Moim zdaniem za mały przepływ przez intercooler.
A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
To jeden czort jak go zamontujesz, jak tylko mechanicznie pasuje
Patrzałeś czy nie masz czasem nieszczelności w układzie dolotu? Intercooler, węże.
Tak, zimne powietrze zawiera więcej tlenu a zatem lepiej łączy się z paliwem. Zobacz na tą stronkę http://vwgolf.pl/ co prawda jest tam opis montażu intercoolera do golfaII ale zasada jest taka sama, jest tam tez mały komentarz.
To intercooler
W środku? I tak zawsze będzie zaolejony, jak to w VW. Postawić tylko do dołu wylotami żeby się wylewało. Ewentualnie go jeszcze podgrzać.
Przedni intercooler
przepływke zostaw w spokoju. mi to wygląda na nieszczelnosc w dolocie, moze intercooler
Trzeba wymienić zawór EGR i najlepiej umyć układ dolotowy w tym intercooler.
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie mojego Passata jest to B5 wersja po lifcie z silnikiem 1.9 tdi awx 130 km. I chciałbym sie dowiedziec czy moge zostawic oryginalny intercooler tam gdzie jest i podlaczyc dodatkowo dedykowany do passata intercooler za zdrzakiem. Oczywiście oryginalny tak zeby tez byl podłączony. Czy to bez sensu tak robic.
Czyli wynika z tego że muszę posprawdzać te szybkozłączki jakoś? Pytanie teraz od czego zacząć. Najwięcej zauważyłem że jest uwalone przed sprężarką klimy tu pod spodem PRZED sprężarką skąd się tam olej wziął to nie wiem no i ten intercooler...
Szukaj na wężu idącym do kolektora ssącego z intercoolera od strony chłodnicy.
fakt z tym pluciem - źle się wyraziłem hahaha turbinę która jest nieszczelna aczkolwiek jeśli chodzi o jej wydajność jest ok można zregenerować i ja uważam to za najlepsze wyjście bo wymiana na inną używkę?... nigdy nie wiadomo co zamontujesz chyba że nie szkoda ci kasy na nową to wymień na nową a potem ją szanuj (na jednej turbinie bez remontu można...
Napotkałem jeszcze się na olej w dolocie do intercoolera 🫤
Witam i to znalazłeś przyczynę kopcenia, nieszczelny układ intercoolera
A sprawdź jak pompuje turbo, jak po wypadku to może intercooler uszkodzony
sprawdzałem podczas jazdy, pedał w podłogę i powyżej 1800 obr szarpanie, i ciśnienie oscyluje w granicach 1,5 bar i zaraz przejście w tryb awaryjny a jak sprawdzić intercooler?
Nieszczelny układ doładowania. Do sprawdzenia intercooler i wszystkie przewody powietrza doładowanego.
Z logów jak byk widać dziurę na drodze Turbo, intercooler, silnik. Syczy Ci powietrze, gdzieś ucieka, gdzieś jest dziura, gdzieś wąż wypadł albo pękł lub rozerwało intercooler. Jeden gazuje żeby syczało a drugi patrzy skąd.
1 ko9ncówki wtrysków albo sprawdź szczelnosc intercoolera
Witam Miałem ten sam problem. Naprawiłem w ten sposób : Do środka rury ( gumowej ) wstawiłem odpowiedniej średnicy i długości rurę stalową , następnie opaskami zaciskowymi zacisnąłem na skrajach uszkodzenia. Jeżdżę już tak ponad rok i nic się nie dzieje. Pozdrawiam Bogdan
Olej był wymieniony z mojej własnej woli bo kupiłem go i nie było naklejki kiedy był wymieniony ostatnim razem .wiec wolałem wymienic .silnik pracuje dobrze.Mowił ze pozostałe pompowtryski sa w dobrym stanie.Autem zrobiłem 1000km jednego dnia.i nic mu nie dolegało.poza tym spadkiem mocy bo to wina intercoolera.
Turbo ma nie gwizdać tylko robić nadciśnienie w dolocie. Taki objaw daje właśnie turbo które nie dobija ciśnienia do zadanego. Ale to tylko przypuszczenia przydałby się log na 4 biegu jak idzie dobrze i wywala błąd. Równie dobrze może być dziurawy dolot np intercooler i wtedy też turbo nie nienapompuje bo ucieka bokiem.
