Witam , Proszę o info jak wyczyścić intercooler w środku w scani "R" Bo jest zapchany. I jakich środków użyć do tego? -myślałem o benzynie ekstrakcyjnej , żeby go poprostu zalać i przedmuchać "ropownicą" a Potem to wylać odkręcając 2 śrubki na dole do czyszczenia. Dzięki...
Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara. Proszę o pomoc.
w sprawie gwizdu to moze byc intercooler pekniety. Trzeba go wymontowac a sprawdza ci go w kazdej firmie ktora zajmuje sie naprawa chlodnic. Wloza go do wody i podadza sprezone powietrze. Czasem wydmuchuje tez te zolte oringi ktore sa na wejsciu i wyjsciu z intercoolera. I pewnie ze wzgledu na pekniecie zaczal wiecej palic bo nie dostaje tyle powietrza...
Witam Mam pytanie czy ktoś regeneruje te turbiny w kraju? Moja usterka polega na braniu/rzucaniu oleju do intercoolera.
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
Witam, Mam problem ze Scania R340 (to samo co R380) Euro 4 Hpi . Padła kierowcy turbina na autostradzie. Nie jechał na uszkodzonej(ruszał na bramkach i od razu cofnął na parking). Po rozebraniu okazało się się że urwało wirnik od strony zimnej. Resztki były w filtrze powietrza. Zakupiłem używaną, cieżko od ręki dostać nową do tego modelu,a samochód...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Nie pamiętam czy po włączeniu zapłonu czy dopiero po odpaleniu silnika, ale to termik w osuszaczu decyduje czy grzać czy nie. A ciśnienie paliwa mierzyłeś? Skoro wskazuje Ci usterkę wtryskiwacza i piszesz że auto słabnie, to winna jest pewnie pompa paliwa. Ale to trzeba zweryfikować. Posiadam dwie takie scanie i te objawy słabości są przy tej drugiej...
A filtr powietrza sprawdzany?układ między intercoolerem a dolotem szczelny sam dolot?trzeba cały układ prześledzić
Ponawiam pytania jak z PW. (napiecia pompy) I jeszcze dodam ze miałem taki przypadek z wozidlem MAXX i silnikiem przemysłowym z intercoolerem chłodzonym cieczą, miał 2 przyczyny: złe końcówki wtryskiwaczy, i zużyty wałek rozrzadu w którym nie podnosiły się odpowiednio krzywki Ssące. Nie wspominając o złym kącie wtrysku.
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
Czy na połączeniu turbiny z intercoolerem ( przewód elastyczny) pojawił się olej?Lub membrana odpowietrzenia skrzyni korbowej dokonała żywota.Albo olej ścieka z pod pokryw zaworowych . Czy widoczne jest kopcenie z wydechu?
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
PDE to dość wdzięczny układ zasilania paliwem. Jaki jest przebieg auta?? Skoro nie ma błędów napewno należy tak jak napisał saron22 wyregulować zawory i pompowtryski.Kiedy filtr paliwa był wymieniany?? Przydało by się sprawdzić ciśnienie zasilania paliwem (500obr/min. min.4,5bar / 1500-1900obr/min ok 6-6,5bar), Czy auto przydymia na czarno?? Jak tak...
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Witam. Z tym intercoolerem to właśnie też tak sobie myślałem. Zrobiłem sobie coś takiego, że ominąłem go chwilowo łącząc kolektor z turbo i efekt wyszedł taki, po samym przygazowywaniu wskazka od ciśnienia na wyświetlaczu doszła do pierwszej kreski, gdzie normalnie tego nie ma. Jeśli chodzi o te dwie śrubki w dole kulera po odkręceniu normalnie leci...
Zawory, wtryski regulowane,Tacho dobrze ustawione. Auto mam ponad dwa lata i od samego początku ma tendencje do wysokiego spalania, pół roku sam nią jeździłem do teraz jeździ drugi kierowca i cały czas jest tak samo. W weekend będą wymieniane filtry na org. i olej zmieniany to przy okazji sprawdzimy intercooler. Co do naczepy to nie myślałem,że mogłaby...
Jak był w serwisie coś nakierowali? Zmieniane były opony? Intercooler nie zamarza? Szczelność odlotu, temperatura powietrza doładowania? Wcześniej były naprawy przy układzie napędowym? Retarder jest?
