Kopułka od S21 powinna mieć znak podobny do opla, zakłady ZELMOT. Ta wygląda jak Zastawa lub Łada.
Moduł padł,jest w aparacie
Ty jesteś poważny? Powiedz, jesteś poważny? Bo chyba nie. Napisałem, że wzmacniacz jest na tej podstawie co są na niej hallotrony. Tak napisałem czy nie? Dostałeś nawet fotke, czy nie? Masz kolejne: Tu jest wzmacniacz, jedno rozwiązanie jakie spotkałem, układ grubowarstwowy: http://obrazki.elektroda.pl/5150706300_1... i cienkowarstwowy:...
ja bym proponowal zaczac od poczatku sprawdzic na jeszcze jednym kondensatorze potem przerwe na przerywaczy bo mialem taki przypadek ze jak sie zagrzal silnik to sie zwieralo i nie dalo rady jechac , potem kable swiece mozna sprubowac cewke podmienic dla pewnosci , wywalic filtr paliwa zeby wyeliminowac braki paliwa
Iskra ma być cały czas, nawet jeśli źle ustawiony. Jak ustawić, lamba stroboskopowa i do dzieła.
To masz przebicie wewnątrz aparatu i już. Pewnie pęknięta kopułka i przebija do blaszanej nakładki nałożonej nań.
Na rozrzadzie moge zrobic jeszcze kolo 8 tys km jesli dobrze pamietam. Czy jest mozliwosc, ze winny jest aparat zaplonowy i trzeba go wymienic?
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Cewka do gle ma ponizej 1 oma. Sprawa prosta probierka pobudzasz modul zaplonowy na dwupinowym zlaczu i patrzysz czy jest iskra, jesli to aparat winny.
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
najczęściej padają moduły w aparatach zaplonowych iskra będzie a wtryskiwacza nie otworzy ,miałem tak kilka razy.
Jesteś pewien na 100%,że.ie ma iskry, może tylko źle ustawiłeś aparat
Bardziej prawdopodobną przyczyną Twoich problemów moim zdaniem będzie cewka. Jest to element dość często wymieniany w Tikusiach.
Aha. Tak podejrzewałem. A czy pasuje aparat zapłonowy od N15 1,4cm3 ? Dzięki za odzew.
ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę. Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie...
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Czujnik halla w aparacie umarł.
Aparat zapłonowy do naprawy, standard w nissanach. Za około 200 zł znajdziesz w internecie regenerowany na wymianę.
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
panowie,ale c14nz nie ma modułu w aparacie ,a pod cewką zapłonową.
mam pytanie !!!! mam honde civic 1.5 16v na jednym walku !!!! ostatnio pekł mi pasek rozrzadu :( ale wszystko jest ok ;) oprócz tego ze iskra zgineła ? czego to moze byc przyczyna ?????prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
a bezpieczniki źle sprawdzone. Też tak myślę. Pompa paliwowa nie dostaje zasilania. Jak na gazie zapalił to iskra jest, czyli aparat zapłonowy(cewki) dostaje zasilanie. Jak nie wtryski nie dostają paliwa, to pompa nie pracuje w baku. Szukaj bezpiecznika od niej.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Minusa, o ile wróżymy o tym samym silniku.
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Michal9187 skoro żarówka po zwarciu styków w aparacie się zapala to znaczy że platynki są sprawne (raczej) oraz uzwojenie pierwotne cewki . Ty teraz musisz sprawdzić uzwojenie wtórne cewki , kondensator , palec i kopułkę . Czyli wkładasz do cewki kabel WN , drugi koniec kabla zbliżasz do masy i naprzemiennie zwierasz i rozwierasz styki aparatu . Jeśli...