Sprawdź dokładnie łożysko. I intercooler
Przewód intercoolera sprawdź ten dolny od turbo.
Zobacz węże od intercoolera
Wartość ciśnienia doładowania za intercoolerem wchodzi w wartości odpowiadające podciśnieniu. Ja bym sprawdził ten czujnik dwa czy intercoler jest drożny trzy cały dolot czy coś nie wpadło i nie blokuje przepływu.
Dzisiaj postaram się zrobić loga i wrzucę. Dodano po 2 Zauważyłem że przy tem. -3 dosyć dobrze szedl. A może intercooler zabity.
upewnij się kolego czy obieg do nagrzewnicy jest dobrze drożny... w tych silnikach jest nieco głupio rozwiązane funkcjonowanie termostatu. w tych silnikach nawet kiedy będziesz miał zamuloną nagrzewnice to ten cfaniak też będzie wodę gotowął bo nie otworzy termostatu. poza tym broń ci panie jakiegoś borygo czy coś w tym rodzaju lać. tylko G12 albo PRESTONE....
Sprawdz bezpieczniki
[quote="Polon27"]Czytaj ze zrozumieniem: grucha, czyli ten siłownik, który porusza klapką, może być i na pewno jest sprawny, natomiast wewnątrz ta klapka stoi otwarta, nawet w niewielkim stopniu wystarczy, żeby nadmiar spalin robił bałagan. Jest to juz za przepływką, więc komp nie bierze pod uwagę, że ma za dużo dziadostwa wpakowane do garów nie informuje...
Mi chodziło o tego węża który jest z prawej strony od dołu silnika i łączy się z rurą biegnącą pod zderzakiem. Dodano po 1 Oj, dopiero teraz zauważyłem błąd w tytule, przepraszam, miało być: "Wąż pomiędzy intercoolerem a turbo"
Miałem taki sam problem. Przyczyną okazał się dziurawy wąż (w kształcie litery 'S') łączący turbo z intercoolerem.
turbina chodzi-slychac ja i pokazuja to dane z bloku 011. przy tescie z dioda i zaslepionym EGR wartosci aktualne w tym bloku zblizone lub nieco powyzej wartosci zadanych. rury posprawdzane i jak juz wczesniej pisalem intercooler tez. pozdrawiam
W przypadku VW jest to na 100% Intercooler. Mój ojciec ma passata 1.9TDI z 95r. z chłodnicą powietrza doładowanego. Jeśli robotech zamierza kupić golfa 1.9TDI to prawdopodobnie ma on taki sam silnik. A jeśli jest to nowszy model to będzie miał 20KM więcej...
Hybrydy potrafią gwizdać, lecz to jest zależne od człowieka, który robił tą turbosprężarkę. Próby powietrzem odradzam, gdyż możesz nie utrzymać ciśnienia tego jednego bara, bo zawsze masz otwarte któreś zawory ssące. Jeżeli już chcesz zrobić to możesz zrobić próbę szczelności od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego. Nigdzie pod...
witam czy chłodnice od passata 1.9 tdi 105km beda pasowaly do pasata 2.0 tdi 140km, chłodnica cieczy klimy i intercooler? pozdrawiam i dziękuje z góry
Jeśli dymi na biało to z pewnością zaciąga olej z intercoolera ( jeśli taki masz zainstalowany) a do niego może puszczać olej turbina lub odma ( odpowietrzenie skrzyni korbowej). Zdejmij przewód powietrza za turbiną i zobacz czy są w nim ślady oleju lub zdemontuj intercooler i sprawdź .
Jakby turbina to waliłby czarny dym ,tak myślę . Turbina się ładnie włącza powyżej 2000 obr .Teraz byłem na przeglądzie i spaliny są w normie .Passat z 2000r.
myśle że albo należy wymienić filtr paliwa albo wina leży po stronie turbiny która wrzuca olej do przewodów od zaworu podciśnieniowego. Ja po prostu odłączyłem ten przewód od turbiny i od razu było ok.Jeśli turbina puszcza olej to nie ma sensu wymiana zaworu po krótkim czasie problem wróci. Możliwe jest też że przewód łączący turbine z intercoolerem...