Witam mam problem ze Scanią. Ma duże spalanie na poziomie 40l/100km, wymieniono na serwisie pompę paliwa, zawór EGR, przeregulowano pompowtryski oraz zawory, wymieniony czujnik doładowania. wyczyszczono smok nowe filtry sprawy intercooler Spalanie bez zmian, troszkę się poprawiło, ale niewiele. Czy ktoś może coś doradzić.
Witam Mam wielki problem... Scania 114 nie ma mocy.....wymienione już wszystko co było możliwe (zrobione pompowtryski, turbo po regeneracji, intercooler i wszystkie węże sprawne) Jedyne czego można się czepiać to po podpięciu autocom nie widzi ani temperatury powietrza doładowanego ani ciśnienia powietrza doładowanego. Sam czujnik zamieniony od innej...
Witam mam problem ze Scania R500 V8 2006 rok odcina moc w czasie jazdy i wyskakuje przeciążenie sprzęgła, turbo intercooler zmienione, pompka paliwa zaworek też. Jak załapie to idzie jak wściekła a jak nie to ją odcina.
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
Witam. Mam taki problem, mianowicie duże spalanie Scania R450. Filtry wymienione, zawory wyregulowane, intercooler sprawdzony, turbina pod obciążeniem pokazuje wartości 3,15 bara. Objawy są takie, że raz auto tak jakby miało siłę i ciągnie w porządku a czasami pod tą samą górkę zrzuca biegi jak by nie miała czym ciągnąć. W nieaktywnych błędach nie wiem...
jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa Parę wiadomości do 3-serii jeśli chodzi o czujniki temperatury 1 Czujnik temperatury cieczy EDC kod błędu (błyskowy) 7 2 czujnik temperatury powietrza doładowania EDC kod błędu...
w HPI to normalne że filtr paliwa jest czarny . sprawdz czy masz odme podłączoną do rury między filtrem a turbiną . spr. jeszcze , może turbo puszcza olej i idzie w intercooler :)
Wypowiem się na temat drugiej części twojego pytania, dot. "chipa" Miałem styczność z samochodem nieco starszym, mianowicie volvem fh 340km, samochód był "przeszczepiony" na 420km. Ktoś kto to robił nie miał najmniejszego pojęcia. Po pierwsze za duży przeskok mocy. Po drugie między 340 a 380 są zasadnicze różnice, nie mówiąć już o 420. Mianowicie wielkość...
Witam mam problem ze spalaniem przy 22t pali po 40l on na pusto 38l on wymieniłem prawie wszystko co by miało wpływ na to spalanie czyli nowa turbina,nowe pompowtryski kpl z cewkami,intercooler części oryginał nowe filtry itd robione regulacje.Dodam że auto jest silne i nie kopci wszyscy ręce rozkładają chyba że tutaj ktoś coś mądrego podpowie czekam...
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Witam Mam problem z scania 420 2004r silnik pde auto było w serwisie scanii, po diagnozie okazało się że jeden pompowtrysk do wymiany. Wymienili intercooler nowy czujnik ciśnienia turbiny nowy a auto jak było słabe i mułowate tak jest nadal pomocy. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub wie co może dolegać królowej to proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.
Witam, ECU naprawione, niby nic nie wyskakuje, autko śmiga, niestety sporo pali. Mam drugą identyczną i różnica około 3 - 4 l/100 km. Te same trasy, ładunki itp... filtry nowe oryginalne, intercooler szczelny, zawory i pompy ustawione, w układzie doładowania sucho (bez śladów oleju), pełna diagnostyka w serwisie i zero błędów, nic niepokojącego komputer...
Filtry nowe wszystkie. Wczoraj został ponownie wymieniony filtr powietrza na oryginał. Od serwisu Scanii dowiedziałem się że jest uczulona na filtr powietrza. Intercooler był sprawdzony manometrem nie powiem jakie wartości ale mechanik powiedział że jest w porządku.
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
Skasowałem, dzisiaj zrobiła tylko około 40km, żadne błędy się nie pojawiły. A nie mówiłem? ;) Wracając do twoich problemów to musisz najpierw ustalić ile faktycznie to auto pali a potem ewentualnie zabrać się za naprawy. Ja bym zaczął od regulacji zaworów, sprawdzenia szczelności dolotu (intercooler, oringi) i wymiany czujnika doładowania. Co do problemów...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
Dzięki za odpowiedź. Auto po odpaleniu zimnego silnika, delikatnie dymi na biało-niebiesko. Właściciel twierdzi, że były wymieniane uszcz. zaworowe oraz nowe turbo jednak bez rezultatu. W łącznikach intercoolera jest wilgotno od oleju, wypuściłem odmę na zewnątrz zobaczymy jakie będą efekty.