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Może słaba iskra z aparatu zapłonowego. Daje radę gdy już wszystko jest nagrzane.
tak ale ten silnik to jednak nie ABU tylko 1F teraz to odczytalem i moze stad ten problem a numery sa odczytane bezposrednio z aparatu zaplonowego kupuje nowy aparat dlatego ze po wymianie swiec przewodow ciagle iskry lataja wokół tego aparatu a kopułke tez wymienialem palec i kopułka klp.wymienione?
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
mam w maluszku aparat zaplonowy bezrozdzielaczowy i jak zdejme pokrywke co zamyka aparat iskra wali na obudowe co jest tego przyczyna i wtedy sastepuje parchniecie silnika jak tos wie prosze o rade pali od pierwszego razu tylko potem sie to dzieje
Albo hallotron w aparacie,albo cewkomoduł.
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
Sprawdz czego brakuje. Czy iskry czy paliwa.To podstawa. Jak iskry to Hall w aparacie do sprawdzenia a także cewkomoduł który siada standardowo ww tym modelu i to bym obstawiał. Mam nadzieję że rozrząd cały?
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Jeśli to nie jest zjawisko rozpoznane, to w takim razie jak wytwarzana jest (była) iskra w aparacie zapłonowym w samochodach od zarania dziejów?
Aparat sprawdzałem na innym aucie nie wkręcając go tylko tak podpinając i iskra była, do audicy podpinałam inny aparat i nici, kręcąc aparat ręka nie daje isry
"Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator chłodnicy. Zauważyłem, że iskra pojawia sie nieregularnie gdy krece aparatem. Dodano po 5 "Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator...
Jak kolega pisał środkowy kabel od aparatu zapłonowego do masy jeśli będzie iskra to aparat jeśli nie to moduł lub cewka.
hahaha konkretny gość:) Przy okazji zastanawiam się co jeszcze sprawdzić, aby wyeliminować brak iskry.
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Sprawdź jeszcze czy kabel nie ma przebicia do masy. Jak nie to aparat zapłonowy. Do nabycia niestety tylko w serwisie.
Witam serdecznie. Wyciągnij wtyk z aparatu. Weź kawalek kabla. Włącz zapłon. Włóż kabel do środkowgo zacisku. Wyciągnij kabel środkowy ( ten centralny) z kopułki ,włóż do niego świecę zapłonową i umieść ją w uchu do wyciągania silnika. Kablem włożonym do środkowego pinu dotykaj do masy. Powinna być iskra. Jak jest to wszystko oprócz aparatu zapłonowego...
Przerwany kabel - aparat i moduł zasilane są z tego samego obwodu chyba.
http://obrazki.elektroda.pl/6169632700_1... Jeden przewód wtyczek łączy cewkę z rozdzielaczem w tico, drugi przewód to plus po stacyjce.
brak iskry Matiz aparat sprawdzony,cewka,kostka stacyjki! Iskra pojawia się w momencie kiedy przestaje kręcić rozrusznikiem? Aparat i cewke podkładałem do drugiego matiza i tamten pali na dotyk na tych cześciach
W aparacie zapłonowym.
Jeśli masz sygnał z pierwszego pinu do aparatu to aparat uszkodzony...
Witajcie Gimak i Zibi Dzięki Przyjaciele za info ale nie jestem ekspertem. Dla mnie iskry na aparacie zapłonowym znaczą coś nie tak .... - dla tego się radzę starszych :-)
Iskra na świecach jest?
iskra, iest , paliwo dochodzi . masz dostęp do stroboskopu .? może ginie ci iskra , / aparat, cewka /, zapnij cęgi na .WN. z cewki , czy lampa miga ,
dokładnie tak. z cewki wychodzi normalna iskra a z aparatu już nie.
To może nie kręci się aparat lub cewka gubi plus .
Przypadkowo zrobilem spiecie na akumulatorku od flash'a. Po uslyszeniu trzasku i zobaczeniu iskier aparat sie nie wlacza. Czy aprat ten ma jakis bezpiecznik? Czy da sie go ozywic?
