Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Z mojego alternatora wychodzi jeden, gruby przewód idący bezpośrednio do klemy dodatniej akumulatora. Na tej klemie jest też stolik z bezpiecznikami i mostkami. Stąd wychodzi prąd na urządzenia. Szyna jest wspólna z klemą. Pytanie brzmi: w jaki sposób prąd generowany przez alternator w przypadku dużego zapotrzebowania (np. 60A) "wyskakuje" ze wspólnej...
A może słaba bateria...w mierniku. Dawno temu miałem podobny przypadek. Ładowanie szło do 15,0 V i spadało do 14 V. I tak w kółko. Szpece co robią tylko alternatory (średnio inteligentny szympans jest w stanie opanować to w 3 godziny), dali nowy alternator, dalej to samo. W końcu śtwierdzili że tu tylko "Wielki Elektronik" pomoże. Jak się okazało "hopaszki"...
Nie, bo inteligentny alternator nie trzyma stałego napięcia dlatego potrzebna jest przetwornica aby niezależnie od napięcia wejsciowego z zakresu 12.8-14.95 utrzymać na wyjściu 14.4. Dodatkowo trzeba pilnować maksymalnego prądu ładowania LiFePo4 - dla wybranego akumulatora to maks 10A
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
Do 6 diodowego równie dobrze można zastosować mechaniczne RC2/12B, do 9 diodowego RC2/12D (gdzie nie ma konieczności stosowania przekaźnika do kontrolki). Dlatego nie wiem dlaczego mnie cytujesz. Losowo wybrałem ciebie i pokazałem autorowi jaki sobie może kupić teraz, oczywiście istnieją jeszcze inni producenci, mam nadzieję że nie uraziło to w jakiejś...
Ma to jakiś wpływ na całą elektryke, akumulator? Bo tak w sumie to jeżdżę z tym z 3 miesiące i dopiero dzisiaj się tym zająłem, wcześniej nie miałem kiedy i ciągle zapominałem. Napiecie cały czas jest równe a mimo to swiatla pulsują tak jakby napiecie falowało. Wydaje mi się że scenic 2 ma już ten inteligentny alternator czy coś takiego który doładowuje...
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Czyli normalna rzeczą jest ze jak samochód ma inteligentne ladowanie to ono np podczas jednostajnej jazdy sje wyłącza i laduje 12v a nawet 11.8v, przy hamowaniu silnikiem dobiją do 14.6 ale jak znów wcisnę gaz znowu spada do 12v? I to nie jest żadna awaria? Na elektrodzie wcześniej pisaliście że optymalnie dla akumulatora jeśli jest non stop pod napieciem...
Witam. Mama taki dylemat. W ramach eksperymentów bawie sie sterownnikiem od forda c-max 1.6 tdci 110 km EDC16C34 nr Bosch 0281 012 487. Kupiłem z allegro do testów sterownik od PSA 1.6 HDI ale też EDC16C34 nr Bosch 0281 011 863. Z oryginału forda sczytałem wszystko BDM-em flash e2prom ... . Potem wgrałem do zakupionego sterownika PSA. Sukces jest ale...
pepe150, przepraszam za te kropki i przecinki w nieodpowiednich miejscach, oczywiście w obu przypadkach chodzi o (V). Dziś rozmawiałem z kolegą, pracuje w serwisie gdzie będę robił przegląd. Da mi znać kiedy, podjadę i przy okazji sprawdzi mi wszystko. Teraz sprawdzałem i jest sucho wszędzie. przed zakupem, podczas oględzin był ładowany akumulator....
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Więc tak oddano na wrasztat smarta na brak ładowania akumulatora wybudowano go i oddano od naprawy po odbiorze z naprawy i zabudowaniu do samochodu świeci kntrolka ładowania że niema ładowania identycznie jak przed naprawą elektryk sprawdzał i twierdzi że na 100% jest sprawny tylko coś z instalacją nie tak (elektryk z innego warsztatu) no i pytanie...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli...
To są cytaty które pomogły by Ci kolego jak bys troche poszukał ! "Ps-tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM w zależności od potrzeb, i tą drogą zdążaj niwelując usterkę." "Czasami wystarcza uciąć kabe sterujące z PCM, serio. Kiedyś miałem focusa, co ładował 13,8 ( czyli gites) a kontrolka się zapalała. Zdjąłem całkiem wtyczkę i normalnie...
Witam, od niedawna posiadam pojazd: E61 545i automat N62B44 z listopada 2004r. z instalacją LPG Problem: Wypadanie zapłonu przy dodawaniu gazu, na prawej głowicy Bank2 cylindry 5-8, nierówna praca silnika, skaczące wskazania Vanosów Bank2 (INPA). Gdy kupiłem samochód krótki czas temu, chodził ok, po kilku jazdach trzymał wyższe obroty jałowe, jakieś...
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Tylko taki mały problem, silnik i układ wtryskowy jest zaprojektowany/programowany do pracy przy danej temperaturze, ( o oleju nie wspomnę) co dzieje się ze stanem silnika i spalaniem wie ten kto pojeździł z miesiąc z zepsutym termostatem. Kiedy silnik jest zimny chłodnica jest odcięta i chłodzenia praktycznie nie ma (mały obieg) , ciekawe ile czasu...
A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator"...
Cześć (at)marcias Nikt chyba nie odpowie na to autorytatywnie. Brak schematu, brak instrukcji. Wszystko co wiemy o TK102 i jego klonach to doświadczenie. Jak dotąd, po montażu TK102 z przetwornicą do samochodu, żadnej baterii nic złego się nie stawało. Czy posiada on wbudowany na tyle inteligentny układ zasilania, który jednocześnie zasila urządzenie...
