Witam , Proszę o info jak wyczyścić intercooler w środku w scani "R" Bo jest zapchany. I jakich środków użyć do tego? -myślałem o benzynie ekstrakcyjnej , żeby go poprostu zalać i przedmuchać "ropownicą" a Potem to wylać odkręcając 2 śrubki na dole do czyszczenia. Dzięki...
w HPI to normalne że filtr paliwa jest czarny . sprawdz czy masz odme podłączoną do rury między filtrem a turbiną . spr. jeszcze , może turbo puszcza olej i idzie w intercooler :)
W Scanii 3 serii w praktycznie wszystkich modelach był stosowany tzw. Bypass sterowany czujnikiem temperatury zamontowanym w rurze dolotowej Bypassu o wartosci ok. ??? 38stC (wartość z pamięci moze się roznic +-5stC) najczęściej powietrze omijalo intercooler (silownik wysuniety) Aby powietrze szło w całości poprzez intercooler należy odłączyć zasilanie...
Intercooler nie jest pęknięty??
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Byłem ponownie w serwisie Scania, sprawdzili dokladnie wtryski, intercooler, czujnik doladowania, turbo, wszystko jest w normie. Górski i retarder nie trzymaja. Spalanie to 35L. Dodano po 1 Czy regeneracja lub wymiana katalizatora może pomóc ? Auto nie muli, ma siłe.
Scania 114 g 400 1996 rok straciła moc po wymianie intercoolera. Czy ma ktoś może pomysł co może być przyczyną? Wcześniej była wymieniana turbina i wszystko było OK. Po wymianie intercoolera samochód osłabł.
Może troszkę nie na temat ale czy grzałka w osuszaczu dostaje stałe napięcie po włączeniu zapłonu (czy jest jakiś przekaźnik, bo nie dochodzi napięcie, wszystkie bezpieczniki są dobre) ? I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? (scania czasami na trasie słabnie na jakiś...
chłodnica wody wymieniona na nową , intercooler jest czysty .Objawy nie zniknęły .Wszystko co możliwe wymienione ..
Witam Mam problem z scania 420 2004r silnik pde auto było w serwisie scanii, po diagnozie okazało się że jeden pompowtrysk do wymiany. Wymienili intercooler nowy czujnik ciśnienia turbiny nowy a auto jak było słabe i mułowate tak jest nadal pomocy. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub wie co może dolegać królowej to proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.
Witam. Mam taki problem, mianowicie duże spalanie Scania R450. Filtry wymienione, zawory wyregulowane, intercooler sprawdzony, turbina pod obciążeniem pokazuje wartości 3,15 bara. Objawy są takie, że raz auto tak jakby miało siłę i ciągnie w porządku a czasami pod tą samą górkę zrzuca biegi jak by nie miała czym ciągnąć. W nieaktywnych błędach nie wiem...
A turbinę sprawdzałeś? , że nowa to nie znaczy że oleju nie puszcza. I co znaczy stwierdzenie : że ściągnąłeś rurę z intercoolera i ciśnienie spadło? Intercooler wyczyszczony? I jaki silnik ?
https://obrazki.elektroda.pl/2842168900_... Masz rację, to zmienia moje podejście do tematu. Moja wiedza skończyła się na D2866 a w nowszych zajmuję się tylko frezowaniem gniazd cylindrów pod tuleje nadwymiarowe. W tym temacie nie zmieniło się od Man F90, Volvo F10, Scania 112, MB OM441, Daf 105, 106 itd. Co roku w konstrukcjach następują...
Witam mam problem ze Scania R500 V8 2006 rok odcina moc w czasie jazdy i wyskakuje przeciążenie sprzęgła, turbo intercooler zmienione, pompka paliwa zaworek też. Jak załapie to idzie jak wściekła a jak nie to ją odcina.
olej pojawia sie w dolocie przed czy za odma?? Jak przed odma to mozliwe ze turbo, jak za odma to niestety ale pewnie silnik jest juz wykonczony
W jakim stanie jest intercooler i czujnik doładowania, te komponenty też mają wpływ na odczyt czujnika NOX, zmienia się dawkowanie paliwa.
Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara. Proszę o pomoc.
A co już zrobiliście w sprawie tego spalania?? Regulacja zaworów i pompowtrysków była robiona?? Intercooler szczelny?? Tacho prawidłowo skalibrowane?? Zamienialiście naczepy?? Zamienialiście kierowców??
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
Auto było na Scani i tak jak na przebieg to powiedzieli, że sprawność cylindrów jest ok, wtryski też były ok. Było dużo błędów zacięcia się klapy górala + aż 250 błędów wiskozy, ale tu nie wiadomo, czy to wyjście na komputerze czy wisko jest winne. Na razie wiadomo, że trzeba wymienić górla + z tego, co się orientuję, inaczej się nie da założyć nowe...
Witam mam problem ze Scanią. Ma duże spalanie na poziomie 40l/100km, wymieniono na serwisie pompę paliwa, zawór EGR, przeregulowano pompowtryski oraz zawory, wymieniony czujnik doładowania. wyczyszczono smok nowe filtry sprawy intercooler Spalanie bez zmian, troszkę się poprawiło, ale niewiele. Czy ktoś może coś doradzić.
Turbo, intercooler, czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów i pompek, Visco itp to na początek do sprawdzenia. Pasowałoby też przepiąć pod inną naczepę.
A filtr powietrza sprawdzany?układ między intercoolerem a dolotem szczelny sam dolot?trzeba cały układ prześledzić
czy jest jakiś sposób by sprawdzić przepustowość interculera ?? szczelny jest sprawdzany kilka razy i wody też nie ma. Jak odepniesz intercooler i fura poleci jak strzała to nie będziesz potrzebował innych pomiarów :D
Witam Mam pytanie czy ktoś regeneruje te turbiny w kraju? Moja usterka polega na braniu/rzucaniu oleju do intercoolera.
Czy na połączeniu turbiny z intercoolerem ( przewód elastyczny) pojawił się olej?Lub membrana odpowietrzenia skrzyni korbowej dokonała żywota.Albo olej ścieka z pod pokryw zaworowych . Czy widoczne jest kopcenie z wydechu?
Witam. Poszukuję specjalisty lub osoby obeznanej z silnikami euro 5 xpi żeby zadać kilka pytań odnoście eksploatacji. Stałem się posiadaczem zadbanego ezgemplarza po bardzo dużym i drogim remoncie niecałe 300 tys km temu ale martwi mnie późno "wystającą" turbina i to, że przy temp około 0 stopni na dworze, nieraz auto odpali i natychmiast zgaśnie, przy...
Dzięki za odpowiedź. Auto po odpaleniu zimnego silnika, delikatnie dymi na biało-niebiesko. Właściciel twierdzi, że były wymieniane uszcz. zaworowe oraz nowe turbo jednak bez rezultatu. W łącznikach intercoolera jest wilgotno od oleju, wypuściłem odmę na zewnątrz zobaczymy jakie będą efekty.
Witam Mam wielki problem... Scania 114 nie ma mocy.....wymienione już wszystko co było możliwe (zrobione pompowtryski, turbo po regeneracji, intercooler i wszystkie węże sprawne) Jedyne czego można się czepiać to po podpięciu autocom nie widzi ani temperatury powietrza doładowanego ani ciśnienia powietrza doładowanego. Sam czujnik zamieniony od innej...
ciekawi mnie ten zawór zwrotny,bo po wymianie filtra paliwa,nie można zalać obudowy wkładu bo natychmiast napęd wymiata do zbiornika,w efekcie trzeba kręcić po kilkanaście sek ,aby zapalić motor,.Ja akurat mam na to sposób -zalewam garnek do pełna i szybko zatapiam wkład,jeszcze szybciej zakręcam dekiel,druga osoba tylko na to czeka przy stacyjce,w...
