kompresji raczej na razie bym się nie czepiał. Ale sprawdził czy pompuje rury intercoolera.
Mówisz o tych 2 łącznikach gumowych wchodzących w intercooler?
W pierwszej kolejności najlepiej podpiąć pod tester i powinieneś otrzymać odpowiedź co spowodowało że złapał tryb awaryjny. Ale plucie olejem przez intercooler to chyba tylko turbina. Nie inaczej - zużyte łożyskowanie i uszczelnienia wirnika turbosprężarki
Najpierw sprawdz wszystkie wezyk gumowe od turbiny do intercoolera.
Ale co ma wspólnego przeplywomierz z peknieciem rury intercoolera?
Owin króciec taśmą troche i dopiero balwanek. Lekko coś puszcza
Nie ma to znaczenia.
I gratis pęknięta plastikowa rura karbowana od doładowania, idąca do intercoolera.
Jakiego czujnika? Bo jak czujnik temperatury powietrza zasysanego w TDDI jest wkręcony w intercooler, zaraz jak prawy reflektor.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Miałem na warsztacie takiego C-maxa, odmę puściliśmy do butelki. Objawy miał takie, że przy większym obciążeniu potrafił "zagrzechotać" i puścić dymek. Wymiana wtrysków, wyeliminowanie odmy nic nie dało, dopiero dokładne czyszczenie intercoolera pomogło.
https://obrazki.elektroda.pl/8749481800_... W rurach od intercoolera jest olej.
No te dwa przewody do intercoolera nazywa się "bałwankami" :D
Witam! Mam problem z Fordem Focus II tdci, 115 km, 2005 r. Przy dodawaniu gazu brak mocy, dodatkowo z nawiewu w kabinie słychać syczenie (jakby podmuch) w trakcie dodawania gazu (po zwolnieniu znika), dodatkowo zaczął mocno dymić przy wciskaniu pedału gazu. Zauważyłem także niewielki ubytek płynu chłodzącego. Co to może być? Nieszczelność? Wtryski? Turbosprężarka.....
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Jutro mam trasę do zrobienia około 60km to go przegonię trochę. Głównie jeżdżę mało i po mieście. Chętnie bym go pod kompa podłączył, ale fejsa za 5zł jak kolega tu pisał nie widziałem. Może mi coś polecisz??? Który tani działa z focusem? Nie chodzi tu o jakieś wodotryski tylko o sprawdzenie i wykasowanie błędów. Przy okazji mam pytanie: naprawiałem...
Sprzęgło ślizga, tarcza sprzęgła do wymiany. Najlepiej wymienić cały komplet sprzęgła. Oczywiście skrzynia do zdjęcia by się do tego dostać. myslę że po sprawie, okazało się że przewód gumowy od intercoolera lecący do turbo był walnięty, 70 zł i po bólu, focus przestał wariować.
Focus mk1 1,8tdci trochę muli. To znaczy jadąc autostrada w Niemczech te 150km/h szybko osiąga i sprawnie. Natomiast jadąc wolniej te 40-50 na godzinę jak depnę to niby idzie. Koła zapiszczą, ale było np tak, że przez 14 dni czuć było większą moc gdzie aż wciskało w fotel i ta moc wydawała się bardzo dużą a przez kolejny miesiąc już aż tak nie było....
W międzyczasie wymieniałem akumulator, bo odmówił posłuszeństwa, a już wcześniej nie działał start-stop. Po wymianie aku start-stop zaczął działać. Najbardziej mnie zastanawia, od czego się włącza info. Awaria silnika, natychmiast serwis. Miejsce raczej miało na nierówności. Może mieć to związek z intercoolerem? Ponieważ nie trzyma jak należy na górnym...