Witam. Sprawdz czy bardzo mocno jest zaolejony przewód łączący turbinę i intercooler, tu nasuną się kolejne wnioski
Hehh,poprostu montaz do kitu.Chocby przeładowywał samochod to niema prawa go zwalić.
Witam mam problem z układem chłodzenia w passacie 1.9 TD zmieniłem termostat ,uszczelke pod głowicą ,zmieniłem również głowicę gdyż stara była spękana jest założona nowa głowica nowe zawory i wszystkie uszczelki pompa wody działa bez problemu natomiast wąż od termostatu jest zimny i gotuje wode z ogrzewaniem też nie ma problemu nie wiem czego się czepić...
Często w tych autach zacierała się geometria na turbinie.Można to rozebrać i wyczyscić.
Witam Mam problem z passatem b5 1.9tdi 2000r. Jak w temacie wstawiłem nowa turbinke cały jej układ wyczyszczony intercooler oraz EGR i nadal nie ma tej mocy wszystko złożyłem tak jak powinno być. Co się może dziać? Jaka przyczyna jeszcze może skutkować brakiem mocy nie wiem co robić
Testerem sprawdzisz.
wv pasat b5 fl 1.9 tdi 130 km 2001 rok Wymienilem stary intercooler na nowy i mi zruza weze. a w starym była dzura i nie wiem czemu tak sie robi moze miec cos wspulnego z tym czujnik cisnienia ??
Przedtem zdemontuj i oczyść cały dolot powietrza oraz intercooler. W rurach możesz mieć jeszcze pełno wody.
Spadł wąż od intercoolera do przepustnicy. Do zamknięcia
Rh.rally masz racje.Logi to dobra rzecz,ale ja mam dostęp do takiego małego urządzenia,co tylko ma kilka funkcji Vag-a.Jestem na etapie zakupu własnego kabelka i softu.Wracając do tematu-chyba naprawiłem moje autko.Kolega ma passata 130konnego(buu ja też kiedys miałem)i miał czujniki od powietrza i intercoolera.Podmieniliśmy od powierzta-nadal notlauf,ale...
Intercooler sprawdz lub uszkodzona pompa vp. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Masz kabel vag aby sprawdzic dawki paliwa ?
witam. szukam rady na mojego passata b5.a problem tkwi w tym ze brak mu mocy. predkosc max. jego to 140km/h.niema przyspieszenia strach wyprzedzac bylem na laptopie, powiedzial ze to przeplywomierz powietrza.wymienilem od chodzacego passata 115koni,bez efektu,przeplukalem intercooler,tez nic. turbina zalacza sie na 2200tys.obr.prosze o pomoc. dzieki...
Co to za dziwne stuki i skąd dochodzą? Każdy turbo diesel w gorące dni staje się trochę mułowaty jak zrobi mu się ciepło (intercooler się rozgrzewa i gorzej odprowadza ciepło).
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Tam są węże na kliki, nie na opaski. Może być luz, byle wąż nie wychodził z gniazda, zapinka musi trzymać, aluminiowy zamek nie może być ścięty, czy podrobiony.
Witam serdecznie. Mam taki mały problem w Passacie. Po odpaleniu strasznie mi dymi na niebiesko przy zimnym silniku natomiast przy ciepłym tego dymu nie widać. Dodam że cały intercooler jest cały mokry od oleju. Co Może być przyczyną?
Pęknięty przewód od intercoolera w nie widocznym miejscu . Temat zamykam Dodano po 56 Wąż od intercoolera w niewidocznym miejscu pęknięty .
sprawdz intercooler ,mozę zapchany , no podobine jest gdy zawór EGR nie domyka pozdrawiam
Wszystkie rury w dolocie łącznie z intercoolerem wyjmowałem i sprawdzałem szczelność, nie ma żadnej dziury. W momencie przyśpieszania kiedy pojawia się ten dym i zaczyna mulić nie wywala żadnych błędów. Wystarczy chwilę poczekać( z wciśniętym gazem) i po chwili przyśpieszenie wraca i aż wciska w fotel:P ...........................................