PDE to dość wdzięczny układ zasilania paliwem. Jaki jest przebieg auta?? Skoro nie ma błędów napewno należy tak jak napisał saron22 wyregulować zawory i pompowtryski.Kiedy filtr paliwa był wymieniany?? Przydało by się sprawdzić ciśnienie zasilania paliwem (500obr/min. min.4,5bar / 1500-1900obr/min ok 6-6,5bar), Czy auto przydymia na czarno?? Jak tak...
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Ponawiam pytania jak z PW. (napiecia pompy) I jeszcze dodam ze miałem taki przypadek z wozidlem MAXX i silnikiem przemysłowym z intercoolerem chłodzonym cieczą, miał 2 przyczyny: złe końcówki wtryskiwaczy, i zużyty wałek rozrzadu w którym nie podnosiły się odpowiednio krzywki Ssące. Nie wspominając o złym kącie wtrysku.
scania 4 zbiornik wyrownawczy wymiana ,haczy o dobry 1 cm o przednia plastikowa sciane grodziowa nie da sie za chiny ludowe go o ten 1 cm przesunac aby go wyjac trzeba cala przednia sciane grodziowa zdemontowac (a tym samym nagrzewnice ,wycieraczki w kabinie CP,wentylator nawiewu,ogrzewanie kabiny jakies 30 srub trudno i ciezko dostepne na dodatek jak...
Skasowałem, dzisiaj zrobiła tylko około 40km, żadne błędy się nie pojawiły. A nie mówiłem? ;) Wracając do twoich problemów to musisz najpierw ustalić ile faktycznie to auto pali a potem ewentualnie zabrać się za naprawy. Ja bym zaczął od regulacji zaworów, sprawdzenia szczelności dolotu (intercooler, oringi) i wymiany czujnika doładowania. Co do problemów...
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Witam mam problem ze spalaniem przy 22t pali po 40l on na pusto 38l on wymieniłem prawie wszystko co by miało wpływ na to spalanie czyli nowa turbina,nowe pompowtryski kpl z cewkami,intercooler części oryginał nowe filtry itd robione regulacje.Dodam że auto jest silne i nie kopci wszyscy ręce rozkładają chyba że tutaj ktoś coś mądrego podpowie czekam...
w sprawie gwizdu to moze byc intercooler pekniety. Trzeba go wymontowac a sprawdza ci go w kazdej firmie ktora zajmuje sie naprawa chlodnic. Wloza go do wody i podadza sprezone powietrze. Czasem wydmuchuje tez te zolte oringi ktore sa na wejsciu i wyjsciu z intercoolera. I pewnie ze wzgledu na pekniecie zaczal wiecej palic bo nie dostaje tyle powietrza...
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
Witam, Mam problem ze Scania R340 (to samo co R380) Euro 4 Hpi . Padła kierowcy turbina na autostradzie. Nie jechał na uszkodzonej(ruszał na bramkach i od razu cofnął na parking). Po rozebraniu okazało się się że urwało wirnik od strony zimnej. Resztki były w filtrze powietrza. Zakupiłem używaną, cieżko od ręki dostać nową do tego modelu,a samochód...
jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa Parę wiadomości do 3-serii jeśli chodzi o czujniki temperatury 1 Czujnik temperatury cieczy EDC kod błędu (błyskowy) 7 2 czujnik temperatury powietrza doładowania EDC kod błędu...
Witam kupiłem auto z nie sprawnym motorem... Wszystkie zawory były ciasne ssace i wydechowe, zabrałem się za regulacje zaworów... Po ustawieniu koła na znak "0" stopni wałki ustawiają się prawidłowo na 6 cylindrze mam mijanie się zaworów... Nie udało się ustawić zaworów z jasnej przyczyny okazało się se laski na kazdym jednym cylindrze są zwichrowane......