Rezystancja wewnętrzna sprawnego akumulatora kwasowego jest właśnie bardzo mala kilka mili omów (dlatego stosuje sie akumulatory kwasowe w pojazdach do rozruchu akumulatory zasadowe i baterie mają znacznie wieksza rezystancję wewnetrzną), w kazdym razie jest w stanie stopić ten przewód ktorym ładuje alternator akumulator, dodatkowo rozładowany akumulator...
Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane. Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył. Tak trochę nie na temat. Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam)...
Ładować powinien. Nawet jak wepniesz alternator z LIN-em do klasycznej instalacji "z kontrolką" to alternator przechodzi z pracy "inteligentnej - smart" w pracę awaryjną, nieregulowaną LIN-em. Ale ładuje.
https://obrazki.elektroda.pl/1142713500_... Takie po nr alternatora masz taki https://obrazki.elektroda.pl/1214852000_... a ma byc https://obrazki.elektroda.pl/2560078800_... Tak jak pisalem masz analoga który puszcza w magistrale 14V
13.8V to minimum dla akumulatorów z dodatkiem bizmutu czy antymonu. A że dzisiaj praktycznie takich nie uświadczysz bo wszystkie są z dodatkiem wapnia. I mierzyłeś na akumulatorze to jest za mało. Teraz trzeba sprawdzić na alternatorze ile masz. Twoje auto jest stare nie ma układów inteligentnego ładowania czy też czujnika temperatury pod akumulatorem.
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Witam, problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem. Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp). Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru...
auto ma "inteligentny" alternator nie zawsze musi byc przystlowiowe 14,7 radzilbym sprawdzic prad pobierany na postoju
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Tzw. inteligentne alternatory tak mają. Podobnie jest w Fordzie Transit. Cóż, nowoczesność.
Po wypiętej "klemie" od inteligentnego ładowania mam w takim FF mk3 14,7V.
Ok a w jaki sposób miałby się zdławić Ekologia. Przy gwałtownym dodaniu gazu zachodzi pewne zjawisko, o którym nie będę się rozpisywał. Chodzi ogólnie o to ze sterownik w takim momencie musi wtrysnąć dodatkowe paliwo, im mniej tym bardziej ekologicznie, ale występuje efekt zadławienia. W gaźnikach te funkcje pełniła pompka przyspieszacza. Kiedy nie...
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
A tam. Czasem nie jest "inteligentny" alternator jak w renault że zaczyna nawet ładować pod 15,5V a i spada czasem i do 12V miałem podobny przypadek że Scenic 3 wadliwą była bateria zużyta
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? ,chodzi głównie o to :jaki sygnał z regulatora gasi kontrolkę w przypadku tych inteligentnych alternatorów ,czy w ogóle jest możliwość jakiegoś prostego rozwiązania ?
W tej wersji nie było inteligentnego ładowania? Alternator japoński, a czy regulator napięcia nie wymaga zasilania po stacyjce (IGN) lub nie ma trzeciego pinu do pomiaru napięcia na akumulatorze (S, Sense)? Jeśli układ ładowania jest zbudowany klasycznie, to proponowałbym sprawdzenie stanu złącz wokół skrzynki w komorze silnika, mogą być skorodowane...
Czyli podsumowując jak ktoś jezdzi dziennie min 100km i więcej nie ma potrzeby profilaktycznego doładowywania akumulatora prostownikiem inteligentnym bo owa ladowarka gorzej naladuje niż alternator w pojeździe
Ten system nazwany został ,, inteligentne ładowanie ", a niestety jest nieefektywne.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Faktycznie ten argument o koniecznej różnicy w napięciach między wejściem a wyjściem konwertera jest słuszny, jak ostatnio mierzyłem napięcie w gnieździe zapalniczki to było 15–15,4 V, co na wyjściu konwertera da, powiedzmy, maks. 13,5 V, trochę za mało do pełnego ładowania LiFePO4 Tego pomysłu z żarówkami to bym się obawiał. Raz — „inteligentne” alternatory...
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Załóż do do gniazda zapalniczki i jeździj z tym i obserwuj jak zmienia się napięcie w trakcie jazdy. Jak włączysz silnik, jak włączysz światła mijania, ogrzewanie szyby czy klimatyzację. Napięcie powinno być stabilne w zakresie powiedzmy 14-14,4 V Nie wiem jak działa "inteligentny alternator zarządzany poprzez osobny komputer PCM" ale napięcie ładowania...
Akumulatory ołowiowe ładuje się tak samo jak Li-Ion, czyli metodą CC/CV. W fazie CC prąd C/10, a później faza CV z napięciem 2,6V/ogniwo do momentu osiągnięcia prądu C/100. I to wszystko. I należy unikać wszelkich ładowarek i prostowników z napisem "inteligentny" w nazwie.
U kolegi z pracy we Fiacie przy słabym akumulatorze i spadku napięcia do 7V pojawiał się na liczniku błąd wysokiej temperatury silnika po odpaleniu (kreski na liczniku rosły i spadały), a wymiana czujnika nic nie zmieniła. Akumulator od nowości, silnik 1.4 bez systemu inteligentnego ładowania, rocznik 2018. Fiaty mają wspomaganie kierownicy elektryczne....
wyłączyć inteligentny alternator focus inteligentny alternator inteligentny zasilacz
wylacznik uderzeniowy przełączanie grafiki analiza termiczna
przekaźnik świec żarowych peugeot przekaźnik świec żarowych peugeot
Uszkodzenia skrzyni biegów Ursus 3724: przyczyny i objawy Problemy z sygnałem czujnika pochylenia Carraro