOBD łącząc się z Body Computer przechodząc do opcji Zmiana konfiguracji samochodu/Intelligent Alternator Module.
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
Twoja sprawa, ja Ci tylko mówię, że jest to nielegalne i nie popieram takich modyfikacji. Miałem auto z takimi światłami i nigdy nie zdecydowałem się na tę modyfikację. Zimne światło LEDów wcale nie jest przyjemne dla oczu (ale w dziennych to nie ma akurat znaczenia). PWM jest po to aby wydłużyć żywotność żarówek. Auto ma "inteligentne" sterowanie alternatora...
Witam, dzisiaj ja zaszalałam - od kolegi wypożyczyłam elma i forscana i sczytałam kody błędów: moduł ABS - C1233-status A0 - brak sygnału wejściowego czujnika prędkości lewego przedniego koła lub sygnał nie jest wiarygodny; moduł ABS - U2023 - status A0 - usterka sieci komunikacji pojazdu - moduł układu przeciwblokującego ABS/ układu przeciwpoślizgowego...
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Ciekawe jak w aucie alternator ładuje akumulator w zimę przy włączonej klimatyzacji i radiu oraz jeszcze ogrzewaniu szyby, co dostaje najbardziej popalić akumulator czy alternator? Alternator pilnuje napięcia od 13.9 do 14.4 z pewnymi wyjątkami. Inteligentne ładowanie wali nawet 16V przy hamowaniu silnikiem, albo rozładowanej mocno baterii i nie ładuje...
Stary regulator był w oryginalne i błąd też był a jakim cudem 2 elektrycy stwierdzili że alternator działa wzorcowo - jeden nawet wiedział o inteligentnym sterowaniu i mówił i podłączeniu do jakiegoś emulatora kompa przy sprawdzaniu a co mnie zaskoczyło - nic nie wziął bo mówił że nie ma tu nic do zrobienia Aaaaa, nie napisałem jednego faktu - dzień...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
Witam, od niedawna posiadam pojazd: E61 545i automat N62B44 z listopada 2004r. z instalacją LPG Problem: Wypadanie zapłonu przy dodawaniu gazu, na prawej głowicy Bank2 cylindry 5-8, nierówna praca silnika, skaczące wskazania Vanosów Bank2 (INPA). Gdy kupiłem samochód krótki czas temu, chodził ok, po kilku jazdach trzymał wyższe obroty jałowe, jakieś...
Oddać alternator do reklamacji. Ładowanie powinno być do 14.4V przy obr np 2000-3000 . 13.7V trochę za niskie . Były robione pomiary ładowania przy obciążeniu i bez ? A przy nowym i doładowanym wcześniej akumulatorze na pewno powinno być 14,4V? Skoro jest naładowany? W tych alternatorach z tego co wiem są "inteligentne" regulatory napięcia i w innych...
Witam. Chciałem używać AGM w samochodach (m.in. w Astrze H), w których nie ma IBS (inteligentny czujnik AQ). Czy jest możliwe, żeby zamontować jakiś gotowy sterownik, który ograniczał by prąd ładowania i zabezpieczał aq przed przeładowaniem? Czy np. ładowania DC-DC dodatkowego AQ wpięta między alternator a AQ by się do tego sprawdziła? https://obrazki.elektroda.pl/5888427800_...
Ależ jest. Klasycznym tego przykładem jest ładowanie akumulatora w samochodzie Jakie jest ograniczenie prądowe ładowania akumulatora w samochodzie(tym bez "inteligentnego" ładowania)? Rw alternatora, ale my omawiamy bardziej oszczędne ładowanie. i takim prawdopodobnie (bo nie testowałem tego) będzie ładowanie z zasilacza impulsowego o odpowiednim napięciu...
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Kolejną z twoich bzdur...... Regulator są typowo na 14V. A produkuje się je od 13,8V do 14,5V i to do starszych typów alternatorów. Dzisiaj inteligentne regulatory trzymają napięcie od 13,5V do 15,5V. Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie...
Dzięki za odpowiedz Podłączenie alternatora bezpośrednio (z pominięciem regulatora) działa i jest jak najbardziej logiczne, niestety omijam w ten sposób cześć logiczna regulatora który, jeśli pracuje z akumulatorem w modzie automatycznym wydłuża życie akumulatora poprzez inteligentny system lądowania. Regulator SNRE ML2440 Jak zastosować diody w moim...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas drgań zamienia się w sunisoide.Co odkryłem, po...
Nadmierna komplikacja nawet najprostszych rzeczy doprowadzi do tego, że przestaniemy używać mózgu i w końcu zgłupiejemy do reszty. Wielu już to dotyczy. Młodzież włącza swiatło kciukiem bo tylko te mięśnie u większości funkcjonują poprawnie. Cofanie bez czujników to czarna magia,a brak ESP to powód żeby auto na lawetą wieźć na cito do naprawy. Inteligentne...
Oczywiście że regulator inteligentny. Sądzę, że była awaria mostka, a ktoś siłą rozpędu wymienił i regulator. Na regulatorze podróbce to nie idzie.
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to działające świece sprawiają, że alternator nie wyrabia? Przecież w dzisiejszych czasach każdy alternator, nawet na postoju, daje tyle amper, że spokojnie będzie ładować napięciem 14.5V. O, mają alternatory w nowoczesnych dieslach około 140-180A, przecież to spokojnie wystarczy, aby przezwyciężyć opór świateł. Po co się...
Nawet jeżeli uzytkujesz auto normalnie akumulator powinien zostać podpięty pod prostownik przynajmniej 2x do roku z tego względu że alternator nigdy go nie doładuje do wartości maksymalnej tym bardziej w nowszych autach gdzie występują inteligentne arternatory którymi steruje ECU
Aby sprawdzić ten "inteligentny" regulator z Focusa czy Mondeo, i nieważne, czy Magneti Marelli czy Visteon nie są potrzebne żadne przystawki czy cudawianki. Zresztą w Maździe też.
Witam ponownie! Sytuacja wygląda następująco - auto stoi u mechanika, wyjęty alternator mam jego numer. Zadzwoniłem do sklepu co się zajmują regeneracją alternatorów Pan po podaniu numeru który jest na naklejce mówi, że to jest alternator sterowany z ECU i że takich nie regenerują bo nie mają możliwości tego sprawdzić "na stole" czy działa jedyną możliwością...
Powiem tak: Jeśli autko nie jest zagarażowane zimą, to przy -30, -35°C mogą być problemy z odpaleniem autka z akumulatorem standardowej pojemności. A przecież takie temperatury u nas się zdarzają. Sam jeździłem 4 lata maluszkiem (w tym 2 lata z prądnicą, później zamontowałem alternator) i autko stało pod chmurką. Były jebutne mrozy i tylko akumulator...
Większość nowych ładowarek nie przekracza napięcia 14,4V a takie panuje gdy jest uruchomiony silnik i działa sprawny alternator. Nie ma jednak gwarancji, że odłączenie baterii rozruchowej lub podniesienie jej napięcia do 14,4V gdy silnik jest wyłączony, nie spowoduje zwisu komputera pokładowego lub czegoś inteligentnego w samochodzie.
wyłączyć inteligentny alternator focus inteligentny alternator inteligentny zasilacz
zamulona nagrzewnica wzmacniacz antenowy anprel bester schemat płytka
samsung ue49mu6120 wzmacniacz słuchawkowy ecc88
Wymiary o-ringów pompy paliwa 4B0919051E Satel Integra: Czułość Wejścia 0 ms - Znaczenie