Witam, ECU naprawione, niby nic nie wyskakuje, autko śmiga, niestety sporo pali. Mam drugą identyczną i różnica około 3 - 4 l/100 km. Te same trasy, ładunki itp... filtry nowe oryginalne, intercooler szczelny, zawory i pompy ustawione, w układzie doładowania sucho (bez śladów oleju), pełna diagnostyka w serwisie i zero błędów, nic niepokojącego komputer...
Auto dopóki jest zimne (tak do 1 kreski wskazania temp) pracuje bez zarzutu. Reakcja na gaz natychmiastowa. Po nagrzaniu, przez pierwsze kilka km "puszcza dymka" z wydechu przy każdej zmianie biegu, i bardzo długo buduje doładowanie. Po kilku km z wydechu 0 dymu ale zostaje problem z tym, że długo po wciśnięciu gazu zaczyna osiągać nominalne ciśnienie...
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
Scanie są za przeproszeniem nic nie warte. VOLVO FH 12 to jest dzida ;-D każdy chwali swoje i rzeczywiście swego czasu Volvo to była dzida, teraz to się zmienia- naszpikowane elektryką i zawodne jak każde auto. Dodatkowo z punktu mechaniki jest super nieprzyjazne i wybiera jaja pod każdym względem. Jestem świadom, że jest to klasa nieco wyższa od Scani,...
Wypowiem się na temat drugiej części twojego pytania, dot. "chipa" Miałem styczność z samochodem nieco starszym, mianowicie volvem fh 340km, samochód był "przeszczepiony" na 420km. Ktoś kto to robił nie miał najmniejszego pojęcia. Po pierwsze za duży przeskok mocy. Po drugie między 340 a 380 są zasadnicze różnice, nie mówiąć już o 420. Mianowicie wielkość...
Są tylko 2 łączniki siliconowe i intercoler, oczywiście też połączenia z opaskami. Nieszczelność zdradzaja zawsze tłuste plamy oleju. Inna metoda to podanie 3 bar cisnienia do wlotu sprężarki i zaślepienie wylotu intercolera.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Ciśnienie doładowania jakie? intercoler szczelny? Pompowtryski w 90 % wystarczy wymienić końcówki i sprężyny. Regulacja zwyczajowo tyle daje, co umarłemu kadzidło.
Zmierz kompresję, sprawdź ciśnienie doładowania, szczelność intercolera i węży.
e i wieczne kłopoty z nim związane. Jest też XPI,440KM. to wspaniały silnik, inny świat technologiczny. Co do obsługi i czystości paliwa jest wręcz chorobliwy. Jednak oferuje czasem problemy z inteligentną turbiną i zdarzy się z wtryskiwaczami. Ale brak SCR.. Polecam inwestowanie w dobre, drogie oleje long life wraz ze skróceniem nieco przebiegów mndz...
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
Na jakiej podstawie kolego radzisz 420?,Tak sie składa ,że 420 u mnie jezdziła ten sam rocznik i obiektywnie stwierdzam 380 lepsza bo:bardziej zwinna,moc mimo niby 40 kucy różnicy na niekorzyść to jednak pod górkę 420ki wąchały dym,spalanie porównywalne.Jeśli scania to seria4 pdebroń boże hpi a jeśli chodzi o wyższą normę emisji spalin to tylko scania...
Witam, mam taki problem z scanią r420 HPI 2010r. euro 5 z adblue, że spala ona około 8l oleju na 28000km, auto ma przejechane 660000km turbina i intercoler, a także cały silnik suchy, filtr odmy ma przepustowość, z tłumika spaliny nie mają ani białej, ani niebieskiej barwy co może być przyczyną tego że spala ona tyle tego oleju?