Masa jest ok. Wygląda na rozrusznik. Rozrusznik padł całkiem. Przestał kręcić. Tylko cyka jak przekręcę. Popukałem w rozrusznik to czasem ledwo zakręci. Ale tak to tylko cyknie elektromagnes i cisza. Zdjąłem intercooler by dostać się do kabli, ale wszystko ok. Wymontowałem w wielkich bulach rozrusznik bo śruby nie chciały puścić. Rozebrałem i okazało...
A pytanie, jaki zapach ma ten biały dym? 1 - w aucie jest dpf? Wydaje mi się, że sprawny nie powinien przepuszczać dymków 2 - ten biały dym to nie będzie płyn chłodzący albo po prostu wilgoć w rurze? Może problem jest gdzieś indziej? 3 - jak dużo oleju pobiera? Jaki olej jest wlany? 4 - jest możliwość podpięcia komputera i sprawdzenia korekty wtrysków...
Zdejmij rurę powietrza dolotową i te od intercoolera . Zobacz czy wirnik turbo się kręci normalnie i czy luzu na boki i wzdłuż nie ma .Zobacz też ile oleju jest w tamtych wężach przy intercoolerze . Ale taki zanik ciśnienia to by litr musiał uciec . Jak nadal nie ma cisnienia to albo przez turbo przelatuje wszystko albo panewkę obróciło . To będzie...
I chyba jakas nieszczelność łączniki gumowe intercoolera uszkodzone,albo zawór EGR a najlepiej to pasowałby to podpiąć pod tester i sprawdzić błędy i parametry pracy i wtedy powinno się wyjaśnić.
Tak oleje silnikowe wymienia się po przebiegu lub po czasie zależy co szybciej nastąpi. Z czasem olej traci swoje właściwości. Jak duże odcinki pokonuje ten focus jednorazowo? Ponieważ do pracy silnik potrzebuje właściwej temperatury jeżeli odcinki są małe, a silnik na całej trasie nie zdąży się rozgrzać i uszczelnić [ korzystając z rozszerzalności...
Tylko P0075 wyskoczył, a tamte nie wróciły :/ Dodano po 2 Jak zdjąłem intercooler to zobaczyłem takie cudo, ale po izolacji tych przewodów które idą do pompy tak samo pracuje.. https://obrazki.elektroda.pl/6799497700_...
Sugeruje sprawdzic np. wspornik intercoolera, moze zniszczyly sie gumki i w pewnym zakresie obrotow bedzie dokuczliwy rezonans. Jesli to bedzie faktycznie wspornik to na gumki wydasz kilkanascie zlotych, wymiana 15-20 minut. Sprawdz, to jest latwe do zweryfikowania tylko trzeba wjechac na kanal i zdjac oslone.
Kolego, krótko i bez pierdoł. Jeżeli alternator masz sprawny, czyli nie ciekła na niego ropa albo olej z pompy wspomagania, a tym samym nie masz zdartych szczotek, zużytych pierścieni ślizgowych i nadpalonego szczotkotrzymacza to winę masz wiązce, zawsze problem był na tym odcinku, gdzie wiązka trzypinowej wtyczki alternatora umocowana jest do płyty...
Witam . Mam nietypowy problem ze zgaszeniem Forda Focusa 2 1.6cdti 110km 2005r / Mianowicie kilka dni wstecz ulewa . nie widziałem takiej burzy nigdy. ulice zalane podczas przebijania się przez kałuże na ulicy (do progów albo lepiej) pod koniec ostatniego jeziorka zaciagnął wode . (moja głupota, w tamtym momencie jakos nie przyszło mi do głowy ze to...
Kopcenie na czarno to spalanie w niedostatecznej ilości powietrza, więc albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa. W pierwszym przypadku do sprawdzenia filtr powiertza, działanie turbiny, drożność intercoolera (jeśli takowy jest) oraz szczelność całego układu dolotowego. W drugim poprawność dawkowania i rozpylenia paliwa. W związku z informacją o...
