UAZ to nie jest, bo tam jest 81mm. Co prawda nie mam pod ręką kopułki (bo leży w UAZie, który jest w garażu), ale mam stary aparat zapłonowy, którego kołnierz ma właśnie ciut poniżej 81mm. Mam w nim silnik GAZ21. Sądzę, że nie pasuje to także do Nysy/Żuka/Tarpana bo z tego co wiem to kopułki w tych samochodach były zunifikowane (silnik S21 się wywodzi...
Moduł padł,jest w aparacie
Ty jesteś poważny? Powiedz, jesteś poważny? Bo chyba nie. Napisałem, że wzmacniacz jest na tej podstawie co są na niej hallotrony. Tak napisałem czy nie? Dostałeś nawet fotke, czy nie? Masz kolejne: Tu jest wzmacniacz, jedno rozwiązanie jakie spotkałem, układ grubowarstwowy: http://obrazki.elektroda.pl/5150706300_1... i cienkowarstwowy:...
ja bym proponowal zaczac od poczatku sprawdzic na jeszcze jednym kondensatorze potem przerwe na przerywaczy bo mialem taki przypadek ze jak sie zagrzal silnik to sie zwieralo i nie dalo rady jechac , potem kable swiece mozna sprubowac cewke podmienic dla pewnosci , wywalic filtr paliwa zeby wyeliminowac braki paliwa
Na rozrzadzie moge zrobic jeszcze kolo 8 tys km jesli dobrze pamietam. Czy jest mozliwosc, ze winny jest aparat zaplonowy i trzeba go wymienic?
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Iskra ma być cały czas, nawet jeśli źle ustawiony. Jak ustawić, lamba stroboskopowa i do dzieła.
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
Bardziej prawdopodobną przyczyną Twoich problemów moim zdaniem będzie cewka. Jest to element dość często wymieniany w Tikusiach.
panowie,ale c14nz nie ma modułu w aparacie ,a pod cewką zapłonową.
Aha. Tak podejrzewałem. A czy pasuje aparat zapłonowy od N15 1,4cm3 ? Dzięki za odzew.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
a bezpieczniki źle sprawdzone. Też tak myślę. Pompa paliwowa nie dostaje zasilania. Jak na gazie zapalił to iskra jest, czyli aparat zapłonowy(cewki) dostaje zasilanie. Jak nie wtryski nie dostają paliwa, to pompa nie pracuje w baku. Szukaj bezpiecznika od niej.
Zacznij o dokładnego wyczyszczenia przewodów i kopułki. Benzyna ekstrakcyjna lub izopropanol. Dokładnie wysuszyć !! Upływność wysokiego napięcia najlepiej widać w nocy.
Minusa, o ile wróżymy o tym samym silniku.
mam w maluszku aparat zaplonowy bezrozdzielaczowy i jak zdejme pokrywke co zamyka aparat iskra wali na obudowe co jest tego przyczyna i wtedy sastepuje parchniecie silnika jak tos wie prosze o rade pali od pierwszego razu tylko potem sie to dzieje
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Może słaba iskra z aparatu zapłonowego. Daje radę gdy już wszystko jest nagrzane.
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Jeśli to nie jest zjawisko rozpoznane, to w takim razie jak wytwarzana jest (była) iskra w aparacie zapłonowym w samochodach od zarania dziejów?
hahaha konkretny gość:) Przy okazji zastanawiam się co jeszcze sprawdzić, aby wyeliminować brak iskry.
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Sprawdź jeszcze czy kabel nie ma przebicia do masy. Jak nie to aparat zapłonowy. Do nabycia niestety tylko w serwisie.
Witam serdecznie. Wyciągnij wtyk z aparatu. Weź kawalek kabla. Włącz zapłon. Włóż kabel do środkowgo zacisku. Wyciągnij kabel środkowy ( ten centralny) z kopułki ,włóż do niego świecę zapłonową i umieść ją w uchu do wyciągania silnika. Kablem włożonym do środkowego pinu dotykaj do masy. Powinna być iskra. Jak jest to wszystko oprócz aparatu zapłonowego...