Witam kupiłem auto z nie sprawnym motorem... Wszystkie zawory były ciasne ssace i wydechowe, zabrałem się za regulacje zaworów... Po ustawieniu koła na znak "0" stopni wałki ustawiają się prawidłowo na 6 cylindrze mam mijanie się zaworów... Nie udało się ustawić zaworów z jasnej przyczyny okazało się se laski na kazdym jednym cylindrze są zwichrowane......
Co do grzania pod górki to jak kolega wyżej napisał.Pomiędzy intercoolerem a chłodnicą zbiera się piach.Można myć Karcherem ale z wyczuciem żeby nie pozaginać intercoolera i chłodnicy klimy. Nie odpalać po tym silnika od razu bo kumpel kiedyś umył i od razu start z przegazowaniem to łopaty wentylatora w drobny mak i niestety chłodnica też. Woda musi...
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Auto dopóki jest zimne (tak do 1 kreski wskazania temp) pracuje bez zarzutu. Reakcja na gaz natychmiastowa. Po nagrzaniu, przez pierwsze kilka km "puszcza dymka" z wydechu przy każdej zmianie biegu, i bardzo długo buduje doładowanie. Po kilku km z wydechu 0 dymu ale zostaje problem z tym, że długo po wciśnięciu gazu zaczyna osiągać nominalne ciśnienie...
W jakim stanie jest intercooler i czujnik doładowania, te komponenty też mają wpływ na odczyt czujnika NOX, zmienia się dawkowanie paliwa.
Ciśnienie jest rzędu 2000bar. Smok starego typu ma przyłącza na zatrzaski a nowego typu przyłącza wkręcane. Wewnątrz rurki jest też zawór zwrotny aby paliwo nie cofało się, ponieważ pompowtryskiwacze HPI nie posiadają konwencjonalnych końcówek wtryskiwacza i są przeważnie otwarte [url=]"opis" i powietrze dostając się do wtryskiwacza powoduje że paliwo...
Pompa z serii 3 z regulatorem prędkości obrotowej RQV ma moc 470hp, a z regulatorem RE30 czyli EDC 500hp. W serii 4 było tylko EDC z regulatorem RE31 (HDK + kat wtrysku), a 530 posiadał dodatkowo klapę szmerów ssania (na wlocie Intercoolera) inne wtryskiwacze i inny soft w EDC . Aby zaadoptować pompę należy zmienić napęd pompy w przedniej części silnika...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Scania 114 g 400 1996 rok straciła moc po wymianie intercoolera. Czy ma ktoś może pomysł co może być przyczyną? Wcześniej była wymieniana turbina i wszystko było OK. Po wymianie intercoolera samochód osłabł.
Scanie są za przeproszeniem nic nie warte. VOLVO FH 12 to jest dzida ;-D każdy chwali swoje i rzeczywiście swego czasu Volvo to była dzida, teraz to się zmienia- naszpikowane elektryką i zawodne jak każde auto. Dodatkowo z punktu mechaniki jest super nieprzyjazne i wybiera jaja pod każdym względem. Jestem świadom, że jest to klasa nieco wyższa od Scani,...
Temat stary jak świat, turbosprężarka do takiego silnika musi być mała jak ma dobrze reagować i szybko wstawać bez podnoszenia dawki paliwa. Od silnika 1.6-1.8 szukaj. Bez zwiększania dawki odczujesz delikatny przyrost momentu, zniknie czarna chmura przy orce=solidnym obciążeniu. Nie wpłynie to zauważalnie na żywotność, a wzrośnie odrobinę ogólna sprawność...
scania 4 zbiornik wyrownawczy wymiana ,haczy o dobry 1 cm o przednia plastikowa sciane grodziowa nie da sie za chiny ludowe go o ten 1 cm przesunac aby go wyjac trzeba cala przednia sciane grodziowa zdemontowac (a tym samym nagrzewnice ,wycieraczki w kabinie CP,wentylator nawiewu,ogrzewanie kabiny jakies 30 srub trudno i ciezko dostepne na dodatek jak...