Witam, zdejmij przewód dolotowy do turbiny i sprawdź czy wirnik ma luz. (Delikatny luz jest dopuszczalny) Z tego co wyczytałem wyżej sterowanie turbiną jest ok, sprawdź intercooler, może na trasie jakiś kamyczek wpadł i przedziurawił, stąd zanik ciśnienia. Kiedyś miałem przypadek, że upaliła się jedna świeca żarowa, przez co sterownik wchodził w tryb...
Mój Focus tddi też kopcił na czarno przy mocniejszym dociśnięciu pedału przyspieszenia. Wycieków oleju zero, spalanie trasa 5, miasto 7,5. Przeczytałem, że problemem może być przytkany kolektor dolotowy powietrza oraz zawalony szlamem zawór ERG. (i w efekcie jest za mało powietrza do spalania na wysokich obrotach, dlatego kopci). Kupiłem płyn w spray-u...
Witam, mam problem z moim Fordem Focusem 1,8 TDCi o przebiegu 133 tkm i zanim pójdę w koszty pragnę zasięgnąć rady. Mianowicie kiedy silnik się już dobrze nagrzeje, to czasami.. podkreślam czasami... po naciśnięciu pedału gazu przy obrotach około 2000-2500 turbosprężarka zaczyna dziwnie buczeć i samochód nieco słabiej przyśpiesza. Nie dostaje przy tym...
punkt drugi nie bardzo bo lewe powietrze bedzie uciekało cały czas a nie tylko na zimnym pkt trzeci jw z tym ze można sprawdzic najprosciej jak sie da czy turbina puszcza olej (test na kartkę ,przystawić z wyjscia z turbiny na intercooler czy nie zabryzga olejem i jak bardzo ? pkt 5 może być wiarygodny (sam mam TDI i rano z rury zawsze leci szary dym...
Sprawdziłem świece czy grzeją tak jak atol_2008 radził. Przy około 15 stopniach na zewnątrz, światełko w podsufitce rozjaśniło się po około 10 sekundach od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce {silnik był zimny nie pracował 8 godzin}, świeca ma przejście pomiędzy masą a końcówką zasilającą. Sprawdziłem miernikiem ustawionym na brzęczyk. Poza tym...
Witam wszystkich Czas też coś napisać nie tylko czytać fora posiadam focusa 1,8 tdci z 2003roku od nowości i znam jego bolączki z odpalaniem, otóż ciężko palił gdy temp. spadała do około 0st.C Przebieg 235000 km. .Przerobiłam filtry, świece, wtryski, akumulator (miał już 9latek oryginał) a efekty marne .Podłączyłem Texe i zastanowił mnie spadek napięcia...
Witam Minął ponad miesiąc od ostatniego wpisu i teraz Ford już przyspiesza bardzo dobrze. Przyznam, że byłem bliski regeneracji lub wymianie turbiny (koszt mógł być nawet rzędu 1400 zł). Jednak zamiast tego zastosowałem kilka rad miłej pani ze sklepu z turbinami. Oto one: 1. POZIOM OLEJU. - Moje auto ma już ponad 300tyś km przejechanej drogi, zatem...
Cześć, Focus 1.8 TDDi 90 km 1999 rok. 1.Po zakupie auta zauważyłem, że jest słabe na niskich obrotach- kiedy załączy się turbina jest już okej i da się jechać. 2.Samochód kopci na czarno- ciemnosiwo, mocniej jak jest rozgrzany i pod obciążeniem (bez specjalnie wysokiego kręcenia silnika). Przy przegazowaniu na luzie również zakopci na czarno-siwo. 3.Na...
Witam Przy działającej turbinie od około roku czasu: 1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu. 2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800. 3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała). https://filmy.elektroda.pl/97_1573119639... Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi...