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
W aparacie zapłonowym.
Iskra na świecach jest?
Witam wszystkich Potrzebuję schemat ideowy sterownika z generatorem iskry ( aparat zapłonowy) do junkersa bosch symbol wrp 11b. Mój mail - krzychu2727(at)o2.pl
Cewka w aparacie zapłonowym.
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
Silnik moze byc z golfa albo z renaulta. Sprawdz cewke, moduł lub sam aparat. Co nazywasz okiem? wyslij fotke komory silnika
Witam, mam Accord VI 2.3 2001r, wymieniłem silnik na ten sam, silnik kręci bez problemu, pompa paliwa działa ale silnik nie odpala. Wykręciłem pierwszą świecę i nie ma iskry, wymieniłem cały aparat zapłonowy od starego silnika na pewno sprawny bo odpalał do samego końca i nadal brak iskry. Pomóżcie co zrobić, co sprawdzić
Na początku nie było iskry wgl nie odpalał ale po zmianie aparatu zapłonowego jest iskra ale dzieje się to co opisałem w temacie.
Przy aparacie zapłonowym słabo. W końcu iskra musi przeskoczyć w odpowiednim momencie. Między palcem a kopułką. To masz zadanie ułatwione kręcisz obudową aparatu żeby ustawić zapłon.
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
Sprawdż czujnik halla w aparacie zapłonowym
Potrzebuje schematu do układu zapłonowego nisana(lub całego samochodu) jednego z nich bo zgubiłem iskrę po wymianie aparatu zapłonowego na nowy iskry nadal nie ma może mi ktoś pomóc? Serdecznie dziękuję Temat poprawiłem i przeniosłem. <Błażej>
Jeśli jest iskra ( na pewno ?) i paliwo to musi zapalić.Być może za słaba ta iskra wówczas aparat zapłonowy do wymiany.
Witam. Mam problem ze zdiagnozowaniem dziwnego dla mnie przypadku. Samochód czasami daje się uruchomić i wszystko wygląda ok. Po chwili gaśnie i nie można go już uruchomić - brak iskry. Iskra pojawia się tylko raz w momencie gdy przestaje się kręcić aparat zapłonowy. Po wykręceniu aparatu i ręcznym kręceniu nim dokładnie tak samo - uruchamia się pompa...
Witam, sprawdź poprawność podłączenia aparatu zapłonowego - przewody.
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Aparat zapłonowy nie wytwarza prądu, od tego jest alternator.Sprawdzic należy dlaczego nie dochodzi napięcie.KOstka stacyjki,alarm lub immo - jeżeli jest.
Bezpiecznik jest sprawny.Prąd pojawia się między konektorem 2, złączki cewki a masą,oczywiście wtedy jest ominięty aparat zapłonowy.
Jak wyżej. 1.8 na gaźniku 88r. problemem jest brak iskry a cewka, aparat zapłonowy jest sprawdzony i iskry brak.
witam mam problem z nissanem serena jest to rocznik 93 2.0 benzyna z lpg nie ma iskry wymieniony aparat zapłonowy nic nie zmienił świece oczywiście sprawdzone na komputerze pali się stale dioda ale zupełne sie na tym nie znam Proszę o pomoc
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Witaj! zrób zdjęcie aparatu zapłonowego.
Kable WN, świece, kopułka palec. Jak nie pomoże to moduł w aparacie zapłonowym.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Już wiadomo co jest. Przełożyłem aparat zapłonowy z drugiego Poloneza i iskra była. Tak więc muszę kupić nowy aparat zapłonowy.
Jak kolega pisał środkowy kabel od aparatu zapłonowego do masy jeśli będzie iskra to aparat jeśli nie to moduł lub cewka.