Witam wszystkich Potrzebuję schemat ideowy sterownika z generatorem iskry ( aparat zapłonowy) do junkersa bosch symbol wrp 11b. Mój mail - krzychu2727(at)o2.pl
Psuły sie halle w, aparacie
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Silnik moze byc z golfa albo z renaulta. Sprawdz cewke, moduł lub sam aparat. Co nazywasz okiem? wyslij fotke komory silnika
Witam, mam Accord VI 2.3 2001r, wymieniłem silnik na ten sam, silnik kręci bez problemu, pompa paliwa działa ale silnik nie odpala. Wykręciłem pierwszą świecę i nie ma iskry, wymieniłem cały aparat zapłonowy od starego silnika na pewno sprawny bo odpalał do samego końca i nadal brak iskry. Pomóżcie co zrobić, co sprawdzić
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
Panowie mam zagadkę, wszystko w aucie działa, a auto nie działa, co to może być? Wykręce aparat zapłonowy, przekręcam kluczyk na zapłon, kręce aparatem ręką i jest iskra. Założę aparat do silnika, kręce silnikiem i nie ma iskry. Jak to możliwe?
Witaj! zrób zdjęcie aparatu zapłonowego.
Po długim postoju ogarnąłem temat braku iskry. Aparat miałem sprawny, sprawdziłem na innym aucie( zaczepiłem gościa pod Tesco). Problem tkwił w ECU a dokładnie nie dostawał drugiego sygnału z optyki. Naprawa wiązki i maszyna pali.
Jeśli jest iskra ( na pewno ?) i paliwo to musi zapalić.Być może za słaba ta iskra wówczas aparat zapłonowy do wymiany.
Witam . Od razu zaznaczę że nie jestem mechanikiem. Problem jest następujący : Maluch pewnego dnia nie chciał zapalić, popatrzyłem na świece czy jest iskra no i raz była ale bardzo słaba raz wogóle jej nie było albo przeskakiwała ale nie na elektrodę boczną tak jak powinna lecz tuż koło uszczelki wewnętrzenej. Później popatrzyłem na aparat zapłonu no...
Silnik 105 czy 90KM? Dla silnika 105KM różne programy podają inaczej lokalizację ECU. Nad nogami kierowcy, z lewej strony; w podszybiu, na środku; pod nogami pasażera, pod dywanem ;) Moduł zapłonowy jest w aparacie zapłonowym, moduł wtrysku?! to ECU. Dla silnika 90KM nie posiadam informacji, ale pewnie podobnie będzie. ...Z początku myślałem, że to...
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Iskra jest nie wtedy co trzeba.
Witam. Mam problem ze zdiagnozowaniem dziwnego dla mnie przypadku. Samochód czasami daje się uruchomić i wszystko wygląda ok. Po chwili gaśnie i nie można go już uruchomić - brak iskry. Iskra pojawia się tylko raz w momencie gdy przestaje się kręcić aparat zapłonowy. Po wykręceniu aparatu i ręcznym kręceniu nim dokładnie tak samo - uruchamia się pompa...
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
Zacznij od sprawdzenia iskry gdy nie pali, sprawdź palec w aparacie. Następnie kody błędów. Sama gasnie czy tylko nie chce zapalać zgaszona. Pozdrawiam.
Zabawa jest prosta, zdejmujesz wytczkę z aparatu i cyklicznie zwierasz do masy środkowy pin, jak klika wtryskiwacz i jest iskra leży aparat ( albo się nie obraca wałek , znana sprawa plastikowego cycka w zabieraku ) jak klika wtryskiwacz i nie ma przy tym iskry leży cewkomoduł albo nie ma plusa zasilania. Jakie to proste...
Na początku nie było iskry wgl nie odpalał ale po zmianie aparatu zapłonowego jest iskra ale dzieje się to co opisałem w temacie.
A jak nie gasną to hall w aparacie.