Nie no escort to nie ta liga zawieszenie slabizna ( już focus lepiej pasuje), Mk7 welurowe siedzenia sa miłe ale taborety. Dach w escorcie to blacha - dotykales lub klepales dach w audi80? Drążek biegów w escorcie cały lata podczas jazdy - w audi stoi w miejscu - położysz rękę na lewarku to uczucie centymetra przedluzenia ruchu na zapietym biegu. Obalenie...
jak było, to do kosza... Co powiecie o silnikach 1,8 d ,td oraz td z intercoolerem w ford mondeo mkl mkll oraz escort, totalna porażka, te dwa paski rozrządu... , trwałość też porażka, żeliwna głowica... w focusie go unowocześnili o commonrail i troche inny rozrząd, ale ogólnie porażka... Że to całkiem dobre silniczki, szczególnie wersja wolnossąca...
Turbo w dieslu to ciekawy temat... Przeczytałem wszystkie posty i postanowiłem tez napisać jak dziala to u mnie, a nóż widelec poszerzy ktoś swoją wiedze. Mam Astre II 2.0 DTI jest w niej turbo i intercooler. Przejechane ma 23 000 km. Sprawa wyglada tak: 1. Kiedy włącza sie turbo? Jadąc na pierwszy biegu na wolnych obrotach ok 800 rpm z otwartym oknem...
Dobry elektronik może da radę - oczywiście musiałby mieć dostęp do schematu - co jest mało prawdopodobne. Skąd jesteś - może kogoś polecę... Dodano po 4 Oto kody błędów: P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit P0101 Mass or Volume Air Flow A Circuit Range/Performance P0102 Mass or Volume Air Flow A Circuit Low Input P0103 Mass or Volume Air Flow A Circuit...
Witam a czy może to być olej w intercolerze ? Np. Z przepuszczającej odmy .
U mnie był pęknięty wąż idący do intercoolera. Sprawdź węże.. to bardzo często jest to. Mój znajomy miał ostatnio to samo w focusie :) EDIT: Otwórz maskę i niech ktoś przygazuje w tym zakresie obrotów i słuchaj czy gdzieś powietrze nie ucieka.
Dojżałem sie że przewód od interculera jest dziurawy wymienię go i sprawdzę czy dalej piszczy
chodzilo mi o to że tak jak z reguły zalecają to nawiew To kocioł na miał? Jeśli nie to ten nawiew "zalecają" tylko ci, którzy się nie znają, ewentualnie chcą komuś wciśnąć wentylator i sterownik. . Mi chodzi tylko i wyłącznie oto czy większe straty ciepła są gdy powietrze zimne leci przez kotłownie i częściowo ogrzane trafia do kotła ale wychladza...
Witam Wreszcie została znaleziona przyczyna mojego problemu w focusie, byłem u trzech majstrów i ten ostatni znalazł przyczynę a mianowicie minimalne nie widoczne i nie słyszące pęknięcie z lewej strony intercoolera co wystarczyło by komputer przechodził w tryb awaryjny. Gdy by intercoole był zamontowany tak jak w MK1 to na pewno usterka szybko by została...
Dodam że jak dodam gazu od razu pompują się gumy od intercolera więc turbina śmiga
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak pojeżdżę np 10km i silnik się rozgrzeje to z nawiewu wlatuje mało przyjemny zapach takiego spalonego oleju trochę. Samochód to Focus mk1 1,8tdci Olej sprawdzałem nie ubywa, płynu w chłodnicy nie ubywa. Odkręciłem wąż od intercolera, ale w środku oleju raczej nie ma ścianki tłustawe minimalnie. Oleju jako takiego...
Sprawdź czy gdzieś nie łapie fałszywego powietrza, często w intercolery się rozszczelniają.
nieszczelność intercooler intercooler peugeot uszkodzony intercooler
instrukcja drukarki samsung silnik simensa podłączyć gniazdo naczepa
awaria zmywarka electrolux awaria zmywarka electrolux
Tokarka TSB20 - problem z posuwem, samoczynne wyłączanie Silnik nie odpala po wymianie czujnika wału, rozrusznika i silniczka krokowego