Dziwna sprawa. Zamienione pompo wtryski i nie pomogło. Pomyśl skąd po wyłączeniu elektrozaworu bierze się ciśnienie paliwa tylko na dwóch pompo wtryskach. Może jest olej w intercolerze z padniętej turbiny i to na nim chwile chodzi akurat pierwszy i drugi cylinder. Gdyby był uszkodzony elektrozawór to chodził by na wszystkich a nie tylko na dwóch.
Dymienie na siwo, pomijając zimny na mrozie, kiedy to ma dymić tylko na siwo, to; nie spalone paliwo, mało paliwa (FILTR !), pompa zasilająca), lub dziurawy rozpylacz pompowtrysku. Czasem w intercolerze lubi się też nagromadzić budyń powstały z kondensacji pary wodnej i oleju, który tam zawsze jest w pewnych ilościach za sprawą turbiny. Trafił bym z...
Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować. Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał? Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony? Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie...
Mimo wszystko, spróbuj tej szybszej jazdy. Turbina będzie chodzić i niby nic wiele się nie zmieni, bo znam przypadek, że właśnie taka była włożona i nic się nie zmieniło specjalnie,tak po założeniu, tej nie właściwej jak i po założeniu tej właściwej. Jednak Mapa silnika jest realizowana w oparciu o zaprojektowane wydajności i ciśnienia przynajmniej...
Spowoduj zamknięcie hamulca górskiego na wolnych obrotach. Zobaczysz i się zdziwisz jak bardzo wieją spaliny i z jakich miejsc. Na pewno masz pękniecie na zwężce venturiego, tego nie widać gołym okiem dokładnie, szczelina powiększa się na wskutek ciśnienia spalin przy dużych mocach. Ma wiać nic i nigdzie. To bardzo ważne właśnie w tych motorach, 2 turbina...
turbina bije tylko 2,5 bara a biła 2,8. Jeszcze raz muszę sprawdzić szczelność bo to wygląda jak by gdzieś powietrza łapał albo ucieka mu Jak masz jakieś pojęcie, to zrób sobie zaślepki na wlocie i wylocie intercolera, do jednej z nich zamocuj króciec i podaj ciśnienie 3 bary. Słuchaj, pryskaj mydlinami, obserwój manometr. W Scacani 4 przeważnie rozszczelnia...
To jest sposób stosowany prze zemnie od lat (zalanie filtra). Uwaga, w Scani jednorazowo można kręcić rozrusznikiem aż do 30 sek. Potem przerwa kilka minut, najlepiej 10. Zwykle 30 sek starczy do odpalenia. Lepiej jest kręcić 1 raz 30 sek, niż kilkanaście razy po 10 sek i bez skutku :) Następny wspomagacz, to podanie samostartu w rozsądnych dawkach,...
Scania zanim nie nagrzeje się , ma zwiększoną dawkę wtrysku, niezależnie od tego, przy niskich temperaturach produktem spalania są duże ilości pary wodnej- białe tumany niby dymu- trochę to jest zasługa intercolera. Zjawisko jest normalne skoro po nagrzaniu jak piszesz ustaje. Czujnik doładowania wymienia sie gdy dymi na czarno cały czas, zwlaszcza...
po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się, że olej leje się zaworami, które to były naprawiane miesiąc temu Podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu z tłumika wydobywa się chmura niebieskiego dymu i tak średnio co 5 sekund To świadczy o tym, że silnik oddycha "rękawami" Zawory nic nie maja do tego, bo to jest silnik doładowany i w kanale dolotowym...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
nieszczelność intercooler intercooler peugeot uszkodzony intercooler
ubytek czynnika instrukcja rozrządu instrukcja salus 091fl
zmniejszenie obrotów wentylatora jakie pioneer radio
Pilot TC WE405 do magnetofonów Technics i Sony - funkcje i problemy Lokalizacja pompy powietrza wtórnego w Mercedes W203 2.0 benzyna 95kW