Ja się również podłączę pod temat. Co prawda moje pytanie dotyczy DW-50 ale to praktycznie te same piecyki tylko na inne paliwo więc myślę, że nikt mnie stąd nie przegoni ;) Kolega Skylark napisał, że pozycja montażu jest dowolna o ile wyjście wody będzie u góry, czyli piecyk ma być tak zamontowany aby króćce były skierowane ku górze, tak ? I pytanie...
Robił to gość z który zajmuje się elektroniką itd ... a mapy zmienia dorywczo od jakiegoś czasu. Próbowałem sam to rozszyfrować ale dla mnie to jednak czarna magia. Poprostu moje pytanie czy jest to bezpieczny soft , jeździć na tym czy reklamować do poprawki ? Dodam że auto trochę dymi i na wolnych obrotach intercooler mam założony centralny.
To nie będzie niedomaganie turbiny , ściąg węża dolotowego i fizycznie (paluchem) sprawdź jak porusz się wirnik turbiny. Jak z olejem w wężu z turbiny do intercoolera? Dobra diagnostyka w czasie jazdy wiele wyjaśni.
Czesc mam passata kombi 1992rok. super autko, szukam do niego elektrycznych szyb tzn silników oraz przelacznikow do el.szyb i calego modolu tzn interesuje mnie komplet Ja nie mam w tej chwili elektrycznych szyb ale chcialbym miec oryginalne z passata. Interesuje mnie wszystko co mozna by bylo wstawic do w/w passata. Szukam rowniez rolety z szynami (kolor...
Witam mam taki problem.Moje auto bardzo głośno szumi.Jest to szum z okolic turbiny, podczas jazdy auto się dławi i traci moc.Komputer pokazuje błąd 17964.Sprawdziłem intercooler i wszystkie węże ale z nikąd nie ulatuje powietrze.
Ewidentna nieszczelność w układzie doładowania do sprawdzenia węże opaski intercooler-gdzieś musi uciekać tym bardziej że słychać,trzeba tylko znależć gdzie.
EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym
jeżeli ciągnęła olej poprzednia turbinka i po wymianie na nową nie został wyczyszczony układ chłodzenia tzn.(węże i intercooler ) z oleju który się nagromadził możesz zarżnąć nowe turbo.
W passacie była wersja z intercoolerem i szła jak 1.9td.
Dziś to wyczyściłem troche EGR i rurę dolotu aż do intercoolera, cała była w oleju, czujnik ciśnienia dolotu również. Co się zmieniło po tym? W sumie to samo dymienie, ale teraz dostał jeszcze większego kopa. Podjechałem do mechanika i popatrzył na przewody dolotowe i mówi do mnie żebym myjką umył olej na łaczeniach z intercoolerem i zobaczył czy przypadkiem...
To bardzo czeste uszkodzenie TDI. Przyczyna moze byc przytkany intercooler ojejem ,ktory niestety dostaje sie tam z turbiny. A druga przyczyna to kolektor dolotowy na jego sciankach od wewnatr osadza sie wegiel z olejem co zwerza jego srednice i silnik dostaje za malo powietrza , Widzalem wiele TDI z tym przebiegiem i w kazdym kolektor jest do czyszczenia....
Błedy wczesniej były dla tego wymieniłem te elementy po sprawdzeniu. Silnik chodzi normalnie chodz z małym opóznieniem po ogładzeniu rury od intercoolera bez Rożnicy przed czy za nim
VW Passat B3 1990 rok 1.6TD z intercoolerem. Podczas jazdy lub postoju, po wciśnięciu sprzęgła, potrafi nie odbić. Na wciśniętym sprzęgle i wbitym biegu potrafi szarpać, dzieje się to na postoju. Proszę o wyrozumiałość, to mój pierwszy post.
Witam! mam nastepujacy problem: Jechałem sobie spokojnie moim pasacikiem az tu nagle cos zaczeło głosno pikać i właczyła sie lampka cisnienia oleju? Pierwsza czynnoscia jaka zrobiłem to zjechałem do domu i sprawdziłem czy jest cisnienie oleju, jest i to bardzo dobre, wiec odłaczyłem kable od czyjników! Ale to nic nie dało bo jezeli samochód zapale,...