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Sprawdziłeś odstęp styków przerywacza? Przerwa powinna wynosić: 0,47 do 0,53 mm - zmierzona szczelinomierzem przy największym rozwarciu styków. Jeśli jest prawidłowa przerwa sprawdź - wymień kondensator przy aparacie zapłonowym.
Prawdopodobnie nie ma iskry i wyłącza się elektrozawór ,albo iskra ginie aparat zapłonowy?Sprawdż to.
Witam, mam problem z maluchem, dzis wymieniłem silnik na inny i przełożyłem aparat zapłonowy ze starego silnika ( na starym silniku miał iskrę..) Próbowałem przestawiać aparat zapłonowy ale nic to niedało... Jeśli ten kabelek co idzie z cewki zapłonowej przyłoże do metalu to iskrzy... Więc prąd jest... Co to może być?? PROSZĘ O POMOC z góry dzięki
dokładnie tak. z cewki wychodzi normalna iskra a z aparatu już nie.
też mam ten samochód możliwe zę masz zalany aparat zapłonowy olejem a iskrę woguóe masz jeśli nie to wypada sprawdzić aparat zapłonowy
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
że może to być wina tego "bolca" , który wkłada się w ów aparat Kolego zajrzałem tu ale widze że mylisz czujnik położenia wału z palcem rozdzielacza :) . Dodano po 46 Grrr , w auto wydane ponad 3000 zł W sumie 3000 zł za lagune to nie majątek.
Jedź na szrot i kup jakiegoś kompa od auta, ja miałem z kompa od escort 1.6 i nissa sunny 1.6, albo kup jakiegoś najtańszego kompa na allegro wrzucisz go w koszty, ta dioda jest prawie w każdym kompie od auta. To dioda zabezpieczająca ale i przepięciówka (chyba około 18 V).
Kolega kizek, przestanie pisać bzdury o immo? A autor postu niech poczyta, co tutaj na elektrodzie jest o tych błędach. Następnie porządna diagnostyka, nie piszę o odczytywaniu błędów, i wszystko będzie wiadome. Zapewne wina braku iskry będzie w aparacie zapłonowym.
hm sprawdz w nocy czy gdzieś nie ucieka iskra . jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym to sprawdz czy nie rozeszła sie na szfach . wtedy gubi iskre . hm wepnij pod zawór parownika zarówke jeśli masz starsza instalke . hm dziwny objaw dość bo żadko się zdarza zeby auto nie chciał i na gazi i na benie chodzić . wtedy zazwyczaj jest to wina zapłonu , nie...
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Sprawdzałeś masę?
witam Jest tam aparat zapłonowy? Może uszkodzony jest CPW (czujnik położenia wału)
kotrolki się zaświecają wtedy kiedy będa impulsy zapłonowe. Jak stoi aparat impulsów niet
Czytałem ten link wcześniej . W sumie podmienione były 4 aparaty .
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
za kazdym razem nie chciał odpalic, nie było iskry
Mam VW Passata B3 z 1992 z silnikiem 1,8 RP benzyna/gaz, monowtrysk, gaz II generacji. Jeżdżę nim od 3 lat, nie miałem z nim żadnych problemów ani w zimie ani w lecie, chodził jak zegarek. Aż do poniedziałku, podjechałem do pracy, zgasiłem, a gdy ponownie chciałem odpalić już nie zagadał - na sznurku zholowałem go do garażu. Nie odpala ani na benzynie...
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
w desce bezpiecznikowej są bezpieczniki pod osłonką z napisem motor sprawdż je,sprawdż też czujnik hala podając masę przerywając przy włączonym zapłonie na środkowy pin w kostce na aparacie zapłonowym
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Witam! Problem tkwi zapewne w aparacie zapłonowym - brak przerwy na przerywaczu.
mam problem z astrą czasem nie pali przeważnie rano .wtedy jak nie pali to nie ma iskry i co jest ciekawe jest na sposób ale trochę uciążliwy.trzeba zdiąć kostkę z aparatu zapłonowego hala i probówką wymusić iskrę na krótko nałożyć kostkę i chodzi na dotyk .jest tylko jeden szkopół,czasen trzeba tą próbówką walną chwilę dotykać zanim pojawi się iskra.może...