Jak wyżej. 1.8 na gaźniku 88r. problemem jest brak iskry a cewka, aparat zapłonowy jest sprawdzony i iskry brak.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Witam, piszę bo wszystkie możliwości jakie są opisane sprawdziłem i dalej nie mam iskry. Tzn. - aparat zapłonowy wymieniłem na inny (jeden potem drugi); - cewka zapłonowa wymieniłem na inną (razem mam ich trzy); - moduł inny (trzy sztuki); Z cewki wogóle nie idzie iskra. Prąd do cewki dochodzi. Co jeszcze mogę sprawdzić? Pomóżcie.
Witam nie próbuj odpalac tylko wyciągnij przewód WS z kopułki i zobacz czy podczas zwierania przewodów od aparatu zapł przeskakuje iskra Pozdrawiam Ps oczywiscie przy włączonym zapłonie
Aparat zapłonowy nie wytwarza prądu, od tego jest alternator.Sprawdzic należy dlaczego nie dochodzi napięcie.KOstka stacyjki,alarm lub immo - jeżeli jest.
witam mam problem z nissanem serena jest to rocznik 93 2.0 benzyna z lpg nie ma iskry wymieniony aparat zapłonowy nic nie zmienił świece oczywiście sprawdzone na komputerze pali się stale dioda ale zupełne sie na tym nie znam Proszę o pomoc
Sprawdź czy jest iskra, jak nie ma to podmień cewke lub wymień, cewka często siada jak jest kopułka wyrąbana i jak kable mają przebicie, jak podmienisz i dalej nie będzie iskry to stawiam na czujnika halla w aparacie, nowy jest drogi więc taniej wyjdzie używany aparat kupić.
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Potrzebuje schematu do układu zapłonowego nisana(lub całego samochodu) jednego z nich bo zgubiłem iskrę po wymianie aparatu zapłonowego na nowy iskry nadal nie ma może mi ktoś pomóc? Serdecznie dziękuję Temat poprawiłem i przeniosłem. <Błażej>
Kable WN, świece, kopułka palec. Jak nie pomoże to moduł w aparacie zapłonowym.
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Do tego silnika w każdym sklepie motoryzacyjnym kupisz nową kopułke i palec i iskra będzie jak nowa :idea: nie wiem po co ci cały aparat czy coś się ułamało :?:
Wcięcie jest idealnie na środku palca i na pierwszym cylindrze a mimo to nie działa.... po włożeniu wtyczki do aparatu ginie iskra. Ostatnio nawet wymieniałem sterownik silNika i nic 😯
Wygląda na moduł ( na aparacie)
Przy aparacie zapłonowym słabo. W końcu iskra musi przeskoczyć w odpowiednim momencie. Między palcem a kopułką. To masz zadanie ułatwione kręcisz obudową aparatu żeby ustawić zapłon.
Witam Sprawdź czy obraca się aparat zapłonowy, jeżeli nie to poszedł pasek rozrządu. Jeżeli aparat się obraca sprawdź czy jest iskra bezpośrednio z cewki, gdy jest z cewki a niema na świecach wymień palec, jeżeli aparat się obraca a niema iskry z cewki zdejmij wtyczkę z aparatu i środkowy styk zwieraj dodatkowym przewodem do masy, przy dotykaniu do...
Autorze tematu podeślę ci kilka opisów i fotek odnośnie tematu , https://obrazki.elektroda.pl/5213514200_... , https://obrazki.elektroda.pl/8630934300_... https://obrazki.elektroda.pl/7107293700_... https://obrazki.elektroda.pl/6354153300_... Przyda ci się do strony którą podał " robokop...
Jest iskra na nowym aparacie?
iskra aparat zapłonowy immergas iskra iskra zanika
ustawienie prądu spawania wymiana anteny teleskopowej honda civic termostat
pralka samsung ecobubble polar cz300
Schemat serwisowy Sony CFD-S07/S07CP - gdzie znaleźć? Oleo Mac 937 - Regulacja gaźnika i problemy z obrotami