Moze powiem tak, jest to passat z rocznika 93 lecz sam silnik jest z 92 badz z 91 i jest to diesel z intercoolerem. To jak moge do takiego dać obrotomierz? jak rozpoznac czy do tego alternatora moge podlaczyc ten obrotomierz?
Sprawdź dolot bo takie wartości i czarny dym to możliwe jest przy dziurawym intercoolerze i zatkanym dalej dolocie lub niedomknietym egr. Bo ciśnienie jest przepływ jest a czarny dym jakby powietrze nie trafiało do cylindra.
A z powietrzem wszystko ok? Może intercooler jest zapchany albo z kompresorem coś nie tak. Bo na otworzenie przepustnicy powinien zareagować.
Zaraz rozejrze się za tym sensorem. A zapytam się jeszcze czy do mojedo silnika (afn 1.9tdi 110km) będzie pasować lewa półoś od np benzyniaka czy musi być koniecznie z takiego samego silnika? Wahacz raczej taki sam? A co z intercoolerem musi być od takiego samego samochodu jak mój czy może np w passacie z takim samym silnikiem będzie taki sam intercooler?
problem rozwiązany rura która wchodzi do intercoolera po prostu zsunęła się samochód łapał lewe powietrze z tąd szarpanie i kopcenie . temat zamykam
Rura od intercoolera odchodząca była walnięta... :) Tak rzekł mechanik :) I teraz wszystko śmiga :)
Firma regenerująca turbo informujeo myciu intercoolera i dolotu bo innaczej nie dają gwarancji. Mechanik też chyba nie był na tyle głupi żeby sprawdzać czy się silnik rozbiegnie czy nie. To ze firmy które regenerują turbiny informują o tym by myc intercooler nie znaczy że ktoś to zrobił. Mechanik wie najlepiej co robił dlatego napisałem by autor udał...
Może być pęknięty wąż intercoolera, może ten wąż nie wskoczył w zaczep półpierścienia, może się zapowietrzać jeden z wtryskiwaczy.
Info ktora znalazlem tu niestety nie dziala albo nie jest pelna. Wiec prosze was o pomoc. mam 6 kabli od fai 440 - czarny - zielony - rozowy - bialy - niebieski - pomaranczowy Znalazlem gdzies tu jak podlaczyc ale to chyba byl schemat do nastepnego modelu passata. Zielony+Niebieski do Plusa + Rozowy do czerwony z zoltym paskiem Pomaranczowy do czarnego...
W tym przypadku I nie oznacza intercoolera. TDI to Turbo Direct Injection- silnik turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. V.
kiedyś miałem podobny problem w golfie 4 1,9 tdi 90 KM -okazało się że gruszka od turbiny się przycinała i wężyki przepuszczały - wymieniłem gruszkę i sprawdziłem wężyki od podciśnienia i problem ustał, ale kiedyś w renówce miałem przerwę w wężu od intercoolera i też miałem podobne objawy pozdro
witam przepraszam jesli to nie tutaj ale prosze o pomoc passat b3 1,6 TD 90r odpowietrzony ,swiece grzeją znaki na rozrządzie ok a jednak nie pali z turba jakis dziwny dym i nie pachnie to spalinami ani ropą a z rury wydechowej nic .za nic nie chce odpalic prosze o pomoc i sugestie http://www.youtube.com/watch?v=Ys6cG...a...
pewnie turbina troszkę oleju puszcza..... odkręć na dole wąż od intercoolera i zobacz czy będzie tam olej... jeśli tak to bedziesz pewien że to od turbiny.
Witam. Świeżo zakupiony Passat B5 FL, 2.5 V6 TDI. Chcę zamontować ogrzewanie postojowe Thermo Top C, ale niestety, w poprzednim Passacie zamontowałem pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego, tu jak wiadomo miejsca nie ma. Kolejne miejsce to lewy róg zderzaka, ale tam i po drugiej stronie mam intercoolery... Pytanie za sto punktów - gdzie założyć piec?...