Aparat zapłonowy do naprawy, standard w nissanach. Za około 200 zł znajdziesz w internecie regenerowany na wymianę.
uszkodzona ceweczka w aparacie zapłonowym. Podłącz omomierz, delikatnie ruszaj kablem.
Bankowo mod€l zapłonowy - stała przypadłość
Witam, mam problem, nie mam iskry w Astrze. Było tak, że jechałem i się zagotował, bo termostat się nie otworzył, potem odpalił i chodził i nagle zgasł, brak iskry. Zmieniłem aparat zapłonowy na używany chodził i i na drugi dzień rano chicałem odpalić, odpalił na chwilę i zgasł, i nie ma iskry, muduł w aparacie spalony? Z jakiej przyczyny? Prosze o...
Sprawdź wtyczkę na aparacie, tam często jest "zielono" i dlatego nie ma iskry!
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Ludzie co dysza wolnych ma do odpalania? to jest maluch jeżeli jest iskra i podaje paliwo to rozrząd też jest ok bo pompka jest napędzana przez wałek to samo z aparatem zapłonowym, zostaje tylko ciśnienie ale to też dziwne żeby tak z dnia na dzień, ja wymieniłbym świece i przynajmniej wysuszył przewody, iskra może być ale pod ciśnieniem może zniknąć
chyba nie ma iskry bo nie słychać cykania aparatu zapłonowego. A może ten aparat zapłonowy uszkodzony jest bo trosze wody dostał .... ;/
dołączam obiecane pliki. Piny w komputerze PCM są ponumerowane, a raczej we wtyczkach.
Witam wszystkich, problem z podgrzewaczem wygląda następująco: gdy jest zimny ładnie odpala zapłon jak i palnik główny, natomiast gdy rozgrzany nie odpala - słychać gdzieś iskrę, jednak nie ma jej widocznej na aparacie zapłonowym. Nie mam pojęcia gdzie przeskakuje ta iskra ale gdzieś ją słychać. Czy to może być ten nieszczęsny niebieski moduł? Naczytałem...
Witam. Posiadam astre 1.4, co się okazuje że podczas kręcenia brak iskry. Obracając aparatem zapłonowym, iskra jest i cyka wtryskiwacz. Zauważyłem dziwna rzecz, jeszcze, łącząc piny a i b w gnieździe diagnostycznym załącza sie wtryskiwacz. Dodano po 1 sprawdzilem masy na silniku i na pasie dalej to samo.
Na podstawie czego komputer ma wiedzieć że akurat w tym cylindrze ma pojawić się iskra? To nie aparat zapłonowy, że palec ma swoje jedyne miejsce.
Silnik Hondy? Taki jak na przykład. Honda acord, prelude,? Podmień czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym.Czujnik położenia wału.Chyba że coś z immobilaserem . To co mi wpadło do głowy.
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
powyżej 5tyś obr nie dawał już sobie tak rady Myślałem że może szwankuje przepływomierz i dostaje za małą dawke powietrza. To nie tak. ECU daje tyle paliwa w stosunku 1:16 ile MAF zmierzy powietrza, a jeśli się gubił powyżej 5 tyś obrotów, może wskazywać to na faktyczne problemy z zapłonem, i tym sposobem ubiłeś prawdopodobnie kulejący już moduł zapłonowy....
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
iskra aparat świeca zapłonowy iskra pomiar iskra zapłonowy
odbicie obrazu matrycy hulajnoga elektryczna motus pcmcia telewizor
ogniwo lifepo4 podłączenie żyrandola przewody
Mercedes A170 nie odpala, mimo działających zegarów KP10 JFET Circuit Configurations and Applications