Nie doszukuj się czegoś czego tam być nie powinno. Zauważ, że wtyczka do przepływomierza ma jeden (pierwszy) pin wolny gdyż czujnik temperatury zasysanego powietrza G72 masz montowany w dolocie pomiędzy intercoolerem a kolektorem ssącym (zależnie od rocznika Passata jest albo odrębny albo zintegrowany z czujnikiem G71 ciśnienia doładowania) więc drugi...
No tak w golfie IV miałem taki przypadek że jak ściągnąłem kostkę z czujnika temperatury powietrza przy intercoolerze to zapalała się kontrolka od trakcji. Hmm tylko co może tu być???
witam przeplywka jest nowa, n75 tez, nawet inna turbine zalozylem bo mialem uzywana a tu cisnienie caly czas max 1400. jak popchne ciegno to spada do 1000. czyli w "normalnej pozycji" pompuje tylko jakos slabo. nie wiem co z intercoolerem. Jak go sprawdzic? pozdrawiam dj
Żeby było śmieszniej to dodatkowo miały intercooler. I polewa się wodą ewentualnie nie górę pompy, tylko głowiczkę - kolega dokładnie nie doczytał. To tak gwoli uzupełnienia postu powyżej.
co do usterki to juz wiem co to jest za niskie cisnienie doladowania usterke ta powoduje przetarty waz od turbo do intercoolera przetarl sie o waz od klimy wymienie na nowy i zobaczymy co bedzie koszt nowego w serwisie 307zl
Nic, bo i po co? Z 75 konnego osiołka chcesz rakietę zrobić? To staroć z pośrednim wtryskiem, każda zmiana mająca na celu podniesienie mocy zwiększy drastycznie spalanie. Więc gdzie tu sens takiej zabawy? Pełny mod tego silnika, to przeróbka pompy, na wydajniejszą ( tłokorozdzielacz o większej średnicy i skoku), ten słynny "boost pin" i dłubanie w kierunku...
autor pisze ze chce po taniosci Znam przypadki że po taniości skończyło się wymianą silnika, a nawet jeden że tylko zaworek N75 został wymieniony i korba bokiem wyszła. Jak się długo jeździ z niedomagającą turbiną to w intercoolerze potrafi się sporo oleju nazbierać, potem turbina dmuchnie tak jak powinna i silnik się zachłyśnie tym olejem.
posprawdzaj wszyskie łaczki gumowe od intercoolera i tym podobne moze ktoras jest dziurawa,banał a niekiedy to jest przyczyną
mam passata b5 116KM 99r. Mam pytanie odnośnie obecności oleju w intercolerze.czy powinien on tam się znajdowac?słyszałem że jesli nie jest to wyrażna ilosc to nie jest to problem.wiem także ,że mam małą dziurke w intercolerze wyrobiła ją osłona ! czy to też wymaga nie zwłocznego remontu i czy ma to jakiś wpływ na wydajnośc turbiny?z uzasadnionej ciekawości...
Silnik, ktory przekladam jest turbodoladowany ale przepustnica jest sterowana linka tak jak w adr i nie posiada czujnika cisnienia w intercoolerze wiec stad moje zainteresowanie owa kwestia (ale nie tylko). Poza tym silnik8 z zewnatrz wygladaja tak samo, chodz roznia.sie.wnetrzem. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
Masz to auto od nowości i znasz rzeczywisty przebieg? Wiele przyczyn, zacząć trzeba od sprawdzenia wtryskiwaczy (zdemontowanych) i sprawdzenia kompresji. Rozumiem że banalne przyczyny (zawalony kurzem filtr powietrza, dziurawy intercooler i jego łączniki, zapchany szmatą wydech itp.) zostały wykluczone...
Sprawa rozwiązana ale po jakim czasie. Gość wyciągał mi czujnik ciśnienia i włożył go ale bez uszczelki a i intercooler był dziurawy (rura do kolektora ssącego). Dzięki za podpowiedzi ale żadna się nie sprawdziła. Pozdrawiam
passat intercooler scania intercooler zapchany intercooler
stacjonarny rower silnik atmega128 timer beninca programować
unitra m8011 czujnik zbitej szyby
ESP32 Webserver AP – WebSocket, ESPAsyncWebServer, LittleFS, konfiguracja Access Point Elektryczne pilarki łańcuchowe z regulacją obrotów: modele i funkcje